Eve-Centrala
Forum Gry => World of Tanks => Wątek zaczęty przez: Starakopara w Październik 04, 2010, 06:55:39
-
07, Nie znalazłem takowego wątku, więc może tu podyskutujemy o ulubionych mapach i taktykach na nich stosowanych :)
-
bez porownania himmelsdorf, taktyka to zalezy czym jade wiec nie ma co opisywac
-
w kolejnośći:
-karelia ( kampienie TD )
-lakeville ( rush scoutem )
-prohorowka ( support czolgów ciężkich, scout )
Himmelsdorf mi nie pasuje, nie lubie walk w mieście, jak z historii wiadomo czołgi w miastach miały krótki i płomienisty żywot :P
-
Pagorki - załadować się T-44 na wzgórze i kasować powoli wtaczającą się opozycję.
Lakeville - walki w mieście zawsze są zabawne, zwłaszcza jazda najbardziej zewnętrzną trasą. Zwłaszcza, jak jedzie się w 5-6 osób i trafi na jednego przeciwnika:D
-
Pagorki - załadować się T-44 na wzgórze i kasować powoli wtaczającą się opozycję.
Lakeville - walki w mieście zawsze są zabawne, zwłaszcza jazda najbardziej zewnętrzną trasą. Zwłaszcza, jak jedzie się w 5-6 osób i trafi na jednego przeciwnika:D
to przecież zwykły overkill :P :P, ale fakt zabawa jest przednia jeśli w kilku można przekopać jednego 8)
-
HImmelsdorf, i miasteczko w Lakeville - na Pantherze, Jagdpanterze i KV1S - uwielbiam te mapy, w tych czołgach, ilość możliwych kombinacji zawsze mnie rajcuje
Jagdtiger - wszystko poza kampinovką... popełniam suicide rushując jak scout, nikt mnie nie zmusi do grania tej mapy ciężkim sprzętem ;d .
Pagórki/Hills nie są dla mnie taką fajną mapą na random skirmish bo tu rządzi teamwork (każdą pozycję można ostrzeliwać z 3 kierunków) i zgrane 2-3 plutony z jednej strony vs nieskoordynowana grupoa z drugiej to nie ma skilla żeby wygrać wtedy. Znika balans random-skirmisha.
-
Pagórki/Hills nie są dla mnie taką fajną mapą na random skirmish bo tu rządzi teamwork (każdą pozycję można ostrzeliwać z 3 kierunków) i zgrane 2-3 plutony z jednej strony vs nieskoordynowana grupoa z drugiej to nie ma skilla żeby wygrać wtedy. Znika balans random-skirmisha.
i tu się zgodzę, wczoraj 2 plutony po 2 t-34 85 rozjechały team w którym byłem w jakies 3 minuty, stracili 2 scoutów ;)
-
to przecież zwykły overkill :P :P
Jaki tam overkiull, najczęściej to jest tak, że się te 5 momentalnie zatrzymuje z pełnymi spodniami, chowa, wychyla, chowa, wychyla, obrywa od artylerii, znów chowa... aż w końcu ktoś się orientuje że to tylko jeden, wyjeżdża, rozwala go i można jechać dalej.
-
Jaki tam overkiull, najczęściej to jest tak, że się te 5 momentalnie zatrzymuje z pełnymi spodniami, chowa, wychyla, chowa, wychyla, obrywa od artylerii, znów chowa... aż w końcu ktoś się orientuje że to tylko jeden, wyjeżdża, rozwala go i można jechać dalej.
no ok, ale nie raz i nie dwa widziałem sytuacje kiedy kilka ciężkich maszyn osaczało i wykańczało jakiegoś czołgistę, który nieopatrznie zapuścił się na kontrolowany przez wroga teren, sam lubię wlec się moim hetzerem za cięzkimi maszynami, bo zawsze znajdę okazję do dobicia lub poważnego uszkodzenia pojazdów wroga ;), a o overkill chodziło mi w kontekscie przewagi siły ognia i liczebności :)
-
a to moja znienawidzona mapa (Kampinovka ;d) i dzisiejszy wynik kuriozum
Battle Achievements: Steel Wall, Scout, Invader, Sniper
Victory!
Battle: Malinovka 4 października 2010 11:48:49
Tank: JagdTiger
Earned:
1 633 Experience
58 063 Credits
- (lol) 4 title w jednej bitwie.. jako że moj team zlamił kompletnie rozpraszajac sie po mapie i ginac bez sensu i celu - zrobilem solo rajd przez otwarty teren, zabiłem 6 tanków i zdobyłem baze ;)
ale i tak nie cierpie tej mapy.. wychowuje ludzi takich jak CI co uwielbiają kampić gatey w EVE ;) - jest na niej tylko jedna możliwość flankowego manewru, widocznego z daleka i bardzo łatwa do sparaliżowania.
-
a to moja znienawidzona mapa (Kampinovka ;d) (...)
ale i tak nie cierpie tej mapy.. wychowuje ludzi takich jak CI co uwielbiają kampić gatey w EVE ;)
jako zapalony dowódca niszczyciela czołgów, na Kampinovce nie widzę dla siebie innej taktyki, Hetzer nie nadaje się do rajdów z racji pupiastej prędkości i zwrotności w ruchu, a a`propos " żaluzji " do Evki to poczułem się dotknięty Scary :P :P :P, i nie nie zamierzam pokazywać na lalce gdzie 8)
żarty żartami, imo faktem jest, iż Prohorovka jest najbardziej kampioną mapą w WoT ;)
-
tyle że Malinovka ;)
Twój Hetzer jest 1,5 raza szybszy niż mój "miszcz baletu" (42 km.h do 28 km/h)
-
tyle że Malinovka ;)
to ta bez torów kolejowych z wioską po środku??
tam też się fajnie kampi, ale tam to pilnuję artylerii schowanej w krzakach
edit: Twój mistrz baletu ma ze 3 razy wiecej hp niż mój " superszybki Hetzer " :P
-
to przecież zwykły overkill :P :P, ale fakt zabawa jest przednia jeśli w kilku można przekopać jednego 8)
Gorzej jak ten jeden okarze sie IS-7 albo czyms podobnym. :P
-
tylko w przypadku jeśli go wcześniej nikt nie przyuważył, ikona ciężkiego czołgu jest dość charakterystyczna ;)
-
Po ikonie to może być równie dobrze KV-1 ;p
Taki jeden heavy wsparty artylerią pięknie powstrzymuje cokolwiek na Lakeville w wąwozie :) (też głównie dlatego, że ludzie panicznie boją się, że ktoś im uszkodzi ich piękny czołg).
-
parcie środkiem na lakeville jest fajne w przypadku low tier battle, jak są średniaki i ciężkie to lepiej flankami, poza tym skoro wspomniałeś o artylerii to uważam, że potrafi popsuć cały fun :( , imo powinny być restrykcje co do ilości pojazdów wsparcia artyleryjskiego na team ( np. 2 per team )
-
Mnie ostatnio powaznie zastanawia jeden team jesli chodzi o artylerie. 3xniemiecka artyleria nie pamietam nickow aktualnie zawsze siedza bardzo blisko siebie i zawsze strzelaja do tego samego czolgu.
-
Mnie ostatnio powaznie zastanawia jeden team jesli chodzi o artylerie. 3xniemiecka artyleria nie pamietam nickow aktualnie zawsze siedza bardzo blisko siebie i zawsze strzelaja do tego samego czolgu.
miałem z nimi tę nieprzyjemność >:(
ale jakieś2 bitwy później dopadłem dwóch z nich, niestety trzeciego wybronił Tygrys II
-
Nazwy musze pamietac?
Lubie mapke z torami i rowalonym pociagiem an nich, jest kilka roznych opcji kilka taktyk zaleznie od rodzaju czolgu, sa kamyczki za ktorymi moge schowac mojego tigera i wystawic tylko lufe, sa gorki zeby schowac sie przed artyleria , ogolnie wszystko jest.
Lakeville jest ok
Himmelsdorf nie jest zly , walki miejsckie maja swoj urok, zwlaszcza ze jest duzo moich ulubionych przeszkod terenowych z aktorymi moge schowac korpus czolgu, 170 mm pancerza na wiezy i mozna blokowac nawet duza ofensywe jak przeciwnik strachliwy :D
Kampinowka jest straszna, podstaowa wada jest taka ze oba teamy sie widza i moga ostrzeliwac bez ruszania sie z miejsca i artyleria ma w zasiegu 90% mapy. Do tego w zasadzie brak punktow gdzie czolgiem mozna sie przesliznac niezauwazonym , gdzie nie pojedziesz moga do ciebie strzelac.
Hills nie lubie, kto wieej cozlgow wsadzi na gorke wygrywa jakos mi nie odpowiada.
Ogolnie lubie kazda mape gdzie moge sie schowac przed artyleria a jednoczesnie jest na tyle duzo przeszkod terenowych ze pozwalaja mi na wzglednie bezpieczne brniecie do przodu i zianie ogniem.
-
Na kampinówkę najlepszy pomysł jaki widziałem to rush z północy. Zazwyczaj ci z południa pracowicie się ustawiają za budynkami które doskonale zawężają pole widzenia.
-
Problem w tym, że jak masz większość heavy jadących 30km/h to rush można sobie wsadzić. Raz widziałem świetnie przeprowadziny atak na kampinówce - uderzyliśmy medami z IS i tigerami z tyłu a z bazy punktowały td i artyleria. Rozwaliliśmy gośći jak paczkę groszków zanim zorientowali się co ich trafiło. Ale to tylko raz, inne takie próby kończyły się atakiem 1/3 sił które były wykańczane, a potem kontratakiem na osłabioną bazę i przegraną. Ludzie dostają jakiegoś pierdolca na tej mapie, nawet do manewru oskrzydlającego ciężko namówić, tylko by siedzieli i kampili.
-
Na północy nie ma gdzie kampić, to znaczy wszyscy się za osłoną nie zmieszczą :) więc albo laskiem, albo rush.
Na lakeville zauważyłem że nikt nie atakuje doliną, praktycznie zawsze miastem. Nudne to trochę.
-
Oj ludzie atakują doliną, jeszcze widać nie wszyscy się nauczyli, że to samobójczy pomysł.
-
Wcale nie taki samobójczy, po składzie przeciwnika jeszcze przed bitwą można w miarę dokładnie zobaczyć czy da radę czy nie. Jak mają kilka dobrych artylerii, sporo ciężkich i do tego dobre TD to nie bardzo, ale jak jest tylko parę heavy to nie wydzielą do obrony tego odcinka niczego co da radę obronić przed sprawnym uderzeniem.
-
Wcale nie taki samobójczy, po składzie przeciwnika jeszcze przed bitwą można w miarę dokładnie zobaczyć czy da radę czy nie. Jak mają kilka dobrych artylerii, sporo ciężkich i do tego dobre TD to nie bardzo, ale jak jest tylko parę heavy to nie wydzielą do obrony tego odcinka niczego co da radę obronić przed sprawnym uderzeniem.
jak patrze na składy drużyn przed bitwą i widzę mojego hetzera na dole stawki to wiem, że bedzie bolało :(, nie zawsze, ale zazwyczaj padam prędko, nawet z armatą 105 mm nie zawiele zdziałam przeciwko ciężko opancerzonym celom, a po jednym strzale od przeciwnika hetzer wesoło płonie w krzakach :P
-
Hetzer jest średnio udanym td. No i teraz tire 4 często lądują ze znacznie silniejszymi przeciwnikami. Sam leveluję sowieckie i jest kiepsko.
Do tematu- większość bitew jest strasznie schematyczna. Ludzie najczęściej jadą 'jak zawsze' i walki są nieco nudne. Jak jeszcze sprzęt odstaje poziomem to trochę grać się nie chce.
-
fakt, nie chce się , teraz po prostu na siłę grinduję expa żeby dobrnąć do Stuga III, myślę że ten TD będzie sobie lepiej radził na polu walki
-
Stug to taki troche lepszy hetzer. Jgd pzIV jest juz dosc skuteczna zabawka. Jest w stanie ubic w zasadzie wszystkie TD poza ostatnimi dwoma tierami niemcow i ostatnim tierem ruskow.
-
hahha
stwierdzenie ze stug to taki troche lepszy hetzer jest jak powiedzenie ze t3 statek to taki troche lepszy cruiser.... :D
brnij kopara, warto, nawet jak nie o dzialko to predkosc i zwrotnosc stuga jest zadziwiajaca
-
zgadza się - Stug to doskonały pojazd, i imo lepszy niż nawet następny JPz4, tylko wymaga już sporego skilla w jeżdzeniu. Doskonałe 2 działa - 75L70 z AP i haubica 105 z HE, rzuca go w lowtier i mid-tier bitwy i naprrawdę można nim działać cuda - kumpel używa go regularnie jako recona (!) ma sporą moc silnika do masy i bardzo sprawnie pokonuje górki.
Zwrotny, szybki, o dużej mocy silnika, z fajnymi działami, tylko delikatny jeśli chodzi o HP i pancerz. Nie jest to assault gun tylko cięzki recon z możłiwościami snajpienia.
-
hahha
stwierdzenie ze stug to taki troche lepszy hetzer jest jak powiedzenie ze t3 statek to taki troche lepszy cruiser.... :D
brnij kopara, warto, nawet jak nie o dzialko to predkosc i zwrotnosc stuga jest zadziwiajaca
brnę, brnę Trefnis ;)
a wracając do tematu wątku, macie jakieś sprecyzowane taktyki na grę TD?, ja zazwyczaj kampię w jakichś krzakach lub jadę za ciężkim sprzętem w nadziei na łatwą ( czytaj: poważnie uszkodzoną ) zdobycz
-
dokaldnie tak, zauwazylem ze hetzer nawet z zaloga bez zdolnosci do kamuflarzu i siatki jest w stanie dobrze sie ukryc
miale mtygrysa ktory przejechal kolo mnie i nie zauwazyl, dopiero jak przejechal i sie zaczalem odwracac do niego to zareagowal,
ale to juz bylo dla niego za pozno :) (nie byl zdrowy)
-
to chyba dlatego, że Hetzer jest bardziej długi niż wysoki ;), Stug III ma chyba nieco wyższy profil
-
to chyba dlatego, że Hetzer jest bardziej długi niż wysoki ;), Stug III ma chyba nieco wyższy profil
nie, Stug jest niższy od Hetzera
gra zachowuje oryginalne wysokości:
Hetzer to 2,17 metra
Stug III - 1,85 metra (modernizowane warianty do 2,15 ale tych gra nie obejmuje )
-
Nom co mozna na paru mapach perfidnie wykorzystac uzywajac wrakow do chowania sie nawed przed wroga artyleria. Zreszta na duzej czesci map jest przynajmniej jedna oslona ktora moga wykorzystac tylko TD bo normalnym tankom bedzie wieza wystawac.
Wszystkie TD maja wbudowany bonus do ukrywania sie.
-
nie, Stug jest niższy od Hetzera
gra zachowuje oryginalne wysokości:
Hetzer to 2,17 metra
Stug III - 1,85 metra (modernizowane warianty do 2,15 ale tych gra nie obejmuje )
fakt, pomerdało mi się z Marderem II
-
Dobra ten wirus szaleje po słuzbowym lapku juz jakiś czas więc mam wyrobione zdanie o mapkach.
Najfajniej mi się gra na mapkach typu cityfight - ensk i hilsdorf bodajże, nie jest zła również ta z klasztorem tudzież.... eeee... ta na której są drewniane domki w środku i las po prawej stronie. Cholera natmiast mnie bierze jesli trafie na tą zimową, albo tą płaską co oba teamy maja miedzy sobą po lini domków i pseudo transzei