Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - [BU FU] Karas

Strony: [1]
1
Poradniki / FitFu by TM
« dnia: Maj 15, 2017, 09:40:44 »
Witać,
Jakiś 2 lata temu postanowiłem przyjrzeć sie tematyce przepałki. I problemowi, dlaczego nasz cep po 1 cylku chinskiej amfy (przepalki) może wracać do domu bez MWD.
Czego wynikiem był poniższy poradnik/artykuł. Odpowiadający na pytanie JAK fitować statek aby palić, ale NIE spalić: ]. Niby wiedza nie jest tajemna, ale niewiedzieć dlaczego, wielu graczy kompletnie ignoruje ten obszar mechaniki gry.

o7


Czym jest FitFu?

Okazuje się, ze samo posiadanie "poprawnego" fitu nie jest gwarancją i równoznaczne z  poprawnym zafitowaniem... czy to możliwe?
Tak możliwe i nader często spotykane. Bardzo dobrze w roli „weryfikatora” sprawdza się Zkillboard, który pokazuje lossy statków dokładnie takie jak są zafitowane przez gracza. Niestety inne killboardy mimo nawet poprawnej kolejności fitowania, wyświetlają błednę rozmieszczenie modułów.

Przykład na bazie, takiego dość nietypowego compresora: ] beam AB plyta, probe launcher offline
Z lewej evekill i randomowe rozmieszczenie, a na ”Ztce” dokładnie takie rozmieszczenie modułów jakie było w rzeczywistości


Czym jest FitFu? Jest to zbiór teorii fitowania modułów na statku w optymalny sposób pod kątem przepalania.
Aby poprawnie zafitowac nasza barkę, zgodnie z teoriami fitfu, musimy się zastanowić, które moduły są dla nas NAJISTOTNIEJSZE pod kątem przepałki. Mamy dostępne 3 niezależne(bzdura, nie są niezależne, ale o tym później) racki modułów, High, medium i low. W każdym z tych racków, są 2 najlepsze miejsca do zafitowania najbardziej wrażliwych modułów. Oczywiście są to skrajne sloty, dlatego że efekt oddawania ciepła z przepalanego modłu propaguje w obie strony, a wiec uszkadza moduły tylko z jednej strony (z drugiej nic nie ma, bo to skrajny moduł, jakie to logiczne: ] hehehehe). Lecz ISTOTNY wpływ ma odległość miedzy przepalanymi modłami. Im dalej są w 1 racku od siebie rozstawione, tym dłużej możemy je przepalać.

quiz nr 1.
Przykład Oracle, (3 med sloty, 2x Large Shield Extender i 1MWD 50MN). Czy przepalany MWD między dwoma extenderami będzie się krócej smażył niż na skrajnej pozycji? jaki wpływ ma to na extendery?

Odp.
Zgodnie z powyższymi teoriami, czas przepalania dla obu przypadków będzie DOKLADNIE taki sam, jedyna różnica, jest taka, że MWD miedzy extenderami będzie palił je oba równie mocno, zamiast jednego mocno drugiego słabiej. Ot cala różnica. Wynika to z faktu, że tylko 1 moduł w racku med jest przepalany. Jeśli umieścimy MWD na skrajnej pozycji, to tylko w 1 stronę ciepło będzie propagowane na inne moduły,a od strony gdzie nie ma nic, ciepło zgodnie z mechaniką gry będzie rozpraszane.

Rozliczne szeroko prowadzone badania udowadniają, ze czas przepałki nie zależy od ilości zjedzonego CPU/PG/Cap ale UWAGA tylko od samej ilości modułów. Tak, tak, hehe. Im mamy więcej modułów na danym statku, niezależnie czy passive czy active, tym krócej możemy przepalać każdy z nich. Tak wiec teraz widząc na wpół zafitowany statek, nie można bezmyślnie pisać "fit z dupy", bo być może jest to głęboko przemyślane i podstępne zagranie wykorzystania przepałki do granic możliwości? Hehe, można sobie zrobić experyment, wziąć dowolny statek zafitować go poprawnie, następnie po wydoku zmierzyć czas przepalania któregoś modulu. Np. MWD(można stać z włączonym przepalanym MWD), a następnie zdjąć wszystkie moduły za wyjątkiem MWD i ponownie zmierzyć czas przepalania, mi osobiście nie chciało się czekać do końca: ]

quiz nr 2.
Czy założenie salvagera ma wpływ na czas przepalania MWD?

Odp.
Zgodnie z powyższa teoria ilościowa modułów, zapełnienie wszystkich slotow ma wpływ na czas przepalania/ lub ilość przyjmowanego ciepła przez sąsiednie moduły. lepiej jest zostawić wolny slot w Hi niż na siłe coś do niego pakować. Przy czym jest pewna niejasność i nieścisłość w eft związana z ilością przyjmowanego ciepła w zależności od ilości modułów(procentowa ilość przyjmowanego ciepła dość dziwnie się zachowuje, skacząc raz w górę raz w dół, zamiast jednostajnie spadać lub doznać wraz dodawaniem lub ujmowaniem modułów.
Bardzo polecam zabawy z EFT, bo to bardzo dobre i ciekawe narzędzie.

Istotnym faktem jest też zasada nie przepływania ciepła z przepalanego racka na pozostałe racki. tzn przepalanie MWD nie może nam spalić dział i na odwrót, ale to mam nadzieje, każdy wiedział :]. Nie do końca jasne są dla mnie 2 parametry związane z przepalaniem, Heatdamage i Heatemission. niby wydawałoby się, ze im więcej tym gorzej, Ale EFT jakoś tego nie potwierdza. porównywałem sobie moduły z dużym heatdamage i czasami te z mniejszym szybciej się pala i oddają ciepło na inne, niż np te z małym heatemission. Należy też zwrócić uwagę, ze samo przepalanie modułów i konsekwencje z tym związane maja charakter losowy i zależą od wielu czynników.


Podsumowanie.
Fitujcie z głowa. moduły najczęściej przepalane montujcie na skrajnie pozycje w raku(prop, pkt, repki, hardy) najlepiej z przeplotem na passywy, działka jeśli się da rozgrupowane( bynajmniej nie chodzi tu o rozgrupowanie pod F1 i F2: )) najlepiej z pustymi slotami miedzy.
Czy te teorie traktować jak świętość? hehe, myślicie że dlaczego nazywam to teoriami a nie ZASADAMI?
Bo nikt tak naprawdę wie ile w tym prawdy, ile szamaństwa, a ile zbugowanego EFT, dopóki sama gra nie będzie pokazywać czasów, nie można być niczego pewnym.  Np 5mn MWD zdecydowanie szybciej się spali na frycie, niż na desce. Zdarza się, że MWD na cepie da się przepalić 3 cykle pod rząd. Ale to tylko zabawa dla samobójców: ]. Jedno jest pewne. Stosowanie owych praktyk przynosi splendor i uznanie EFT warriorow, jak już wkupiać to z klasa, a czasem może i uratuje wam to dupę gdy MWD wytrzyma jakimś cudem ten 1 cykl więcej co pozwoli wyrwać się z pkt, zanim zamilknie na wieczność: ]

PS, dodatkowo polecam włączyć sobie passivy, poniższy obrazek, przedstawia mój osobisty punkt zwrotny zainteresowania się losem pasywów podczas przepalania modułów aktywnych
Oczywiście przykład ten jest blednie zafitowany : ]. Na dzień dzisiejszy. Weby umieściłbym na skraju, bo to je się przepala najczęściej. następnie odgrodzenie extenderem i MWD. Tak samo na orthusie, chyba bardziej trzeba bronić długiego pkt, niz MWD, bo on jest najważniejszy.


Życzę wam wielu killi i frakcyjnego lootu: ]



2
Inne gry / NAVAL ACTION
« dnia: Marzec 11, 2016, 14:00:23 »
Tiaaa kolejny morderca eve...

Tak wiec, fanboye, a na chwile obecna, bo glownie z takich jegomosci sklada sie komunity, bawia sie w to to cos, juz od ponad roku. natomiast z poczatkiem chyba lutego. Gra jest open, Open Alpha, czy jakas inna tam beta. nie ma wiekszego znaczenia, bo tak czy siak jest nie skonczona. hehe. ALe...

W koncu udalo mi sie znalesc, jakis w miare obiektywny i przekrojowy material opisujacy czym to jest, a czym jeszcze nie. Szczerze mowiac, nie chcialo mi sie samemu tego opisywac.

Filmik jest bardzo swiezy, tzn ledwo co nagrany bo prowadzacy poruszaja ostatnie wydarzenia.
Dla mnie NA, to namiastka PoTBS ktora doslownie UWIELBIALEM, pierwsza gra na pelnej qr... ehhh jeszcze czasem odpale aby popatrzc na raj utracony. Ale,  jest nadzieja, ze NA tez kiedys bedzie tak wspaniale.

polecam obejrzec, Daje to zdecydowanie lepszy obraz niz zwykle game playe z YT
http://tvgry.pl/?ID=6165

Jesli by ktos chcial sie pobawic, a przy okazji w wiekszym gronie, to polecam PFK oczywiscie po stronie holenderskiej.  Vagina Provinsien czy jakos tak: ]

http://pfk-forum.cba.pl/index.php


3
Off Topic / Kamerka samochodowa
« dnia: Październik 01, 2015, 11:20:44 »
Witac,
od jakiegos czasu chodzi mi po glowie zamontowanie sobie czegos takiego w moim dRifterze. szczegolnie po sesji filmowej na Ytubach. Rynek jest dosc gleboki, moja wiedza znikoma, a nie mam checi ani sil przekopywac sie przez jebane pseudo artykuly cebulowych januszy marketingu. Moze ktos cos z was ma, uzywa i moze powiedziec, ze nadaje sie.
Jezdze glownie w dzien po miescie, trasy kilka razy do roku raczej wieczor/noc, aby dzieciak spal, a nie darl jape cala droge. Szukam czegos przyzwoitego tak okolo 3 stowek + jakas sensowna karta SD.

4
Dyskusje ogólne / AT XIII
« dnia: Maj 21, 2015, 08:54:00 »
http://evenews24.com/2015/05/20/dev-blog-signing-up-to-rule-alliance-tournament-xiii/
rulle do nowego at. hehe musze przyznac, ze ciekawie.

mocno oslabili doktryny dronowe i oparte na maruderze z bastionem, bo bastion jest niedozwolony
ktos z centralowiczow sie wybiera, my z wiadomych przyczyn 'chyba' odpuszczamy: ]

btw dla nas najgorszy punkt regulaminu byl ten o poruszaniu sie
Moving before the match starts is NOT allowed.
kto sie bawil ten wie, jak latwo zrobic doubleclicka: ]

5
Inne gry / NavyField 2
« dnia: Styczeń 17, 2015, 20:55:37 »
Powitac,

Tytul, hmmm dosc kontrowersyjny, szczegolnie dla osob ktora mialy kontakt z NF1.
W zasadzie jest to 2 podejscie NF2. premiera byla chyba w 2012. wydawca NEXON, w zasadzie sam fakt byl gwozdziem do trumny NFa, gra bylaby stara gdyby wyszla w 2010, a tu 2012 hehehe.

ok koniec pierdaczenia. Jest to plaska napierdzielanka okretow w IZO. NF1 byl baaaaardzo skilowa gra, 2 sam nie wiem dopiero wczoraj sie tym zainteresowalem. jesli ktos lubi takie klimaty to moze sie spodoba

http://www.navyfield2.com/Main.aspx
Strona glowna

http://www.navyfield2.com/Forum/View.aspx?num=688&bt=B03&st=1&sw=&rc=20&ot=1
od razu podam linka do guide, mi baaaardzo pomogl, zrozumiec o co tu qfa chodzi :]

https://www.youtube.com/watch?v=0y8SC5Iajuc
jakis filmik.

Strony: [1]