Eve-Centrala
Eve Online => NoobGarten => Wątek zaczęty przez: SEM w Luty 10, 2010, 15:28:31
-
Witam
Niedawno zainstalowałem sobie triala i jako, że jestem gracze który lubi od razu zaplanować sobie przebieg rozwoju swojej postaci zacząłem studiować wszystkie fora i tutoriale. Zamiast odpowiedzi pojawiło się tylko więcej pytań więc jeżeli ktoś będzie miał czas i dobre chęci byłbym wdzięczny za zapoznanie się z moim problemem i odpowiedzenie na moje pytania.
W EVE planuje grać głównie PvP (solo/grupowe gankowanie, większe bitwy). Preferuje styl walki bardziej kontaktowy dla tego strzelanie z końca mapy lub używanie dronów to raczej nie są moje klimaty (pewny na 100% nie jestem bo w końcu jeszcze za dużo nie grałem). Podczas walk grupowych chciałbym przede wszystkim "niszczyć" :D (chodzi mi o to, że nie lubię być supporterem). Nie boje się skomplikowanego stylu gry (jeżeli przynosi on oczywiście dobre efekty a nie tylko nerwy :D). Z tego co wyczytałem najlepiej odpowiadał by mi "Amarr" albo "Minmatar" (chyba :D).
Zdaje sobie sprawę, że każda nacja jest grywalna w PvP. Nie chodzi mi tutaj o wybór "która jest najlepsza" a o pomoc w dopasowaniu jej do mojego stylu gry.
Co do wyboru postaci na zasadzie, która mi się bardziej podoba raczej będzie ciężko bo wole statki Amarr-ów ale klimat Minmatar-ów :P.
Oprócz tego mam jeszcze klika pytań:
-Jaki rozmiar statku najlepiej odpowiada do takiej gry?
-Czy da się tak rozwinąć postać aby była jednocześnie dobra w sterowaniu dużymi jak i mniejszymi statkami czy jest to nieopłacalne?
-Znacie może jakąś dobrą stronę/tutorial gdzie można poczytać coś więcej nt rozwoju postaci? (bardziej szczegółowe informacje)
Wiem, że pytam się pewnie o sporo rzeczy do, których można by dojść samemu ale z doświadczenia wiem, że gracze którzy oswoili się z grą zawsze potrafią lepiej doradzić niż miesiąc poświęcony na czytaniu tutoriali o grze ;].
-
Wyskiluj Vagabonda i zrobisz nim wszystko to co sobie zaplanowałeś. Dobry statek na solo i na roam.
-
Nie jest na dluzsza mete wazne jaka rasa bedziesz grac, bo kazdy moze sie nauczyc latac wszystkim (co ewentualnie sie zdarza w miejszym lub wielkszym stopiu).
Vaga dobra, czyli Minmatar :)
Wazne, zanim zaczniej rozwijac skille do pew pew zrobic Learningi (podnosza atrybuty = szybkosc uczenia sie kolejnych skilli).
Jezeli chodzi o postac poczatkujaca to pew pew jest troche ograniczone, ale nie niemozliwe :).
Warto natomiast na poczatek oswoic sie z gra i nauczyc co nieco czym to sie je. tutaj pomocna jest Unseen Academy gdzie sa szkolenia zarowno z walk pvp jak misji, kopanie ekspolarcji, handel tez sie pojawia itp. Wybor jest duzy nie ma obowiazku przechodzic wszystkich dopstepnych szkolen i fakultetow a nauczyc mozna sie sporo + duzo fajnych ludzi ktorzy zawsze pomoga, no i zawsze razniej grac w grupie :)
-
-Jaki rozmiar statku najlepiej odpowiada do takiej gry?
-Czy da się tak rozwinąć postać aby była jednocześnie dobra w sterowaniu dużymi jak i mniejszymi statkami czy jest to nieopłacalne?
Myslę, że HAC i Battleship to twój cel. Zanim do tego dojdziesz minie sporo czasu, więc najpierw i tak będziesz latał fregatami, cepami czy BCkami.
Bez problemu da się zrobic postać latającą małymi i dużymi statkami i to kilku ras, capitale w sumie też się da, ale to już trwa dość długo żeby mieć wszystko na jednym charze. Jeśli nie chcesz byś suportem to faktycznie Amarr i Minmatar wydają się najlepszym wyborem. Pamiętaj też, że możesz skilować statki dowolnej rasy więc nic nie stoi na przeszkodzie abyś zrobił postać Minmatar a statki skillował Amarr lub odwrotnie.
-
Zrób sabra. Mini Vagas, ma większe zalety od niego, lata się przyjemnie i przy odpowiedniej wprawie terroryzuje całą okolicę :)
-
Oprócz tego mam jeszcze klika pytań:
-Jaki rozmiar statku najlepiej odpowiada do takiej gry?
Myśle, że small-medium (fregata, krążownik i battlecruiser (nie podoba mi się tłumaczenie tego słówka :P ) )
-Czy da się tak rozwinąć postać aby była jednocześnie dobra w sterowaniu dużymi jak i mniejszymi statkami czy jest to nieopłacalne?
Da się. Na początku może być nie opłacalne. Zasada jest taka, żeby raczej zaczynać od mniejszych stateczków i powoli iść w góre. Skille z mniejszych statkół i tak są potrzebne do tych większych. No ale możesz mieć zagwózdkę, czy np. taki średnio efektywny battleship nie przyda Ci się do robienia misji.
-Znacie może jakąś dobrą stronę/tutorial gdzie można poczytać coś więcej nt rozwoju postaci? (bardziej szczegółowe informacje)
Wiem, że pytam się pewnie o sporo rzeczy do, których można by dojść samemu ale z doświadczenia wiem, że gracze którzy oswoili się z grą zawsze potrafią lepiej doradzić niż miesiąc poświęcony na czytaniu tutoriali o grze ;].
Spróbuj dołączyć się do unseen academy, instruktorzy i instruktorki na pewno ucieszą się z kolejnego rekruta do wymęczenia. :P
A takich stron jest tyle, że aż ich nie pamiętam :D na początek zawsze możesz przeczytać wszystko tutaj i na forum eveonline.com
PS Go gallente, myślę, ze najlepiej będzie Ci odpowiadać (tak, jest to moja subiektywna opinia)
-
OK dzięki za pomoc pomogliście mi trochę poukładać sobie wszystko w głowie :D. Mam jeszcze jedno pytanie odnośnie trenowania statków innej rasy. Czy np jako Minmatar będę chciał sobie wyskillować statek Amarra to czy będę miał jakieś "-" za używanie statku nie swojej rasy albo czy po prostu nie będę mógł go rozwinąć na tak wysoki poziom? Moje pytanie może być głupie ale po prostu nie mam jeszcze pojęcia o tym jak dokładnie wygląda to trenowanie tych statków i czym się za to "płaci" :P
-
Tylko tym, że będziesz musiał od zera skillować daną rasę. Nie ma żadnych kar.
-
Tylko tym, że będziesz musiał od zera skillować daną rasę. Nie ma żadnych kar.
Chyba ktoś już wcześniej pisał(albo to inny topic był), że wybór rasy nie ma znaczenia. Jakby była rasa "pan mietek zza płotu" to wybierając ją nadal mógłbyś latać każdym statkiem, czyż to nie cudowne ? :)
-
Nawet bardzo :D.
Swoją drogą jedna rzecz mnie nurtuje trenowanie umiejętności coś kosztuje poza czasem? Trzeba nabijać jakieś "expy"? A może są jakieś ograniczenia co do maksymalnej ilości? Bo szczerze mówiąc nie ogarniam tego do końca :P i trochę się boje trenować co popadnie na czuja :D
-
Nawet bardzo :D.
Swoją drogą jedna rzecz mnie nurtuje trenowanie umiejętności coś kosztuje poza czasem? Trzeba nabijać jakieś "expy"? A może są jakieś ograniczenia co do maksymalnej ilości? Bo szczerze mówiąc nie ogarniam tego do końca :P i trochę się boje trenować co popadnie na czuja :D
Nie ma nabijania żadnego expa. Musisz mieć czasem kasę, żeby kupić pewne skille i tyle. Reszta się sama dzieje, jak masz aktywne konto. O maksymalna ilość też raczej nie masz się co na razie martwić... :)
-
Trenowanie ma to do siebie, że możesz je nieco przyśpieszyć montując w klonie kosztowne implanty. Reszta robi się całkowicie SAMA, offline, jedyne co musisz zrobić to nacisnąć skilla.
Witamy w EVE, tu nie grinduje się dla expa :P
-
Ulżyło mi z tym, że nie ma jakiś ograniczeń. Nie mogę nic popsuć swoją niewiedzą w takim razie ;]. Dzięki za pomoc :D
-
...battlecruiser (nie podoba mi się tłumaczenie tego słówka :P ...
Może ciężki krążownik ;)
-
Co do wyboru postaci na zasadzie, która mi się bardziej podoba raczej będzie ciężko bo wole statki Amarr-ów ale klimat Minmatar-ów :P.
To wybierz postac Minmatarow i skilluj odrazu statki Amarrow. Proste.
Oprócz tego mam jeszcze klika pytań:
-Jaki rozmiar statku najlepiej odpowiada do takiej gry?
Wedle starego polskiego przyslowia.... to zalezy jak duzego e-peena chcesz miec :)
A powaznie to zalezy z kim chcesz sie lac i w jaki sposob.
Mozesz fregatom, mozesz i carierem.
-Czy da się tak rozwinąć postać aby była jednocześnie dobra w sterowaniu dużymi jak i mniejszymi statkami czy jest to nieopłacalne?
Do wyskilowania "duzych statkow" jak to napisales i tak musisz miec zrobione te "małe".
-Znacie może jakąś dobrą stronę/tutorial gdzie można poczytać coś więcej nt rozwoju postaci? (bardziej szczegółowe informacje)
Poszukaj ingame "Unseen Academy", tam ci wytlumacza... bo i tak plan ci sie zmieni 1000 razy w ciagu pierwszego miesiaca.
Wiem, że pytam się pewnie o sporo rzeczy do, których można by dojść samemu ale z doświadczenia wiem, że gracze którzy oswoili się z grą zawsze potrafią lepiej doradzić niż miesiąc poświęcony na czytaniu tutoriali o grze ;].
Zamiast czytac tutoriale zacznij grac :)
Tu i tak nic w miesiac nie osiagniesz. Na poczatek uzbroj sie w odpowiednia dawke cierpliwosci. I jak pisalem, dobrym krokiem na poczatek jest niewidoczna akademia, gdzie pokaza ci rozne aspekty gry i powiedza co i jak.... potem mozesz siedziec i sam kombinowac dalej co z ta wiedza zrobic.
-
Ulżyło mi z tym, że nie ma jakiś ograniczeń. Nie mogę nic popsuć swoją niewiedzą w takim razie ;]. Dzięki za pomoc :D
Popsuć możesz jak zaczniesz robić nie przydatne skille ;)) Takiego hulka na przykład :2funny:
-
Myśle, że small-medium (fregata, krążownik i battlecruiser (nie podoba mi się tłumaczenie tego słówka :P ) )
Dlatego przyjmuje sie nie tlumaczyc klas stakow rowniez... Jakby sie mnie ktos zapytal czym sie rozni krazownik od niszczyciela to bym dlugo sie zastanawiala o co mu chodzi jak pytanie pada o roznice pomiedzy cruzem (cruiser) a deska (destroyer) to nie mam najmniejszego problemu.
Spróbuj dołączyć się do unseen academy, chłopaki na pewno ucieszą się z kolejnego rekruta do wymęczenia. :P
No ladnie a o mnie sie juz nie pamieta :diabeł: :diabeł:
-
No ladnie a o mnie sie juz nie pamieta :diabeł: :diabeł:
Any nie wiedziałaś że w Eve nie ma kobiet ? :coolsmiley:
-
No ladnie a o mnie sie juz nie pamieta :diabeł: :diabeł:
Bo jak ja miałem swoją kadencję w UA, to Ciebie nie było. :P
Zaraz poprawię, tylko nie bij. =)
-
Trzeba sie zgodzic z osobami piszacymi powyzej tylko musze cie prosic o jedna rzecz. Nie mysl o tej grze w kategoriach innych mmo. Tu nie ma odpowiednikow klas jak lucznik czy tank czy sztyleciarz. To czym bedziesz sie poslugiwac w danym gangu zalezy od tego jak jest on duzy i jaki ma profil. Z doswiadczenia wiem, ze czym wiekszy gang tym wiekszy dystans. Solo czy maly :wulfpack: to przewaznie trzymanie sie blisko by zablokowac specjalnym modulem celom mozliwosc ucieczki, stopniowo jak rosnie gang pojawiaja sie wyspecjalizowani tacklerzy, az przy bitwach flot mowimy o sniperach walacych z 200km od celow. W mojej oponii ostatnio znaczenia nabieraja wlasnie gangi walace z duzych dystansow drage fag gangi czy hac long range. Typowa droga wojownika czyli megathron na neutronach i reszta close range bsow raczej odchodzi w zapomnienie. Naszczescie skillujac do vagabonda bedziesz mogl tez latac muninem. Co do zamykania sie w ramy tylko dmg dealerow tez bym nie przesadzal. Latanie reconami jest bardzo fajne, a sam czesto latam w malej grupie wlasnie reconem. Duzo electronic warfare (ew) potrafi takiej grupie uratowac dupe.
Co do typow statkow i coraz wiekszych modeli to wszystko przyjdzie z czasem. Rozni ludzie uczac innych o pvp maja rozne podejscie. Jednak ja caly czas kieruje noobkow w korpie sciezka ktora kiedys w coven nakreslil PC5. Rifter, a pozniej ceptory i coraz wieksze statki. Male i szybkie stateczki, ktore sa bardzo delikatne, ucza w mojej opinii szybko ogarniac pole walki, reagowac na zagrozenie i przyzwyczajac sie do strat. Sam slysze w korpie jak ludzie z fregat size hulli przesiadaja sie na bcki, bsy czy nawet tech 2 cruisery i mowia "jezu jakie to jest wolne i ociezale":P.
A i nie musisz skladac podania do UA , na tym forum jest masa korpow ktore przygarna graczy nastawionych na pvp w swoje szeregi i odrazu dadza okazje do nauki i praktyki. W mojej opinii UA jest dla tych, ktorzy nie wiedza jeszcze co chca robic w eve. Nie umniejszajac oczywiscie swietnym osiagnieciom oddanych instruktorow z tego korpa. ;)
-
Trzeba sie zgodzic z osobami piszacymi powyzej tylko musze cie prosic o jedna rzecz. Nie mysl o tej grze w kategoriach innych mmo. Tu nie ma odpowiednikow klas jak lucznik czy tank czy sztyleciarz.
Wcale tak nie myślę ;]. Po prostu lubię wszystko wiedzieć :D
Popsuć możesz jak zaczniesz robić nie przydatne skille ;)) Takiego hulka na przykład :2funny:
Kurcze akurat hulka rozwinąłem... Mógłby mi to ktoś dokładnie wyjaśnić jak to wygląda z tymi skillami jaki jest limit? Bo pytałem się na tym ingame helpie to napisali, że nie ma ale teraz widzę, że coś jednak musi być jak da się popsuć :D a nie chciałbym potem od początku zaczynać :P
Swoją drogą napisałem już podanie do corpa. Więc jak mnie zechcą to ich zacznę już napastować moimi pytaniami :P.
P.S. Musze się gdzieś wypłakać... Durne zlecenie coś mi rozwaliło na hita mojego nowiutkiego riftera :C
-
Da się popsuć w tym sensie że stracisz ileś tam czasu skilując coś czego potem nie będziesz używał i o tyle dłużej będziesz skilował coś co jednak będzie przydatne. Cała filozofia
-
Mógłby mi to ktoś dokładnie wyjaśnić jak to wygląda z tymi skillami jaki jest limit? Bo pytałem się na tym ingame helpie to napisali, że nie ma ale teraz widzę, że coś jednak musi być jak da się popsuć :D a nie chciałbym potem od początku zaczynać :P
No oczywiście, że jest limit. Hulka na więcej jak exhumer lvl 5 nie da się wyskillować. Jednakowoż jakby spojrzeć na to z drugiej strony to możesz jeszcze spróbować porobić skille na Orcę albo Rorquala, ale wówczas podnosisz limity kolegom latającym w Hulku.
-
Miałem na myśli nie taki limit że skill max na 5lvl tylko, że np mam "50pkt leveli" do rozdania i np jak dam hulka na max czyli 5 to potem np nie starczy mi na tarcze i będę mógł tylko na 3lvl ale jak to tylko strata np 1h w moim przypadku to nic się złego nie stało :D.
-
Miałem na myśli nie taki limit że skill max na 5lvl tylko, że np mam "50pkt leveli" do rozdania i np jak dam hulka na max czyli 5 to potem np nie starczy mi na tarcze i będę mógł tylko na 3lvl ale jak to tylko strata np 1h w moim przypadku to nic się złego nie stało :D.
1 h to moze teraz pozniej zobaczysz ze im dale tym skille dluzej trwaja (ja teraz mam z lvl 4 na lvl 5 po 30 dni trwajaca nauke)
-
Jedynym ograniczeniem jest czas jaki bedziesz gral, mozesz trenowac co chcesz i nic cie nie ogranicza poza czasem jaki bedziesz chcial grac w Eve. Nie kombinuj na poczatku czym chesz latac, i jak seibie widzisz w pvp na poczatku gry, robilem to samo i wiem ze to nie ma zadnego sensu z czasem bedziesz mogl latac wiekszoscia okretow mniejszych niz capitale i niekoniecznie bedzies zmial ochote latac tylko tym co wydaje sie dobre bedac na starcie.
p.s. Droga "rifter> interceptor>cala reszta" jest bardzo dobra , latwo i tanio mozna nauczyc sie mechaniki pvp zeby pozniej w drozszym i wiekszym sprzecie nie istniec na kb glownie w dziale loss
-
Miałem na myśli nie taki limit że skill max na 5lvl tylko, że np mam "50pkt leveli" do rozdania i np jak dam hulka na max czyli 5 to potem np nie starczy mi na tarcze i będę mógł tylko na 3lvl ale jak to tylko strata np 1h w moim przypadku to nic się złego nie stało :D.
W EVE nie ma grindowania SP. W EVE co najwyżej możesz grindować ISK.
SP "zdobywa" się automagicznie w miarę upływu czasu. Jeśli tylko nie zapomnisz ustawić skill to automatycznie będzie przyrastać SP. Ilość SP jaką zdobywasz jest pochodną posiadanych skilli i implantów, oraz ewentualnie remapa początkowych atrybutów.
W EVE nie ma rozdzialania zdobytych EXP, bo nie ma EXP. W tym samym czasie (RLT) można zdobywać SP tylko dla 1 wybranego skilla.
Utrata SP to jedynie jeśli zapomnisz ustawić klon - zawsze powinien mieć pojemność większą niż zakumulowana ilość SP na charze.
Różne skille mają różną maksymalną ilość SP jaką można na nich uzyskać dla lvl5 i jest ona bezpośrednio zależna od RANK skilla (i.e. 14 to 3 584 000 SP, a najwyższy rank obecnie w grze to 16 = tytan).
-
Utrata SP to jedynie jeśli zapomnisz ustawić klon - zawsze powinien mieć pojemność większą niż zakumulowana ilość SP na charze.
T3.
-
Się trochę chłopaki rozpędzili z tymi vagasami i Battleshipami. No i innymi statkami. Wybór rasy jest ważny :D bo inaczej będziesz miał avatara jak goguś :D i to tyle odnośnie rasy :) Poza tym, zanim przejdziesz do robienia DPSu w pvp, to rób skille z działu learning bo im dłużej z tym się zwleka tym potem straty SPków do kolegów startujących w tym samym czasie są liczone w milionach. Zainwestuj w implanty +4, załatw sobie stały dochód gotówki - na przykład misjonując (skille się pokrywają z tymi do pvp). A szał DPSowania ci kiedyś minie, bo czystym DPSem czasem nie da się powalczyć. Są i skradanki reconem, i statki które robią ci z elektroniki twojego statku zupełnie nieużywalną masę, ale będziesz powoli sam do tego dochodził ze stratą kolejnych statków - to jedne jest nieuniknone.
-
T3.
Racja, zapomniałem o T3. Dzięki Mona.
Wybór rasy jest ważny :D bo inaczej będziesz miał avatara jak goguś :D i to tyle odnośnie rasy :)
Jest ważny jeśli przywiązujesz jakąkolwiek uwagę do wyglądu popiersia postaci. BTW CCP zapowiedziało, że awatara trzeba będzie wykonać "od zera" przy wprowadzaniu Incarna (Ambulation). Co prawda nie odpowiedzieli na pytanie czy będzie można zmienić rasę, należy jednak zakładać, że możliwa będzie zmiana jedynie wyglądu w ramach zdefiniowanych wcześniej ras, płci i blodline.
-
Się trochę chłopaki rozpędzili z tymi vagasami i Battleshipami. No i innymi statkami. Wybór rasy jest ważny :D bo inaczej będziesz miał avatara jak goguś :D i to tyle odnośnie rasy :) Poza tym, zanim przejdziesz do robienia DPSu w pvp, to rób skille z działu learning bo im dłużej z tym się zwleka tym potem straty SPków do kolegów startujących w tym samym czasie są liczone w milionach. Zainwestuj w implanty +4, załatw sobie stały dochód gotówki - na przykład misjonując (skille się pokrywają z tymi do pvp).
Yeah zagonmy mlodego napalonego na pvp do misji. Zeby triala nie przedluzyl. Po to niektorzy maja refundacje by mlodzi nie musieli zarabiac, a bezstrosko sobie strzelali :).
-
Się trochę chłopaki rozpędzili z tymi vagasami i Battleshipami.
To chyba oczywiste, że pisząc o BSach i HACach nikt nie miał na myśli jak najszybszego wyskilowania hulla i z głowy, latanie jakimś statkiem to cała masa innych skilli - prąd, tank, nawigacja, guny, rakiety, drony, taniec towarzyski itd.
-
Mam kolejne pytanie. Jak wygląda sprawa z atrybutami jakie one mają znaczenie i które są najważniejsze do PvP bo widzę, że między poszczególnymi wyborami postaci są jakieś różnice.
-
guny i statki to Perc i Wilp
Support i dronki - Int + Mem
Charyzma - ... :buck2:
-
Są? A mi się wydaje że w atrybutach akurat różnic nie ma.
Atrybuty wpływają na czas skilowania, każdy skill ma dwa atrybuty od których zależy jak szybko się robi, primary i secondary, przy czym secondary ma dwa razy mniejszy wpływ niz primary. Skille związane z pvp to głównie perception i inteligence, w trochę mniejszym stopniu willpower i memory, charismę generalnie się olewa.
-
Atrybuty wpływają bezpośrednio przyrost SP. Jeśli chodzi o PVP to ogólnie przyjmuje się, że kluczowa jest percepcja, a w zasadzie pomijalna charyzma. Int/mem i will powinny być na zbliżonym poziomie, aczkolwiek odkąd CCP wprowadziło możliwość remapowania atrybutów można znaleźć różne sety atrybutów.
Jak możesz łatwo sprawdzić każdy skill ma wpisane 2 atrybuty. Gdzie primary daje 2x więcej SP względem secondary. Skille pod PVP najczęściej dzieli się na główne i poboczne. Główne to zasadniczo skille na shipy i uzbrojenie (działa/dronki/rakiety), poboczne zaś wpływają na wytrzymałość statku, ilość i prędkość regeneracji energii/tarcz/pancerza (w przypadku pancerza oczywiście nie ma mowy o regeneracji, a jedynie o naprawie) oraz możliwości poszczególnych modułów.
-
Charyzma - ... :buck2:
leadership anybody?
Wiadomo, ze na poczatku jest pomijalna, ale predzej czy pozniej sie za to bierze.
-
leadership anybody?
Wiadomo, ze na poczatku jest pomijalna, ale predzej czy pozniej sie za to bierze.
"Prędzej" masz możliwość zrobić 2x remap, "później" 1x do roku. Poza leadership charyzma przydaje się do social, trade i corp management.
Leadership zwróć uwagę, że nie wszystkich będzie interesować (pozostałe oczywiście też nie).
-
Dobra to już prawdopodobnie ostatnie pytanie :D
Z tego co widziałem to te bazowe atrybuty można zresetować a liczba punktów w każdym wyborze jest taka sama więc te bazowe atrybuty nie wpływają w żaden sposób na grę potem? Bo widziałem, że na niektórych forach powstała dyskusja jakie rasy mają najlepsze atrybuty na początek do PvP.
Mógłby mi ktoś też poradzić jakie skille na początku rozwijać zanim się w grę nie wgryzę i sam nie dojdę już co i jak rozwijać żeby czasu nie marnować na rozwijanie jakiś niepotrzebnych rzeczy?
P.S. Dzięki za pomoc :D szczerze mówiąc to rzadko widuje się tak pomocnych ludzi w innych mmo :P
-
to akurat proste wszystko z grupy learning podstawowe na 5 resztę jak uważasz
(http://img651.imageshack.us/img651/1122/28071864.jpg)
a potem np wyskiluj sobie fregatę z jakimś dobrym fitem i umiejętnościami pobocznymi
na początku dobrze sugerować się certyfikatami, wybierz sobie statek i w zakładce show info masz proponowane do niego certyfikaty - tego się mniej więcej trzymaj.
-
Kiedyś nie dało się po prostu rozdać atrybutów a kombinowało się wyborem rasy, bloodline itd... Stąd pewnie stare tematy jaką rasę wybrać (pamiętne caldari achura :D ).
Jak już ktoś pisał, zacznij od learning na 5, int i mem (perc i wp) na 4, adv. skille z atrybutami na 3 (charyzmę olej).
Jak będziesz potrzebował skilli na coś to po prostu na początek kolejki.
Postaraj się dojść szybko do dobrej fregaty albo cruisera.
-
Przed Apokryfa kazda rasa miala inne atrybuty (dodatkowo modyfikowalne bylo to wyborem sciezki kariery) na chwile obecna wszyscy maja takie same.
Kolejna rzecz to rowniez to ze wczesniej nie bylo remap-u w zwiazku z czym Twoj wybor determinowal czego uczyles sie szybcieja czego wolniej.
Ze skillami jest ten problem ze ile osob tyle opinii - duza czesc jest za tym by na samym poczatku skillowac skille z dzialu learning (zwiekszaja atrybuty) a w przerywac na to co potrzebne; odmienny poglada na ta sprawe prezentuje np. Sammani
-
Przed Apokryfą kazda rasa miala inne atrybuty
fix'd
-
Kiedyś wybór rasy i bloodline determinował startowe atrybuty. Od pewnego czasu wszędzie start daje te same poziomy. Na poziom atrybutów wpływają dodatkowo implanty i skille (grupa learning). Ponadto do pewnej ilości SP (nie pamiętam ile, ale znajdziesz na Centrali info na pewno) masz bonus do skillowania.
Na początku zatem najlepiej rozwijać te skille które potrzebujesz i nadać wysoki priorytet grupie learning (osobiście to polecałbym skillować głównie learningi, ale wiem, że nie da się długo grać bez nowych zabawek). Sprowadzałoby się to wówczas do robienia tylko tego poziomu skilla jaki aktualnie potrzebujesz żeby np. wsiąść w Rifter'a, albo zamontować na nim działka, czy inne moduły. Ponieważ jest dostępne kolejkowanie, to w kolecje miałbyś zawsze ustawione skille z grupy learning po to żeby nie robić "pustych" przebiegów.
Na Centrali znajdziesz poradnik w jakiej kolejności należy skillować poszczególne skille w learningach by maksymalnie wykorzystać możliwości. Dodatkowo zrób skille na implanty (cybernetics w science, wymagane science na 3), ponieważ to dość przydatne a ranga skilla stosunkowo niska (3) to dobrym pomysłem jest dążyć do lvl3-4, który umożliwi wsadzenie implantów +4. Implanty +5 przez jeszcze długi czas będą dla Ciebie praktycznie nieosiągalne (no chyba, że będziesz miał mnóstwo ISK), ale na set +3 powinieneś dać radę dość szybko zarobić.
Niektórzy radzą żeby wsadzać implant w tym atrybucie, który jest aktualnie primary dla zaplanowanego/kolejkowanego najdłuższego skilla. Idąc tym tropem robi się wówczas te skille dla jakich masz najwyższy aktualny przyrost, ale co nauczyciel to inna metoda (jak już wspomnieli Ci co mnie ubiegli).
Kombinacja skilli w learning oraz implantów pozwoli Ci zyskać kilka mln SP w pierwszym roku i poświęcony na nie czas zwrócić się powinien po pierwszym roku grania.
-
Ponadto do pewnej ilości SP (nie pamiętam ile, ale znajdziesz na Centrali info na pewno) masz bonus do skillowania.
1,6 miliona sp
-
(http://img651.imageshack.us/img651/1122/28071864.jpg)
Zrobienie basic na 4 i advanced na 4 da ten sam wynik co basic na 5 i adv na 3 a będzie szybsze.
-
Ja gram 15 miesięcy, wciąż mam zrobione wszystko na IV i dopiero teraz planuję "powtykać" basic learningi na V w skill plan.
-
Zrobienie basic na 4 i advanced na 4 da ten sam wynik co basic na 5 i adv na 3 a będzie szybsze.
Zgadzam się, to lepsze rozwiązanie na początek. :D
Potem proponuję remap na Perception i Willpower, dzięki czemu będziesz mógł szybko skillować na PvP. Ponadto zakup przynajmniej +3 implantów (jeśli już Cię stać, to +4) zwiększy Ci atrybuty. Na razie daruj sobie Charisma, bo to będzie Ci potrzebne później, chyba że planujesz inną ścieżkę kariery.
Jak już to było wspomniane, najlepiej obeznać się dobrze z fregatami na początek i stopniowo przesiadać się na większe statki. Nie ma co się spieszyć - i tak wiele lat skillowania przed Tobą ;D
A co do skilli w EVE to spokojnie, nie działa tu bezpośrednio zasada kosztu alternatywnego, tzn. ryzykujesz tylko czas stracony na skillowanie "niepotrzebnych" rzeczy, ale nie musisz martwić się o to, że jeśli wyuczysz się czegoś na 5, to nie będziesz mógł skillować czegoś innego też na 5. No worries... ;)
-
Zgadzam się, to lepsze rozwiązanie na początek. :D
Potem proponuję remap na Perception i Willpower, dzięki czemu będziesz mógł szybko skillować na PvP.
No i to jest właśnie błędne rozwiązanie... Gdyż do pvp nie wykorzystuje się samych shipów i działek ale również ważną część składową stanowią gałęzie nauki jak Engenering, Electronics, Navigation a te nie opierają się właśnie na skillach z grupy perc i will.
Dlatego zdecydowanie odradzam właśnie taki remap na perception i willpower.
Podobna dyskusja toczyła się już na centrali w wątku TNQ Rasy i tworzenie postaci i jest tam bardzo dobra wypowiedz NeXa którą radzę Ci przeczytać http://www.eve-centrala.com.pl/forum/index.php?topic=5833.msg115716#msg115716 (http://www.eve-centrala.com.pl/forum/index.php?topic=5833.msg115716#msg115716)
-
P.S. Dzięki za pomoc :D szczerze mówiąc to rzadko widuje się tak pomocnych ludzi w innych mmo :P
sekty walczą o Twoja duszyczke >:D
-
Zrobiłem sobie szybko plan jakie skille chciałbym mieć po roku na charze pvp i Evemon powiedział mi że remap na max perception, reszta w intelligence to najlepszy wybór.
-
Te dwa resety atrybutów znikają po jakiś czasie czy zostają dopóki ich nie wykorzystam?
-
Ogólnie przysługuje Ci jeden remap na rok. Czy go wykorzystasz czy nie. Młodzi gracze mają jeden dodatkowy ale on chyba przepada po osiągnięciu jakiegoś pułapu jeśli go nie wykorzystasz (na 100% nie wiem bo nie testoałam)
-
No i to jest właśnie błędne rozwiązanie... Gdyż do pvp nie wykorzystuje się samych shipów i działek ale również ważną część składową stanowią gałęzie nauki jak Engenering, Electronics, Navigation a te nie opierają się właśnie na skillach z grupy perc i will.
Remap na Perception i Willpower nie oznacza, że ma się pominąć Intelligence i Memory. Po prostu do learningu na 1 remap wykorzysta inteligencję i memory, a potem musi zremapować tak, aby podnieść pecepcję i willpower, i w tym sensie mówiłem o remapie na perc i will. Uściślając - percepcja i inteligencja najwyżej, potem willpower i memory (mój błąd, bo powinienem wcześniej uściślić :P). Trzeba zachować balans, aby skillować najbardziej efektywnie zarówno rzeczy ze Spaceship Command, uzbrojenie oraz drony, jak i inżynierię i elektronikę.
-
Czyli innymi słowy tak remapować, żeby wyciągać jak najwyższą średnią SP/h ?
Z drugiej strony jakiekolwiek planowanie drzewka skilli i kolejności skillowania i remapowanie do tego atrybutów nie ma sensu. Pograsz to się przekonasz, że będziesz musiał robić (czyt. skillować) coś co pominąłeś, bo akurat nie było Ci potrzebne (bo tak myślałeś/ktoś powiedział), a z kolejnym patchem zrobiło się super niezbędne... ;)
-
Dobry remap to dopiero po roku grania minimum wtedy juz ma sie podstawy w broni/statkach i nawet porzadnie supportowe i mozna leciec na perc/will krecac okolice 2600-2700sp/h