Eve-Centrala

Eve Online => NoobGarten => Wątek zaczęty przez: KruszynaPL w Luty 17, 2006, 14:35:58

Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: KruszynaPL w Luty 17, 2006, 14:35:58
Witam
W?a?nie zacze?em 3 traiala w eve ;) tym razem z mocnym postanowieniem zostania w nim na d?u?ej :) przeczyta?em ca?ego noob garten i mam pytanie natury technicznej. Jak wygladaj? walki PvP. Chodzi mi o co? takiego, czy np. trzymacie sie na jak?? odleg?o??, sterujecie sami, czy to walka raczej na fittingi statków plus wyskillowanie postaci, bo ja manualna lama jestem i jak gram z NPCami w pocz?tkowych misjach to robie keep at range albo orbit i ile w dzia?kach mocy ;)

PS. ogl?da?em filmik z walk? wielkich flot dost?pny na eve-online.com pi?kna sprawa :) prawie jak w babylon5, czy bsg ;)
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: partridge w Luty 17, 2006, 16:41:01
Hmmmm Powiem szczerze duze walki flot wygladaja fajnie ale jest to malo kontrolowane i glownie idzie na Mase a nie technike... jezeli chodzi o mniejsze potyczki jest naprawde super... Takie np nas 3 ich 4-5 juz jest naprawde super pelna kontrola i taktyka a nie gank w ciagu 3 sekund bo strzeli jednoczesnie w Ciebie 30 statkow... Dystanse itd wszystko zalezy od tego co masz jakie uzbrojenie itd czy tankujesz czy zadajesz DMG, czy taklujesz czy jamujesz.... itd
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: KruszynaPL w Luty 17, 2006, 17:11:47
Czyli ogólnie keep distance odpowiednie do uzbrojenia statku i specjalno?ci w walce. Czyli moge za?o?y? ?e raczej nie ma czego? takiego ?e kto? tam sam kieruje statkiem ?eby wymanewrowa? ??
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: Raan Kern w Luty 17, 2006, 17:29:28
Oczywi?cie, ?e kieruje.

Nawet przy walkach z npc.
Taktyka - kliknij "Orbit at distance xxxx" sprawdza si? tylko w przypadku s?abszych od Ciebie przeciwników, kiedy tak naprawd? nie musisz my?le? o natychmiastowej ucieczce w razie problemów. Oczywi?cie im wi?kszy masz statek, tym mniej tego manewrowania, bo to inne, mniejsze jednostki raczej manewruj? w stosunku do Ciebie.

Powalcz troch? w?ród innych graczy to zobaczysz o czym mowa.
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Luty 17, 2006, 17:34:53
W eve bardziej liczy si? kombinowanie i taktyka ni? sprawno?? manualna...
Jest kilka manewrów które wykonuje sie r?cznie, ale nie wymagaj? na szcz??cie dopalacza refleksu :)
No, chyba, ?e si? r?cznie orbituje ceptorem wokó? ceptora...
I raczej orbit ni? keep distance.
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: regis w Luty 17, 2006, 19:04:51
walki jak walki ;) wszystko zalezy od tego na co jestes nastawiony.
Masz statek na close to starasz sie zlapac przeciwnika na close, masz na daleki tak samo... itp itd ;)

kazda jest troche inna od poprzedniej... chyba ze stoisz 150km od bramy i snipujesz indyki ;)
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: KruszynaPL w Luty 17, 2006, 20:24:56
nic mi nie mów o snipowaniu indyków ;) noob postanowi? polecie? po swój learning skill do systemu 0,4 i tak w?a?nie zosta?em pierwszy raz w ?yciu zpodowany :) w drodze do gata ;) kto by pomy?la? ?e komu? sie b?dzie chcia?o strzela? do rookie ship  :lol:
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: Lazar Privateer w Luty 18, 2006, 12:40:07
hrhr chyba 99% noobow tak robi na poczatku. kilka dni... wrazenie ze juz sie sporo wie... 0.4 to przecierz tak blisko 0.5 i zdziwko ;) tez tak mialem jakis czas temu. snipe gank? ;) 6:1 i nawet polak byl slodziutki hrhr
zapamietalem ich... jeszcze przyjdzie czas

jak na moj gust to do 0.0-0.4 to shuttlem zeby bmki postawic albo swarta ekipa xD

pozdro
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: KruszynaPL w Luty 18, 2006, 13:33:25
nie no wiedzialem na co sie pcham ;) ja chcialem tylko swojego skilla z stacji odebrac i zwiac ile sil w silnikach ;) kto mnie rozwalil nie pamietam ;/ bo skasowalem maila z EVE ;/

PS. mam pytanko odnosnie zmiany specjalizacji na statki. Wybralem rase amarr ale jak wczoraj zobaczylem w innym topicu jakie caldari maja statki z wygladu, to stwierdzilem ze zle wybralem ;) no i czy to ci??ko potem w grze zmienic czy od razu lepiej nowego triala odpalac, poki co gram 1 dzien.
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Luty 18, 2006, 14:28:17
na trialu i tak mo?esz latac tylko rasowymi statkami, wiec bardziej oplaca ci sie nowa postac zrobic... tym bardziej, ze mozesz wyciagnac na poczatku skilla na freje na 4 level
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: KruszynaPL w Luty 18, 2006, 18:38:52
Postanowilem zostac z Ammarami, szkoda mi tego 1dni gry i tego co wyskilowalem a tych najladniejszych duzych statkow (titana) i tak nie bede mogl "prowadzic" szybciej jak za kilka lat ;) a wtedy bedzie placz i zgrzytanie zebow ;) w srode sie okaze czy wykupie konto na miesiac.
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Luty 19, 2006, 11:52:05
Naprawd? nie masz si? czym przejmowa?... i  tak w d?u?szej perspektywie b?dziesz "dorabia?" skille do statków innej rasy. Wszystko dlatego, ?e ka?da rasa ma swój wybitny w czym? statek, albo statki...
Poza tym je?li uczysz si? tylko bojowych skilli to nauczenie si? statków innej rasy zajmuje raptem kilka miesi?cy (do poziomu w?asnej rasy, je?li na pocz?tku konsekwetnie tylko jej si? uczysz).
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: pc5 w Luty 20, 2006, 00:07:12
Ciii bed? si? wita?.... HELO?! :D
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: KruszynaPL w Luty 20, 2006, 01:29:49
Pytanko odno?nie sniperów, jak taki namierzy np. w miare szybk? fregate, wystrzeli z tego swojego wielkiego dzia?a to czy fregata mo?e w tym czasie uciec z lini ognia czy to raczej jest ju? pewnie ?e w ni? trafi z tych >20km ??
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Luty 20, 2006, 08:14:02
Du?o zale?y od skilli strzelaj?cego i od tego czy ta freja leci na mwd czy nie...
Wczoraj vigilek lec?cy prostopadle do mnie na mwd dosta? ode mnie z 80km wrecka za ponad 600... A z drugiej strony lec?cego na ab tristana nie mog?em wogóle trafi?... Wi?c ró?nie mo?e by?.
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: LosBekoczoS w Luty 20, 2006, 09:08:03
Xart - "bo wielka jest sila Randomu moj m?ody padawanie" hehe tak wyglada juz heh te dziwne eve :D
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: hallor w Luty 20, 2006, 09:42:44
Generalnie z duzej odleglosci tez nie trafiaja... ale jak trafia to a?a...

Mnie rear admiral rypnal w ceptora z 40 km (zatrzymalem sie zeby zobaczyc za ile bije) tak ze zdjal calego shielda i kawalek armora :P

Wniosek:
Stojaca freja to martwa freja

(wiem - nic odkrywczego :P)

H, odwykowy
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: Blaster w Luty 21, 2006, 12:07:07
Cytat: "xarthias"
Du?o zale?y od skilli strzelaj?cego i od tego czy ta freja leci na mwd czy nie...


Ale z tym mwd to jest przegiecie w EVE bo dlaczego tak szybko lecacy cel jest az tak widoczny do ostrzelania to nie mam pojecia  :?
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Luty 21, 2006, 12:38:36
Leci szybko, ale prosto?
Pr?dko??, razy czas lotu i ju? komputery wiedz? gdzie strzela?, ?eby pociski znalaz?y si? w tym samym miejscu co cel. :)
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: Blaster w Luty 21, 2006, 13:29:23
Cytat: "Goomich"
Leci szybko, ale prosto?
Pr?dko??, razy czas lotu i ju? komputery wiedz? gdzie strzela?, ?eby pociski znalaz?y si? w tym samym miejscu co cel. :)


Nie chodzi o to ze prosto bo mozna tez orbitowac wokól kogos na mwd a i tak latwiej jest trafic niz w lecacego na AB. Po prostu uzycie mwd podnosi drastycznie sygnature radius statku  :?
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Luty 21, 2006, 13:31:48
Ech, co? w opowiadankach na oficjalnej o tym by?o, ?e mwd generuje silne pole grawitacyjne czy cu? i do tego silniej statek na sensorach wida? i dlatego podobno...
Có?, wyja?nienie dobre jak ka?de inne :)
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: Blaster w Luty 21, 2006, 13:40:07
Cytat: "xarthias"
Ech, co? w opowiadankach na oficjalnej o tym by?o, ?e mwd generuje silne pole grawitacyjne czy cu? i do tego silniej statek na sensorach wida? i dlatego podobno...
Có?, wyja?nienie dobre jak ka?de inne :)


Ze na sensorach widac to potrafie zrozumiec ale ze ogromne dzialka za nim nadazaja to juz jest jakies naciagane  :?

Które to opowiadanko jezeli mozesz podac linka?  :roll:
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Luty 21, 2006, 13:41:41
Cytat: "blaster"
Które to opowiadanko jezeli mozesz podac linka?  :roll:

?ebym ja to pami?ta?...  :roll:  :roll:  :roll:
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: Blaster w Luty 21, 2006, 13:43:11
Cytat: "xarthias"
Cytat: "blaster"
Które to opowiadanko jezeli mozesz podac linka?  :roll:

?ebym ja to pami?ta?...  :roll:  :roll:  :roll:


No postaraj sie  :arrow: wierze w ciebie  :wink:
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: Tomash Kovahlsky w Luty 21, 2006, 13:44:26
Cytat: "blaster"
Ze na sensorach widac to potrafie zrozumiec ale ze ogromne dzialka za nim nadazaja to juz jest jakies naciagane  :?


Dokladnie... do zrozumienia by bylo, ze lock'ujesz duzo szybciej... ale trafianie.... :(
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Luty 21, 2006, 13:46:13
Cytat: "blaster"
No postaraj sie  :arrow: wierze w ciebie  :wink:


Poszukaj sobie :P
Zobacze, moze mam je w domu wydrukowane to rzuce tytulem :)
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: Rhovana w Luty 21, 2006, 14:07:06
hmmm

kolejny klimat typu:

realizm i fizyka w EVE:P
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: Blaster w Luty 21, 2006, 14:13:09
Cytat: "Rhovana"
hmmm

kolejny klimat typu:

realizm i fizyka w EVE:P


Generalnie nie mam nic przeciwko brakowi realizmu w grach ale pod warunkiem ze jest to wytlumaczone w jakis przyswajalny sposób i tak wytlumaczone jest np to ze do konterów mozna wlozyc wiecej towaru (w m3) niz ma sam kontener, skoki przez bramy czy klonowaniem sie ale z tym mwd jakos nie ma takiego który by mnie satysfakcjonowal  :?
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: Rhovana w Luty 21, 2006, 14:43:02
Ja bro? bo?e te? nie mam nic przeciwko brakiwi realizmu w grach. Ale dla mnie to jest akceptowalne po prostu. Nie widze sensu ?eby sie zastanawia? nad dogmatyczno?ci? niektórych rzeczy. Po prostu tak jest skonstruowany ?wiat i tyle.
Poza tym nie widze powodu zeby wielkie dzia?a na shipach nie mia?y sie szybko ustawia?:)te? mo?na to wyt?umaczy? na 1001 sposobów i ka?dy bedzie tak samo dobry jak poprzedni.
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: kerisso w Luty 21, 2006, 14:57:48
...ej, no czepiacie sie...

Ire wyjasnil wam, kilka postow blizej...tracking...
A tak naprawde, to nie wyobrazam sobie, zeby 1400 howitzer trafial cel orbitujacy z szybkoscia 3000m/s...inercja takiego dziala to porazka i tak ma byc......poronionym pomyslem sa tez tracking enhancery...niby to co ma byc...dodatkowa sila w silnikach sterujacymi obrotem dzial???
Niech bedzie....
Ale co z masa samej lufy???  
Na SuperGlu sa przyklejone i nie podlegaja prawom fizyki...???...

A reszta? Nie nalezy mieszac wyimaginowanej "fize" z rzeczywistoscia. Zostala ona stworzona na nasze potrzeby, zeby sie jakos pobawic i polatac po tym ccp-space....
Mi osoboscie w EvE odpowiada wszystko, bo z tym nie walcze, a staram sie dostosowywac...poza lagami i "dziwnym" zachowaniem enpecow..hhehe...

A odpowiadajac na pytanie. Technik jest kilka i wszystkie sa inne, tak samo jak kazda potencjalna walka, ktora stoczysz bedzie inna. Nie przewidzisz zachowania drugiego gracza. Mozesz, widzac shipa, przewidziec stuff jaki ma na sobie, znajac dokladnie liczbe jego slotow...
..i albo uciec, albo przyjac walke...

NIGDY jednak nie ZATRZYMUJ SIE W MIEJSCU. Stanie = smierc.
Jesli latasz duzym statkiem, alignuj gdzies...czasem alignuje sie na komende dowodzacego, czasem nie ma na to czasu wiec skacz gdziekolwiek...na pas, slonce, planete. Naprawiasz sie w locie, i jesli jest po co, to wracasz na pole walki....
Odradzam samodzielne walki w pierwszym pol roku grania....nabywaj doswiadczenia poprzez latanie z "starszymi" graczami - skiluj postac.
Szybciej nauczysz sie czegos, latajac w gangu niz jak bys mial sam zbierac doswiadczenia....


...
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Luty 21, 2006, 15:03:01
Cytat: "kerisso"
...ej, no czepiacie sie...

Ire wyjasnil wam, kilka postow blizej...tracking...
A tak naprawde, to nie wyobrazam sobie, zeby 1400 howitzer trafial cel orbitujacy z szybkoscia 3000m/s...inercja takiego dziala to porazka i tak ma byc......poronionym pomyslem sa tez tracking enhancery...niby to co ma byc...dodatkowa sila w silnikach sterujacymi obrotem dzial???
Niech bedzie....
Ale co z masa samej lufy???  
Na SuperGlu sa przyklejone i nie podlegaja prawom fizyki...???...


A mo?e dzia?o wcale szybciej si? nie rusza, tylko te tracking enchancery skuteczniej podpowiadaj? KIEDY wystrzeli?, ?eby trafi?? A silniczki dzia?ka tylko minimalne poprawki wprowadzaj?...

Wyt?umacze? mo?na wymy?le? sporo... ale najprostrze jest takie: To jest gra, przyj?to w niej pewne za?o?enia, przy czym realizm (fizyki/mechaniki) nie by? jednym z nich...
A takich krzaczków w Evce mo?na znale?? o wiele wi?cej... Cho?by ssy w ?rodku planety czy, je?li si? trzymamy tematu dzia?ek, paintery... Itp... itd...
:)
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: Soho Torres w Luty 21, 2006, 15:05:26
http://www.eve-online.com/guide/en/g26.asp

Tu jest oficjalny guide o  dzialkach. I jak widac signarure radius zarowno celu jak i dzialka ma wplyw na trafienie. Wiec jak wlaczasz mvd, dostajesz "bonus" 500% do signature to fregatka staje sie nagle cruiserem :) Tracking (predkosc katowa broni) tez ma wplyw, zeby trafic cos z z dziala z malym trackingiem albo trzeba pilnowac traversal velocity celu zeby bylo jak najmniejsze albo strzelac z baardzo daleka :)
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Luty 21, 2006, 15:19:39
Soho, ale my to wiemy, tracking guida znamy... Tylko nie o to chodzi...
Zastanawiamy si? po prostu w jaki sposób "fabularnie" jest uzasadnione, ?e we fryg? na mwd ?atwiej trafi?, mimo, ?e dzia?ka nie powinny za ni? nad??a?...

PS. Podpis pierwsza klasa :lol:  :lol:  :lol:
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: Soho Torres w Luty 21, 2006, 15:29:43
Aha to spoko, cos za slabo sie wczytalem w wasze posty, jeszcze zaspany jestem, przeciez to dopiero 15 godzina :)
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: pc5 w Luty 21, 2006, 16:00:26
Cytat: "kerisso"

Odradzam samodzielne walki w pierwszym pol roku grania....nabywaj doswiadczenia poprzez latanie z "starszymi" graczami - skiluj postac.
Szybciej nauczysz sie czegos, latajac w gangu niz jak bys mial sam zbierac doswiadczenia....


Zgadzam si? 101% Nawet taki noobek jak ja nabiera do?widczenia tak szybko jak statek zmienia sygnature z MWD (czyli 500% wi?cej) lataj?c z do?wiadczon? ekpi?. Po miesi?cu walki mog? i b?d? tu?maczy? nowym graczom podstawy latania i walki a nawet do?? skutecznie walczy?, na co dowodem jest killboard. Dowiedzia??m si? tyle rzeczy, ?e du?o by wymienia?. I co najlepsze, trudno do nich samemu do??. Kto? kto gra ponad rok i dzieli si? t? wiedz?... w r?czki ca?owa?!

Powiem szczerze, ?e gdybym mia? zaczyna? w jakim? nowym korpie bez do?wiadoczonych graczy... nie nie, to by?oby jakie? nieporozumienie :) Pó? roku na nauk? wystarczy. Niestety s? ludzie, któzy chcieliby du?o rzeczy 'od zaraz'... no có?, lekcja pokory czeka nie jednego z nas :) Wsi?dzie taki w BSa a potem jest buuuuu rozwalili mnie...

UCZY? SI? UCZY? I JESZCZE RAZ UCZY?! Potem zabija?... :]
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: partridge w Luty 21, 2006, 20:54:33
Ej tam wystarczy ze zrobisz MWD i mozliwosc wsadzenia Weba albo Scrambla... + 1 Basic Gun (zeby byc na kill mailu) i juz masz PvP... Lesisz takim gownem nawet z np Railami tech1 i rozwalasz jakies Haulerki na trasie przelotowej do serc ukladow 0.0... PvP mozna robic juz od poczatku... a im wiecej wdupisz statkow tier1 wym wiecej sie nauczysz!
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: Kamoris w Luty 21, 2006, 20:58:00
Part od bardzo dlugiego czasu na kill mailu bedziesz nie strzelajac, wystarczy webowac scramblowac :P.
Jak sie chcesz bawic w pvp bierz frejke dawaj do lwo sec i ucz sie.
A btw frejek to se na zaps kup od razu wiecej
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: LosBekoczoS w Luty 27, 2006, 01:03:15
Heh tak moze troche odbijajac od tematu samego PVP nauki itp ale co do samej fizyki w grze :D to tak mysle ze Projectle a potem raile powinny byc infinite zasiegowo :D czemu ?:D no nadaje wektor sile i leeeeci i leeeeecci i potem sie po tygodniu dowiadujesz ze twoj pocisk trafil w nooba na gate :D i concord i jajko i wogole :D
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: pticu w Luty 27, 2006, 09:19:29
Cytat: "Partridge"
i juz masz PvP... Lesisz takim gownem


hehe chyba piractwo a nie PvP :D
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: Farin w Luty 27, 2006, 10:36:32
Cytat: "LosBekoczoS"
Heh tak moze troche odbijajac od tematu samego PVP nauki itp ale co do samej fizyki w grze :D to tak mysle ze Projectle a potem raile powinny byc infinite zasiegowo :D czemu ?:D no nadaje wektor sile i leeeeci i leeeeecci i potem sie po tygodniu dowiadujesz ze twoj pocisk trafil w nooba na gate :D i concord i jajko i wogole :D


Jak ju? bawimy si? w takie rowa?ania to ok je?li chodzi o infinite zasi?g, ale we? pod uwag? tak?e grawitacj? cia? niebieskich i nie tylko :]
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: Tomash Kovahlsky w Luty 27, 2006, 10:50:38
a poza tym... idealna proznia, rzadko sie zdaza... wiec taki pocisk projectile by zwalnial... (choc powolutku :D)
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: pticu w Luty 27, 2006, 10:54:24
gorzej jak grawitacja jakiejs hole odwrocila by mu tor lotu o 180 stopni :), nadajac przy tym odpowiednio wieksza predkosc :P
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: LosBekoczoS w Luty 27, 2006, 11:02:18
Heh i w ten sposob zaraz dojdziemy do tego ze ten nowy cluster to ledwo co wyjdzie na wyliczenia wszystkich zmiennych dla jednego systemu :D ale byly fun 22k osob w jednym sys :D
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: pticu w Luty 27, 2006, 11:41:44
1k kampi gejty a 15k boi sie wydokowac :D
Tytuł: Walki PvP
Wiadomość wysłana przez: hallor w Luty 27, 2006, 20:16:04
Los - zmartwie cie - nie wyszedl by ;)

Ale refleksja ciekawa...

Z drugiej strony statki te byly by pernamentnie nielotne...


a w czasie walki silniki pelna moca musialy by pracowac zeby ustabilizowac statka w miejscu :P


H. ktory wypil za malo piwa wiec bredzi