Eve-Centrala

Eve Online => Patche i dodatki => Wątek zaczęty przez: regis w Maj 09, 2006, 23:32:47

Tytuł: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: regis w Maj 09, 2006, 23:32:47
http://www.eve-online.com/community/pr/vista.zip

tak mniej wiecej beda wygladac modeliki w nowej wersji :] za jakies chyba pol roku, czy to w kali mieli engine zmienic?:)
Tytuł: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Maj 10, 2006, 09:11:58
/me zaczyna zbiera? na nowy komputer :)

Megasik wymiata, a nawet apoc i skorp jako? zaczynaj? wygl?da?...
Tytuł: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: redbart w Maj 10, 2006, 09:22:14
Esz.. dobrze ze nie teraz kiedy cierpie na chroniczny brak czasu, praca - wyjscie na miasto - spac...

:)
Tytuł: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Maj 10, 2006, 10:19:07
Zdecydowanie poprawil sie wyglad statkow caldari.
Realistyczniejsze oswietlenie zdaje sie sprawiac, ze Megathron wyglada jak ciemna plama. Paskudnie.
Amarr blyszcza jeszcze bardziej. Ciekawe, ze amarrscy inzynierowie przeprojektowali pomieszczenia dla leniwych niewolnikow (to te nie opancerzone czesci statku. Umieszcza sie tam koje dla 10% najbardziej leniwych niewolnikow w celu ewolucyjnej optymalizacji jakosci zalogi.). Kiedys byly balaganiarskie ale z tego samego (zoltego) metalu, a teraz zrobili je jakies takei stalowe i porzadniejsze. Zbierznosc z ewolucja wygladu minmatarskich okretow od zlomowego do przemyslowego wskazuje na to, ze leniwi niewolnicy maja w swoich siedzibach duzo do powiedzenia na temat wystroju, zapewne w wolnym czasie wychodza w skafandrach w przestrzen i ukladaja blachy wedlug najnowszych trendow z ojczyzny.
W wersji z 2010 roku bedzie to pewnie wizualizowane :)
Tytuł: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Kamoris w Maj 10, 2006, 16:43:17
Scorpion miodzio az sie chce polatac.
Przy okazji calkiem fajnie wyglada ten nowy bs ammarski
Tytuł: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: partridge w Maj 10, 2006, 18:32:34
Megas jak dla mnie wyglada zaje biscie masakra... no i Apoczek...
Tytuł: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Viper w Maj 10, 2006, 21:16:34
Wyje zaje (stateczki wydoroslaly ;p )... byle tylko dobze dzialalo ...
Tytuł: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Maj 12, 2006, 08:47:59
Cytat: "mmorpg.com"
EVE ONLINE® REVEALS THE PATH TO KALI Content System Will Empower Customers with Game Universe Destiny Control

ELECTRONIC ENTERTAINMENT EXPO, LOS ANGELES, CA -- MAY 10, 2006 -- The upcoming expansion to EVE Online—codenamed Kali—will introduce an innovative Advanced Reactive Content System (ARCS), in which the political landscape and physical borders of nation-states within the game can be altered dynamically through the collective outcome of player actions, thus directly controlling the game universe destiny and resulting storyline.

CCP will also release a newer version of the current award-winning graphics engine for EVE Online, which will take advantage of the latest DirectX 9 features to produce superior imagery and detail than the existing client. This Herculean effort requires that the game’s three hundred plus starships—each of which is composed of millions of triangles—be remodeled in ultra-high resolution. Players will then see these ships rendered by the power of per-pixel lighting, HDR, and soft-self shadowing.

"Games either provide active content, in which the player reacts to artificial changes in the game universe, or they provide reactive content, in which the entire game universe reacts to the actions that players decide for themselves," said Magnus Bergsson, CMO of CCP Games. "CCP believes strongly that the players should be the center focus of the storyline and control the evolution of the game universe. The Path to Kali will lead EVE Online to great heights in reactive content and further establish EVE Online as the premium free-form MMOG on the market today."

Parallel development of an entirely new graphics engine called "EVE Vista" is also underway. The new graphics engine—named “Trinity II”—will take full advantage of the new features and optimizations offered by DirectX 10, which will ship with the new Windows Vista OS. The highly anticipated graphics API will give Trinity II the ability to render far greater detail by leveraging the fully programmable shader pipeline and utilizing the API’s built-in instancing support. The combined technologies will allow CCP to continue building dynamic environments with visual effects that will surpass the already stunning graphical presentation of the game.

The final component of Kali will be factional warfare, in which players will have the option to align themselves with an NPC faction. Also included in the Path to Kali will be the opening of new regions in the game universe, the addition of significant exploration content, next-generation player R&D that includes reverse engineering capabilities, additional ship upgrades and player professions, the introduction of combat boosters, and the addition of new warships.

The Path to Kali will begin in Q2 2006 with the first release, and end in 2007 with the factional warfare implementation.


Wychodzi na to, ?e te modele pojawi? si? w Kali (i miejmy nadziej? ?e nie b?d? zbyt sprz?to?erne, albo, ?e b?dzie mo?na je wy??czy?), natomiast w Eve Vista b?dzie nowy ca?y silnik graficzny...
Z innych newsów wynika, ?e te nowe modele zostan? pokazane na targach E3 - co potwierdza tylko, ?e nowe modele i Eve Vista to dwie odr?bne rzeczy :)

Oryginalne teksty (http://www.mmorpg.com/E32005NewsRoom.cfm?fp=1024,768,1147416883200,20060512025443)
Tytuł: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: vulor w Maj 12, 2006, 08:56:12
Cytuj
will introduce an innovative Advanced Reactive Content System (ARCS), in which the political landscape and physical borders of nation-states within the game can be altered dynamically through the collective outcome of player actions, thus directly controlling the game universe destiny and resulting storyline.

Bleee jeszcze wiece polityki :)
Cytuj
Also included in the Path to Kali will be the opening of new regions in the game universe

JOVE?? :D
Cytuj
next-generation player R&D that includes reverse engineering capabilities

Mo?e wreszcie koniec monopolu na t2
Tytuł: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Maj 12, 2006, 09:31:29
Wiecej polityki ale w klimatycznym wydaniu, organizowanej przez GMow - miejmy nadzieje.
Dalej beda 0.0 aliance walczace wedle wlasnego widzimisie, nadal bedziesz mogl byc aoplitycznym piratem, za to, mam nadzieje, mnostwo ludzi ktorzy teraz klepia misje i kompleksy w hi-sec, zostanie wkreconych w fajne stylowe pvp oparte na storylinie.

Jove jove :D

Monopol na t2 monopolem, wazne ze research & manu bedzie ciekawsze, bardziej skomplikowane, bardziej konkurencyjne - wiecej zabawy dla producentow :)
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Ksin Khane w Marzec 21, 2007, 16:06:05
WItam

Czy moze ktos z was zna jakas strone gdzie by byly wszystkie modele statkow w duzej rozdzielczosci ?

Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Marzec 21, 2007, 16:23:03
Polecam tri-exporter - dział programy, oraz poradnik o tworzeniu tapet i takich tam - dział poradniki,

Swoją drogą wątek sprzed roku, a nowych modeli jak nie było tak nie ma :)
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Ksin Khane w Marzec 21, 2007, 18:01:17
Dzieki za szybka odpowiedz juz sie biore za czytanie tegoz poradnika .
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: White_Haven w Marzec 31, 2007, 12:50:20
Tiaaaa, nowe modele będą.... w 2008 :tickedoff:

http://mmog.onlinewelten.com/interviews,id1756,4,tech_iii_schiffe_rev_20_alles_ueber_nahe_ferne_zukunft_eve.html
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: roofi w Marzec 31, 2007, 14:09:20
Tiaaaa, nowe modele będą.... w 2008 :tickedoff:

co się pieklisz ? spójrz na to z tej strony że, dają Ci czas na zakup lepszego sprzętu dyskretnie uprzedzając o tym, dodatkowo masz czas na wyciąganie skili na 5lvl tak żeby kiedyś po wprowadzeniu T III statków mieć do nich bliżej  O0

optymizmu minmatarze  ;)
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Marzec 31, 2007, 14:43:49
co się pieklisz ? spójrz na to z tej strony że, dają Ci czas na zakup lepszego sprzętu dyskretnie uprzedzając o tym, dodatkowo masz czas na wyciąganie skili na 5lvl tak żeby kiedyś po wprowadzeniu T III statków mieć do nich bliżej 

A jakich skilli trzeba będzie mieć w Science?  :buck2:
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Xarthias w Maj 24, 2007, 19:35:00
3 screeny (podobno) nowego feroxa:
http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm?loadNews=7827&bhcp=1
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Maj 24, 2007, 20:28:08
To podpucha, ten jest symetryczny. :)
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: korpusz w Maj 25, 2007, 08:15:21
Mona X mam nadzieje, ze masz racje bo nie ciekawie to wyglada ;)

Tak sobie czytam i cyz przypadkiem to nie jest Nighthawk ??
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Venzon 2003 w Maj 25, 2007, 09:01:45
ferox ale symetryczny :D
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: korpusz w Maj 25, 2007, 09:44:42
jak zrobia symetrycznego ravena to chyba sobie evke odpuszcze ;)
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: marcoos w Maj 25, 2007, 10:29:45
jak zrobia symetrycznego ravena to chyba sobie evke odpuszcze ;)

A mnie właśnie denerwował brak symetrii - a już niektóre shipy były imho udziwniane na siłę. Ostatnie liftingi shipów mnie osobiście odpowiadają... Tylko co zrobić z takim apokiem albo armagiem? :) (te zawsze były "symetryczne inaczej") :)
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Assari w Maj 25, 2007, 12:44:20
Ja nie mogę jeszcze nijak zrozumieć tendencji do posiadania przez znakominą większość shipów x-nastu silników i silniczków  ???
Fregaty, deski, cruzy powinny miec, jeden góra dwa silniki, większe shipy trzy, cztery, no jakieś odosobnione przypadki z inna ilością. Te modele shipów posiadające mnóstwo silniczków wyglądaja po prostu głupio. Nie mówiąc o tym, że dodatkowo obciążają system sprawami związaymi z wizualizacją tych wszystkich ognistych smug z nich buchających. Podczas gry wystarczyłoby takjak to jest w realu np. z samolotami mysliwskimi zmienić kolorystykę tych "ogni" buchających z silników i/lub nieco ich krztałt żeby zobrazować fakt lecenia na normalnym napędzie, AB czy MWD.
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Maj 25, 2007, 12:52:48
Kolorystyka zalezy od typu napedu a ten zalezy od rasy. Lecenie na AB/MWD obajwia sie wiekszym swieceniem i dluzsza kreska.

Duzo silnikow da sie latwo wytlumaczyc - moze w tej fizyce taniej jest zbudowac duzo malych silnikow niz jeden duzy? :) Asymetrii statkow juz nie bardzo idzie wytlumaczyc.

Wszystko to tak naprawde kwestia widzimisie artysty. Statki zgodne z filzyka i ekonomia mialyby raczej nieciekawe ksztalty bliskie kulce.
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Gwenneth w Maj 25, 2007, 18:39:59
Wszystko to tak naprawde kwestia widzimisie artysty. Statki zgodne z filzyka i ekonomia mialyby raczej nieciekawe ksztalty bliskie kulce.
Nic bardziej mylnego. Asymetryczne statki w EVE sa jaknajbardziej zgodne z fizyka. W prozni nie istniejeja sily oporu. Niewazne jaki ksztalt ma statek, jego wlasnosci, ze tak to nazwe "aerodynamiczne" beda niezmienne (ksztalt liczy sie dopiero wtedy gdy obiekt wejdzie w atmosfere planety (lub gdy istnieje prawdopodobienstwo zderzenia z jakimis obiektami).
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Blutbart w Maj 25, 2007, 19:00:20
Nie tylko o aerodynamikę chodzi... ważnym czynnikiem jest rozłożenie masy względem napędu. Stąd kulka.
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: NeX w Maj 25, 2007, 19:09:03
Przy prędkościach relatywistycznych pojęcie próżni we wszechświecie, to czysta fikcja. Kosmos po zbliżeniu się do bariery swiatła zamieniłby się dla obiektu fizycznego jakim jest statek w gęstą zupę, a nie próżnię, nie wspomniawszy o ogromnej ilości mikrozderzeń ze smieciem asteroid. Większe z litości nad astronautami pomińmy milczeniem. Kosmos nigdy nie był i nie jest pusty, a to co jest próżnią dla organizmu białkowego dla statku lecącego z ogromna prędkośią będzie równie niebezpieczne jak atmosfera dla zwykłego myśliwca. Dlatego musimy z góry zakładać, że te nasze uber shipy są niesamowicie chronione tymi swoimi shieldami, inaczej byłoby z nimi cienko za pierwszą orbilą systemu.
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Maj 25, 2007, 19:37:13
Te statki wogole nie lataja z predkosciami relatywistycznymi.
Albo lataja z predkosciami o jakie moga sie pokusic atmosferyczny samolot, albo z nadswietlna warpuja po przestrzeni metrycznej inaczej.
Ogolnie to fizyka, jak w wiekszosci kosmicznych strzelanek, jest delikatnie mowiac umowna.
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: litestep w Maj 26, 2007, 13:42:21
Statki miały by kształt kulki z prostego powodu-> stosunek powierzchnia/objętość. A im mniejsza powierzchnia tym łatwiej wpakować tam gruby armor czy mocny shield.
W sumie ciekawie by była jakby CCP zrobiło damage od mikroroidow dla struktury, kiedy ktoś ze statku zdjął już armor i shield -> taki statek powinien prędzej czy póżniej sam eksplodować :)
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: iniside w Maj 26, 2007, 23:43:14
Wlaczajac sie do dyskucji nt. symetrycznosci, to nie jest tak ze jak proznia to statek moze miec ksztalt 18 katu o dowolnie wybranych wierchołkach (;
1. Niesymetryczne rozmiesznie silników (jak ma to miejsce w sporej czesci statków Cladari), powinno powodować nietablinosc statku i utrudniać sterowanie. Oczywiscie mozna zalozyc ze silniki sa roznej mocy, jednak patrzac po romiarach, takie zalozenie jest bardzo naciagane (;. Innymi slowy bez systemów stabilizowania okretu, ktory dodatkowo bedzie obliczał przeciazenie na jedna strone, dostoswoujac moc silników, takie cos latało by jak bumerang, a chyba prosciej jest zrorbic symetryczny stateczek, niz pchac w nieg drogie systemy :D
2. Porazaiczne, ale symetryczny statek poprostu latwiej zbudowac.

A tak odonoscie Trinity, osobiscie bym chciał zeby:
a) poprawili wybuchy rakiet (widział ktos z was kiedys plaska fale uderznieowa, zwlaszcza w kosmosie ?)
b) poprawili wybuch po bezposrednim kontatkcie kadłub_takieta
c) poprawili wyglad tarczy, tzn. inaczej niech go wkoncu dodadza. Jak statek ma Shield, to logiczne ze jest on na zewnatrza statku i nie ma bezposredniej stycznosci a kadłubem. Wg. mnie to dziwne, statek ma full shielda, a obrywa bezposrednio w kadłub (;
d) poprawić animacje ramych rakiet, ich wyglad itd.
e) ale i tak najwaszniejsze jest ich wybuch (taki bardziej realistyczny no wiecie o co chodzi :D) i dodanie tarcz.
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Fedajkin w Maj 29, 2007, 09:35:46
1. Niesymetryczne rozmiesznie silników (jak ma to miejsce w sporej czesci statków Cladari), powinno powodować nietablinosc statku i utrudniać sterowanie.
A niby dlaczego? Co by powodowało opory i brak sterowności? Troszkę się zapędziłeś.. to co piszesz jest tak samo fikcją literacką, jak działanie non stop silników napędzających statek, co w realiach próżni (bez oporowych) powodowałoby rozpędzanie się statku przez cały czas lotu.
Oczywiscie mozna zalozyc ze silniki sa roznej mocy, jednak patrzac po romiarach, takie zalozenie jest bardzo naciagane (;.
Wcale nie, silnik różnej mocy i skierowane w różne strony mogą służyć za silniki manewrowe...
Innymi slowy bez systemów stabilizowania okretu, ktory dodatkowo bedzie obliczał przeciazenie na jedna strone, dostoswoujac moc silników, takie cos latało by jak bumerang, a chyba prosciej jest zrorbic symetryczny stateczek, niz pchac w nieg drogie systemy :D
A ty cały czas brniesz w systemy kontroli lotu statków, na które działają siły przeciwne, siły tarcia i siły ciążenia.

1A tak odonoscie Trinity, osobiscie bym chciał zeby:
a) poprawili wybuchy rakiet (widział ktos z was kiedys plaska fale uderznieowa, zwlaszcza w kosmosie ?)
A jaki wpływ ma symetryczność w kosmosie? Fala uderzeniowa jak najbardziej ale nie dyskowa jak ma to miejsce a kulista...
b) poprawili wybuch po bezposrednim kontatkcie kadłub_takieta
Tak źle to nie wygląda ale też do poprawy by się zdało...

Ogólnie, dywagacja strasznie niespójna i merytorycznie błędna...
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Fizyk w Maj 29, 2007, 10:33:52
Przy prędkościach relatywistycznych pojęcie próżni we wszechświecie, to czysta fikcja. Kosmos po zbliżeniu się do bariery swiatła zamieniłby się dla obiektu fizycznego jakim jest statek w gęstą zupę, a nie próżnię, nie wspomniawszy o ogromnej ilości mikrozderzeń ze smieciem asteroid. Większe z litości nad astronautami pomińmy milczeniem. Kosmos nigdy nie był i nie jest pusty, a to co jest próżnią dla organizmu białkowego dla statku lecącego z ogromna prędkośią będzie równie niebezpieczne jak atmosfera dla zwykłego myśliwca. Dlatego musimy z góry zakładać, że te nasze uber shipy są niesamowicie chronione tymi swoimi shieldami, inaczej byłoby z nimi cienko za pierwszą orbilą systemu.

I tak i nie. Po pierwsze jak się lepiej zastanowić to wcale nie byłaby to zupa po prostu taki wszechświat nadal byłby niesamowicie pusty ale fakt że zderzenie z czymkolwiek przy takiej prędkości miałoby przykre konsekwencje, Jednak nie dla statku jako takiego ale raczej załogi. Skoro jednak nie latają z takimi prędkościami to nie ma tematu ;)

Fak niesymetryczne kształty miałyby wpływ na mechanikę lotu, pamiętajcie ze pchamy i rozpędzamy środek masy i jeśli przyłożymy siłę do ramienia o długości 1m i drugiego ramienia o długości 2m to silnik w odległości 1m metra od środka masy będzie musiał mieć większy ciąg. Wcale nie musi byc większy po prostu możemy nadać mu większą moc i po problemie. Zadnych dodatkowych systemów nie potrzeba bo można to ostatecznie obliczyć na kartce papieru więc napewno jakiś kosmiczny kalkulator sobie z tym poradzi. Jednym słowem nie udziwniajmy.

1A tak odonoscie Trinity, osobiscie bym chciał zeby:
a) poprawili wybuchy rakiet (widział ktos z was kiedys plaska fale uderznieowa, zwlaszcza w kosmosie ?)
A jaki wpływ ma symetryczność w kosmosie? Fala uderzeniowa jak najbardziej ale nie dyskowa jak ma to miejsce a kulista...


I o to mu Laira własnie chodzi. Ja zapytam się inaczej czy wogule ktoś z was widział falę uderzeniową w kosmosie? Z technicznego punktu widzenia fala uderzeniowa to przemieszczające się zmiany zagęszczenia ośrodka w kturym doszło do wywołania takiej fali w próżni o żadnym ośrodku ciągłym mowy być nie może więc nie ma i fali uderzeniowej. Choć ten cały rakietowy wybuch nazywać można dowolnie.

............albo z nadswietlna warpuja po przestrzeni metrycznej inaczej.

Czasami bardzo zabawne jest czytanie postów na przeróżniastych forach i czytanie właśnie o takich przestrzeniach metrycznych itd. itp. Jednym słowem o rzeczach kture można napisać prostym językiem a ludzie z uporem maniaka uzywają słów których sami nie bardzo rozumieją bo tak brzmi radośniej i mniej przedszkolniej.

Co do asymetrzyczności szipów to nie zwracacie uwagi na pewną rzecz: wpływ modułów na siebie. Co jeśli pewne moduły muszą znajdować się w konkretnej konfiguracji co może właśnie prowokować taki a nie inny kształt. Nie trudno sobie wyobrazić że dana wyrzutnia musi się znajdować w łasnie w tym konkretnym miejscu z powodu jakichś innych pierdół. Rozumiem ze większości niepodobają się calmarskie udziwnienia więc przyjmijcie że takie a nie inne kształty są z powodu interferencji superpodprzestrzennego jonizowania kontr konwergencji metryk żarówek używanych w oświetleniu szipów - zawsze lepiej będzie się spało.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Tomash Kovahlsky w Maj 29, 2007, 11:28:30
1. Niesymetryczne rozmiesznie silników (jak ma to miejsce w sporej czesci statków Cladari), powinno powodować nietablinosc statku i utrudniać sterowanie.
A niby dlaczego? Co by powodowało opory i brak sterowności? Troszkę się zapędziłeś.. to co piszesz jest tak samo fikcją literacką, jak działanie non stop silników napędzających statek, co w realiach próżni (bez oporowych) powodowałoby rozpędzanie się statku przez cały czas lotu. .....

Opory nie sa konieczne do "niestabilnosci"... jest jeszcze bezwladnosc. Ale opory i tak sa... trzeba pamietac, ze proznia kosmiczna... nie jest az tak "pusta" jak sie niektorym wydaje, a dodajac do tego duze predkosci nawet te pojedyncze czastki beda mialy znaczenie... biorac do tego jeszcze to, ze statki (w EVE) zwykle lataja w okolicach planet, asteroidow, itp. mamy wieksza gestosc "prozni".

A tak wracajac do "symetrycznosci"... mi tam sie bardziej podobaja statki niesymetryczne :D
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Fizyk w Maj 29, 2007, 12:19:56
O bezwładności w EVE zapomnijmy o gęstości w pobliżu planet mogę napisać tylko tyle że jest dokładnie odwrotnie większego zaśmiecenia przestrzeni można oczekiwać w okolicach bełtów i w konkretnych ss między planetami. Co do bełtów to wszystkie występujące w EVce mają taki sam charakter jak grupa Trojan na przykład ( obiega Jowisza a właściwie  leży sobie w jednym z punktów Lagrange`a - czyli dokładnie w miejscu gdzie siła przyciągania Jowisza jest równoważona przez siłę przyciągania Słońca ). Co do planet i ich księżyców to przez miliony lata działają na wszystko co jest wokół nich przyjmując na klatę wszystko co podleci za blisko.

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Fedajkin w Maj 29, 2007, 12:45:37
Cytuj
Fak niesymetryczne kształty miałyby wpływ na mechanikę lotu, pamiętajcie ze pchamy i rozpędzamy środek masy i jeśli przyłożymy siłę do ramienia o długości 1m i drugiego ramienia o długości 2m to silnik w odległości 1m metra od środka masy będzie musiał mieć większy ciąg. Wcale nie musi byc większy po prostu możemy nadać mu większą moc i po problemie. Zadnych dodatkowych systemów nie potrzeba bo można to ostatecznie obliczyć na kartce papieru więc napewno jakiś kosmiczny kalkulator sobie z tym poradzi. Jednym słowem nie udziwniajmy.
Chwila moment, ale jeśli jest ośrodkowy układ współrzednych zawieszony w warunkach idealnych przy braku jakichkolwiek sił działających na niego, to nie będzie różnicy w jakiej odległości umieścisz silnik od środka masy gdyż ani tej masie ani ciągowi silników nie przeciwdziałają żadne siły...

Jeśli chodzi o prędkości "podróży" zbliżone do prędkości światła - teoria, tak samo jak zachowanie cząstek ciał, czy białek przy tej prędkości.

Tomash, latając blisko planet nie koniecznie musimy mówić o zwiększonej gęstości, a bardziej o oddziaływaniu pól magnetycznych ciał na siebie ;)

Ok, ok... za bardzo wszyscy teoretyzujemy, a to w końcu tylko gra jest... fakt fakte, projektant Caldari musiał nieźle w żyłę wziąć żeby takie bochomazy wymyślić... :D
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: MightyBaz w Maj 29, 2007, 13:27:35
niom...to mamy nowe zjawisko -  TARCIE PRÓŻNI -  :smitten: uwielbiam takie pomysly sa naprawde science fiction...


nie za bardzo załapałem o co chodzilo autorowi, mowiacemu o gestości w poblizu planet? hm...chodzi o gestość pola ?

dla fanatykow fizykow, polcam takie cwiczenie umyslowe -

1. co bedzie dzialo sie z metalowym pretem o nieskonczonej dlugosci, ktorego jeden z koncow bedzie rozpedzany do predkosci swiatla... :P - (dla ulatwienia dodam ze nie bierzmy pod uwage hipotezy o TARCIU PROZNI  :coolsmiley:)


2. jak bedzie wygladal shuttle w przestrzeni 4 wymiarowej? - to specjalne cwiczenie dla gejt camperow, ktorzy musza uciekac czasem do innego systemu :2funny:


za poprawne odpowiedzi bede rozdawane nagrody - fundatorow prosze o propozycje

Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: korpusz w Maj 29, 2007, 13:53:33
Baz
ad 1
Zniszczy świat, bo bez tarcia będzie się rozpędzał do nieskończonej prędkości co w końcu zachwieje równowagą pól magnetycznych trzymających wszystko w kupie :P

ad 2.
Będzie go słychać ??

PS. tak tylko spamuje ;)  :uglystupid2: :2funny: :D

Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Kalressin w Maj 29, 2007, 14:07:55
W przozni nie ma tarcia, ale nikt nie mowil ze komos to idealna proznia :P
A statek lecacy z duza predkoscia spotyka na swojej drodze wiecej smiecia niz stojacy. A im szybciej leci to:
a} wiecej smieci spotyka
b} te smiecie leca z wieksza predkoscia wzgledem statku {lub mniejsza jesli leca w ta sama strone :P )
A przy ogromnych predkosciach to juz tem pare atomow wodoru ktore co sekunde uderzaja w statek generuje jakies tarcie. A jesli sa to juz gigantyczne obiekty typu 1 nm  to juz tarcie moze byc spore :P A zakladajac ze jest jakas bitwa to ilosc szmelcu odpadajaca ze statkow powoduje ze spotkanie z jakims fragmentem wraku staje sie rutynowa sprawa
A o gestosci materii w poblizu planet, to chodzi zapewne o to ze pole grawitacyjne planet sciaga do siebie smieci i spala w atmosferze  i teoretycznie tam gdzie pole jest silniejsze powinno byc mniej czostek. Imo to troche kiepskie zalozenie, bo pole grawitacyjne powinno zbierac smieci z okolicy i przez to wogkol planet powinno byc " gesciej"
Ale to tylko takie zgadywanie laika oczywiscie.
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Maj 29, 2007, 14:11:58
Zapominacie ciagle, ze te statki oprocz warpa nie osiagaja predkosci relatywistycznych, wogole dosc wolno lataja.
A w warpie to nawet przelatujac przez srodek planety nie maja tarcia ;)
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: MightyBaz w Maj 29, 2007, 14:17:55

A o gestosci materii w poblizu planet, to chodzi zapewne o to ze pole grawitacyjne planet sciaga do siebie smieci i spala w atmosferze  i teoretycznie tam gdzie pole jest silniejsze powinno byc mniej czostek. Imo to troche kiepskie zalozenie, bo pole grawitacyjne powinno zbierac smieci z okolicy i przez to wogkol planet powinno byc " gesciej"
Ale to tylko takie zgadywanie laika oczywiscie.


niom to mamy jasnosc chodzilo pewnie o " gestość śmieci" wokół planety   :angel:

Baz
ad 1
Zniszczy świat, bo bez tarcia będzie się rozpędzał do nieskończonej prędkości co w końcu zachwieje równowagą pól magnetycznych trzymających wszystko w kupie :P
ad 2.
Będzie go słychać ??

ad 1
hm...moze ten pret bedzie mial jednak jakies parametry, z nieskonczonym jest latwiej...niom ale:

masa preta: 100 000 000 g
dlugosc preta 100 000 m
srednica preta 1m


ad2
niom jesli zalozysz ze 4 wymiarem jest fala mechaniczna, ktora jakos sie rozchodzi w prozni (mozemy zalozyc jakis materialny eter albo co) to masz racje

pytanie dotyczylo przestrzeni 4 wymiarowej, a nie dzwiekoprzestrzeni ...ale pomysl mi sie podoba, od razu widac brak sztampowego myslenia....


zeby nie bylo tak powaznie niejakiemu Max Karl Ernst Ludwig Planck'owi, jego stala Plancka przysnila sie w nocy :crazy2:


Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: MightyBaz w Maj 29, 2007, 14:22:57

A w warpie to nawet przelatujac przez srodek planety nie maja tarcia ;)


jesli przelatuja przez planety, i nic sie dzieje, to moze oznaczac ze poruszaja sie w innej przestrzeni niz ta w ktorej sa planety...
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Gacul w Maj 29, 2007, 14:27:40
Ten pręt straci cala mase czyli zniknie   :crazy2:
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Maj 29, 2007, 14:28:33
Albo ze nabieraja cech neutrin.

A ten koniec preta to przyspiesza w kierunku do preta, od preta czy innym?
Jesli naprezenia go nie rozerwa, to chyba zachowa sie normalnie - bedzie sie zkracal i zwiekszal mase, ni? Chyba ze pytanie jest podchwytliwe, od tak dawna nie mialem stycznosci z fizyka, ze kazdy podchwyt mnie zazyje.
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Fedajkin w Maj 29, 2007, 14:29:54
Tia... zakrzywiają kartkę, tak jak w Event Horyzont...  :uglystupid2:
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Tomash Kovahlsky w Maj 29, 2007, 14:31:25
niom...to mamy nowe zjawisko -  TARCIE PRÓŻNI -  :smitten: uwielbiam takie pomysly sa naprawde science fiction...


nie za bardzo załapałem o co chodzilo autorowi, mowiacemu o gestości w poblizu planet? hm...chodzi o gestość pola ?
nie o gestosc pola, ale o "gestosc prozni"... a konkretnie o ilosc czastek wodoru/helu ktore sa sciagane przez pole grawitacyjne (jak i inne smieci mikrometeoryty itp. sciagane przez to pole)

Cytuj
dla fanatykow fizykow, polcam takie cwiczenie umyslowe -

1. co bedzie dzialo sie z metalowym pretem o nieskonczonej dlugosci, ktorego jeden z koncow bedzie rozpedzany do predkosci swiatla... :P - (dla ulatwienia dodam ze nie bierzmy pod uwage hipotezy o TARCIU PROZNI  :coolsmiley:)
zakladajac ze: a) pret nie jest nieskonczony, bo wtedy trudno mowic o jego koncach) i b) pret znajduje sie w prozni idealnej (czyli brak tarcia), to caly pret bedzie rozpedzany, a nie tylko jego jeden koniec... no chyba, zeby zalozyc, ze drugi koniec jest jakos "umocowany" w miejscu, to wtedy pret bedzie sie rozciagal :P

Cytuj
2. jak bedzie wygladal shuttle w przestrzeni 4 wymiarowej? - to specjalne cwiczenie dla gejt camperow, ktorzy musza uciekac czasem do innego systemu :2funny:
hmm... to zalezy od tego jak obserwator bedzie uplasowany w tej 4ro wymiarowej przestrzeni... :)

Cytuj
za poprawne odpowiedzi bede rozdawane nagrody - fundatorow prosze o propozycje
czy teraz wygram dziurki do durszlaka?  :2funny: :uglystupid2:
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Maj 29, 2007, 14:33:55
Chwila moment, ale jeśli jest ośrodkowy układ współrzednych zawieszony w warunkach idealnych przy braku jakichkolwiek sił działających na niego, to nie będzie różnicy w jakiej odległości umieścisz silnik od środka masy gdyż ani tej masie ani ciągowi silników nie przeciwdziałają żadne siły...
Zacznijmy od tego, że warunki idealne istnieją jedynie na papierze. W jakiekolwiek przestrzeni znajdującej w naszym Wszchświecie na dowolny obiekt umieszczony w niej umieszczony działa szereg sił. Do najpoważniejszych z pewnością należy siła grawitacji.

ad 1
Zniszczy świat, bo bez tarcia będzie się rozpędzał do nieskończonej prędkości co w końcu zachwieje równowagą pól magnetycznych trzymających wszystko w kupie :P
ad 1
hm...moze ten pret bedzie mial jednak jakies parametry, z nieskonczonym jest latwiej...niom ale:
Nie ma nieskończonej prędkości, a w pytaniu było powiedziane wyraźnie o prędkości światła.
Co się będzie działo z prętem - to oczywiste, będzie podlegał efektom relatywistycznym, do jednego z nich będzie należało kumulowanie tym większej energii im bliżej prędkości światła się znadzie.
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: MightyBaz w Maj 29, 2007, 14:41:54
mozecie przyjac zalozenia jakie chcecie, nie chce was oraniczac...w koncu mowimy o fizyce teoretycznej

podpowiem wam ze niektorzy dobrze kombinuja O0
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Fizyk w Maj 29, 2007, 14:47:40
Kilka spraw.

Co do prenta jego masa się zmieni ( wzrośnie i to tylko w układach według kturych się porusza ) długość się nie zmieni a zmieni się jego średnica wzdłuż wektora prędkości. Czekam na prezent, pozwól że ja go sobie wybiorę, chcę abyś nie odzywał się na tematy o kturych nie masz pojęcia lub przynajmniej czytał ze zrozumieniem i nie wkładał ludziom tekstów o tarciu próżni.

Druga sprawa cały czas mowa jest o tym że próżnia nie jest próżnią doskonałą tylko próznią na miarę naszego wszechświata więc ma gęstość. Nasz wszechświat wypełnia promieniowanie, materia i inne pierdułki i każda z tych pierdułek wpływa na jego gęstość w każdym cm^3. Co do planet to oto własnie chodziło Kal i chyba jasno było to w kilku postach napisane. Pamiętajcie że większość systemów w tym świecie jest dosyc stara ma w pełni uformowane układy planet, księżyców dlatego troszkę lat juz mają dlatego wciągneły to co było w pobliżu ich ( mam na myśli orbity bliskie ich orbitom, żeby nie było niedomówień ) a zachowa się jedynie o co ma w miarę stabilne orbity choć na przykładzie naszego układu widać że w większości będą to orbity bardzo zewnętrzne ( okalające wszystkie większe planety ). Wszystko to co będzie bliżej gwiazd jest cholernie niestabilne i wcześniej czy póżniej wpadnie na zbyt bliski kurs względem jakiejś planety.

mały p.s. cały czas mam na myśli nie gaz atomowy ale twory raczej wielkocząsteczkowe - pyły, jakieś proste cząstki itp
 2. jak bedzie wygladal shuttle w przestrzeni 4 wymiarowej? - to specjalne cwiczenie dla gejt camperow, ktorzy musza uciekac czasem do innego systemu

Tego to już nie rozumiem ale jestem tylko astrofizykiem więc przepraszam. Choodzi ci o to że będzie czerwnoy nie zielony?

Jeśli szip przelatuje przez planetę tzn. że w EVce jeszcze długa droga do latania po planetach i nic więcej, jakieś inne przestrzenie to następne bzdury. Co to wogule znaczy inna przestrzeń, może miałobyć inny wymiar co też jest śmieszne

Pozdrawiam

buhaha niekturzy dobrz kombinuję mimo twojej bezczelności dziękuję z auznanie
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: MightyBaz w Maj 29, 2007, 14:55:29
Kilka spraw.
chcę abyś nie odzywał się na tematy o kturych nie masz pojęcia lub przynajmniej czytał ze zrozumieniem i nie wkładał ludziom tekstów o tarciu próżni.
Tego to już nie rozumiem ale jestem tylko astrofizykiem więc przepraszam.
Jeśli szip przelatuje przez planetę tzn. że w EVce jeszcze długa droga do latania po planetach i nic więcej, jakieś inne przestrzenie to następne bzdury. Co to wogule znaczy inna przestrzeń, może miałobyć inny wymiar co też jest śmieszne
buhaha niekturzy dobrz kombinuję mimo twojej bezczelności dziękuję z auznanie

sugerowalbym abys przeczytal jeszcze raz co napisales...a skad wiesz czym sie zajmuje?  :angel:
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Fizyk w Maj 29, 2007, 15:27:25
I??

Takie życie Mighty, napisałem cos identyfikuję się z tym więc niedostrzegam być może błędu, popraw mnie jeśli się mylę. Wskaż przynajmniej gdzie co i jak, być może myślałem dobrze a źle napisałem i przez to namieszałem komuś w głowie ale fajnie byłoby wiedzieć co i jak.

Nie interesuje mnie kim jesteś co robisz i nie piszę o tym ( znowu brak umiejętności czytania ze zrozumieniem? ) ale zirytował mnie twój tekst o tym że ktoś tu tworzy tarcie próżni dla mnie osobiście taka teoria byłaby zaprzeczeniem mojego wykształcenia w zakresie szkoły podstawowej, więc nie lubię jak ktoś mi niesłusznie taki kretynizm przypisuje
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: MightyBaz w Maj 29, 2007, 17:02:06
I??

napisałem cos identyfikuję się z tym więc niedostrzegam być może błędu

hm...sorki , chyba bylem za delikatny ^-^,

co do preta , jest to nic innego jak tzw. "skrocenie Lorentza-Fitzgeralda" , ale mimo wszystko z tym "skróceniem w kierunku ruchu", to nie jest taka prosta sprawa, skrócenie zachodzi tylko w tym kierunku, w którym ciało przyspiesza. Tak więc dla tej samej prędkości względnej, skrócenie może wyglądać inaczej, w zależności od sposobu osiągnięcia tej prędkości..co do masy, ale relatywistycznej rosnie
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: iniside w Maj 29, 2007, 17:51:56
Cytuj
A jaki wpływ ma symetryczność w kosmosie? Fala uderzeniowa jak najbardziej ale nie dyskowa jak ma to miejsce a kulista...
Problem w tym ze w kosmosie fala uderzenieowa moze wystapic w kilku przypadkach:
a) obiekt zostanie zniszczony a szczatki ktore z niego zostana sa rozrzucane w wielu losowych kierunkach i tak powstaje fala uderzeniowa
b) rakieta/bomba/bla bla - posiada wystarczajaco duzo materiału aby powstała, fala uderzeniowa
Tak naprawde w kosmosie po zderzeniu obiektów i wybuchu powinien powstac przedewszystkim potezny rozblysk swiatla, a to nie jest to samo co fala uderzeniowa (;.
Cytuj
Chwila moment, ale jeśli jest ośrodkowy układ współrzednych zawieszony w warunkach idealnych przy braku jakichkolwiek sił działających na niego, to nie będzie różnicy w jakiej odległości umieścisz silnik od środka masy gdyż ani tej masie ani ciągowi silników nie przeciwdziałają żadne siły...
Legenda:
" - " montowanie silnika
S - silnik
Sx - x sila silnika
F- fregata :E

Mamy cos takiego
S1-F-S2
Pytanie co sie stanie jesli obydwa silniki wlaczymy na pelna moc ? Statek zacznie zakrecac w lewo, poniewaz silnik S2 ma wiekszy ciag o 1 od silnika S1.
S1-F--S2
Teraz zalozymy ze drugi silnik jest odpowiednio daleko od tego pierwszego. Teraz statek powinien poruszac sie w linii prostej. Jest to jakies rozwiazanie ale po co kombinować, skoro mozna dac dwa silniki o identycznej mocy, i miec symetryczny statek  ;D
Cytuj
A w warpie to nawet przelatujac przez srodek planety nie maja tarcia
Mozna to wytlumaczyc tym ze WARP praktycznie nie zakłada poruszania sie. Teoretycznie WARP to robienie z czasoprzestreni harmonijki (wachlarza takiego wiecie z papieru :E), w tedy odleglosci ulegaja znacznemu zmiejszeniu, i jest robiona dziura miedzy punktami, naped WARP nie jest w stanie zagiac dwoch bardzo odleglych punktow dlatego robi to z tymi ktore sa blisko siebie, przepycha statek przez szczeline i w momencie wyjscia laczy dwa nastepne punkty.

Dlatego mozna zalozyc ze algorytm obslugujacy WARP sprawdza trase i oblicza tak skoki aby nie natkanc sie na rzaden obiekt :E

Zasada działania bardzo podobna do Wormhole z tym ze:
a) Wormhole istnieja (bardzo nie wielkie, i bardzo nie stabline zdolne do przeslania co najwyzej atomów)
b) Wormhole bardziej przypomina natychmiastowy skok (jump-drive ?) niz przepychanie obiektu przez kolejne szczeliny.
Cytuj
jesli przelatuja przez planety, i nic sie dzieje, to moze oznaczac ze poruszaja sie w innej przestrzeni niz ta w ktorej sa planety...
W tedy to juz bylby naped Hiperprzestrzenny. to to jest wogóle ciekawe zagadnienie do wyjasnienia. Kiedys w ramach przyplywy weny tworczej myslalem o rozwijaniu dodatkowych sposrod 11-wymiarów. Cos jakby przeniesienie calego obiektu np w 6 wymiar aby wyminac ogranicznia 4 i 5 wymiaru, i w ten sposob osiagnac niemal nie ograniczona predks, z wlasciwie to nie predkosc tylko natychmiastowy skok 0_o.
Styaucja podobna jdo narysowanego kreda okregu. Ile czasu zajmie nam wejscie do niego ? 1s moze mniej. Wyjscie ? Tyle samo. Ale gdybysmy do okregu wsadzili plaszczaka (istote 2D) to pokonanie tej przeszkody byloby dla niej niemal nie mozliwe chyba ze dysponowała by Hyperdrive ktory moglby ja przeniesc czasowo do 3 wymiaru.. bla bla fantazjuje  :D

Cytuj
2. jak bedzie wygladal shuttle w przestrzeni 4 wymiarowej? - to specjalne cwiczenie dla gejt camperow, ktorzy musza uciekac czasem do innego systemu
Zacznijmy od tego ze nie potrafimy konstruowac 4-o wymiarowych obiektów. Dlaczego ? ponieważ czwarty wymiar to przeszlosc i przyszlosc.
Czlowiek nawet nie jest sobie w stanie wyobrazic w pelni cztero wymiarowej figury. A Tesserakt, to tylko rzut takiej figury na kartke papieru (;
Inna sprawa jest bezposrednie przeniesienie obiektu do 4 Wymiaru (hiper, sub space). A w tedy ogranicznie 3 wymiarowego swiata ludzkiego przestaja istniec.
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Kalressin w Maj 29, 2007, 18:19:28

A w warpie to nawet przelatujac przez srodek planety nie maja tarcia ;)


jesli przelatuja przez planety, i nic sie dzieje, to moze oznaczac ze poruszaja sie w innej przestrzeni niz ta w ktorej sa planety...

Moze to tez oznaczac ze sie komus poszlo na latwizne :P
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: MightyBaz w Maj 29, 2007, 20:17:21
co do 4 wymiarowej przestrzeni,  :o

btw  nie zmieni sie, tylko bedzie widoczny z kazdej strony jednoczesnie
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: wuzel w Maj 29, 2007, 20:20:59
Co palicie? Podzielcie się :)
Ja kiedyś miałem taki fajny stuff, że kumplom tłumaczyłem jak wygląda przestrzeń szesnastowymiarowa  ;D
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: MightyBaz w Maj 29, 2007, 20:31:47
w 10 wymiarowej przestrzeni da sie unifikowac wszystkie oddzialywania...mam na mysli jednolita teorie pola - pewnien hindus , analfabeta napisal czesc matematyki do tego...wogle smieszna historia , bo tenze hindus sam sobie wymyslil rachunek rozniczkowo-calkowy, nie majac dostepu do zadnych podrecznikow...teraz siedzi w stanach i zarabia ciezkie pieniadze

btw wlasnie koncze 11 piwo...hm...nie widze czy to "harnas"?*$#^*&
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Maj 29, 2007, 21:29:49
10-cio?
Poza tym to teza.

A modelować n-wymiarowe obiekty możemy. Bede mial kiedys czas to dokoncze swoje n-D studio ;)
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: manticore w Maj 29, 2007, 23:20:32
A dyskusja zaczęła się od tematu, a temat brzmi "nowe modele"  :2funny:
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Fizyk w Maj 29, 2007, 23:24:12
Co do shuttla to fakt przeczytałem czterowymiarowej przestrzeni i zrozumiałem czasoprzestrzeni i z tąd moje co i ale, no cóż jak widać tez mam często problemy ze zrozumieniem tego co czytam. Tenże hindus nie był analfabetą i cóż z tego że wymyślił sobie rachunek różniczkowy przed nim kilka wieków wczesnie zrobił to ktoś inny i tu zagadka dla ciebie kto to był ( banał ) i nie natym polegał geniusz tego Hindusa. Co do unifikacji oddziaływań to wymaga ona MiNIMUM 10 wymiarowej przestrzeni a wszystko sprowadza się do możliwości znajdowania rozwiązań pewnych równań wielu zmiennych. A co to ma wspólnego z owym Hindusem?

Co do pręta to sprawa jest prosta, problem o którym piszesz jest jednym z pierwszych problemów rozwiązywanym na każdym wydziale fizyki w Polsce i jest dokładnie tak jak mówię więc nie powtarzaj mnie, nie  produkuj słówek i udziwnień tylko czekam na nagrodę

Xavier bardzo dobry tekst nie jestem po jedenastym piwie ale po którymś tam więc nie wiem jeszcze do końca o co biega ale na pierwszy żut oka mi się podoba

pozdrawiam
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: iniside w Maj 30, 2007, 00:29:01
Cytuj
co do 4 wymiarowej przestrzeni, 

btw  nie zmieni sie, tylko bedzie widoczny z kazdej strony jednoczesnie
Nie no, jak potrafisz sobie wyobrazic 4-o wymiarowa figure w pelni wymiarów, to napewno jesteś z innej planety  ;D
Cytuj
A modelować n-wymiarowe obiekty możemy. Bede mial kiedys czas to dokoncze swoje n-D studio
Jak ci sie uda dostaniesz Nobla  :D

Cytuj
10-cio?
Poza tym to teza.
No wiesz jakby nie tezy i teorie to bysmy teraz walili sie maczugami po lbie :D
Ale imho nie ma sie co klocic ile jest wymiarów. Teoria strun to jak narazie najbardziej rosadna i logiczna z posrod wszystkich prob unifikacji.
Cytuj
Xavier bardzo dobry tekst nie jestem po jedenastym piwie ale po którymś tam więc nie wiem jeszcze do końca o co biega ale na pierwszy żut oka mi się podoba
O dobry zart ;D ;D Nieno dzieki (;

Cytuj
A dyskusja zaczęła się od tematu, a temat brzmi "nowe modele" 
Rozamiwamy o nowych modelach. Tzn, o ich kwestiach technicznych :D
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Fizyk w Maj 30, 2007, 01:42:59
A nasza dyskusja przypomina coś takiego:

http://www.youtube.com/watch?v=KFxPvd10Ikw

Pozdrawiam was Intelektualiści ;)
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: MightyBaz w Maj 30, 2007, 08:12:03

Pozdrawiam was Intelektualiści ;)

wyglada na to ze jestes miernym "astrofizykiem", ktory kurczowa trzyma sie pogladow ze "pulsar Panie to pulsar i juz", a pouczanie nas o tym co nalezy myslec o wspolczesnej fizyce pokazuje jakies twoje ukryte kompleksy...wiecej dystansu "uczony kolego"...
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Michieru w Maj 30, 2007, 08:30:24
Kurwa, jak nie nastolatki, to domorośli pomyleni naukowcy. Naprawdę nie ma już gry bez dewiantów? :-/
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: iniside w Maj 30, 2007, 09:25:47
Kurwa, jak nie nastolatki, to domorośli pomyleni naukowcy. Naprawdę nie ma już gry bez dewiantów? :-/
Lepsi domorosli fizycy z ktorymi mozna pogadac niz gief epax dzieciaki :E
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Fizyk w Maj 30, 2007, 09:56:46
[supwyglada na to ze jestes miernym "astrofizykiem", ktory kurczowa trzyma sie pogladow ze "pulsar Panie to pulsar i juz", a pouczanie nas o tym co nalezy myslec o wspolczesnej fizyce pokazuje jakies twoje ukryte kompleksy...wiecej dystansu "uczony kolego"...][/sup]

Buhahaha. Po pierwsze z racji zawodu o tak zwanej współczesnej fizyce zdaje sie ze  wiem więcej od ciebie, po drugie w kturym momencie cię pouczałem, przedstawiłem ci jedynie jak sprawy wyglądają to tyle a do reszty się nie odniosę. Zapytam jeszcze o jedno czy opis zachowania pręta przy prędkościach relatywistycznych był zły?? Cały czas czekam na nagrodę
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Assari w Maj 30, 2007, 10:40:40
A może by tak mały zwrot w kierunku związanym z tematem topicu ?
Mam taką propozycję, na luzie, bez nadymania się. Jak chcialibyśmy żeby wyglądały nowe modele shipów.
Sa na ten temat przecieki, jakies arty itd... możemy założyć że większość nowych modeli to będa po prostu lepiej oteksturowane stare modele + dołożone jakieś efekty graficzne typu bump mapping itd...
Ale może ktoś ma swoją wizję jakiegoś shipa. Wzorowaną na czym kolwiek, innym serialu/filmie s-f, jakims arcie znalezionym gdzieś/kiedyś w necie. A może sam we własnym notatniku ołóweczkiem sobie szkicował swój wysniony ship?

Np. Scorpion. W komiksach o Funky Kovalu był taki ship. Nie przypominam sobie jego nazwy ani rasy. ale był podobny do płaszczki z z długim, giętkim ogonem. Lekka modyfikacja i byłby z niego Scorpion jak się patrzy.
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: iniside w Maj 30, 2007, 10:48:03
Ja bym chcia; zeby shipy ca;ladari byly bardiej klasyczne (latajace klocki :e) w Stylu Wing Commander, Homeworld, SG: Atlantis (okret klassy Aurora).

Bow sumie w zyciu nie widziałem nic przydszego niz Caracal, Osprey, Raven.. eee

Dobra ladne statki Caldari to Rokh, Drake, Ferox. (;
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Fedajkin w Maj 30, 2007, 11:25:15
Fizyk... pliz KTÓRY KTÓRY KTÓRY.... zapamiętaj KTÓRY, "ktury" jest be! KTÓRY!!!

[ontopic]na szczęście nie latam Caldari a te prosto spod zgniatarki złomu wzięte shipy jakoś bardzo mi nie przeszkadzają...[/ontopic]
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: korpusz w Maj 30, 2007, 12:10:10
ja bym chcial aby w grze byl ship z gry Nexus: The Jupiter Incident o nazwie Angelwing 8)

Kto gral ten wie o czym mowie, kto nie to niech sobie w google grafika wpisze nazwe gry.

albo http://www.youtube.com/watch?v=bhhnRXdNXCw
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Voulture w Maj 30, 2007, 12:43:16
Cytuj
na szczęście nie latam Caldari a te prosto spod zgniatarki złomu wzięte shipy jakoś bardzo mi nie przeszkadzają...
Nie chcesz to nie jedz. :P

Każdy ma swoje upodobania i nic tego nie zmeni, do niektórych wyglądów mozna się przyzwyczaić, do pewnych nie. Nienawidzę za to bezmyślnego generalizowania i nie chodzi mi tu tylko o modele ale ta bezsensowną dyskusje wyżej. Podobnie ma się to z argumentami "nie zgadzasz się ze mna to jesteś głupi" i jakimiś ucieczkami personalnymi.
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: MightyBaz w Maj 30, 2007, 12:52:52
moze XARTHIAS oglosilby jakis konkurs graficzny na modele shipow w eve...najlepsze prace zostalyby przekazane do CCP, moze nawet daloby sie dogadac wczesniej z nimi, coby szarpneli sie na jeksies powazniejsze nagrody...
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Maj 30, 2007, 12:54:00
Jak np umowa o pracę :)
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Assari w Maj 30, 2007, 12:58:55
moze XARTHIAS oglosilby jakis konkurs graficzny na modele shipow w eve...najlepsze prace zostalyby przekazane do CCP, moze nawet daloby sie dogadac wczesniej z nimi, coby szarpneli sie na jeksies powazniejsze nagrody...


Co masz na myśli pisząc "modele" ? Szkic na papierze? W Paincie? Model z 3DMax ?
Sorry ale nie widzę szans na przekazanie takich modeli do CCP w kontekście, że coś miałoby z tego wyniknąć poza być może umieszczeniem gdzieś jako art dotyczący gry. Chciałbym wiedzieć czy CCP kiedykolwiek w historii EVE użyło jakiegokolwiek modelu będącego pracą kogoś z poza firmy jako podstawy do stworzenia późniejszego modelu w grze. Gdzieś tam jest nawet jakiś edytor z tego co słyszałem ale... albo ludzi to kompletnie nie interesuje albo CCP spuszcza po brzytwie wszekie wytwory graczy nadsyłane do nich razem z mailem "dołóżcie mój extra model shipu do EVE"
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: MightyBaz w Maj 30, 2007, 13:01:14
niom...moze warto najpierw z nimi pogadac na ten temat...nie znam firmy ktora nie chcialaby skorzystac z pomyslow od graczy...

xarthias wanted !!!
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Maj 30, 2007, 13:07:51
Na forum eve-o z pomysłami (to forum pod game development) co pare miesięcy pokazuje sie czlowiek z pieknymi obrazkami statkow albo POSow, renderami, opisami, pdfami.
Nic mi nie wiadomo o tym, zeby ktorykolwiek z nich (pomyslow graficznych) dostal sie do gry, chociaz reakcje na forum byly zwykle entuzjastyczne.
Wydaje mi sie ze po prostu ustalona grupa artystow CCP zarzadza esttyka poszczegolnych ras i produkuje wszystkie grafiki.
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: iniside w Maj 30, 2007, 14:19:22
Na forum eve-o z pomysłami (to forum pod game development) co pare miesięcy pokazuje sie czlowiek z pieknymi obrazkami statkow albo POSow, renderami, opisami, pdfami.
Nic mi nie wiadomo o tym, zeby ktorykolwiek z nich (pomyslow graficznych) dostal sie do gry, chociaz reakcje na forum byly zwykle entuzjastyczne.
Wydaje mi sie ze po prostu ustalona grupa artystow CCP zarzadza esttyka poszczegolnych ras i produkuje wszystkie grafiki.
Takie zachowanie developerów zawsze mnie dziwiło. O ile jeszcze jakby na CCP stał jakis wydawca, ale oni sami sobie nimi sa... Chyba nie zauwazyli ze gracze najlepiej wiedza czym by chcieli latać :D
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Maj 30, 2007, 14:36:45
Jak dla mnie nie jest to szczegolnie dziwne. Wlasciwie tez nie slyszalem o przypadkach odwrottnych, oprocz takich eksperymentow jak second life.

Tworcy chca miec spojna wizje graficzna. Maja czlowieka odpowiedzialnego za graficzny image danej rasy. Sam projektuje wszystko i ewentualnie wybiera i czuwa nad stylem grafik innych ludzi. Ta wizja może się nie wszystkim podobać ale jest charakterystyczna i buduje markę odróżniając estetykę świata od innych.
Wrzucanie wszystkiego co jest ładne / podoba się graczom jest typowe dla amatorskich produkcji i nie za bardzo nadaje się na strategię dla dużych projektów komercyjnych. Dzięki temu mamy pewną spójność zamias misz-maszu.
Nawet taki WoW, który jest bardzo "pod publikę" raczej ma grafikę (i inne rzeczy) wyprodukowane w firmie i potem badane rynkowo, niż wyniesione na produkcję przez amatorów i zachwyconych forumowiczów.
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: iniside w Maj 30, 2007, 14:42:34
Zauważ tylko że ten eksperyment Second Life, robi niesamowita furore, a jego twroca rozplali 1k $ bankotami w kominku (;.
Mozna powiedziec ze SL relizuje Web 2.0, gdzie indziej niz strony WWW.

Wiesz obiektywnie patrzac to prawda co napisales, z drugiej strony wielu tu zalezy od samej filozofii myslenia. Jesli pozwoli sie spolecznosci pracować nad czyms, poczuje sie ona zwiazana z projektem i bedzie starac sie zachecic kolejnych i tym sposobem moze powstac samonapedzajaca sie maszynka do produkowania kasy :E. Chyba kazdy lubi miec poczucie ze ma w cos jakis wklad.. Pewnie stad popularnosc demokracji, chociazby byla ona tylko na papierze  :D
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Assari w Maj 30, 2007, 15:05:46
Tworcy chca miec spojna wizje graficzna. Maja czlowieka odpowiedzialnego za graficzny image danej rasy. Sam projektuje wszystko i ewentualnie wybiera i czuwa nad stylem grafik innych ludzi. Ta wizja może się nie wszystkim podobać ale jest charakterystyczna i buduje markę odróżniając estetykę świata od innych.

Nie mów mi, że widząc jakiś extra projekt shipa/stacji/czegokolwiek autorstwa gracza X nie mozna w porozumieniu z tym graczem i grafikami firmy spróbowac przemodelować go tak żeby zachowując jak najwięcej ze swojego pierwotnego kształtu/wizji pasował do tej spójnej wizji graficznej danej rasy.
Takie działania są bardzo pozytywnie postrzegane przez społeczność danej gry.

Mały off-topic, w mojej ocenie gra zyskała by także gdyby zwiększyć ilość statków w poszczególnych klasach, no może poza capitalami. Mając np po 10-20 modeli frejek, cruzów, itd dla danej rasy różniących się wyglądem i minimalnie lub wcale parametrami (2-3 modele o różnym wyglądzie ale takich samych parametrach) wielu graczy latałoby shipem X lub Y dlatego że on im się bardziej podoba. W końcu po co robi się jeden model samochodu w wielu kolorach? ;)
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Maj 30, 2007, 15:28:55
Gdyby w universum Eve projektowaniem statkow zajmowaly sie dziesiatki malych i srednich firm, a nie fafnaście megakorporacji (bazowo - po 2 na rase).
Eve byłoby o 100km bliższe mojej idealnej grze marzeń, gdyby i nowe statki, i nowe mody, łącznie z grafiką i mechaniką, powstawały w negocjacjach gracze-devy poszczególnych sojuszów, które byłoby stać na takie przyjemności. Oczywiście 5000 ludzi by narzekało że BS BoBa jest przegięty a fregata goonów za słaba, ale przy odpowiedniej mechanice i zasadach, mielibyśmi prawdziwe invention a wojny i gospodarka nabralyby nowej glebii.

Nie mowie ze nie podobalaby mi sie wspolpraca z zewnetrznymi projektantami, tylko ze rozumiem dlaczego jej nie ma.

Web 2.0 to slogan marketingowy służący do sprzedawania masom rzeczy, które były normalne w internetowych społecznościach już 12 lat temu - tylko te społeczności były mniejsze.
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Fizyk w Maj 30, 2007, 15:40:11
No tak po cichu zakładacie że ludzie zajmujący się całą oprawą graficzną są na tyle uber że właściwie nic nie można tam poprawić. Prawda jest taka że wśród graczy ( a jest ich przecież od groma ) są i tacy kturzy znają się lepiej lub przynajmniej tak samo jak pracownicy CCP. Nie wiem i nie rozumiem czym taka polityka wydwcy gry jest spowodowana. Zdaję sobie sprawę że EVE nie jest zwykłą rozrywką dla niekturych stała się pasją i jestem pewien że wielu z nich zechciałoby pomóc w tworzeniu także tej częśc świata ale jak napisałem nie rozumiem ich polityki

Pozdrawiam
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: iniside w Maj 30, 2007, 16:02:40
Cytuj
Web 2.0 to slogan marketingowy służący do sprzedawania masom rzeczy, które były normalne w internetowych społecznościach już 12 lat temu - tylko te społeczności były mniejsze.
Co najmniej od postania Wiki. Naszczescie ktos w tym zwietrzyl interes i zaczol promować :D
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Maj 30, 2007, 16:19:43
Okolo rok temu gadalem z Kieronem na temat potencjalnego outsourcingu i wspolpracy z third parties w tworzeniu elementow swiata. Po naradzie z devami stwierdzil, ze nie ma opcji - moge zlozyc CV i przeniesc sie do nich - ze wzgledu na spojnosc i kontrole nad produktem, wszystkie rzeczy maja powstawac w ich siedzibie w Islandii.
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Czerwiec 11, 2007, 12:35:07
Mozna bylo latwo przegapic, filmik jest na miejscu od listopada 2006 a ja trafilem na niego przypadkiem dzis rano ;)
http://myeve.eve-online.com/download/videos/?type=4
Tytuł: Odp: nowe modele
Wiadomość wysłana przez: ArchenTheGreat w Czerwiec 11, 2007, 13:10:51
Chyba nie zauwazyli ze gracze najlepiej wiedza czym by chcieli latać :D

Różowym Drake'iem z ośmioma cruise missile, +15% shield resist na poziom oraz możliwością używania fighterów.