Eve-Centrala

Eve Online => Dyskusje ogólne => Wątek zaczęty przez: ManganMan w Sierpień 19, 2020, 07:41:27

Tytuł: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: ManganMan w Sierpień 19, 2020, 07:41:27
Mówiąc pokrótce - na imprezkę z "wódeczką" wbili się Triglavianie, zjechali SS z 0.5 do -0.7 ( ͡° ͜ʖ ͡°)

Ludzie są generalnie wściekli (zwłaszcza że teraz zamiast 9 to będzie 45-46 skoków, a Słowianie już atakują dwa systemy po drodze). A na miejscu - NullSec pocket; noobki są szybko zamieniani w killmaile, Słowianie vs EdenCom 1:0.

(https://cdn.discordapp.com/attachments/647493440820609034/745515302401605693/unknown.png)

(https://cdn.discordapp.com/attachments/647493440820609034/745384994653995148/20200818220355_1.jpg)

Opinie?
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: VonBeerpuszken w Sierpień 19, 2020, 09:48:21
Jestem za tym, żeby Trojkowicze zajęli wszystkie takie wąskie gardła na trasach do Jita. Trochę utrudni i mi to życie, ale uważam że zmiany które mogą po tym nastąpić wyjdą dobrze dla gry.
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: ManganMan w Sierpień 19, 2020, 10:32:37
Jestem za tym, żeby Trojkowicze zajęli wszystkie takie wąskie gardła na trasach do Jita. Trochę utrudni i mi to życie, ale uważam że zmiany które mogą po tym nastąpić wyjdą dobrze dla gry.

No to fajno, bo mecz FK Collective vs FC EdenCom zakończył się wynikiem 2:0, tj. Niarja jest już w Final Liminality.
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: [WILD5] Gagat w Sierpień 19, 2020, 18:14:08
moim zdaniej to jest bez sens. Hi sec powinien być całkowicie bezpieczny, bez żadnego gankowania, bicia się itd.
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Tloluvin w Sierpień 19, 2020, 20:34:54
Jestem za tym, żeby Trojkowicze zajęli wszystkie takie wąskie gardła na trasach do Jita. Trochę utrudni i mi to życie, ale uważam że zmiany które mogą po tym nastąpić wyjdą dobrze dla gry.

Mógłbyś rozwinąć myśl?
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: VonBeerpuszken w Sierpień 19, 2020, 20:40:55
Mógłbyś rozwinąć myśl?
Proszę bardzo - chciałbym żeby hisekowe państwa zostały oddzielone od siebie lowsekami :)
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Tloluvin w Sierpień 20, 2020, 06:28:53
Liczyłem na rozwinięcie części o tym dlaczego wg Ciebie miałoby to być dobre dla gry  ;)
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Jabolex w Sierpień 20, 2020, 09:55:20
Liczyłem na rozwinięcie części o tym dlaczego wg Ciebie miałoby to być dobre dla gry  ;)

Bo jeszcze mniej ludzi będzie się logować i nie trzeba będzie rezerwować node na wielkie ustawki bitwy aliansów. :-P
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Doom w Sierpień 20, 2020, 13:04:36
Albo że Jita przestanie być monopolistą jesli chodzi o handel i "mniejsze" huby rozkwitną
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: VonBeerpuszken w Sierpień 20, 2020, 13:31:17
Liczyłem na rozwinięcie części o tym dlaczego wg Ciebie miałoby to być dobre dla gry  ;)
Zdecentralizowanie handlu na kilka hubów, gdzie można by dostać produkty nie wystepujące w innych regionach, a przede wszystkim, utrudniony export/import chorych ilości materiałów hisek-nullsek (i odwrotnie), wszystko odbywające się w jednym systemie, względnie bez żadnego ryzyka. Bądźmy szczerzy, ilość produkowanych isków w nullseku jest idiotycznie wielka.
A żeby jeszcze bardziej dołożyć do pieca, wycofałbym cyno z lowseka. Po co? A to już łatwo sie domyśleć, wiele było dyskusji na tym forum na temat przerzutu towarów hisek-nullsek jumpfrachtem podczas oglądania Netflixa.
Wszelkie zmiany które spowodują spowolnienie lawiny materiałów i isków na rynek uważam za dobre dla gry.
Cytuj
Bo jeszcze mniej ludzi będzie się logować i nie trzeba będzie rezerwować node na wielkie ustawki bitwy aliansów. :-P
Uważasz że jak nie zaloguje sie nawet kilka tyś. "graczy" którzy nie robia nic poza ryciem skał i wywożeniem ich do hiseka to gra w jakiś sposób ucierpi? Z mojego punktu widzenia - z Bogiem! Idźta i nie wracajta. Wolę 20 graczy z huba Amarr którzy skrzyknęli sie i robia za "ochronę" w Niarja niz 2000 mułów siedzących gdzieś gdzie świało ledwie dociera i ryjących na półafku kolejne setki asteroid. Tych dwudziestu robi jakiś content. Może dla niektórych głupi, może śmieszny, ale wpływający pozytywnie na grę.
Prawda jest taka, że wiekszość nullsekowych biliarderów jest tak przydatna dla samej gry jak plaster antynikotynowy na oparzenia.
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Tloluvin w Sierpień 20, 2020, 13:52:21
Dzięki za odpowiedź.
Jeżeli mogę to żeby mieć odpowiedni kontekst dopytam co rozumiesz przez przydatność dla gry, bo wydawało mi się, że przydatne dla gry są osoby, które za nią płacą.
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: VonBeerpuszken w Sierpień 20, 2020, 14:12:41
Dzięki za odpowiedź.
Jeżeli mogę to żeby mieć odpowiedni kontekst dopytam co rozumiesz przez przydatność dla gry, bo wydawało mi się, że przydatne dla gry są osoby, które za nią płacą.
Ci, którzy tylko płaca, są przydatni tylko właścicielowi marki.
Przydatnośc dla gry, to robienie cokolwiek więcej od magazynowania isków. Nawet taki roamer polujący na raciarzy/gapiowiczów tworzy jakis kontent... tak jak taki raciarz zwołujący kolegów żeby takiego roamera pogonić. Ot, dla przykładu po krótce.
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Tloluvin w Sierpień 20, 2020, 18:49:59
Znowu nie jestem pewien czy dobrze rozumiem, ale wydaje mi się, że twierdzisz, że kontent w EVE sprowadza się do walki statków kosmicznych w przestrzeni. Zastanawiam się także, kto wg Ciebie i z czego opłaca serwery, łącza, ludzi i ogólnie utrzymuje EVE przy życiu. Bo mi osobiście wydaje się, że gracze mający Omegę zrzucają się na to wszystko, a gra będzie istniała dopóki ich kasa starczy na jej utrzymanie i da dodatkową premie przynajmniej porównywalną z innymi rodzajami działalności.

Nie rozumiem też co złego jest w gromadzeniu isków. Zwłaszcza, że nie biorą się one z powietrza, a z aktywności w grze. Oczywiście wyłączając sytuację w której ktoś za realną kasę kupuje plexy, sprzedaje je na markecie i tylko patrzy jak zwiększa się ilość isk na koncie. No ale takich osób pewnie nie ma zbyt wiele, a nawet jeżeli są to moim zdaniem wypadałoby najpierw zainteresować się po co im te iski.

PS
Dla mnie osobiście roamer polujący w okolicy nigdy kontentu nie tworzył, bo dla mnie to co działo się poza stacją zawsze było tylko dodatkiem bez szczególnego znaczenia urozmaicającym trochę grę.
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Sierpień 20, 2020, 18:51:28
Dobrze Von prawi. Polać Mu ];)
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Tloluvin w Sierpień 20, 2020, 19:33:34
A potem narzekanie czemu wszędzie takie pustki  :P
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Sierpień 20, 2020, 20:00:00
Czym się taki hi sec gracz różni od bota w null? I jeden i drugi ma opłacone konto i poza tym, że jest liczba na czacie lokalu nic nie wnosi dla gry aktywnych graczy.
Mylę się?
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Doom w Sierpień 20, 2020, 20:04:29
Tak
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: VonBeerpuszken w Sierpień 20, 2020, 21:21:13
A potem narzekanie czemu wszędzie takie pustki  :P
Pustki nie sa na stałe, pustki w systemach tworza sie kilka sekund po tym jak wlece w nullsecu do jakiegoś systemu, kurz ewakuacyjny widac nawet na d-scanie. Tłok jedynie tworzy sie na czacie lokalnym, gdy bohaterowie wyzywaja mnie na pojedynek 1vs cytadela. Lub po prostu wyzywają.

Cytuj
Czym się taki hi sec gracz różni od bota w null? I jeden i drugi ma opłacone konto i poza tym, że jest liczba na czacie lokalu nic nie wnosi dla gry aktywnych graczy.
Mylę się?
Trochę... praktycznie cały czas w grze mieszkałem w null, od paru miesięcy z czystej wygody mieszkam w hubie w Hi. Coraz częściej odnosze wrażenie że w typowym mieszkańcu hiseka jest więcej życia i chęci czegoś więcej niż brandzlowania sie do walleta od typowego mieszkańca null.
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Tloluvin w Sierpień 20, 2020, 22:44:10
Czym się taki hi sec gracz różni od bota w null? I jeden i drugi ma opłacone konto i poza tym, że jest liczba na czacie lokalu nic nie wnosi dla gry aktywnych graczy.
Jak przypomnę sobie czasy gdy kopałem czy raciłem, to muszę stwierdzić, że przy takim postawieniu sprawy ten bot więcej wnosi dla gry aktywnych graczy niż gracz polujący na górników czy raciarki.

Pustki nie sa na stałe
To teraz zastanawiam się czemu ciągle wraca narzekanie, że w 0.0 pusto i coraz dalej trzeba latać żeby kogoś spotkać
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Sierpień 21, 2020, 06:14:14
To teraz zastanawiam się czemu ciągle wraca narzekanie, że w 0.0 pusto i coraz dalej trzeba latać żeby kogoś spotkać

Tak w hi jak i null siedzą osoby głównie zainteresowane podnoszeniem ilości isk na koncie. Gra z biegiem lat była upraszczana, czy wyszło to na lepsze to inna sprawa.
Co do mojego porównania gracza z hi do bota to faktycznie brakuje tu kraba z null. Tak bot jak i gracze opisani powyżej nie tworzą contentu jako takiego. Bez efektu cyna krab z null musieliby choc czasem się skrzyknąć w jakąś grupę czy to jako muł czy osłona w karawanie.
Temat graczy z hi już był wyjaśniony przez innych.
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Tloluvin w Sierpień 21, 2020, 06:47:34
Tak w hi jak i null siedzą osoby głównie zainteresowane podnoszeniem ilości isk na koncie
Nie zgodzę się z tym stwierdzeniem, że celem ludzi jest gromadzenie isk. Iski to tylko środek do celu.
 
Co do mojego porównania gracza z hi do bota to faktycznie brakuje tu kraba z null. Tak bot jak i gracze opisani powyżej nie tworzą contentu jako takiego.

To kwestia postrzegania i tego jak definiujesz kontent. Z mojego punktu widzenia kraby z null czy nawet boty kopiące tworzą większy content niż ludzie na nich polujący, którzy content ograniczają zubożając tym samym grę.

Temat graczy z hi już był wyjaśniony przez innych.
W którym miejscu?
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: [NAUKE] Son of Rainbow w Sierpień 21, 2020, 10:29:33
Witam,

wiadomo przecież co się stanie i do czego CCP dąży. Moim zdaniem genialny ruch. Amarr i Jita zostaną od siebie odseparowane. Jita pozostanie największym hubem w grze jednak to w okolicach Amarr jest większa ilość systemów z których spływają minsy/PI etc. Amarr będzie hubem na raw materials, jita będzie miała wyższe ceny na tego typu produkty. Zwiększy się dywersyfikacja cen ze względu na ich położenie. Zwiększą się marże dla graczy zajmujących się transportem na rzecz innych graczy. Śledzić zmiany możecie przykładowo - https://www.adam4eve.eu/price_compare.php

Nie udało się stworzyć w dużym stopniu lokalnych hubów handlowych. Może to krok do tego by powysadzać część stacji w grze i na stałe zamienić je na cytadele.

Jednak oczywiście rozmawiamy już teraz tylko o tym kim są gracze z null i hi oraz w jakim stopniu są upośledzeni ;) joke. Ale czy na pewno :D?
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Tloluvin w Sierpień 21, 2020, 13:25:47
Podziwiam Twoją wiarę w to, że ten ruch jest aż tak przemyślany.
Nie boisz się jednak, że to spowoduje kolejny odpływ graczy z jednej strony oraz zwiększenie progu wejścia nowym graczom co jeszcze zmniejszy ich napływ.

Zabawa w cytadelę to zabawa dla dużych corporacji / sojuszy z zapleczem militarnym. Nie obawiasz się, że wysadzenie części stacji NPC i zamiana ich na cytadele umocni dodatkowo powerbloki kosztem graczy, którzy sobie chcą coś porobić w hi secu?

PS
Odpowiedź na pytanie kim są gracze IMO jest jedną z ważniejszych rzeczy, chociaż odnoszę wrażenie, że w CCP nikt tego pytania nie zadaje.
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: VonBeerpuszken w Sierpień 21, 2020, 13:50:07
Podziwiam Twoją wiarę w to, że ten ruch jest aż tak przemyślany.
Nie boisz się jednak, że to spowoduje kolejny odpływ graczy z jednej strony oraz zwiększenie progu wejścia nowym graczom co jeszcze zmniejszy ich napływ.
Bez przesadyzmu prosze... odkąd gram, a bedzie to 12 lat, przy każdej zmianie słysze jak to ludzie beda odchodzić a EVE szlag trafi. Chyba tylko ilość końców świata realnego przebija ilość końców EVE. Ludzie przede wszystkim odchodzą z nudów, gdy nic sie nie dzieje. A tak sie właśnie działo przez parę ostatnich lat, totalny marazm, zero jakichkolwiek zmian w rozgrywce, totalna usypiająca nuda. O dziwo od pierwszego małego "jebnięcia" jakim był blackout (to to wogóle miało pogrzebać EVE pod ośmioma metrami mułu i błota) przez pierwsze najazdy Tri, przez zmiany w kopaniu (kolejny gwóźdź do trumny EVE) do zablokowania Niarja, widzę w grze powrót graczy aktórych nie spodziewałem sie nigdy zobaczyć. Młodych też jest cała masa, od jakiegoś czasu Trollish jest pełen "młodzieży".
Tak, w starych czasach było na serwerze i 50 tyś graczy na raz... do momentu wprowadzenia fatygi i nie logowania tysięcy altów na kapitalach :)
Myślisz że z powodu zakichanej Narji nagle dojdzie do masowego ragequitu? Może paru handlarzy iskami na e-bayu rzeczywiście pierdyknie grę ( z Bogiem) ale tak na prawdę zmieni to tylko tyle że Amarr stanie sie troszke wazniejszym graczem na rynku niż jest.
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: [NAUKE] Son of Rainbow w Sierpień 21, 2020, 15:35:01
Podziwiam Twoją wiarę w to, że ten ruch jest aż tak przemyślany.
Nie boisz się jednak, że to spowoduje kolejny odpływ graczy z jednej strony oraz zwiększenie progu wejścia nowym graczom co jeszcze zmniejszy ich napływ.

Zabawa w cytadelę to zabawa dla dużych corporacji / sojuszy z zapleczem militarnym. Nie obawiasz się, że wysadzenie części stacji NPC i zamiana ich na cytadele umocni dodatkowo powerbloki kosztem graczy, którzy sobie chcą coś porobić w hi secu?

PS
Odpowiedź na pytanie kim są gracze IMO jest jedną z ważniejszych rzeczy, chociaż odnoszę wrażenie, że w CCP nikt tego pytania nie zadaje.

Z tymi stacjami to już było moje gdybanie palcem po papierze.

Reszta w konkrecie - gdy CCP Seagull  stała się szefem CCP jako jedną z pierwszych decyzji jaką podjęła był zakaz multiboxowania. Oczywiście część nadal omijała jednak spadek ilości aktywnych kont był zacny a i wpływy CCP spadły. Długofalowo okazało się to słusznym posunięciem. Odpływ graczy nie oznacza mniejszej stabilności gry. Zwiększenie odsetka tych, którzy zostają jest dopiero sztuką i  tutaj to kwestia contentu jaki się im zapewni. To, że duża część ludzi potrzebuje wskazania paluszkiem "o tu idź i tu pokop" to inna sprawa. Mam natomiast wrażenie, że odkąd Koreańczycy przejęli CCP chcą stworzyć odnogi namiastki theme park w eve. Gardzę, ale niech sobie będzie.

Nie biadolimy, korzystamy z contentu lub nie.
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Tloluvin w Sierpień 21, 2020, 16:04:22
Theme park?
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: [WILD5] Gagat w Sierpień 21, 2020, 17:17:05
jak na razie jedyna zmiana która prawie zabiła eve i sprawiła, że wylogowało z 10k kont, to zabranie locala w 00. Za co ccp przeprosiło na kolanach i się z tego wycofało, pozwalając botom dalej bezkarnie farmić iski na potęgę. Co prawda próbują to zmienić, zmieniając vni, rurka itd, ale gówno to w sumie daje, bo ludzie jak bocili tak bocą ;]. Ten bot nie daje żadnego kontentu, oprócz dostępu plexów na allegro, bo on nie bierze udziału w grze. On warpuje na anomke i odwarpowuje jak pojawia się neut. Jaki to kontent dla gry i dla innych graczy ? Gangi które zabijają te raciarki to jest kontent dla localsów, którzy mogą się z nimi postrzelać, bo to są ludzie, którzy tworzą jakąś interakcję. Boty to zło tej gry, ale ccp ma to w dupie, póki ich właściciele kupują plexy za $. CCp to takie dziecko błądzące we mgle, oni te zmiany robią bez pomyślunku i żadnego planu. Tak mi się wydaje.
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Tloluvin w Sierpień 22, 2020, 13:09:42
Jak tam imprezka się rozwija?
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: VonBeerpuszken w Sierpień 22, 2020, 18:47:01
Na bramach zupa z wraków, trupków statków Triglavian i graczy, gęsta że prawdopodobieństwo bezpiecznego zakloczenia jest bardzo małe. Co najlepsze, patrząc na długi ślad wraków i trupków z kierunku przeciwnej bramy widać że kupa ludzi próbuje wciąż przelecieć system na autopilocie.
Testy i spółka płaczą że znów CCP faworyzuje Goonów bo utrudnili im (testom) zaopatrzenie :D
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Tloluvin w Sierpień 23, 2020, 11:14:09
Nawet na Interii o tym napisali
https://gry.interia.pl/newsy/news-kosmici-rujnuja-handel-w-eve-online,nId,4681483
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: VonBeerpuszken w Sierpień 23, 2020, 12:57:20
Napisali...
"W innych grach MMORPG takich problemów nie ma, ale w EVE Online ekonomia bazuje na użytkownikach, a więc towary muszą być faktycznie wyprodukowane, a następnie przetransportowane z miejsce na miejsce. Najczęściej za pomocą słabo opancerzonych fregat.

Takie fregaty pełne cennych dóbr zazwyczaj omijają bardziej niebezpieczne sektory, stawiając na te określane mianem "High Security"."

Dziennikarstwo poziom TVP :D
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: [NAUKE] Son of Rainbow w Sierpień 24, 2020, 22:21:42
Theme park?

Theme Park - czyli park rozrywki, wesołe miasteczko. Większość MMO jest tak tworzona biorąc chociażby za przykład WoWa gdzie idziesz od punktu do punktu gdzie kolejni straganiarze zamiast dawać Ci możliwość rzucenia piłką w kubki gdzie możesz wygrać pluszaka za to tutaj dają Ci możliwość zdobycia expa czy jakiegoś ekwipunku w postaci Czarne Dildo + 100 do dmg ;).

W EvE mamy już elementy theme park czyli dungeony. Gdziekolwiek jesteś w przestrzeni możesz lecieć na dunga sam lub ze znajomymi, nazywa się to po prostu Abyss.

jak na razie jedyna zmiana która prawie zabiła eve i sprawiła, że wylogowało z 10k kont, to zabranie locala w 00. Za co ccp przeprosiło na kolanach i się z tego wycofało, pozwalając botom dalej bezkarnie farmić iski na potęgę. Co prawda próbują to zmienić, zmieniając vni, rurka itd, ale gówno to w sumie daje, bo ludzie jak bocili tak bocą ;]. Ten bot nie daje żadnego kontentu, oprócz dostępu plexów na allegro, bo on nie bierze udziału w grze. On warpuje na anomke i odwarpowuje jak pojawia się neut. Jaki to kontent dla gry i dla innych graczy ? Gangi które zabijają te raciarki to jest kontent dla localsów, którzy mogą się z nimi postrzelać, bo to są ludzie, którzy tworzą jakąś interakcję. Boty to zło tej gry, ale ccp ma to w dupie, póki ich właściciele kupują plexy za $. CCp to takie dziecko błądzące we mgle, oni te zmiany robią bez pomyślunku i żadnego planu. Tak mi się wydaje.

I nie ma tutaj moim zdaniem praktycznie punktu wg. którego mogę się nie zgodzić. Pozostaje punkt "bez planu". EvE jest na tyle unikalnym sandboxem, że nawet jak członkowie CCP mający na pewno meetingi, robiący analizy, próbujący chociaż poprzez statystykę przewidzieć reakcje graczy zawsze zostaje niewiadoma bo nie ma gry, na której można bazować. Do tego pozostaje pytanie - ile jest tak naprawdę sandboxów. To na temat EvE i jego ekonomii powstają prace naukowe a nie odwrotnie. Wszystko na pewno jest przemyślane tylko mimo tego robiąc chociażby takie podsumowanie tego co chcieliby wprowadzić i jego zgodność co do wyniku - nazywa się to Macierz Logiczna (polecam zgooglowanie jak ktoś się w tym nie łapie) - pozostaje bardzo dużo zmiennych i niewiadomych, których nie ma z czym porównać. Tutaj CCP musi zarobić by grę utrzymać i dla swojego właściciela odprowadzić co kwartał czy rok kasę ale pozostają inne smaczki. Czyli jak przedłużyć żywotność tworu, który zależy tak bardzo na contentcie małego procenta graczy dawanemu tak wielu. Na ile opłaca się ruszyć osoby botcące. Sprawdzili.

Właśnie przez to pojawiły się nowe zawartości, które uniezależniają wielu nowych, młodych szczególnie wiekiem graczy takie jak abyssale czyli po prostu dungeony czy chociażby resource war dla małych bytów chociażby w Hi. Dajesz content - gra żyje. To nie tylko nowe statki.

Tutaj jeszcze chciałbym zauważyć fakt, że CCP otwarcie napisało, że członkowie ekipy mogą już otwarcie grać w tą grę. To sposób by przeniknąć do graczy i lepiej ich wyczuć jak poprzez liczby i słupki na wykresach.

Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Tloluvin w Sierpień 25, 2020, 06:48:33
Dzięki za wyjaśnienie kwestii theme parku. Przyznam jednak, że IMO lepszym rozwiązaniem byłaby zmiana uprawnień Concordu by z narzędzia zemsty stał się narzędziem prewencji, tak żeby gracz w hi secu o ile jego corp nie ma wojny nie mógł być w żaden sposób zaatakowany. Nie trzeba by wtedy robić dungeonów, a gracze, którzy chcą sobie tylko postrzelać do krzyżyków w hi secu dalej by zasilali CCP kasą i zwiększali online.

W tym co napisałeś widzę założenie, że cały liczący się content to walka statków w przestrzeni. Mam też wrażenie, że CCP też w to jakiś czas temu uwierzyli. Moim zdaniem jest to błędne założenie i wolałbym żeby CCP skupiło się na innych rzeczach niż na zachęcaniu ludzi do okładania się pałkami, bo biorąc pod uwagę specyfikę eve poza demolką istotne jest też tworzenie. No chyba, że zakładamy stworzenie sklepiku w którym każdy gracz będzie mógł za realną kasę kupić czego potrzebuje w miejscu w którym tego potrzebuje. Ewentualnie przywracanie statków z fitem po zniszczeniu.
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Doom w Sierpień 25, 2020, 08:26:11
[qutoe]Dzięki za wyjaśnienie kwestii theme parku. Przyznam jednak, że IMO lepszym rozwiązaniem byłaby zmiana uprawnień Concordu by z narzędzia zemsty stał się narzędziem prewencji, tak żeby gracz w hi secu o ile jego corp nie ma wojny nie mógł być w żaden sposób zaatakowany. Nie trzeba by wtedy robić dungeonów, a gracze, którzy chcą sobie tylko postrzelać do krzyżyków w hi secu dalej by zasilali CCP kasą i zwiększali online.[/quote]
Mowisz o stworzeniu raju dla griferów wszelkiej masci
Te opierdalanie wraków
bumpowanie
itp
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Tloluvin w Sierpień 25, 2020, 12:52:13
Generalnie chciałbym wyeliminować coś takiego z hi seca, który w mojej ocenie powininien być bezpieczna strefą dla wszystkich (z wyłączeniem wojen).
Opierdalasz wrak należący do kogoś z kim nie toczysz wojny? Przylatuje Concord i robi Ci puf, po którym lądujesz w PODzie w low secu  >:D
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: [NAUKE] Son of Rainbow w Sierpień 25, 2020, 13:52:56
Dzięki za wyjaśnienie kwestii theme parku. Przyznam jednak, że IMO lepszym rozwiązaniem byłaby zmiana uprawnień Concordu by z narzędzia zemsty stał się narzędziem prewencji, tak żeby gracz w hi secu o ile jego corp nie ma wojny nie mógł być w żaden sposób zaatakowany. Nie trzeba by wtedy robić dungeonów, a gracze, którzy chcą sobie tylko postrzelać do krzyżyków w hi secu dalej by zasilali CCP kasą i zwiększali online.

W tym co napisałeś widzę założenie, że cały liczący się content to walka statków w przestrzeni. Mam też wrażenie, że CCP też w to jakiś czas temu uwierzyli. Moim zdaniem jest to błędne założenie i wolałbym żeby CCP skupiło się na innych rzeczach niż na zachęcaniu ludzi do okładania się pałkami, bo biorąc pod uwagę specyfikę eve poza demolką istotne jest też tworzenie. No chyba, że zakładamy stworzenie sklepiku w którym każdy gracz będzie mógł za realną kasę kupić czego potrzebuje w miejscu w którym tego potrzebuje. Ewentualnie przywracanie statków z fitem po zniszczeniu.

Nie oglądam piłki nożnej, nie lubię piłki nożnej. Jednym z elementów contentu tej gry sportowej jak i innych tego typu zespołowych jest postać omylnego sędziego, którego można wyzwać od kalosza. Tak samo jest z Eve i graczom z Hi, którzy są IMHO nieprzystosowani do tej gry. Hi powinien zostać pocięty low sektorami. Ograniczony. Tak można by było uratować wielu graczy.

Tymczasem zupełnie lakonicznie odpowiadając na Twoją wizję gry chciałbym Cię tani kolego obrazić - Idź grać w robloxa :D

Wracając do meritum. Podstawą stabilności tej gry to podaż iska, prędkość jego druku, wartość tritanium, prędkość palenia iska. To podstawa do stabilności ekonomii gry. Co za tym idzie walka i palenie statków jest najważniejsze w tej grze bo zapewnia stabilność gospodarczą. Możesz się kłócić, że ziemia jest płaska, szczepionki nie działają czy, że wirusa nie ma. Zawsze wtedy jednak będziesz jednym z tych głośnych kolesi, którzy się mylą.
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: [BU FU] Karas w Sierpień 25, 2020, 16:57:19
Jestem zdania, że hi powinien być w 100% safe. żadnych wojen, żadnych struktur, żadnego strzelania do innych, żadnego podbierania z puszek itp itd. ZERO interakcji zaczepnych. Właśnie dla tych co chcą se fruwać nie wiem qfa, drejkiem i robić misje lvl2. Największym ich zaletą jest to, że płacą ccp hajsy i grają w swoją goowno grę. Ja z nich i tak mam zero pożytku. Za to wszystkich tych co żerują na hisekowych ofermach, wyjebałbym do low/nul i zobaczył, czy tam też będą tacy bojowi. IMO gra by na tym mocno zyskała na liczbach, a przy tym i na dochodach.
Mój zysk by polegał na tym, że miałbym okazje się wyjebać na tych wszystkich hisekowych krwiożerczych mordercach, których wreszcie miałbym okazje spotkać.
I tak już jest znacznie lepiej, gdy wyjebali neutową logistyke, hehe, ale do szczęścia jeszcze trochę potrzeba: ]
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: [NAUKE] Son of Rainbow w Sierpień 25, 2020, 17:06:56
Ale Ci hisecowi mordercy to alty ludzi z low lub nulla. Oni już tam żyją i możesz sobie polecieć. Uważam, że ta gra jest zła, krwiożercza i przez to tak fajna. Gankowanie górnika w hi sec dla jego łez jest także contentem takim jak każdy inny. Masa takich ludzi to żyjący w low goście z FW, którzy także robią FW w Hi.

Zgankowany górnik w hi wybierze statek od lokalnego producenta nie mającemu szans z wielkimi molochami sprzedającymi w Jita ;D Wspieraj lokalnych przedsiębiorców. Karas bądź człowiek :D
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: [VIDE] Herezja w Sierpień 25, 2020, 18:59:46
Hahaha. Wspieraj co nasze itd itp.
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Tloluvin w Sierpień 25, 2020, 19:07:59
Tymczasem zupełnie lakonicznie odpowiadając na Twoją wizję gry chciałbym Cię tani kolego obrazić - Idź grać w robloxa :D
Jeżeli miałbym się za coś obrażać, to nie za to, że wysyłasz mnie do jakiejś gry, tylko za to, że robisz to na podstawie swojej wizji mojej wizji gry, której podejrzewam, że nie znasz.
Nie masz jednak czego się obawiać. Nie jesteś w stanie mnie obrazić.

Podstawą stabilności tej gry to podaż iska, prędkość jego druku, wartość tritanium, prędkość palenia iska. To podstawa do stabilności ekonomii gry. Co za tym idzie walka i palenie statków jest najważniejsze w tej grze bo zapewnia stabilność gospodarczą.
Biorąc pod uwagę co sam napisałeś palenie statków nie jest najważniejsze. Ten sam bowiem efekt można osiągnąć modyfikując podaż isków i prędkość jego palenia, ale to temat na odrębną dyskusję. Tu chciałem tylko zauważyć, że nigdy nie mówiłem, że niszczenie statków nie jest ważne. Ja tylko zauważam, że EVE to nie Star Conflict i coś więcej niż niszczenie statków. Wypadałoby także zaznaczyć, że statki mogą być niszczone w różny sposób. Zaryzykowałbym także tezę, że przy realizacji mojej wizji EVE liczba niszczonych statków w wartościach bezwzględnych raczej by wzrosła niż spadła.

Gankowanie górnika w hi sec dla jego łez jest także contentem takim jak każdy inny.
Dla kata content, dla ofiary niekoniecznie. Przyznaję też, że nie rozumiem co jest zabawnego w rozwalenie gościa, który nie ma jakiekolwiek możliwości obrony. No ale tak samo nigdy nie rozumiałem co ludzie widzą w czajeniu się z karabinem w bezpiecznej lokalizacji by strzelać do zwierzaków.
Cóż. Jedni chcą walczyć i mieć świadomość pokonania niebezpiecznego przeciwnika ryzykując tym, że sami też zostaną pokonani. Inni zadawalają się podrzynaniem gardeł spętanym zwierzakom w rzeźni.
Tak BTW to skąd założenie, że dla tego górnika którego rozwalasz jesteś czymś więcej niż frakcyjnym ratem?

Zgankowany górnik w hi wybierze statek od lokalnego producenta nie mającemu szans z wielkimi molochami sprzedającymi w Jita
Naprawdę w to wierzysz?

Jestem zdania, że hi powinien być w 100% safe. żadnych wojen, żadnych struktur, żadnego strzelania do innych, żadnego podbierania z puszek itp itd. ZERO interakcji zaczepnych. Właśnie dla tych co chcą se fruwać nie wiem qfa, drejkiem i robić misje lvl2. Największym ich zaletą jest to, że płacą ccp hajsy i grają w swoją goowno grę. Ja z nich i tak mam zero pożytku. Za to wszystkich tych co żerują na hisekowych ofermach, wyjebałbym do low/nul i zobaczył, czy tam też będą tacy bojowi. IMO gra by na tym mocno zyskała na liczbach, a przy tym i na dochodach.
Nie chcę Cię martwić, ale podzielasz przynajmniej w tej części moją wizję EVE. A skoro ja jestem starym kerbirem, a Ty podzielasz moją wizję to sam rozumiesz ;)
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: [BU FU] Karas w Sierpień 26, 2020, 08:21:21
Son, to było ironiczne, prawda jest taka, że zdecydowana większość tych hisecowych peweperów to pizdy, pizdy i nieudaczniki. Wyżywają swoje frustracje i brak kompetencji na typkach którzy albo zaczynają gre i nie znają mechaniki, albo są starzy ale mimo wszystko nadal nie chcą znać mechaniki gry przez co wybierają hi jako miejsce które znają. Nie mniej, jak pisałem pizdereuszy wyjebałbym do low/null. Wtedy zazwyczaj okazuje się, że pajace są tyle warci co te kerbiry z hi, zero ogaru i dedają jak szmaty rozjebując się na pierwszym lepszym kompetentnym gangu. Nawet nie mam tu na myśli lamusów typu code, żeby nie było. Też miałem drobny epizod w tornadach/catalistach i było to żałosne, zazwyczaj sprowadza się do jebania ludzi którzy nawet nie mają pojęcia co się dzieje na gridzie. Nie ma to nic wspólnego z ekonomią, mimo że statystyki pokazują, że w hi umiera najwięcej, nie miałbym nic przeciw, gdyby w low i null umierali tak samo. Ale jak pisałem są zbyt ciency aby próbować na równych zasadach.
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Zgudi w Sierpień 26, 2020, 11:53:58
Son, to było ironiczne, prawda jest taka, że zdecydowana większość tych hisecowych peweperów to pizdy, pizdy i nieudaczniki. Wyżywają swoje frustracje i brak kompetencji na typkach którzy albo zaczynają gre i nie znają mechaniki, albo są starzy ale mimo wszystko nadal nie chcą znać mechaniki gry przez co wybierają hi jako miejsce które znają. Nie mniej, jak pisałem pizdereuszy wyjebałbym do low/null. Wtedy zazwyczaj okazuje się, że pajace są tyle warci co te kerbiry z hi, zero ogaru i dedają jak szmaty rozjebując się na pierwszym lepszym kompetentnym gangu. Nawet nie mam tu na myśli lamusów typu code, żeby nie było. Też miałem drobny epizod w tornadach/catalistach i było to żałosne, zazwyczaj sprowadza się do jebania ludzi którzy nawet nie mają pojęcia co się dzieje na gridzie. Nie ma to nic wspólnego z ekonomią, mimo że statystyki pokazują, że w hi umiera najwięcej, nie miałbym nic przeciw, gdyby w low i null umierali tak samo. Ale jak pisałem są zbyt ciency aby próbować na równych zasadach.
Nie ma co się temu dziwić. Ludzie uskuteczniają pew pew w takim stylu bo to łatwy sposób na pełny killboard. Wystarczy zafitować budżetową deskę z maksymalnym DPS-em i w mniej niż 10 osób rzucić się na górnika czy misjonarza w hiseku. Gracze żyjący tylko i wyłącznie w hi-seku nie znają mechaniki, nie mają odpowiednich nawyków, nie wiedzą co zrobić w takiej sytuacji i lądują w jaju.

Mam pomysł na rozwiązanie tego problemu. Proponuję wprowadzić misje u agentów NPC, którzy będą płacić za rozwalenie graczy, którzy za bardzo przodują w statystykach ubitych kerbirów w hiseku. Po wzięciu zlecenia conkord nie będzie reagował, kiedy nawiążemy walkę z graczem "ściganym" z listy oraz z każdym innym, który był razem z nim we flocie w ciągu ostatnich 24 godzin.
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Doom w Sierpień 26, 2020, 17:25:32
Cytuj
Nie ma co się temu dziwić. Ludzie uskuteczniają pew pew w takim stylu bo to łatwy sposób na pełny killboard
Hmm ja ostatnio spotkałem takich co uznali ze nie muszą mi dawać isków za towar który wiozłem w indyku
35 sekund później byłem już  w warpie żeby pospawać pancerz na najbliższej stacji...
https://zkillboard.com/kill/86596057/
https://zkillboard.com/kill/86596063/
https://zkillboard.com/kill/86596059/
https://zkillboard.com/kill/86596064/
żeby było śmiesznie to nie jestem pewien czy wiozłem tyle gratów żeby ten gank im sie zwrócił jesli by się udał..
Więc raczej zgodze sie z Karasiem ze mentalnie to są ameby
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Jabolex w Wrzesień 28, 2020, 11:35:03
Coś się dzieje ciekawego, czy zdechło?
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Doom w Wrzesień 28, 2020, 11:54:54
na bramach kombinowane kampy npc + dresiarstwo z dobrym standingiem do triglewian
Idzie przez te kampy przejść czymś co szybko wchodzi w warp i i jest przygotowane na to ze trzeba w ten warp wejść z co najmniej jednym punktem na dupie
Umiejętność przetrwania paru smartek na wyjściu z warpa również jest przydatna
no i ludzie wszyscy spekulują czy ogłoszenie edencomu żeby ewakuowac sie z systemów o statusie final oznacza ze te systemy zaraz nie znikną z k-space
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: [BU FU] Karas w Wrzesień 28, 2020, 13:54:34
jednym zdaniem. festival spierdolenia trwa w najleprze: ]
https://zkillboard.com/system/30003504/
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Monter w Wrzesień 29, 2020, 12:56:36
no i ludzie wszyscy spekulują czy ogłoszenie edencomu żeby ewakuowac sie z systemów o statusie final oznacza ze te systemy zaraz nie znikną z k-space

Pogdybać zawsze można, jedno jest pewne, na ten moment wewnątrz gry nie istnieje żadna mechanika która pozwalała by powrócić do sytuacji z przed inwazji. Albo dodadzą coś w jakimś patchu, albo z góry zakładają że powrotu nie ma i będą pchali sprawy dalej do przodu.
W jakim kierunku nie wiadomo, pewnie ludzie z cccp coś więcej wiedzą, ooooo Pan Dopamina np. obawiam się jednak że nawet jak coś wie to i tak będzie jak Marek Kondrat w tym filmie  https://youtu.be/tjqH_xlJMPQ?t=21
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Doom w Wrzesień 29, 2020, 13:18:31
Jak uznają że przedobrzyli z wycięciem systemów to postawią nowe bramy, znaczy się NPC pobudują nowe bramy i tyle. Zdaje się że takie rzeczy już robili
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Jabolex w Październik 09, 2020, 10:52:12
I jak sprawy Inwazji - Tri* ma to co chciało i ucichło, czy szykuje się jakaś większa akcja?
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Doom w Październik 09, 2020, 11:01:45
Inwazja teoretycznie wchopdzi w ostatnia faze
nawet kolorki w launcherze zmienili z tej okazji, ale konkretów brak
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Monter w Październik 16, 2020, 17:33:04
Witam Graczy!

System Niarja jak i pozostałe systemy zdobyte przez Triglavian zostały ze sobą połączone i powstał nowy region na mapie o nazwie Pochven ....LOL... ( patrząc na sova, należący do Triglavian Collective) złożony z trzech konstelacji i chyba 27 systemów.
By dostać się do regionu Pochven, musisz odpalić nowe filamenty (taki który pozwala wejść do tego regionu dla 1, 5, lub 15 graczy) by z regionu się wydostać potrzebujesz drugi typ filamentów który pozwala wyjść z regionu (oczywiście dla 1, 5, 15,)
Systemy połączone są gejtami postawionymi przez Triglavian, by przez nie przeskoczyć musisz mieć standing do triglavianów na poziomie powyżej 3,0. Gdy taki posiadasz, możesz spokojnie przemieszczać się po całym regionie.
Wszystkie systemy w tym regionie mają status -1,0 nie działa w nich lokal, nie można tam zapalić cyna. Pełno jakiś nowych anomalek i sitów dla górników z unikatowymi skałkami ( Bezdnacine, Rakoven, Talassonite)
W systemie były efekty, trochę jak w wh to znaczy: 25% bonus to remote armor repair
                                                                                25% bonus to remote schield boost
                                                                                 30% penalty to warp speed i maks lock target
Są tam stacje które wcześniej były npc teraz należą do Triglavian. Można do nich dokować, ale korzystanie z opcji dostępnych w stacji zależy od standingu, tak np. Clone Bay dostępny od 3,0 Fitting od 1,0 Repairschop od 2,0 itd. Był tam LP shop w którym można się wymieniać ( lp tu nie ma potrzebne są iski i jakieś bzdety wypadające z npc-ów endecomu) na np: skille, implanty, bpc na statki->Zirnitre czy jakieś ubrania Triglavianów. pozdro i 07
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Doom w Październik 16, 2020, 17:43:41
Do relacji montera mogę dorzucić że w sieci są screeny jako były w tym regionie saity na których spawnują się matki rogue dronów nie znalazłem informacji o tym jaką trzeba mieć siłę ognia aby to ubić
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Monter w Październik 17, 2020, 13:21:34
o/ witam Graczy!

Temat nowy dlatego trzeba prostować pewne rzeczy.

Do regionu triglavian można się wbić przy użyciu filamentów albo poprzez specjalne wh które spawnią się w regionie (podobno są opisane, że prowadza do/z triglavian space) można przez nie przechodzić bez żadnych standingów. Coś tam czytałem że Triglavianie sami z nich korzystają, wbijają się do w space i tłuką tam cyty.

W regionie Pochven są 3 systemy coś w rodzaju stolicy (pewnie każda konstelacja ma swoją) by się do niej wbić trzeba mieć standing do Tri. 7,0 Generalnie systemy w tym regionie są podzielone na trzy grupy, Border->standing 1,0 Internal->standing 3,0 i Home 7,0
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Xeovar w Październik 17, 2020, 17:19:59
Znajomy który trochę tam pozwiedział mówi że są wielkie floty npc które się leją między sobą, npce są jeszcze twardsze i łatwo dostać wpierdol.
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Monter w Październik 17, 2020, 19:25:46
Wygląda na to, że Niarja została stolicą jednej z konstelacji złożonej z systemów zabranych amarr-owi
tu macie artykuł->https://www.reddit.com/r/Eve/comments/j9vah6/new_triglavian_region_map_assembled_from/
Ciekawostką jest, że w każdej ze stolic znajduje się jebitna stacja w której można dokować World Ark
czyli pewnie za niedługo zobaczymy coś takiego->https://youtu.be/aZmBriJJueA?t=40
Tytuł: Odp: Niarja w NS-owym ogniu Kosmicznych Słowian
Wiadomość wysłana przez: Dziobak w Październik 17, 2020, 22:55:04
tak wpadłem na chwile,
https://www.twitch.tv/videos/773337333
jak by ktoś chciał zobaczyć co jest w triglavian lp shop-ie w Pochven, to pod tym linkiem na końcu filmu można zobaczyć