Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Pokaż wątki - SokoleOko

Strony: 1 [2] 3
36
Centrum Rekrutacyjne / [DWISH] Death Wish. - korporacja międzynarodowa
« dnia: Sierpień 22, 2011, 00:23:15 »
Znudził Ci się Twój alians w 0.0? Masz dość CTA i "alarm clock opów"? Szlag Cię trafia jak ryzykujesz własny statek po to, żeby szef Twojego aliansu mógł sobie bezpiecznie bocić?

A może siedzisz w Empire i zdychasz z nudów? Chciałbyś spróbować czegoś nowego i przekonać się jak wygląda pełnia gry w Eve?

Dołącz do Death Wish jeszcze dzisiaj!

Mimo, że w DWISH lata sporo Polaków, jesteśmy korporacją międzynarodową i naszym "językiem urzędowym" jest angielski. W tym języku porozumiewamy się na korp-czacie i w tym języku prowadzone są floty. Wbrew pozorom to wcale nie jest utrudnienie - zamiast kisić się we własnym polskim sosie, można poznać ludzi z całego świata, bo mamy członków mieszkających nawet w odległej RPA. Średnia wieku oscyluje koło trzydziestki.

Zajrzyj na naszą stronę poświęconą rekrutacji -> http://death-wish-eveonline.blogspot.com/

Tytułem uzupełnienia.

- DWISH jest założycielem międzynarodowego aliansu Ineluctable, który tworzą korporacje składające się z ludzi myślących podobnie do nas
- od listopada 2011 roku mieszkamy w Syndicate, gdzie własnymi rękami wyszarpaliśmy dla siebie całą konstelację. Wbrew pozorom, żyje nam się tu dobrze i dostatnio.
 
Zainteresowanych zapraszam na kanał ingame "DWISH".

Pyskówki kierować pod adres: http://www.eve-centrala.com.pl/forum/index.php?topic=9893.0

37
Flamewar / Odp: Inwazja na -A- rozpoczeta?
« dnia: Sierpień 14, 2011, 00:38:02 »
http://ncdot.eve-kill.net/?a=kill_detail&kll_id=10376798

Na drogie wtopy się nie nadaje, failfit aż tak bardzo nie jest, ale lol - trochę tak. Czaczaros widzę, że się nie zmienił, przypomniało mi się jak udało mu się Nip'a wyprowadzić z równowagi, a to jest coś :D

38
Disclaimer:
- to nie jest żaden troll, post w zupełności serio i pisany z najlepszymi intencjami
- adminów i modów proszę o wyrozumiałość, nie przenoszenie do KSOD (bo tam nie każdy to widzi)


Na wstępie kilka twierdzeń:

- bloby są nudne, bo nic nie zależy od Ciebie. W stuosobowej flocie Twoje umiejętności, doświadczenie, skille i fit nie mają żadnego znaczenia.
- "epickie bitki", gdzie local przebija 1000 osób to tak naprawdę walka z lagiem i rosyjska ruletka
- CTA to godziny wiszenia na tytanie, blueballs lub "epicka bitka"/blob - patrz wyżej
- w wielkich wojnach aliansów/powerblocków pojedynczy gracz jest tylko mięsem armatnim, niezależnie od swojego poziomu (wyjąwszy flotowych FC oczywiście).
- blue listy są przekleństwem
- układ sił w Eve wydaje się zabetonowany - "Supercaps online", nowe organizacje nie mają szansy dogonienie starych i mocnych aroganckich aliansów.
- nawet uznani "underdogs" pełni są bittervettów, którzy dawno "wygrali Eve" i logują się od wielkiego dzwona.
- robienie anomalek, plexów, misji L4 - jest zwykle konieczne, ale niezmiernie powtarzalne i nudne

Zgadzasz się z tymi twierdzeniami?
Siedzisz w swojej korporacji siłą rozpędu, z braku alternatywy?
Chciałbyś spróbować czegoś zupełnie innego?
Chciałbyś odzyskać to co przyciągnęło Cię do Eve?
Chcesz znów poczuć strzał adrenaliny gdy w słuchawkach na TS usłyszysz "Primary is...."?
Chcesz dostać szansę pokazania na co Cię naprawdę stać?

Jeśli TAK to zapraszam!


Nie obchodzi mi mnie w jakich korporacjach dotąd latałeś - czy byłeś "leet PvP" czy zwykłym rentierem. Nie musisz mieć 1000+ killi, nie musisz mieć alta z supercapitalem, nie musisz podawać API, nie ma żadnych zaporowych warunków. Nie ma znaczenia, czy zgadzaliśmy się dyskutując na tym forum, nie ważne czy wcześniej byliśmy wrogami. Ważne, żebyś miał minimum umiejętności, chciał (znów) grać aktywnie i był nastawiony na team-play.

Czas położyć na szali zebrane doświadczenie i powiedzieć "sprawdzam". Ruszam z własną korporacją. Jest pełna koncepcja jak korporacja będzie wyglądać, jest zaplecze, jest źródło finansowania dla graczy:

- skirmish PvP (20-30 osobowe gangi, roaming i aktywne poszukiwanie bitek w nullsecu)
- pięć opracowanych i przetestowanych setupów gangów
- minimalny podatek (coś w rodzaju 1%)
- sposób na zarobek (aczkolwiek jak ktoś woli farmić gdzieś altem, nawet poza korporacją - proszę bardzo)
- jasne zasady, zero dram, zero emo (tak, będę się hamował z całych sił! ;) )
- dobrze się bawmy, odkryjmy Eve na nowo!

Zainteresowany? Wyślij mi priv tu na forum. W privie określ swoją znajomość angielskiego pod kątem Eve ("zero"/"rozumiem komendy we flocie"/"normalnie gadam na czacie"/"mówię płynnie"). W odpowiedzi otrzymasz zaproszenie na specjalny kanał ingame, gdzie będzie czekać więcej informacji.

Jedna uwaga techniczna - ponieważ nie mam obecnie dostępu do netu z pracy (pieprzony monitoring), a tapatalk został wyłączony na Centrali, na forum zaglądam tylko między 20.00 a 2.00 PL. Na otwarte pytania postaram się tu w miarę możliwości odpowiedzieć.

39
Dyskusje ogólne / CSM a polska społeczność
« dnia: Maj 31, 2011, 12:57:05 »
Disclaimer - tym razem spróbujmy porozmawiać serio, bez trollingu i generalnie dojrzale :)

Kto śledzi "politykę" ten wie, że w ubiegłym tygodniu CSM6 (6. kadencja, trwa teraz rok) zaliczyło "summer summit" z CCP, czyli trzydniowy marator narad i dyskusji na Islandii.

Generalnie wygląda na to, że CSM przerosło nieco oczekiwania CCP, stając się sensowną i kompetentną organizacją graczy, która mimo wewnętrznych radykalnych różnic potrafi wypracować wspólne stanowisko i konsekwentnie prezentować je CCP. Efekty tych działań są widoczne w grze od mniej więcej 9 miesięcy - wszystko zaczęło się od ubiegłorocznego "Summer of rage".

Tyle tytułem wstępu, teraz czas na pytanie - czy widzielibyście jakąkolwiek korzyść z tego, by polska społeczność miała swojego reprezentanta w przyszłych CSM?

To czy jest możliwe zebranie odpowiedniej liczby głosów jest inną sprawą - ja pytam o to, czy byłoby czymś pozytywnym dla nas, Polaków w grze (obojętnie czy jesteśmy "wannabe PvP', czy failbearami, czy pozostałymi)?

40
20 maja PBN opuścił CartelDOT, wbijając gwóźdź do trumny tego projektu. Nie oceniam, sam wypisałem trochę
wcześniej (ale już po zakończeniu wspólnej działalności), natomiast czas może na obiektywne podsuwanie. 

Celem tego postu nie jest flame ani jakakolwiek próba rozliczenia - po prostu chcę przedstawić jak to wyglądało od środka

Zaczęło się 1 czerwca 2010 roku, gdy PBN wyszedł z c0ven i osiedlił się w D87- (http://evemaps.dotlan.net/map/Curse/D87E-A). Nie było łatwo - mieliśmy w porywach 20 osób online w prime-time, konstelacja Paradise była zamieszkała, a do najbliższej klonowni mieliśmy 5j. Niemniej korporacja działała prężnie - mieliśmy regularne transporty z Jita JF-em, ktoś zadbał o ospotowanie całego regionu, więc na dzień dobry byliśmy przygotowani. Szybko zepchnęliśmy mieszkańców do 2-3 systemów w konstelacji (byli USTZ, co trochę ułatwiło sprawę).

Po co tam byliśmy? Ambicją Mikkera (ówczesny CEO PBN) było zbudowanie "polskiego Darkside" (o czym później). Problem w tym, że początkowo mieliśmy we flotach 10-15 osób i z taką liczebnością ciężko było złożyć jakiś sensowny gang. Zastępczo latały nano-roamy (część z nich pod moich dowództwem), siejąc postrach wśród okolicznej kerbirni. Zasięgiem obejmowaliśmy tereny od Catch na zachodzie po Insmother i Detorid na wschodzie. Każdego dnia o 20.30 był form-up i leciała ekipa.

Regularność i efekty (tłuste kille na KB) spowodowały, że coraz więcej osób wracało do aktywnego grania. W końcu byliśmy w stanie wystawić te 20+ osób, co dawało szansę na regularne latanie autorskim "Drake gangiem" - połowę jego liczebności stanowiły Dreje z 2xRSD, reszta - dedykowany support T2 oraz 3-4 logistyki. Każdy ship miał dokładnie ustawiony fit, nie tolerowano żadnych odstępstw. Takim gangiem pod wodzą Mikkera i Knypka rzucaliśmy się na silniejszych przeciwników, rzadko przegrywając. Byliśmy w stanie nawet wypatroszyć nawet Dreada pod osłoną posa -> http://kb.pinkbunnies.pl/?a=kill_related&kll_id=78252 .

Zaczęliśmy współpracować z Unseen Academy, by pozyskać trochę młodych królicząt - teoretycznie nawet dwumiesięczny char był w stanie wsiąść w Drake'a, pozwalając starszym graczom przesiąść się do T2/T3. Z tych młodziaków wyrosło kilku naprawdę dobrych pilotów, jednak we wrześniu było już jasne, że stoimy w miejscu i po prostu jest nas za mało, żeby się rozwijać.

I tak zaczęła się współpraca z BUFU, które w tym czasie próbowało szczęścia w IT, ale nie było zbyt zadowolone z efektów. Szczegółów nie znam i chyba nie są aż tak ważne, grunt że dwa korpy, które nie raz obrzucały się tu błotem, zaczęły latać razem. PBN poleciał na tygodniowy trip na Północ, bazując w Torrinos. Pierwszy wspólny op miał miejsce 10 października. Obie strony wykazały naprawdę dużo dobrej woli i był to doskonały tydzień.

Z końcem października BUFU podziękowało IT i sprowadziło się do Curse. Wprawdzie sam CartelDOT powstał dużo później, ale to jest faktyczna data startu aliansu. Liczby we flotach momentalnie skoczyły z 20 do 35+ osób, możliwość korzystania z tytanów też ułatwiła nam życie. Skończyły się problemy, że nie lecimy, bo brakuje nam czegoś. Jednocześnie w BUFU także skoczyła aktywność, wiele osób wróciło do grania. PBN miał doświadczenie w skirmish warfare, BUFU dawało liczby i potrafiło się szybko nauczyć i dostosować. Niezbyt częste faile były tępione w zarodku i teraz stanowiliśmy już liczącą się siłę w Curse.

W listopadzie byliśmy już w stanie wystawić nie tylko "drake gang" ale także autorsko zmodyfikowane Ahace oraz alpha BS-y. Codzienne roamy, wykorzystywanie WH by polować w odległych regionach. Jednocześnie wokół nas toczyła się przecież wielka wojna DFR-u z CAAASEROL-em. Nie raz wbijaliśmy się "na trzeciego" - gangiem, "niewidzialną kampą" (torpbombery/Falcony/Rapiery/Loki) czy bomberami kapitalnie dowodzonymi przez Knypka. Z drugiej strony, teren po prostu wymarł - Południe zaczęło przypominać spaloną ziemię.

Pierwsi odpuścili Darkside, okupujący dotąd G-0 (http://evemaps.dotlan.net/system/G-0Q86) - system z 6 agentami L4 Q20, chyba najbogatszy system w całym Eve. Szybka decyzja - wchodzimy tam "balls deep". W ciągu 24h wszystko zostało przerzucone, ale na identyczny pomysł wpadli Francuzi z Cursed (część Mercenary Coalition). Kampania trwała zaledwie kilka dni i Cursed szybciutko wyprowadziło assetsy z G-0.

Miało to plusy i minusy. Z jednej strony szeregowy członek aliansu mógł się wreszcie nachapać. Z drugiej - nie mieliśmy gdzie roamować. Zaczęły się pomysły wyprowadzki na Północ (do Venal), jednak zanim coś ustaliliśmy, 13 lutego zwaliło nam się na głowę The Initiative. i Initiative Mercenaries - razem 3000 charów (na papierze). Pierwszy tydzień zdecydowanie wygraliśmy -    INIT przegrywali bitkę za bitką (w tym czasie Cartel. był już w stanie wystawić autorskie Hellcaty), tracąc staging posy. Liczebność floty Cartelu dobijała do 80, pod dowództwem Mikkera i Roninka. Niestety, INIT-ów przybywało z dnia na dzień. Wkrótce nasza aktywność została ograniczona do docking games. Wygrywaliśmy bitki, ale ekonomicznie przegrywalismy wojnę, bo INIT było w stanie robić misje L4 ograniczając nas przychód.

Na początku marca było jasne, że przeprowadzka na Północ jest jedynym wyjściem. Wybraliśmy się na testowy roadtrip, który wyszedł całkiem nieźle. Po powrocie tydzień spędziliśmy na pakowaniu gratów i 4 kwietnia BUFU było już w Venal - PBN zdecydował się zostać w Curse, co w efekcie spowodowało koniec działania Cartelu.

Okres od listopada do marca to tak naprawdę realizacja planu Mikkera - "polski Darkside" stał sie faktem. Mieliśmy ponad setkę aktywnych pilotów, którzy byli w stanie "na gwizdnięcie" wsiąść w jeden z czterech setupów floty (zainteresowanych odsyłam do killboardów - lossy), nie licząc BOpsów czy nano-roamów. Przyznam, że dopiero przystąpienie do D00M. uświadomiło mi na jakim poziomie latał Cartel. - byliśmy bardziej elastyczni i mieliśmy lepsze fity (zwłaszcza Ahace). To przekładało się na sporą liczbę killi - najlepsi z nas mieli po 300+ miesięcznie. Sporą rolę w naszych sukcesach odgrywali rewelacyjni piloci logistyków. 

Oczywiście, nie brakowało dram i głupich wewnętrznych rozgrywek. Wygraliśmy razem dużo bitew, ale przegraliśmy strategicznie, bo nie udało nam się zbudować trwałej organizacji. Ogromna szkoda - pogrzebaliśmy szansę na stworzenie naprawdę pierwszoligowego aliansu i jest to także moja największa porażka w Eve.

Wszystkim z którymi miałem okazję latać w Cartel. - serdecznie dziękuje. Za mój najlepszy okres w tej grze (ok. 3100 killi ;) ), za wszystko czego mogłem się od Was nauczyć i za zaufanie do latania ze mną jako FC.

41
Off Topic / O poprawności pogladów in game i tolerancji ogólnie
« dnia: Maj 18, 2011, 19:56:09 »
I Ty Brutusie?

Heh, po dwóch latach wysłuchiwania Twoich rasistowskich uwag na temat Matarów przeczytałem odruchowo "I Ty Brudasie"...

42
Market / [WTS] Typhoon Fleet Issue
« dnia: Maj 16, 2011, 21:27:41 »
Do sprzedania:

Typhoon Fleet Issue (2xTrimark T1, 1xAnti-Explo T1).

Statek znajduje się w Jita.

Cena dla Centrali - 320 mil, czyli ok. 10% poniżej aktualnej ceny rynkowej.

Zainteresowanych proszę o kontakt ingame (SokoleOko)

43
Flamewar / Flame: Odp: [BA-AR]BALTIC AREA/[X.I.X]-dyskusja
« dnia: Marzec 30, 2011, 13:25:09 »
* mpp jest zdania, ze polactwo powinno sie trzymać razem, inaczej do niczego nie dojdziemy

Słusznie, niech "polactwo" trzyma się razem... i z dala od reszty :P

44
Dyskusje ogólne / Dready - pomysł?
« dnia: Luty 17, 2011, 11:56:26 »
Wprowadzenie supercarrierów spowodowało, że dreadnoughty stały się nieco przestarzałe. Przyczyny są oczywiste - supercarriery biją struktury (z wyjątkiem szpilek - ale to już nie jest obowiązkowe) skuteczniej, są trudniejsze do stacklowania i bezpieczniejsze (lepszy tank, brak siege'a).

Co musiałoby się zmienić, żeby dready znów stały się atrakcyjne?

Chodzi mi po głowie coś takiego - jesli carrier (zwykły) jest capitalowym logistykiem, to dread powinien być capitalowym damage dealerem - czyli jego zastosowaniem powinna być walka z innymi capitalami oraz strukturami.

Skoro tak, to idiotyzmem jest, że dread bez siege'a ma DPS poniżej BS-a czy nawet carriera. To prowadzi do sytuacji, w której "siege or GTFO", co jest podstawową przyczyną dla której dready stały się "przestarzałe". Zamiast tego dread powinien działać w dwóch trybach - walki ze statkami i walki ze strukturami.

1) Walki z innymi capitalami bez siege'a

Tu zmiana byłaby w miarę niewielka - po prostu DPS bez siege'a powinien być mniej więcej dwa razy większy od carriera.  Signature resolution dział (i pośrednio ich tracking) powinien być zbalansowany tak, by ciężko było zestrzelić coś mniejszego od capitala). Dodatkowo - dready powinny być szybsze od supercapitali. Nie jakoś dramatycznie, ale powiedzmy - o 50 m/s tak, by supercapitale nie mogły im wyjść z zasięgu.

Jeśli istnieje obawa, że 10 dreadów trafiających za 25% dmg (po sygnaturze) i tak pozamiata flotę BS-ów, to po prostu zwiększmy sygnatury capitali tak, by były dread trafiał w BS-a za 10%. 250 DPS na BS-ie to żaden szał, Drake wali w BS-a w tempie 400 DPS.

2) Bicia struktur (stacje, SBU, ihuby, TCU, POS-y) w siege'u

Tu potrzeba siege'a. DPS dreada rośnie do obecnej wartości, tracking spada do zera (dread w siege'u stoi w miejscu, stacja czy SBU nigdzie nie ucieknie, wiec tracking = zero). Siege trwa jednak tylko 5 minut (tak jak triage na carrierach). Tu dochodzimy do bardzo istotnej zmiany. Obecnie dread w siegu jest "sam". Flota wokół niego może najwyżej strzelać w atakujących dreada, ale nie może mu w żaden sposób pomóc. To nie ma sensu. Stąd dwie możliwości zmiany (do dyskusji)

a) siege daje bonusy do resów i w tym czasie możliwy jest RR.

b) siege daje bonus do local tanka, ale możliwy jest cap transfer (żeby dreadowi nie skończył się cap - możliwe byłyby też fity z 2-3 repkami/boosterami).

Jak po zmianach wyglądałaby bitwa capitalowa?

Jeśli stado dreadów bije struktury w siege'u i przeciwnik robi hot-drop, to zadaniem carrierów jest utrzymać dready (albo naprawiając, albo tankując im capa) do czasu, gdy skończy się siege. Potem mamy już możliwość walki ship vs. ship.

Obie floty potrzebują subcapitalowego supportu - tacklerów, antytacklerów. Jeśli zdecydują się na użycie konwencjonalnych logistyków, to do ich zdjęcia potrzebny będzie także konwencjonalny DPS.

Zapraszam do dyskusji :)

45
Incursions / Nasze nowe mordy
« dnia: Grudzień 20, 2010, 16:10:14 »
Dobra "zainstalowałem klienta SiSi tylko po to, żeby bawić się nowym kreatorem avatarów" crew checkin-in.

Tak być może będzie wyglądał nowy SokoleOko:



Pochwalcie się Waszymi dokonaniami.

Przy okazji podyskutujmy czy będziecie chcieli maksymalnie odwzorować dotychczasowego avatara czy raczej skorzystacie z możliwości totalnej zmiany image'u (w ramach płci/bloodline'u/rasy - oczywiście) ?

[załącznik usunięty przez administratora]

46
Dyskusje ogólne / Kolejny wątek o lagu
« dnia: Grudzień 13, 2010, 14:34:10 »
O ile wiem to nie trolluje >:(

Nie trzeba zerwać z Eve, żeby zerwać z lagiem.

* SokoleOko dyskretnie wskazuje na uroki NPC 0.0

47
Dyskusje ogólne / Lato bocianów, czyli o co chodzi w Eve.
« dnia: Grudzień 03, 2010, 11:23:24 »
Mannfred Sideous, pewnie niektórym znany eks-executor AAA (obecnie w H A V O C) "popełnił" na Kugu tekst o tym, jak to buduje się fortuny na RMT.

W skrócie -> boty (piękna nazwa polska "bociany") racą, a ISK z bounty sprzedaje się poza grą za realną kasę.

http://www.kugutsumen.com/showthread.php?7212-The-summer-of-10-an-expose-on-RMT

Oczywiście, z miejsca zostało to uznane z bullshit i tak dalej... aż do czasu, gdy na 8 stronie wątku zabrał "Horus" czyli do niedawna przywódca "Dead Terrorist" (ta banda faili, która próbowała opanować Feythabolis). I pooooszło.

TL-DR - jak sprzedać 1T (1000B) ISK Chinolom po 25$/B (tak, 25k $).

Nie umiem ocenić na ile to jest realne, nie mam czasu czytać całego wątku. Ale jeśli to jest prawdziwe w połowie, to... jpkm.

48
Patche i dodatki / Incarna - na podstawie październikowych CSM Minutes
« dnia: Październik 28, 2010, 10:18:50 »
W tym devblogu macie link do CSM minutes z październikowego spotkania na Islandii.

http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=816

Wybrałem fragmenty dotyczące Incarny (premiera koniec Q2 2011).

Cytuj
Rick claimed that a planned Incarna box would contain a faction swimsuit it.

Premierze Incarny ma towarzyszyć wydanie wersji pudełkowej zawierającej.... frakcyjny strój kąpielowy (sic!). CSM uznało to za trolla...

Cytuj
Incarna is expected to become the underworld of EVE, with contraband, black markets and illegal activities, which gives you potential benefit within the game. CCP is also looking into gambling

Czyli to co w trailerze Incarny -> ciemna strona Eve, czarny market i tak dalej.

Cytuj
The implementation as it is now allows you to exit your ship in every station and go to your captain‟s quarters; it is just the large communal areas that might not be available on all stations.

Na każdej stacji będzie można wyjść z poda i pójść do swojej kwatery, ale nie na każdej stacji będą wspólne obszary. Ich dostępność będzie zależeć od generowanego obciążenia serwerów, CCP rozważa kupno większej ilości sprzętu.

Cytuj
Nothing had been decided about the actual functionality and it was not possible to commit in any form or fashion to functionalities.

Wciąż nie wiadomo co takiego będzie można robić w swojej kwaterze.




49
Patche i dodatki / Podwyższenie wymagań sprzętowych Eve od Incarny
« dnia: Październik 08, 2010, 12:32:22 »
http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=800

TL;DR - od połowy 2011 (czyli premiery Incarny) Eve wymagać będzie kart graficznych obsługujących Shadery 3.0 (obecnie obowiązuje 2.0)

To znaczy:
GeForce - 6xxx (lub nowsze)
ATI - X1300 (lub nowsze)

Mówimy o kartach będących na rynku 5 lat i kosztujących na allegro kilkadziesiąt zeta.

Biorąc pod uwagę, że dziś standardem jest Shader 4.0 (DX10), to zmiana będzie tylko na lepsze - mniej bugów wynikających z niekompatybilnością z jakimś zabytkowymi sterami (które nie są już rozwijane).


50
Incursions / Nowe avatary
« dnia: Październik 06, 2010, 09:04:01 »
http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=803

TL;DR - po premierze "Incursions" trzeba będzie w określonym czasie ("grace period") na nowo stworzyć kompletną postać, jednak do premiery "Incarny" widać będzie tylko tyle co teraz. Nie będzie możliwości zmiany płci, rasy czy bloodline'u ("once Achura girl, always Achura girl").

51
Ogłoszenia / ROFLkets -> RAWRkets!
« dnia: Wrzesień 29, 2010, 12:49:08 »
Uwaga, CUD się stał!

CCP usłyszało nasz krzyk i chce "naprawić rakiety", które na angielskich forach nazywane są powszechnie "roflketami", jako że nie są w stanie skutecznie trafiać we fregaty.

Oto pierwsza odsłona zmian, która powinna już być na SiSi
http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=1391008

52
Tyrannis / Tyrannis 1.1
« dnia: Wrzesień 27, 2010, 20:46:00 »
Cytuj
Patch notes for Tyrannis 1.1

To be deployed September 30, 2010

Features

Arrow The backend of the EVE User Interface has been refactored to allow for faster development and ease of programming. Because of this some UI settings, such as stacked windows, may not be preserved after the patching process.

Arrow Cluster memory usage for the Planetary Interaction feature has been on the increase since the launch of Tyrannis earlier this year. A number of optimizations have been included to ensure the feature’s memory footprint remains a dainty flutter for years to come and for the betterment of Tranquility’s health. Planetary Interaction gameplay remains unchanged.

FIXES

Player Owned Structures, Outposts and Stations

Arrow The ammo-icon no longer overlaps with the ammo-counter when you assume control of a POS gun.
Mac

Arrow Resolved a crash issue related to rapidly switching between planets in planetary mode.

Arrow The mailer cache error preventing EVE mail working in the Mac client will no longer happen.

Arrow Fixed an issue with font rendering in the in-game browser.
Some graphics glitches on ATI cards have been fixed, notably the effects when the shader setting is set to high and the rendering of ship afterburners.

User Interface

Arrow Users applying skill points directly to a skill would, in rare cases, show that two points were needed for next level when in fact only one point was needed. This helpful calculation has now been made more accurate.
Graphics

Arrow Resolved zoom issues when viewing a planet in planet mode while the resolution aspect ratio is higher than 1.6.

TL;DR -> rewolucji nie będzie, za to ustawienia okien pójdą się bzykać.

53
Dyskusje ogólne / Ciekawostki z bazy danych
« dnia: Wrzesień 22, 2010, 15:16:52 »
Trafiłem na taki link
http://games.chruker.dk/eve_online/inventory.php


Wertując poszczególne kategorie można znaleźć na przykład na takie kwiatki:
http://games.chruker.dk/eve_online/item.php?type_id=11973

Albo całe kategorie:
http://games.chruker.dk/eve_online/inventory.php?category_id=14

54
Incursions / Remap za PLEX
« dnia: Wrzesień 19, 2010, 13:47:13 »
Na SiSi pojawiła się opcja remapu atrybutów za PLEX-a

http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=1386245

Ktoś tu się chyba z (bip!) na łeb zamienił... może jeszcze SP za PLEX i Premium Shop?

55
Dyskusje ogólne / Infinite gun
« dnia: Wrzesień 18, 2010, 00:54:25 »
http://www.scrapheap-challenge.com/viewtopic.php?t=36885&postdays=0&postorder=asc&start=0

Cytuj
negative tracking creates an INFINITE TURRET.

This Turret can:

- hit any tranversal
- hit any range (only limited to the 249.999km hardcoding lockrange)
- hit any signature for full damage, regardless of gun size or painting.


It is, in a sense the ultimate weapon that has ever, to my knowledge, existed on an Eve server

TL;DR -> w C6 Magnetar można disruptować siebie nawzajem i strzelając z niezgrupowanych dział uzyskać efekt jak powyżej.

56
Incursions / Nowy ship -> Noctis
« dnia: Wrzesień 17, 2010, 21:18:08 »
http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=797

Dedykowany salvager na bazie Primae.

57
Incursions / Co przygotowuje CCP (stale aktualizowane)
« dnia: Wrzesień 17, 2010, 09:37:10 »
Stan wiedzy na 19 października 2010



Nazwa dodatku: Incursion
Premiera: 16 listopada 2010 (niepotwierdzona oficjalnie)
Feature page: http://www.eveonline.com/incursion/

Zawartość (lista niepełna, w kolejności pojawiania się informacji):
1) Nowy content PvE - "Incursions"  (devblog -> http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=790)
2) Tworzenie avatarów pod Incarnę (planowaną na lato 2011)
3) Nowy statek dedykowany do salvagingu -> Noctis
4) Oficjalne wsparcie pracy na wielu ekranach (dynamicznie rozciąganie okien, możliwość przesunięcia statku w bok (tak by mieć statek na środku głównego ekranu, a okna czatu na drugim)
5) ZOMG ROCKET FIX
6) Supercarrier (mothership?) Sanshy plus sanshowy fighter-bomber
7) Upgrade NPC (AI, nie wiadomo o które NPC chodzi)
8.) Poprawki do lootu/nagród
9) Zmiany w Planetary Interaction (http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=805)
10) Poprawki antylagowe
11) Nowe skróty klawiaturowe (http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=806)
12) Statki frakcyjne będą mogły być sprzedawane na markecie (przy okazji "drzewko" marketu też zostało uporządkowane)
13) Fighter Bombery będą używać "fake missile'i", żeby ograniczyć laga (czyli strzelać jak fightery -> http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=809)

58
a gdzie miejsce dla evokow,ch,nc., pl, mc ze o corpach jak pb czy voodoo nie wspomne?

To jest ten chiński scenariusz, o którym mówiłem - true 0.0 podzielone między dwa (w chińskim przypadku), trzy duże powerblocki, a mniejsze sojusze roamujące tamtych z NPC space.

W Chinach skończyło się to odpływem graczy - bo ci z true 0.0 będą totalnie znudzeni, a freelancerom będzie bardzo pod górkę. NPC 0.0 ma różną wartość - np. Curse jest doskonałe ze względu na dostęp do misji dla Angels (bo shipy tej frakcji są FOTM) i kontakt z hiseciem, a np. Venal jest do kitu, bo nie dość, że odcięte od Empire, to jeszcze Guristas mają mniej popularne shipy (jeden Cynabal wart jest dwie Gile, Worm'ami nikt nawet nie lata). Reszta może mieć jeszcze trudniej, bo na razie nie ma sposobu z podniesienia się z ujemnego standingu do Sanshy (brak epic arców, które są dla Guristas/Angels).

Chiński serwer pokazuje też, że poniżej pewnej krytycznej masy ludzi grających regularnie pewne aspekty ekonomii przestają działać - na przykład produkcja T2 przestaje się w ogóle opłacać.

59
Incursions / MWD działające w deadspace?
« dnia: Wrzesień 06, 2010, 10:45:00 »
http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=1376276&page=1#13

Cytuj
Good timing guys. Let's talk MWDs and missions for a moment. This is going to be a fairly long post/mini-blog because I first want to give you guys an insight into what we're thinking and doing, and why, before we turn it over to you guys for input.

We want to change it so that all missions allow MWDs, as stated in the past. Just a week or so ago, we made the changes to allow that - meaning that in the future, you could fit an MWD and have it work in (almost) every mission site. Changing it in the system was actually quite trivial. It took one lone, industrious level designer half a day to go through the thousands of sites toggling a checkbox from "on" to "off" (or perhaps it was the other way around...but that's irrelevant).

The slightly trickier part, and the reason the idea has taken a while to get traction, comes in investigating the potential impact of this change, and answering questions like...does it break any missions and make them unacceptably easy?

Recon is a great example of a mission that would require a little extra work. Most likely, we would just redesign that particular mission site.

But the question we then asked is...aside from Recon, what else is there? We can't think of anything off the top of our heads (which are pretty packed with mission knowledge after all), and finding other, lesser-known sites of a similar nature isn't that easy. We believe that around 95% of the mission content would remain largely unaffected by this change. The reason for that is because once upon a time, in the era of ludicrous speed, allowing MWD in missions would have been much more questionable. Times have changed though, and the associated risks of doing this are now greatly reduced.

It's hard for us to imagine how allowing a Golem, or Vargur, or whatever mission running ship you like, being able to now fit an MWD would really imbalance anything. The penalties for fitting an MWD are now much more balanced, and fitting one doesn't really change much, it just opens up new options, new mission fittings, and perhaps most importantly, helps make lowsec and 0.0 mission running that little bit more viable (consider it a step towards that, as we are, and not a silver bullet that will create a mass exodus to lowsec/0.0 agents). Close-range fits with Autocannons and Blasters, etc are now more viable, but anyone who has ever run a hard mission in a close-range ship knows that this is not without its own challenges in terms of tanking the damage.

Having said all that, we still have to appreciate that making a global change to a highly-utilized system like missions is not without risk, and we are not going to claim that we've figured out all the potential downfalls. That's where you guys - our best resource - come in. What negative effects from this change do you see that we might have missed? Much as we'd like to be experts on all things EVE, our knowledge often pales in comparison to the collective expertise of 300,000+ players, and in something as far-reaching as the mission system, there's a chance something could be overlooked. A collaborative design process that involves players has a much better chance at identifying risks and side-stepping them, I hope you all agree.

So help us out here, if you can. What, if any, negative effects from this change do people think could arise? What counterbalances might be necessary?

One big potential risk is that the average time to complete a mission could be drastically reduced somehow, as players further optimize mission running ships using their newfound MWD capabilities. The end result of something like that could have the net effect of increasing the ISK entering the game from missions, which is not desirable for a whole host of reasons. What do people think of that risk, and any others?

Feedback most welcome. Ask around, point people to this thread. Let's get a discussion going.


The content team.

Robienie misji szybciej (o ile tak to zadziała) - OK. Ale misjonarze poza hiseciem będą mieli trudniej, bo interceptor z MWD złapie każdego.

60
Nosił wilk razy kilka, ponieśli i wilka :

http://www.evenews24.com/2010/09/02/hydra-reloaded-alliance-hijacked/

Ledwie kilka dni temu Hydra doprowadziła do rozsadzenia od środka Ushra'Khan, a teraz sami padli ofiarą takiej działalności - jeden gość, którego wkurzyli przejął kontrolę nad aliansem i wywalił z niego wszystkie korporacje poza holdingową (tak, Genos też odczuli "das boot" na własnym tyłku). Teraz muszą zapłacić okup, żeby odzyskać Hydrę. Albo założyć Hydra ReReloaded :P

Jeśli poczytacie cytaty z powyższego linka, widać do czego służyła masowa rekrutacja korporacji - prawdopodobnie był to jeden wielki scam.

Przyznam, że choć cenię Genos za ich umiejętności walki, to mam dziś banana na twarzy widząc jak bardzo dostali w tyłek. Na opanowanym przez nich SHC zaległa cisza, jakoś dziwnie wygląda to forum bez wszechobecnej arogancji Genos.


61
Incursions / Zapowiedź nowego dodatku - dyskusja
« dnia: Wrzesień 02, 2010, 23:54:24 »
Na Ten Ton Hammer:

http://www.tentonhammer.com/eve/interviews/gylfason-at-gamescom2010

Cytuj
Ten Ton Hammer: Can you tell us about invasions? There was a recent developer post that mentioned them and was then moderated.

Arnar Gylfason: I’m going a bit off the reservation here. I want the team to say this themselves, but the Invasion feature is something that would lend itself very well to other gameplay aspects of EVE.

Invasion, or Incursion, we haven’t decided upon a name, is encouraging group gameplay through a mutual NPC enemy, but it can also attract other player elements. You can get a group of people together that you’ve never met in a social environment to attack a sort of rampaging horde of NPCs, and that is one part of the gameplay.

Another part of the gameplay is that the pirates will win and kill you all, and this is to the heart of EVE, which is to not mandate or dictate the content on the players, but rather provide interesting scenarios and see where they take it, and usually they take it to the extreme. That’s something we’re very happy with. The mechanic of this is something that will lend itself well to factional warfare, where you have a problem of not obtaining critical mass for a fleet fight in the right locations, so we can use similar mechanics for this. I’m not a programmer, but it feels like copy-paste programming to me. To apply this to factional warfare or other parts of EVE, so this is something we would be iterating in the future, and then with twists and turns, turning it from being a new feature to being an expansion to older features.

TL;DR - moar PvE... czy tego potrzebujemy?

62
Tyrannis / Patch Tyrannis 1.0.5
« dnia: Wrzesień 01, 2010, 11:47:59 »
W czwartek, 2 września, wychodzi patch 1.0.5 do Tyrannisa.

Zawartość

Cytuj
Patch notes for Tyrannis 1.0.5

Deployed August 31, 2010

General Fixes

    * Some players are experiencing a crash when starting the EVE client since Tyrannis 1.0.4. This has been corrected. Users with this issue will have to manually download the patch from www.eveonline.com and apply it as normal.
    * When using an Alienware M17X laptop the client would crash while selecting a character. This has been fixed.
    * A new command line switch has been added that will disable the lighting effects on Alienware machines that support it. It is “/nolightfx”.

TL;DR -> nic ważnego, czy ktoś tu w ogóle siedzi na sprzęcie Alienware?

DT ma być przedłużone o 30 minut, ale to jak zawsze loteria.

63
NoobGarten / Tagi CONDORD-u
« dnia: Wrzesień 01, 2010, 09:57:57 »
"Proste pytanie" - do czego służą tagi Concordu?

Mam tego na tony, niby mogę od ręki sprzedawać NPC, ale widzę, że w Jita stoją na sell orderach po mniej więcej 7 razy drożej niż skupują NPC.

To po prostu spekulacja, czy te tagi są faktycznie do czegoś potrzebne i istnieje jakiś obrót między graczami?

64
Dyskusje ogólne / O statkach: hity i shity
« dnia: Sierpień 20, 2010, 12:29:35 »
Piątek, czas na luźny wątek ;)

Skillujemy różne statki, do niektórych dochodzi się po miesiącach grania, po czym wreszcie mamy skill, wsiadamy, ruszamy zabijać (lub kopać, wozić, robić misje) i... czy jest tak jak nam się wydawało że będzie?

1) HIT - Jaki statek okazał się taki, jakiego się spodziewaliście albo nawet lepszy?

2) SHIT - Jaki wyczekany statek okazał się kompletny niewypałem i rozczarowaniem?


65
Dyskusje ogólne / Nasze żenujące akcje
« dnia: Lipiec 27, 2010, 12:34:17 »
Po odważnym poście w dziale "głupich wtop", którego autor podał linka do swojego faila, czas na wątek "Nasze żenujące akcje"

Zasady:
1) Wklejamy linka do WŁASNEGO lossa. Musi się mieścić w kategorii epic fail - albo z powodu fitu, albo z powodu okoliczności powstania.
2) Mile widziane opisy sytuacji, wręcz konieczne gdy z suchego maila nic nie wynika.
3) Można dyskutować, udzielać dobrych rad, pocieszać lub wygwizdać.

Prawdziwy PvP (i forum warrior) krytyki się nie boi. Do dzieła!

[mod]Mówisz masz. Doom[/mod]


66
Dyskusje ogólne / Pieniądze rozumu nie dają
« dnia: Lipiec 26, 2010, 09:11:50 »
Pewnie ten kill obiegł już wszystkie czaty w EVE ale na tym forum chyba się nie znalazł:

http://killboard.brick-squad.com/?a=kill_detail&kll_id=50169

około 18b
Jak bardzo upośledzonym na umyśle trzeba być, żeby NIE wsadzić tego towaru do nieskanowalnego corporate hangaru w Orce....

Co więcej, przecież tamci musieli mieć czas na przeskanowanie faceta, a dokładnie na linii insta undocku w Jita 4/4 jest moon, na który można sobie warpnąć...

67
Dyskusje ogólne / Przyszłość Eve
« dnia: Lipiec 02, 2010, 13:03:12 »
Mamy sezon ogórkowy, trzeba jakoś nabijać posty. Ostatnio z zainteresowaniem śledzę wątek na SHC poświęcony CSM.

Trafiłem tam na taką perełkę

Cytuj
Balthamael
Post subject: Re: Mynxee's views on CSM5
PostPosted: Wed Jun 30, 2010 4:23 pm

Joined: Sat Nov 03, 2007 5:57 pm
Posts: 498
Location: Trondheim, Norway
Vuk Lau wrote:

CSM dev A-team being stunned by Blazde's "How to cycle guns in lag" video. Quote Dev X: Can we keep the video, we heard there is something called "stucked modules" but were never able to actually see it.

You dont want to hear my reply

Reakcja  może być tylko jedna:



Fuckupy CCP zdarzały się, zdarzają się coraz częściej i będą się zdarzyć. Mimo to liczba graczy stale rośnie - co ważne, odkąd gram (listopad 2008) wciąż przybywa ludzi na serwerze, co IMHO jest lepszym miernikiem "życia" gdy niż liczba subskrypcji (przykładowo - jedno z moich kont skilluje capsa, w tej chwili męczy 20 dniowego skilla, więc w ciągu miesiące zalogowałem się tam RAZ, żeby zmienić skilla - baaaaardzo aktywne konto, prawda?)

W każdym razie, rozwój Eve uznawany jest (był?) za pewnik... ale czy tak jest na pewno? Czy lato 2010 nie będzie czasem pierwszym progiem, po którym liczba graczy na serwerze zacznie SPADAĆ?

Powody ku temu:
- laaaaaag (i inne usterki mechaniki gry)
- dwa kolejne dodatki, które zupełnie nie spełniły oczekiwań graczy (Dominion - nie dokończone, Tyrannis - grubo poniżej poprzeczki określonej na ostatnim Fanfest).

Mi osobiście gra się wciąż świetnie, choć czasem mam emorage, gdy przez minutę nie mogę skoczyć przez gejt.

A jakie jest Wasze zdanie?


68
Dyskusje ogólne / Prawdziwi projektanci statków
« dnia: Czerwiec 29, 2010, 14:50:57 »
Wiadomo, że w Eve:

- są statki uznawane za doskonałe (dające się bez problemu sfitować, albo elastyczne, albo doskonale spełniające określoną rolę)
- są statki przeciętne
- są statki beznadziejne (które wciąż przewijają się w wątkach typu "pls CCP fix nao....")

dodatkowo nie wszystkie statki są "na rynku" tak samo długo - niektóre były dostępne dla graczy od samego początku, inne pojawiły się dużo później (taka Orca czy dzisiaj - Primae). Niektóre przeszły zmiany, które wywróciły ich atrybuty do góry nogami (ostatnie zmiany w pirackich statkach).

Ponieważ statków mamy już mały zylion, a proces ich powstawania był rozciągnięty w czasie... czy wiemy kto devów jakie statki projektował? Co więcej - czy może jest tak, że te najlepsze wyszły z pod ręki jednej osoby? ;)

69
Dyskusje ogólne / Opłaty za korzystanie z infrastruktury
« dnia: Maj 23, 2010, 20:34:09 »
Mogą zacząć myto pobierać :P

OT: ciekawe ile czasu zajmie wprowadzenie takiej możliwości do mechaniki gry. Rzecz prosta i oczywista jak budowa cepa (patrz mechanizm CSPA), więc czemu tego jeszcze nie ma?

70
Może starsi stażem i/lub znający lepiej mapę Eve podpowiedzą jakie korporacje/alianse spełniają poniższe warunki.

Czego szukam:

1) Nastawienie na roamy statkami średniej wielkości. Nie musi to być monokultura, nie mam nic przeciwko fleet/RRBS-om czy okazjonalnie frytkom, ale chodzi o to, żeby podstawą były HAC/Recon/Logi/CS/BC.

2) Duża aktywność. Czyli żeby powiedzmy ze 3 razy w tygodniu kompetentny FC prowadził gang, a nie że ekipa zbiera się od wielkiego dzwonu, a osoby z doświadczeniem FC "cba to lead".

3) Operowanie w 0.0, NBSI Nie mam nic przeciwko wypadom do lowseca, ale mieszkać w low z SS zrytym do -10.0 nie chcę. Main w lowsecu nie zarobi, alt nie zarobi w hisecu. NBSI - wiadomo "because NRDS means too much :effort:"

4)  Własny sov w 0.0 z sensownym dostępem do Empire. Akurat tego wymaga mój obecny model zarabiania. Jeśli korp nie spełnia tego warunku, ale ma inny pomysł na zarabianie - proszę bardzo, byle żeby nie być uzależniony od innych.

5) Kompetencja, kompetencja i jeszcze raz kompetencja. Tłumaczyć nie trzeba.

Oczywiście, Euro TZ, język polski/angielski.

Z góry dzięki za pomoc i NIE trollowanie  :coolsmiley:

Strony: 1 [2] 3