Eve-Centrala

Eve Online => NoobGarten => Total Noob Questions => Wątek zaczęty przez: BvS Smyk w Luty 14, 2009, 12:26:59

Tytuł: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: BvS Smyk w Luty 14, 2009, 12:26:59
Witam

Od jakiegoś czasu gram w eve , wpierw zacząłem od kopania, potem handel , obecnie misje 2 lvlowe robię, ale tak zastanawiam się na postawieniem posa.
Za bardzo nie orientuje się w tym temacie jak postawić, co trzeba do niego i czy to ma wogóle sens stawania jak gram od 2 miesięcy. To niewiele czasu i zapewne sens takiej inwestycji ma dopiero jak się podszkoli człowiek w produkcji ale chętnie dowiedział bym się więcej na ten temat odnośnie samych posów i wszystkiego co z nimi związane.

Dziękuje za wszelka pomoc
Pozdrawiam 
Tytuł: Odp: Posy
Wiadomość wysłana przez: horax w Luty 14, 2009, 12:39:40
http://dl.eve-files.com/media/corp/CallideVulpis/HigSec_POS_V1-2.pdf
Tytuł: Odp: Posy
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 14, 2009, 12:50:26
http://www.eve-guides.com/poss/index.php
niekoniecznie wszystko i niekoniecznie aktualne ale sporo ;)

Cytuj
http://dl.eve-files.com/media/corp/CallideVulpis/HigSec_POS_V1-2.pdf
Z jakiegoś powodu nie mogę otworzyć tego pliku, ani w przeglądarce, ani pobierając go a potem próbując otworzyć
Tytuł: Odp: Posy
Wiadomość wysłana przez: NeX w Luty 14, 2009, 13:02:13
Działa prawidłowo, bezpośrednio z tego linka. Może masz coś zle ustawione z domyślną obsługą PDF, albo po prostu brak prawidłwej instalki Acrobat'a lub Foxita. Acrobat pracuje także pod przeglądarką, więc powinien po instalacji wyświetlić dokument z sieci.
Tytuł: Odp: Posy
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 14, 2009, 16:03:27
wiem i mam tak ustawione
ze ściągnięciem pliku miałem problem, bo zdazyłem zapomnieć gdzie się przestawia odpowiednie dane :P
już uruchomiłem winny był skrypt ochronny :/
Tytuł: Odp: Posy
Wiadomość wysłana przez: Kalintos Tyl w Marzec 24, 2009, 15:35:46
Jak pos kopiacy to galantyjski bedzie najlepszy(100% bonusu do pojemnosci silo), jak chcesz miec super ochrone to wez amarskiego. Caldaryjski jest najlepszy na laby do highseca. Minmatarski to kompromis miedzy amarskim i caldaryjskim. Sa jeszcze faction: roznia sie tylko tym ze mniej paliwa potrzebuja na godzine.
Tytuł: Odp: Posy
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Marzec 24, 2009, 15:51:46
Jak pos kopiacy to galantyjski bedzie najlepszy(100% bonusu do pojemnosci silo), jak chcesz miec super ochrone to wez amarskiego.

Który wali tylko z EM i thermal, więc wszyscy się moga idealnie wytankować na dziada.

Caldaryjski jest najlepszy na laby do highseca. Minmatarski to kompromis miedzy amarskim i caldaryjskim. Sa jeszcze faction: roznia sie tylko tym ze mniej paliwa potrzebuja na godzine.

I mają więcej hp.
Tytuł: Odp: Posy
Wiadomość wysłana przez: Doom w Marzec 24, 2009, 16:57:25
Cytuj
jak chcesz miec super ochrone to wez amarskiego.
Wiesz wydaje mi się że nazwa Dethstar używana jako pseudonim artystyczny w stosunku do matarskich szpilek sugeruje że to jednak one są te wredne złe i "bez floty capitali nie podchodź nawet do małego" :P
Tytuł: Odp: Posy
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Marzec 25, 2009, 16:20:10
Matar są najlepsze do obrony, Caldari do przemysłu, Amarr i Gallente nie są najlepsze do niczego. Za to Amarr ma tańsze paliwo (przynjamniej kiedyś miał).
Tytuł: Odp: Posy
Wiadomość wysłana przez: bartoon w Czerwiec 05, 2009, 18:41:24
szukam od jakiegos czasu odpowiedzi na pare pytan o posie

1 co mozna robic w posach budowanych w sl 05 - 07
2 Czy w 0.5-07 sl mozna kopac  na ksiezycu?
3 Ile kosztuje paliwo do sredniego posa tygodniowo.
4 Czy oplaca sie robic simple reakcjon  i to sprzedawac (chodzi o to ze nie widze zeby ktos to chcical kupowac)

Ogolnie co opaca sie robic w posie w sl 05-07 
Tytuł: Odp: Posy
Wiadomość wysłana przez: Doom w Czerwiec 05, 2009, 18:54:27
1) laby, ewentualnie produkcja
2) nie
3) zależy od typu posa (wielkość nacja) i od tego co jest podłączone
4) nie wiem
5) wszelkie wykorzystanie labów
Tytuł: Odp: Posy
Wiadomość wysłana przez: bartoon w Czerwiec 05, 2009, 19:19:31
glownie mi chodzi o przeprowadzenie  reakcji w posie w sl 05 - 07 da sie to zrobic ?
I co to sa laby laboratoria ? 
 
Tytuł: Odp: Posy
Wiadomość wysłana przez: Doom w Czerwiec 05, 2009, 19:29:16
lab = laboratorium
[dane jakie uzyskałem od korpowego autorytetu kiedy się pytałem w podobnej w sumie sprawie] Z reakcjami jest tak że jak się ciężko uprzesz to zrobisz to w dwóch posach, ale optimum to i tak 4 oczywiście larg. Znajdź wygodne High gdzie postawisz sobie 4 posy - to pierwszy problem.
Kolejny to dowóz materiału na przemiał, a następny to wywóz urobku na rynek zbytu. Następne to obron a czegoś takiego przed wardekiem (w opcji z 2 posami nie zamontujesz praktycznie żadnego defensywnego systemu)
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: horax w Czerwiec 05, 2009, 22:03:19
Inwencja + produkcja, mam malego posa koszt to jakies 100mil za 4tyg, czyli srednia szpila ok 50mil na tydzien.

Jesli wyskilujesz  inwencje na 4-5 to przy uzyciu named modulów mozna ladą skutecznosc uzyskac. Potem produkcja. Osobiscie zarobilem na tym biliony siedzac spokojnie wieczorami i nie poswiecajac zbyt duzo czasu :) .
Produkcja w posie, choc ja produkowalem sobie na pobliskiej stacji npc.

Powodzenia
Aeon
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: bartoon w Czerwiec 05, 2009, 22:21:51
co to sa named moduly ?
i nie rozumiem produkujesz na stacji npc a na posie robisz inwencjie?
W ktorym sl masz posa? napisz cos wiecej o tym co mozna zroic na posie
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: horax w Czerwiec 05, 2009, 22:41:08
Aby zwiekszyc skutecznosc inwencji do procesu dorzucasz moduly o meta level 4. Meta lvl masz w info kazdego modulu. Moduly o meta lvl powyzej 0 to sa named.
Z produkcja - dokladnie tak. Inwentuje na posie produkuje w stacji npc. Przy dobrych standingach i skillach koszty sa znikome. Przy produkcji z bpc t2 potrzebujesz duzo wolnych slotow produkcyjnych. Inwencja na posie dlatego ze mam small posa a ilosc modulow onlinowanych jest ograniczona.
SL, jesli masz na mysli security level to 0.5 jest wystarczajacy, nie ma sensu sie spinać i klepac standingu powyzej 5.
Co mozna wiecej robic na posie w hisecu? Szczerze to nie mam innego pomyslu. Mozesz researchowac bpo na moduly/statki (te sloty w npc stacjach tez sa mocno oblegane), nastepnie kopiowac i sprzedawac.
Mozesz kopiowac bpo do  bpc o max. ilosci kopii - inwentujacy zawsze sa chetni na zakup takich, a koszt wlasciwie to utrzymanie posa.

 O0

ps. wazne zeby sie nie rozdrabniac - wchodzisz od razu na max swoich mozliwosci - rynek t2 jest juz dosc mocno obsadzony, co nie znaczy ze nie mozna sie przebic. Produkujesz ile sie da, mowie tu o ilosciach rzedu na poczatku setek, pozniej tyś. szt. tygodniowo. Zarobek jest rzedu 10-40% w zaleznosci od koniunktury i miejsca sprzedazy. Zawsze lepiej sprzedac wiecej z mniejsza marza i miec obrod niz kisic towar po zawyzonej cenie.

Podsumowujac, aby zarabiac na posie w hisecu dobrze miec char wyskilowany do inwencji, produkcji, handlu. A i jeszcze dobrze tez miec pod reka pilota frachtowca ;) ale to przy masowej produkcji.

Powodzenia
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Doom w Czerwiec 05, 2009, 23:27:32
Na koniec warto jeszcze dodać że z tego co mi tłumaczono wychodzi że o ile, prace badawcze wychodzą w advenced labie (a może już zwykłym?) korzystniej niż na stacji o tyle produkcja na posie jest z deka stratna (nie pamiętam czy chodzi tu o to że należy wliczyć tu utrzymanie posa fabryczki, gdzie jak nadmienił Aeon konkurencyjność dobrze standingowanej npc stacji jest niebywała, czy o to że moduł do pos'a sam z siebie jest stratny)
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: emtecpl w Czerwiec 06, 2009, 13:58:23
ja dodfam od siebie 300m zeby jajko takiego posa postawic i 20m tygodniowo na paliwo chyba ze se wykopiesZ:)
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Rastlino w Czerwiec 06, 2009, 15:57:22
Na koniec warto jeszcze dodać że z tego co mi tłumaczono wychodzi że o ile, prace badawcze wychodzą w advenced labie (a może już zwykłym?) korzystniej niż na stacji o tyle produkcja na posie jest z deka stratna (nie pamiętam czy chodzi tu o to że należy wliczyć tu utrzymanie posa fabryczki, gdzie jak nadmienił Aeon konkurencyjność dobrze standingowanej npc stacji jest niebywała, czy o to że moduł do pos'a sam z siebie jest stratny)

Sam zajmuje się pełnym serwisem na posie, tzn. laby i fabryki/stocznie, tylko zworze materiały potrzebne. Z tą opłacalnością fabryk jest tak: stocznia dla okrętów T2 na pos'ie wymaga więcej materiałów do wybudowania statku, dokładniej 10% więcej niż to co na BPC pisze. W zamian produkujesz ten statek o 25% szybciej. Więc wyprodukowanie statku więcej będzie cię kosztowało, czyli mniejszy zysk, ale sporo szybciej go wybudujesz. Jeśli będziesz tylko trzymał stałą produkcje statków (zakładając że otwierasz linie produkcyjną pod sprzedawanie tego złomu) to opłaca się chyba na pos'ie budować statki. Sporym minusem takiej stoczni jest to że ma tylko jeden slot produkcyjny, a sama w sobie trochę kosztuje i trzeba trochę poczekać aż inwestycja się zwróci. 

Zwiększenie zapotrzebowania na paliwo (ozon i ciężką wodę z racji CPU i PG) pos'a faktem postawienia sobie takiej fabryczki jest w moim mniemaniu niewielkim kosztem, dodatkowo niweluje go fakt że wystarczy mi raz na trzy dni wylecieć z pos'a po materiały i już się z niego ruszać nie muszę by wrzucić kolejne joby czy przenieść gotowe BPC T2 do fabryki. Masz frachtowca, jeszcze lepiej, wyliczasz zapotrzebowanie na materiał do badań i produkcji kupujesz hurtowo. Potem przez dwa tygodnie tyko przerzucasz z laba do fabryki co trzeba i robisz, materiały się kończą, zbierasz co wybudowałeś, zawozisz do jita, wystawiasz na sprzedanie, kupujesz kolejne materiały i tak w kółko. Taka idealna robota dla alt'a, zalogujesz się raz na 12h i zarabiasz.

Fabryki pod moduły T2 nie zwiększają zapotrzebowania na materiały przy produkcji, a zmniejszają czas tej że produkcji o 25%. Z kosztami utrzymania jest tak samo jak z stoczniami. Coś za coś.

W fabrykach na terenie imperium nie zauważyłem żeby miały jakieś bonusy do skracania tej produkcji.

"Czas to isk, a ja kocham isk'i"

Edit: jak się ma pos'a w imperium to warto go postawić w regionie z jakimś hub'em handlowym, tam gdzie się kupi i sprzeda rzeczy. Doskiluje się możliwość zmieniania cen na odległość (zależnie od odległości pos<-->hub różny poziom) i całkiem nie trzeba opuszczać pola aż skończy się paliwo lub nie będzie co budować. Plus mniejszy czas zworzenia materiałów.
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Doom w Czerwiec 07, 2009, 02:07:52
Jeden duży minus - takie tereny są już ciężko ospamowane posami
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Rastlino w Czerwiec 07, 2009, 02:09:14
Ale nadal spotyka się wolne miejsca, trzeba szukać, czasem długo, ale się znajdzie. O0

Albo inaczej: jeszcze trzy miesiące temu się spotykało :P
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: bartoon w Czerwiec 07, 2009, 17:13:37
a ktory skill odpowiada za zwiekszenie ilosci slotow na stacjach NPC "invention"??
i o co chodzi z pozycja "reverse enginiering" pod invention
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Rastlino w Czerwiec 07, 2009, 18:07:25
a ktory skill odpowiada za zwiekszenie ilosci slotow na stacjach NPC "invention"??
i o co chodzi z pozycja "reverse enginiering" pod invention

Żaden skill nie decyduje ile slotów pod invence jest na stacji. To determinuje sama stacja, skill określa ile z tych slotów możesz zająć/wykorzystywać. Od tego jest skill "Laboratory Operation" a po nim "Advanced Laboratory Operation" i obejmuje wszystkie działania w laboratoriach: invencje, kopiowanie, ulepszanie materiałów i czasu. W sumie możesz robić tyle działań w labach ile w sumie masz lvl'i w tych skillach.

Z tym "reverse enginiering" nie wiem o co chodzi.
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Doom w Czerwiec 08, 2009, 01:04:38
Jeśli się nie mylę przy użyciu reversa można ponoć uzyskać bpc na coś poświęcając badany przedmiot np wrzucając do laba armatkę można z niej uzyskać bpc ale lab armatki już nie odda, jedyne czego w sumie jestem pewny to to że nie można w ten sposób robić bpc na frakcyjny i lepszy sprzet
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Frugos w Czerwiec 08, 2009, 07:45:23
Reverse enginiering jest do T3:

http://www.eve-guides.com/ui/reverseeng.php (http://www.eve-guides.com/ui/reverseeng.php)
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Czerwiec 08, 2009, 08:18:10
Reversuje sie zlomy Sleeperów za pomocą datacorów Sleeperowych, w specjalnym labie. Wszystko to są rzeczy wyciągane z wormholi.
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Tomash Kovahlsky w Czerwiec 08, 2009, 12:05:30
Umm... albo cos przegapilem (patch), albo nikt z wczesniej wypowiadajacych sie osob nie zwrocil na to uwagi... w POSach w hi-sec'u produkowac to chyba sie nie da, co?
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Rastlino w Czerwiec 08, 2009, 12:16:01
Umm... albo cos przegapilem (patch), albo nikt z wczesniej wypowiadajacych sie osob nie zwrocil na to uwagi... w POSach w hi-sec'u produkowac to chyba sie nie da, co?

Czego produkować się nie da? Reakcji nie można w HI-sec, ale statki i moduły T1 i T2 można.

Edit: no i capitali nie można ofc.
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Czerwiec 10, 2009, 13:57:58
W sumie możesz robić tyle działań w labach ile w sumie masz lvl'i w tych skillach.
5+5+1
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: bartoon w Czerwiec 23, 2009, 21:32:15
a ktory skil odpowiada za ilosc slotow do -  produkcji, kopiowania czy invention.
Dzieki za szybka odpowiedz
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: myst1q w Czerwiec 24, 2009, 00:28:06
w posach?
zaden.
ilosc jest okreslana przez modul.
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Doom w Czerwiec 24, 2009, 07:17:35
Te same skile co i na stacji:
-Mass  Production + Advenced Mass Production - produkcja
-Labplatpry Operation i Advenced labolatory Operation - badania.
I nie mystiq moduł określa maksymalną ilość prac, o tym ile ty możesz ich uruchomić decydują skile
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: bartoon w Lipiec 07, 2009, 19:48:15
a jesli chodzi o invencje to te same skile zwiekszaja ilosc slotow ???
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Doom w Lipiec 08, 2009, 00:08:14
inwencja, materiały, czas produkcji = badania; laby mają osobne ilości slotów na każde z tych działań, ale dla postaci liczy się ile prac generalnie zleciła, nie to z jakich kategorii.
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: bartoon w Lipiec 08, 2009, 19:55:25
Jest mozliwosc powikszyc iloc "Output runs"  czyli ilosc runow w bpc tech2 robiac invencje ?? czy to standard 14 ?
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Frugos w Lipiec 08, 2009, 20:50:43
Ilość runów zależy od:
- użytego decryptora - http://www.eve-guides.com/invention/decryptors.php (http://www.eve-guides.com/invention/decryptors.php)

- czy bpc jest skopiowane z maksymalną ilością runów czy nie

- rodzaju blueprinta - inna ilość dla statków, inna dla modułow
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Doom w Lipiec 08, 2009, 21:41:17
Nie wiem jak z nie statkami, ale "- czy bpc jest skopiowane z maksymalną ilością runów czy nie" nie wpływa na ilość run na bpc t2, zawsze wychodzi jedno chyba że użyjemy decryptora
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Frugos w Lipiec 08, 2009, 22:28:47
Nie wiem jak z nie statkami, ale "- czy bpc jest skopiowane z maksymalną ilością runów czy nie" nie wpływa na ilość run na bpc t2, zawsze wychodzi jedno chyba że użyjemy decryptora

Fakt, to podbija ilość tylko jeśli używa się decryptora, trochę niejasno to napisałem.
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: bartoon w Lipiec 09, 2009, 09:11:31
a czy np stolen formula jest jednorazowego uzytku ? czyli robie invencje i wkladal stolen formula i pozniej musze kupic nowa?
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Lipiec 09, 2009, 15:08:38
Nie wiem jak z nie statkami, ale "- czy bpc jest skopiowane z maksymalną ilością runów czy nie" nie wpływa na ilość run na bpc t2, zawsze wychodzi jedno chyba że użyjemy decryptora
Oczywiście, że wpływa :D
Jak np. dronkę zrobisz na mniej niż max runs to dostaniesz BPC na 1 run (przynajmniej tak mi wyszło przy 100 runs BPC dronki), przy max runs BPC (T1=1500 runs) otrzymasz 10 runs BPC T2 i to BEZ żadnych dodatkowych decryptorów :D
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: bartoon w Lipiec 10, 2009, 14:55:14
wiec pytam jeszcze raz czy assembly instuction przy inwencji przepada czy jest wielokrotnego uzytku ??
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Lipiec 10, 2009, 15:03:17
Tylko interfejsy zostają, cała reszta przepada.
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Frugos w Lipiec 10, 2009, 15:21:28
Spoko, chcę tylko pomóc. Po przeszukaniu eve-o, scrap-heapa i eve-guides wychodzi na to że formuła z eve-guides jest prawdziwa:

http://www.eve-guides.com/invention/decryptors.php (http://www.eve-guides.com/invention/decryptors.php)

Invention Output Runs = min(max( round down ( (Input BPC Runs / T1 Production Limit) * (T2 Production Limit / 10) + Decryptor Runs ), 1), T2 Production Limit)

T2 Production Limit na bpc dla statków = 10, dla modułów, amunicji i dron =  100. Można sobie sprawdzić na contractach, żeby nie było że biorę liczby z sufitu.

Z fromuły wynika, że bez decryptora dla statków zawsze bedzie t2 bpc na 1 run.
Dla modułów itd. będzie od 1 do 10. Dormio miał t1 bpc na 100 runów przy max 1500 więc wyszło mu 1 bo (100/1500)*(100/10) =~ 0,67.
Po zaokrągleniu w dół = 0. Max(0,1) = 1.
Dla BPC z maksymalną ilością runów dostał 10, czyli znowu się zgadza.

Z decryptorem dla statków wygląda tak że max run t1 bpc dodaje 1 dodatkowy run. BPC z mniej niż max sprawiają że będzie tylko ilość runów z decryptora. To zresztą Doom napisał.

Powodzenia :)



Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Voulture w Lipiec 10, 2009, 15:49:31
Kiedys bawilem sie inwencja, nie pamietam jakie to byly wartosci, ale pamietam, ze nie bylo sensu robic z innych bpc niz z max run; zawsze cos wiecejsie wyciagalo. Jesli o modulki chodzi bo tylko tym sie zajmowalem. Co chyba pokrywa sie z twoimi wynikami.
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: bartoon w Lipiec 12, 2009, 09:18:53
1 licensed production runs remaining " jak to rozumiec ?
2 ile moge zrobic invencji najwiecej jednorazowo ? (chodzi o to ze jak wloze w invencje assembly instruction to pasuje wsadzic  maxymalna ilosc kopi zeby cena byla znosna ) tylko ile mozna ?
3 a moze oplaca sie bez assembly instuction robic invencje ? poradzcie jak to ugryzc
4 jezeli dam juz to assembly instruction to jak zrobic invencje na wiecej niz tylko 1  bpc np robie invencje 10szt
(20 datacore jednego rodzaju i 20 datacore drugiego rodzaju i cryptic ...) bpc i wkladam 1 szt assembly instr.. tak aby koszt podzielic na 10 szt bpc t2 da sie tak zrobic ?
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Doom w Lipiec 12, 2009, 12:23:52
1 - jeśli dobrze kojarzę to maxymalna ilość runów jaka może być na kopi (ewentualnie ile użyć bpc jeszcze zostało)
2) ??
3) zależy na co - np przy statkach od cruzera t2 w górę już może się opłacić ryzykować dodatkowe iski w invent żeby otrzymać wielorunowe bpc, z drugiej strony bs t2 na me -1 (inny decryptor) to chyba z 100kk oszczędności w stosunku do me -4, sam musisz ocenić czy zależy ci na większym zysku, większej ilości sprzętu który wyjdzie z inventa, czy na bardziej ekonomicznym invencie (bez decryyptorów)
4) jedna invencja - jedno bpc, nie da się użyć jednego decryptora na kilka inventów, albo uzyskać kilku bpc z jednego
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: bartoon w Lipiec 12, 2009, 21:52:37
moze glupie pytanie ale mozna skilami zwiekszyc prawdopodobienstwo sukcesu invencji?
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Doom w Lipiec 12, 2009, 22:31:30
Znaczy ty sie w to bawisz bez wybitych skili na max? :P
A na serio, szansa na udaną invencję zależy od jakichś skili, ale których to już Ci nie powiem, bo nie wiem :(
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Lipiec 12, 2009, 22:44:38
Geez
Od tych, których się do tej inwencji używa.
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: bartoon w Lipiec 13, 2009, 14:05:02
no tak ale czy jezeli wymagane jest  skil na 2 to czy na 5 pomoze w invencji. Rozum mowi ze powinno ale czy tak jest?
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Lipiec 13, 2009, 14:45:16
Oto ostateczna, absolutnie dodatkowa odpowiedź;

http://games.chruker.dk/eve_online/invention_chance.php (http://games.chruker.dk/eve_online/invention_chance.php)
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: bartoon w Lipiec 17, 2009, 07:47:36
Co to jest "meta level"
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Frugos w Lipiec 17, 2009, 09:15:06
Im lepszy moduł tym wyższy meta level. Sprawdzić można klikając moduł i wybierając Show Info. Z tego co pamiętam jest na drugiej zakładce prawie na samym dole.

Moduły t1 mają meta = 0, named od 1 do 4, t2 = 5, factiony, itp. > 5.
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Lipiec 17, 2009, 09:53:28
Generalnie moduły można porównywać patrząc tylko na meta level - bo zawsze wyższe meta = lepiej (ale uwaga: drożej).

Tylko zwróć uwagę przy działach, żeby porównywać działa tej samej klasy - w każdym rozmiarze (small, medium, large) są działa w trzech wielkościach (np: dual 180mm, 220mm i 425mm dla AC, dual 150mm, 200mm i 250mm dla railli), więc porównuj porównywalne  :coolsmiley:
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Lipiec 17, 2009, 09:57:15
Zasada "im większy meta level tym lepszy moduł" działa w jakichś 80% przypadków.

Czasem rzeczy z meta level 4 (best named) są lepsze od meta level 5 (T2). W tym sensie że mają czasem te same parametry ale są łatwiejsze do włożenia i ewentualnie dają mniejsze kary.

Zdarza się sporadycznie że meta level 2 albo 3 ma przewagę nad meta level 4 - w tym sensie że łatwiej założyć (mniej CPU zużywa). Np Malkuth launchery niektóre.

Powyżej meta level 5 znam się już mniej bo rzadko mnie stać na takie rzeczy ale ogólnie trzeba uważać, bo meta level 11 może się różnić od T2 tylko CPU.
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: bartoon w Lipiec 17, 2009, 10:16:03
no ok ale jak chce robic invention to jaki meta level wpisac w ten kalkulator szanspowodzenia

Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Frugos w Lipiec 17, 2009, 10:39:10
Dla statków, dron i ammo  - 'None'.
Dla modułów - taką, która da Ci największy profit :)
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Lipiec 17, 2009, 12:42:56
Powyżej meta level 5 znam się już mniej bo rzadko mnie stać na takie rzeczy ale ogólnie trzeba uważać, bo meta level 11 może się różnić od T2 tylko CPU.

Meta powyże 5 to już kwestia bardzo specyficznych zastosowań i trzeba już patrzeć w parametry. Przykładowo frakcyjne moduły opłacają się do "moneymakera" (BS-a na misje) - frakcyjne armor hardenery mają takie same parametry jak T2, ale nie wymagają skilla i łatwiej się je fituje. Wydajność frakcyjnych armor repek jest rewelacyjna.

Z kolei przykładowo Stasis Webifier meta 8-9 może mieć 12-15 km zasięgu (zwykłe i T2 mają 10 km), co w przypadku konkretnej taktyki użycia shipa w PvP może mieć kluczowe znaczenie (Ty trzymasz cel na webie, a on Ciebie nie - to pewna śmierć dla blasterboata).
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: tomassz w Wrzesień 10, 2009, 10:51:34
Mam dwa pytania, w czym można tworzyć Unrefined Hyperflurite i drugie, w czym to można oczyszczać?
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Doom w Wrzesień 10, 2009, 11:04:00
Jeśli dobrze rozpoznaję to jest to pośrednik między gruzem z księżyca i tym co idzie na produkcje t2 sprzętu.
Do przeróbki potrzebujesz silosów (po jednym na każdy składnik wejścowy i jednego na urobek) i reactora. (dają sie użyć tylko w ss 0,3 i mniejszym)
Acha rectory są różne i nie na każdym da się przeprowadzić każdą reakcję
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: tomassz w Wrzesień 10, 2009, 11:08:00
Ok, skonstruuje pytanie dokładniej, jakiego reaktora trzeba użyć do reakcji opisywanej wyżej i jakiego modułu posowego do oczyszczenia Unrefined Hyperflurite?
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Wrzesień 10, 2009, 11:11:02
Raczej coś co wygląda jak z alchemii.
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Wrzesień 10, 2009, 11:30:17
Raczej coś co wygląda jak z alchemii.
Możliwe:
Unrefined Hyperflurite (http://wiki.eveonline.com/wiki/Unrefined_Hyperflurite) to produkt simple reaction (http://wiki.eveonline.com/wiki/Item_Database:Manufacture_&_Research:Reactions:Simple_Reactions) (tzw. processed material) i jest wynikiem reakcji w Simple Reactor Array. Niestety nie wiem ile i czego potrzeba do wykonania reakcji.
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: tomassz w Wrzesień 10, 2009, 11:54:26
Dziekuję, jeszcze mi powiedzcie gdzie Unrefined Hyperflurite przekształcić do Hyperflurite
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Wrzesień 10, 2009, 11:57:14
Zgaduję, że w complex reactor, albo w refinery. Nie zajmuję się produkcją POSową od dobrych 2-ch lat.
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: TTesla w Wrzesień 10, 2009, 12:03:50
Z linka podanego przez Dormio:
Cytuj
(1) Unit of Unrefined Hyperflurite refines into (10) Units of Hyperflurite. This process can be performed at any station with refining services
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: tomassz w Wrzesień 10, 2009, 12:09:34
Ok, dzięki, nie zobaczyłem tam hiperłącza ;p jak już się rozkręciłem z zadawaniem pytań to mam jeszcze jedno, czy da się silo z jednym materiałem podlinkować do 3 reaktorów z tymi samymi reakcjami?
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Wrzesień 10, 2009, 12:14:20
Sam też nie doczytałem i w dalszym ciągu nie wiem co potrzeba by dostać unrefined.
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: tomassz w Wrzesień 10, 2009, 12:21:13
100 chromium i 100 vanadium
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: shadd w Wrzesień 10, 2009, 12:23:27
Na cykl potrzebujesz:
100 x Chromium
100 x Vanadium

Z reakcji w simple reactor array otrzymujesz
1 x Unrefined Hyperflurite
95 x Vanadium

1 Unrefined Hyperflurite refinujesz normalnie w stacji i daje Ci to 10 x Hyperflurite.

Łącznie te 10 jednostek Hyperflurite kosztuje:
100 x Chromium
5 x Vanadium
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Wrzesień 10, 2009, 12:27:04
Thnx, a macie jakiś arkusz z rozpiską dla pozostałych unrefined ?
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: shadd w Wrzesień 10, 2009, 12:35:44
http://eve.stop-clan.de/tools/lookup.php (http://eve.stop-clan.de/tools/lookup.php)
Fajna stronka, masz tu wszystkie reakcje ;-)
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Tomash Kovahlsky w Wrzesień 10, 2009, 14:58:44
... czy da się silo z jednym materiałem podlinkować do 3 reaktorów z tymi samymi reakcjami?

Nie
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: TTesla w Wrzesień 11, 2009, 11:32:01
Cytuj
Na cykl potrzebujesz:
100 x Chromium
100 x Vanadium

Z reakcji w simple reactor array otrzymujesz
1 x Unrefined Hyperflurite
95 x Vanadium

1 Unrefined Hyperflurite refinujesz normalnie w stacji i daje Ci to 10 x Hyperflurite

Małe sprostowanie:

Na cykl potrzebujesz:
100 x Chromium
100 x Vanadium

Z reakcji w simple reactor array otrzymujesz
1 x Unrefined Hyperflurite

1 Unrefined Hyperflurite refinujesz normalnie w stacji i daje Ci to 10 x Hyperflurite i 95 vanadium przy perfekcyjnej rafinacji.

Różnica niby żadna, a może stanowić problem logistyczny.
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: bartoon w Październik 26, 2009, 06:42:23
jedno pytnie bo nie moge tego znalezc 
Mam np 30 bpc i 31 to bpo jak go rozpoznac ze jest to bpo a nie szukac po info po kolei Czyms sie rozni BPO ?
Tytuł: Odp: TNQ - Posy
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Październik 26, 2009, 09:38:41
Otwierasz okno Science & Industry i tam zakładkę blueprints (lup corp blueprints). Na tej liście masz zaznaczone BPC. Z tej listy wystawiasz BPO na kontrakt, albo przerzucasz do innego hangaru, ładujesz BPC do puszki, anulujesz kontrakt i masz samo BPO w hangarze. :P