Eve-Centrala

Śmietnisko => Off Topic => Wątek zaczęty przez: Skoq w Listopad 08, 2010, 14:30:29

Tytuł: Pomoc w badaniach
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Listopad 08, 2010, 14:30:29
Hej,

Musze zebrac dane na temat zachowania graczy w walce w eve.

Czy pare osob ktore maja pojecie o small scale pvp i przedewszystkim skirmish warfare moglby mi napisac czym sie przedewszystkim kieruje przy doborze taktyki do walki? Chodzi glownie o dobor celow przy targetowaniu (dlaczego zealot a nie drake), ustawienie gangu/floty, metody robienia przeciwnika w bambo (np baitowanie), jakies metody rozdzielania floty przciwnika, priorytety w walce (np najpierw chronie swoj tylek potem strzelam, czy np poswiece sie dla kolegow = strzelam/bankuje mimo tego ze wiem ze zgine - tu nie mozna uzyc slowa "fun"). Potrzebuje odpowiedzi z pkt widzenia dowodcy i podwladnego. W skrocie chodzi o tok myslenia ktorym sie kierujecie w walce oraz opis stosowanych taktyk ktore maja wam dac przewage (krotki opis).

Zbieranie tych informacji ma na celu stworzenie podstaw czy raczej praw (cos jak prawa asimova, tyle ze sluzace do efektownego zabijania graczy przez npce) na podstawie ktorych zostanie stworzony testowy agent AI przeznaczony do walki. Bedziecie mieli okazje przetestowac go w walce flot w specjalnie stworzonej do tego grze - jezeli bedziecie mieli ochote oczywiscie. Ale to pozniej, najpierw badania.

Badania sa czescia mojej pracy naukowej i tylko w niej zostana wykorzystane.

Pozdr
Skoq

PS jezeli sie nie jasno wyrazilem to poprawie jak wyjde z pracy.
Tytuł: Odp: Pomoc w badaniach
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Listopad 08, 2010, 14:53:52
Jeśli piszesz AI to zapewne będziesz musiał dawać jakieś punkty za różne cechy statku przeciwnika. Ogólnie:

Jeśli walczysz mając przewagę lub nie przejmujesz się ewentualnymi stratami własnymi i/lub wróg ucieka, najpierw bijesz statki najdroższe, które najfajniej wyglądają na KB.

Jeśli walka jest wyrównana lub ryzykujesz klęskę lub duże straty, najpierw bijesz statki które stanowią dla ciebie większe zagrożenie lub problem. Oznacza to: statki walki elektronicznej (głównie ECM), logistyki, statki zadające dużo obrażeń, commandy w specjalistycznych flotach które bardzo korzystają na commandowych bonusach (czytaj: armor fleet).

Jeśli masz do wyboru różne statki o podobnym poziomie stwarzanego zagrożenia / fajności na KB, bijesz najpierw te które są łatwiejsze do zabicia (mają słabszy tank, dają się złapać).

Jeśli przeciwnik ma przewagę mobliności lub ucieka, bijesz cokolwiek uda się chwycić. Jeśli ma dobre logistyki, bijesz to co uda się zabić błyskawicznie przy odpowiednim wietrze, np cepy.

Jeśli bitwa rozłazi się na dużym obszarze, bijesz to co jest w zasięgu większości twoich statków i poza zasięgiem ich logistyków ETC.
Tytuł: Odp: Pomoc w badaniach
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Listopad 08, 2010, 15:47:59
W tym momencie konkretne cechy statkow nie maja znaczenia, chodzi tylko i wylacznie o sposob myslenia pilota w konkretnej sytuacji. Potrzebuje wlasnie takich przykladow jak Albi podales ale liczy sie tylko zwyciestwo i przezycie - fajnosc pod katem kb, fun z gry czy walki nie ma znaczenia.

dzieki
Tytuł: Odp: Pomoc w badaniach
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Listopad 08, 2010, 15:59:38
Ale przecież Albi podał - sposób myślenia sprowadza się do stopniowania/oceny niezależnie czy stopniujesz pod względem wartości czy zagrożenia.

To jakie wartości poszczególnym elementom wyceny przypiszesz zależy jedynie od Twojego podejścia (i.e. wartość/zagrożenie) i sposoby budowy algorytmu oceniającego (i.e. poszczególne punkty są równoważne/zróżnicowane pod względem wartości).

Jeszcze inny sposób pokazuje Agony. W niektórych przypadkach decyzje podejmowane są na bazie składu floty jaką FC ma do dyspozycji: http://www.eve-fleet-tool.com/
Tytuł: Odp: Pomoc w badaniach
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Listopad 08, 2010, 16:15:26
Wiem ze podal ale potrzebuje tego od wiekszej ilosci osob. Poza tym nie kazdy mysli tak samo.

Druga sprawa to taktyka w eve nie polega chyba  tylko na targetowaniu prawda?
Tytuł: Odp: Pomoc w badaniach
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Listopad 08, 2010, 16:27:21
Jeśli gra będzie miała jakiś system punktów lub ekonomii, zasada "najfajniejsze" wcześniej. Przypadek ekonomii: W każdej bitwie strony kupują statki za jakąś walutę i duże straty oznaczają problemy ekonomiczne w kolejnych starciach. Przypadek punktów: walka jest turowa i kończy się po 10 turach, wygrywa ten kto dostanie więcej punktów za zabicia.

Opłaca się wtedy najpierw bić najpierw najlepiej punktowane / najdroższe statki.

Summa summarum, coś takiego:

<punkty za wartość statku> + <punkty za przewagę jaką statek daje przeciwnikowi> / (<punkty za to jak szybko możesz zabić statek> * <szansa że statek da się utrzymać i nie ucieknie>).

Jeśli chcesz odtworzyć z grubsza warunki militariów w Eve to powinieneś zrobić coś takiego:
1. każdy uczestnik rozgrywki ma określoną liczbę "pilotów" i określone zasoby (kasę), które rosną z czasem.
2. w każdej bitwie spotyka się losowy podzbiór pilotów po obu stronach.
3. z bitew można uciekać (warp) o ile nie jest się przytrzymywanym (warp scramble/disruptor, bańka). każdy statek który uciekł może wrócić na pole walki w tej samej bitwie w pobliżu innych statków swojej floty lub punktów strategicznych (w Eve zwykle są to bramy). Statek który uciekł i nie wrócił na pole bitwy żyje sobie dalej.
4. zdobywa się punkty za zabicia, kto ma więcej, wygrywa
5. ceny statków rosną np kwadratowo w stosunku do możliwości.
6. w uproszczonym modelu walki eve statki miałyby takie parametry ogólne: mobilność, rozmiar, tank, siła ognia, możliwości, gdzie:
6.1. siła ognia to nie prosta liczba. Składa się z kilku parametrów, inaczej dla dział inaczej dla rakiet inaczej dla dron. Broń jest ograniczona zasięgiem oraz prędkością i wielkością celów które potrafi tłuc.
6.2. możliwości to: łapanie, spowalnianie, wojna elektroniczna (możesz uprościć do samego ECM), naprawa siebie, naprawa innych, bańka (uniemożliwia ucieczkę statku), bomba (obrażenia obszarowe).

Tytuł: Odp: Pomoc w badaniach
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Listopad 08, 2010, 16:36:50
Druga sprawa to taktyka w eve nie polega chyba  tylko na targetowaniu prawda?
A co rozumiesz pod pojęciem taktyki ? Zasadniczo w EVE wyborów taktycznych dokonujesz już na etapie budowy fitu z jakim pójdziesz do walki. No i przy pewnej ilości osób taktyka przestaje mieć większe znaczenie bo zaczynają się liczyć liczby (zazwyczaj w takim momencie w którym alpha znacznie zaczyna przekraczać cokolwiek przeciwnik jest w stanie wytrzymać w jednym shipie lub w przeciągu pierwszych kilku salw).
Tytuł: Odp: Pomoc w badaniach
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Listopad 08, 2010, 16:41:29
Przy dużej ilości ludzi taktyka się dalej liczy tylko nie ma już miejsca na małe decyzje taktyczne poszczególnych członków floty - liczy się tylko FC. FC decyduje choćby kiedy i jak się wycofać i co zrobić żeby flota działała w swoim optymalnym zasięgu etc.
Tytuł: Odp: Pomoc w badaniach
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Listopad 08, 2010, 16:48:51
Tylko jeszcze powiedz kiedy mówisz o dużej ilości osób - 500/100/50 ?
Poza tym FC się zawsze liczy niezależnie od ilości osób jakie ma w gangu, a insza rzecz, że większość FC ma swoje ulubione zagrywki (czytaj latają w sniper/hac/drake/etc. flotach).
Tytuł: Odp: Pomoc w badaniach
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Listopad 08, 2010, 16:56:02
Napisalem ze chodzi o small scale pvp i skirmish warfare w pierwszym poscie. Pytam czy jestescie w stanie dzialac tak zeby stworzyc sobie sytuacje dajaca przewage np zakladajac dwie 10 osobowe floty statkow podobnej klasy naprzeciwko siebie - jako FC co robisz zeby wygrac. Albo sytuacja przy walkach 3:1 zakladajac ze ty sam w statku w ktorym solo pokonasz kazdego z atakujacych ale 3 na jednego cie zjedza - powiedzmy ze jestes szybszy od nich, co zrobisz? Takie rzeczy.

Albi dzieki za wysilek ale:

gra nie bedize miala zadnego aspektu ekonomicznego, powstanie tylko po to zeby przetestowac AI ktore bedzie probowalo imitowac zachowanie czlowieka w walce, w idealnym wypadku AI bedzie sie adaptowalo do taktyki czlowieka i znajdzie rozwiazanie jak go pokonac dzieki zastosowaniu pewnych praw, ktore staram sie (z ekipa z uniwersytetu) opracowac.   

pozdr
Tytuł: Odp: Pomoc w badaniach
Wiadomość wysłana przez: Doom w Listopad 08, 2010, 17:07:30
Poszukaj filmików El'tara albo innego solo gwizadora. Dość sporo jest w nich walk jeden / mały gang przeciw wielu. Z moich obserwacji wynika że w takiej sytuacji na odstrzał w pierwszej kolejności idzie nie to co cenne (wysoko punktowane), a to co najgroźniejsze w danej okoliczności.

Do tego jeszcze jeden aspekt który wyniosłem z gier bitewnych - to co najdroższe nie zawsze jest najgroźniejsze, nieraz sytuacja wygląda tak ze góbas z obstawą jest mniej groźny niż jego obstawa łącznie, a dotego sam jeden zdycha dłużej niż równowartość jego siły ognia z eskorty.
Tytuł: Odp: Pomoc w badaniach
Wiadomość wysłana przez: Okropniak w Listopad 08, 2010, 17:42:07
Nie sądzę by o to mu chodziło
"Idź poszukaj" to jedno a opis konkretów to co innego. Każdy kto kiedyś znalazł jakiś użyteczny link na google ale go nie zapisał wie o co chodzi.
Co do taktyk to pewnie chodzi o dokładny opis typu - widzę bandę bc na gate, mam elektronike w cloak to odbijam od gate mając nadzięję że podążą za mną - owszem tłuczemy się ale we wrogiej flocie nie wszystkie statki lecą z tą samą prędością i zawsze się ktoś wyrwie - i tego trzeba ubić. potem dowarp i powtórzenie - widziałem jak 2x większa flota (70+) była wybita przez 40 okrętów tą metodą... niestety widziałem z pozycji tej wybijanej części.
FC będąc pewnym zwycięstwa kazał złapać i przytrzymać żeby dps położyć.
Oczywiście były to czasy przed-drakowe gdzie liczył się insta dps, na drake z zasięgiem 80km by to nie przeszło aczkolwiek też było parę sztuczek.

W lagu choćby się tego nie stosuje - ale zneucenie curse Drake powoduje że topi się w oczach.
Dłuuugo by wszystkie sztuczki (widziane jak i samemu stosowane) opisywać.
Wydaje mi się że właśnie o coś takiego chodzi.
Tytuł: Odp: Pomoc w badaniach
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Listopad 08, 2010, 17:53:52
dokladnie, ale wystarczy mi sztuczka od osoby, zaleznie od posiadanego czasu na pisanie, oczywscie lepiej jak jest wiecej.

glownie chodzi o opisy sytuacji gdzie dzieki taktyce, jedna strona zmasakrowala druga przy wyrownanych silach poczatkowych.

Tytuł: Odp: Pomoc w badaniach
Wiadomość wysłana przez: amra w Listopad 08, 2010, 17:58:18
Dobra, odpowiadajac autorowi tematu.

Osobicie wyznaje zasady:

1) krok pierwszy :
Zachować mobilność.
Czyli zniszczyć/przegonić wszelkiej maści statki z punktami/bankami( dic/hic/cep/etc...) bezpośrednio zagrażajace flocie. Co oznacza, że jak długo są 50km od floty, nie sa primary, jak tylko laduja "na 0", są primary z automatu. Najważniejsza jest zdolność zachowania mobilności przez flote, nie marnując na nich za dużo czasu.

2) krok drugi:
Zagwarantować MAX DPS z nasze floty.
Czyli, zniszczyć/przegonić wszelkiej maści ew, jesli jesteśmy w zasiegu optymalnym tego ew.

3) krok trzeci:
Jak najszybsza redukcja DPS-u przeciwnika.
Oznacza to, że szukamy statków przeciwnika z jak najsłabszym tankiem z jak najwiekszymym DPS(tu bardzo przydaje sie wiedza o zwyczajach fitowania statkow, czytamy KB nie tylko własnego corpa przy porannej kawie).
Czyli jak przeciwnik ma flote drake/zealot/munin to pierwsze ida pod nóż zealot nastepnie munin i na koncu drake.

Dodatkowo szybkie tracenie statków przez przeciwnika, ma duży wpływ na morale (piloci zaczynaja mysleć jak przeżyć a nie jak zabić).


Tytuł: Odp: Pomoc w badaniach
Wiadomość wysłana przez: Morbius w Listopad 08, 2010, 20:09:28
Wszystko zależy od rodzaju statków jakie ma flota. Ważne jest ujednolicenie tak aby maksymalnie wykorzystać każdego pilota
Mogą być floty mobilne z dalekim zasięgiem ale te wymagają ogarniętych taklerów żeby wroga utrzymać na optymalnym dystansie. Mogą być floty na close z potężnym pierdyknięciem i wtedy liczy się czas i dobrze przygotowanie miejsca starcia.
Tak jak napisali przedmówcy przy założeniu podobnych warunków na starcie po obu stronach kluczowe są
wyeliminowanie ew - jeśli wróg posiada
Wyeliminowanie dmg dealerów - kluczowy jest focus fire i efektywne wykorzystanie zdolności bojowych naszej floty
na końcu dobija się tankerów i inne resztki.
Czasem po parunastu sekundach/minutach widać że jednak dostaniemy łomot wtedy możliwości są dwie poświęcasz kilka statków i zwiewasz lub znając przybliżoną wartość swojej floty zostajesz do końca skupiając się na zabiciu najdroższych jednostek wroga tak aby zrównoważyć finansowo skalę porażki.

A tak co do kilku wcześniejszych punktów - jeśli zgłaszasz się na bait - to masz 90% pewność że zginiesz ale fun jest tak czy siak jeśli akcja się uda, a jeśli do tego przeżyjesz to fun podwójny.
Co do zasady chronię tyłek potem walczę - każdy pilot powinien być ogarnięty na tyle żeby samemu wiedzieć jak unikać zagrożenia, jednocześnie będąc w stanie wykonywać polecenia FC. Stojąc w miejscu jak kaczka na strzelnicy jesteś we flocie bezużyteczny bo zginiesz szybko , z drugiej strony ratując życie na zasadzie spadam na ss albo daleko poza zasięg wroga i zaraz wracam też jesteś bezużyteczny bo nie pomagasz flocie więc musi to być wyśrodkowane.
Tytuł: Odp: Pomoc w badaniach
Wiadomość wysłana przez: Colonel w Listopad 08, 2010, 20:31:20
Skoq..
wez pod mlotek kazdy statek, wynacz jego parametry
takie jak, zasieg skutecznego ognia, sila skutecznego ognia, zwinnosc, predkosc,
zasoby energii, opancerzenie, EW, funkcje dodatkowe
kazdy nawet pozornie taki sam trzeba jeszcze przepuscic przez bonusy jakie dostaje ze skili gracza ( lub to pominac, bedzie prosciej )
i teraz na podstawie tych danych mieszaj sobie floty,
ustawiaj je przeciwko sobie i probuj wykorzystywac slabe punkty przeciwnika oraz swoje atuty...
wlasnie tak to dziala :)

Jest to nieskonczenie dluga zabawa, majaca tyle mozliwosci ze nie jest realne podanie zlotego srodka
kiedy juz skompletujesz flote marzen to moze sie okazac ze zostaniesz przygnieciony
liczbami/masa przeciwnika

Utworzenie takiego AI moze pokazac ze sa parametry gorujace nad innymi i mozna latac flota ktora poradzi sobie z wiekszoscia przeciwnikow
takie AI mozesz porownac do doswiadczonego gracza, ktory automatycznie rozpoznaje kazde zagrozenie jakie moze niesc napotkany przez niego statek wrogiej floty
i natychmiast reaguje by odniesc zwyciestwo, jest lepszy bo szybciej podejmuje trafne decyzje
pierwsze podjal jeszcze nim walka sie rozpoczela, dobral narzedzia tak...by miec antidotum na kazde napotkane zagrozenie....
Tytuł: Odp: Pomoc w badaniach
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Listopad 08, 2010, 21:44:03
Dzieki za odpowiedzi.

Colonel - nie wiem o co ci chodzi, ja nie robie AI pod eve online ani zadnej maszynki do ukladania idealnej floty. Chce tylko zebrac informacje o tym jak dany pilot mysli w jakiejs tam sytuacji i sprawdzic czy czegos nie pominalem. Bede zbieral odpowiedzi pare dni, potem mam krotki urlop, przygotuje konkretne sytuacje i poprosze o podanie rozwiazania do nich (wszystko w konwencji eve/jakis tam symulator)

Pozdr
Tytuł: Odp: Pomoc w badaniach
Wiadomość wysłana przez: Colonel w Listopad 08, 2010, 22:55:08

Colonel - nie wiem o co ci chodzi...


(http://img574.imageshack.us/img574/5527/muahahahbooom2.jpg)
Tytuł: Odp: Pomoc w badaniach
Wiadomość wysłana przez: Kara Mon w Listopad 09, 2010, 00:29:09
Dzieki za odpowiedzi.

Colonel - nie wiem o co ci chodzi, ja nie robie AI pod eve online ani zadnej maszynki do ukladania idealnej floty. Chce tylko zebrac informacje o tym jak dany pilot mysli w jakiejs tam sytuacji i sprawdzic czy czegos nie pominalem. Bede zbieral odpowiedzi pare dni, potem mam krotki urlop, przygotuje konkretne sytuacje i poprosze o podanie rozwiazania do nich (wszystko w konwencji eve/jakis tam symulator)

Pozdr

Bankowo pominiesz wiele rzeczy, zwlaszcza ze nie przewidzisz glupich ruchow przeciwnika a glupot jakie mozna w walce zrobic jest chyba nieskonczona liczba a wtedy druga strona moze bardzo roznie zareagowac. Co najwyzej mozna zaprogramowac AI zachowujace sie calkiem sensownie w standardowych i latwych do rpzewidzenia sytuacjach ale glupoty ludzkiej nie zasymulujesz  ;D
Tytuł: Odp: Pomoc w badaniach
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Listopad 09, 2010, 09:59:55
Kara nie do konca masz racje. Jezeli wszystko sie uda, to AI bedzie w stanie reagowac/dostosowac sie do kazdej sytuacji mozliwej do wykonania w danym srodowisku. Badania naukowe polegaja na tym zeby tworzyc cos nowego, ewentualnie udowodnic ze sie nie da :P W styczniu/lutym bedzie gotowe srodowisko testowe i samo AI takze na pewno zaprosze do testow.

pozdr
Tytuł: Odp: Pomoc w badaniach
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Listopad 09, 2010, 10:46:16
Będzie w stanie przewidzieć i zauważyć, że potencjalnie niebezpieczny statek dziwnie się zachowuje (i.e. unika walki, bo się nie dał rady naprawić po poprzedniej) ? Będzie w stanie wziąć pod uwagę staż gracza i jego dotychczasowe osiągnięcia ? Będzie w stanie wziąć pod uwagę aspekty psychologiczne (zacietrzewienie, tryb berserker, noobowatość, etc.) ?
W zależności o jakim środowisku mówimy to różne elementy biorą górę. W EVE nie da się wymanewrować rakiet, w Darkspace dawało się jak jeszcze w nią grałem (nie wiem jak obecnie), czy to będzie brane pod uwagę ? Różne gry = różne taktyki i zachowania, bo mechanika gry w pewnym stopniu je determinuje. Nawet w EVE zupełnie inaczej wygląda walka capsem z subcapsami, a zupełnie inaczej pomiędzy capsami tylko dlatego, że czasu do dyspozycji ma się zupełnie inne ilości. W każdym razie w EVE w większości taktyka oparta jest na ficie i składzie gangu oraz umiejętności przewidzenia tego czym może dysponować przeciwnik i jego doświadczenia. O ile fity PVP łatwo znaleźć, skład własnego gangu, to zawsze największą niewiadomą będą pozostałe.
Tytuł: Odp: Pomoc w badaniach
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Listopad 09, 2010, 11:47:57
Moim zdaniem takie AI ma szansę zadziałać tylko przy walkach na bardzo dużą skalę, gdy - nieprzypadkowo - indywidualne umiejętności (nie skille, tylko umiętności) pilotów mają marginalne znaczenie.

Kompletnie zaś nie zadziała w przypadku 10 v 10, bo - odnosząc się wyłącznie do Eve - przy takiej skali liczy się manewr. Przykładowo - wcale nie trzeba bić przeciwnika w ustalonej kolejności, tylko np. bijemy tego, którego udało się odciągnąć od reszty (podstawowa taktyka nano gangu wobec silniejszego przeciwnika). Z pozycji laika, który o programowaniu AI ma zerowe pojęcie, wydaje mi się, że manewrowanie w 3D nie po liniach prostych (czyli nie tak jak duże floty - od przeciwnika i do przeciwnika) jest o wiele trudniejsze do zrobienia.

Skoro to ma być uniwersalne AI "dowódcze", to pomyśl w tych kategoriach. Być może da się napisać AI będące "naczelnym wodzem", które rusza armiami po mapie. Ale wątpię w AI jako dowódcę 10-osobowego oddziału komandosów.
Tytuł: Odp: Pomoc w badaniach
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Listopad 09, 2010, 13:13:24
Dormio - tak, bedzie sie adaptowac do konkretnego zachowania. Jezeli zobaczy ze okret jest uszkodzony i oddala sie to zakladajac ze nie ma lepszych taktycznie celow lub zagrozen ze strony przeciwnika to wykonczy ten uszkodzony statek. Chyba ze uzna ze przez te 5 sekund ktore na to poswieci mozna zrobic cos lepeszego. Co do profilu psychologicznego i unikalnych zachowan danego gracza to w tym momencie ciezko powiedziec, ale mozliwe ze bedzie zbieral dane i je wykorzystywal jezeli gracz bedzie sie powtarzal.

Srodowisko - na pewno bedzie kolizja statkow, na pewno bedzie dalo sie omijac torpedy ktore beda tylko semi naprowadzane zeby ulatwic celowanie. Gry testowe beda prawdopodbnie dwie, jedna na jednej plaszczyzne, druga w pelnym 3D ala eve (to bedzie koncowa wersja). Bedzie tez grawitacja od planet/czarnych dziur, losowe asteriody ktore bedzie mozna niszczyc (calkowicie lub rozbijac na mniejsze) i ktore beda zaklocaly radar, stale pasy asteroid. Bedzie kontrola energii miedzy napedem, sytemami obronnymi i ofensywnymi, bedzie tez silnik manewrowy do walki na krotkie odleglosci. Wszystkiego nie wiem, ale pomyslow jest duzo. Oczywiscie sterowanie statkiem bedzie arcadowe, nie ala eve, takze bedzie liczyl sie tez refleks (AI bedzie mialo ograniczony, zeby czlowiek w ogole mogl powalczyc)
 
SokoleOko - chodzi o to zeby AI pokonalo czlwoieka (10 ludzi) w walce 10v10 i robilo to regulanie (70-80%). Strategiczne AI juz istnieje, taktycznego nie ma dlatego nad nim pracujemy :P Chodzi wlasnie o manewry, ocene zagrozenia, umiejetnosc wyciagania pojedynczych ludzi z grupy, poswiecanie swoich dla zwyciestwa etc. Manewrowanie w 3D jest trudniejsze niz 2D ale nie az tak bardzo jakby sie moglo wydawac, szczegolnie jezeli akcja dzieje sie w kosmosie.

pzodr
Tytuł: Odp: Pomoc w badaniach
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Listopad 09, 2010, 13:23:04
To jeszcze niech potrafi wykoncypować kto jest dowódcą w grupie graczy... :]

Czy proponowany przez Ciebie system ekspercki będzie miał możliwość się uczenia (i.e. sieć neuronowa) ? Jeśli tak to w bardzo krótkim czasie będzie nie do pokonania, natomiast będzie na pewno w stanie wypracowywać nowe taktyki i oczywiście kontry. No i pozostaje kwestia szybkości działania... jeśli przetwarzanie będzie centralne (i.e. na serwerze MMO), to pewnie będzie jakiś dedykowany node, ale już widzę ogromne problemy z wydajnością jeśli to będzie gra stand alone na maszynce gracza...
Tytuł: Odp: Pomoc w badaniach
Wiadomość wysłana przez: Skoq w Listopad 09, 2010, 13:32:10
to bedzie raczej cos w stylu world of tanks, z bardzo ograniczona iloscia gier w jednym czasie :P ale to tylko na testy, gra nie bedzie jakos specjlanie sprzedawana czy cos, ewentualnie udostopni sie wszystko za friko. Chyba ze wyjdzie naprawde fajna to sie doszlifuje grafike i wrzuce na steam za 1 euro :P 

Co do sieci neuronow to za cienki jeszcze jestem na takie tematy zeby faktycznie moc cos zbudowac. No i nie mam tyle czasu ;)
Tytuł: Odp: Pomoc w badaniach
Wiadomość wysłana przez: gregor40 w Listopad 09, 2010, 19:11:17
Do tego co chcesz zrobić stosuje się algorytmy genetyczne.

W dużym uproszczeniu masz pewne "populacje" (składy flot) które mogą się
a) Mnożyć (z losową mutacją składu floty)
b) Walczyć z innymi

Do tego masz rękę boga która anihiluje populacje często przegrywające i linie genetyczne wpadające w pętle.
Całość iterujesz i w wyniku dostajesz builda idealnej floty :)

Zrobiono tak dla SC2 i wyszedł bardzo ciekawy build dla Zergów:
http://lbrandy.com/blog/2010/11/using-genetic-algorithms-to-find-starcraft-2-build-orders/
Tytuł: Odp: Pomoc w badaniach
Wiadomość wysłana przez: Oxylan w Listopad 10, 2010, 11:33:29
Dzieki za odpowiedzi.

Colonel - nie wiem o co ci chodzi, ja nie robie AI pod eve online ani zadnej maszynki do ukladania idealnej floty. Chce tylko zebrac informacje o tym jak dany pilot mysli w jakiejs tam sytuacji.


Temat bardziej psychologiczny niż techniczny, co ja mam Ci napisać, czasem trzęsą mi się ręce i podnosi mi się ciśnienie, jak lece na pvp, zwłaszcza po długiej przerwie, co do tego co myśli człowiek podczas walki to nikt nie wie, ogólnie kombinuje i myśli dynamicznie a nie jak robot, taktyka jest zmienna względem sytuacji, i zachowanie przeciwnika, no bywa różnie czasem masz plan ale ogranicza Cie fit czy styl gry przeciwnika, każdy gra jak potrafi, nie będę tu spamował jak się zachowywałem i co robiłem podczas ostatniego pvp bo rozpisałbym się na dwie strony jeśli miałbym dokładnie co do joty opisac moje myśli podczas ostaniego pvp w najdrobniejszych szczegółach ( gram na cztery konta, różne warianty statków, ostanio trzy bs zrobione na bufor + jeden bs logistyczny), ogólnie gra się na pamięc i nie ma co się oszukiwać pvp to f1-f5 orbita... problem zaczyna się jak coś nie idze po myśli...

Pozdo