Eve-Centrala

Eve Online => NoobGarten => Total Noob Questions => Wątek zaczęty przez: bartoon w Marzec 09, 2009, 17:55:14

Tytuł: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: bartoon w Marzec 09, 2009, 17:55:14
powiedzcie mi do czego sluzo drony?
Mozna je wykozystac do kopania ? jesli tak to jak ?
Napiszcie pare slow ( opcja szukaj w tym forum mi nie chce dzialac cos z serwerem)
Dzieki  z gory za info


Wydzielone z watku ECM drony
Aeny
Tytuł: Drony
Wiadomość wysłana przez: Doom w Marzec 09, 2009, 21:39:09
Zastosowania dronek są różne zalezy od typu.
Odpiszę Ci tu bo jeśli ogólny temat dronek był poruszany to prawdopodobnie w którymś z pięciu ogólnych tematów TNQ, a bez sercha to się wole tam nie zbliżać...

Drony można w sumie podzielić na 3 grópy:
a) bojowe - czyli demolujące wrogi okręt 5 rodzajów (małe - na fregaty i inne mniejsze drony przeciwnika, średnie - na niszczyciele, cruzery i larg drony, ale w razie potrzeby można tez próbować wysłać je przeciw mniejszym celom, duże szczuje się nimi głównie pancerniki i większe cele, ale przy pomocy paintera mogą tez natłuc średnim celom, sentry - jeszcze nie mogę używać i nie jestem pewien czy w najbliższym czasie będę latał czymś czemu ich pomoc będzie potrzebna więc nie wiem na co najlepiej ich użyć (ale jest tu w okolicy cały temat o nich) , fightery - używane tylko na carierach i motcher shipach, mają potężny wygar z tego co słyszałem pancernik zjadają w parę sekund)
b) bojowo pomocnicze - czyli wszystkie drony EW (ecm, traking disruptory, weby, paintery) + drony logistyczne (naprawiające shild / armor) z reguły drony z tej grupy działają słabiej niż moduły o analogicznej funkcji, ale do roboty wysyłasz ich więcej
c) drony górnicze - atakuje się nimi asteroidy ;)
Tytuł: Drony
Wiadomość wysłana przez: bartoon w Marzec 09, 2009, 21:44:36
no tak tylko powiedz jeszcze jak je uzyc mam jednego w ladowni ale nie ma zadnych opcji  uzycia . Jak nimi sterowac?
Tytuł: Drony
Wiadomość wysłana przez: Doom w Marzec 09, 2009, 22:05:46
A to jestem pewien było wałkowane kilkukrotnie, (mam nadzije ze przed gniewem admina uratuje mnie niedziałający serch ;) )
Żeby użyć drony musisz mieć:
-minimum skill drons na 1 (za każdy poziom możesz kontrolować kolejną, do większości wyżej wymienionych dron potrzebujesz tez dodatkowych skili, ale to mam nadzieję sam dasz radę sobie sprawdzić)
-statek spełniający następujące kryteria:
+hangar na drony (drone bay) o pojemności minimum takiej jak duża jest drona (mała 5m3, średnia i górnicza (?) 10, duża i sentry 25, fighter to chyba z 5000, pozostałe to modyfikowane wersje small/med/heavy)
+"kontroler" (w parametrach statku to się chyba bandwitch nazywa) o sile minimum takiej jakiej wymaga drona; zazwyczaj statek ma drone bay nie mniejszy niż bandwitch, ale zwłaszcza u galente może być większy wtedy możesz wozić więcej dron i posyłać te które w danej sytuacji będą najlepsze

Jak użyć?
Będąc w hangarze klikasz ppm na statku i wybierasz open drone bay / klikasz guzior w oknie fitowania i ładujesz do środka drony (oczywiście jeśli możesz ich używać), kiedy wydokujesz będziesz miał na ekranie dodatkowe okno odpowiedzialne za drony właśnie, podstawowe dwie rozwijalne zakąłdki na nim to drony w hangarze i drony w przestrzeni, najszybszą metoda odpalenia dron jest ppm na drony w hangarze i opcja lanch drones, co z nimi potem zależy do czego maja być, ale generalnie trzeba ich cel namierzyć (lock) i ppm na drony w przestrzeni wybrać funkcję engage target, jeśli cel jest w zasięgu operacyjnym dron (bazowo 20 kilometrów, można podbić 2 skilami i jednym rodzajem modułu)

Acha ważne a zapomniałem o tym wcześniej - drony naprawiarki możesz posłać tylko na kolegów ciebie nie będą reperować
Tytuł: Drony
Wiadomość wysłana przez: Tomash Kovahlsky w Marzec 10, 2009, 09:59:40
a jesli chodzi o drony gornicze, to (o ile sie nic nie zmienilo, bo ja ostatni raz takich dron uzywalem jakies 2 lata temu), to bedziesz mial opcje "mine" i "mine repeatedly". Roznia sie tym, ze ta pierwsza powoduje, ze dronka leci na asteroide, kopie chwile, wraca do statku, wsadza rude do twojego hangaru i cie orbituje. Druga opcja powoduje, ze zamiast orbitowac twoj statek, dronka ponownie leci na namierzona asteroide.
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: JJackal w Październik 28, 2009, 10:36:05
Witam
Mam takie pytanie do misji LV4
jak mam ravena z missile cruise
to lepiej wszadzić light i medium drony

czy też heavy albo sentry

chodzi mi o to czy jak bede miał np. sentry+missile cruise ( razem z target painterami) to czy będzie problem z ubiciem małych statków np. fretek
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: fortar w Październik 28, 2009, 10:43:12
IMHO przy 75m3 dronebaya i używaniu shipa pod misje lepiej się sprawdzą medium.

Powinno chyba wejs 5xHHII i jedna heavy.
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Alto Saotomeo w Październik 28, 2009, 10:48:12
Do misji uzywa sie 2 setow dron:

Set na przeciwnikow dla ktorych uzywasz dmg typu EM/Thermal:

5 x light - Hobgoblin II
5 x medium - Hammerhead II

Set nla przeciwnikow dla ktorych uzywasz dmg typu Kinetic/Explosive:

5 x light - Warrior II
5 x medium - Valyrie II
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Doom w Październik 28, 2009, 10:55:15
Są też przeciwnicy na których używa się innych mieszanek damage... :/ Mimo żem leń to i tak zawsze ładuję te drony które zadają najskuteczniejszy damage na npc
To co jest obowiązkowe na misje to set 5 smal t2 do tępienia taclerów, jak wykorzystasz pozostałe miejsce w drone bay to twoja broszka (ja używam 5 med do tego, ale zabranie zapasowych small dronek też niekoniecznie jest złym pomysłem)
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Starakopara w Październik 28, 2009, 11:33:51
Witam wszystkich  o7
to i ja dorzucę w tym topicu pytanko, mianowicie czy da się uzupełnić stracone w boju drony z głównej ładowni do drone bay`a nie przerywając misji ( mam na myśli dokowanie do jakiejś stacji ) ?

Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: fortar w Październik 28, 2009, 11:37:25
afaik nie...
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Starakopara w Październik 28, 2009, 11:47:20
afaik nie...

no to nie fajnie  >:(, cóz będę musiał się na drony t2 przestawic do misji lvl 3 i podskillowac drone durability  ;)
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Ellaine w Październik 28, 2009, 11:56:40
Da się z pomocą carriera :)
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Doom w Październik 28, 2009, 11:59:48
Orki też, ale najpierw potrzebny jest alt / kolega który ma tego shipa :P
Jeśli już naprawdę potrzebujesz uzupełnień dronek podczas akcji, to najłatwiej odbędzie się toś jak ktoś podleci, wyrzuci obok ciebie potrzebne drony i da na nich abonden, wtedy moożesz podjąć je do drone bay lub ładowni
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Starakopara w Październik 28, 2009, 12:05:29
Orki też, ale najpierw potrzebny jest alt / kolega który ma tego shipa :P
Jeśli już naprawdę potrzebujesz uzupełnień dronek podczas akcji, to najłatwiej odbędzie się toś jak ktoś podleci, wyrzuci obok ciebie potrzebne drony i da na nich abonden, wtedy moożesz podjąć je do drone bay lub ładowni


faktycznie, zapomniałem o supporcie kogos z korpa  :uglystupid2:
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Yogos w Październik 28, 2009, 12:57:09
Wystarczy, że alt/kumpel podleci i da abandon na dronkach a druga osoba je wciągnie do drone baya./

Kiedyś dało się tak duże dronki do stateczków które miały tylko 25m3 bay.
Albo np. 5 medium valkiri na kampke do taranisa gehheeh
Albo 5 sentry do vexora har har har
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Egnos w Październik 28, 2009, 15:10:10
no to nie fajnie  >:(, cóz będę musiał się na drony t2 przestawic do misji lvl 3 i podskillowac drone durability  ;)

Wystarczy ze poczekasz az npece wezma na ciebie aggro i dopiero wypuscisz dronki, jesli bedziesz tak robil to wszystkie przetrwaja do konca misji
(ja uzywam tylko gallente dronek, jestem zbyt leniwy by je zmieniac za kazdym razem, wiec poprostu uzywam tych ktore maja najwiekszy damage mod)
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: fortar w Październik 28, 2009, 15:43:12
Na niektórych misjach raty agrują drony, bez znaczenia czy miały wcześniej agro na ciebie, czy nie.
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Alto Saotomeo w Październik 28, 2009, 16:52:34
Na niektórych misjach raty agrują drony, bez znaczenia czy miały wcześniej agro na ciebie, czy nie.

No jestem pol kerbirem ale nie spotkalem sie zeby raty ktore raz zaagruja na misji glowny cel zmienialy target. A tych misji zrobilem mase. Moze chodzi ci o moment jak nie wszystkie zaagruja i trzymaja tylko target. Jest tak to jest prawdopodobienstwo ze zaatakuja drone ktora szybciej znajdzie sie w ich optimalu.

Auto-agro na drony to sleepersi maja (moze dlatego ze sami sa dronami i nie lubia sie z ich gorszymi bracmi).

W kazdym badz razie jezeli CALY pocket npc misyjnych jest zaagrowany na ciebie jako glowny obiekt nie przerzucaja one agro na drony. No chyba ze ccp znowu cos popieprzylo z misjami.
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Doom w Październik 28, 2009, 17:29:32
Mało widziałeś :P
Jak npc w ciebie celują to znaczy że już mają agro na tobie. I owszem są misje w których agro jest przełączane na drony / fleet membersów
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Alto Saotomeo w Październik 28, 2009, 17:33:56
Jak celuja to nie maja agro - dopiero jak zaczynaja cie skrobac czyli od pierwszego strzalu.

Jak miga taki zolty kwadracik - cel zalokowany - agro moze spasc na drony
Czerwony kwadracik - cel pod ostrzalem - agro nie powinno sie przerzucic na drony, bynajmniej tak jak ja robie misje dla Amarr nigdy mi sie to nie zdarzylo.
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Starakopara w Październik 28, 2009, 17:53:33
kilka razy mi się zdarzyło, że drony były zajete pozywianiem się jakąś frytką a w pokecie zjawiał się kolejny spawn złożony np. z 4 caracali i one prawie od razu zaczęły  :knuppel2:  moje biedroneczki  >:(
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Doom w Październik 28, 2009, 18:00:29
kilka razy mi się zdarzyło, że drony były zajete pozywianiem się jakąś frytką a w pokecie zjawiał się kolejny spawn złożony np. z 4 caracali i one prawie od razu zaczęły  :knuppel2:  moje biedroneczki  >:(
Przejście agro na drony, a agro na drony nowego spawna to dwie różne rzeczy, w drugim wypadku to nic dziwnego i dzieje się tak trzy razy z czterech (wedle mojej obserwacji)
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: devilsbirth w Październik 28, 2009, 21:22:44
Worlds Collide to jedna z misji gdzie agro może przejśc na drony nawet jeśli było wcześniej na tobie. Jest tych misji więcej, ale w sumie nie za dużo, nie znam się, więc nie podam konkretnych przykładów ;)
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Październik 29, 2009, 11:01:30
Przerzucenie aggro ze mnie na drony zdarzyło mi się także w bonus pockecie Angel Extravaganzy.

Może się też zdarzyć na każdej misji, którą będziesz tankował dystansem - czasem mniejsze krzyżyki, którym wyjdziesz z "pola widzenia" mogą rzucić się na drony.
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Skeer w Październik 29, 2009, 11:47:53
Nie tylko na drony. Może przejść na kumpli, którzy robią za dps na misji czy plexie.
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Rabbitofdoom w Październik 29, 2009, 20:43:35
Dokladnie tak sie moze stac jak jestes poza zasiegiem celu. Z obserwacji wiem ze turrety wszelkiej masci szczegolnie lubia to robic.
O ile wiem na chwile obecna dronojady wystepuja tylko w kilku misjach na krzyz. O ile dobrze pamietam sa to wordls collide i w jednej czesci enemies abound.
Na plexach, paskach itp. moze nastapic przeniesienie agro.
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Październik 30, 2009, 08:11:17
Poza tym warto pamiętać, że agro na dronki wchodzi również gdy podlecą zbyt blisko obiektu obecnie nie zagrowanego albo go zaatakują "samodzielnie". Oczywiście to nie jest "spadanie" agro na dronki, ale równiez skutecznie się ich wówczas pozbędziemy.
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: vigo70 w Październik 30, 2009, 08:36:19
A czy jest szansa (jak to zrobic) gdy odlatujemy i zostawiamy dronki w przestrzeni przypominamy sobie o nich wracamy
i.. jak je przejac na poklad?
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: fortar w Październik 30, 2009, 08:40:10
Podlatyjesz do dronki i wybierasz "scope to drone bay"
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Dheedee w Październik 30, 2009, 11:00:55
A jeżeli masz pełny dronebay a widzisz dronki w kosmosie to możesz je ściągnać także do cargo - kilkasz dronkę i wybierasz "scoop to cargo hold"... oczywiście musisz być 2500 m od dronki lub bliżej.

Pzdr...
Dd...
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Październik 30, 2009, 12:19:09
Nie sprawdzałem czy ten bug/feature obecnie działa, ale jeszcze kilkanaście tygodni temu wystarczyło na odlocie wrzucić dronkom rozkaz powrotu do dronebay. Po przywarpowaniu z powrotem dronkom należało wydać nowy rozkaz i potem można było powtórzyć powrót do dronebay (do tego momentu były "zagubione" i nie wiedziały co mają robić  ;))

Jedynie nie jestem teraz pewny czy działało to tylko na misjach w "zwykłej" przestrzeni, czy również w deadspace (ostatnio nie mam okazji tego testować).
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Październik 30, 2009, 14:08:12
Parę dni temu wykorzystałem ten "feature" na zwykłym PvP - po rewarpie na miejsce akcje drony "przyleciały do nogi".

Z misji ciężki dla droneboatów trzeba wymienić The Assault przeciw Guristas. Początek jest koszmarny - rzucenie dron na pierwszą grupę powoduje aggro na drony od drugiej. Schowanie dron powoduje, że mamy full aggro i zaczyna się po prostu sajgon.

Dla porównania, tą misję robi się semi-afk zwykły Drake'm >:D
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: vigo70 w Listopad 02, 2009, 09:13:22
A jakie skille podciagnac by dronki lataly dalej, szybciej i mocniej walily?  ::)
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Khobba w Listopad 02, 2009, 09:15:26
Panie, opisy skilli się czyta :P

drone interfacing,
drone navigation
no i pewnie scout/heavy drone operation, a potem poszczególne specjalizacje
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Xeovar w Listopad 02, 2009, 09:36:12
Combat Drone Operation - dmg bonus dla light i medium dronek
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Starakopara w Listopad 02, 2009, 12:11:35
Wystarczy ze poczekasz az npece wezma na ciebie aggro i dopiero wypuscisz dronki, jesli bedziesz tak robil to wszystkie przetrwaja do konca misji
(ja uzywam tylko gallente dronek, jestem zbyt leniwy by je zmieniac za kazdym razem, wiec poprostu uzywam tych ktore maja najwiekszy damage mod)

ja tez uzywam Gallentyjskich biedronek  ^^ a żeby nie tracić czasu na support kogoś z korpa ( podrzucanie przez kogos dronek i abandon ) poszedłem po rozum do głowy i kupiłem sobie Myrmidona  ;D, nafaszerowalem go Hobgoblinami t2 i Hammerheadami t2 i na misje gdzie da się moby skasować dronami latam Myrmem  :D
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Listopad 04, 2009, 11:43:08
A jakie skille podciagnac by dronki lataly dalej, szybciej i mocniej walily?  ::)
A) damage (skilluj w kolejności jak poniżej):
- drone interfacing
- combat drone operation (light + medium)
- rasowe specjalizacje (i.e. gallente drone specialization)
- heavy drone operation (heavy)
- sentry drone interfacing (sentry)
Powyższe skille mają bezpośrednio wpływ na dmg dronek. Jeśli nie używasz/nie zamierzasz używać np. sentry to pomiń ten skill. Namawiam natomiast żebyś wyskillował heavy bo warto. Specjalizacje dałem wcześniej przed heavy, ale tylko dlatego, że po prostu wcześniej zaczniesz korzystać z light/med T2 zanim skończysz heavy. Zakładam również, że drones masz wyskillowane na 5.

B) range (zasięg kontroli dronek):
- scout drone operation
- electronic warfare drone interfacing
Bazowy zasięg kontroli dronek to 20km, za każdy poziom scout masz dodatkowo 5km, za każdy poziom e-war masz 3km. Docelowo możesz mieć zatem 60km bez konieczności montowania modułów (zajmują slot high) - drone link augmentor.

C) inne (wytrzymałość/szybkość):
- navigation (szybkość MWD = szybciej dolatują na miejsce)
- sharpshooting (optimal = szczególnie przydatny przy sentry)
- durability (wytrzymałość dronek = dodatkowe hp do tarcz, pancerza i struktury)
Jak ze wszystkimi skillami - warto podnosić poziom równomiernie. 2 pierwsze skille mają rank 1, ostatni 5 więc się skilluje go dłużej, ale wg mnie warto wszystkie trzy podnosić na ten sam poziom w tym samym czasie.
Są również moduły poprawiające szybkość (drone navigation computer) oraz tracking i zasięg ognia dronek (omnidirectinal tracking link) montowane na sloty med.

D) niebojowe:
- mining drone operation (tylko dla kopaczy)
- repair drone operation (jeśli latasz logistykiem, albo wspierasz kolegów w gangu)
Dość wyspecjalizowane skille i o ile dronki kopiące są jeszcze stosunkowo często używane przez górników, o tyle dronki naprawiające to już wąska specjalizacja.

E) capitalowe:
- advanced drone interfacing
- fighters
W zasadzie jeśli nie latasz capitalami i nie zamierzasz nimi latać, to oba skille w zupełności możesz skreślić z listy planów. W każdym razie pierwszy (adv. drone int.) odpowiada za możliwość używania MODUŁU drone control unit pozwalającego na użycie dodatkowej dronki/fightera (ciekawe czy również wprowadzanych w Dominion bomberów). Ponieważ ma rank 5 to wyskillowanie na lvl5 zabiera sporo czasu i przez większość osób jest to dość kontrowersyjna decyzja (skoro i tak na high wozi się praktycznie zawsze ten sam fit, to w zasadzie brakuje miejsca na więcej jak 2-3 moduły DCU).
Fighter daje dodatkowy dmg jak sama nazwa wskazuje tylko fighterom. Co jest szczególnie ważne skoro nie korzystają one z bonusów pozostałych skilli dronkowych. Ogólnie zaleca się zrobienie tego skilla na lvl5 zanim zrobi się skill carrier na 5, a powód jest prozaiczna czas skillowania skilla carrier jest o 1/3 dłuższy. Osobiście uważam, że w przypadku gallente lepiej jest skillować carrier (dodatkowe dronki + dmg), ale to i tak w większym stopniu zależy od indywidualnych preferencji i atrybutów postaci.

W spisie powyżej brak informacji dotyczących dronek e-war. Nie jest to jednak przeoczenie z mojej strony, ponieważ dronki te dodatkowo wymagają odpowiedich skilli w grupie electronics i engineering (weapon disruption, target painting, sensor linking, propulsion jaming, energy emission systems) na lvl3.
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Starakopara w Listopad 04, 2009, 12:10:47
Dormio, skoro już tak kompleksowo wyjaśniłeś co i w jakiej kolejności skillować, może podpowiesz czy skill advanced drone interfacing odnosi sie tylko do dron t2 ( bo jak rozumiem drone interfacing który zwiększa dmg o 20% na poziom działa tylko na drony t1 ) ??

z góry dzięki za info
 o7
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Doom w Listopad 04, 2009, 12:20:49
Przecież wyraźnie napisał że daje dodatkowe moduły :P
Ja długo myślałem że te moduły wpływają tylko na ilość fighterów (opis albo skilla, albo samego modułu) potem chyba zmienił się zapis (albo ja coś pokręciłem, dawno to było...)
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Listopad 04, 2009, 12:31:52
Dormio, skoro już tak kompleksowo wyjaśniłeś co i w jakiej kolejności skillować, może podpowiesz czy skill advanced drone interfacing odnosi sie tylko do dron t2 ( bo jak rozumiem drone interfacing który zwiększa dmg o 20% na poziom działa tylko na drony t1 ) ??
Wyraźnie napisałem:
E) capitalowe:
- advanced drone interfacing
(...)
W każdym razie pierwszy (adv. drone int.) odpowiada za możliwość używania MODUŁU drone control unit pozwalającego na użycie dodatkowej dronki/fightera (...)
Póki co nie ma fighterów T2, a samo DCU działa zarówno na dronki T1, T2 jak i fightery.

Kolejność jest sprawą indywidualną, ta zaproponowana przeze mnie wynika z moich doświadczeń i atrybutów mojej postaci w EVE. Jeśli listę potraktujesz informacyjnie, a nie jako zalecenie to wówczas masz zebrane w jednym miejscu na co wpływa dany skill jeśli chodzi o dronki. Równie dobrze możesz zacząć od skilli związanych z zasięgiem kontroli i wytrzymałości dronek.

O ile mi wiadomo drone interfacing działa zarówno na T1, jak i na T2. Dawno jednak nie liczyłem wartości bonusów dla poszczególnych dronek, ale jeśli chcesz to możesz sam policzyć.
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Listopad 04, 2009, 12:33:40
(skoro i tak na high zawsze brakuje miejsca, więc kto wozi moduły DCU).

fix'd. :)
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Listopad 04, 2009, 12:58:47
fix'd. :)
Dziękuję, chociaż znam takich co wożą DCU z myślą do dmg (niemniej jednak nie znam nikogo kto wozi ich 5 szt).
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Listopad 04, 2009, 13:06:30
O ile mi wiadomo drone interfacing działa zarówno na T1, jak i na T2.

Działa na każdego drona, kropka. Jest to skill z gatunku "must have", drony bez interfacingu na III są po prostu g... warte. Żeby zacząć robić ten skill, trzeba mieć drony na V. I zrobić interfacing na IV jak tylko się da. Na V to już ciut hardcore, można się za to brać, jak się lata shipami med T2 z full fitem T2.

20 proc. bonusu per level oznacza, że z każdym poziomem masz de facto +1 drona.
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Rabbitofdoom w Listopad 04, 2009, 13:09:09
Dromio nie masz racji co do repair dronek. We flotach BS LR tam gdzie jest miejsce w drone bay to 3 setem dron bardzo czesto sa wlasnie rep dronki. Tak samo w gangu na close tez dobrze jest zeby jakis myrm albo inny arbitrator set dronek reperujacych mial zwlaszcza jak nie ma logistykow. RR nie zastapia ale do naprawiania porysowanego lakieru po walce albo tacklera ktorego pogryza warriorki sa jak znalazl.
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Dormio w Listopad 04, 2009, 13:23:15
Dromio nie masz racji co do repair dronek. We flotach BS LR tam gdzie jest miejsce w drone bay to 3 setem dron bardzo czesto sa wlasnie rep dronki. Tak samo w gangu na close tez dobrze jest zeby jakis myrm albo inny arbitrator set dronek reperujacych mial zwlaszcza jak nie ma logistykow. RR nie zastapia ale do naprawiania porysowanego lakieru po walce albo tacklera ktorego pogryza warriorki sa jak znalazl.
No jeśli dla Ciebie te fity są standardowe to faktycznie nie mam racji. Dla większości jednak IMHO będą one specjalizowane. Z resztą chyba nie przeczytałeś do końca tego wiersza:
- repair drone operation (jeśli latasz logistykiem, albo wspierasz kolegów w gangu)
Podkreśliłem to co sam napisałeś. Hmm nie widzę podkreślenia - pogrubiłem  ;D
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Starakopara w Listopad 04, 2009, 20:30:27
Działa na każdego drona, kropka. Jest to skill z gatunku "must have", drony bez interfacingu na III są po prostu g... warte. Żeby zacząć robić ten skill, trzeba mieć drony na V. I zrobić interfacing na IV jak tylko się da. Na V to już ciut hardcore, można się za to brać, jak się lata shipami med T2 z full fitem T2.

20 proc. bonusu per level oznacza, że z każdym poziomem masz de facto +1 drona.


Sokole mam juz wszystkie wyżej przez Ciebie wymienione skille ( DI na 3  :P ), posluguje sie biedronkami t2 ( Gallentyjskie Hobgobliny i Hammerheady ) :)
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: KiFuso w Listopad 05, 2009, 21:55:06
Witam,

Mam pytanie, co lepiej wybrać jeśli ma się wszystkie wyżej wymienione skili z dronek na 3-4 lvl, sentry t1, medium t2 czy heavy t1  ? Pamiętam jak grałem rok temu to mi odradzano sentry ale nie pamiętam za bardzo dlaczego, co do heavy.. hmm troche wolne chyba są

Drugie pytanie, czy da się robić np. Myrmidonem misje t3 z featem pod same drony?
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Doom w Listopad 05, 2009, 22:12:37
Zrobienie t2 med jak masz smal t2 to chyba niecałe pół dnia na wszystkie rasy (i chyba jednak nie masz wszystkich na 4 bo med t2 juz by były :P )

Różnica między sentry a heavy jest taka że:
- sentry mocniej biją
- heavy są mniej zależne od jego w jakiej odległości jest cel
Czego użyjesz to moim daniem bardziej zależy od ratów / tego jak latasz / twoich preferencji

Myrmidonem zrobisz l3, nawet niektóre l4
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Listopad 05, 2009, 22:20:42
Sentry sprawdzają się na misjach, które da się robić stojąc w miejscu... np: Blockade. Kiepsko z nimi na misjach, gdzie trzeba dużo manewrować, gdzie drony łapią aggro (i trzeba je pędem zwijać) oraz tam, gdzie NPC szybko wchodzą na ciasne orbity (Angele na przykład).

Heavy - bardzo dobre, ale ze wspomaganiem dodatkowymi modułami. Np: 2xDrone Navi i Target Painter. Wtedy są w stanie pojechać nawet frytki i do tego jeszcze szybko się przemieszczają.

A co do odradzania... DC na misji z setem Heavy T2 to spora strata finansowa.
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: KiFuso w Styczeń 13, 2010, 00:38:52
Augumented drony.. z czym to się je? Po statach tych dron sam wyciągam jeden wniosek - nadają się tylko na pvp?

Od standardowych różnią się większą wytrzymałością, szybkością i tym że zadają dwa różne typy DMG.
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: SokoleOko w Styczeń 13, 2010, 00:40:22
Są w pinezkę drogie. To trochę przekreśla sensowność ich użycia, IMHO
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Asag w Luty 18, 2011, 21:41:46
Sorry że wskrzeszam tak stary topic ale moje pytanie dotyczy dron więc to chyba najlepsze miejsce.

Dzisiaj przesiadłem się w arbitratora i pierwszy raz spotkałem się z dronami. Używam Hammerhead I i Hobgoblin I (przyznaję że to nie mój wybór, po prostu zerżnięte z pewnego fita).

Na razie jednocześnie mogę wysłać maksymalnie 4 drony. Chciałem aby wysyłało 2x Hammerhead i 2x Hobgoblina ale nie mam pojęcia jak to zrobić. Wiem że da się stworzyć grupę dron ale kiedy klikam w drone bay "Move drone to group" (czy jakoś podobnie) wstawia mi tam cały stack (czyli 10 bo akurat tyle mam w bay) a nie mogę dać np tylko 2. Jest w ogóle taka możliwość aby zgrupować po 2 każdego typu?

I jeszcze jedno. Z tego co wygooglowałem Hammerhead ma większe obrażenia, dlaczego więc stosuje się również Hobgobliny? Czy grupowanie różnych dron ma sens czy lepeij wysyłać jednocześnie tylko jednego typu?
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Khobba w Luty 18, 2011, 21:54:26
1. najlepiej (najbardziej efektywnie) jest wysyłać drony jednego typu.
2. gdybyś koniecznie chciał dodać różne drony do jednej grupy, musisz je rozgrupowac przed wpakowaniem do drone baya
3. większe drony są wolniejsze (nie doganiają szybkich statków) i gorzej trafiają małe cele.
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Goomich w Luty 18, 2011, 21:56:16
Na razie jednocześnie mogę wysłać maksymalnie 4 drony. Chciałem aby wysyłało 2x Hammerhead i 2x Hobgoblina ale nie mam pojęcia jak to zrobić. Wiem że da się stworzyć grupę dron ale kiedy klikam w drone bay "Move drone to group" (czy jakoś podobnie) wstawia mi tam cały stack (czyli 10 bo akurat tyle mam w bay) a nie mogę dać np tylko 2. Jest w ogóle taka możliwość aby zgrupować po 2 każdego typu?

Musisz wcześniej rozbić stacka na mniejsze??

I jeszcze jedno. Z tego co wygooglowałem Hammerhead ma większe obrażenia, dlaczego więc stosuje się również Hobgobliny? Czy grupowanie różnych dron ma sens czy lepeij wysyłać jednocześnie tylko jednego typu?

Hobgobline są mniejsze, szybsze, maja lepszy tracking, więc wypuszcza się je na małe statki. Oczywiście lepiej na raz wypuścić 5 hobgow, albo hammerów żeby szybciej załatwiły swój cel.
A dlaczego ktoś tam w soim ficie zastosował ten wariant? Spytaj się autora.
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Doom w Luty 18, 2011, 22:00:41
- Drone shipe = drony t2 med i light minimum - zrób to asap
- arbiter ma pojemny hangarwejdzie tam na pewno wiecej niż 5 hamerów i 5 gobosów
- nie miksowanie nie ma zbytniego sensu
- medy od light rożnią się tym że lepiej piorą fregaty (szybkość, traking), medy za to maja lepszy wygar od deski w gorę
- Na co fit na pvp czy na pve - w obu wypadkach moze sie okazac że potrzebujesz też innych / lep[iej uzyć innych / bez sensu uzyć tych konkretnych
- przez drone bay jak rozumiem masz na mysli ramke kontroli dron 9domyślnie pod overviu sie lokuje)? jak tak to puki dronki są strack to gówno zrobisz, muszą być luźne (albo na stacji wkladasz po jednej zamiast stacka, albo klikasz na stock w przestrzeni i każesz wystrzelić drony te co zostana wystrzelone sie odstackuja i bedziesz mógl indywidualnie je przenieść
-
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Filip Bonn w Lipiec 27, 2013, 20:15:10
Nie chciałem zaczynać nowego wątku, a pytanko akurat na temat dronek mam.

Dlaczego więszość jeśli nie wszyscy latają z dronkami gallente? co fit to Hobgobliny i Hammerheady , od wielkiego dzwona widzę warriory. Dlaczego nikt nie lata np z amarrskimi dronami albo caldari?
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: B0T0 w Lipiec 27, 2013, 20:24:59
Mają największy DPS, a warriory są szybkie.
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Bamsey Amraa w Lipiec 27, 2013, 20:27:14
Damage maja duzy i tyle a warriory bo szybkie i inny rodzaj dmg. Gallente to rasa dronkowcow wiec sila rzeczy jak ktos lata gallente to robi specke na gallente drony ew wlasnie warriory. Ot i cala tajemnica.
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: B0T0 w Lipiec 27, 2013, 20:29:08
http://nevillesmit.com/blog/2013/6/28/drones-guide

Bardzo fajny poradnik na temat dron, tylko że po angielsku.
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Azbuga w Lipiec 27, 2013, 20:36:52
i lata sie z innymi dronami - sentry sa fajne amarskie np :)
Tytuł: Odp: TNQ - Drony
Wiadomość wysłana przez: Filip Bonn w Lipiec 27, 2013, 21:21:40
http://nevillesmit.com/blog/2013/6/28/drones-guide

Bardzo fajny poradnik na temat dron, tylko że po angielsku.

Dzięki za ten link, sporo mi rozjaśnił w głowie.