Eve-Centrala
Eve Online => Garażownia => PVE => Wątek zaczęty przez: Kira Korpii w Grudzień 06, 2010, 11:16:31
-
zglaszam zapotrzebowanie na fit noctisa.
-
4 tractory 4 salvagery
AB lub MWD 10mn, cokolwiek - cap recharger, sensor booster, jakiś shield, co kto lubi.
3 expanded cargo
3 cargo optimalisation
Noctisem zbieram trochę inaczej niż destroyerem - po wlocie zaczynam powoli dryfować w kierunku najdalszej puszki i zbieram wszystko co blisko. Idzie jak burza, ale i tak ma niejasne wrażenie że klepiąc jednym kontem i zbierając drugim nie zarabiam tyle co po prostu klepiąc na dwa konta :(
-
rigi do salvagu anie do cargo :)
-
Z rigami do salvagu trzeba częściej wracać na POSa ze złomem.
-
Ja zbieram wyłącznie stuff z misji dronkowych i do tego wystarczy standardowe cargo Noctisa. Resztę warto może salvage'ować, ale zbierać złom meta 0-1 w ilościach hurtowych - chyba bez sensu, nawet pod kątem mielenia.
Skoro nie potrzeba więcej cargo, to zostaje napęd i tank. Aktualnie testuję wersję MWD+LSE/DC+nano+PDS. Zastanawiam się nad AB+ECM Burst/800mm+EANM+DC. Trzeba temu statkowi zapewnić minimum przeżywalności w 0.0.
Chyba warto też mieć więcej tractorów, a mniej salvagerów - ja latam teraz 6/2, choć może 5/3 będzie lepsze. Z bonusem z shipa salvagery T2 (mam na alcie :P) nawet bez rigów tną bardzo szybko.
Noctis ma absurdalną ilość capa, porównywalną z BC.
-
Bo ten statek jest z przedziału wielkości właśnie BC, do tego jak na swoje rozmiary ma odpowiednio pg i cpu :P
Ja sie zastanawiam nad wersją wh w mniej wiecej takim układzie:
tylko do zbierania złomu z anomali (jak kto inny mieli sleepki to to może wisiec jako scout)
4 tracktory, 3 salvagery, clock
mwd, cap
3 cargo, 3 salvage rigi
Lub wersję full exploracyjną
4 tractory, 3 salvagery, clock
analizer, codebreaker
nano / tank
nano / tank
w wh na większości takich saitów ruszenie puchy to spawn na leb więc szybko trzeba wiać
-
Noctis z cloakiem ma scan resolution jak dread.
-
Wraki raczej dają warpa jak noctis pojawia się na gridzie więc to małe utrudnienie :P
-
Noctis z cloakiem ma scan resolution jak dread.
Wraki lokujesz insta. Mam dwa WCS-y na swojej combat salvagerce i zalockowanie wraku zajmuje może 4 sekundy.
-
Fit na misje
Hi 4x beam 4x salvager
Med mwd + sensor booster + skrypt na scan res
low 3 expander t2 albo 2x expander jeden signal amplifier.
Rigi jeden na cargo 2 na salvage
Na tym ficie jest 3480m3 z trzema expanderami, z ampiliferem do scan res troche mniej, tak czy siak swietny ten statek nie tylko do salvage ale też dobry industral.
Nie jest to cap stable ale na takim ficie chodzi z włączonym mwd przez dwie i pól minuty, na max skilach na capa, bez konieczności wsadzania cap rechargera, zasięg przyciągania ma b duży a jeśli wrak wychodzi poza zasięg to wystarczy włączyć jeden, dwa cykle mwd i wchodzi w zasięg pozostałych wraków.
-
rigi do salvagu anie do cargo :)
Odświeżę wątek.
Czy istnieją moduły na low, medium lub hi sloty, które zwiększają szansę na lot z salvagu? Bardzo by się przydały!
-
Nie ma w eve nic co zwiększa szansę na sam salvage lub jego jakość. Jedyne co to rigi i implanty które zwiększają szansę że pierwszy cykl urządzenia będzie ostatnim (czytaj odpowiedź że udało Ci sie cos zsalvagowac i masz salvage, albo nie masz)
-
Dawno dawno temu z salvagem bylo tak, ze jego ilosc/jakosc byla generowana w momencie zbicia shipa/zrobienia misji - skille pozwalaly glowniue na szybsze wyciagniecie go. Nie wiem czy nadal ta formula funcjonuje i czy jej CCP nie zmienilo...
-
Raczej nic nie zmieniali. Zmiany dotyczyły ilości komponentów do rigsów.
Na ilość i jakość lootu ma wpływ rodzaj broni jakiej używasz w czasie walki. Jak porównywaliśmy z Mando ilość lootu jaką ja miałem latając swoim Dominixem, a jaką on miał w Ravence, to ja musiałem 2-3x więcej razy skakać na misje złomiarką (ta sama misja, ten sam agent, ta sama złomiarka). Od pewnego czasu testowo latam w zestawie Tengu + Noctis i jeszcze nie trafiłem na misję gdzie zabrakło mi miejsca w ładowni (~1600m3), a w zestawie 2xDominix i owszem - tak mniej więcej co 3-4 misja (tak wiem - Dominix ma 600m3 ładowni, ale mam na myśli konieczność obrócenia więcej jak 3x z pełną ładownią Dominixa)...
-
Czyli co... Założenie jest takie, że Faction wypadnie Ci jak zestrzelisz go z procy (czym gorsza broń tym lepszy loot)?
-
Nie. Faction to osobna tablica lootu i osobny licznik (prawdopodobieństwo wypadnięcia na misji jest bliskie 0). Poza tym faction wypada z faction NPCów, których akurat łatwo identyfikować (za czasów naszej bytności w 0.0 niektórzy specjalizowali się w oblatywaniu okolicy i odstrzeliwywaniu jedynie faction shipów).
To co napisałem to jedynie, że jak lecisz np. Ravenem, to częściej będziesz miał puste wraki, lub niewiele lootu we wraku, w porównaniu do Dominixa. Moja teoria jest taka, że ilość lootu jest określana na podstawie ilość dmg jaki pozostał z finalnego ciosu (czyli np. grupowanie dział nie służy większej ilości lootu). A żeby unaocznić, że mówię o naprawdę dużych ilościach lootu to powiem, że zbudowałem sobie z minsów z lootu Obeliska (musiałem co prawda dokopać tryt).
-
Czyli z punktu widzenia lootu najlepiej byłoby misje robić czymś, co jest w stanie wystawić set light dronek - zostawiasz rata na końcówce struktury i dożynasz dronami?
Swoją drogą - heavy/sentry też nie mają małej alfy. Stado Dominixów potrafi zalfować sentry dronami Drake'a (drony przydzielone FC, więc to naprawdę jest salwa).
-
Ale każda drona jest liczona osobno (czy tam set 5-ciu) i to wciąż znacznie mniej niż 6 large gunów zgrupowanych, czy salwa rakiet.
-
Dormio, pamiętaj że macie bardzo małą próbkę danych, żeby takie spiskowe teorie wysuwać :)
-
A przy ilu misjach zrobionych odpowiednio dużą próbką będę dysponować ?
-
Im więcej tym lepiej ;) Tak co najmniej po kilka(naście) tysięcy killi takich samych ratów z jednego i drugiego typu broni i zakładając identyczne warunki pozostałe - powinno wyjść mniej więcej po równo.
Nie jestem statystykiem, tylko opieram się na tym co pamiętam jak mi statystykę wpierali do głowy ;)
Poza tym - losowy drop jest o wiele prostszy do implementacji w grze niż jakieś kombinowania zależne od nie wiadomo czego - serwer ma wystarczająco dużo do liczenia bez tego, a jak się temu przypatrzeć, to sensu ani logiki w takim kombinowaniu nie ma.
-
A pamiętasz ze statystyki, że im większa próbka tym bardziej wypłaszczony wykres rozkładu ? Bo z informatyki najwyraźniej nie pamiętasz, że komputer nie ma możliwości dokonywać losowego doboru, a algorytmy losowe są z punktu widzenia matematyki i rachunku prawdopodobieństwa pseudolosowymi.
Ale niech Ci będzie...
Na dronkach i dzałach mam kilkadziesiąt jeśli nie kilkaset tysięcy kili NPCów ROCZNIE. Na rakietach nie mam pewnie więcej jak 2-3k kili w tym roku (i pewnie 2-3x tyle z poprzednich lat), ale odnoszę wrażenie, że mam wystarczająco dużo prób by przyjąć odpowiednią hipotezę.
Nawet jeśli jak sugerujesz powinienem mieć statystyki dla tych samych ratów to w przypadku dronek i dział mam po kilka tysięcy (choć dla rakiet póki co mam ledwie kilkaset). Ba... posiadane informacje pozwalają mi tworzyć kolejne hipotezy typu: całkowita ilość dmg z dział niezgrupowanych jest większa w porównaniu z działami zgrupowanymi.
Możesz obie te hipotezy spróbować obalić, ale musiałbyś zgromadzić odpowiednio dużą próbkę danych, która miałaby ten sam rząd wielkości co moja. Co jak obaj wiemy zajmuje "chwilkę" czasu.
-
Nawet jeśli jak sugerujesz powinienem mieć statystyki dla tych samych ratów to w przypadku dronek i dział mam po kilka tysięcy (choć dla rakiet póki co mam ledwie kilkaset).
Dla tych samych, bo różne raty nie dropią tego samego przecież.
Ba... posiadane informacje pozwalają mi tworzyć kolejne hipotezy typu: całkowita ilość dmg z dział niezgrupowanych jest większa w porównaniu z działami zgrupowanymi.
Co nie jest wcale dziwne, bo wtedy każde działo ma szansę na lepsze jakościowo trafienia (excellent vs barely scratches), zamiast liczenia tego tylko raz dla grupy. Ale też w tym żadnej spiskowej teorii nie ma. :)
Poza tym pamiętaj, że to jest mmo gdzie tych ratów na sekundę pada dużo - o wiele prościej i wydajniej jest zrobić prosty pseudolosowy drop rate (nawet dwuetapowy - dropi nic albo dropi coś, i potem wylosować co) niż kombinować i uwzględniać statek gracza, overkill, rodzaj broni, ilość xów w nicku gracza i nazwie statku oraz położenie 35 księżyca Jowisza. ;)
-
Ależ tu nie ma żadnej teorii spiskowej. Wg mnie jest mniej więcej jak napisałeś:
Poza tym pamiętaj, że to jest mmo gdzie tych ratów na sekundę pada dużo - o wiele prościej i wydajniej jest zrobić prosty pseudolosowy drop rate (nawet dwuetapowy - dropi nic albo dropi coś, i potem wylosować co) niż kombinować i uwzględniać statek gracza, overkill, rodzaj broni, ilość xów w nicku gracza i nazwie statku oraz położenie 35 księżyca Jowisza. ;)
Serwer ma mniej więcej taki algorytm:
- kill -> hp pozostałe po finalu -> nr/przedział w matrycy (pusty/niepusty) -> pseudolosowanie tablicy (ilość+rodzaj) -> drop lootu.
-
Co nie jest wcale dziwne, bo wtedy każde działo ma szansę na lepsze jakościowo trafienia (excellent vs barely scratches), zamiast liczenia tego tylko raz dla grupy. Ale też w tym żadnej spiskowej teorii nie ma. :)
Ej, no jak.
Masz 6 kostek do gry. Rzucasz, wyciągasz średnią arytmetyczną z wyników, wynik zaokrąglasz do pełnej liczby (zgodnie z zasadami - 3,45 = 3 ale 3,55 = 4).
Teraz bierzesz jedną kostkę i rzucasz raz.
Uważasz, że średnia z sześciu kostek będzie wypadała wyższa niż wynik z jednej?
Przykład może nie do końca równoważny z Eve, ale chodziło mi o to uśrednianie szans.
-
Ej no tak. Jeśli serwer liczy dla każdego działa osobno prawdopodobieństwo criticala to masz 8 szans na trafienie criticala w salwie. Jak masz 1 działo (zgrupowane działa) to masz 1 szansę na criticala. Prawdopodobieństwo nie jest większe przy zgrupowanych działach. Różnica nie jest znaczna, ale zawsze. Im więcej masz parametrów wpływających na końcowy wynik tym częściej będziesz miał średnią 3,55, a nie jak przy 1 zgrupowanym 3,45.
-
Ależ tu nie ma żadnej teorii spiskowej. Wg mnie jest mniej więcej jak napisałeś:Serwer ma mniej więcej taki algorytm:
- kill -> hp pozostałe po finalu -> nr/przedział w matrycy (pusty/niepusty) -> pseudolosowanie tablicy (ilość+rodzaj) -> drop lootu.
Zbyt skomplikowane.
kill -> pusty (kończymy tutaj) albo niepusty (tutaj ta szansa może też być inna niż 1/2, co by powodowało efekt jak opisujesz) -> rat ma przypisaną statyczną tablicę możliwych z niego dropów -> przejść po tej tablicy, dla każdego dropu wylosować 1/10 czy 1/ileśtam że wypadnie. (edit: w praktyce niektóre dropy mają 100% szansy na *typ* dropu, np. z każdego true sansha masz zawsze jakieś szkiełko i jakiś tag).
-
A mi się wydaje że już się zapędzacie trochę z tymi obliczeniami i teoriami. Co byście nie wymyślili to i tak tylko ludzie stojący za EVE wiedzą jak to dokładnie działa. Równie dobrze mógłbym napisać że loot zależy od tego czy jest pełnia i czy sąsiadka ma kota czarnego, białego czy nie ma wcale.
-
Zbyt skomplikowane.
kill -> pusty (kończymy tutaj) albo niepusty (tutaj ta szansa może też być inna niż 1/2, co by powodowało efekt jak opisujesz) -> rat ma przypisaną statyczną tablicę możliwych z niego dropów -> przejść po tej tablicy, dla każdego dropu wylosować 1/10 czy 1/ileśtam że wypadnie. (edit: w praktyce niektóre dropy mają 100% szansy na *typ* dropu, np. z każdego true sansha masz zawsze jakieś szkiełko i jakiś tag).
Przecież tak napisałem, a hp mówi w jakim zakresie tablicy się poruszać. To by idealnie się wpasowywało w role playing (wszystkie moduły uległy zniszczeniu = wrak jest pusty, bo przeciwnik zadał aż tak dużą ilość dmg). Z drugiej strony ten model nie ma nic względem zawartości wraku - zawartość jest określana przez inną tablicę.
Idealny obiekt do tego typu testu to sentry na misji - z rakietowego wypadają zawsze rakiety (4 możliwe warianty lootu), z działowych wypada amo do dział (więcej wariantów, ale wciąż mało). Przy dronkach i działach mam znacznie więcej puszek do zebrania niż przy rakietówkach. Być może to przypadek (tiaa... tu miejsce na Twoją teorię spisku), ale IMHO zbyt często mam z tym przypadkiem do czynienia.
BTW tej zgodności z role playing - "ubolewam" nad poprawką dronek (mi się podobało jak robiły coś po "swojemu"), bo odebrało im to znamiona AI, które w jakiejś tam części jest samodzielne, a właśnie w ramach rozwoju tej samodzielności uzyskały samoświadomość (Rouge Drone). A już dwie "rozmawiające" po walce dronki, które "spacerkowym krokiem" wracają do zatoki to coś co zawsze będzie wzbudzało u mnie miłe uczucia (i odpowiednią dozę bluzgów jak się spieszyłem).
A mi się wydaje że już się zapędzacie trochę z tymi obliczeniami i teoriami. Co byście nie wymyślili to i tak tylko ludzie stojący za EVE wiedzą jak to dokładnie działa. Równie dobrze mógłbym napisać że loot zależy od tego czy jest pełnia i czy sąsiadka ma kota czarnego, białego czy nie ma wcale.
Jak Ciebie nudzi dyskusja na forum dyskusyjnym to jej nie czytaj.
Jest tu jakiś admin/moderator ? Może część OT o teoriach przenieść do nowego wątku ?
-
Musze powiedziec że noktis to tylko zabawka do hi seca i 0.0.
W realiach WH Noctis jest najgorszym sprzetem do salvagowania.
Miekkie i potwornie dlugo sie zbiera.
Wyobrazcie sobie taką sytuacje:
Siedzicie sobie na takim Outpost frontier stronghold spokojnie salvagujac, nagle z kloaka wychodzi 30 km od was bomberek...
Puszcza bombke i zanim sie zawiniece dokonczy was torpedami.
Zanim chlopaki robiacy lokacje w tym samym systemie doleca na pomoc noktis jest puffniety i zlootowany... a bomberek odwarpowuje w cloaku i sie smieje :P
Pozdrawiam
-
Ej no tak. Jeśli serwer liczy dla każdego działa osobno prawdopodobieństwo criticala to masz 8 szans na trafienie criticala w salwie. Jak masz 1 działo (zgrupowane działa) to masz 1 szansę na criticala. Prawdopodobieństwo nie jest większe przy zgrupowanych działach. Różnica nie jest znaczna, ale zawsze. Im więcej masz parametrów wpływających na końcowy wynik tym częściej będziesz miał średnią 3,55, a nie jak przy 1 zgrupowanym 3,45.
Kurde, zgubiłeś mnie... a może ja Ciebie.
Wyobraź sobie, że są to elektroniczne kostki, które wyświetlają wynik z przedziału 1,000-6,000 z dokładnością do tej tysięcznej. Czyli rzucasz jedną i masz np. 3,567.
I teraz - uważasz, że średnia z sześciu rzutów będzie wyższa niż wynik z jednego rzutu?
Oczywiście - eksperyment trzeba byłoby zrobić np. 100 razy. Czyli 100 rzutów sześciokrotnych vs. 100 rzutów pojedynczych. Albo i tysiąc razy.
Rozsądek podpowiada, że wyniki będą zbliżone. Po prostu nie ma powodu, żeby częstsze rzucanie "powodowało" lepszy wynik.
-
Jak Ciebie nudzi dyskusja na forum dyskusyjnym to jej nie czytaj.
A gdzie napisałem że mnie nudzi? Stwierdziłem jedynie że wasze gdybanie i tak niczego nie udowodni bo zasady rządzące lootem mogą być całkiem inne i tylko programiści to wiedzą.
-
Przecież tak napisałem, a hp mówi w jakim zakresie tablicy się poruszać. To by idealnie się wpasowywało w role playing (wszystkie moduły uległy zniszczeniu = wrak jest pusty, bo przeciwnik zadał aż tak dużą ilość dmg).
No nie do końca tak samo - ty uzależniasz to od hp, według mnie to po prostu zwykłe losowanie 1/2 czy tam 1/3 (nie wiem ile, jakaś tam odpowiednio duża próbka danych by wykazała) szansy na to że w ogóle coś wypadnie - głównie dlatego że jest to mniej skomplikowane i mniej zasobożerne niż dorzucanie do tego obliczeń na podstawie overkilla.
Ale nie zaprzeczę, że dorzucenie do tego overkilla ma jakiś sens. :)
Idealny obiekt do tego typu testu to sentry na misji - z rakietowego wypadają zawsze rakiety (4 możliwe warianty lootu), z działowych wypada amo do dział (więcej wariantów, ale wciąż mało). Przy dronkach i działach mam znacznie więcej puszek do zebrania niż przy rakietówkach. Być może to przypadek (tiaa... tu miejsce na Twoją teorię spisku), ale IMHO zbyt często mam z tym przypadkiem do czynienia.
Równie dobrze może to być wynik właśnie pseudolosowego losowania 1/3 szansy wypadnie coś lub nic, dlatego też pytanie o wielkość próbki, bo na niewielu przypadkach to trochę może zakłócać wyniki :)
A co do dronek, moje i tak latają dość losowo mimo wyraźnych rozkazów latania stadem i skupiania ognia. ;)
-
I teraz - uważasz, że średnia z sześciu rzutów będzie wyższa niż wynik z jednego rzutu?
Tak. Używasz ECMów ? Lepiej używać po 1 module na cel czy więcej jak 1 moduł na cel ?
-
Tak. Używasz ECMów ? Lepiej używać po 1 module na cel czy więcej jak 1 moduł na cel ?
ECM jest zero-jedynkowy, działo nie.
-
Musze powiedziec że noktis to tylko zabawka do hi seca i 0.0.
W realiach WH Noctis jest najgorszym sprzetem do salvagowania.
Miekkie i potwornie dlugo sie zbiera.
Wyobrazcie sobie taką sytuacje:
Siedzicie sobie na takim Outpost frontier stronghold spokojnie salvagujac, nagle z kloaka wychodzi 30 km od was bomberek...
Puszcza bombke i zanim sie zawiniece dokonczy was torpedami.
Zanim chlopaki robiacy lokacje w tym samym systemie doleca na pomoc noktis jest puffniety i zlootowany... a bomberek odwarpowuje w cloaku i sie smieje :P
Pozdrawiam
Pier****** jak potłuczony. Szanowny pan słyszał o alignie?
Chłopaki z A4 łoją noctisami wrakowiska i jakos nie maja takich problemów...
-
Noctis jest najlepsza zabawka do salvagowania w WH , jesli ktos nie potrafi latac to bomber wychodzacy z cloaka jest problemem . Poza tym drobnym faktem noctis salvaguje caly sajt blyskawicznie. Nalezy tylko pamietac zeby nie robic glupiego zestawu 4x4 tylko 5 tractorow i 3 salvagery , przy ustawieniu 4x4 z salvage na 3 lvl i rigiami do salvagu 2 salvagery nie mialy co robic bo tractory nie nadazaja wrakow sciagac.
-
Ej no tak. Jeśli serwer liczy dla każdego działa osobno prawdopodobieństwo criticala to masz 8 szans na trafienie criticala w salwie. Jak masz 1 działo (zgrupowane działa) to masz 1 szansę na criticala. Prawdopodobieństwo nie jest większe przy zgrupowanych działach. Różnica nie jest znaczna, ale zawsze. Im więcej masz parametrów wpływających na końcowy wynik tym częściej będziesz miał średnią 3,55, a nie jak przy 1 zgrupowanym 3,45.
Na logikę total damage przy rozgrupowanych działach jest takie samo jak przy zgrupowanych. Oczywiście przy rozgrupowanych masz 8 krotnie większą szansę na max damage, ale także masz 8 krotnie większą szansę na minimal damage. Mimo wszystko wrażenie, że rozgrupowane zadają więcej damage mam i ja. Więc proponuję test. Ze stoperem 20 razy powtórzyć próbę z rozgrupowanymi działami i zgrupowanymi, atakując identyczny typ jednostki.
Być może informatycy ze stajni ccp byli samoukami i zastosowali jakieś pokręcone na wskroś algorytmy :)
-
Pier****** jak potłuczony. Szanowny pan słyszał o alignie?
Chłopaki z A4 łoją noctisami wrakowiska i jakos nie maja takich problemów...
Piszę z wlasnego doswiadczenia....
Nie zebym nimi latał ale mielismy 5 corpowych noctisow zostal jeden....
Deski jednak niezastapione sa tansze i wogule...
a jak maja zdechnac to i tak zdechna...
-
Piszę z wlasnego doswiadczenia....
Nie zebym nimi latał ale mielismy 5 corpowych noctisow zostal jeden....
Coś mi się tu nie zgadza :P
-
W takim wypadku piloci noctisów powinni pogadać ze scoutami o reimburście
-
ECM jest zero-jedynkowy, działo nie.
Chyba nie zrozumiałeś co napisałem. Nie chodzi o to czy zerojedynkowo działa zadają dmg tylko o wrecki które już zerojedynkowe są, a podnoszą ŚREDNIĄ. W przypadku dział zgrupowanych tych wrecków masz ewidentnie mniej bo masz mniej prób kiedy wreck może paść. Na chłopski rozum powinno być porównywalnie (wreck dla grupy dział vs wrecki dla wielu dział), ale w przypadku prawdopodobieństwa i chłopski rozum i babska intuicja zawodzą. Wg mnie prawdopodobieństwo dla zgrupowanych dział NIE jest zbalansowane vs prawdopodobieństwo pojedynczego działa.
Przyjmijmy, że prawdopodobieństwo wrecka wynosi 10% (1 strzał na 10), przy niezgrupowanych działach masz w pojedynczej salwie 8 prób ! Przy zgrupowanych masz tylko 1 próbę próbę na salwę (oczywiście jak trafisz to od razu wreck dla 8 jest naliczony) czyli musiałbyś częściej trafiać by wyrównać szanse. Jak widzisz ilość dmg w tym wypadku nie ma znaczenia, bo mówimy o prawdopodobieństwie wrecka, a nie o wartości (wysokości) wrecka dla działek niezgrupowanych vs zgrupowane.
Zapewne na próbie kilku tysięcy strzałów wartość total dmgu jest porównywalna (a może zgrupowane pokazują większą korzyść), ale do celów nie strzela się zazwyczaj kilkoma tysiącami strzałów.
To jak rzut 1 kostką i 8-ma. Nie wiem jak u Ciebie ze szczęściem, ale wg mnie przy 8 kostkach szanse, że wyrzucę co najmniej 1 raz 6 oczek jest większe (a możliwe, że będę miał więcej kostek z 6-ma oczkami). Wielkość kostki (zgrupowane działa to taka większa kostka) nie ma znaczenia względem tego czy wypadnie 1 czy 6 oczek.
W takim wypadku piloci noctisów powinni pogadać ze scoutami o reimburście
To chyba nie do końca błąd scoutów...
Siedzicie sobie na takim Outpost frontier stronghold spokojnie salvagujac, nagle z kloaka wychodzi 30 km od was bomberek...
Puszcza bombke i zanim sie zawiniece dokonczy was torpedami.
Zanim chlopaki robiacy lokacje w tym samym systemie doleca na pomoc noktis jest puffniety i zlootowany... a bomberek odwarpowuje w cloaku i sie smieje :P
Czyli piloci noctisów popełnili najprostszy z możliwych błędów = skupili się (i pewnie na dokładkę się nie poruszali) co umożliwiło objęcie ich 1 bombką (postawienie kolejnej pewnie nie dałoby efektu, bo zdążyliby uciec).
Edit: Post nr 3000 !
-
Zakładając że w identycznych warunkach, prawdopodobieństwo trafienia wrecka jest identyczne to możemy to sprowadzić do tych waszych kostek, przy czym raz rzucamy 8 niezależnymi kostkami, a raz takimi połączonymi, które zawsze upadają na tą samą ściankę.
Mam nadzieję że każdy wie iż wartość oczekiwana liczby oczek dla kostki z 6 ściankami wynosi 3,5. Więc wartość oczekiwana sumy tego co nam wypadnie dla niezależnych kostek wynosi 8 * 3,5 (bo rzucamy 8 razy identycznymi kostkami i każda ma taką samą wartość oczekiwaną), a dla połączonych... 8 * 3,5, bo kostka którą rzucaliśmy ma taką właśnie wartość oczekiwaną, a pozostałe zachowują się identycznie.
Tyle jeśli chodzi o matematykę.
-
Tyle jeśli chodzi o matematykę.
I tyle jeśli chodzi o EVE, bo z analizy logów wynika zupełnie inny obraz...
-
A ile logów analizowałeś? 50? 1000? Kostki zaczynają być zbieżne do tego 3,5 po przynajmniej 100 rzutach, a masz tylko 6 możliwych wartości. Dormio mówimy o DOWOLNIE dużej ilości rzutów/strzałów.
Oczywiście model nie ma zastosowania w przypadku gdy zgrupowane działa zachowują się inaczej niż jedno z odpowiednio przemnożonym dmg modem..
-
Dla "latajacych inaczej" podaje ciekawostke: ZGRUPOWANIE DZIAL NIE POWODUJE ZADNEJ ZMIANY DMG, kazdy strzal jest w tej kupce po prostu sumowany i "ukrywaja" sie w tej sumie wrecki, lighty, heavy hity itp itd. Caly ten temat jest o kant dupy rozbic.
Zreszta to samo z salvagem i jakims mitycznym hit points wraku, czy innym "krytycznym" dmg w ostatnim momencie. Ostatnio juz slyszalem przeboj ze lepszy loot z wraku jest jesli salvagniesz go shipem wyzszego tech.... Tak idzcie salvagowac Tengu, OMG.
-
Dla "latajacych inaczej" podaje ciekawostke: ZGRUPOWANIE DZIAL NIE POWODUJE ZADNEJ ZMIANY DMG, kazdy strzal jest w tej kupce po prostu sumowany i "ukrywaja" sie w tej sumie wrecki, lighty, heavy hity itp itd. Caly ten temat jest o kant dupy rozbic.
W takim razie jaki jest zysk po stronie serwera z grupowania broni? CCP podkreśla że ten zysk jest.
-
Dla "latajacych inaczej" podaje ciekawostke: ZGRUPOWANIE DZIAL NIE POWODUJE ZADNEJ ZMIANY DMG, kazdy strzal jest w tej kupce po prostu sumowany i "ukrywaja" sie w tej sumie wrecki, lighty, heavy hity itp itd. Caly ten temat jest o kant dupy rozbic.
Jakieś dowody ? Czy to tym razem Twoje wywody równie wiarygodne jak rozważania w tym topicu.
Zreszta to samo z salvagem i jakims mitycznym hit points wraku, czy innym "krytycznym" dmg w ostatnim momencie. Ostatnio juz slyszalem przeboj ze lepszy loot z wraku jest jesli salvagniesz go shipem wyzszego tech.... Tak idzcie salvagowac Tengu, OMG.
No i na pewno coś z tym jest wbrew Twojej nieudolnej złośliwości. Skoro zawodowcy tak salvagują.
http://kb.bu-fu.org/?a=kill_detail&kll_id=61341
-
W takim razie jaki jest zysk po stronie serwera z grupowania broni? CCP podkreśla że ten zysk jest.
Na prosty programistyczny rozum powinno być tak jak pisałem wcześniej, że zgrupowane działa zachowują się jak jedno z odpowiednio przemnożonym dmg modem. Jest to matematycznie poprawne i zmniejsza ilość obliczeń o te 6, 8 razy. Po prostu raz walniesz wrecka z 8 dział jednocześnie a innym razem chybisz całym zestawem, koniec końców zadasz identyczny dmg.
-
Na prosty programistyczny rozum powinno być tak jak pisałem wcześniej, że zgrupowane działa zachowują się jak jedno z odpowiednio przemnożonym dmg modem. Jest to matematycznie poprawne i zmniejsza ilość obliczeń o te 6, 8 razy. Po prostu raz walniesz wrecka z 8 dział jednocześnie a innym razem chybisz całym zestawem, koniec końców zadasz identyczny dmg.
Na prosty nieprogramistyczny rozum wydaje się, ze taka właśnie idea im przyświecała. Tyle, że na ten sam nieprogramistyczny rozum jest to bezdyskusyjny nerf damagu w wypadku grupowania dział w szczególnych przypadkach ich użycia.
-
Właśnie dlatego wydaje mi się, że Kira nie ma racji, bo gdyby miał, to jedyną korzyścią z grupowania dział byłaby wygoda.
Jakieś dowody ? Czy to tym razem Twoje wywody równie wiarygodne jak rozważania w tym topicu.
No i na pewno coś z tym jest wbrew Twojej nieudolnej złośliwości. Skoro zawodowcy tak salvagują.
http://kb.bu-fu.org/?a=kill_detail&kll_id=61341
To nie jest dedykowany salvager, tylko alt-scout Loki na travel ficie. Chwila nieuwagi, lądując bumpnął o gate'a i był w dupie.
-
Moze Sokol jest taki zysk ze wysyla do klienta jeden pakiet z wartoscia sumy strzalu zamiast 8 osobnych? Zreszta, umowmy sie wylosowanie i zsumowanie osmiu liczb, nawet w walce 1000 ludzi chyba nie przerasta mozliwosci wspolczesnych komputerow ;p Bardziej pewnie chodzi o przesylanie tego, chociaz moge sie tu mylic.
Poza tym nie slyszalem zeby to mialo poprawiac prace serwera, moze cos przegapilem, ja to od zawsze uwazalem za wygode uzytkownika.
Dlugo dosc z ta funkcja za to latalem czy to na macharielu, czy nightmerze(arty i tachy), gdzie widac EWIDENTNIE zasade dzialania w praktyce. Bo jesli mialbym przyjac za pewnik jakies wyzej podane zdanie ze mam tylko 1 szanse na wreck hit majac zgrupowane dziala, a ta szansa z wzorow(poszukajcie w googlach) jest okolo 1%, to prawie nigdy bym ich nie widzial, tymczasem mam caly czas 7 osobnych szans na wrecka, bo sa ZNACZNIE czesciej niz 1/100 razy...
Jak zreszta wyjasnic "teorie jednego strzalu" jesli na przyklad ewidentnie z tempesta z arty trafiasz cos za 700 zamiast za 6000 dmg? OZNACZA TO EWIDENTNIE CHYBIENIE 5 dzialami i TRAFIENIE szostym.
http://www.eveonline.com/devblog.asp?a=blog&bid=596
Zmusiliscie mnie do szukania
How are the grouped weapons attributes calculated?
The system was designed to retain balance between grouped and individual weapons. For example, damage multiplier and capacitor consumption will be properly multiplied depending on the number of grouped weapons, while falloff, tracking, range will remain the same. Hit dice is rolled separately for each module that is grouped while taking into account wrecking hits, so you won’t have a wrecking hit taking the summed up damage of all weapons (which would just be insane).
-
To nie jest dedykowany salvager, tylko alt-scout Loki na travel ficie. Chwila nieuwagi, lądując bumpnął o gate'a i był w dupie.
Hmm....ja wiem, że jest tendencja do maskowania każdej "nieprofesjonalnej wtopy" ;D i nie żebym był ekspertem od travel-fitów alt-scoutów ale.... ten tzw. alt-scout nie ma ani AB, ani MWD. Czy to aby na pewno standardowy fit na alt-scouta....?
-
Ok to juz widac rownie ewidentnie jak zgrupowane dzialka, ze temu panu nie chodzi o wyjasnienia tylko o flame, juz od pierwszej odpowiedzi na moj post. BAN HIM!
-
Ok to juz widac rownie ewidentnie jak zgrupowane dzialka, ze temu panu nie chodzi o wyjasnienia tylko o flame, juz od pierwszej odpowiedzi na moj post. BAN HIM!
Może Ban You, to Ci pomoże ochłonąć... :P
A Dev Blog wyjaśnia sprawę.
-
Hit dice is rolled separately for each module that is grouped while taking into account wrecking hits, so you won’t have a wrecking hit taking the summed up damage of all weapons (which would just be insane).
Mhm. No to generalnie nie mieliśmy racji. :)
-
Hmm....ja wiem, że jest tendencja do maskowania każdej "nieprofesjonalnej wtopy" ;D i nie żebym był ekspertem od travel-fitów alt-scoutów ale.... ten tzw. alt-scout nie ma ani AB, ani MWD. Czy to aby na pewno standardowy fit na alt-scouta....?
Powinien mieć MWD, ale szczerze mówiąc - skoro ma covert-cloaka i nullfier (oraz wariackie agility) to niby co ma go zatrzymać podczas 40j gate-to-gate?
-
How are the grouped weapons attributes calculated?
The system was designed to retain balance between grouped and individual weapons. For example, damage multiplier and capacitor consumption will be properly multiplied depending on the number of grouped weapons, while falloff, tracking, range will remain the same. Hit dice is rolled separately for each module that is grouped while taking into account wrecking hits, so you won’t have a wrecking hit taking the summed up damage of all weapons (which would just be insane).
No to mam szczęście i powinienem grać w totka, bo te kilka logów które sprawdzałem, a w których miałem po kilkaset strzałów twierdzi, że w działach rozgrupowanych mam więcej wrecków niż kiedy są zgrupowane.
No ale to może jak GlassCutter napisał powinienem sprawdzić kilkaset logów, a nie bazować na tych kilku które chciało mi się przeglądać. Z tym, że wówczas zaczyna nabierać znaczenia efekt skali, bo przy kilkuset tysiącach strzałów uśrednianie zaciera różnice. Tylko ile strzałów masz na pojedynczym targecie ? Kilkaset ? Nic to... po prostu mam szczęście do wrecków 8)
-
Model (mocno) uproszczony.
Działa (8 szt) zgrupowane wysyłają informację:
AA BB C D E F G H I J (12 pakiecików, bajtów, whatewer).
Gdzie AA - rodzaj działa, BB - rodzaj ammo, C-J wyniki trafień poszczególnych dział (0-pudło, 1-glancing hit, 2-light itp...).
Działa rozgrupowane:
Działo nr 1: AA BB C (5 pakietów),
Działo nr 2: AA BB D (5 pakietów),
.
.
Działo nr 8: AA BB J (5 pakietów).
Łącznie 8 dział przesyła więc 40 pakietów, czyli 3 i 1/3 raza więcej niż po zgrupowaniu. Stąd zysk przy stosunkowo małej ingerencji w mechanikę.
Oczywiście, gdyby rodzaj hita był określany łącznie dla wszystkich dział, spowodowałoby to jeszcze większą różnicę w ilości danych, ale jednocześnie mogłoby nieco zachwiać ogólnym balansem dpsu.
-
Ostatnio sprawdzałem dla rakiet = w przypadku wyrzutni zgrupowanych jest sumą wartości (średniej) dla poszczególnych rakiet, w przypadku rozgrupowanych różnica pomiędzy poszczególnymi rakietkami nie jest duża, ale występuje, a suma jest inna niż dla wartości zgrupowanej (znów różnica nie jest wielka)...
Zagadnienie akademickie, ale skoro niektórym 2% robi wielką różnicę... ;) :P
-
No to mam szczęście i powinienem grać w totka, bo te kilka logów które sprawdzałem, a w których miałem po kilkaset strzałów twierdzi, że w działach rozgrupowanych mam więcej wrecków niż kiedy są zgrupowane.
No ale to może jak GlassCutter napisał powinienem sprawdzić kilkaset logów, a nie bazować na tych kilku które chciało mi się przeglądać. Z tym, że wówczas zaczyna nabierać znaczenia efekt skali, bo przy kilkuset tysiącach strzałów uśrednianie zaciera różnice. Tylko ile strzałów masz na pojedynczym targecie ? Kilkaset ? Nic to... po prostu mam szczęście do wrecków 8)
Jakiś czas temu usłyszałem coś co pamiętam że zrozumiałem(pamięć jest zawodna a zrozumienie mogło być złe), że masz większą szanse na wrecka przy skilu na 5 od danej broni, czy tam specce (nie pamiętam dokładnie, może oba miały znaczenie). Jeśli to prawda, a nie wiem na ile w tym prawdy, i proszę o weryfikacje, to może po prostu to zasługa Twoich skili.
-
Specy nie mam na 5, a rakietki są póki co sporo w tyle za działami.