Pokaż wiadomości

Ta sekcja pozwala Ci zobaczyć wszystkie wiadomości wysłane przez tego użytkownika. Zwróć uwagę, że możesz widzieć tylko wiadomości wysłane w działach do których masz aktualnie dostęp.


Wiadomości - SokoleOko

Strony: 1 ... 191 192 [193] 194
6721
Total Noob Questions / Odp: Total Noob Questions: Misje
« dnia: Styczeń 21, 2009, 13:12:59 »
Cytuj
Na fregaty najlepsze są małe drony. W Megathronie możesz mieć ich kilka zestawów.

Raczej wolałbym używać heavy dron przeciw głównym celom. Mam juz drone interfacing, więc zysk w moim DPS z dron jest odczuwalny. Niestety, Megas to nie Dominik i wejdzie tam po prostu 5 Heavy, bez wyboru w czasie walki.

Cytuj
Z Nosferatu zrezygnuj, zaoszczędzisz na CPU i PG żeby użyć pełnego zestawu dział 425mm.

425mm mi nie wchodzą - mogę wymienić NOS-a na jednego raila 350mm, ale przy obecnych skillach nie jestem "cap-stable" - tank daje radę, jak zasilam go cap boosterami. NOS bardzo pomaga, bo zawsze robię z jednej frytki "bateryjkę". Poza tym 8 dział wsadzić nie można - jest tylko 7 turret hardpoints. Czyli albo NOS, albo jakiś launcher.

Cytuj
Jeśli koniecznie chcesz coś wsadzić w ostatni slot to Rocket Launcher.

Hmm... ale to na bardzo bliski zasięg i tylko na frytki, prawda? HML będzie jednak bardziej uniwersalny, da się nim "uzupełnić" główną artylerię walącą nawet w BS-a.

Cytuj
Capacitor podbij sobie Cap Rechargerami lub rigami, jeśli wypełnisz low sloty odpowiednio dobranym tankiem do typu NPC to wystarczy Ci jedna repper (lub drugi włączany okazjonalnie) i nie będzie problemu z capem.

Mam 2xCapRecharger II i named Capbooster. Na low założyłem:
-1600 plejta (tego najlepszego)
- Named EANM
- 2 aktywne hardenery (named) pod konkretną misję
- DC T2
- Medium Repka T2
- Small Repka "Centum-coś tam"

Przy tej small jestem cap-stable, ale MAR muszę włączać i wtedy cap powoli znika. Przy włączonym NOS-ie wystarczą pojedyncze "pchnięcia" Boosterami 800.

Rigi są rozwiązaniem, ale nie chcę przeinwestować shipa, którym polatam być może tydzień-dwa... swędzi mnie Megas Navy Issue, który mógłby się stać docelowym shipem do farmienia ISK-ów z misji lvl4.


6722
Total Noob Questions / Odp: Total Noob Questions: Misje
« dnia: Styczeń 21, 2009, 12:43:45 »
Czyli HML da radę... trzeba będzie potestować, bo skill już mam na to, a zamiana jednego modułu to żaden koszt.

Ważne, żeby zdemolować taką frytkę dwoma, trzema trafieniami, co udaje mi się teraz - jako n00b na misjach lvl4 boję się Warp Disruptorów i takie shipy niszczę na wstępie.

Zastanawiałem się jeszcze nad konfiguracją 5 raili/ 2 cruise missiles... dmg takiego pocisku wygląda smakowicie, ale w EFT wychodzi gorzej w cyferkach. Ale mimo mniejszego DPS/Volleya byłby zysk z tego, że mogę dobrać amunicję pod przeciwnika, co nie jest możliwe w przypadku raila?

6723
Total Noob Questions / Odp: Total Noob Questions: Misje
« dnia: Styczeń 21, 2009, 12:24:15 »
Fituję sobie właśnie Megasa na misje lvl4 i zastanawiam się nad takim uzbrojeniem:

- 6x350mm raile meta 4 (te 425mm mi się niestety nie mieszczą - brak CPU)
- Heavy Vampire (żeby można było doładowywać "za darmo" capa potrzebnego do armor tanka)
- Heavy Missile Launcher.
- 5xHeavy Drones (dobranych pod misje).

Ten launcher pomyślany jest jako tani sposób na frytki, których pewnie nie będę w stanie nawet zarysować główną artylerią. O ile teraz na Dominiku z powodzeniem "snajpię" frytki medium railami na dystansach 20-50 km, gdy lecą na mnie, to large raile chyba tego potrafić nie będą.

Czy wobec tego HML będzie dobrym rozwiązaniem? Czy Heavy Missile będą skutecznie mordować frytki?

Bo w większe shipy będą trafiać bez problemu, a wg. symulacji EFT "oddanie" jednego raila 350mm za HML to różnica w DPS na poziomie jednego procenta - czyli pomijalna. Tylko czy te rakiety trafią w szybkie frytki NPC.

6724
Total Noob Questions / Odp: Total Noob Questions: Misje
« dnia: Styczeń 20, 2009, 13:39:07 »
Cytuj
Characters with -5.0 or less faction standings toward an empire will be shot when entering its space.

Za http://wiki.eveonline.com/wiki/Factional_Warfare#Faction_standings:


6725
Total Noob Questions / Odp: Total Noob Questions: Misje
« dnia: Styczeń 20, 2009, 12:05:40 »
Wydaje mi się, że od standa -5.0 jest ryzyko, że ostrzela Cię flota danej frakcji po wejściu do "jej" systemu. Tyle, że do standa -5.0 droga długa, a skill "dyplomacja" sporo tu pomaga.

6726
Total Noob Questions / Odp: Total Noob Questions: Misje
« dnia: Styczeń 17, 2009, 12:47:43 »
Pomijając kwiatki, jak wczoraj widziany przeze mnie na kontraktach oficerski cap recharger za drobne 1,6 miliarda ISK, który to dodaje nam +24%, a zwykły cap recharger T2 kosztujący jakieś grosze, dodaje +20%.

Oczywiście, ktoś powie że "ta różnica może zdecydować o wyniku walki". Niewykluczone, ale przy TAKIEJ różnicy w cenie, to opłaca się wtopić cztery BS-y Navy Issue z fitem i wciąż będzie się do przodu  :uglystupid2:

6727
Total Noob Questions / Odp: Total Noob Questions: Misje
« dnia: Styczeń 16, 2009, 14:08:22 »
Interfacing mam na 3, robię właśnie na 4.

Ten uberDPS z heavy zawsze jednak pozostanie wirtualny, bo czas dolotu. Poza tym, powiedzmy że będę operował dronami na 55-60 km (z rigiem). Tymczasem large railami mogę strzelać dość skutecznie do maksymalnego zasięgu targetowania (70+km)... i kusi mnie, żeby na Megasa włożyć sobie jeszcze cruise missile (skille jakoś tak przypadkiem nabyłem po drodze  ;D)

6728
Total Noob Questions / Odp: Total Noob Questions: Misje
« dnia: Styczeń 16, 2009, 13:26:18 »
Przy moich obecnych skillach, to przy medium railach na Dominixie DPS rozkłada mi się mniej więcej 50/50 między heavy drony a artylerię pokładową. Problem jednak w tym, że heavy drony strasznie wolno latają, a ja preferuję walkę na dystans - bardzo często staram się złapać agro, po czym 180 stopni i niech mnie gonią, a ja stopniowo kasuję te, które podlecą najbliżej. Ku mojemu zaskoczeniu, średnie i duże krzyżyki bardzo rzadko podchodzą do mnie na bliżej niż 10 km, bliżej orbitują frytki, ale do nich nawet nie strzelam w takich sytuacjach - raczej niszczę je na 50 km "lekką amunicją" albo zostawiam dronkom.

Pobawiłem się EFT i wyszły mi takie łączne DPS-y (przy identycznej konfiguracji low i med slotów w obu shipach):

Dominix (5 Heavy Drone) - 249
Dominix (5 Medium Drone) - 161
Megathron (5 Medium Drone) - 198

Biorąc pod uwagę czas dolotu heavy dron na dystans 40 km, to jednak chyba lepsza będzie konfiguracja Megasa. Zwłaszcza, że wychodzi w nim więcej HP, choć cap starczy na mniej... trzeba się będzie przyzwyczaić do kupowania boosterów.


6729
Total Noob Questions / Odp: Total Noob Questions: Misje
« dnia: Styczeń 16, 2009, 12:19:27 »
Puryzm, ortodoksja czy stan faktyczny?  ::)

Misje lvl2 robiłem Thoraxem na small gunach, bo mediumami nie trafiałem w 75% celów. OK, nie korzystałem z bonusów statku, ale przynajmniej nie marnowałem ammo.

Teraz latam Dominixem na medium gunach (znów: bez bonusów), ale z niezłymi dronami i większość misji lvl3 robię semi-afk. Wczoraj trafił mi się "My Sweet Privateer" i tymi mediumami szybciej zjadałem BS-y, niż HAC-e, które wyjątkowo napsuły mi krwi.

W perspektywie tygodnia będę miał dostęp do lvl4. O ile na Dominiku mogę ustawić sensowną konfigurację artylerii medium (5x250mm rail), o tyle large już nie wchodzą za bardzo - albo 4 kiepskie "dual 250mm", albo 3 lepsze 350mm. Biorąc pod uwagę, że jestem dość rozczarowany Heavy Dronami (za woooolne do mojego stylu walki), to zastanawiam się nad Megasem (prawie 2 razy więcej grida, więc z artylerią large nie będzie problemu) i medium dronami do zamiatania drobnicy. Wada: na moje oko i przy moich skillach, Megas będzie miał ciut gorszy tank od Dominixa (wolniejsze ładowanie capa).

Czyli krótko: na lvl4 Dominix na medium gunach czy Megas na large?

A propos "poprawiania trafiania": na razie strach mi oddać coś z tanka. :crazy2:

6730
Total Noob Questions / Odp: Total Noob Questions: Misje
« dnia: Styczeń 16, 2009, 11:55:34 »
Pytanie ogólne - jakie guny montować na BS-ie z przeznaczeniem do robienia misji lvl4 - medium czy large?

Odpowiedź chyba można sprowadzić do tego, czy large guny (raile - jeśli to ma znaczenie) są skuteczne przeciw cruiserom, bo BC/BS będą przcież trafiać bez problemu. Na frytki i deski mam drony, czyli pozostają cruisery (zwłaszcza HAC-e!).

Do tej pory byłem zwolennikiem jednorodnej i zgrupowanej artylerii... czy na misjach lvl4 sprawdza się mieszanie medium i large? Na mój nos nooba taka konfiguracja nie brzmi "efektywnie", wyglądałaby bardziej na zło konieczne.

6731
Total Noob Questions / Odp: Total Noob Questions V
« dnia: Styczeń 13, 2009, 11:08:20 »
Pytanie o NOS-a vs. NPC... skoro podobno (?) statki NPC nie mają capa, to czy ma sens taktyka na misjach, w których trzymam na NOS-ie jakąś fregatkę NPC (akurat te shipy lubią podlatywać blisko) i tłukę wszystko inne, traktując tą właśnie fregatkę jako mobilny i darmowy cap booster?

Chodzi mi o to, czy maksymalnie efektywnie wykorzystam wtedy heavy NOS-a? Czy może lepiej przyssać się do jakiegoś cruisera/BC, bo będę z niego pobierał więcej energii?

6732
Wsparcie techniczne / Odp: Problemy z ustawieniami grafiki
« dnia: Styczeń 12, 2009, 22:43:00 »
Faktycznie, w classicu to było... dziwna logika  :uglystupid2:

Problem solved - dzięki  O0

6733
Wsparcie techniczne / Odp: Problemy z ustawieniami grafiki
« dnia: Styczeń 12, 2009, 16:08:25 »
Kliknąłem, zamknąłem i otworzyłem klienta i... to samo.

6734
Wsparcie techniczne / Odp: Problemy z ustawieniami grafiki
« dnia: Styczeń 12, 2009, 15:40:46 »
No to ja tego chyba nie mam?

6735
Wsparcie techniczne / Odp: Total Noob Questions V
« dnia: Styczeń 12, 2009, 14:39:34 »
Kombat - o, to chyba to, tylko gdzie to jest? Patrzę, patrzę i nie widzę... zaraz chyba zmienię nick :D

6736
Wsparcie techniczne / Total Noob Questions V
« dnia: Styczeń 12, 2009, 13:32:42 »
Przeryłem sumiennie, ale nie mogę znaleźć.

6737
Wsparcie techniczne / Problemy z ustawieniami grafiki
« dnia: Styczeń 12, 2009, 13:07:12 »
Instalowałem na nowo klienta Premium i "sam z siebie" (albo może ja przypadkiem?) włączyłem sobie taki efekt, że na stacji kamera cały czas krąży wokół statku. Przy monitorze 22" można rzucić pawia... więc jak to wyłączyć? :buck2:

Wydzieliłem z Total Noob Questions.
X.

6738
Total Noob Questions / Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« dnia: Grudzień 25, 2008, 14:20:45 »
Factional Warfare

Czytam o tym i na pierwszy rzut oka wygląda zachęcająco. Jakie w praktyce są minusy?

- da się na tym zarabiać?
- czy związanie się z jednym państwem powoduje, że jestem persona non grata w pozostałych trzech?
- czy  koniecznie trzeba działać w jakimś gangu czy większość ludzi lata solo?
- czy to jest w ogóle popularne?

Będę wdzięczny za podpowiedzi  :coolsmiley:

6739
Total Noob Questions / Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« dnia: Grudzień 18, 2008, 22:08:13 »

2) Czyli co - mogę wystawić absurdalnie wysoki collateral? Ofc, najwyżej nikt się po to nie schyli?

5) Wręcz przeciwnie - piracić nie zamierzam. Natomiast chodzi mi raczej o sytuacje, gdy ktoś mnie atakuje w lowsecu. Na razie - ze względu na mizerne skille i generalne słabe ogarnięcie gry - z miejsca palę gumę. Przeżywalność mam niezłą: zdarzyło mi się zginąć na gate-campie, ale nigdy nikt nie był w stanie złapać mnie na pasku nawet jeśli w ogóle do kontaktu doszło . Z drugiej strony, już mnie troszkę diabli biorą od tego uciekania (ego, ego!) i najchętniej bym się odgryzł... wczoraj goniły mnie dwie AF-ki i zastanawiam się po prostu czy to nie był akurat cel, który mógłbym zarysować. Podejrzewałem jednak, że te AF były bardzo szybkie, plus jeden z tych pilotów był CEO jakiegoś korpa, więc raczej wiedział co robi.

6740
Total Noob Questions / Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« dnia: Grudzień 18, 2008, 20:03:25 »
Kolejna porcja pytań od nooba :)

1) Statki w cloacku  - czy widać je na scanie?

2) Kontrakty kurierskie - jak ustalany jest collaterall? Czy wystawiając taki kontrakt może ustawiać tę wartość "z d...", czyli to się samo kalkuluje na podstawie wartości towaru? I w drugą stronę - czy jeśli do przerzucenia jest np: 5000 m3, to czy mogę to przewieźć w dwóch partiach?

3) Gate-campy. Siedzę w systemie, w którym jest gate-campa (czyli i ja, i campa jestem po tej samej stronie interesującej mnie bramie), to jaka taktyka przebicia się jest najlepsza - warp to 0 na bramę i jump? Statek zdzierży nawet 3 dobre salwy z BS-a bez wejścia na strukturę (sprawdzone!), więc jeśli skok zajmie 5-10 sekund, nie będzie problemu. Ale czy to dobry pomysł, czy jest może lepszy?

4) Safespoty - załóżmy, że jest pusty system, w którym jestem tylko ja i gang szukających mnie przeciwników. Mam SS-a, ale powiedzmy, że zrobiony jest "po taniości" - albo jest w prostej linii pomiędzy dwiema punktami, albo jest bliżej niż 14,5 AU od jakiegoś punktu. Czy jednak ten SS oraz 20+ innych obiektów (gwiazda, planety, moony, belty - ale NIE gate'y) wystarczy, by skacząc non-stop pomiędzy tymi punktami być nieuchwytnym? Non-stop, znaczy "jestem w danym punkcie przez 30 sekund i warp na kolejny, w losowej kolejności). Cel ćwiczenia - zmęczyć i zniechęcić przeciwnika, żeby poszedł do innej piaskownicy lub przynajmniej prysnąć przez gate'a (patrz punkt 3).

5) A teraz trudne pytanie, naprawdę trudne: czego nie boi się cruiser? Zakładając, że nie ma się uber-skilli i ma się ca. 8000 HP shielda i armora. Działa medium plus medium drones. Czy zawsze warto zwiewać, czy jest jakaś kategoria shipów, które mogę spokojnie rozjechać? No, wiadomo - frytki T1 :) Ale pozostałe spotykane w lowsecu - co z covert-opsami, steatlh bomberami, AF-ami?

Z góry dzięki :)

6741
Total Noob Questions / Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« dnia: Grudzień 09, 2008, 15:01:46 »
OK, w takim razie jaki statek nadaje się lepiej dla scouta - CovertOps czy Stealth Bomber?

6742
Total Noob Questions / Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« dnia: Grudzień 09, 2008, 11:29:56 »
Z innej beczki:

1) Jaka jest różnica między zwykłą CovertOps Frigate a Stealth Bomberem? Wiem, że ten drugi ma możliwość odpalania Cruise Missile, ale czy jest za to jakaś "cena' w porównaniu pierwszego typu?

2) Gdy zaczepiamy agenta, mamy do wyboru - przyjąć misję, odrzucić lub dać "back", przy czym przy tej ostatniej opcji misja "wisi" w Journal - jeśli nie mam ochoty jej robić, to lepiej od razu odrzucić, czy poczekać aż wygaśnie?


6743
Total Noob Questions / Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« dnia: Grudzień 03, 2008, 18:46:21 »
Dzięki za pomoc - tip Nexa z wymianą uzbrojenia z medium na small okazał się strzałem w dziesiątkę - 4 pojedyncze 150 mm railguny "small" robią większe spustoszenie niż 4 podwójne 150mm "medium"  :coolsmiley:

Skille od dronów się robią, rady Dormio'ego wezmę pod uwagę.

Pytanie w temacie: w necie widzę "Hammerheady, Hammerheady i jeszcze raz Hammerheady"... biorąc pod uwagę, że każdy z modeli z tej samej kategorii zadaje nieco inny rodzaj dmg, to czy nie jest sensownie mieć "po jednym z każdego modelu", żeby to się wyrównywało? Czy lepiej żeby wszystkie były dokładnie takie same?

I jeszcze perspektywicznie - czy 5 dronów jednocześnie to maks? Czy można coś jeszcze skillować, żeby mieć ich więcej (poza kupnem Carriera, ofc)?

6744
Total Noob Questions / Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« dnia: Grudzień 02, 2008, 13:55:43 »
Po kolei:

1) Piszą o optymalnym ficie myślałem o 4 railach i braku blasterów (dla wielu "must have" po prostu). Znaczy wsadzić tam mniejsze działa, takie fregatowe?

2) Zastanawiam się jak zmierzyć wielkość tych ratów - tłukę je w kilku systemach 0.5 wokół HQ Unseen Academy i te raty są chyba jednak "medium", a przynajmniej lootuję z nich jakieś "Medium Lasery"... czy naprawę Medium Railguny to overkill na coś takiego?

3) Drony skilluje intensywnie, mam już trzy medium (T1) i gdy walczę z trzema, czterema ratami, to są w stanie samodzielnie skasować jednego z nich a drugiego nadgryźć.

4) Motion Prediction muszę podciągnąć, to fakt... będzie na porządnym poziomie pod koniec tygodnia.

Ale co z tym "bugiem"? Że wystarczy przerwać cykl strzelania ("zresetować"?), żeby następny strzał był już bardzo dobry?

I czy rzeczywiście "rozmiar armaty vs. sygnatura celu" ma wpływ na dmg? Wydawało mi się, że chodzi raczej o czas "lockowania", ale jak już złapie, to...

6745
Total Noob Questions / Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« dnia: Grudzień 01, 2008, 22:53:35 »
Kolejna zagwozdka... rattuję sobie Vexorem uzbrojonym w 4 railguny. Mniejsza o to, czy to optymalny fit, czy nie, powiedzmy, że mi pasuje: zdarzają się salwy po 180 dmg.

Natomiast bardzo często nie trafiam w rata, który leci po prostej (czyli nie orbituje) w odległości 5-10 km. Mój optimal (po uwzględnieniu amunicji) to 10 km. We wspomnianej sytuacji wystarczy, że przerwę cykl strzelania, po czym kolejny strzał w identycznej sytuacji (ruch względny) jest trafieniem w środek tarczy. Co za cholera? Bug?

Generalnie mam bardzo dużo kiepskich trafień do prosto lecącego celu w optymalnej odległości. Skill "medium hybrid turret" mam na 3, wiem że to nie jest szał (robię 4), ale i z opisu skillu wcale wprost nie wynika, że "za mało umiem, więc nie trafiam".

Czy możliwa jest regularne ubijanie ratów (latających prosto!) na zasadzie "podjazd na optimal, trzy salwy, pufff"?

6746
Total Noob Questions / Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« dnia: Listopad 28, 2008, 12:24:17 »
Po przymusowych wakacjach na Oahu (Test Drive Unlimited + Logitech G25, które mam do testu) - 2,5 doby skillowania cruisera - wracam w mroki Eve  8)

Czy szanownych ekspertów mogę poprosić o następujące tipy:

1) Kompletny fit do Execurora (4H,4M,3L), który miałby służyć do robienia misji i ew. kontraktów kurierskich w high-secu. Ładownia standardowa powinna mi wystarczyć, bo wożę głównie "walizki" a nie kontenery.

2) Pomysł na statek, który umożliwiłby misje kurierskie w systemach 0.1-0.4, czyli wszędzie tam, gdzie bałbym się wlecieć tym Execurorem. Myślałem o Tristanie lub Rifterze. Optymalizacja pod przetrwanie i zwianie z PvP. Taka "przemytnicza motorówka", jeśli ktoś czytał "Królową Południa" Arturo Perez-Reverte.

3) Unseen Academy - czy ktoś mógłby mi w dwóch słowach opisać na czym polega tam szkolenie? Liczba roboczogodzin w tygodniu, czy są jakieś obowiązkowe dni i godziny, merytoryka? WIem jak wygląda to w klanach FPS, ale nie wiem jak jest to zorganizowane w Eve. I jeszcze jedno: czy przynależność do Unseen daje mi jakąś ochronę choć w niektórych systemach 0.0?

6747
Total Noob Questions / Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« dnia: Listopad 26, 2008, 12:25:47 »
Przede wszystkim dziękuję wszystkim za pomoc i cenne uwagi - to naprawdę nieczęste na forach, by pomagać noobom, ale ja bardzo cenię taką postawę - pełen szacun  :coolsmiley:

A teraz hurtem

1) Moje uzbrojenie na desce świadomie było miksem... skoro mam 8 high-slotów (i CPU/grid za tym "nadąża") to jaki jest downside? Miałem 1x280 mm Siege i 2x150mm Compressed Coil (hybryda jak najbardziej), co było bardzo skuteczne w utrzymywaniu ratów na kilkanaście kilometrów. Z kolei 3x200mm Galium Machine Gun były dobre w zwarciu, gdzie z kolei - z mojej obserwacji - ta duża artyleria się nie sprawdzała (problemy z trafieniem w ruchomy cel).

Faktycznie, nie wykorzystywałem bonusów wynikających ze specyfiki tej konkretnej deski, ale to była raczej zbieranina ze świadomością, że i tak do następnego statku będę uzbrojenie kompletował od zera.

"Błędem jest mieszany fit", napisał Max. Hmm... no, ale przecież nie wiem co mogę napotkać? Sfituję się do walki na blisko i ktoś rozstrzela mnie z daleka (przecież świadomie będzie trzymał mnie na dystans). Będę miał fita "dalekosiężnego" i coś małego będzie krążyło 1500 metrów ode mnie...

2) Tak, jestem Matarem, ale - nie śmiejcie się - wygląd matarskich statków jest tak paskudny, że od początku skillowałem Galente. Na dziś mam już przewagę skilli w tą stronę, skille ubrojenia 50/50, ale i teraz już będę szedł w hybrydy.

3) Z pseudo-cloaka po skoku korzystałem na spokojnie, wszyscy piszą że jest do <30 sekund, ale mi wydaje się że nawet więcej - może zmieniło się to w QR? Niemniej, jak pisałem wcześniej, najbliższy cel do aligna wymagał AFAIR zawrotu o jakieś 130 stopni (w pionie) i ze 45 stopni od kursu. Zostałem "zatrzymany", gdy byłem już na kursie i miałem 30% wymaganej prędkości. Czyli - gdyby dało się ruszyć "przed siebie", to może może bym zwiał.

4) "Jak widzisz battlecruisera"... a jak to mogę stwierdzić? Po skoku wiedziałem od razu, że miałem trzech nieprzyjaciół (trzy nicki na czerwono w overview), ale wszyscy byli poza zasięgiem wzroku. Jest inna metoda niż "look at"? Bo nawet gdyby był na to czas, to wciąż za słabo znam sylwetki, by to ocenić jednym rzutem oka.

5) Jeszcze doprecyzujmy kwestię "ucieczki przez gate pod ogniem". Jakie są konkretnie, mówiąc językiem piechociarza "rules of engagement"? Czy jeśli na overview nicki błyskają mi na czerwono, to mam prawo strzelać pierwszy? Czy brama przepuści mnie, jeśli poczekam na ich pierwszy strzał (pomijam kwestię ogólnego burdelu, czyli na przykład jest przeciwnik A i B, A do mnie strzeli pierwszy, ale ja pierwszy strzelę do B) i zacznę sam strzelać? Czy warunkiem ucieczki przez bramę jest brak obrony?

Cóż, w każdej grze początki są zawsze szkołą charakteru...  ::)

6748
Total Noob Questions / Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« dnia: Listopad 26, 2008, 09:16:40 »

Cytat: Skeer Ollani
Cytuj z: SokoleOko  Dzisiaj o 02:30:07
Czy jeśli blokują mi warp, to mogę zwiewać z powrotem - przez gate'a? Nawet zakładając, że będę musiał doczłapać parę tysięcy metrów pod ogniem?

O ile nie odpowiesz ogniem i dolecisz do bramy na 2,5km od niej - przeskoczysz.

Czyli co - jeśli oddałbym jeden strzał w ich kierunku, to już nie mógłbym uciec przez bramę? Zatem - decyzję o ucieczce przez bramę musiałbym podjąć na samym początku, bo inaczej nie zostałbym przepuszczony?

"Killmail"
Cytuj

2008.11.25 18:53:00

Victim: SokoleOko
Corp: Pator Tech School
Alliance: NONE
Faction: NONE
Destroyed: Catalyst
System: Ami
Security: 0.4
Damage Taken: 2748

Involved parties:

Name: Yeo San
Security: -10.0
Corp: xPlaguex
Alliance: United Pod Service
Faction: NONE
Ship: Megathron
Weapon: Megathron
Damage Done: 1508

Name: Sortaja83 (laid the final blow)
Security: -10.0
Corp: Rising Devils
Alliance: United Pod Service
Faction: NONE
Ship: Broadsword
Weapon: 425mm AutoCannon II
Damage Done: 956

Name: Gelore
Security: -6.6
Corp: XxTiggerxX Corp
Alliance: United Pod Service
Faction: NONE
Ship: Hurricane
Weapon: 220mm Vulcan AutoCannon II
Damage Done: 284

Destroyed items:

Damage Control I
200mm Light Gallium I Machine Gun
Miner I
Small Shield Extender I
Titanium Sabot S, Qty: 5842 (Cargo)
Salvager I
Uranium Charge S, Qty: 68
Titanium Sabot S, Qty: 10
Expanded Cargohold I (Cargo)

Dropped items:

Survey Scanner I (Cargo)
Uranium Charge S, Qty: 935 (Cargo)
280mm Prototype I Siege Cannon
200mm Light Gallium I Machine Gun, Qty: 2
Co-Processor I
150mm Compressed Coil Gun I, Qty: 2
Small Shield Extender I
Titanium Sabot S, Qty: 169
Expanded Cargohold I, Qty: 2 (Cargo)

Nie wiedziałem, że są takie dane dostępne (gdzieś czytałem o logach - widzę, że jest w nich dużo mniej info). Szczerze mówiąc, jestem zdziwiony - wydawało mi się, że taki Megathron będzie znacznie lepiej uzbrojony.

Co do analizy - przyjrzenie się dostępnym danym nigdy nie szkodzi, a zawsze może pomóc w przyszłości. Dla przykładu - z prostego przejrzenia tabelki wyników po meczu w FPS i znajomości ustawienia na mapie własnej drużyny mogę sobie "wyobrazić" demo meczu bez jego oglądania. Podobnie jak "zasada 0,7" przy meczach w trybie CTF ;)

6749
Total Noob Questions / Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« dnia: Listopad 26, 2008, 01:30:07 »
Co do rewanżu.... jeśli będzie okazja, na pewno nie poświęcę życia na to, żeby ścigać autorów łatwego killa.

Przeglądam loga, takie przyzwyczajenie z mojej gry w FPS-y, gdy po meczu rozbierało się akcje na atomy w celu dokładniej analizy.

Błędem był brak rozpoznania i pechowe ustawienie względem obiektów w docelowym systemie. Pierwsze spowodowało, że byłem zaskoczony (wcześniej przelatywałem przez "gorsze" miejsca i luz), drugie pogrzebało szanse odwarpowania.

Czy jeśli blokują mi warp, to mogę zwiewać z powrotem - przez gate'a? Nawet zakładając, że będę musiał doczłapać parę tysięcy metrów pod ogniem?

Dlaczego cruiser będzie gorszy do ucieczki? W identycznej sytuacji wytrzyma więcej ciosów, będzie mógł się odgryźć plus mogę na nim mieć MWD i/lub stabilizację warpa, co trudno wsadzić na destroyera (miałem 2xShield Extension na midach). Trudno przekładać doświadczenia wojenne z FPS-ów na Eve, ale zawsze - a gier było kilka, w które grałem na poważnie - polegałem na sile ognia kosztem wszystkich innych dziedzin. Można być "ninja", ale to M249 oczyszcza drogę.

Jedno nie daje mi spokoju - po pierwszym strzale w moją stronę priorytetem była ucieczka, więc nie odpowiedziałem ogniem zakładając, że sam z trzema (z loga wynika, że jeden ostatecznie nie włączył się do walki) przeciwnikami nie wygram. Dobra decyzja (pal sześć wykonanie) czy jednak lepiej bić się za wszelką cenę licząc na to, że może się zniechęcą?

Inna sprawa, że patrząc po trafieniach, nie mieli nic specjalnie dużego - cruiser i destroyer, raczej (trzeci: nie wiem, nie strzelał). 2-3 trafienia po 200, reszta po 40-70 czyli odpowiednik tego czym ja dysponowałem. Ale w czasie walki nie miałem tego jak stwierdzić.

6750
Total Noob Questions / Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« dnia: Listopad 25, 2008, 20:23:04 »
Jak znaleźć taką korporację?

Właśnie przed momentem poległem na gate-campie... i to w Ami, przy 0.4, o rzut beretem od Amarru. Przyznaję się bez bicia, że nie sprawdziłem statystyk systemu przed wejściem do niego, ale robiłem po prostu misję... w dodatku z krótkim deadline'm... walka była jednostronna i trwała (według loga) dokładnie 11 sekund. Trzeba było pecha, że w przedniej półsferze nie miałem ani jednego obiektu, do którego mógłbym zwiać.

Straty nie są duże - miałem ubezpieczony statek i dobrego klona, więc poleciały mi dwa banalne implanty i jakieś 1 mil w uzbrojeniu i wyposażeniu mojego destroyera... tyle, to ja już zarabiam za jednym posiedzeniem. W sumie największy ból, to fakt że jestem "uziemiony" na jakieś 2-3 dni, zanim wyskilluję sobie cruisera, który już czeka w hangarze aż "odbiorę prawo jazdy".

Pytania:

1) "Sortaja83: You have foolishly engaged in criminal activity within sight of sentry guns and must suffer the consequences."

Nie do końca rozumiem ten komunikat: nie zostałem ostrzelany przez sentry guns, czy gdybym zaczął się bronić, to też obym od nich oberwał?

2) Jeśli mam nicki dwóch z trzech moich pogromców, to mogę coś dalej z tym fantem zrobić? Jakoś się odegrać? Mściwa bestia ze mnie.

6751
Total Noob Questions / Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« dnia: Listopad 25, 2008, 01:57:02 »
Jak wobec tego zostać "blue"?

6752
Total Noob Questions / Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« dnia: Listopad 25, 2008, 00:08:24 »
Jeśli z daną ekipą nie miałem nigdy kontaktu to jaki dla nich jestem? Defaultowo niebieski, czerwony czy jest jeszcze trzecia płeć?

6753
Total Noob Questions / Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« dnia: Listopad 24, 2008, 21:00:13 »
No to lipton, na tego covert opsa poczekam pewnie z kwartał... aż taka rzeźnia w 0.0? Jeśli będę tam załatwiał sprawy w tygodniu (nie w weekend) i w godzinach okołopołudniowych to nie dam rady się przemknąć?

Rady dotyczące pokonywania obstawionych bram czytałem (warp do obiektu najbliższego do aligna na przykład). W drugą stronę (wylot z systemu) jak postępować? Wjazd w bramę na pełnej prędkości ("warp to 0") i skok?

6754
Total Noob Questions / Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« dnia: Listopad 24, 2008, 18:26:16 »
A cloak mi pomoże? Nie do końca rozumiem jak to działa...

6755
Total Noob Questions / Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« dnia: Listopad 24, 2008, 16:23:55 »
Czyli wracamy do "speed is life"?

Z pobieżnej lektury na temat PvP wynika, że muszę a) nie dać się zatrzymać (zablokować warpa), b) zniknąć wystarczająco szybko by nie oberwać za mocno... co - jak rozumiem - da się osiągnąć w cruiserze?

EDIT:

Czy "wydajność robienia skilli" można bewzględnie zmierzyć liczbą SP/hour? Rozumiem, że jest to wypadkowa atrybutów, wcześniejszych skilli oraz implantów... i jak któryś z wymienionych elementów popchnę do przodu, to powinienem widzieć efekt w postaci przyrostu SP/hour?

Strony: 1 ... 191 192 [193] 194