Odliczanie dotyczy oficjalnego startu normalnej wersji.
Natomiast obecnie trwa faza Alfa 2.
Dostępnych jest jedenaście skonfigurowanych mechów, każdy dysponuje bronią główną (wybieramy jedną z dwóch opcji przed wyruszeniem w teren) oraz zamontowanym na stałe uzbrojeniem dodatkowym. Każdej maszynie można zamontować trzy główne podsystemy oraz trzy dodatkowe. Główne podsystemy aktywuje się podczas walki, jednak zużywają one spore ilości energii, więc trzeba rozsądnie z nich korzystać. Podsystemy dodatkowe są pasywne.
Obecnie testy rozgrywają się na dwóch polach walki. Pierwszym są ruiny miasta. Charakteryzują się dość otwartą przestrzenią, jedynie częściowo ograniczoną przez zabudowania. Druga arena to ciasne, wielopoziomowe tereny fabryczne z mnóstwem zakamarków i tuneli.
Tryb assault nadal jest niedostępny. Natomiast już wiadomo, że gra będzie Free to Play z dołączonym Item Shopem, który również jest testowany. Za prawdziwe pieniądze gracze będą mogli modyfikować wygląd zewnętrzny mechów : Kształt poszczególnych części, malowanie, maskowanie. Prawdopodobnie zostanie dodana możliwość modyfikacji kokpitu, wymiany gotówki na walutę gry...
Gra działa na silniku Unreal Engine, wygląda to bardzo efektownie. Rozgrywka jest szybka, naprawdę dynamiczna, szczególnie w trybie Deathmatch z użyciem lekkich maszyn. Natomiast w trybie Team Deathmatch można pokusić się o opcje taktyczne i bardzo przydatne - osłanianie naprawiającego się partnera z drużyny.