Autor Wątek: AB i MWD - kalkulacje  (Przeczytany 6433 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

unique|tom

  • Gość
AB i MWD - kalkulacje
« dnia: Grudzień 19, 2004, 15:19:38 »
Cytuj
With the modification of speed boosting drives, many are confused as to how they work in determining speed granted. To assist in this, CCP has each drive class add a set amount of mass, which the calculations are then applied.

The mass info is as such:
1mn +500000
10mn +5000000
100mn +50000000

Formula after the added mass:

Thrust/Mass*100=Percentboost (where Percentboost=maximum % gained from the drives output)

Calculations would be as follows:

10mn = 15000000 thrust

Thorax:
12000000+5000000=17000000 active drive mass.
15000000/17000000*100=88.24% of drives boost applied

Bruitx:
13250000+5000000=18250000 active drive mass
15000000/18250000*100=82.19% of drive boost applied

So with a 105% ab I (no skills applied), the thorax would get 92.65% of that 105%, and the Brutix would get 86.3%

The same calculations would apply for using oversized mods on the smaller ships.

Navigation of course adds 5% to base speed. While Acceleration Control adds 5% to the ab's base percentange, which can be a max of 131%. (Named and T2 versions have significantly higher base %)

Also, you must take into consideration the base Agility of the ships involved.

Thorax has base agility of .975x, Brutix 1.1x, meaning the Brutix would accel faster, even with the added mass.

Other mods and skills will affect these stats too. Over Drive I adds 3% to Inertial. Spaceship Command and Evasive maneuvering will also alter agility.

In other words, it all adds up to a headache to figure out, but the effects on your ship are noticible and, with some effort, calculable.

It ain't over till the fat lady falls on ya!

Amos Sommers

  • Gość
AB i MWD - kalkulacje
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 20, 2004, 00:48:22 »
Dobra tylko skad teraz my mamy wziasc agality, bo w wlasciwosciach statkow tego napewno nie ma :)

dzikus

  • Gość
AB i MWD - kalkulacje
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 20, 2004, 08:08:03 »
Polecam Obex - Object Explorer na stronie http://www.eve-i.com.
Znajdziesz tam wszystkie dane dotycz?ce statków. Tak tylko z ciekawostek:

Agility:
BSów - 0.155
Cruiserów - 0.975 (tak?e Elite)
Industrial - 1
Battlecruiserów - 1.1
Frigate - 3.1 (tak?e Elite)
Destroyer - 3.5

PS. Na EVE-I mo?na te? znale?? link do takiego programu "EVE Ship Comparer". Polecem 8)

Amos Sommers

  • Gość
AB i MWD - kalkulacje
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 20, 2004, 17:23:35 »
Okaj wiec czego destroyery maja wieksza agility od fregat ? CCP powinno naprawde znalesc troche czasu i nauczyc sie tego dziwnego i obcego slowa "logika"

dzikus

  • Gość
AB i MWD - kalkulacje
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 20, 2004, 20:03:58 »
Najprostsza odpowied?: a dlaczego nie.
Ci?zko mówi? tu: bo to s? wi?ksze fregaty i maj? wi?cej silników manewrowych albo inne podobne g?upoty bo i po co. Fizyka EVE jest i tak szemrana, bo w naszym wszech?wiecie nie potrzebujesz ci?g?ego ci?gu silników by utrzyma? sta?? szybko?? przy braku si?y hamuj?cej. A w EVE trzeba silniki ci?gle w??cza?, ?eby lecie? do przodu.

jarecki

  • Gość
AB i MWD - kalkulacje
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 20, 2004, 20:20:02 »
dzikus, nie szemrana tylko bzdurna, ale o to nie ma co sie klocic :)
Te rzeczy nalezy po prostu przyjac, bo tak jest i koniec.

Z drugiej strony musze wam powiedziec ze jakby uwzglednic w miare realistyczna fizyke,  walki toczyly by sie na setki tysiecy albo miliony km, na rakiety, a laser by byly point-defence co najwyzej

YANNICK

  • Gość
AB i MWD - kalkulacje
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 20, 2004, 21:38:00 »
Jakby EVE odwzorowywala by w 100% nasz wszechswiat i panujace w nim prawa fizyki, zapewniam was, ze zamiast 12k ludzi online bylo by 120. ;) Bardzo watpie bym wtedy w nia gral.

to tylko taka dygresja...

Blaster

  • OLD BUFU
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Blaster Kroms
  • Korporacja: State Protectorate
AB i MWD - kalkulacje
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 21, 2004, 07:51:35 »
Troche OT ale co tam  :roll:
O fizyce i realnej walce w kosmosie sa ciekawe rozwazania na forum innej fajnej gierki kosmicznej  :D

http://www.egosoft.com/x2/forum/viewtopic.php?t=70861

BTW: Yannick ma 100% racje, ja tez pewnie bym w taka gierke nie gral  8)

partridge

  • Gość
AB i MWD - kalkulacje
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 22, 2004, 21:21:10 »
Jezeli chodzi o odwzorowanie praw fizyki to dodam tylko jedna rzecz:

-Gdyby odwzorowali gre w 100% to nawet dzwieku bysmy nie mieli :)

YANNICK

  • Gość
AB i MWD - kalkulacje
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 22, 2004, 21:44:13 »
Cytat: "Partridge"
Jezeli chodzi o odwzorowanie praw fizyki to dodam tylko jedna rzecz:

-Gdyby odwzorowali gre w 100% to nawet dzwieku bysmy nie mieli :)


Tez. :) Natomiast CCP sprytnie wytlumaczyl niektore odstepstwa od praw fizyki. Kto czytal EVE background i opowiadania, ten wie co mam na mysli ;)

kerisso

  • Gość
AB i MWD - kalkulacje
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 11, 2005, 03:15:19 »
Polecam opisy walk w kosmosie D.Webera. Ciekawie to rozwiazal w swoich ksiazka o Honor...Tak naprawde bedzie chodzic o przyspieszenia, przeciazenia i...obrone anty-rakietowa. Najtansze rozwiazanie.
Poza tym...ta moc obliczeniewa komputerow artyleryjskich :)

Wypas. Polecam.

Ace

  • Gość
AB i MWD - kalkulacje
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 11, 2005, 08:55:39 »
Jeszcze przypominam ze podstawowym bugiem fizyki EVE, jest brak orbitowania planet i wszystkich obiektow :lol: Z tym mamy chyba najczesciej do czynienia :)

partridge

  • Gość
AB i MWD - kalkulacje
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 11, 2005, 09:04:50 »
WoW gdyby wystepowalo cos takiego w EVE jak orbitowanie planet i ksiezycy to wraz z nimi pewnie i stacji orbitalnych czyli na przyklad o godzinie 4 nasz BM zrobiony na 1000KM od stacji bylby naprawde 1000KM od stacji a o godzinie 12 bylby dalej poprawny ale stacji juz by nie bylo :) Jak na moj gust orbitowanie cial niebieskich jest zbedne w EVE bo i tak nie czekal bym godziny zeby tylko zobaczyc jak planeta i stacja sie oddala ode mnie. Juz nie mowie o zachowaniu sily grawitacyjnej planet no i kilkudziesieciu innych praw fizyki. Osobiscie sam dostosowuje EVE do jednego prawa mianowicie wylaczam dzwiek w EVE i puszczam WinAmpa i jest juz tak jak w kosmosie :P

dzikus

  • Gość
AB i MWD - kalkulacje
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 11, 2005, 09:09:27 »
lmao Partridge :D
Winamp w kosmosie :D

Piggs in space :-)  Co prawda to prawda.

kerisso

  • Gość
AB i MWD - kalkulacje
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 14, 2005, 04:34:56 »
Cytat: "Partridge"
WoW gdyby wystepowalo cos takiego w EVE jak orbitowanie planet i ksiezycy to wraz z nimi pewnie i stacji orbitalnych czyli na przyklad o godzinie 4 nasz BM zrobiony na 1000KM od stacji bylby naprawde 1000KM od stacji a o godzinie 12 bylby dalej poprawny ale stacji juz by nie bylo :)



btw - calyw Wszechswiat sie przemieszcza i zrobienie bma w przestrzeni, mija sie z celem, bo nie trafilbys z powrotem w to samo miejsce. Poza tym, nie umiemy w przestrzeni latac po prostej, a e Eve tak. Na marginesie; w grze latamy "po optycznej" A w przestrzeni sie nie da. Trzeba znac mase ciala [planety] do ktorej sie zbliza, bo mozna nie uciec potem z jej pola grawitacyjnego - przycigania, bez zabicia na pokladzie calej zologi - czyli nas;  bez smiertelnych przespieszen.  :oops:

Najlepsze co mi sie podoba - to warp na SLONKO i "orbitowanie na kilku kilosach od niego...ja chce znac material z jakiego wykonane sa pancerze naszych statkow hehehe

unique|tom

  • Gość
AB i MWD - kalkulacje
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 14, 2005, 07:07:34 »
Cytat: "KERISO"
Cytat: "Partridge"
WoW gdyby wystepowalo cos takiego w EVE jak orbitowanie planet i ksiezycy to wraz z nimi pewnie i stacji orbitalnych czyli na przyklad o godzinie 4 nasz BM zrobiony na 1000KM od stacji bylby naprawde 1000KM od stacji a o godzinie 12 bylby dalej poprawny ale stacji juz by nie bylo :)



btw - calyw Wszechswiat sie przemieszcza i zrobienie bma w przestrzeni, mija sie z celem, bo nie trafilbys z powrotem w to samo miejsce. Poza tym, nie umiemy w przestrzeni latac po prostej, a e Eve tak. Na marginesie; w grze latamy "po optycznej" A w przestrzeni sie nie da. Trzeba znac mase ciala [planety] do ktorej sie zbliza, bo mozna nie uciec potem z jej pola grawitacyjnego - przycigania, bez zabicia na pokladzie calej zologi - czyli nas;  bez smiertelnych przespieszen.  :oops:

Keriss przecie? od pocz?tku wiadomo ?e EVE to bardziej fiction niz science...:) Co do s?onka to to jest star a nie sun :) mo?e to jest zimna gwiazda, dzia?aj?ca na zasadzie "zimnych ogni" :lol: :wink:

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
AB i MWD - kalkulacje
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 30, 2005, 06:42:56 »
Có?, dodam i ja swoje 3 grosze :)

Jako nieuleczalny fan Frontier'a (BTW czy kto? jeszcze pami?ta t? gr??) troch? si? nie mog?em na pocz?tku przestawi? na Eve - te bookmarki w przestrzeni, wlatywanie do stacji "przez ?cian?", orbitowanie wokó? s?o?ca , " hamowanie" po wy??czeniu silników i tym podobne uproszczenia...
Frontier mimo, ?e stary, malutki (wersja na amig? zajmowa?a 800kb, a pecetowa nieca?e pó?tora MB), mia? znacznie realniejsz? fizyk? ?wiata (chocia? nadal sporo jej brakowa?o do 100%) i mimo tego by? baaaaardzo grywalny...  Nadal jest to IMHO niedo?cigniony idea?....
Przedwieczny.

dzikus

  • Gość
AB i MWD - kalkulacje
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 30, 2005, 07:16:00 »
Ja si? wi?cej bawi?em w Elite, Frontier to ju? by?a wersja rozwojowa, z l?dowaniem na planetach. Ale obie gierki niesamowicie wci?ga?y.

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
AB i MWD - kalkulacje
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 30, 2005, 16:44:41 »
Ech, stankowany ;) Panther Clipper + du?e lasery górnicze roxx :)
Jak si? nie trafi?o laserem to na czo?ówk?  :twisted:  i nie by?o mocnych :)
Przedwieczny.

Conn Mitcaf

  • Gość
AB i MWD - kalkulacje
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 30, 2005, 18:28:50 »
Ja bym tutaj po przyk?ad nie si?ga? a? po frontier - I-War i I-War2  to by?y symulatory kosmiczne z prawdziwego zdarzenia, cho? nadal mieli?my d?wi?k podobnie wyt?umaczony jak w EVE ale bez takich kwiatków jak ten w opisie naszych passive targeterów :
Cytuj
Uses advanced acoustical and visual targeting to identify threats. Allows target lock without alerting the ship to a possible threat.
WTF ?
w I-war  nasz system wynajdywania pracowa? w podczerwieni i k?opotów nie by?o...

Bezw?adno?? by?a pi?knie odwzorowana – szczególnie kiedy wy??cza?o si? komputer steruj?cy i robi?o sie wszystko r?cznie - old school na ca?ego - problemem by?a walka, a o próbie dokowania bez komputera to ju? mo?na by?o zapomnie? - trwa?o to co najmniej pó? godziny pocenia si?... niestety i tak procedura by?a zawsze automatyczna :(

uzbrojenie by?o w?a?ciwe, Gauss gun dawa? taki odrzut, ?e komputer nawigacyjny ledwo go niwelowa?... a tu ? popatrzcie na tempesta uzbrojonego w 6x 1400mm .. jezu co to ma za silniki manewrowe, ?e salwa nie rzuca tym statkiem o planety ?

Albo pr?dko??... patrzymy na opis fregaty i widzimy rubryk? "max speed" WTF? a có? takiego tam jest ?e ogranicza nam pr?dko?? ? W I-War jak kto? móg?by zmarnowa? kilkadziesi?t lat i by sie upar? to na thrusterach móg?by doj?? do pr?dko?ci ?wiat?a, te 250m/s ... co to za szybko??? To pr?dko?? niemowlaka, w I-war to by?a pr?dko?? podchodzenia do LP ! (Lagrange Point – punkt wykonywania skoku)

Ju? nie mówi?c o tym, ?e wej?cie w atmosfer? której? planety ko?czy?o si? niezbyt dobrze dla naszego okr?tu.. a w?a?nie. Taranowanie, dlaczego do cholery nie mog? wzi??? swojego shuttle i w?adowa? si? w czyjego? battleshipa ? Przyk?adowo w I-war - ostatnia misja po stronie New Alliance - trzeba by?o uniemo?liwi? skok  pewnemu go?ciowi w kr??owniku nie maj?c broni ani wsparcia - co si? robi?o ? Ustawia?o si? swoj? korwet? na kurs kolizyjny, dawa?o si? po garach i wy??cza?o komputer nawigacyjny, od??cza?o si? modu? dowodz?cy (nasza kapsó?ka) i wia?o gdzie pieprz ro?nie, bo trafienie kilkuset tysi?cy ton stali w okr?t 10 razy wi?kszy dawa?o bardzo widowiskow? eksplozj? a tutaj... zero kolizji :?

 Czasami nachodzi mnie pytanie: ja tutaj ?yj?, czy mi sie tylko ?ni ?