Autor Wątek: PvP, Security Status, bounty - co to jest?  (Przeczytany 3793 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Scorp

  • Gość
PvP, Security Status, bounty - co to jest?
« dnia: Grudzień 15, 2004, 19:40:32 »
Witam :)

Pare tygodni temu zacz??em grac w EVE i mam pare pytan na ktore pomimo usilnych starac nie znalazlem nigdzie odpowiedzi.

Glownie chodzi mi o kwestie pvp i secure status.

Jak to z tym jest dokladnie ?
Czy jezeli zabije innego gracza to ma jakies znaczenie jaki byl secure status systemu w ktorym akcja sie odbyla ? albo secure status zabitego gracza ? albo jakies relacje pomiedzy nacjami ?
Chodzi mi o to czy jak zabije sie gracza z secure 0.0 to dostaje taki sam minus do mojego secure jak za zabicie gracza ktory ma np. -2.0 ?
Albo czy za zabicie gracza Minamatar (czyli takiego jak ja) dostaje wieksza kare niz za zabicie np. Amarr ?

I druga sprawa ktora mnie zastanawia - "bounty"
Widze na liscie graczy za ktorych jest olbrzymie bounty.
Rozumiem ze jak killne takiego to dostaje t? kase - tak ?
To co powstrzymuje takiego kolesia od tego zeby dogadac sie z kumplem ktory go zabije a kasa sie podziel? ?
Tak ludzie w UO robli co spowodowalo calkowita bezsensownosc systemu bounty. Jak jest w EVE ?

Jest moze jakis poradnik , strona w ktorej sa dokladnie opisane kwestie zwiazane z pvp , secure statusem itp ?
bo w oficjalnym poradniku sa dwa zdania na ten temat :(

Z góry dzieki za pomoc :)

YANNICK

  • Gość
PvP, Security Status, bounty - co to jest?
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 15, 2004, 22:40:01 »
SC systemu ma znaczenie o tyle, o ile nalezy do obszaru imperium. Przy podjeciu walki w obszarze imperium - o ile korporacja, do ktorej nale?ysz nie byla w stanie oficjalnej wojny z zaatakowanym przez ciebie celem - tracisz swoj SC. Jesli SC systemu jest >=0.5, wtedy do akcji przeciwko agresorowi wlaczaja sie lokalne sily porzadkowe. Im wyzszy SC, tym wieksze sily. Nie ma natomiast znaczenia, czy dokonales ataku w systemie z SC 1.0 czy 0.0 - zawsze, kiedy bedzie to obszar imperium stracisz swoj SC. Tutaj uwaga: zazwyczaj systemy nalezace do imperium maja SC powyzej 0, ale zdarzaja sie rowniaz takie z 0.0 .
Cala reszta nie ma znaczenia. No, chyba, ze byl to NPC, wtedy tracisz dodatkowo standing wzgledem danej korporacji NPC.
Jedyne zroznicowanie utraty SC jest nastepujace (malejaco):

- zniszczenie statku sil lokalnych
- zaatakowanie statku/obiektu sil lokalnych
- zniszczenie innego statku
- zaatakowanie innego statku

To zdaje sie z oficjalnego forum.  Mozliwe, ze z Exodusem cos sie zmienilo...Jesli gdzies plote herezje, to niech mnie ktos poprawi/uzupelni ;)

Co do bounty, to jest wyznaczane przez graczy. Tak wiec, aby ktos otrzymal bounty za "wyrwanie chwasta" najpierw ktos musi za niego zaplacic. Jesli kasa jest cudza, mozna sie dogadac - owszem. Jednak ktos, kto ginie, traci wszystkie aktualne implanty i musi kupic sobie nowego klona, co na wyzszych poziomach skillow ma znaczenie. Poza tym najwieksze bounty sa najczesciej wyznaczane przez kumpli delikwenta, rzadko przez jakiegos zawistnego napalenca. Glownie dlatego, ze zazwyczaj taki ktos wie jak i czym walczyc, wiec zabicie go to nie takie hop-siup oraz oplacalnosc takiego polowania jest niewielka. Np 50m to nie jest rewelacyjna suma. Oczywiscie jak sie zdazy, ze wpadniesz swoim BSem na goscia z bounty lecacego industrialem w 0.0, to czemu by nie skozystac z okazji...

dzikus

  • Gość
PvP, Security Status, bounty - co to jest?
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 16, 2004, 12:59:07 »
1) w 0.0 nie tracisz security niezale?nie od tego kogo atakujesz. I nic si? nie dzieje jak kogokolwiek zaatakujesz.
2) 0.1 - 0.4
mo?esz zaatakowa? dowolnego gracza, ale automatycznie jeste? "criminally flagged" - czyli oznaczony jako kryminalista. Nie pami?tam dok?adnie ile to trwa - kilka minut. Podczas gdy masz tak? flag?:
- mo?esz by? atakowany przez wszystkich bez ryzyka (o ile dobrze pamietam!!!)
- wszelkie dzia?ka ko?o stacji i bram strzelaj? do ciebie - zasi?go oko?o 150 km.
- nie mo?esz zadokowa?, nie mo?esz skoczy? przez bram?.
3) w 0.5 - 1.0
mo?esz zaatakowa? dowolnego gracza, ale:
- to co w punkcie 2)
- dodatkowo przylatuje CONCORD (zawsze ci? znajd?) i bij? a? wyl?dujesz w podzie.
Uwaga! CONCORD pami?ta o tobie przez jakie? pi?tna?cie minut, wi?c je?eli zadokujesz bo zniszczeniu statku i wylecisz nowym, to znowu przylec? i zaczn? ci? bi?. Tak przynajmniej by?o kiedy?.

Wyj?tki:
- je?eli twoja korporacja/alians ma z kim? wojne, to powy?sze zasady nie obowi?zuj?. Mo?esz si? z przeciwnikiem bi? wsz?dzie. Przy czym je?eli zainicjujesz agresj? to bramy i stacje nie wpuszczaj? ci? przez kilka minut (2 chyba).
- je?eli bijesz si? z kim? z w?asnej korporacji (i chyba gangu) to te zasady równie? nie obowi?zuj?.

Blaster

  • OLD BUFU
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Blaster Kroms
  • Korporacja: State Protectorate
PvP, Security Status, bounty - co to jest?
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 16, 2004, 14:06:39 »
Jak sytuacja wyglada z piratami w sektorach 0.6 - 1.0 a jak w 0.5 - 0.1 ?
Kogo mozna atakowac w tych sektorach (chodzi mi zaróno o NPC jak i PC)?
Jezeli zaatakuje mnie ktos (bez wzgledu na jego SC) a ja skopie mu tylek to tez spada mój posiom SC ?

YANNICK

  • Gość
PvP, Security Status, bounty - co to jest?
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 16, 2004, 17:43:37 »
Cytat: "Dzikus"
1) w 0.0 nie tracisz security niezale?nie od tego kogo atakujesz. I nic si? nie dzieje jak kogokolwiek zaatakujesz. (...)


CCP na swojej oficjalnej stronie EVE napisal, ze security traci sie tylko w obszarze skolonizowanym (chodzi o cztery glowne imperia) bez wzgledu na SC systemu. Dodatkowo napisali, ze niektore systemy 0.0 takze naleza do tego obszaru.
Nie sprawdzalem, jak sie to ma do rzeczywistosci, natomiast tak wlasnie twierdzi CCP...