Autor Wątek: Dready - pomysł?  (Przeczytany 27880 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

sc0rp

  • Gość
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #35 dnia: Luty 17, 2011, 15:36:45 »
A wiesz, że pierwsze co robi subcaps jak widzi lecące w jego stronę fightery to namierza i je rozwala ? Zrób to samo w dredzie z bomberkami.
I na potwierdzenie twoich slow:
- http://a-killed.me/?a=kill_detail&kll_id=429948
- http://a-killed.me/?a=kill_detail&kll_id=428476
- http://a-killed.me/?a=kill_detail&kll_id=418745

sorka wiecej mi sie nie chcialo szukac a to tylko jeden pilot nyxa ;)

Chciałem napisać, że w taki, że te moduły dają użytkownikom ochronę przed całym EW.
Tak więc teraz stacklowana matka odpala siega, czeka pod ostrzałem 10 minut zamiast 15 po loggofie i natychmiast po skończeniu siega robi jump out.

Fakt nie wziolem tego pod uwage. Generalnie moja idea jest taka aby uzyc fighterow/fb efektywnie trzeba by miec wlaczony ten modul. Balans jego bonusow ofc jest do dyskusji to co przedstawilem to idea, pomysl jak nerfnac matki.


FB są OK - supercarrier kosztuje z klonem jakieś 20-25B i uziemia jednego chara. Jakiś zysk z latania tym być po prostu musi. Próba znerfienia Fighter-Bomberów spowoduje, że supercarriery przestaną mieć sens w ogóle.
doloz 4-5B i nie bedziesz mial uziemionego chara (hint: pan parkingowy)

Cytuj
Jeśli się już tak bawić, to tylko tak, by supercarriery nie mogły zabierać fighterów (ilość miejsca w bayu), a fighter bombery zadawały minimalny dmg celom mniejszym od capsa czy modułków posowych
ale fighter bombery zadaja minimalny dmg przynajmniej tengu i macharielowi (testowane ingame od 0,8 do 1,2 dmg per dronka)

Cytuj
Bzdura - 2 scimitary utrzymują zwykłego Cynabala na którym siedzi set fighterów.
set znaczy 20? no to czy czasem 2 skimi nie utrzymaja cymbala bedacego pod obstrzalem poweidzmy 10 drejkow?

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #36 dnia: Luty 17, 2011, 15:51:45 »
I na potwierdzenie twoich slow:
- http://a-killed.me/?a=kill_detail&kll_id=429948
- http://a-killed.me/?a=kill_detail&kll_id=428476
- http://a-killed.me/?a=kill_detail&kll_id=418745

sorka wiecej mi sie nie chcialo szukac a to tylko jeden pilot nyxa ;)
No to mądralo znajdź mi na KB zestrzelone fighterki. Nie ma ? No naprawdę jaka szkoda, że mechanika KMów nie pozwala umieszczać ich na KB... a sztuka chodzi po około 20mln, więc piloci starają się ich nie stracić.
A co do tych strąceń...
- link 1 - Total Damage Taken:   18,887 - masz tam 8 supercapsów... licząc po 5 szt na każdy to daje 40...
- link 2 - Total Damage Taken:   5,329 - 18 supercapsów + reszta... szkoda nawet komentować
- link 3 - Total Damage Taken:   1,606 - 2 supercapsy + lotnisko... powiedzmy, że masz 15 fighterów... co ciekawe 51% dmg jest od... Thanatosa
Nie znam pilotów strąconych shipów, nie znam opisu sytuacji (może byli afk, a może było to w czasie bitwy), a chcesz żeby na bazie tego wyciągać wnioski ?

Poszukaj analogicznych strąceń cepa przez BSa...
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Kombat

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 584
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Kombat PL
  • Korporacja: Beach Boys
  • Sojusz: Cartel.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #37 dnia: Luty 17, 2011, 15:57:46 »
Problemem dredów nie jest ich mechanika tylko obecna mechanika FB / DD.
W momencie kiedy 5 matek zabija statek za miliard praktycznie na alfe nie ma sensu takiego statku stosować i tyle.
A szkoda bo jest to fajna maszynka pomiędzy BSem a supercapitalem.

Z kolei bezpośrednie nerfienie FBów też nie jest dobrym pomysłem bo skoro przestaną być skuteczne to przestaną być używane i matki wrócą do dawnych czasów gdzie były tylko wielkim carrierem który nie może dokować.

Rozwiązanie jakie przychodzi mi do głowy to stworzenie możliwości dla suportu floty capitalowej zminimalizowania użycia FBów przeciwko własnym capitalom.
Typu (przykładowo) moduł + dedykowany statek do jego użycia taki jak "remote fighterbomber web". Zapodajemy taki moduł na naszego dreda i w tym momencie wszystkie FB które do niego strzelają dostają przykładowo -50% speeda, -50% ROF i +50% sygnatury czyniąc je łatwiejszymi celami dla supportu. Siege / Triage capitala podnosiłby te wartości o kolejne kilka % na level. (oczywiście te wartości są z czapki i bez większego przemyślenia, chodzi o koncepcje).
W takiej sytuacji dedykowane statki supportu używające tego 'remote weba' stały by się celem numer jeden dla wrogiego supportu. Co sprowadza się do idei: wygraj walke subcapitali a dopiero wtedy twoje capitale / supercapitale będą lśnić na polu walki.
Taka dedykowana rola 'remote weba' była by być może fajna dla Tier 3 T2 BSów lub Tier 2 T2 BCków (z potężnym własnym tankiem na wzór HICów, dobrymi sensorami ale niskim dpsem i ograniczeniami w remote boostowaniu).

Goomich

  • Gość
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #38 dnia: Luty 17, 2011, 16:04:48 »
No to mądralo znajdź mi na KB zestrzelone fighterki. Nie ma ? No naprawdę jaka szkoda, że mechanika KMów nie pozwala umieszczać ich na KB... a sztuka chodzi po około 20mln, więc piloci starają się ich nie stracić.

Problemem nie jest ich cena, tylko rozmiar.


Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #39 dnia: Luty 17, 2011, 16:08:24 »
Problemem nie jest ich cena, tylko rozmiar.
I jedno i drugie zaczyna mieć znaczenie jak wozisz 20szt.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #40 dnia: Luty 17, 2011, 16:11:47 »
W momencie kiedy 5 matek zabija statek za miliard praktycznie na alfe nie ma sensu takiego statku stosować i tyle.

Ale to wynik laga, czy co?

IMHO - niech FB mają bardzo krótkiego rofa, właśnie po to, żeby dawało się je tankować.

Rozwiązanie jakie przychodzi mi do głowy to stworzenie możliwości dla suportu floty capitalowej zminimalizowania użycia FBów przeciwko własnym capitalom.
Typu (przykładowo) moduł + dedykowany statek do jego użycia taki jak "remote fighterbomber web". Zapodajemy taki moduł na naszego dreda i w tym momencie wszystkie FB które do niego strzelają dostają przykładowo -50% speeda, -50% ROF i +50% sygnatury czyniąc je łatwiejszymi celami dla supportu. Siege / Triage capitala podnosiłby te wartości o kolejne kilka % na level. (oczywiście te wartości są z czapki i bez większego przemyślenia, chodzi o koncepcje).
W takiej sytuacji dedykowane statki supportu używające tego 'remote weba' stały by się celem numer jeden dla wrogiego supportu. Co sprowadza się do idei: wygraj walke subcapitali a dopiero wtedy twoje capitale / supercapitale będą lśnić na polu walki.
Taka dedykowana rola 'remote weba' była by być może fajna dla Tier 3 T2 BSów lub Tier 2 T2 BCków (z potężnym własnym tankiem na wzór HICów, dobrymi sensorami ale niskim dpsem i ograniczeniami w remote boostowaniu).

No dobrze, a czemu w tej roli nie sprawdzi się med-size support? Weby + HML/drony i rąbiemy te fighter-bombery.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #41 dnia: Luty 17, 2011, 16:16:39 »
IMHO - niech FB mają bardzo krótkie go rofa, właśnie po to, żeby dawało się je tankować.
Krótkiego ?
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #42 dnia: Luty 17, 2011, 16:18:33 »
Krótkiego ?

Poprawiłem.

Tak - widzę, że obecnie walą co 15 sekund. W takim razie powinny co 5, przy tym samym DPS. 


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #43 dnia: Luty 17, 2011, 16:25:30 »
Tak - widzę, że obecnie walą co 15 sekund. W takim razie powinny co 5, przy tym samym DPS.
Czyli mniej w totalu, a częściej, tak ? A jak je chcesz tankować skoro sam naprawiasz w innym cyklu ?
CAR ma 30s = 320hps, a LAR 15s = 53hps (oba bez skilli). Remotka z Twojego przykładu naprawi w 5s 1920 hp, fightery zadadzą 12.5k hp (2.5kdps x 5s). Nie bardzo rozumiem jak ma to pomóc w tankowaniu.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

[VIDE] Herezja

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 510
  • Nudno dziś ];)
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Herezja
  • Korporacja: Virtual Democracy
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #44 dnia: Luty 17, 2011, 16:35:50 »
Gadu Gadu każdy robi a tak naprawdę konkretów brak.
Dodatkowo czy nasze gdybanie coś wniesie i czy gdzieś te wnioski później będzie można umieścić aby być może CCP wzięło to pod uwagę.
Swoją drogą nikt nie skomentował mojego postu zbiorczego kilku pomysłów innych osób.

Kombat

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 584
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Kombat PL
  • Korporacja: Beach Boys
  • Sojusz: Cartel.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #45 dnia: Luty 17, 2011, 16:57:29 »
No dobrze, a czemu w tej roli nie sprawdzi się med-size support? Weby + HML/drony i rąbiemy te fighter-bombery.
Bo w momencie jak masz tego setki na gridzie razem z fighterami i innymi dronami do tego flota musi strzelać do tego co jest zwebowany w warnukach laga jest to praktycznie niewykonalne. Zwłaszcza że ostrzeliwuje Cie dodatkowo wrogi support a cel który próbujesz bronić spada w 15 sekund co powoduje że FB lecą już do następnego. Skoordynowanie tego w dużej flocie jest praktycznie niemożliwe. Taki moduł de facto ułatwił by to zadanie ale nie uczynił by go prostym, po prostu dałby nieco czasu supportowi na wybijanie tych FBków, zmuszając MSy do zchowanie ich do bayów dopóki statki z 'remote webem' nie padną > co sprowadza się do wygrania walki subcapitali.

Zgudi

  • Gość
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #46 dnia: Luty 17, 2011, 17:11:31 »
A może, żeby dready nadawały się do walki to zmienić im tranking w trybie skiege, tak żeby trafiały supercapsy boleśnie, ale bs-y i mniejsze nie były wstanie już.

Kombat

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 584
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Kombat PL
  • Korporacja: Beach Boys
  • Sojusz: Cartel.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #47 dnia: Luty 17, 2011, 17:12:14 »
A może, żeby dready nadawały się do walki to zmienić im tranking w trybie skiege, tak żeby trafiały supercapsy boleśnie, ale bs-y i mniejsze nie były wstanie już.
Tak jest od zalania dziejów :D

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #48 dnia: Luty 17, 2011, 19:02:39 »
Czyli mniej w totalu, a częściej, tak ? A jak je chcesz tankować skoro sam naprawiasz w innym cyklu ?
CAR ma 30s = 320hps, a LAR 15s = 53hps (oba bez skilli). Remotka z Twojego przykładu naprawi w 5s 1920 hp, fightery zadadzą 12.5k hp (2.5kdps x 5s). Nie bardzo rozumiem jak ma to pomóc w tankowaniu.

Large remotka ma cykl 4,5 s, capital remotka - 5 s.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Diabl0

  • Gość
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #49 dnia: Luty 17, 2011, 23:59:31 »
Z zaproponowanych pomysłów najbardziej przemawia do mnie ten Sokolego z jedną drobną modyfikacją - w siege zdalnie boostować mogą tylko cariery w triage oraz skrócić siege do 5 minut (jak triage). Wymusi to używanie obu capsów równocześnie (zwłaszcza że capsy też obecnie straciły sporo na znaczeniu służąc głównie jako fracht i ewentualnie do misji/anomalek)

lorgius

  • Gość
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #50 dnia: Luty 18, 2011, 00:41:00 »
Najpierw zmniejszyć lag od dron. Następnie wrzucić FB na killmaile a wtedy whoring samoistnie załatwi dps matek  ;)  :P

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #51 dnia: Luty 18, 2011, 08:04:16 »
Przecież już w tej chwili, jesli tylko lag na to pozwoli bombowce są do odstrzału ASAP

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Starakopara

  • Gość
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 18, 2011, 09:21:54 »
Przecież już w tej chwili, jesli tylko lag na to pozwoli bombowce są do odstrzału ASAP


koledze chodziło chyba o FaceBook-a ;)

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #53 dnia: Luty 18, 2011, 09:29:49 »
Chodziło mu o bombery, żeby jako drony ladowły na km jak mody posowe itp

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #54 dnia: Luty 18, 2011, 09:35:20 »
z jedną drobną modyfikacją - w siege zdalnie boostować mogą tylko cariery w triage

Ale carrier w triage byłby w takiej samej sytuacji, jak obecnie dread w siege'u, czyli wracamy do punktu wyjścia. Włącznie triage'u oznaczałoby śmierć, czyli nikt tego by nie robił. No chyba, że pozwolimy carrierom w triage'u repować się nawzajem, ale wtedy z kolei stałyby się nietykalne dla subcapitali.

Następnie wrzucić FB na killmaile a wtedy whoring samoistnie załatwi dps matek  ;)  :P

Nie, nie i jeszcze raz nie. Ostatniej rzeczą rzeczą jaką PvP w Eve potrzebuje jest sztuczne nabijanie killi na obiektach nie kierowanych przez graczy. Jeśli chodzi o mnie, to nie powinno być killmaili za modułki posowe też.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #55 dnia: Luty 18, 2011, 09:37:23 »
wiesz każdy normalny KB ma wyłączone liczenie jajek, shutli, noobshipów oraz modółów posowych w statystykach kili :p

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #56 dnia: Luty 18, 2011, 10:08:51 »
Large remotka ma cykl 4,5 s, capital remotka - 5 s.
To nic nie zmienia.
Large remotka w cyklu naprawia 384 hp, capitalowa naprawi1500 hp, a fightery (20szt - full set od 1 matki) zadają 12k hp dmg w ciagu 5s. Żeby zrównoważyć ilość dps od tylko fighterów jednej matki (akurat Nyxa) musiałbyś mieć na sobie 9 capsowych remotek (a od Aeona "tylko" 7). Przy fighter bomberach to remote repping jeszcze bardziej nie ma sensu.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #57 dnia: Luty 18, 2011, 10:25:46 »
To nic nie zmienia.
Large remotka w cyklu naprawia 384 hp, capitalowa naprawi1500 hp, a fightery (20szt - full set od 1 matki) zadają 12k hp dmg w ciagu 5s. Żeby zrównoważyć ilość dps od tylko fighterów jednej matki (akurat Nyxa) musiałbyś mieć na sobie 9 capsowych remotek (a od Aeona "tylko" 7). Przy fighter bomberach to remote repping jeszcze bardziej nie ma sensu.

Ejże, moment.

Nyx ma 10k DPS. To znaczy, że przy 50% resach (bardzo konserwatywne założenie, ale uprośćmy matematykę), sprimarowany dread od jednego nyxa obrywa 5000 DPS. Jeden carrier - jak już ustaliśmy wcześniej - pompuje ok. 1000 HP/s, czyli 5 carrierów tankuje jednego Nyxa (z lepszymi resami, pewnie jakies 4 starczy). Powiedzmy, że sensowna flotka składa się z 50 dreadów i 50 carrierów - jesteś w stanie skontrować 10 Nyxów.

Nawet jeśli jednak przeciwnik rzuci powiedzmy 20 Nyxów, to pierwszy dread będzie spadał ok. 200 sekund (przy założeniu 1 mln EHP), czyli ponad 3 minuty na papierze, a powiedzmy realnie z minutę. Przez minutę część FB zostanie zabita (mniejszy DPS przeciwnika). W tym czasie nasza flotka jest w stanie wpompować w przeciwnika ok. 10 mln raw dmg (dread 2000 DPS, carrier 1000 DPS x 200 sekund / 3), nie licząc nawet supportu. Coś pospada z obu stron, supercarriery przestaną być "i win button".


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #58 dnia: Luty 18, 2011, 10:34:59 »
Ale pamietasz że supery też mogą sobie spider tanka odpalić? Gorszego niż trige cariery ale jednak? Ponadto w tej sytuacji raczej bym w pierwszej kolejności napierniczał po carierach

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

R@F

  • Gość
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #59 dnia: Luty 18, 2011, 10:41:27 »
Niewiem jak to jest dokładnie z tymi dredami i shipami vs dread bo nidy ich niewidziałem, ale wiem jak to jest fajnie zbalaansowane w takim np. starcrafcie. Tam są takie jednostki ludzi czołgi. W normalnym trybie maja niezly pancezr i taki sobie dps, ale jak przejdą w tryb siege to robią niezłą rozwałke, z tym że ich pancezr spada wtedy drastycznie.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #60 dnia: Luty 18, 2011, 10:49:49 »
Ejże, moment.

Nyx ma 10k DPS. To znaczy, że przy 50% resach (bardzo konserwatywne założenie, ale uprośćmy matematykę), sprimarowany dread od jednego nyxa obrywa 5000 DPS. Jeden carrier - jak już ustaliśmy wcześniej - pompuje ok. 1000 HP/s, czyli 5 carrierów tankuje jednego Nyxa (z lepszymi resami, pewnie jakies 4 starczy). Powiedzmy, że sensowna flotka składa się z 50 dreadów i 50 carrierów - jesteś w stanie skontrować 10 Nyxów.

Nawet jeśli jednak przeciwnik rzuci powiedzmy 20 Nyxów, to pierwszy dread będzie spadał ok. 200 sekund (przy założeniu 1 mln EHP), czyli ponad 3 minuty na papierze, a powiedzmy realnie z minutę. Przez minutę część FB zostanie zabita (mniejszy DPS przeciwnika). W tym czasie nasza flotka jest w stanie wpompować w przeciwnika ok. 10 mln raw dmg (dread 2000 DPS, carrier 1000 DPS x 200 sekund / 3), nie licząc nawet supportu. Coś pospada z obu stron, supercarriery przestaną być "i win button".
Ale rozumiesz co napisałeś ? 10k dps = fighter bombery. Fightery = 2500 dps. Nawet jeśli masz 75% resistów oznacza to, że masz na klacie 2500 dps od fighter bomberów. W 1 cykli cap remotki (5s) daje to nam 12.5k hp dmgu.
Dla fighterów masz odpowiednio 625 dps i w cyklu 3125 hp dmg (resisty 75%). 
Nie wiem jak chcesz wyciągnąć 1000 hp/s w pompkach (tzn wiem - 3 minimum na sobie), ale nie zmienia to postaci rzeczy, że bomberków nie wytankujesz, a musisz mieć resisty na poziomie minimum 60% (po równo na wszystkim) żeby wytankować fightery. Próbuje tu pokazać, że o ile fightery są w miarę jeszcze zbalansowane, to bomberki psują całkowicie ten balans.
Jeśli przeciwnik wrzuci 20 Nyxów to automagicznie masz 400 bomberków. 400 fighter bomberów to 200k dps na 1 celu . Policz ile będzie spadać dred mający 1mln ehp.

Pomiń w obliczeniach lag. Pomiń to, że matki mogą mieć max 25 fighter bomberów (mało kto lata na takim ficie). Ile w tym czasie namierzysz fighter bomberów ? Nie chcę dokładać do 20 Nyxów żadnego supportu, ale miej na uwadze, że Nyxy mogą wejść w spider tank.
Powiedzmy, że te 50 dredów to Revelation i mają fit pod dps (4x heat sinki, modal pulse, Pashan mindlinki) każdy ma około 8.5k dps. A z kolei Nyxy mają "oszczędny" fit (T2: DC, 2xEAN, Explo hardener, 2x regen, CAR, 2x CRAR) dający "ledwie" 9 mln ehp.
Każdy z Nyxów ma do dyspozycji max 38 CRARów +1 CAR własny. Oczywiście NIE da się takiego spider tanka zbudować, ale realnie powiedzmy, że każdy Nyx lockuje 3 sąsiadów = 6+1 naprawiaczek.
Policz sobie kto wygra te starcie.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #61 dnia: Luty 18, 2011, 10:55:34 »
Niewiem jak to jest dokładnie z tymi dredami i shipami vs dread bo nidy ich niewidziałem, ale wiem jak to jest fajnie zbalaansowane w takim np. starcrafcie. Tam są takie jednostki ludzi czołgi. W normalnym trybie maja niezly pancezr i taki sobie dps, ale jak przejdą w tryb siege to robią niezłą rozwałke, z tym że ich pancezr spada wtedy drastycznie.
To nie starcraft to raz. Dwa dredy kiedy je wprowadzono były sprzętem oblężniczym i w zasadzie dalej są. Jak musisz przyrównywać z czymś z gier to racze coś w rodzaju super ciężkich czołgów Baneblade, Stormsword czy Stormhammer (warhamer40k). Duży wygar i dość twarde żeby orać posa, a pos bił ich albo duzo wolniej albo wcale, druga opcja to tepienie lotnisk w szybkim tempie

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #62 dnia: Luty 18, 2011, 11:01:20 »
No dobrze... ale nadal jest to ratio 10:1 w ISK między dreadem a supercarrierem.

Czyli porównywalne do bicia bandą AF-ów bandy HAC-ów. W tej sytuacji utrata nawet połowy gangu AF-ów, jeśli zaorasz przeciwnika jest akceptowalna?

Poza tym, setup floty wyjąłem z kapelusza. W subcapitalowych flotach stosunek dmg dealerów do logi na poziome 2:1 jest uznawany za safe-PvP. Tu się może okazać, że będziesz miał 2 carriery na każdego dreada, bo a) będzie to naprawdę potrzebne, b) carrier, w przeciwieństwie do subcapitalowego logistyka, jednak dokłada DPS i to jeszcze na świetny zasięg, c) carrier jest tańszy od dreada.

I teraz jeżeli zrobimy z 50:50 w tym przykładzie 25 dreadów i 75 carrierów, to już jest znacznie lepiej. 75 carrierów tankuje ca 150k DPS (przy resach 50%), czyli kontruje jakieś 30 Nyxów. Weź jeszcze poprawkę, że mają ułatwioną pracę - w porównaniu do subcapitalowych logistyków - gdyż FB muszą dolecieć. Prawdopodobnie da się zalockować dreada i odpalić repki zanim w ogóle dmg zostanie zadany - teraz porównaj to do takiego Zealota, który zaczyna obrywać i musi wytrzymać te 7-8 sekund zanim Guardian go zalockuje i cykl repek "wejdzie".


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #63 dnia: Luty 18, 2011, 12:02:21 »
Zmieniasz założenia jak przestają pasować do Twojej tezy.  :D

30 Nyxów = 600 fighter bomberów. To już przestaje być bitwa w której cokolwiek ma sens, bo lag jest tak duży, że pewnie namierzanie trwa dłużej niż spadają dredy. Ale wyobraźmy sobie sytuację w której NIE ma laga, Twoja flota 100 capsów ląduje na POSie (pomińmy obronę POSa), a 30 Nyxów robi hotdropa dokładnie w momencie jak dredy wchodzą w siege.
25x8.5 = 212.5k, a zatem 25 dredów będzie mielić 1 Nyx'a (9mln ehp) jakieś 42s (pomijam czas lockowania). Przyjmimy, że Nyxy omskły się i dropły na 50km od Twojej floty, co oznacza, że fighter bomberki muszą dolecieć - ca 31s.
Dla uproszczenia przyjmuję, że 1 dred = 2.3mln ehp, czyli spada w przeciągu...8s (skoro używamy ehp, to nie ma po co przeliczać dps pod resisty). W czasie zanim spadnie 1 Nyx (powiedzmy ekipa się zagapiła, nie ma spider tanka, a pilot nie włączył naprawiarki) spadnie 1 dred (31+8<42). Utrata 1 Nyxa zmienia max dps floty (29x10k), ale dredy też tracą (24x8.5).

Przed dalszymi obliczeniami dorzućmy fightery z lotnisk (75x2.5k - powiedzmy wszystkie to Thanatosy), które do Nyxów dolecą w przeciągu 23s. FC wskazuje wspólny cel dla lotnisk i dredów, więc przez 23s mamy tylko dredy (23x212.5k) potem dodatkowo 187.5k. Czyli pierwszy Nyx spadnie po 33s (czyli 2s po tym jak wpadną na miejsce jego fighter bombery). Pierwszy dred spadnie po...8s od dolotu, czyli dodanie lotnisk nie zmieniło wiele w stratach własnych (39s). Potem to już czysta matematyka i niestety... wtopisz 100 capsów. Twój max dmg to 400kdps, max dmg Nyxów to 290kdps (pierwszy spada tuż po tym jak jego bomberki dolatują na miejsce), ale Nyxy mają 3-4x więcej ehp (najszybciej jakby mógł się topić Nyx spadnie po 22s).
Ile czasu topiłoby się lotnisko ? Zakładając, że Thanatosy mają fit T2 (DC, 2x EAN, explo, regen, CAR) masz 1.5mln ehp, czyli jakby wybrać primary lotnisko, to spadnie po 5s.
Ja będąc FC zastanowiłbym się czy nie podzielić bomberków pomiędzy dredy i lotniska (wówczas dred spada w 15s, a lotnicho w 11s). Zysk niewielki (każda Revelka odpowiada 3+ Thanatosom w ilości zadawanego dpsu), ale ma sens jak wziąć pod uwagę spider tank. Dla mnie 25 Revelek i 75 Thanatosów to wtopiona flota (sam stracę ile - może 5szt ?), oczywiście jedynie w sytuacji gdy będą walczyć do końca...

W ISKach przegrywam bitwę (wartość 75 Thanatosów to ile - 3 Nyxy ?), ale i tak jak zwykle wygrywa lag (750 fighterów +600 fighter bomberów +130 shipów na gridzie !).

Edit:
Hmm... może zrobić taką bitwę na SISI, tylko skąd wziąć jeszcze 29 pilotów Nyxów, 25 pilotów Revelek i 75 pilotów Thanatosów?
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #64 dnia: Luty 18, 2011, 12:07:26 »
Dormio w założeniach Ty robisz błąd. Jedyne wypadki gdzie SC mają lokalny tanka a nie max bufor to raciarki, a i na nich często już można spotkać max bufor, wiec dwie rzeczy. SC bity jest sporo dłużejo ile pamietam o jakieś 3kk ehp, a do tego jeszcze można na luzie doliczyc bursty ktore bedą powodować chwilowe zerwania locków

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #65 dnia: Luty 18, 2011, 12:08:56 »
To nie błąd. Próbuję zmniejszyć przewagę SC. W każdym razie to co piszesz może co najwyżej zmniejszyć straty Nyxów.

Moja teza jest - fighter bomberki w obecnym układzie są przegięte i wymagają nerfa (najchętniej - SC może wystawić max 10szt - np zmieńmy ich rozmiar - niech będą 2x większe).

Edit:
Zmieniłem tank fit (CAR, DC, 3x Chelm EAN, Corpus-X EXP, regen + set slave, ZET3300, ZET5500) który pozwolił wyciągnąć 30mln ehp
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2011, 12:47:46 wysłana przez Dormio »
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #66 dnia: Luty 18, 2011, 12:10:35 »
To jeszcze pamiętaj o tym że bombowce (przynajmniej do zmiany im uzbrojenia z rakiet na działa) zaczynały strzelać zaraz po starcie ;)

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #67 dnia: Luty 18, 2011, 12:11:09 »
Ale już są po zmianie, przecież.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #68 dnia: Luty 18, 2011, 12:22:16 »
napisałem przynajmniej do zmiany. Nie wiem czy im to nie zostało ze atakują insta po starcie i namierzeniu celu

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Dready - pomysł?
« Odpowiedź #69 dnia: Luty 18, 2011, 12:25:31 »
Dobra, zagalopowaliśmy się:

1) Moje wyliczenia mają sens tylko wtedy, jeśli cykl bomberów zostanie zredukowany z 15 do 5 sekund. Inaczej zaczyna się problem alfy, która przełamuje tank.

2) Teraz już generalnie.

Ostatnie duże lagfesty w których brałem udział to były pojedynki sniper BS-ów, gdzie we flocie było po 150+ takich szipów z każdej strony. Teoretycznie choćby i tylko 100 strzelało w primary (a pozostałe 50 retardów strzelało w co innego lub nie umiało na czas znaleźć primary), to cel powinien spadać na strzał. Ale tak się nie działo. Ba, nie spadał nawet na 3-4 salwy. Dla uściślenia - mówimy o sytuacji, w której działa cyklują!

Czyli - realne obrażenia są dużo mniejsze, ale tank nie cierpi z powodu laga.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...