Autor Wątek: The socket was closed.  (Przeczytany 15488 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Nerson

  • Gość
The socket was closed.
« dnia: Luty 10, 2011, 00:14:49 »
Witam



Uzywam uslugi internetowej firmy Netia.

Mam problem z zalogowaniem do gry a mianowicie blad "The socket was closed" przy probie logowanie.

Kontaktowalem sie juz z supportem EVE i wynika z tego ze problem lezy w polaczeniu miedzy mna a serwerem.

Przyczyne u siebie wykluczylem, nie bede opisywal jak ale jestem na 99% pewien ze moja siec LAN i routing jest ok.



Pytanie do innych uzytkownikow netii - czy mieliscie jakiekolwiek problemy z dzialaniem gry lub strony www.eveonline.com?

Trzmielu

  • Gość
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 10, 2011, 03:01:09 »
Mam netie od około 2 lat i nigdy nie miałem problemów z połączeniem do eve lub strony. Jedynym problemem byl modem adsl sagema od netii. Po pewnym czasie przestal sie laczyc z internetem, wymienilem na router pentagrama i od tej pory wszystko działa.

amra

  • Gość
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 10, 2011, 05:11:02 »
czy przypadkiem nie masz tego po rozlaczeniu z serverem eve ?

Nerson

  • Gość
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 10, 2011, 05:12:45 »
czy przypadkiem nie masz tego po rozlaczeniu z serverem eve ?

Jeszcze nigdy nie udało mi się do niego podłączyć.

Ravenscar

  • Gość
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 10, 2011, 10:08:41 »
Cześć.

Ja używam Netii. Nigdy nie miałem tego problemu, o którym piszesz. Używam Win XP i Win 7 Pro. Może jednak ten Twój routing nie jest OK? Sprawdź firewalla, program antywirusowy itp. Moim zdaniem jakis program lub usługa rozłącza Cię z klientem EVE... hmm jeszcze przed połączeniem  8) Coś takiego pojawia się czasem tak jak pisze Kane. Wystarczy wtedy zaknąć i uruchomić ponownie klienta EVE.

o7

Larving

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 159
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Galtan
  • Korporacja: GBTeam
  • Sojusz: C0VEN
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 10, 2011, 10:12:17 »
Tutaj masz jakiś poradnik ze strony eve http://support.eveonline.com/Pages/KB/Article.aspx?id=119 . Proponuję ci, abyś  ściągnął stamtąd program pingplotter i prześledził za jego pomocą połączenie tak jak to jest opisane w instrukcji. Jak wyjdą jakieś kłopoty to screena prześlij do helpdesku netii, niech oni się tym zajmą.
Ja miałem podobną sytuację z Aster, ok 2 lat temu. Na początku wszystkiego się wypierali i dopiero jak wysłałem im log z 2 programów potwierdzający, że mam na ich sieci 100% packet loss i w związku z tym zażądałem obniżenia rachunku za internet , przyznali się do problemu i zajęli jego naprawą.

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 10, 2011, 10:27:50 »
Z netią był problem dawno dawno temu jeszcze zanim zacząłem grać. Połączenia wtedy puszczali jakąś dziwną trasą i w jednym punkcie pakiety szlag trafiał. Ale to jakoś tak rok 2006 może 2005, więc tak jak Larving pisze traker w łapke i szukaj

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Shamoth

  • Yellow Koza
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 34
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Trish Mase
  • Korporacja: Republic Military School
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 10, 2011, 11:28:06 »
Mi wywala ten błąd od czasu do czasu na serwerze testowym lub na normalnym jak zbyt długo zwlekam z zalogowaniem się.
Praktycznie nic nie musiałem grzebać na routerze żeby eve działało.
Sprawdź jeszcze w połączeniach sieciowych ile i jakie masz karty sieciowe poinstalowane, problemy mogą się pojawiać z wirtualnymi kartami loopback.
Ale tak jak przedmówcy wspomnieli tracker, nawet windowsowski z konsoli pathping, tracert.
Może być tez to problem z translacją nazw, sprawdź czy w routerze lub komputerze we właściwościach karty sieciowej nie masz ustawionego dziwnego DNS'a, ogólnie powinno wszystko chodzić z pustymi polami z pobieraniem automatycznym adresów serwerów nazw.
W konsoli możesz użyć narzędzia nslookup żeby sprawdzić czy adres IP jest dobrze tłumaczony na nazwę i w drugą stronę.
W ostateczności musiał byś znaleźć hosta eve np na tej stronie http://www.robtex.com/ i popatrzeć jakie mają NS servery i spróbować dodać taki serwer jako jeden z serwerów DNS.
Swojego czasu przy problemach z translacją adresów, serwery DNS Aster'a nie odświeżały się, używałem NS dynsys.org i ładnie znajdował mi co potrzeba.
Provider w twojej okolicy może też, rzadko ale czasem tak robią i nie przyznają się do tego, upload prowadzić jedną trasą a download drugą. Ciężko to sprawdzić jeśli nie masz maszyny na początku i na końcu trasy a pakiety lubią sobie gdzieś tam wsiąkać.
Sprawdź też czy nie masz jakichś wpisów w pliku C:\WINDOWS\system32\drivers\etc\hosts i network bez rozszerzenia, powinny być tylko wpisy localhost i loopback.
...intrygujący jak łechtaczka w miejscu pępka...

Nerson

  • Gość
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 10, 2011, 16:01:33 »
Witam



Dzieki za wszystkie rady ale niestety, wg. mnie problem lezy po stronie ISP a on jak ktos wczesniej to ujal "do niczego sie nie przyznaje" a tylko w kazdym mejlu z supportu wklejaja identyczny tekst  "Jednoczesnie informujemy ze firma Netia jako dostawca uslug internetowych nie ogranicza polaczen do zadnych adresow ip na zadnych portach i protokolach."

Jednoczesnie tlumaczenie im ze problem wystepuje tylko na pakietach TCP co udowadniam im poprawnymi wynikami dzialania ping i tracert ktore uzywaja pakietow ICMP, calkowicie mija sie z celem bo w odpowiedzi dostaje regulke z poprzedniego zdania.



Support EVE natomiast okazal sie bardzo sprawny, ale niestety wszystko co mogli zrobic to stwierdzic ze polaczenie zostaje zerwane gdzies pomiedzy ich serwerem a moim komputerem.

Dzis postaram sie ostatecznie wykluczyc przyczyne po mojej stronie NAT`u, uzywajac innego routera adsl. Jednak jestem pewien ze aktualny jest skonfigurowany poprawnie (co oznacza brak konfiguracji w tym wypadku ;p) i tylko jakis podstepny plan producenta by blokowac polaczenie z adresami EVE moze wchodzic w gre ;p



Wybaczcie ze nie napisalem dokladniejszych danych w pierwszym poscie, ale moja intencja bylo jedynie dowiedziec sie czy u innych wszystko jest ok.

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 10, 2011, 16:23:23 »
Weź większą pałę. Niestety posty z rozwiązaniami problemu sprzed lat poszły w diabły przy którymś upgradzie forum, ale z tego co pamiętam najskuteczniejsze było postraszyć gnojków prawnie.

Część z proponowanych przez nas narzędzi nie działa na zasadzie puszczenia samodzielnego skanu ale śledzenia trasy wskazanych pakietów. Namierz pakiety (choćby tym co proponował suport eve) sprawdź gdzie giną - bo prawie na bank szlag je trafia w tym samym miejscu (przynajmniej większość) następnie przedstaw to Neti ale nie mailem, a osobiście złozonym w ich biurze pismem z kopią na której mają obowiazek poświadczyć złożenie tego pisma, w momencie w którymokarzes się klientem który nie ma zamiaru odpuścić albo naprawią problem albo rozwiążą umowę bez pociągania Cię do kar itp

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

sc0rp

  • Gość
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 10, 2011, 16:50:26 »
Nerull moze windowy FW ci miesza, sprawdz czy masz eve w wyjatkach - luzna sugestia jesli to robiles juz to sorka.

Shamoth

  • Yellow Koza
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 34
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Trish Mase
  • Korporacja: Republic Military School
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 10, 2011, 17:56:56 »
Tak jak przedmówca napisał.
Otworzyć się bezpośrednio na świat, bez FW i routingu żeby wykluczyć sprzęt w domu, jeśli jest taka opcja to ustawić modem ADSL całkowicie przeźroczyście lub skombinować na 15 minut modem/kartę ADSL'ową do kompa i wpiąć się bezpośrednio w sieć providera.
BTW często się zdarza, że zaraz za routerem dwa lub trzy węzły nie odpowiadają w zależności od konfiguracji sieci providera ale pakiety przechodzą dalej i nie powinno to sprawiać problemów, natomiast jak trace staje w sieci providera to wiadomo kto zawinił.
Wrzuć może wynik trace'a.

EDYTA:
Może jeszcze spróbuj ustawić połączenie inaczej niż masz, tzn jeśli chodzi obecnie w PPP over Ethernet ustaw na PPP over ATM lub odwrotnie, opcja wykorzystująca ATM jest wydajniejsza bo odpada dodatkowo translacja z warstwy ethernetowej na ATM'owską i wbijasz się bezpośrednio w strukturę.
Pytanie tylko czy Netia na to pozwala...
...intrygujący jak łechtaczka w miejscu pępka...

amra

  • Gość
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 10, 2011, 19:00:02 »
A czy mozesz polaczyc sie ze strona eve-online i ja ogladac. Jesli tak to problemu szukal bym u ciebie na kompie w antyvir lub firewall lub firewall na modem/router ( moze powylaczaj je na chwile i zobacz czy zadziala). Duzo tez by powiedzalo gdybys jednak zrobil to co Ci koledzy i zrobil jakiegos trace-a.
Wszystko jest do ustalenia, tu nie ma co gdybac ze to pewnie u nich, jak u nich to da sie to ustalic na 100% i isc z dowodami do nich, inaczej beda cie zbywac, szkoda nerwow. Jesli nie masz wiedzy wystaraczajacej aby to ustalic, moge Ci pomoc, nie uzywam gg ale mozesz mnie zlapac na msn kane966@hotmail.com.

PS: Log z ethreal-a z proby nawiazania polaczenia przez klienta eve tez by sporo by wyjasnil, np czy problem jest na twym pc czy na zewnatrz itd.
« Ostatnia zmiana: Luty 10, 2011, 19:14:46 wysłana przez Kane McCallan »

F-YU

  • Gość
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 11, 2011, 16:34:24 »
70% gmów jest do dupy... piszą że nic się nie da zrobić aby cię mieć z głowy - pisz kolejną petycję - jak trafisz w te 30%... to i nowy lakier na statku mieć będziesz.

CMHQ_Widget

  • Gość
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 12, 2011, 08:20:34 »
A czy mozesz polaczyc sie ze strona eve-online i ja ogladac.

No właśnie pewnie może, bo jakoś musiał ściągnąć grę. Czyli to nie ISP wina tylko tak jak piszesz po stronie kompa (bo to są te same serwery co gry).

Coś masz nie tak na kompie, sorki. A co do tracerta i pakietów to nie sądzę że jeżeli trasa jest ustalona poprawnie coś gdzieś gubi po drodze. Mogą być packet lossy a nie nie odrzucanie połączenia. Nigdy w życiu nie spotkałem się, żeby tracert pokazywał trasę a coś nie działało.

Soulscream

  • Ancient Troll
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 2 098
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: nie ma
  • Korporacja: j/w
  • Sojusz: j/w
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 12, 2011, 08:28:18 »
No właśnie pewnie może, bo jakoś musiał ściągnąć grę. Czyli to nie ISP wina tylko tak jak piszesz po stronie kompa (bo to są te same serwery co gry).

Coś masz nie tak na kompie, sorki. A co do tracerta i pakietów to nie sądzę że jeżeli trasa jest ustalona poprawnie coś gdzieś gubi po drodze. Mogą być packet lossy a nie nie odrzucanie połączenia. Nigdy w życiu nie spotkałem się, żeby tracert pokazywał trasę a coś nie działało.

To nie sa te same serwery. Sa to inne maszyny z innymi portami. Port www to zazwyczaj "80". Ja bym proponowal http://www.visualroute.com/ i zobaczyc co jest grane :).

CMHQ_Widget

  • Gość
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 12, 2011, 09:25:06 »
To nie sa te same serwery. Sa to inne maszyny z innymi portami. Port www to zazwyczaj "80".

Fakt, sprawdziłem właśnie że inne IP jest. Myślałem, że stronę też mają na tej samej macierzy serwerowej. Port 80 jest zawsze, chyba że ktoś sobie ustawi inaczej, żeby mu ludzie na stronkę nie włazili :).

Khobba

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 123
  • It looks just like a Telefunken U 47
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Khobba Gelos
  • Korporacja: V O O D O O
  • Sojusz: Aegis Cartel
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #17 dnia: Luty 15, 2011, 19:20:54 »
Może jeszcze spróbuj ustawić połączenie inaczej niż masz, tzn jeśli chodzi obecnie w PPP over Ethernet ustaw na PPP over ATM lub odwrotnie, opcja wykorzystująca ATM jest wydajniejsza bo odpada dodatkowo translacja z warstwy ethernetowej na ATM'owską i wbijasz się bezpośrednio w strukturę.
Pytanie tylko czy Netia na to pozwala...
Przepraszam za necro, ale co to %&* ma znaczyć?

Sorry, gościu, ale te sprawy to z grubsza mój chleb powszedni - no dobra, nie mój, ale kolegi siedzącego w robocie przy biurku naprzeciwko i obaj mieliśmy solidne 3 minuty śmiania się z tej bzdury. Jeszcze raz przepraszam, że się unoszę, ale jeszcze ktoś to przeczyta i weźmie na poważnie. Krótko: ISP wybiera, w zależności od architektury sieci jeden (JEDEN) protokół na interfejsach DSLAMa/DSLAMów i się go trzyma. Albo rybka albo pipka.

edit: rzeczywiście, gdzieś tam wyguglałem, że TP dopuszcza na niektórych liniach zarówno PPPoE i PPPoA, ale pracując w firmie, która m.in. sprzedaje wagony modemów ADSL dla innych operatorów, uważam to za zdeka niecodzienne.

content: podejrzewam, że wina może leżeć po stronie modemu. Wymień go, czasami chipsety w chińszczyźnie mają dziwne narowy. Jeśli to nie pomoże, to logi z wiresharka (jak już ktoś wcześniej wspomniał) powinny trochę wyjaśnić.

amra

  • Gość
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #18 dnia: Luty 15, 2011, 21:50:19 »
Najlepeij zrob loga z ethreal z proby polacznie to bedziem przynajmniej wiedziec czy ci pakiety opuszczaja kompa.

Khobba

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 123
  • It looks just like a Telefunken U 47
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Khobba Gelos
  • Korporacja: V O O D O O
  • Sojusz: Aegis Cartel
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #19 dnia: Luty 15, 2011, 22:36:13 »
zrób tak:
1. ściągnij http://www.wireshark.org/download.html
2. zainstaluj
3. uruchom i w oknie powitalnym kliknij nazwe Twojej karty sieciowej, uruchomi się logowanie ruchu
4. wpisz w oknie "Filter" ip.host == 87.237.38.200 i wciśnij enter
5. uruchom eve, poczekaj aż wyskoczy błąd, zamknij eve
5a. jeśli nic się nie pojawiło w okienku - żadne pakiety nie wychodzą z Twojej karty
6. wciśnij ikonkę "stop trace" w pasku narzędzi
7. File->save, zapisz plik, ale wybierz opcję "displayed" żeby odfiltrować ruch niebędący połączeniem z serwerem EVE (domyślnie wireshark zbiera cały ruch sieciowy)
8. wyślij go albo Kane'owi albo mnie (khobba@vu-du.org.pl)

F-YU

  • Gość
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #20 dnia: Luty 15, 2011, 22:46:38 »
zakodowane hasło też ma wysłać, a może odrazu odkodowane?  :P

Khobba

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 123
  • It looks just like a Telefunken U 47
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Khobba Gelos
  • Korporacja: V O O D O O
  • Sojusz: Aegis Cartel
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 15, 2011, 22:50:44 »
zakodowane hasło też ma wysłać, a może odrazu odkodowane?  :P
misiu, hasło jest zaszyfrowane. gdyby była prosta metoda podglądu haseł evki, już dawno wszyscy by je sobie wzajemnie podglądali :) Słyszałeś o czymś takim jak np. SSL?

amra

  • Gość
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 15, 2011, 23:09:25 »
zakodowane hasło też ma wysłać, a może odrazu odkodowane?  :P
Sokol jak masz algorytm lamiacy SSL, dawaj chetnie sie pobawie.

Shamoth

  • Yellow Koza
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 34
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Trish Mase
  • Korporacja: Republic Military School
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 16, 2011, 02:56:54 »
@Khobba
.... 5 minut minęło, trochę ochłonąłem...

Cieszę się Kolego że mieliście polewkę ale piszę "bzdury" żeby nie zagłębiać się w zbędne opisy struktury protokołów, warstw,  ramek i innych %&*
PPPoE ogólnie jest wykorzystywane w większości państw UE, nie wiem dlaczego, bo PPPoA chociażby z dwóch prostych przyczyn jest na starcie lepszym wyborem, mniej obciąża sieć i nie ma problemów z wielkością MTU, która zapewne jak twój kolega wie ma często znaczenie po drugiej stronie kabla.
Dobrze wyguglałeś, czasem to że się coś sprzedaje z za biurka nie oznacza że się wie co klient z tym robi, chociaż powinniście wiedzieć jaka jest różnica przy wchodzeniu do sieci szkieletowej ruchu klienckiego na Eth i na ATM, w końcu to idzie przez DLSAM'y a nawet więcej można przepuścić w zależności od konfiguracji.
Sam już kilkukrotnie spotkałem się z tym że musiałem ustawiać PPPoE dla tepsy pomimo że teoretycznie powinno łącze chodzić lepiej na PPPoA. O tym że nie rozróżniają CIR od EIR, lub że liveboxy mają uwalony interface nie wspomnę.

Uwalony chipset nie tłumaczy kłopotów tylko z serverami eve, jeśli ISP oferuje dla klienta adresy prywatne i publiczne to gdzieś tam po drodze jest proxy a jeśli ten jest źle ustawiony to potrafi ostro namieszać, tak jak to swojego czasu były problemy żeby korzystać z bankowości online na publicznych adresach Astera.
Zresztą do dzisiaj klienci mają tam jazdy kiedy dwie osoby w sieci używają tych samych MAC'ów na kartach ethernetowych, nie pytaj pytaj mnie dlaczego mają tak to skonfigurowane skoro modem u klienta też ma MAC'a i po tym powinien być rozpoznawany klient...
Albo dlaczego część klientów Aster i Vectry nie jest w stanie się skomunikować na standardowych portach ftp i trzeba używać wysokich portów...
...to wszystko to kwestia tego jak bardzo ISP leci w piętkę i ile soku wyciskają ze struktury, żaden ISP nie powie ci jak wygląda wewnętrzny routing, że połowa klientów ma wycięte 25% "nieużywanych na co dzień" portów, że fizycznie główny upstream idzie zupełnie inną ścieżka niż główny downstream, co potrafi także powodować zrzucanie łącza w niektórych przypadkach.
O problemach z lokalnymi serwerami nazw i ich aktualizacji nie wspomnę.

Proszę więc darować sobie takie nic nie wnoszące wywody.

Staram się powiedzieć, że jeśli wszystko inne działa a łącze nie bangla w jednym przypadku na milion to na 99% trzeba przycisnąć ISP, truć aż wciągną cię na listę upierdliwców i zaczną faktycznie monitorować łącze żeby zdiagnozować problem.
Pan z BOK'u nic nie pomoże i nie wskóra, najlepiej walić do pionu technicznego, podać IP, port, porę, objawy i nie dać się złapać na test łącza do punktu w strukturze ISP.
Większe beknięcia na łączach bardzo ładnie wychodzą na speedtest.net ale tu już nie trzeba być geniuszem żeby zdiagnozować że coś nie działa.
...intrygujący jak łechtaczka w miejscu pępka...

Khobba

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 123
  • It looks just like a Telefunken U 47
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Khobba Gelos
  • Korporacja: V O O D O O
  • Sojusz: Aegis Cartel
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 16, 2011, 08:26:42 »
@Khobba
.... 5 minut minęło, trochę ochłonąłem...
ja też się wyspałem i mi przeszło :)
Cytuj
(...)
Słuchaj, po pierwsze, radzisz chłopakowi, który wyraźnie nie za bardzo zna się na tym, żeby zmieniał protokół - ok, tylko jeśli przypadkiem ma kilka usług w łączu, to skąd niby ma znać prawidłowe VPI, VCI albo VLAN, w którym leci dostęp? Nawet jeśli rzeczywiście będzie i PPPoE, i PPPoA w łączu, to szansa na to, że trafi we właściwe ustawienia jest umiarkowana.

Po drugie, IMO jednorodne stosowanie PPPoE w całej sieci jest lepszym rozwiązaniem. Stawiasz BRASa z RADIUSem i serwerem PPP i masz jednorodny system niezależnie jaką technologię stosujesz na łączu dostępowym. Wprawdzie PPP to PPP, ale ograniczając się do jednego protokołu masz po prostu mniej roboty na każdym etapie budowy i utrzymania sieci. Tak jak pisałem, nie zajmuję się ADSLem bezpośrednio i nie znam szczegółów implementacji, ale z grubsza wiem co w trawie piszczy.

Po trzecie, sprzedaż zza biurka ma tę zaletę, że o ile ma się mniej kontaktu z samym utrzymaniem sieci, o tyle poznaje się ludzi, którzy tę sieć projektują i w miarę wiedzą co chcą zrobić  8)

Cytuj
Uwalony chipset nie tłumaczy kłopotów tylko z serverami eve
nie mówię, że uwalony w sensie popsuty, zwykle to firmware jest schrzaniony, przy specyficznych ustawieniach wchodzi w jakieś dziwne stany, zdarzają się wyścigi krytyczne itd.
Cytuj
jeśli ISP oferuje dla klienta adresy prywatne i publiczne to gdzieś tam po drodze jest proxy a jeśli ten jest źle ustawiony to potrafi ostro namieszać, tak jak to swojego czasu były problemy żeby korzystać z bankowości online na publicznych adresach Astera.
Zresztą do dzisiaj klienci mają tam jazdy kiedy dwie osoby w sieci używają tych samych MAC'ów na kartach ethernetowych, nie pytaj pytaj mnie dlaczego mają tak to skonfigurowane skoro modem u klienta też ma MAC'a i po tym powinien być rozpoznawany klient...
Albo dlaczego część klientów Aster i Vectry nie jest w stanie się skomunikować na standardowych portach ftp i trzeba używać wysokich portów...
...to wszystko to kwestia tego jak bardzo ISP leci w piętkę i ile soku wyciskają ze struktury, żaden ISP nie powie ci jak wygląda wewnętrzny routing, że połowa klientów ma wycięte 25% "nieużywanych na co dzień" portów, że fizycznie główny upstream idzie zupełnie inną ścieżka niż główny downstream, co potrafi także powodować zrzucanie łącza w niektórych przypadkach.
O problemach z lokalnymi serwerami nazw i ich aktualizacji nie wspomnę.
trudno mi się nie zgodzić

Cytuj
Proszę więc darować sobie takie nic nie wnoszące wywody.
Chyba krótko jesteś na centrali i wyraźnie nie wiesz jak sobie nabiłem ten tysiąc postów ;)
Cytuj
Staram się powiedzieć, że jeśli wszystko inne działa a łącze nie bangla w jednym przypadku na milion to na 99% trzeba przycisnąć ISP, truć aż wciągną cię na listę upierdliwców i zaczną faktycznie monitorować łącze żeby zdiagnozować problem.
O to to, dokładnie tak zrobiłem u siebie w domu (Aster)
Cytuj
Pan z BOK'u nic nie pomoże i nie wskóra, najlepiej walić do pionu technicznego,
watpię, żeby w Netii udało mu się dostać do techniki... Zresztą tam i tak wszystko robi Ericsson ;)

Shamoth

  • Yellow Koza
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 34
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Trish Mase
  • Korporacja: Republic Military School
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 16, 2011, 09:56:01 »
@Khobba
Faktycznie jak się człowiek wyśpi to jakoś tak na miękko przyjmuje różne rzeczy ;]
Trochę jestem na centralce ale rzadko i mało się udzielam, ale dobrze wiedzieć kogo nie karmić ;P

Też mam Aster, zresztą będzie wykupiony przez UPC, i na początku potrafili bujać się i tydzień z usterką.
Teraz w ciągu kilku godzin usuwają problem często na starcie wymieniając wg mnie sprawny modem, chyba że sypie się coś globalnie, po tym jak wydzwaniałem co kilka godzin i pracownicy BOK'u nie potrafili udzielić mi informacji i musieli konsultować się z pionem technicznym.

No po tym jak nowe HDD wychodzące z chińskich fabryk były zainfekowane czy po tym jak na chwilkę chiny przejęły większość ruchu globalnego, wcale bym się nie zdziwił gdyby się okazało że  sprzęt aktywny wychodzący z chin ma zainfekowanego RIP'a ;]

Alternatywne parametry do zestawienia łącza powinien podać pracownik BOK'u jeśli takowe jest możliwe, przynajmniej w TP tak było.

Faktycznie, troszkę się zapomniałem że kolega jest raczej zielony i pewnie nie zabije gwoździa nikomu w BOK'u ale trzeba próbować.
Ostatecznie przyjdzie zabulić ~50zł specowi, który przyjdzie i przetestuje łącze, tylko też dobrze jest go przycisnąć i pokazać o co działa i buczy i dlaczego akurat tu nie bangla, tu trace przechodzi a tu nie itp itd, innymi słowy żeby przetestował czy łącze jest transparentne punkt-dom punkt-server eve na konkretnych portach.
Zadawać pytania z serii na które raczej nie będzie znał odpowiedzi, czy to co się dzieje może być spowodowane konfiguracją routingu w sieci szkieletowej i jak to sprawdzić, czy w wyniku routingu pewne porty mogą być wycięte i czy można inaczej to skonfigurować, czy jeśli problem leży na styku sieci providera i globalnej sieci szkieletowej to czy ISP może coś łaskawie z tym zrobić, czy ISP może dogadać się z ISP udostępniającym łącze CCP w celu zdiagnozowania usterki...
Z resztą takie nękanie jest także w BOK'u skuteczne tylko trzeba być cierpliwym i skrycie prowadzić do sytuacji kiedy rozmowa z kimś wyżej będzie nieunikniona.
Wersja papierowa też jest skuteczna ale codzienne składanie zażalenia, że zgłoszenie awarii nie zostało rozpoznane i ogólnie nic w tym kierunku nie robią, potrafi trochę wejść w d...

ALE zanim zaczniemy nękanie musimy MIEĆ pewność, że ze sprzętem w domu jest wszystko w porządku, sprawdzić inny komputer, postawić system na nowo, wgrać nowy firmware i zresetować urządzenia aktywne przez które łączymy się z siecią.
Lub choćby na chwilę wejść do sieci przez innego providera, nawet sieci komórkowej, i sprawdzić czy działa to co nas interesuje.

PS. nocka w EVE w Tak Tak kosztuje ~600zł, więc nie zapominamy się rozłączyć :P na szczęście miałem trochę więcej do wykorzystania w ruchu wewnętrznym do któregoś tam dnia, więc i tak by przepadło ;]
...intrygujący jak łechtaczka w miejscu pępka...

F-YU

  • Gość
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 16, 2011, 12:30:38 »
Cytuj
Wysłany przez: Khobba
misiu, hasło jest zaszyfrowane. gdyby była prosta metoda podglądu haseł evki, już dawno wszyscy by je sobie wzajemnie podglądali :) Słyszałeś o czymś takim jak np. SSL?

jak twierdzisz że coś jest nie do złamania, to jak byś twierdził że nie ma choć jednego buga w jakimś kodzie.
samo namawianie kogoś do wysyłania ruchu sieciowego jest przegięciem pały i zwykłym phishingiem
 google wpisać -> ssl cracking.
 





Khobba

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 123
  • It looks just like a Telefunken U 47
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Khobba Gelos
  • Korporacja: V O O D O O
  • Sojusz: Aegis Cartel
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #27 dnia: Luty 16, 2011, 13:12:10 »
jak twierdzisz że coś jest nie do złamania, to jak byś twierdził że nie ma choć jednego buga w jakimś kodzie.
samo namawianie kogoś do wysyłania ruchu sieciowego jest przegięciem pały i zwykłym phishingiem
 google wpisać -> ssl cracking.
ok. umówmy się tak: złapię ruch podczas swojego logowania do evki, wstawię go na jakiegoś rapida, udostępnię link tu, na Centrali i kto sobie złamie hasło, to konto jego.

Shamoth

  • Yellow Koza
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 34
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Trish Mase
  • Korporacja: Republic Military School
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #28 dnia: Luty 16, 2011, 14:23:21 »
@Khobba
Kusisz strasznie, a co jak ktoś ma dostęp do tęczowych tablic...
Chyba, że hasła są solone to konto zatrzymasz na jakiś czas ;]

Inna sprawa że nie kazałeś logować się tylko przechwycić pakiety inicjujące połączenie klienta z serwerem, więc nie wiem skąd tyle krzyku?
« Ostatnia zmiana: Luty 16, 2011, 14:59:56 wysłana przez Shamoth »
...intrygujący jak łechtaczka w miejscu pępka...

amra

  • Gość
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #29 dnia: Luty 16, 2011, 19:37:17 »
Do konta na trialu, ale sie oblowimy ze HO HO, ukradniemy login do trialal. Ale podestepne z nas bestie.

Pienias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 29
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Pienias
  • Korporacja: The Scope
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #30 dnia: Luty 20, 2011, 04:58:16 »
Tez tak kiedys mialem, pomogla reinstalka klienta ;)

R@F

  • Gość
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 01, 2011, 18:19:56 »
Witam, u mnie jest podobny problem. Miałem router pentagrama na którym evka działała bardzo ładnie. Niestety router poszedł z dymem i zakupiłem nowy ale już edimaxa (AR-7284WnA) i od tej pory nie mogę się połączyc z evką. Wyskakuje komunikat "The socket was closed". Czy mógłby ktoś wytłumaczyc jak krowie na granicy co po kolei zrobic żeby można było dalej się cieszyc evką? Jestem zielony w tych sprawach, jedyne co zrobiłem to wyłączyłem firewala na tym routerze ale nic to nie pomogło. Mam neostradę ustawioną następująco:
VPI - 0
VCI - 35
Service category - UBR Witch PCR
Peak cell rate - 0
Protocol - PPP over ATM(PPPoA)
Encapsulation Mode - VCMUX
Authentication Method - AUTO
Dial-up mode - Always ON
MRU Size - 1500
Keep Alive - zaznaczony
Use Static IP Address - odznaczony
Enable NAT - zaznaczony
Enable WAN Service - zaznaczony

Na główną stronę eve też niemogę wejśc :(, ale internet mi działa normalnie.

Z góry dzięki za pomoc.
« Ostatnia zmiana: Maj 01, 2011, 18:27:17 wysłana przez R@F »

ManganMan

  • Embrace the Cheeki Breeki.
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 911
  • I weź ty człowieku dziel czas między PC a komem...
    • Zobacz profil
    • ManganMan on DeviantArt
  • Imię postaci: Rei Mangan
  • Korporacja: Pator Tech School
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 02, 2011, 09:15:55 »
Daj tu wypisy z wiersza poleceń po wpisaniu:

ping www.google.pl

ping www.eveonline.com

Aż się wierzyć się nie chce... o_0
Ewetualnie sprawdź czy masz:

Service Name: pppoa_0_35_0_0

Akurat wiem, że Netia ma identyczne ustawienia jak twoje w NeoTP.
Jeszcze jedno, jaką wersję firmware'a ma twój router? 1.02, 1.03 ?
« Ostatnia zmiana: Maj 02, 2011, 09:26:27 wysłana przez ManganMan »


Cytuj
Eve to jest "drugie życie" :) - SokoleOko
co to qrwa, latający fragment gejta? - Karas o Xian Yue

https://evewho.com/character/2116034681

R@F

  • Gość
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 13, 2011, 17:59:51 »
Trochę późno odpowiadam, ale jestem u rodziców raz na jakiś czas. Service name mam: pppoa_0_35_0_0, wersja fimwere to: 1.03. A pingi o dziwo idą, tylko strona się nie chce załadowac.

Microsoft Windows XP [Wersja 5.1.2600]
(C) Copyright 1985-2001 Microsoft Corp.

C:\Documents and Settings\m>ping www.google.pl

Badanie www.google.pl [74.125.39.147] z użyciem 32 bajtów danych:

Odpowiedź z 74.125.39.147: bajtów=32 czas=31ms TTL=55
Odpowiedź z 74.125.39.147: bajtów=32 czas=33ms TTL=55
Odpowiedź z 74.125.39.147: bajtów=32 czas=33ms TTL=55
Odpowiedź z 74.125.39.147: bajtów=32 czas=31ms TTL=55

Statystyka badania ping dla 74.125.39.147:
    Pakiety: Wysłane = 4, Odebrane = 4, Utracone = 0 (0% straty),
Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach:
    Minimum = 31 ms, Maksimum = 33 ms, Czas średni = 32 ms

C:\Documents and Settings\m>ping www.eveonline.com

Badanie www.eveonline.com [87.237.39.197] z użyciem 32 bajtów danych:

Odpowiedź z 87.237.39.197: bajtów=32 czas=47ms TTL=118
Odpowiedź z 87.237.39.197: bajtów=32 czas=48ms TTL=118
Odpowiedź z 87.237.39.197: bajtów=32 czas=47ms TTL=118
Odpowiedź z 87.237.39.197: bajtów=32 czas=48ms TTL=118

Statystyka badania ping dla 87.237.39.197:
    Pakiety: Wysłane = 4, Odebrane = 4, Utracone = 0 (0% straty),
Szacunkowy czas błądzenia pakietów w millisekundach:
    Minimum = 47 ms, Maksimum = 48 ms, Czas średni = 47 ms


Jakieś pomysły??

ManganMan

  • Embrace the Cheeki Breeki.
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 911
  • I weź ty człowieku dziel czas między PC a komem...
    • Zobacz profil
    • ManganMan on DeviantArt
  • Imię postaci: Rei Mangan
  • Korporacja: Pator Tech School
Odp: The socket was closed.
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 13, 2011, 22:09:52 »
Wcześniej mówiłeś że główna strona eve nie działa (raczej o serwer Tranquility ci chodziło)
Zaktualizuj firmware do 1.06 , bo edimaxy takie jak twój często ''świrują''.


Cytuj
Eve to jest "drugie życie" :) - SokoleOko
co to qrwa, latający fragment gejta? - Karas o Xian Yue

https://evewho.com/character/2116034681