Autor Wątek: Nowe Planetary Interaction  (Przeczytany 8585 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sir Falo

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 314
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Sir Falo
  • Korporacja: Exterminatus
  • Sojusz: Nulli Secunda
Nowe Planetary Interaction
« dnia: Styczeń 26, 2011, 18:11:36 »
Tak się zastanawiałem nad Waszymi wrażeniami ze zmian wprowadzonych do PI.

Póki co po kilku dniach zabawy mam wrażenia... średniawe.
Wcześniej było dużo durnego klikania, ale można było ustawić procesy w dość zbalansowany sposób.

W tej chwili nie ma tak dużo klikania w każdy extractor, ale:
1) co każde kopanie trzeba przemieścić przynajmniej jeden extractor
2) złoża są zużywalne, ale oczywiście się "respawnują"
3) scan terenu jest znacznie mniej wyznacznikiem gdzie będzie większe wydobycie (ustawienie głowic koparki na czerwonych/białych polach nie gwarantuje maksymalnego wydobycia)
4) .... ogólnie mniej się wydobywa, czyli mniejszy zysk...

Wasze wrażenie?

magni

  • Gość
Odp: Nowe Planetary Interaction
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 26, 2011, 18:33:53 »
mam totalnie odmienne wrazenia, jest duzo lepiej niz bylo
co do punktow ktore wymieniles:

ad1: niby dlaczego? nie widze powodu zeby przemieszczac cokolwiek jak juz sie raz ustawilo dobrze
ad2: a w czym to przeszkadza?
ad3: nie gwaratuje bo jak ustawisz kilka ekstraktorow na malym obszarze tak ze ich zasiegi sie pokrywaja to dostajesz penalty do wydobycia, im bardziej sie pokrywaja tym wieksze penalty - calkiem logicznie moim zdaniem, trzeba troche pokombinowac aby ustawic ekstraktory optymalnie i wcale nie trzeba uzywac wszystkich mozliwych do ustawienia
ad4: wprost przeciwnie, jak dobrze ustawisz ekstraktory to sie wiecej wydobywa

ja mam tylko jeden zonk: na jednej planecie esktratory maja cykl 1h a na innej 2h, nie wiem od czego to zalezy ani czy mozna to jakos przestawic? moze ktos sie orientuje?



Sir Falo

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 314
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Sir Falo
  • Korporacja: Exterminatus
  • Sojusz: Nulli Secunda
Odp: Nowe Planetary Interaction
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 26, 2011, 23:43:42 »
ad1: nie wiem czy sprawdzałeś, ale po przestawieniu przynajmniej jednej głowicy, wartości TOTAL mogą być większe
ad2: Mi to przeszkadza po prostu w odpowiednim ustawieniu kopaczek vs procesorów - nigdy tego nie umiem teraz zbalansować
ad3: No i tutaj jest ciekawe - jak patrzę na indeksy każdej z głowic to wynika, iż warto ustawić tam, gdzie jest najwięcej. Ale ma się to nijak do wartości TOTAL czy PER HOUR wydobycia. Z tego też względu wychodzą w zasadzie wszystkie moje wątpliwości w tym temacie. Raz w danym miejscu jest na czerwono, później już jest teren "zielony", czyli dużo wykopane z tego rejonu.

Generalnie używając tych samych planet, w tych samych miejscach, jak wcześniej miałem obłożenie procesorów takie, by akurat pasowało (cykle 5h, zmieniane średnio co 7h), to teraz nawet po zmniejszeniu ich ilości, dalej się nudzą.
W zasadzie, nie wiem co wazniejsze, ale wydaje mi się, że TOTAL jest wartością wyjściową, która można uznać za wyznacznik tego ile się wykopie. Chyba, że jest to wartość, hmm.. z tyłu pleców i trzeba się tylko sugerować RAW OUTPUT QUALITY INDEX, czyli "po staremu".

matka

  • Gość
Odp: Nowe Planetary Interaction
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 27, 2011, 02:07:47 »
Od kiedy wprowadzili ten planetary interaction? dla kogo profesja?

[BCPM] Moon Rabit

  • BCPM
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 72
    • Zobacz profil
    • Stronka z moją twórczością ;)
  • Imię postaci: Moon Rabit
  • Korporacja: Billionaires Club
  • Sojusz: Inver Brass
Odp: Nowe Planetary Interaction
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 27, 2011, 02:44:42 »
Dla każdego nawet ja mam planete w low- secu :)
ASUS A88XM-A, Corsair Vengage 8GB @ 1866 CL8, AMD X4 740 @ 4,48Ghz, Samsung 500GB Silentium Deus M1 550W, Sapphire R7 260X 1GB DDR5 @ 1188/1645

Sir Falo

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 314
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Sir Falo
  • Korporacja: Exterminatus
  • Sojusz: Nulli Secunda
Odp: Nowe Planetary Interaction
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 27, 2011, 09:46:24 »
Od kiedy wprowadzili ten planetary interaction? dla kogo profesja?

No to to jest już od Tyranisa, czyli kawałek czasu :)

Ksin Khane

  • Gość
Odp: Nowe Planetary Interaction
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 27, 2011, 10:16:36 »
Witam


Moim zdaniem to wygląda tak - ułatwiono obsługę ekstraktorów, moża ładnie ustawic sobie czas wydobycia itp.  ale jeśli chodzi o zyski to jest klapa - tempo produkcji strasznie spadło i to jest wielki minus dla naszago waletu. :( Także wg mnie to lepiej było przed patczem jesli chodzi o PI.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Nowe Planetary Interaction
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 27, 2011, 10:39:02 »
Czyli co - znerfili jeszcze bardziej żenująco niskie przychody z robienia P2 z wydobywanych przez siebie surowców?

Już widzę te wojny o planety, na które CCP tak bardzo liczy :)


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

magni

  • Gość
Odp: Nowe Planetary Interaction
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 27, 2011, 11:01:43 »
wydaje mi sie ze tempo produkcji spadlo bo czasami ekstraktory dzialaja w cyklu 2h zamiast 1h co efektywnie zmniejsza tempo wydobycia o polowe i fabryki czekaja na surowce bo one nadal maja 1h cykl - to mi wyglada na jakis bug chyba bo nie da sie tego przestawic

co do zloz to jak narazie nie zauwazylem zeby nagle z czerwonego zmienialy sie na zielone, jak restartowalem po 4 dniach program wydobycia od nowa to czerwone bylo w tych samych miejscach co wczesniej

Ksin Khane

  • Gość
Odp: Nowe Planetary Interaction
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 27, 2011, 11:11:10 »
Jeśli chodzi o cykle ekstraktorów to ustawienia mam takie: czas pracy 23h to daje 1 cykl po 15minut , fabryki P1 maja cykl 30 minut a P2 1godzine.
Takie ustawienia mialem przed paczem i mam teraz. Cała produkcja pracuje bez przerwy i nie mam przestojów a kasy jakos mniej z tego teraz jest jakoś.

Jonas

  • Gość
Odp: Nowe Planetary Interaction
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 27, 2011, 11:17:02 »
I dłuższy całkowity czas pracy ECU tym dłuższy cykl jednostkowy. Więc jak masz cykl ECU 5h to 15 min cyklu jednostkowego. Jak 24h to już 30 min. Im dalej tym więcej.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Nowe Planetary Interaction
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 27, 2011, 12:52:11 »
Generalnie używając tych samych planet, w tych samych miejscach, jak wcześniej miałem obłożenie procesorów takie, by akurat pasowało (cykle 5h, zmieniane średnio co 7h), to teraz nawet po zmniejszeniu ich ilości, dalej się nudzą.
W zasadzie, nie wiem co wazniejsze, ale wydaje mi się, że TOTAL jest wartością wyjściową, która można uznać za wyznacznik tego ile się wykopie. Chyba, że jest to wartość, hmm.. z tyłu pleców i trzeba się tylko sugerować RAW OUTPUT QUALITY INDEX, czyli "po staremu".
A patrzyłeś na wykres ? Nastawiając na dany cykl niezależnie od tego czy to 1h czy 14d na wykresie masz pokazane wydobycie w zadanym czasie. Pokazane są wszystkie maksima i właśnie z nich mogą i wynikają różnice w wydobyciu w poszczególnych cyklach. Total może i rośnie w zależności od ilości głowic i czasu, ale to IMHO ma sens jako podstawa do planowania produkcji jedynie w sytuacji gdy dysponujesz zapasem pozwalającym zniwelować różnice wynikające z fluktuacji (na którą podgląd masz na wykresie).
Na swoich ECU zazwyczaj mam po 1-2 głowice i nastaw cykli na 24h. Głowice umieszczam na lokalnych maksimach (niestety trzeba ręcznie korygować położenie) i zwracam głównie uwagę na wynik cyklu, a nie total.

Co do wykopywania - gdzieś podawali ostatnio, że wraz z tą zmianą wprowadzili spoty w których masz czasowe i lokalne maksima. Zatem jeśli głowicę ustawisz na nim to nie dziw się, że po jakimś czasie złoże wraca do wartości uśrednionej.
Ideą zmian (CCP o tym wcześniej nawet napisało) jest zmuszenie graczy do większej aktywności przy równoczesnym zmniejszeniu wymaganych kliknięć. Domyślam się, że poprzez aktywność rozumieli konieczność wyszukania lepszych złóż co jakiś czas, eksportu/importu. Niestety drugi cel jest sprzeczny z pierwszym - dla mnie personalnie ilość kliknięć wzrosła.

Moje odczucia są średnio entuzjastyczne - cieszy mnie wydłużenie programu do 14d i możliwość montowania do 10 głowic, a także możliwość upg. (chociaż to się robi raz i zapomina o sprawie). Smuci fakt, że ECU zjada aż tak dużo PG i CPU. Poprzednio można było zbalansować wydobycie w odniesieniu do przetwarzania i na 1 planecie spokojnie produkować np. roboticsy (plazma), teraz niestety wg mojej opinii nie jest to możliwe nawet przy najwyższym CC. Teraz może kliknięć w ekstraktory jest mniej, ale więcej za to kliknięć w eksport/import (a co za tym idzie przepływów ISK na portfelu).
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

magni

  • Gość
Odp: Nowe Planetary Interaction
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 27, 2011, 13:04:00 »
I dłuższy całkowity czas pracy ECU tym dłuższy cykl jednostkowy. Więc jak masz cykl ECU 5h to 15 min cyklu jednostkowego. Jak 24h to już 30 min. Im dalej tym więcej.

no wlasnie chodzi o to ze nie stwierdzilem takiej zaleznosci... mam kilka ekstraktorow, wszystkie ustawione na ten sam okres 4 dni, a na jednych mam cykl 1h a na innych 2h, wydaje sie to byc bez sensu

Oxylan

  • Gość
Odp: Nowe Planetary Interaction
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 27, 2011, 14:26:31 »
PI trzeba traktowac jako rozrywke i odpoczynek od misji czy tam pvp, kasa z tego nie jest wielka, zebranie urobku z jednej planety np po 12 godzinach w przypadku wody, plasmoidow, czy metali przeklada się na zabicie jednego tlustego bsa, np 4planety profit taki jak zrobienie slabej misji lvl 3 a moze i lvl 2 + salvage, nie moze byc tak ze jedna planeta bedzie generowac 20mil dziennie...
« Ostatnia zmiana: Styczeń 27, 2011, 14:33:45 wysłana przez Oxylan »

magni

  • Gość
Odp: Nowe Planetary Interaction
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 27, 2011, 14:45:26 »
PI jest jak najbardziej przydatne jesli produkujesz paliwo do wlasnych posow 0.0.
Oszczedności w porownaniu z kupnem w jita i dowozem sa znaczne.

adijager

  • Gość
Odp: Nowe Planetary Interaction
« Odpowiedź #15 dnia: Luty 16, 2011, 15:08:10 »
ad1: nie wiem czy sprawdzałeś, ale po przestawieniu przynajmniej jednej głowicy, wartości TOTAL mogą być większe
ad2: Mi to przeszkadza po prostu w odpowiednim ustawieniu kopaczek vs procesorów - nigdy tego nie umiem teraz zbalansować
ad3: No i tutaj jest ciekawe - jak patrzę na indeksy każdej z głowic to wynika, iż warto ustawić tam, gdzie jest najwięcej. Ale ma się to nijak do wartości TOTAL czy PER HOUR wydobycia. Z tego też względu wychodzą w zasadzie wszystkie moje wątpliwości w tym temacie. Raz w danym miejscu jest na czerwono, później już jest teren "zielony", czyli dużo wykopane z tego rejonu.

Generalnie używając tych samych planet, w tych samych miejscach, jak wcześniej miałem obłożenie procesorów takie, by akurat pasowało (cykle 5h, zmieniane średnio co 7h), to teraz nawet po zmniejszeniu ich ilości, dalej się nudzą.
W zasadzie, nie wiem co wazniejsze, ale wydaje mi się, że TOTAL jest wartością wyjściową, która można uznać za wyznacznik tego ile się wykopie. Chyba, że jest to wartość, hmm.. z tyłu pleców i trzeba się tylko sugerować RAW OUTPUT QUALITY INDEX, czyli "po staremu".

Z wartościami TOTAL to ostrożnie - Linki mają teraz swoją wydajność - jeżeli łącza z ecu przekroczą wydajność 100% to część wykopywanych zasobów będzie przepadać podczas transportu z kopalń do portu/magazynu.

Kara Mon

  • Gość
Odp: Nowe Planetary Interaction
« Odpowiedź #16 dnia: Luty 16, 2011, 16:37:40 »
To ja dodam swoje 3 grosze na temat nowego PI. Bankowo jest wydajniejsze kopanie teraz niz wczesniej.

Kopie to samo co pare miesiecy temu na identycznych planetach w identycznym ukladize czyli 4 planety kopia i produkuja p1 z ktorych to 4 roznych p1 robie na piatej planecie tylko i wylacznie p2 . Przed zmianami kopiac na najlepszym zlozu cyklami 23 h ostatnia planeta produkcyjna szla na jakies 60% mocy, aktualnie mam taki zator ze przy cyklach 24h moglbym dolozyc jeszcze jedna kompletna planete z fabrykami p2 zeby przerobic cale to p1 ktore mnie zalalo.


I znowu chyba dam sobie spokoj z tym dziadostwem bo 3x dziennie musze przerzucac zlom z planety w kosmos bo po prostu zdolnosci magazynowe instalacji planetarnych to jakas kpina , chyba ze ktos robi z tego casual za 10 isk-centow za godzine  :D

Pynio

  • Gość
Odp: Nowe Planetary Interaction
« Odpowiedź #17 dnia: Marzec 18, 2011, 15:55:47 »
Hej!

Nigdzie nie mogę znaleźć informacji na ten temat... Jakie wartości (CPU i MW) mają command center na poziomie 5 i 6?

Pozdrawiam

silvia

  • Gość
Odp: Nowe Planetary Interaction
« Odpowiedź #18 dnia: Marzec 18, 2011, 16:17:12 »
W ich info powinno byc.

Jonas

  • Gość
Odp: Nowe Planetary Interaction
« Odpowiedź #19 dnia: Marzec 23, 2011, 13:11:20 »
Nie ma już CC różnych poziomów - przynajmniej nie jako itemki. Jest tylko podział na CC wg typu planety jakiej dotyczy. A info o zasobności pg i cpu można sprawidzić w oknie CC na planecie pod opcją upgrade - taki paseczek pokazujący jaki masz aktualny poziom cc - po najechaniu myszą wyświetla ile zyskasz na każdym poziomie.

Pynio

  • Gość
Odp: Nowe Planetary Interaction
« Odpowiedź #20 dnia: Marzec 23, 2011, 13:35:24 »
Spoko, to wszystko wiem, jednak mam lvl 5 i do tego lvl mi wyświetla ile mam CPU i ile mocy (strzelam z czachy - 17000 MW i coś koło 21.000 CPU), nie mam tych danych natomiast do lvl 6, ponieważ nie jest on jeszcze "aktywny" :)

Tutaj mam problem.

Jonas

  • Gość
Odp: Nowe Planetary Interaction
« Odpowiedź #21 dnia: Marzec 23, 2011, 14:17:14 »
A jak najedziesz na pole do upgradu dl lvl 6 to ci nie pokazuje o ile się zmieni pg i cpu? Jeśli mnie pamięć nie myli u mnie wyświetla. Jak nie to sprawdzę, jak wrócę na chatę.

Jonas

  • Gość
Odp: Nowe Planetary Interaction
« Odpowiedź #22 dnia: Marzec 24, 2011, 09:54:09 »
Kurcze, faktycznie nie pokazuje, sprawdziłem. Chyba miałem więc omamy jakieś wcześniej, bo rękę bym sobie dał uciąć, że mi wyświetlał takie info. Cóż, masz info na evkowej wiki pod adresem http://wiki.eveonline.com/en/wiki/Command_Centers odnośnie poszczególnych CC.

Pynio

  • Gość
Odp: Nowe Planetary Interaction
« Odpowiedź #23 dnia: Marzec 24, 2011, 11:32:34 »
Obaj zatem mieliśmy omamy bo ja jakimś cudem na tej wiki tego nie znalazłem... za dużo browarów... Dzięki!