Autor Wątek: Pytania początkującego o start w grze.  (Przeczytany 44405 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #35 dnia: Styczeń 11, 2011, 17:16:46 »
Dodaj czasy przelotów, oraz to że zeby mieć ten kosmiczny dps przebijający rakiety caldari drej kartofel musi mieć blastery (a ich uzycie na misji.. BUHAHAHAHA) i już wiesz dlaczego caldari deklasują galente
A rakiety to już nie mają czasu przelotu ?
Owszem mniejszy, ale jednak mimo wszystko. W ostateczności można użyć sentry - nie muszą przelatywać by dostarczać dps (będzie odrobinę mniejszy). Działa w Dominixie to dodatkowy dps, a nie podstawowy i dają około 45%.

Porównaj sobie sam:

Cytuj
[Drake, TEST]
Ballistic Control System II
Ballistic Control System II
Ballistic Control System II
[empty low slot]

[empty med slot]
[empty med slot]
[empty med slot]
[empty med slot]
[empty med slot]
[empty med slot]

Heavy Missile Launcher II, Scourge Heavy Missile
Heavy Missile Launcher II, Scourge Heavy Missile
Heavy Missile Launcher II, Scourge Heavy Missile
Heavy Missile Launcher II, Scourge Heavy Missile
Heavy Missile Launcher II, Scourge Heavy Missile
Heavy Missile Launcher II, Scourge Heavy Missile
Heavy Missile Launcher II, Scourge Heavy Missile
[empty high slot]

Medium Warhead Calefaction Catalyst I
Medium Warhead Calefaction Catalyst I


Hobgoblin II x5

Cytuj
[Dominix, TEST]
Magnetic Field Stabilizer II
Magnetic Field Stabilizer II
Magnetic Field Stabilizer II
Reactor Control Unit II
Reactor Control Unit II
[empty low slot]
[empty low slot]

[empty med slot]
[empty med slot]
[empty med slot]
[empty med slot]
[empty med slot]

425mm Railgun II, Antimatter Charge L
425mm Railgun II, Antimatter Charge L
425mm Railgun II, Antimatter Charge L
425mm Railgun II, Antimatter Charge L
425mm Railgun II, Antimatter Charge L
425mm Railgun II, Antimatter Charge L

[empty rig slot]
[empty rig slot]
[empty rig slot]


Ogre II x5
Dominix ma 906 (475 w dronkach), Drake 460, oczywiście "all5"
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #36 dnia: Styczeń 11, 2011, 17:28:32 »
Cytuj
[Raven, test]
Ballistic Control System II
Ballistic Control System II
Ballistic Control System II
Reactor Control Unit II
Reactor Control Unit II

[empty med slot]
[empty med slot]
[empty med slot]
[empty med slot]
[empty med slot]
[empty med slot]

Siege Missile Launcher II, Mjolnir Torpedo
Siege Missile Launcher II, Mjolnir Torpedo
Siege Missile Launcher II, Mjolnir Torpedo
Siege Missile Launcher II, Mjolnir Torpedo
Siege Missile Launcher II, Mjolnir Torpedo
Siege Missile Launcher II, Mjolnir Torpedo
1200mm Artillery Cannon II, EMP L
1200mm Artillery Cannon II, EMP L

[empty rig slot]
[empty rig slot]
[empty rig slot]


Hammerhead II x5
Już? >:D

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Shiro

  • Gość
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #37 dnia: Styczeń 11, 2011, 18:09:42 »
Porównaj sobie sam:
Dominix ma 906 (475 w dronkach), Drake 460, oczywiście "all5"
Jeśli Ogry, to gwoli sprawiedliwości powinieneś wyposażyć Drejka w Scorge Fury (zwykłymi na misjach strzela się niewiele). Jeśli mowa o młodej postaci, nie bez znaczenia czynnikiem jest czas. W czasie kiedy kierowca Domiego skilluje raile i lekkie, średnie, ciężkie T2 drony, kierowca Drejka uwinął się już z launcherami, rakietami, małymi dronkami T2 i obiera powoli azymut na Tengu...

PS. Czy Domiemu dwa wolne low sloty wystarczą na tank?

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #38 dnia: Styczeń 11, 2011, 18:21:43 »
Navy tak bo można dziada na shildzie zrobić :P (capacitor to inna rzecz) Natomiast w tym wypadku chodziło o danie mi prztyczka w nos w temacie jaki to uber dps ma pyra w zwoim zasięgu...

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Asag

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 210
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Wprodukcji
  • Korporacja: WhoKnows
  • Sojusz: JeszczeNieMam
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #39 dnia: Styczeń 11, 2011, 18:22:15 »
Ok, dzięki wszystkim za podpowiedzi. Już jako takie pojęcie o statkach mam. Wygląda na to że po prostu założę postać rasy która mi się z facjaty najbardziej spodoba a następnie zajmę się skillowaniem pod odpowiednie statki. Jednak tu rodzi się kolejne pytanie. Jakie skille powinienem zacząć szkolić na samym początku? Z tego co się orientuję to zależy to od tego co się chce robić. Załóżmy więc taki scenariusz:

- na początku pewnie zajmę się misjami, jakoś zarobić na statek trzeba a misje mi osobiście wydają się ciekawsze od np górnictwa, z tego co się zorientowałem misje są lvl 1, 2 ,3 i 4. Misje lvl 1 wykonuje się noob shipem/fregatami, lvl 2 fregatami/cruiserami, lvl 3 battlecruisery i lvl 4 battleshipy (oczywiście to takie luźne propozycje ale im trudniejsza misja tym statek musi być chyba lepszy)

- powiedzmy że już pograłem dość sporo, nauczyłem się co nie co, zdobyłem kasę na misjach na statek i zaczynam myśleć o PVP a więc koncentruję się na walce

Docelowo powiedzmy że chciałbym latać amarskim harbinger/zealot/armageddonem lub też minmatarskim hurricane/tempest/vagabond (konkretny wybór dopiero kiedy lepiej ogarnę możliwości statków).
Jak przy takich założeniach powinno wyglądać skillowanie? Jaka też według was powinna wyglądać kolejność kupowania statków aby dało się na początku wykonywać coraz trudniejsze misje (a więc na początku pve a dopiero potem pvp)?
Zaznaczam że jeszcze nie gram (dzisiaj wieczór dopiero zamierzam zacząć tutorial bo będę miał więcej czasu a zaraz na starcie wolałbym aby mi nikt nie przeszkadzał aby nie przeoczyć czegoś) więc trudno mi pisać o konkretnych przykładach. Pytam też teraz bo wieczorem nie chciałbym się odrywać od gry tylko mieć już z góry zaplanowaną ścieżkę rozwoju skilli.

Ezachiel

  • Gość
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #40 dnia: Styczeń 11, 2011, 18:30:33 »
W obu kierunkach masz skille z zakresu gunnery jako primary DPS.
Róznice idą przy wybieraniu działek tech II, wybór czy broń energetyczna czy projectile proponuję podjąć po wypróbowaniu obu typów broni po wyuczeniu się na lv 1 na przykład i nauczeniu się fregaty lv 3.
Dla Minmatarów skill controled brust ma znaczenie marginalne zaś dość ważny jest dla Amarr i broni energetycznej. Skille z trackingu i obnizajace potrzeby broni są w obu przypadkach bardzo ważne.
Druga sprawa, to ogólna sprawność statku, tu wchodzą skille enginering oraz mechanics i navigation. Dla Matarów ważna jest prędkość w przypadku vagabonda i hurricane oraz w PvP tank na tarczy. Dla Amarr tank armor.

Łatwiej będzie ogarnąć grę matarami z punktu widzenia nowego gracza. Statki Amarr wymagają nieco więcej umiejętności i wiedzy o grze.
Proponuję ci trenować fregaty na lv 4, następnie cruisery na lv 3, potem bC na lv 3, cruiser lv 4, i bs danej nacji. Jak lubisz zabawę, to miedzy fregaty i cruisery wciśnij destroyery.
Co do skill, to jak zrobisz tutorial to dostaniesz te które mieć powinieneś jeśli dobrze pamiętam. Potrzeby będą się pojawiały w miarę gry, zarówno lepsze działka jak i sprzęt na statek oraz zwykłe potrzeby pilota - ilość dostępnego prundzia, ilośc energii i szybkosć jej odnawiania w bateryjce, nieco wiekszy zasieg działek etc ... poprostu poczytaj opisy skill.... AAA i wstąp do Akademiii !!!
 
« Ostatnia zmiana: Styczeń 11, 2011, 18:38:29 wysłana przez Edmund »

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #41 dnia: Styczeń 11, 2011, 18:39:35 »
Cytuj
- na początku pewnie zajmę się misjami, jakoś zarobić na statek trzeba a misje mi osobiście wydają się ciekawsze od np górnictwa, z tego co się zorientowałem misje są lvl 1, 2 ,3 i 4. Misje lvl 1 wykonuje się noob shipem/fregatami, lvl 2 fregatami/cruiserami, lvl 3 battlecruisery i lvl 4 battleshipy (oczywiście to takie luźne propozycje ale im trudniejsza misja tym statek musi być chyba lepszy)
Leveli misji jest 5
1 - frejka / deska
2 - deska / cruzer
3 - cruzer / bc
4 - bc / bs
5 - maruder / capital / mały gang
do tego misje specjalne typu epic oraz cosmos (zróznicowanie stopnia trudnosci różne ) no i tutorialowe

W temacie reszty posta Ciężko Ci doradzić poniewaz wybrałeś dwie dość skrajne specjalizacje
amar to lasery i armor tank
minmatar to projectile i tank zalezny od statku część ma shield część ma armor, część da sie zrobić i tak i tak
Kolejność kupowania statków fregata (z tutoriali dstajesz tą na bazie której jest potem af - najbardziej optymalna do misji) później opcjonalnie deska lub odrazu cruzer -> bc -> bs

skile hmm nie dam Ci całego skill planu ale tylko wskazówki ogólne:
na poziomie fregastki podskiluj ogólnie wszystko troche nawigacje, mechanike, inżynierie i elektronikę (mówię o grópach skili nie o samych skilach) do tego broń do poziomu pozwalajacego odrazu skilować medium uzbrojenie po zakupie / tuż przed cruzera
na poziomie crusera skiluj tank do poziomu t2 do tego cap moduły, oraz damage mody do t2, w bc siedząc dociągnij uzbrojenie medium do t2 i doskiluj do końca podstawowe skile, zrób drony tak żebys mógł uzyć setu 5 small t2, doskiluj larg guny i z gróbsza mozesz siadać w bs'a

podstawowe skile:
- elektronics
- enginering
- mechanicks
- hull upgrade
- energy system operation
- energy menagment
- shield menagment
- shield operation
- skile pomocnicze uzbrojenia
- skile niezbędne do wybranego tanka
- spaceship comand
- nawigation i opcjonalnie skile na ab i mwd

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Jrkan

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 287
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Jrkan Yarik
  • Sojusz: Amarr Militia
Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #42 dnia: Styczeń 11, 2011, 18:51:59 »
Przez pierwsze kilka dni i tak nie wsiadziesz w nic większego od fregaty. Nie ma sensu już teraz wymyślać kolejki skilli z myślą o bcku czy bsie. Wyskiluj sobie na początku fregate na 4, małe działki na 5 i spejalizacje na 4. W czasie potrzebnym na to zrób tutorial, poprzegladaj jakie sa dostepne skille i statki, polec do jita, wybierz korporacje dla ktorej bedziesz robil misje, zapisz się do ua, pogadaj z ludźmi na chatach. Generalnie nie śpiesz się, eve to gra gdzie wszysko dzieje się wolniej niż w innych mmo, a cierpliwość to najważniejsza cecha która należy mieć aby grać w eve.

Pewnie znalazły by się osoby które ułożą ci skillplan na najblizsze pól roku ale nie słuchaj ich.     

Asag

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 210
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Wprodukcji
  • Korporacja: WhoKnows
  • Sojusz: JeszczeNieMam
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #43 dnia: Styczeń 12, 2011, 00:41:32 »
A więc stworzyłem Amarra, porobiłem tutoriale (na razie te wstępne, zostały teraz misje u agentów) i dostałem parę skilli. Na razie wsadziłem w kolejkę te co miały bardzo krótki czas (8-20min). I teraz zaczynają się schodki bo skille mają już czas 3-20h i nie mam pewności jak to ułożyć. Z tego co pisałeś Aptu to Fregaty na 4 ale co masz na myśli mówiąc specjalizacje? Jakieś propozycje jak to ułożyć na tą chwilę? Na razie postanowiłem się skupić na statkach Ammar. Tu screenshot abyście widzieli jak to u mnie wygląda obecnie:




Mam też problem, z tutoriala dostałem książkę se skillem Refining ale nie mogę jej dodać bo pisze że muszę mieć Industry lvl 1. Ale czy na pokazanym screenie nie mam już przypadkiem Industry 1? A może chodzi o jakiś inny skill lub źle patrzę na te cyferki? Ewentualnie jak podnieść Industry do 1?

Jest jakiś sposób żeby skrócić czas szkolenia skilli? Słyszałem że czasem warto zmienić atrybuty postaci aby przyśpieszyć szkolenie w określonych dziedzinach, warto to teraz robić kiedy mam jeszcze tak słabe pojęcie o grze? Wszystkie atrybuty mam na 20 z wyjątkiem charyzmy która ma 19 (i z tego co widzę są 2 remapy).


AreQ

  • Gość
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #44 dnia: Styczeń 12, 2011, 00:53:26 »
Do PVP i PVE robienie amara na początek, to wchodzenie pod górkę, po co sobie chcesz życie utrudnić? Zdążysz sobie jeszcze te statki wyskilować. Na razie jest Ci potrzebne prawie wszystko, więc cokolwiek bys nieskilował, i tak sie przyda :-) Więc nie martw się bardzo jakimiś "błędami".
Póki co statki statki statki ->frejkki, deski, crus, becek wraz z odp skilami bocznymi w międzyczasie.

Nie musisz na razie refining robić, a samego Industry skila tu nie masz.

O zmianie atrybutów nawet nie myśl teraz i nie dotykaj pod żadnym pozorem! Jeszcze to nie jest dla Ciebie.

Zapisz się do Unseen Academy. Polecam, warto.
www.unseen.pl

Asag

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 210
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Wprodukcji
  • Korporacja: WhoKnows
  • Sojusz: JeszczeNieMam
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #45 dnia: Styczeń 12, 2011, 00:58:21 »
A w jaki niby sposób mogę skillować statki innych ras skoro mam jedynie wyszczególnione w skillach Ammar frigate? To się odblokuje później po spotkaniu innej rasy czy po wyszkoleniu jakiegoś skilla? I skoro nie statki ammarów na początek do misji pve to jakie?

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #46 dnia: Styczeń 12, 2011, 01:00:55 »
Na początek dość łatwo możesz uzyskać przykładowy fit na statek pve dla początkujących np  w garażowni. Nasdtępnie korzystając z bazt danych in game (np markte) sprawdź czy możesz fit założyć (skile), jak nie to już wiesz co skilować ;)

po doraźną pomoc możesz również wejść na kanał in game "centrala noobs"

Tym co mnie zaraz będą próbowali wziąć na buty za nie polecenie eft i evemon chciałbym przypomnieć że świerzy char nie za bardzo ma oc\pcję skorzystania z nich

Edit
@up
skile w tej grze sie kupuje. jak chcesz latać matarami to kupujesz skile z "matar" w nzawie

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Goomich

  • Gość
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #47 dnia: Styczeń 12, 2011, 01:09:51 »
Jeśli jeszcze jesteś w startowym systemie, to mają tam zawsze spory wybór skilli.

Klikasz na market na NeoComie, potem Skills, a na końcu Spaceship Command.

http://img717.imageshack.us/img717/2364/skillelh.png

Otworzy ci się lista jak na obrazku. Tym z prawej się nie przejmuj, interesuje cię lista z lewej strony. Przewijasz, aż znajdziesz interesujący cię skill.

http://img267.imageshack.us/img267/6518/skille2.png

Klik na nim, z prawej strony otworzy się lista wszystkich oferowanych w danym regionie, klikasz na kolumnę price, żeby ułożyły się od najtańszego (zawsze kupujesz od gościa, który wystawił najtańszą ofertę na danej stacji, ale płacisz tyle ile było w wybranej przez ciebie ofercie). Klikasz prawym i wybierasz Buy.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 12, 2011, 01:20:13 wysłana przez Mona X »

Asag

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 210
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Wprodukcji
  • Korporacja: WhoKnows
  • Sojusz: JeszczeNieMam
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #48 dnia: Styczeń 12, 2011, 01:20:41 »
Eh, chyba na razie mogę zapomnieć bo ze swoimi 165k ISK wiele nie zwojuję. Ale cóż zrobiłem dopiero może ze 2-3 misje.

Tak w ogóle czym się kierować przy wyborze statku na misje? Bo jedni piszą tak, inni coś innego polecają a sam nadal nie wiem dlaczego xxx lepszy od yyy (zakładając że ta sama klasa statków).

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #49 dnia: Styczeń 12, 2011, 07:27:52 »
Misje niskich leveli (L1-L2) są tak banalnie łatwe, że wybór typu statku (typu - nie klasy) nie ma większego znaczenia. Wyżej (L3-L4) priorytety są następujące:

1) Zasięg

Jeśli musisz gonić raty to jest coś nie tak. Najszybciej robi się misje stojąc w miejscu i rozstrzeliwując raty, które lecą w Twoim kierunku. Dobry wynik to 60+km możliwości skutecznego strzelania.

2) Możliwość wyboru rodzaju dmg

Drony i missile dają Ci pełny wybór spośród czterech rodzajów. Pewnym ograniczeniem jest bonus do kinetic dmg na większości caldaryjskich statków (Drake/Tengu). Projectile (Matarzy) mają wybór trzech rodzajów dmg (nie mają ammo kinetic). Amarrzy strzelają z laserów tylko EM/Thermal, a Gallente z raili (blasterów na misjach nikt nie używa, bo - patrz punkt 1) - Kinetic/Thermal.

3) Tank

Tylko na początku potrzebujesz grubego tanka, wraz z coraz lepszymi skillami zaczynasz mordować raty tak szybko, że można z tanka częściowo rezygnować.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Kareem

  • Gość
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 12, 2011, 08:29:19 »
Zrób wszystkie 30 misji tutoriala. Nic do nich nie kupuj. Wszystko dostaniesz. Na koniec tych tutoriali powinieneś mieć z 1kk isk.

Wbij fregaty na 4 abyś mógł się przesiadać w coś większego, a small laser turret w pierwszych kilku dniach wystarczy na 3-4. Nie rób specki, bo to tydzień skillowania.
Co do skilli to możesz zrobić tak: otwórz market, wejdź na grupę skills, potem otwórz głównie gunnery i navigation i wyskilluj wszystko co ma masz na zielono z wyjątkiem działek innych ras. Skille takie jak:
- rapid firing
- controlled burst (must u amarra)
- motion prediction
- sharpshooter
- surigical strike
- trajectory analysis (chociaż u amarra to nie must)
- weapon upgrades
oraz
- evasive manuvering
...nie powinny zaszkodzić

Jak grasz Amarrami to z tych co pisał mando:
- electronics
- enginering
- mechanics
- hull upgrade (na 3 - ważne aby zakładać armor hardenery)
- energy system operation
- energy menagment

Do tego dorzuciłbym w pierwszych dniach:
- repair systems
- drony na 3 + jakieś tam poboczne (które są na zielono), to już z myślą o omenie

Patrząc na Twoje skille dobiłbym amarr frigate na 4 (3 to must aby wsiąść w punishera, którym trochę polatasz na misjach l1), gunnery na 4. Olej też w pierwszych dniach skille na shield. Z electronis dorzuciłbym targeting i long range targeting oraz signature analysis (choć to ostatnie poczujesz że potrzebujesz jak wsiądziesz w BSa). Statki, do których teraz musisz dążyć to kolejno:
- Coercer
- Omen
- Harbinger
Ale to po kolei. Nie ma sensu nimi latać jak nie możesz robić odpowiednich misji

Ogólnie dorzuciłbym cybernetics, aby móc zakładać implanty i może coś z social jak zamierzasz robić misje np: social, negotiation i diplomacy, wbicie na lvl2 prawie nic czasu nie zabiera a jest tak jakbyś dostał podwyżkę 10% :)

Jak powbijasz to wszystko to sobie powoli wbjaj na wyższe lvl (na 4) większość tych skilli. Jak grasz Amarrem to do robienia misji z powodzeniem powinno ci to na razie powinno starczyć i zająć kolejkę skillowania na jakiś czas. Nie wbijaj skilli na V, bo na razie to strata czasu, o tym możesz pomyśleć za miesiąc, a na razie jedynie zniechęci. Na razie masz co robić. Nie bój się wbijać skilli 20h. Wiem, że wygląda to strasznie w porównaniu z kilkuminutowymi skillami na lvl 1, ale później zobaczysz, że 4-5 dniowe skille traktuje się niemal jak insta skilling.

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 12, 2011, 08:32:41 »
Tutoriali aktualnie jest 50

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

[VIDE] Herezja

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 510
  • Nudno dziś ];)
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Herezja
  • Korporacja: Virtual Democracy
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #52 dnia: Styczeń 12, 2011, 10:16:50 »
...
Statki, do których teraz musisz dążyć to kolejno:
- Coercer
- Omen
- Harbinger
Ale to po kolei. Nie ma sensu nimi latać jak nie możesz robić odpowiednich misji
...

Czemu ludzie tak obstają przy omenie. Dla osoby początkującej mającej niewiele skili w działkach będzie to po prostu kula u nogi i tak jak w poście, który niedawno był wałkowany albo coercer na misje lev 1 i 2 albo maller. Wszyscy bez wyjątku przyznają tam (w tym poście), że omen po prostu się nie nadaje.

Asag

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 210
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Wprodukcji
  • Korporacja: WhoKnows
  • Sojusz: JeszczeNieMam
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #53 dnia: Styczeń 12, 2011, 10:50:22 »
Dzięki wszystkim za podpowiedzi. Teraz już przynajmniej mam jakiś plan działania.

Tylko jedna rzecz nie daje mi spokoju:

Wyskiluj sobie na początku fregate na 4, małe działki na 5 i spejalizacje na 4.

Wbij fregaty na 4 abyś mógł się przesiadać w coś większego, a small laser turret w pierwszych kilku dniach wystarczy na 3-4. Nie rób specki, bo to tydzień skillowania.

Czy ktoś mógłby mnie oświecić czym u licha jest ta specjalizacja? Dla was to pewnie oczywiste ale ja nie kojarzę o co chodzi.


Goomich

  • Gość
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #54 dnia: Styczeń 12, 2011, 10:54:33 »
Misje niskich leveli (L1-L2) są tak banalnie łatwe, że wybór typu statku (typu - nie klasy) nie ma większego znaczenia.

Zawsze, ale to zawsze moją pierwszą normalną misją jest Worlds Collide, a to może być nieco zniechęcające, jak się nie ma skilli. :)

Drony i missile dają Ci pełny wybór spośród czterech rodzajów. Pewnym ograniczeniem jest bonus do kinetic dmg na większości caldaryjskich statków (Drake/Tengu).

Dlaczego bonus do kineticów jest ograniczeniem, a różnice w sile dron nie?

Kaevar

  • Gość
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #55 dnia: Styczeń 12, 2011, 10:57:15 »
Specjalizacja czyli skill na przykład "Small Pulse/Beam Energy Weapons Specialisation" czy jakos tak. Pozwalaja uzywac dzialek T2. Ale to do misji nie potrzebne zupelnie poki co.

Nie wiem czemu wszyscy w ogóle sugerują wsiadanie w cruza :). Wg mnie najlepiej z Coercera (destroyer) przesiasc sie w Harbingera (battlecruiser). Harbi uzywa tej samej wielkosci dzialek co cruzy, mozna go lepiej zafitowac i jest duzo pewniejszy w obsludze. Tak wiec polecam:

L1-cokolwiek :)
L2-Coercer
L3-Harbinger
L4-Apoc/Baddon

Morg

  • Gość
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #56 dnia: Styczeń 12, 2011, 11:02:56 »
wszyscy zapomnieli chyba jeszcze o jednej ważnej rzeczy dla początkującego gracza... amunicji do działek... i tutaj amarzy są nieklasyfikowanym liderem jak dla mnie (chodzi o sam początek) kupujesz kilka zestawów szkiełek (1-razowy wydatek) i tylko zmieniasz w zależności od potrzeb... aż boję się pomyśleć ile razy zapomniał bym kupić amunicji / rakiet jak bym grał inną rasą xD

dodam, że mój rozwój był taki:

noob misje z tutoriala robiłem tym co dali, następnie od razu w destroyera (szybka nauka skila destro na 1 lvl to kilka minut) i wtedy nauczyłem się fast tankować dpsem... (nie mając żadnych innych ważnych skili^^, potem w arbitratora na którym polatałem dosyć długo (rozwinięcie galantyjskich dronek T2), a niedawno jestem szczęśliwym pilotem Harbingera, który wraz z dobrymi dronkami kosi misje lvl 3 ;]

punishera specjalnie ominąłem bo jak tam zmieścić salvagera + tractora i jeszcze jakis sensowny dps wyciągnąć?? a właśnie na początek rozwiń sobie też salvaging bo złomowanie to około 70% zarobków nooba w misjach lvl 1-2 ;]

Kareem

  • Gość
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #57 dnia: Styczeń 12, 2011, 11:53:55 »
Specjalizacja to np skill: small beam turret specialization (czy jak to się nazywa), który sprawia, że możesz używać działek i amunicji T2, ale aby to mieć trzeba wbić podstawowy skill np small laser turret na V i jakieś tam skille dodatkowo. Poza tym działa T2 się trudniej fitują, więc potrzeba skille do pg i najlepiej weapon upgrades i advanced weapon upgrades. Na początek imo nie warto.

[VIDE] Herezja

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 510
  • Nudno dziś ];)
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Herezja
  • Korporacja: Virtual Democracy
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #58 dnia: Styczeń 12, 2011, 13:19:01 »
...
Tak wiec polecam:

L1-cokolwiek :)
L2-Coercer
L3-Harbinger
L4-Apoc/ABaddon
...

Tu się z kolegą w sumie zgadzam choć ja popieram destroyera na lev 1 a nie cokolwiek. Ale to już było wałkowane i kolego Asag poczytaj wątek dla młodych grających amarrami tam jest już sporo napisane.

Asag

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 210
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Wprodukcji
  • Korporacja: WhoKnows
  • Sojusz: JeszczeNieMam
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #59 dnia: Styczeń 12, 2011, 13:50:48 »
A mógłbyś dać linka do tego tematu? Bo nie mogę znaleźć.


PS: Skąd wziąć tzw API? Z tego co mi wiadomo potrzebne jest to do EVE Mon i paru rzeczy na tej stronce. Jeszcze z EVEM nie korzystałem ale z tego co czytałem przydatne narzędzie do planowania skilli.

Kara Mon

  • Gość
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #60 dnia: Styczeń 12, 2011, 14:01:09 »

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #61 dnia: Styczeń 12, 2011, 14:32:45 »
Pocyatkowe konta maja okres w ktrzm nie mogą wygenerować api, dlatego w sumie nie polecałem Ci eft i evemon, bez api za duzo z nimi nie zdziałasz

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

silvia

  • Gość

Asag

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 210
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Wprodukcji
  • Korporacja: WhoKnows
  • Sojusz: JeszczeNieMam
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #63 dnia: Styczeń 12, 2011, 14:39:55 »
Jesteś pewny? Bo ja właśnie wygenerowałęm:

"Limited Access API Key
Allows access to character sheet and skill training information only. Use this for applications such as skill change notifiers.
I tu dane konta i key"

Był też jeszcze przycisk do wygenerowania innego keya ale z tego już nie skorzystałem bo nie wiem który wymagany. Tamten ma chyba większe "prawa".

silvia

  • Gość
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #64 dnia: Styczeń 12, 2011, 15:54:28 »
Jesteś pewny? Bo ja właśnie wygenerowałęm:

"Limited Access API Key
Allows access to character sheet and skill training information only. Use this for applications such as skill change notifiers.
I tu dane konta i key"

Był też jeszcze przycisk do wygenerowania innego keya ale z tego już nie skorzystałem bo nie wiem który wymagany. Tamten ma chyba większe "prawa".

Ale tam miala byc dokumentacja, a jest tylko link do otrzymania api :P

[VIDE] Herezja

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 510
  • Nudno dziś ];)
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Herezja
  • Korporacja: Virtual Democracy
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #65 dnia: Styczeń 12, 2011, 16:30:46 »
A mógłbyś dać linka do tego tematu? Bo nie mogę znaleźć.


PS: Skąd wziąć tzw API? Z tego co mi wiadomo potrzebne jest to do EVE Mon i paru rzeczy na tej stronce. Jeszcze z EVEM nie korzystałem ale z tego co czytałem przydatne narzędzie do planowania skilli.

Tu masz link do dyskusji na temat amarów
http://www.eve-centrala.com.pl/forum/index.php?topic=9051.0

pusty ten index ;p

Pojęcie względne. Mi po zalogowaniu się na stronę pozwoliło na zobaczenie API.

Asag

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 210
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Wprodukcji
  • Korporacja: WhoKnows
  • Sojusz: JeszczeNieMam
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #66 dnia: Styczeń 12, 2011, 16:48:09 »
Chciałem jeszcze zapytać czy zna ktoś jakiś link do poradnika/opisu statków, ich rola, plusy minusy? Nie chodzi mi o konkretne modele a o grupy statków.

Przykładowo weźmy tą listę:

http://www.eveonlineships.com/eve-ships-list.php

Takie podstawowe jak np frigates, battleships to mniej więcej wiem, ale co to np heavy assault ships, strategic cruisers itp to już nie bardzo się orientuję (jak już wspomniałem chodzi mi o to jaką rolę one spełniają, jakie są plusy i minusy, co mogą/ nie mogą a nie o konkretne modele).

PS: Trochę to odbiega od topicu już ale nie chciałem zakładać specjalnie nowego pod to.

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #67 dnia: Styczeń 12, 2011, 17:26:04 »
tech 1 statki

noobship - opakowanie dla jajka wydłuzający jego zycie o puls smart bomby / salwę przeciwnika
fregata - coś co poza powyższą rolą może się sprubować odgryźć często całkiem skutecznie, małe szybkie i w większości potrafi postrzelać, a czasem ma ekstra zdolności
deska - z załozenia tepiciel fregat wszelkich, radzi sobie również z wersjami t2 (oczywiscie jak pilot wie co robi)
cruser - zaczynajac od tego statku mozna już mówić o tanku, względnie uniwersalny, ma broń która daje rade trafić mniejsze cele a i duzym może porysuje lakier na pancerzu - do tego na konkretnych modelach ewentualne ekstra zdolności
- battlecruser - forma pośrednia miedzy cruserem a bs - lzejsze słabiej tankują al dps często mają zblizony lub czasami wiekszy niż w przypadku bs'a
- battleship - główny statek bitewny, okresowo wyrzucany z tej roli przez bc lub t2 jednostki na jakiejs nowej taktyce - duży tank - duzy dps, cięzka dupa, często nie jest w stanie obronic się przed różnymi małymi gównami jesli nie ma eskorty lub dron
- drednot - duzo wiekszy od bs'a z potężniejszym tankiem i podobnym dps - kiedy odpali moduł oblęzniczy jego możliwości tanka wzreastają dwukrotnie, natomiast dps leci w górę bardzo mocno dzięki czemu czas niszczenia posa albo innych wrogich capitali wydatnie sie skraca
- carrier - duży nosiciel dron - moze ich pomiescić tysiące nawet uwzgledniajac że jego główne drony czyli figtery zajmują dużo miejsca (i odpowiednio0 mocno gryzą), podobnie jak drednot ma specjalny moduł który po aktywacji czyni z niego suuperlogistyka
- supercarier - 15 razy droższy, ale nrwnież duzo potężniejszy od zwykłego lotniska, główna broń to jeszcze większe drony które robią straszna krzywde innym capitalom
- tytan - wielkie wredne bydle z super armata która na strzał nie ściągnie tylko innego tytana i supercariera, do tego potrafi teleportować całe floty miedzy systemami
- indyki - małe transportowce
- frachty - większe indyki
- rorqual - latajaca baza górnicza
- orca - mniejsza baza górnicza
- mining barge - czytaj koparka
- noctis - dedykowany statek do zbierania złomu z wraków

tech dwa statki

- interceptor - fregata która ma złapać i przytrzymac cel - szybkie draństwa (teoretycznie najszybsze w grze)
- assalut ship (frigate) - frejka która ma za zadanie krzywdzić innych bonusy w zasadzie ma do dps tylko czasem do tanka
- covert ops - mały statek szpiegowsko - zwiadowczy - potrafi latać bedąc wiekszość czasu niewidzialnym
- stelth bomber - kadłób fregaty, dps bs'a (tylko w inne duże cele) i niewidzialność jak na covercie
- ew fregaty - frejki traktujace pacjenta ew do którego ich rasa ma bonus np caldari do ecm - całkienm fajne gdyby nie to że spadają od groźnego spojrzenia przez co mało popularne

- interdictor - t2 deska, zamiast bawić się punktowaniem, strzea specjalna mine która robi kilkukilometrowy bombel z którego przez bodajże dwie minuty nie można wywarpować

- recon ship - krazownik przeznaczony do wkurzania przeciwników - naprawdę groźne jako wsparcie gangu, uzywają ewar specyficznego dla danej rasy, są dwie odmiany - taka co lata niewidzialna do momentu ataku i taka co potrafi też w pewnym stopniu ugryźć ale nie ma maskowania
- logistyk - statek "leczący"innych w zależności od rasy ma bonusy do naprawy shield albo armora czasem też innych wspomagtaczy
- heavy assalut ship - cruzerowy odpowiednik af'a
- heavy interdictor - tworzy wokoło siebie taki bombel jak interdictor tyle że utrzymuje go puki ma prąd, lub może generatora użyc do zatrzymania tylko jednego statku, ale z takiej smyczy nic mu nie odwarpuje

- comand ship - battlecruser na sterydach - kazda rasa ma po dwa - jeden to większy HAC, drugi to jednostka wsparcia która generuje specjalne bonusy dla floty

- maruder - battleship dedykowany do pve duzy wygar, poterzny tank i bonusik do zbierania złomu
- black ops - tak jakby przedłużenie lini covert / SB -> recon - bs do zadań specjalbnych, może skakać miedzy systemami jak capital, może też w ograniczonym zakresie teleportowac jednostki jak tytan

- transport ship - t2 indyk znowu dwa rodzaje - jeden niewidzialny i szybki, drugi pojemny, opancerzony i w dodatku do pewnego stopnia odporny na warp jam

- jump fracht - fracht z mniejszym cargo, ale skaczący miedzy sytemami jak capitale

- exhumer - czytaj koparka s-classe

tech 3
- strategic cruser - takie all in one - weź dowolny średni statek (cruser, bc), a następnie zrób sobie jednostkę robiącą jego robotę lepiej no może za wyjątkiem hevy dictora

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Goomich

  • Gość
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #68 dnia: Styczeń 12, 2011, 17:42:17 »
- drednot - duzo wiekszy od bs'a z potężniejszym tankiem i podobnym dps - kiedy odpali moduł oblęzniczy jego możliwości tanka wzreastają dwukrotnie,

Czterokrotnie. Dwa razy rosnie wydajność i dwa razy spada "rof".

Ezachiel

  • Gość
Odp: Pytania początkującego o start w grze.
« Odpowiedź #69 dnia: Styczeń 12, 2011, 17:46:13 »
Tak w skrócie :
shuttles - szybki statek do przemieszczania się, 10m3 cargo i nic więcej. Obudowa do pod-a.
frigates - fregaty, są tu zarówno pracujące jak i takie o specjalizacji i te do walki. Zastępstwo do shuttla, można się fajnie strzelać w nich
destroyers - niszczyciel, statek zbudowany i wymyślony jako niszczyciel fregat.
cruisers - występują rózne typy, od pracujących po bojowe. Traktowane jak lekki support w PvP
battlecruisers  - krążkowniki bojowe, ciężki typ statku przeznaczony do walki i jako support grupy.
battleships - pancerniki, głownie wersje bojowe, każdy ma określone zdolności, ciężkie nieruchawe platformy do strzelania.
assault ships - ulepszona wersja fregat przeznaczona do walki.
marauders - ulepszona wersja pancerników przeznaczona do wykonywania misji, duzy tank, super bron, i bardzo słaba obrona EWAR. Topowy statek do PvE.
black ops - ulepszona wersja pancerników przeznaczona do zadań specjalnych. Posiadają specyficzną rolę. O ich możliwych zastosowaniach można napisać książkę.
electronic attack ships - fregaty przeznaczone do EWAR, jako support, generalnie niewypał.
covert ops - fregaty przeznaczone do zwiadu i skrytego podejścia przeciwnika, wersja bombowiec posiada znaczna siłe ognia przy zachowaniu zalet fregaty.
interceptors - fregaty wymyślone i zbudowane jako statki pościgowe i do przechwytywania statków graczy.
interdictors - niszczyciele z możliwością montowania na nich interdiction sphere launcher, gadżet blokujący możliwość wykonania warp-out z walki.
heavy interdictors - mobilne pole blokujące silniki warp osadzone w kadłubie krążownika.
heavy assault ships - cięzka wersja krążownika przeznaczona do walki, wymyślona i używana jako rozwiniecie technologi zwykłych krążowników.
recon ships - wersja krążowników przeznaczona jako support EWAR i do zwiadu na wrogim terenie.
command ships - znacznie wzmocniona wersja ciężkich krążowników bojowych przeznaczona do walki.
strategic cruisers - umm ... statki ktore maja zastosowanie rózne ... samemu się je buduje z poszczególnych kawałków, w wyniku takiej zabawy otrzymuje się statek wielkości krążownika dorównujący siłą rażenie BS-owi lub mix kilku klas.
carriers - lotniskowce. Mogą przenosić ciężkie drony zwane fighterami, łownie support role oraz transportowiec.,
dreadnoughts - dreadnoughty, ciężka platforma oblężnica, do niszczenia POS-ów i innych dużych celów.
titans - tytany - najwiekszy statek w grze, od jednego strzału rozwala dreadnoughta ....
industrial ships - statki industrialne
freighters - cięzkie statki transportowe, mozna w nie upchnać naprawdę dużo towaru.
jump freighters - cięzkie statki transportowe z opcją skakania bez udziału gate.
transport ships - ulepszona wersja zwykłych transportowców.
logistics - support, platforma o kadłubie krążownika przeznaczona do naprawiania innych statków w czasie walki.