Po opisie surowców i ich roli w grze przez Scarry-ego myślę, że warto przytoczyć wam jaką w praktyce odgrywają rolę poszczególne jednostki w grze.
Piechota: Na chwilę obecną jest to jedyna nam wszystkim dostępna jednostka. W późniejszym etapie gry zostaje zredukowana do roli HP armii.
Artyleria: Główna jednostka ofensywna w grze. Jako że nawet kilkanaście jednostek piechoty jest w stanie rozsmarować 100 w odpowiednio ulepszonej fortecy konieczne staje się poprzedzenie każdego szturmu przygotowaniem artyleryjskim celem zniszczenia umocnień. Artyleria jest sama wrażliwa na ostrzał, dlatego należy ją mieszać z piechotą, która służy jej za "mięso armatnie", chroniąc tym samym własne działa.
Czołgi: W większej ilości jest to walec, który przetacza się przez wszystko co na lądzie. Dzięki niewrażliwości na morale nie traci siły, która odgrywa rolę jednocześnie wytrzymałości i ilości zadawanych obrażeń. W skrócie - Piechota Deluxe.
Pancerniki: Jedna z dwóch broni ostatecznych w grze. Ma ogromną siłę ognia i zasięg o 25 km większy od artylerii, co oznacza, że jest w stanie trzymać ja na bezpieczny dla siebie dystans. Świetny do niszczenia nadbrzeżnych fortec i osłaniania desantów.
Działa kolejowe: Broń ostateczna numer dwa. Jedyna skuteczna metoda obrony przed pancernikami. Na plus należy zaliczyć fakt ogromnego zasięgu 150km (zasięg widzenia jednostki). Za minus ogromne wymagania odnośnie infrastruktury. O ile pancernik dostanie się wszędzie, jeśli tylko jest tam woda, o tyle działo kolejowe, bez ogromnych inwestycji w kolej jest praktycznie obroną stacjonarną. Nie mniej obroną prawie że doskonałą.
I mała wskazówka odnośnie desantów - Armia desantuje się przez 4,5h, w trakcie których zaatakowana otrzymuje takie same straty, jak w przypadku ataku na najlepiej ufortyfikowaną fortecę. Innymi słowy - Chcesz zrobić desant na tyłach wroga? Załatw sobie najpierw pancernik i upewnij się, że nie ma w okolicy lądowania działa kolejowego.