Autor Wątek: Ekonomia w grze - jak zacząć?  (Przeczytany 2463 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Rahnar

  • Gość
Ekonomia w grze - jak zacząć?
« dnia: Styczeń 03, 2011, 13:34:43 »
Poza tym że wiem jak kopać surowce to moja wiedza na temat ekonomi się tutaj kończy.
Jest mi ktoś w stanie wyjaśnić jak zabrać się za działalność gospodarczą w świecie EvE?
(czego potrzeba, jak to się "je"?, itp.)

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Ekonomia w grze - jak zacząć?
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 03, 2011, 13:43:18 »
A o jakiej dziedziny ekonomię Ci chodzi ?
No chyba, że miałeś na myśli handel, to wówczas potrzeba skilli (grupa trade) oraz kapitału.  :D
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Rahnar

  • Gość
Odp: Ekonomia w grze - jak zacząć?
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 03, 2011, 16:42:15 »
Interesuje mnie produkcja :) jak budować statki a potem je zbywać :)

Ezachiel

  • Gość
Odp: Ekonomia w grze - jak zacząć?
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 03, 2011, 16:48:40 »
Kupujesz Blue PRINTA ( kopię lub oryginał )
zaglądasz do niego - masz tam składniki do wybudowania i czasem skille.
Gromadzisz w/w składniki na stacji ze slotem fabrycznym.
Wybierasz z menu kontekstowego dla blue printa - manufacture, wskazujesz slot fabryczny i dajesz accept. Po zakoncoznej produkcji klickzasz delivery i puff masz co zrobileś
Reszta ... w opisie skilli z zakresu industry.

Sprzedaż :
klikash prawym myszki na statku i wybierasz opcję sell, nastepnie albo zbywasz za proponowaną cenę albo wystawiasz sell order w trybie advaced. Skille opisane w TRADE.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Ekonomia w grze - jak zacząć?
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 03, 2011, 16:56:26 »
Statki T1/2/3 ?
W skrócie produkcja...
T1 = skupujesz minsy na buy orderach, dodajesz BPO/BPC (w zależności od zasobności portfela) wsadzasz w fab i produkujesz.
T2 = skupujesz komponenty na buy orderach, dodajesz BPC (może być własnoręcznie wyinwentowane), dodajesz wyprodukowany własnoręcznie T1 i wsadzasz w fab i produkujesz.
T3 = to samo co powyżej, z tą różnicą, że nie potrzebujesz statku T2 i T1 - pomimo, że najwyższe zyski to najwięcej z tym zachodu.

Generalnie na T1 nie spodziewaj się marży większych niż 1-5%. No chyba, że bardziej się zaangażujesz w handel, ale to już lepiej zająć się handlem. W przypadku T2 bazującego na inwencji to pewnie 10-15% będzie normą, ale są modele gdzie da się wyciągnąć i 30%. Przy T3 musiałbyś policzyć kompleksowo marżę, ale wątpię by się udało wyciągnąć więcej jak 50%, a i to wymagałoby co najmniej kilku charów (2-3 konta) i bytowania w W-Space. Generalnie by pojechać pełen cykl produkcyjny T3, to musiałbyś zainwestować spory kapitał i wydaje mi się, że mógłby być porównywalny z zakupem BPO T2.

A zbywanie to albo poprzez market, albo poprzez kontrakty, ewentualnie za pomocą prywatnych kontaktów z potencjalnymi kupcami.
Skilli (jeśli o to chciałeś zapytać) potrzebujesz w grupach:
- industry
- mechanic
- science
- trade
Zasadniczo jakich skilli do produkcji potrzebujesz powie Ci BPO/BPC, w przypadku inwencji tak samo. Do trade na początek powinny wystarczyć:
- trade
- accounting
- broker relations
- margin trading
- day trading
- marketing
- procurement
3 ostatnie na lvl3 powinny wystarczyć w zupełności.

Na początek zacznij od amo.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Ellaine

  • Gość
Odp: Ekonomia w grze - jak zacząć?
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 03, 2011, 17:18:51 »
Skillujesz production efficiency na 5.

Ogólna zasada jest taka:

Odpalasz excela albo inny arkusz kalkulacyjny (ja jużywam Google Docs).
Wpisujesz tam po kolei różne produkty a do każdego przepisujesz z blueprinta ile czego potrzeba
Wpisujesz ceny produktów i składników.
Zmuszasz excela żeby wyliczył ci ile kosztuje produkcja czegoś.

Robisz to co wydaje się najbardziej opłacać.
Jeśli z jakichś powodów (produkt się wolno sprzedaje, ceny szaleją, ciężko o składniki) nie jest tak słodko jak się wydawało - spróbuj z czymś innym.

Powtarzaj aż zaczniesz zarabiać :)

Rahnar

  • Gość
Odp: Ekonomia w grze - jak zacząć?
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 03, 2011, 19:09:30 »
Wszystko pięknie i fajnie opisane :) biorę się za skille. Dzięki wielkie.
(w razie jakichkolwiek wątpliwości, które z pewnością się znajdą napisze posta)