Skoro CCP także w końcu uznało, że jest zbędne, to może jednak coś w tym jest?
Może jest, a może nie ma ? Co stoi na przeszkodzie by uznać, że i inne rzeczy są zbędne bo są równie powszechne ? Ja mówię o tym, że CCP uznało coś za zbędne, nie dlatego, że tak uważa, tylko dlatego, że gracze tak uważają, a przecież CCP wcześniej broniło, że to potrzebne jest. Rozumiesz różnicę ? Dlaczego zatem nie uzna, że najpierw trzeba naprawić błędy w grze ? Może jednak coś w tym jest skoro 99% graczy PROSI i BŁAGA o naprawienie błędów w grze.
Kareem wcale nic takiego nie napisał - "zresetować te atrybuty i zmienić wzór na szybkość skillowania", czyli czas skillowania by się wcale nie wydłużył. Szczególnie, że wyraźnie widzę tam napisane "Taka kosmetyka mała".
Z drugiej strony mogliby jakoś zresetować te atrybuty i zmienić wzór na szybkość skillowania, bo jak widać żaden atrybut nie będzie mógł spaść poniżej 17, więc możnaby przyjąć, że 17=0. Taka kosmetyka mała.
Tak dokładnie napisał. Odniosłem się do tego co proponuje 17=0. Masz z tym problem ? Nie musisz modyfikować szybkości skillowania żeby odjąć po 17 z każdego atrybutu. Możesz, ale nie musisz. Rozumiesz różnicę ?
Tym gorzej dla faktów, nie?
Jakich faktów ? Czy usunięcie 17 z każdego atrybutu BEZ zmiany wzoru skillowania nie wydłuży czasu skillowania ? Dla wybiórczych faktów ?
No i świetnie - więcej graczy, więcej celów do których mogę strzelać, wcześniej czy później.
Pod warunkiem, że tych nowych graczy uda Ci się nakłonić do walki, a przecież 3/4 graczy w ogóle nie opuszcza hisecu ! Liczysz, że wraz z nowymi te proporcje się odwrócą ?
No właśnie nie, bo ten bonus robi różnicę w lataniu statkiem. A production efficiency daje ci bonus do produkcji. A cruiser 5 daje ci nowe statki do latania. I tak można uzasadnić każdy skill oprócz learningów. Bo jak sam zauważyłeś, ta gra jest o lataniu/produkowaniu/handlowaniu/whatever, a nie o tym kto sobie lepiej wyskilluje learningi.
No właśnie tak, bo learningi NIE UNIEMOŻLIWIAJĄ latania statkami, a wszystkim UMOŻLIWIAJĄ szybsze skillowanie. Wolny wybór. Chcesz to skillujesz, nie chcesz to nie. Uzasadnienie jest jedno = szybciej skillujesz. Usuńmy wszystkie wymagania co do latania statkami, a zostawmy jedynie wymagania na montowanie modułów. Zobacz iloma nagle będziesz mógł latać ! I to kompletnie bez skillowania !!!
No i poważnie bardzo dobry powód.
Dobry na co ? Dlaczego akurat teraz miałoby nowicjuszom być łatwiej. Gra nagle stała się trudniejsza ? Nie, wszyscy bez wyjątku powtarzają, że z patcha na patch gra staje się łatwiejsza. Gdzie tu utrudnienia które koniecznie trzeba likwidować ? Dlaczego nie wydłużać skillowania wraz z wiekiem konta ? To przecież też ułatwienie grania nowicjuszom...
Ciekawe czy to samo byś powiedział, jakby się nagle okazało, że twój bloodline wcale nie jest najlepszy do produkowania i jeśli chcesz efektywnie produkować i mieć szansę konkurować z innymi to powinieneś te parę lat temu wybrać zupełnie inny.
To samo, bo od dawna mam poziom, przy którym nie muszę nic skillować by produkować. Skilluję jedynie nowe skille, a i tak większości (bez względu jakiej profesji dotyczą) z nich ich nie maxuję. Jestem na etapie, gdzie w żadną profesję już nie muszę inwestować dużych ilości SP. Po co mam konkurować na polu na którym odnoszę takie sukcesy na jakie mam ochotę ? Wolę tam gdzie mam jeszcze jakieś wyzwania przed sobą.
Teraz na tej zmianie tracisz 72 sp/h, zyskujesz w zamian 5.3 mln sp (oba jeśli miałeś wszystkie learningi na 5), czyli za 8 lat skillowania będziesz dopiero odczuwał stratę. Taka strata to w praktyce nic, więc co i po co tu wybierać?
Abstrahując od wartości które podałeś, to nie zyskuję tych SP zainwestowanych w learningi (2.2mln SP), bo je już mam. Nikt mi ich nie daje za bezdurno, a jedynie pozwala przenieść je w inną dziedzinę. W zamian za to tracę możliwość szybszego skillowania i wszystkie te SP powyżej nowej maksymalnej ilości w wymiarze czasu jaki jeszcze poświęcę w przyszłości EVE. Czy to dużo ? Nie wiem, bo nie wiem jak długo będę mógł grać w EVE (wliczając powody zewnętrzne - np. zamknięcie projektu przez CCP). W skali roku przyjmując stratę 75SP/h oznacza to 657k SP, sam sobie odpowiedz czy to dużo dla mnie czy dużo dla nooba.
Zacząłem grać pół roku temu i owszem, uważam, że jest bezużyteczny. Na przykład ferox i harpia mają w certyfikatach active shield tanking z jakiegoś bliżej niezrozumiałego powodu (a najlepsze jest kitsune, które też ma active shield tanking), a hurricane ma armor tanking, gdzie w 90% przypadków latam nim na shieldzie. O ile przy hurricane jeszcze jest to zrozumiałe, to powodzenia w lataniu aktywnym feroxem i harpią, a szczególnie aktywnym kitsune. Takich bzdur tam jest więcej.
No i te podane przykłady, nawet jeśli jest ich więcej oznaczają, że cały system jest bezużyteczny ? Nie zauważyłeś, że przy okazji system pokazuje zależności, czytaj WSZYSTKIE skille jakie musisz mieć żeby móc wsiąść w ship ? Nikt Ciebie nie zmusza do korzystania z niego, to oznacza, że jest bezużyteczny ? Rozumiem, że Ty jesteś jedyną wyrocznią jak należy prawidłowo latać i fitować i nikt inny (szczególnie CCP) nie ma prawa mieć innego zdania w tym temacie.