Autor Wątek: DevBlog: learning skills are going away  (Przeczytany 70878 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Lt Rook

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 669
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Lt Rook
  • Korporacja: a-Losers
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #105 dnia: Listopad 26, 2010, 14:13:08 »
A jakiż to niby koncept? "Nasza gra jest tak upierdliwa, że grają w nią tylko największe hardkory"? ;)

Nie, ta gra była inna niż wszystkie bo wymagała cierpliwości, i to był ten koncept, że zostają najwytrwalsi. A teraz to zmierza w przeciwnym kierunku.

Linka do unsubscribe chcesz czy sam sobie znajdziesz? A, i twój stuff, nie zapomnij mi go skontraktować.

Nie będziesz mi dyktował czy i kiedy unsubscibe zrobie. A, co do mojego stuffu, to SAM SOBIE wypracuj to co mają inni, zamiast trollować bezczelnie.
"Welcome to Eve Online, here's your Rubik's Cube, go f*** yourself"

Gizmo79

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #106 dnia: Listopad 26, 2010, 14:15:15 »
Dziś learnings, jutro electronics, engineering, mechanics - NO BO PRZECIEŻ TO PRZESZKADZA W ŁATWEJ I PRZYJEMNEJ GRZE OD SAMEGO POCZĄTKU.
Electronics, engineering, mechanics wpływa bezpośrednio na twoje możliwości, learning wpływa tylko na to jak szybko się uczysz. Lerningi są jak ten kerbir klepiący raty tylko po to żeby szybciej klepać raty, robi się skile tylko po to żeby szybiej robić skile. Są z dupy i powinny umrzeć.

jak zaczynałem w 2006 to ludzie mozolnie robili skile od zera
Teraz też ludzie robią praktycznie od zera, w porównaniu do czasów gdy ja zaczynałem dostając ileś tam tysięcy sp na starcie. Marzy wam się powrót do różnorodności polegającej na byciu achurą albo byciu uposledzonym?

Dla mnie learingi miałby sens, gdyby dawały możliwość specjalizacji, a nie były must have.
Na przykład gracz zaczynający grę Caldari miałby karę +20 proc. SP do wszystkich skilli statków spoza swojej rasy oraz skill broni poza "rasowymi" misslami oraz hybrid turret. Niech nawet te swoje rasowe skille pvp skilluje powiedzmy o 10 proc. szybciej. W momencie, kiedy chciałby polatać statkiem ammarskim stawałby przed wyborem: albo robie learing Ammar Spaceship Command, który za każdy poziom zdejmuje 5 proc. kary SP (piaty level dawałby bonus +10 proc.), albo też skilluje go normalnie z kara +20 proc. do SP.
To jest fajny pomysł.


Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #107 dnia: Listopad 26, 2010, 14:20:34 »
@up adapt or die.
Pozwolisz, że Ciebie zacytuję przy najbliższym Twoim narzekaniu lub wyrażaniu swojego niezadowolenia ?
Ja się zaadaptuję jak po każdej zamianie jaką przeszedłem w tej grze od lutego 2005, a Ty ile z nich wytrzymasz ?
Ja nie zamierzam w najbliższej przyszłości rezygnować z EVE, bo gram nie dla krzyżyków, kwadracików, ISKów, SP czy co tam sobie ludzie stawiają za cel. Dla mnie w tej grze najważniejsi są ludzie z jakimi gram, a nie sposób w jaki z nimi mogę grać.

Większość podnieca się tym lub tamtym, a zapomina, że sandbox o tyle jest ciekawy o ile ciekawe są rzeczy które w nim trzymają, a żaden pomysł, żadna mechanika nie dorówna żywemu człowiekowi.

Kiedyś myślałem, że nie ma lepszej gry od EVE i dziwiłem się Sheepowi, że tak narzeka, a dzisiaj go doskonale rozumiem, bo widzę miejsca w których ta gra mogłaby być znacznie lepsza, miejsca które z niewielkim nakładem środków można naprawić, lub generalnie inaczej (niekoniecznie lepiej, ale czasem prościej) zorganizować.

A to ciekawe co prawisz. Znaczy się, znasz kogoś, kto ma maina i nie ma wyskillowanych learningów na jakiś tam poziom?

Popatrz sobie tutaj - http://eveboard.com/statistics/skills i znajdź learningi. Jeśli jakieś skille ma 90% osób to oznacza to, że dupa tam, a nie wybór. Pozostałe postacie na eveboardzie to pewnie jakieś alty czy noobki które jeszcze nie doskillowały.
Znaczy się chcesz powiedzieć, że miliony much nie mogą się mylić ?  ;)
A może chcesz powiedzieć, że skoro 90% osób ma zrobiony spaceship command, surgical strike, czy inny skill to oznacza, że to dupa, a nie wybór ?

Surgical strike to jest wybór - 3% damage czy ile tam. Cruzy na 5 to jest wybór - odblokowujesz kupę nowych statków. Naprawdę nie widzisz różnicy pomiędzy nimi a learningami?
Dodatkowe 60 SP/h to też jakiś wybór. Inwestujesz SP żeby szybciej coś wykorzystywać. Nie widzisz tego ?

A co, wcześniej nie robiłeś remapów? Nie kupowałeś implantów?
Sprawdź od kiedy masz możliwość remapowania i potem wróć do dyskusji.

A jakiż to niby koncept? "Nasza gra jest tak upierdliwa, że grają w nią tylko największe hardkory"? ;)
Koncept zróżnicowania świata. Koncept tego, że żeby coś znaczyć musisz inwestować w to czas. Po co Ci teraz atrybuty ? Dajmy wszystkim po równo 2200SP/h do rozdysponowania, skasujmy implanty i remap. Przecież to zbędna komplikacja życia nooba.
Od 14 grudnia o ile dotychczas kogoś nie przegoniłeś to już nigdy go nie dogonisz, bo grając tę samą ilość czasu ja będę zawsze do przodu względem Ciebie o cały ten czas wcześniejszej gry, liczyć się będzie moment rozpoczęcia gry. Chcesz mi wmówić, że to wyrównywanie szans noobom ?

Cała reszta gry przecież zostaje, pomijając twoje i paru innych czarnowidztwo i marudzenie. Skille, statki, skałki, sov itp itd. Chyba to jednak internet spaceships są konceptem tej gry, nie learningi?
Jak długo ? Precedens już masz. Za chwilę noobom i kerbirom się nie spodoba PVP, bo przecież uniemożliwia im spokojne strzelanie do krzyżyków i grindowanie ISK, to się je usunie, bo przecież to zbędny element gry, a sam jak Twierdzisz 3/4 graczy nie może się mylić.

I tak nie dogonię cię w skillpointach, chyba że wyłączysz konto na długi czas a ja w tym czasie nie. Mogę dogonić w konkretnych rzeczach (np ugadamy się na ustawkę AF vs AF), ale zawsze będziesz miał przewagę tych paru lat gry więcej - możesz latać większą ilością statków, masz więcej supportowych skillów, nie będzie mi się opłacało produkować drejków a tobie tak, itp itd.
Przemyśl to, bo co najwyżej możesz wyrównać swoje szanse, a nie dogonić mnie. Ja zawsze będę miał większe doświadczenie gry jako całości. Remap, skille learningów, implanty i bonus dla początkowych postaci miał przynajmniej dawać złudzenie nowicjuszom, że są w stanie dogonić starszych graczy. Teraz ta piaskownica się zmniejszyła, bo przecież siedzą w niej starsi.

No tak. Przecież skasowanie learningów, jest powodem do przewidywania kasowania całej reszty skillów. No jak można na to nie wpaść, przecież to takie oczywiste.

Jak wyżej.

Linka do unsubscribe chcesz czy sam sobie znajdziesz? A, i twój stuff, nie zapomnij mi go skontraktować.
Zaczekam aż Ty zrezygnujesz z gry. Aaa i nie zapomnij wystawić mi swój stuff już teraz, bo przecież i tak nie masz szans - przecież zaczynałem wcześniej.


Electronics, engineering, mechanics wpływa bezpośrednio na twoje możliwości, learning wpływa tylko na to jak szybko się uczysz. Lerningi są jak ten kerbir klepiący raty tylko po to żeby szybciej klepać raty, robi się skile tylko po to żeby szybiej robić skile. Są z dupy i powinny umrzeć.
Czyli również wpływa na Twoje możliwości (szybszej nauki).

Teraz też ludzie robią praktycznie od zera, w porównaniu do czasów gdy ja zaczynałem dostając ileś tam tysięcy sp na starcie. Marzy wam się powrót do różnorodności polegającej na byciu achurą albo byciu uposledzonym?
Moja postać zaczynając dostała kilka skilli a w nich w sumie 50k SP. Żaden nie był na lvl5 (żadnego nie można było mieć), a dla mnie przy jej kreowaniu bardziej się liczyło to co naczytałem się przy jej klikaniu niż to co dostanę w zamian za klikanie. Teraz nie ważne co klikniesz na koniec będziesz miał klona kolegi który zaczyna w tym samym momencie co Ty. Różnica będzie dotyczyć jedynie facjaty, ale i tak niedługo, bo w lutym będziesz miał spore problemy żeby odróżnić Minmatara od Amarra.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

sc0rp

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #108 dnia: Listopad 26, 2010, 14:35:36 »
Pozwolisz, że Ciebie zacytuję przy najbliższym Twoim narzekaniu lub wyrażaniu swojego niezadowolenia ?

feel free :>

Cytuj
Ja się zaadaptuję jak po każdej zamianie jaką przeszedłem w tej grze od lutego 2005, a Ty ile z nich wytrzymasz ?

coz ja gram krocej (iirc 2007, chodz pierwsze podejscie bylo jakos w 2005 albo 2006), przez ten okres zirytowala mnie tylko i wylacznie 1 zmiana, ktora z tego co wiem i tak nie wejdzie w zycie 7% cap recharge penalty do kazdego fury/rage missile wiec jestem spokojny, ale i "zabezpieczony" altem ktory strzela z projectile.

A co do learningow to nie wiem jak czesto ty masz kontakt z newbie, bo ja ostatnimi  czasy bardzo duzo (wprowadzam teraz 6 osob w swiat eve - z czego 2 juz przedluzyly konta ale jak ostatnie sie chodz jedna to i tak bedzie ok) i wiem na co narzekaja i co ciekawe ich narzekania sa identyczne z moimi i modelem przewodnim jest "na kij mi te learningi".

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #109 dnia: Listopad 26, 2010, 14:40:46 »
Mam takie pytanie jak mój bloodline slave matar ma podstawy 6 14 6 9 4 (int,perc,char,will,mem) to teraz mi zrównają te wszystkie podstawowe atrybuty?
Czy może będę mieć po prostu 14 perc + 12? + druty?

Dalej idąc .. po zmianach dostane 12 nie remapowanych atrybutów do każdej grupy.To tak mnie zastanawia co ja będę mógł remapować ?. Chyba ,że coś nie doczytałem.

Będziesz miał tak -> podstawa + 12 + implant (o ile nie robileś remapa).

Co do remapów - nie możesz zdjać poniżej pewnego poziomu (zależnego od tego, co było na początku. Teraz ten poziom "podskoczy" Ci o 12.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Luisa

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 295
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Luisa
  • Korporacja: Pator Tech School
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #110 dnia: Listopad 26, 2010, 14:44:59 »
Ja tam jestem zadowolony, przynajmniej sobie wrzucę carriera albo fightery na V  :D

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #111 dnia: Listopad 26, 2010, 14:46:44 »
A co do learningow to nie wiem jak czesto ty masz kontakt z newbie, bo ja ostatnimi  czasy bardzo duzo (wprowadzam teraz 6 osob w swiat eve - z czego 2 juz przedluzyly konta ale jak ostatnie sie chodz jedna to i tak bedzie ok) i wiem na co narzekaja i co ciekawe ich narzekania sa identyczne z moimi i modelem przewodnim jest "na kij mi te learningi".
Ostatnio mniej, bo wszystkich nawet tych bardziej rozgarniętych wysyłamy do akademii. A na co im learningi to zawsze miałem jedną odpowiedź - by szybciej dorównać takim prykom jak ja. Nie wszyscy to rozumieli, nie wszyscy to akceptowali, ale zazwyczaj wystarczyła przykładowa walka we frytce i ficie T1, by im pokazać, że nie wystarczy mieć postać z 2005 by automatycznie wygrać.
Poza tym żaden skill nie ratuje przed błędami i głupotą, a wśród korpowiczów mam rodzynki które zamiast mieć zalecane przeze mnie 2.2mln SP mają znacznie mniej ("bo im się nie chciało"), którzy zawsze plują sobie w brodę jak widzą czas skillowania jakiegoś skilla na lvl5.

Ja tam jestem zadowolony, przynajmniej sobie wrzucę carriera albo fightery na V  :D
Ja zainwestuję w bomberki do patelni.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Gregorius

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #112 dnia: Listopad 26, 2010, 14:49:06 »
Sorki, nie chce mi się wszystkiego czytać, bo straszną polemikę montujecie w temacie ;P

Ale chciałbym się o jedno zapytać gorących zwolenników starego porządku (czyli ten obecny jeszcze).

Dlaczego na centrali nie było oburzenia, jak bloodline's zostały zrównane ? Dlaczego nikt nie protestował, jak nowi gracze dostawali 100% boosta, a wcześniej ileśtam więcej SP.

Sam zaczynałem grę, gdzie nie było tych bajerów, bloodline miał różne atrybuty etc. Postać wybierałem dla klimatu, nie dla jakiegoś konkretnego efektu (później się dowiedziałem, że EvE z RPG ma tyle wspólnego co bażant z koniem).

Usunięcie learningów dla mnie jest zmianą dobrą, o ile nie zostanie to spieprzone dalej. Przynajmniej jakieś SP skapnie i nie będzie trzeba czekać miesiącami na piątki (tak, tak jak skillowałem learningi, to dla adv. trzeba było mieć basic na 5). Nie ukrywam, że to wcale nie budowało różnorodności w grze.

Wrócę jeszcze do bloodline (bo zaczynam jak wy pisać ściany tekstu :P) - nie pamiętacie takiego ładnego okresu, jak wprowadzano rasy "azjatyckie", ile było Achur w grze ? No właśnie był spam caldaryskich chińczyków na skalę masową - pamiętam, że wtedy było sporo narzekań, że jest za bardzo zboostowana etc.

Zdecydujcie się więc, jaka alternatywa  wg. was byłaby dobra ? :P

Salut

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #113 dnia: Listopad 26, 2010, 14:57:27 »
Zdecydujcie się więc, jaka alternatywa  wg. was byłaby dobra ? :P
IMHO mix obecnego systemu, gdzie masz zróżnicowanie atrybutów bazujące w na wyborach przy tworzeniu postaci + boost z learningów (aczkolwiek IMHO wymagania na nie powinny być mniejsze) + implanty (różnorodność większa, szczególnie faction/pirackie) oraz exp (bonus) za używanie. I uważam, że nie powinno być ograniczenia na lvl. Co to za sztuczne ograniczenie max lvl5 ? A dlaczego nie cztebernaście ? Krzywa jest określona (rank określa), więc nie widzę żadnego problemu z wprowadzeniem.
Exp (bonus) za używanie mogłoby być śmiesznie małe (i.e. 0.01% za każdy lvl), ale promowałaby tych co używają sprzętu intensywnie i to wszystkich po równo. Latasz Dominixem, to masz bonus za latanie tylko nim i już. Oczywiście można system rozbudować - tracisz np. 0.001% za okres nieużywania, dodatkowy bonus za używanie w pewnej konfiguracji, dodatkowy bonus za K/D ratio... itd.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Morbius

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #114 dnia: Listopad 26, 2010, 14:57:46 »
Ale tu się nikt tak naprawde nie czepia likwidacji learningów bo to w sumie już dawno powinni zrobić,
bardziej chodzi o kierunek w którym niechybnie eve zmierza -

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #115 dnia: Listopad 26, 2010, 15:00:33 »
No właśnie chyba nie do końca. Niektórzy (ja i chyba Xart) uważamy, że niekoniecznie powinni to dawno zrobić. Zreformować - może ale to zależy od kierunku.

Bo sam powiedz po co Ci teraz atrybuty skoro wszyscy mają po równo ?
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

sc0rp

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #116 dnia: Listopad 26, 2010, 15:04:34 »
IMHO mix obecnego systemu, gdzie masz zróżnicowanie atrybutów bazujące w na wyborach przy tworzeniu postaci (...)

A zdajesz sobie sprawe z tego ze wybor na podstawie opisow nie byl do konca swiadomy? Ja wybralem caldari deteis kiedy jedynym wlasciwym bloodlinem bylo caldari achura, gdyz w opisie nie znalazla sie informacja o tym ze do trade mozna miec alta z 1,5M SP.

Bo sam powiedz po co Ci teraz atrybuty skoro wszyscy mają po równo ?

o_O to remapy i implanty tez usuwaja? source or przestan wprowadzac w blad

Gregorius

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #117 dnia: Listopad 26, 2010, 15:05:06 »
Exp (bonus) za używanie mogłoby być śmiesznie małe (i.e. 0.01% za każdy lvl), ale promowałaby tych co używają sprzętu intensywnie i to wszystkich po równo. Latasz Dominixem, to masz bonus za latanie tylko nim i już. Oczywiście można system rozbudować - tracisz np. 0.001% za okres nieużywania, dodatkowy bonus za używanie w pewnej konfiguracji, dodatkowy bonus za K/D ratio... itd.

Dormio, ale w ten sposób EvE straciłaby swoją niewątpliwą zaletę i efekt byłby taki, że dostalibyśmy kolejną grę, gdzie, żeby coś uzyskać - trzeba grindować. (nie wiem, ale to działa na mnie jak płachta na byka ^^) - nawet, jeśli to będzie 0.000000001% :] To nadal będzie grindem.

Gizmo79

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #118 dnia: Listopad 26, 2010, 15:05:21 »
Czyli również wpływa na Twoje możliwości (szybszej nauki).
Możliwości bojowe. Chyba o tym jest ta gra?

Moja postać zaczynając dostała kilka skilli a w nich w sumie 50k SP. Żaden nie był na lvl5 (żadnego nie można było mieć), a dla mnie przy jej kreowaniu bardziej się liczyło to co naczytałem się przy jej klikaniu niż to co dostanę w zamian za klikanie. Teraz nie ważne co klikniesz na koniec będziesz miał klona kolegi który zaczyna w tym samym momencie co Ty.
A jak się zaczyna teraz? Czy aby nie podobnie? Jak usuną jeszcze bonus to będzie prawie identycznie, poza tym, że ty musiałeś zrobić learny, a teraz newbie lernów robić nie będzie musiał. To w kwestii skilli, bo oczywiście była jeszcze jedna różnica - inne staty z jakimi się zaczynało, ale to akurat też było rozwiązane źle i prowadziło do dominacji Achur, bo ich rozkład statów był po prostu najbardziej optymalny dla pvp chara (nie chce mi się patrzeć kiedy wprowadzono Achury i czy już miałeś ten dylemat - być laską lub paszczurem, albo być opóźnionym). Ja też chciałbym, żeby wybór przynajmniej rasy miał wpływ na dalszą drogę większy niż tylko wygląd, ale nie taki jak w czasie gdy zaczynałem grać.

Morbius

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #119 dnia: Listopad 26, 2010, 15:07:52 »
Atrybuty były ważne kiedyś jak startowałeś z daną profesją i trzymałeś się jej, potem przydawały się imple i learningi jak chciałeś zmienić zawód tak było w moim przypadku,
Teraz atrybuty nie są ci potrzebne bo nowy gracz ma mieć w miesiąc skile na hace i kapitale :)

latanie fregatą przez miesiąc jest nudne i szkodliwe dla zdrowia

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #120 dnia: Listopad 26, 2010, 15:17:50 »
o_O to remapy i implanty tez usuwaja? source or przestan wprowadzac w blad
Weź przemyśl zanim pieprzniesz głupotę.
Remap jest i ma się dobrze i nigdzie nie twierdziłem, że usuwają. Podobnie z implantami, ale tu weź pod uwagę, że +5 sobie kupić możesz dowolną ilość (LP/ISK wise), a szczególnie w przypadku zakupu za ISK nie jest to poza zasięgiem. Ile teraz kosztuje sztuka +5 ? Jeden plex, czy może 2 albo coś pomiędzy ? Noob może sobie kupić +5 teraz za RL kasę, ale wymaga to troszkę zachodu.

Co do remapa... to tylko mydlenie oczu.

Ilość SP dostępnych na skillowanie wszyscy mają taką samą i wynika ona jedynie z dystrybucji maksymalnych wartości atrybutu. Jeśli po zmianie max co możesz mieć w percepcji i will power = 30 to zostawiam Tobie policzenie ile max SP/h jesteś w stanie wyciągnąć. Nie ma znaczenia jak wyciągniesz atrybuty na 30, po skasowaniu wszyscy będą mieli równo taką samą możliwość pod warunkiem, że max będzie ten sam dla wszystkich.


Możliwości bojowe. Chyba o tym jest ta gra?
Ktoś Ci nakłamał. Możliwości bojowe ma statek nie postać. Skille wpływają na potencjalne możliwości bojowe, ale nawet mając all 5 nie gwarantują Ci wygranej. Poza tym ta gra wg niektórych jest o szczelaniu do krzyżyków, wg innych o szczelaniu do kwadracików, a wg innych ta gra służy do innych celów (np. niektórzy robią prace dyplomowe w oparciu o tę grę).
Boje i wojowanie jako takie to tylko jeden z elementów tej gry i nie wg wszystkich akurat najważniejszy (może wg większości).

A jak się zaczyna teraz? Czy aby nie podobnie? Jak usuną jeszcze bonus to będzie prawie identycznie, poza tym, że ty musiałeś zrobić learny, a teraz newbie lernów robić nie będzie musiał. To w kwestii skilli, bo oczywiście była jeszcze jedna różnica - inne staty z jakimi się zaczynało, ale to akurat też było rozwiązane źle i prowadziło do dominacji Achur, bo ich rozkład statów był po prostu najbardziej optymalny dla pvp chara (nie chce mi się patrzeć kiedy wprowadzono Achury i czy już miałeś ten dylemat - być laską lub paszczurem, albo być opóźnionym). Ja też chciałbym, żeby wybór przynajmniej rasy miał wpływ na dalszą drogę większy niż tylko wygląd, ale nie taki jak w czasie gdy zaczynałem grać.
Jak tworzyłem alta to miałem na dzień dobry 800k SP, oraz 2 skille na lvl5. Potem system zmienili i miałeś bonus do skillowania w zadanym czasie. W efekcie mój pierwszy char 8mln SP przekroczył po jakiś 20 miesiącach, drugi po 14 miesiącach, a jakbym zaczynał jeszcze 2 miesiące temu to pewnie bym dał radę w 8 miesięcy. I nie jest to kwestia doświadczenia, bo od czasu rozpoczynania skillowania drugiego chara moje doświadczenie w kwestii budowania drzewka skillowania i priorytetyzacji się nie zmieniło. W dalszym ciągu liczyłoby się ile max SP/h jestem w stanie wyciągnąć.

Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Ranshe

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #121 dnia: Listopad 26, 2010, 15:23:19 »
Znaczy się chcesz powiedzieć, że miliony much nie mogą się mylić ?  ;)

A, czyli jednak nie znasz nikogo grającego z mainem bez learningów? Tak myślałem. ;P

Cytuj
A może chcesz powiedzieć, że skoro 90% osób ma zrobiony spaceship command, surgical strike, czy inny skill to oznacza, że to dupa, a nie wybór ?

No, akurat spaceship commanda i paru innych skillów nie wybierasz, każdy dostaje, tak samo jak mining teraz (+/- co dostawałeś parę lat temu, bo to zmieniali przecież - ale wiadomo o co chodzi chyba). Popatrz sobie raczej na inne skille, np logistics.

Cytuj
Dodatkowe 60 SP/h to też jakiś wybór. Inwestujesz SP żeby szybciej coś wykorzystywać. Nie widzisz tego ?

No to teraz porównajmy. Masz dwa wybory - "będę skillował 60 SP/h szybciej" i "będę mógł latać scimitarem zamiast ospreya". Który wnosi coś ciekawego?

Cytuj
Sprawdź od kiedy masz możliwość remapowania i potem wróć do dyskusji.

Nie dyskutujemy przecież o tym, jak źle ci było 4 lata temu czy kiedy tam to było zanim je wprowadzili. To nie ma najmniejszego znaczenia. To co, nie używasz remapów i implantów, że dopiero teraz cię straszne CCP do tego ZMUSZA?

Cytuj
Koncept zróżnicowania świata. Koncept tego, że żeby coś znaczyć musisz inwestować w to czas. Po co Ci teraz atrybuty ? Dajmy wszystkim po równo 2200SP/h do rozdysponowania, skasujmy implanty i remap. Przecież to zbędna komplikacja życia nooba.

No popatrz, a ja myślałem, że gram w internet spaceships. Fajnie, że mnie uświadomiłeś i wyprowadziłeś z błędu.

Świat Eve dalej będzie zróżnicowany. Dalej trzeba będzie inwestować czas, żeby coś znaczyć, żeby produkować drejki nie tracąc na tym, itp itd. Bo to jest ważne i interesujące w tej grze, a nie jakieś learningi.

Cytuj
Od 14 grudnia o ile dotychczas kogoś nie przegoniłeś to już nigdy go nie dogonisz, bo grając tę samą ilość czasu ja będę zawsze do przodu względem Ciebie o cały ten czas wcześniejszej gry, liczyć się będzie moment rozpoczęcia gry. Chcesz mi wmówić, że to wyrównywanie szans noobom ?

Nie. To po prostu wywalenie niepotrzebnego a upierdliwego elementu. Nadal cię nie dogonię nigdy, więc w czym problem? Mogę co najwyżej wyrównać szanse w jednym z wielu kawałków.

Cytuj
Jak długo ? Precedens już masz. Za chwilę noobom i kerbirom się nie spodoba PVP, bo przecież uniemożliwia im spokojne strzelanie do krzyżyków i grindowanie ISK, to się je usunie, bo przecież to zbędny element gry, a sam jak Twierdzisz 3/4 graczy nie może się mylić.

Precedens... Wiesz, taką samą dyskusję widziałem w WoWie przy wprowadzaniu tam kompletnie nic graczowi nie dających companion pets za kasę. Że zaraz będzie można kupić level 80 sobie, że zaraz wydasz 5 euro i będziesz miał taki sam sprzęt jak jakiś hardkorowy gracz, że to precedens, normalnie identyczne gadki jak tutaj widzę. I co, ponad rok później? I gówno, czarne wizje się nie ziściły, bo po co Blizzard ma rozwalać swoją grę?

Tak samo tutaj. Po co CCP ma rozwalać swoją grę wywalając w ogóle skille itp?

Cytuj
Przemyśl to, bo co najwyżej możesz wyrównać swoje szanse, a nie dogonić mnie. Ja zawsze będę miał większe doświadczenie gry jako całości.

No, to przecież to właśnie napisałem ;]

Cytuj
Remap, skille learningów, implanty i bonus dla początkowych postaci miał przynajmniej dawać złudzenie nowicjuszom, że są w stanie dogonić starszych graczy. Teraz ta piaskownica się zmniejszyła, bo przecież siedzą w niej starsi.

No i dobrze. Takie złudzenia są tym nowym graczom potrzebne, chociaż ty możesz tego nie doceniać. Uwalenie learningów nic tu nie zmieni, a jedynie uwali upierdliwy element.

Cytuj
Zaczekam aż Ty zrezygnujesz z gry. Aaa i nie zapomnij wystawić mi swój stuff już teraz, bo przecież i tak nie masz szans - przecież zaczynałem wcześniej.

To było do lt rooka, nie do ciebie :P

Cytuj
Moja postać zaczynając dostała kilka skilli a w nich w sumie 50k SP. Żaden nie był na lvl5 (żadnego nie można było mieć), a dla mnie przy jej kreowaniu bardziej się liczyło to co naczytałem się przy jej klikaniu niż to co dostanę w zamian za klikanie.

No popatrz, to zupełnie jak ja kiedy tworzyłem swoją.

Cytuj
Teraz nie ważne co klikniesz na koniec będziesz miał klona kolegi który zaczyna w tym samym momencie co Ty.

Jeśli będziemy skillować to samo, to i faktycznie. Ale kolega skilował harbingera, a ja skilowałem w tym czasie dreja, co z tego, i tak jesteśmy klonami.

Różnice w grze, gdzie każdy bloodline i rasa może skillować wszystko, to bzdura. Można by to ograniczać itp, ale to już by była zupełnie inna gra i bardzo słaby pomysł do wprowadzenia w grę istniejącą już dobrych kilka lat.

Cytuj
Różnica będzie dotyczyć jedynie facjaty, ale i tak niedługo, bo w lutym będziesz miał spore problemy żeby odróżnić Minmatara od Amarra.

Bzdury znowu na podstawie tego, że wersja beta tworzenia ma mało wyborów i różnic. Może właśnie dlatego jest to wersja beta i opóźnili ją do stycznia?



Nie, ta gra była inna niż wszystkie bo wymagała cierpliwości, i to był ten koncept, że zostają najwytrwalsi. A teraz to zmierza w przeciwnym kierunku.

Wszystko wymaga cierpliwości. Koreańskie grind-mmo też wymagają cierpliwości. I też zostają najwytrwalsi. Ciekawe tylko dlaczego są tak mało popularne i ludzie wolą WoWa. ;P

Cytuj
Nie będziesz mi dyktował czy i kiedy unsubscibe zrobie. A, co do mojego stuffu, to SAM SOBIE wypracuj to co mają inni, zamiast trollować bezczelnie.

Sam się prosi o strolowanie, a potem się obraża. No co za ludzie. :D

Jabolex

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 568
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Jabolex
  • Korporacja: Bane Heavy Industries
  • Sojusz: LAWN
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #122 dnia: Listopad 26, 2010, 15:28:33 »
Hm,
Wygląda mi na to, że część osób tutaj piszących zasiadając pierwszy raz do EvE, wiedziała co chce robić i dokładnie jakim statkiem, z jakim fitem latać.
Ja Mainem chciałem spróbować po trochu wszystkiego, aby zobaczyć jak to jest co mnie bardziej bawi:
Misje, kopanie, produkcja, pvp, inne.
I dlatego nie wydaje mi się aby wszyscy po pierwszym miesiącu, dwóch mieli być teraz tacy sami, bo nie ma lerningów.
A poprzednio byli - pierwszy, drugi miesiąc lerningi i Cruz, BCek na misje... (piszę o sobie bez dobrego wujka z ISKami na start)

Lerningi na początek dla mnie zabijały grę bo wiedziałem że muszę je zrobić i to zanim "wypstrykam" bonus do nauki. A tu tyle niezbędnych skili jest potrzebnych, aby mieć tego Drake z fitem T2 jeszcze bez wyrzutni T2 co prawda ale zawsze...
Choć i tak pamiętam szok WTF jak bonus przestał działać ;-) pomimo wyskilowanych lerningów.

JM

sc0rp

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #123 dnia: Listopad 26, 2010, 15:30:59 »
Weź przemyśl zanim pieprzniesz głupotę.
Remap jest i ma się dobrze i nigdzie nie twierdziłem, że usuwają. Podobnie z implantami, ale tu weź pod uwagę, że +5 sobie kupić możesz dowolną ilość (LP/ISK wise), a szczególnie w przypadku zakupu za ISK nie jest to poza zasięgiem. Ile teraz kosztuje sztuka +5 ? Jeden plex, czy może 2 albo coś pomiędzy ? Noob może sobie kupić +5 teraz za RL kasę, ale wymaga to troszkę zachodu.

hmm RL cash -> PLEX -> ISK -> kupowanie SP ma sie dobrze i dziala od dawna masz watpliwosci to sprawdz to


Cytuj
Jeśli po zmianie max co możesz mieć w percepcji i will power = 30
source albo znow wprowadzasz w blad ja rozumiem ta zmiane ze max podniosa rowniez o 12

Cytuj
  to zostawiam Tobie policzenie ile max SP/h jesteś w stanie wyciągnąć. Nie ma znaczenia jak wyciągniesz atrybuty na 30, po skasowaniu wszyscy będą mieli równo taką samą możliwość pod warunkiem, że max będzie ten sam dla wszystkich.
A niby teraz nie wszyscy maja? No fakt nie wszyscy tylko hardcore masochisci co maja adv learningi na V :P

tak czy inaczej ile bys lez nie wylal jestes ty i tobie podobni marginesem graczy (i to nawet wsrod starych graczy) ktorym sie to nie podoba na kugu i shc ta zmiana zostala przyjeta z powszechnym zadowoleniem i jedyny problemy jaki maja gracze to sa zasadniczo dwa:
- skillowac recon V, logistic V, [frakcja] BS V czy [frakcja] Carrier V
- ile zarobia jak teraz postanowia wyciagnac learningi charyzmy na V

MGGG

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #124 dnia: Listopad 26, 2010, 15:37:24 »
Bo sam powiedz po co Ci teraz atrybuty skoro wszyscy mają po równo ?

Atrybuty w tej grze to pomyłka i zaszłość z minionej epoki MMO, mająca swoje źródło w papierowych RPGach i grach singielRPG na kompie.
Prócz skillowania nie mają żadnego wpływu na rozgrywkę.
W nowszych MMO kwestie atrybutów rozwiązano o wiele ciekawiej - patrz np. sandboxowy Darkfall.

Co do uwag na temat cierpliwości, inwestowania czasu, "to gra dla hardcorów" itd - gówno prawda.

EVE jest jedna z najbardziej casual friendly grą MMO z którą miałem okazję się zapoznać. Brak grindu i skillowania real-time, powoduje, że praktycznie możesz w nią nie grać aktywnie i wcale nic a nic twoja postać nie traci, a nawet zyskuje. Ot, zalogować się, postrzelać do krzyżyków, polecieć na godzinnego roama raz w tygodniu i pilnować przestawiania skilli. Straszliwe hardcorowe wyzwanie. Ciekawy jestem, ile z Was spędziło w ciągu ostatnich dwóch lat ponad 170 dni (tak dni) czasu, grając aktywnie (nie licząc wiecznych afków na stacjach) w EVE. To taki średni wynik, by dojść jednym charem do endgamu w ostatniej grze, w którą grałem.

sc0rp

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #125 dnia: Listopad 26, 2010, 15:44:36 »
Atrybuty w tej grze to pomyłka i zaszłość z minionej epoki MMO, mająca swoje źródło w papierowych RPGach i grach singielRPG na kompie.
Prócz skillowania nie mają żadnego wpływu na rozgrywkę.

Fakt, aczkolwiek ja widze zastosowanie dla atrybutow :) np. zaleznie od poziomu atrybutu dostawalo by sie bonusy tak na szybko:
- int - bonus do inwencji (kilka % szans)
- mem - bonus do produkcji (czas produkcji/zuzycie matsow)
- cha - bonus do bounty/agentow (wiecej iskow i LP)
- perc - bonus do targetowania (range, sila sensorow, czas locka)
- will - bonus do ewara (dluzszy scramble/siatka/painter/dumpenery/neuty, efektywniejszy ecm)
To byla by dopiero jazda jak pvper chcialby cos skillowac z elektroniki albo kerbir cos z gunnery ;)

HammerSnake

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #126 dnia: Listopad 26, 2010, 15:47:08 »
Cytuj
W nowszych MMO kwestie atrybutów rozwiązano o wiele ciekawiej - patrz np. sandboxowy Darkfall.
hehe nie ma to jak przytoczenie najbardziej hardcorowego no-life mmo jako argumentu w dyskusji nad rozwiązaniami.

Ten topic jest niesamowity , post co minute :D.

+1  8)

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #127 dnia: Listopad 26, 2010, 15:50:18 »
A, czyli jednak nie znasz nikogo grającego z mainem bez learningów? Tak myślałem. ;P
No nie znam, bo jak zaczynałem, to każdy dostawał jakieś tam skille w learning na początek. A poza tym mogę gdybać jedynie na podstawie tych charów do których listy skillów mam dostęp, a daleko im do wszystkich.

No, akurat spaceship commanda i paru innych skillów nie wybierasz, każdy dostaje, tak samo jak mining teraz (+/- co dostawałeś parę lat temu, bo to zmieniali przecież - ale wiadomo o co chodzi chyba). Popatrz sobie raczej na inne skille, np logistics.
Podałem przykłady, podaj dalsze, im więcej przykładów tym więcej argumentów za tym by skasować skille w ogóle.

No to teraz porównajmy. Masz dwa wybory - "będę skillował 60 SP/h szybciej" i "będę mógł latać scimitarem zamiast ospreya". Który wnosi coś ciekawego?
A co wnosi skill na konkretnym, który pozwala mi na wsiadanie w shipa w ogóle ? Bonus ? Weź na przykład AFy - wymagają 2 skilli by w nie wsiadać, PO CO ? By podnieś parametry ? W tym momencie wymagany skill na lvl5 powinien być zbędny skoro już go bardziej nie możesz rozwinąć, a podnosi jedynie statsy shipa na max. To już lepiej dać bezpośrednio ten bonus kadłubowi w postaci poprawionych statsów, bo ten bonus i tak ma ZAWSZE w maksymalnej wartości, a w to miejsce wsadzić skill, który spowoduje większe zróżnicowanie graczy w tym samym kadłubie.

Nie dyskutujemy przecież o tym, jak źle ci było 4 lata temu czy kiedy tam to było zanim je wprowadzili. To nie ma najmniejszego znaczenia. To co, nie używasz remapów i implantów, że dopiero teraz cię straszne CCP do tego ZMUSZA?
Nie. Remapa użyłem jakiś czas temu i potem doszedłem do wniosku, że to zbędny feature, bo nie daje mi żadnej korzyści. Kumasz ? Teraz CCP zmusza mnie do remapu żeby dostosować atrybuty na nowo do mojego stylu skillowania.

No popatrz, a ja myślałem, że gram w internet spaceships. Fajnie, że mnie uświadomiłeś i wyprowadziłeś z błędu.
No popatrz a ja myślałem, że gramy w grę polegającą na handlowaniu internet spaceships i częściami do nich. Miło mi, że mnie wyprowadziłeś z błędu, od teraz sobie nimi polatam.

Świat Eve dalej będzie zróżnicowany. Dalej trzeba będzie inwestować czas, żeby coś znaczyć, żeby produkować drejki nie tracąc na tym, itp itd. Bo to jest ważne i interesujące w tej grze, a nie jakieś learningi.
Wolisz mniej czy bardziej ? Ja wolę bardziej zróżnicowany.

Nie. To po prostu wywalenie niepotrzebnego a upierdliwego elementu. Nadal cię nie dogonię nigdy, więc w czym problem? Mogę co najwyżej wyrównać szanse w jednym z wielu kawałków.
No to wyrównuj, bo im dłużej gram tym mniej tych kawałków, a właśnie odebrano jeden w którym miałeś szansę i zrównano wszystkich po równo.

Precedens... Wiesz, taką samą dyskusję widziałem w WoWie przy wprowadzaniu tam kompletnie nic graczowi nie dających companion pets za kasę. Że zaraz będzie można kupić level 80 sobie, że zaraz wydasz 5 euro i będziesz miał taki sam sprzęt jak jakiś hardkorowy gracz, że to precedens, normalnie identyczne gadki jak tutaj widzę. I co, ponad rok później? I gówno, czarne wizje się nie ziściły, bo po co Blizzard ma rozwalać swoją grę?
A co Ty mi tu o WoWie prawisz... Chcesz porozmawiać np. o Darkspace ?

Tak samo tutaj. Po co CCP ma rozwalać swoją grę wywalając w ogóle skille itp?

No i dobrze. Takie złudzenia są tym nowym graczom potrzebne, chociaż ty możesz tego nie doceniać. Uwalenie learningów nic tu nie zmieni, a jedynie uwali upierdliwy element.
Nie. Spowoduje jedynie, że nowy element stanie się upierdliwym i tym na który noobki najczęściej narzekają.

Jeśli będziemy skillować to samo, to i faktycznie. Ale kolega skilował harbingera, a ja skilowałem w tym czasie dreja, co z tego, i tak jesteśmy klonami.
Kiedyś chary były różne od pierwszej minuty, teraz będą takie same, różnicowanie będzie na poziomie wyborów graczy. Sprawiedliwie, wszystkim po równo. Jak ja nie lubię socjalizmu... chyba tak samo jak komunizmu. Z jakiej paki wszystkim ma być po równo... ?

Różnice w grze, gdzie każdy bloodline i rasa może skillować wszystko, to bzdura. Można by to ograniczać itp, ale to już by była zupełnie inna gra i bardzo słaby pomysł do wprowadzenia w grę istniejącą już dobrych kilka lat.
Zawsze dotąd i w dalszym ciągu rozpoczynając grę mogłeś skillować wszystko. Tu się nic nie zmieniało i teraz też nie zmieni. Najpierw musiałeś spełnić wymagania (prereq) by zacząć, ale do tego skille learning nie były potrzebne.

Bzdury znowu na podstawie tego, że wersja beta tworzenia ma mało wyborów i różnic. Może właśnie dlatego jest to wersja beta i opóźnili ją do stycznia?
Może. Dasz gwarancję, że jest inaczej ?

Wszystko wymaga cierpliwości. Koreańskie grind-mmo też wymagają cierpliwości. I też zostają najwytrwalsi. Ciekawe tylko dlaczego są tak mało popularne i ludzie wolą WoWa. ;P
Uważasz, że u nas gra więcej osób ? 50k ludzi to wg Ciebie więcej niż koreańskie grindery ? WoW nie jest grinderem ? Wg jednego z graczy WoWa, prawdziwa gra się zaczyna po przekroczeniu lvlX, swoją drogą ma ten poziom. Ciekawe dlaczego tak uważa...

hmm RL cash -> PLEX -> ISK -> kupowanie SP ma sie dobrze i dziala od dawna masz watpliwosci to sprawdz to
O to właśnie chodzi, że nie mam.

source albo znow wprowadzasz w blad ja rozumiem ta zmiane ze max podniosa rowniez o 12
Równocześnie zdejmując to co masz w skillach learning. To policz sobie raz jeszcze o ile podniosą max.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #128 dnia: Listopad 26, 2010, 15:53:03 »
[admin]Bardzo proszę dysputantów o spokój i zaniechanie wycieczek osobistych. Nie zastosowanie się do tego będzie skutkować przeniesieniem dyskusji do flamewara, a samych flamujących pozbawieniem tam dostępu oraz wycieczką na karnego jeżyka. Kthxbye[/admin]
Przedwieczny.

MGGG

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #129 dnia: Listopad 26, 2010, 15:53:13 »
hehe nie ma to jak przytoczenie najbardziej hardcorowego no-life mmo jako argumentu w dyskusji nad rozwiązaniami.

Ten topic jest niesamowity , post co minute :D.

Nie znalazłem w swoim poście słów takich jak "propozycja", "rozwiązanie" lub innych wskazujących na to, że proponuje by atrybutu w EVE rozwiązano tak samo jak w Darkfallu.

- 1 z czytanie ze zrozumieniem  :P ;)

Ranshe

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #130 dnia: Listopad 26, 2010, 16:32:18 »
No nie znam, bo jak zaczynałem, to każdy dostawał jakieś tam skille w learning na początek. A poza tym mogę gdybać jedynie na podstawie tych charów do których listy skillów mam dostęp, a daleko im do wszystkich.

No to gdybamy. Ja gdybam że eveboard jest do celów dyskusji wystarczającym źródłem. I pokazuje, że przeważająca większość kont tam wbitych (razem coś 51 tys, niezła próbka akurat) jednak te learningi ma. Ale przecież to miał być wybór! I dziwnym trafem 90% wybrało to samo?

Poza tym jak ja zaczynałem po tobie, to nie dostawałem nic w learningach, a mogę się założyć, że gdybyś zebrał od kadetów UA z ostatniego roku limited api, to wszyscy by owe learningi mieli.

Cytuj
A co wnosi skill na konkretnym, który pozwala mi na wsiadanie w shipa w ogóle ? Bonus ? Weź na przykład AFy - wymagają 2 skilli by w nie wsiadać, PO CO ? By podnieś parametry ? W tym momencie wymagany skill na lvl5 powinien być zbędny skoro już go bardziej nie możesz rozwinąć, a podnosi jedynie statsy shipa na max. To już lepiej dać bezpośrednio ten bonus kadłubowi w postaci poprawionych statsów, bo ten bonus i tak ma ZAWSZE w maksymalnej wartości, a w to miejsce wsadzić skill, który spowoduje większe zróżnicowanie graczy w tym samym kadłubie.

Ale o czym ty w ogóle piszesz? Co to ma wspólnego z tematem?

Ja pytałem, czy widzisz różnicę pomiędzy "mogę latać ospreyem a scimitarem" a "mogę skillować z 60 SP/h szybciej", a nie o to, czy skill do AF jest lepszy niż jakieś twoje wymysły na temat skilla Harpy grindowanego lataniem ową Harpią. To widzisz różnicę czy nie?

Cytuj
Nie. Remapa użyłem jakiś czas temu i potem doszedłem do wniosku, że to zbędny feature, bo nie daje mi żadnej korzyści. Kumasz ? Teraz CCP zmusza mnie do remapu żeby dostosować atrybuty na nowo do mojego stylu skillowania.

Nie daje korzyści? No okej, może tobie pasuje rozkład atrybutów jaki tam sobie masz na wejściu, niech będzie. Zrobisz cały jeden raz remapa, przecież i tak masz wolne, skoro nie korzystasz, 2 minuty ci to zajmie i dalej będziesz miał jak chcesz.

Cytuj
No popatrz a ja myślałem, że gramy w grę polegającą na handlowaniu internet spaceships i częściami do nich. Miło mi, że mnie wyprowadziłeś z błędu, od teraz sobie nimi polatam.

No właśnie! A gdzie w handlowaniu czy lataniu internet spaceships zawierają się learningi?

Cytuj
Wolisz mniej czy bardziej ? Ja wolę bardziej zróżnicowany.

Będzie tak samo zróżnicowany. Będzie tylko mniej upierdliwy, szczególnie dla nowych graczy. Same plusy.

Cytuj
A co Ty mi tu o WoWie prawisz... Chcesz porozmawiać np. o Darkspace ?

Nie ma znaczenia o czym, treść przeczytaj, chodzi o głupotę argumentu "przecież jest precedens". I co, że jest? Po co CCP ma rozwalać swoją grę? Przecież to nielogiczne i nieopłacalne.

Cytuj
Nie. Spowoduje jedynie, że nowy element stanie się upierdliwym i tym na który noobki najczęściej narzekają.

No tak, ale narzekanie na to, że nie mogę latać jeszcze falconem, to gówno warte narzekanie. Nie możesz czymś latać, to sobie wyskilluj.

Cytuj
Kiedyś chary były różne od pierwszej minuty, teraz będą takie same, różnicowanie będzie na poziomie wyborów graczy. Sprawiedliwie, wszystkim po równo. Jak ja nie lubię socjalizmu... chyba tak samo jak komunizmu. Z jakiej paki wszystkim ma być po równo... ?

To jeszcze nie moje czasy akurat, te stare bloodlines. Ale wolę mieć wolny wybór bloodline niż potem żeby się okazało że wybrałem złą jako noob, bo spodobał mi się opis, a okazało się w trakcie gry, że będę robić zupełnie co innego niż bloodline przewiduje.

Cytuj
Może. Dasz gwarancję, że jest inaczej ?

Dasz gwarancję, że będzie tak jak mówisz? Takie samo gdybanie.

Cytuj
Uważasz, że u nas gra więcej osób ? 50k ludzi to wg Ciebie więcej niż koreańskie grindery ? WoW nie jest grinderem ? Wg jednego z graczy WoWa, prawdziwa gra się zaczyna po przekroczeniu lvlX, swoją drogą ma ten poziom. Ciekawe dlaczego tak uważa...

Nie możesz porównywać "u nas gra więcej", bo to zupełnie inny rodzaj gry. A jeśli nazywasz WoW grinderem, to nie widziałeś chyba ani WoWa, ani porządnego koreańskiego grind-mmo. Ale to nie o tym dyskusja. :)

Goomich

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #131 dnia: Listopad 26, 2010, 16:46:23 »
source albo znow wprowadzasz w blad ja rozumiem ta zmiane ze max podniosa rowniez o 12

Pierwszy atrybut:
5 bazy + 10 z remapa + 12 nowych + 5 z impli
Drugi:
5 bazy + 4 z remapa + 12 nowych + 5 z impli

Ellaine

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #132 dnia: Listopad 26, 2010, 16:59:29 »
12 = 5 wyrównania za basic + 5 wyrównania za advanced +2 wyrównania za learning

Learning 5 = +10% do atrybutu.
Wszystkie atrybuty które mieliście łącznie z implantami i skillami na 21 i więcej - będą teraz trochę mniejsze.
Wszystkie atrybuty które mieliście łącznie z implantami i skillami na 19 i mniej - będą teraz trochę większe.

Zrównoważone postaci trochę zyskują względem mini-maksowanych.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #133 dnia: Listopad 26, 2010, 17:05:28 »
No właśnie dyskutujemy, sobie dyskutujemy, Ty jesteś happy, że kasują learningi, a mi się to jak nie podobało tak dalej nie podoba. Może generalnie nie ma o czym dyskutować, bo każdy z nas ma prawo do swojego zdania ?

Chyba nie rozumiesz jednej podstawowej rzeczy - CCP nikogo nie zmuszała do skillowania learningów. A to, że 90% ludzi ma jakiekolwiek SP w nie zainwestowane dowodzi jedynie, że te 90% ludzi może:
- posłuchało bardziej doświadczonych, że to się opłaci
- policzyło i wyszło im, że będą szybciej skillować, ergo to się opłaci.
NIGDZIE w grze nie jest napisane, że jak nie zrobisz learningów to nie będziesz mógł latać Scimtarem, Ospreyem, czy czym tam sobie zamarzysz. Rozumiesz różnicę pomiędzy lataniem Ospreyem 1d wcześniej niż Scimtarem ? Brak learningów nie uniemożliwia skillowania czegokolwiek.
Pytasz mnie gdzie jest miejsce na learningi, a ja pytam Ciebie, a gdzie miejsce na atrybuty ? Po co komplikować system jakimiś atrybutami, remapami i implantami ? Dajmy wszystkim do razu po max SP/h i z głowy. Osoba rozsądna i tak będzie dążyć do maxowania SP/h i nie ma znaczenia czy użyje do tego remap, zakupi sobie implant +5, czy kupi postać.
Szczególnie, że za chwilę zacznie się narzekanie, że remap można zrobić tylko raz do roku, a przecież to zmusza nooba do myślenia, planowania i kombinowania co po kolei skillować by wymaxować SP/h.
Blood lines już nie mają żadnego znaczenia, więc może je też skasujmy, a wszystkich zróbmy takich samych, przecież to gra nie o kosmicznych imperiach, rasach, etc. tylko o stateczkach co szczelają do krzyżyków, ewentualnie do kwadracików. Koniec końców nie ważne jak Ci się bardzo opis podoba, on i tak nie ma żadnego wpływu na Twój przyszły styl gry. Po co komuś utrudniać początkiem każąc mu wybierać jakieś bloodlines.
[irony mode]
Narzekanie na learningi, że są niepotrzebne jest gówno warte, bo przecież i tak o nich zapominasz jak je wyskillujesz. Wyskilluj learningi i o nich zapomnij. Wyskillowałeś, problem z głowy. Ty, czekaj ale tak przecież można powiedzieć o wszystkich skillach które już masz na lvl5. Skasujmy wszystkie, będzie łatwiej i bez problemu się szczelać.


Pierwszy atrybut:
5 bazy + 10 z remapa + 12 nowych + 5 z impli
Drugi:
5 bazy + 4 z remapa + 12 nowych + 5 z impli
Czyli max wyjdzie 32 na primary i 26 na secondary.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

[VIDE] Herezja

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 510
  • Nudno dziś ];)
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Herezja
  • Korporacja: Virtual Democracy
  • Sojusz: C0VEN
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #134 dnia: Listopad 26, 2010, 17:11:11 »
Ufff
3 strony ściany tekstu --- przebiłem się.

Po przeczytaniu nasuwa się kilka wniosków.

Po 1
Większość ludzi jest jednak za zmianami (aby znikły learny na dobre)

Po 2.
Każdy chce zmian i ... moje pytanie brzmi. Czemu CCP po prostu nie wróci do starych wskaźników Bloodlinii czy jak kto woli profesji (wojownik czy handlowiec) gdzie nie występowały by podziały na podgrupy społeczne jak kiedyś ale ogólnie profesje? Myślę, że wystarczy to tylko odblokować bo kod jest a ... jednak powrót do korzeni niósłby ze sobą spore zróżnicowanie.

Po 3.
Pomysł ogólnych bonusów dla konkretnych ras uważam za bardzo dobry. (Z racji naturalnych wrogości jak i sojuszy między nacjami można było by to także zmodyfikować, że skile do znienawidzonej rasy są o wiele trudniej dostępne do nauki niż z własnej lub zaprzyjaźnionej /// już by nie było takich hybryd jak amarr połączony z matarem, i harbingery budowane bez problemu na osłonach)
a) amar = tank,
b) galante = drony,
c) caldari = osłony,
d) matar = szybkość,

Po 4.
Nie stoi nic na przeszkodzie aby w czasie co rocznego remapu ludzie mogli wybierać sobie także profesje na dany rok (dotychczasowy handlowiec chce stać się wojownikiem i będzie miał jakieś bonusy w tym kierunku wynikające ze ścieżki na dany rok, zaznaczam nie ułatwiające skilowania w kierunku wojownika ale np zwiększające możliwości bojowe np. +2% do siły ognia działek).

Po 5.
Mogły by być profesje jak:
a) handlowiec (bonus do wystawiania kontraktów, buy orderów i sell orderów),
b) górnik (szybkość i ilość wydobywanego kruszcu a także wydajność przy przetopie także złomu),
c) misjonarz (ilość lp i wysokość baunty),
d) budowniczy (straty w czasie budowy i szybkość takowej budowy a także ilość slotów produkcyjnych),
e) wynalazca (ilość uzyskiwanych datacorów, częstotliwość udanych i nie udanych wynalazków i ilość slotów wykorzystywanych na powyższe działania),
f) żołnierz (walki we flotach - np. bonusy dla floty jak i płynące z floty),
g) pirat (szybkość alignu)

Powyższe podpunkty sumują dotychczasową dyskusję a podpunkt 4 i 5 poddaje pod dyskusje znamienitego grona graczy wywodzących się z Polskiego środowiska EVE ];)

ps. Proszę zwrócić uwagę, że zmiany nie będą wymagały dużych prac (przynajmniej na moje oko) ze strony CCP i mogą znacznie zmienić stosunek sił w grze (choć nie drastycznie).
« Ostatnia zmiana: Listopad 26, 2010, 17:34:09 wysłana przez Herezja »

Kareem

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #135 dnia: Listopad 26, 2010, 17:34:14 »
Pierwszy atrybut:
5 bazy + 10 z remapa + 12 nowych + 5 z impli
Drugi:
5 bazy + 4 z remapa + 12 nowych + 5 z impli

Z drugiej strony mogliby jakoś zresetować te atrybuty i zmienić wzór na szybkość skillowania, bo jak widać żaden atrybut nie będzie mógł spaść poniżej 17, więc możnaby przyjąć, że 17=0. Taka kosmetyka mała.

Ranshe

  • Gość
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #136 dnia: Listopad 26, 2010, 17:39:26 »
@Dormio

Ciekawa taktyka - jak się nie ma argumentów i odpowiedzi na zadawane pytania, to się powtarza w kółko to samo, a nuż dyskutant się znudzi i sobie pójdzie.

I znowu się zaczyna - "zaraz się zacznie narzekanie na remapy", "a po co w ogóle atrybuty"... Póki co to tylko ty tutaj narzekasz, że ci grę ogłupiają i wymyślasz jakieś niestworzone historie, na które trudno nawet na poważnie odpowiedzieć, bo się człowiek zastanawia czy ma się śmiać, czy płakać.

Jak ci odpowiem, że miejsce na atrybuty jest, bo skille się różnią atrybutami, to pewnie byś odpowiedział, że to w takim razie po co skille, też je skasujmy, będzie prościej. Ot, bzdurna pesymistyczna gadka o precedensach i upraszczaniu - bez żadnych podstaw ani logiki.



@Herezja

Według mnie to bardziej zmiany na nową grę, nie na Eve. Zbyt dużo problemów z aktualnymi postaciami, żeby się opłacało takie cuda wprowadzać po paru latach życia gry.

Co byś na przykład zrobił z faktem, że ludzie mają już wyskillowane amarrskie fregaty jako matarzy? Olał i tylko tym, którzy jeszcze tego nie mają utrudnił życie, żeby tak szybko nie wyskillowali, jak chcieli mieć łatwiej, to mogli wyskillować rok temu, loserzy? Trochę chyba jednak bez sensu.

Ad 4. Ta profesja powiązana ściśle z remapem? Czyli jako że latam na pvp, to musiałbym już na zawsze zostać na perc/will, żeby mieć bonusa x% do damage? To nie.

Jeśli osobno, to jeszcze by można, ale powinno być tego sporo do wyboru, i to też powinny mieć też wady jakieś, nie same bonusy. Edit: a czym by to się wtedy różniło od implantów? ;)

Z drugiej strony mogliby jakoś zresetować te atrybuty i zmienić wzór na szybkość skillowania, bo jak widać żaden atrybut nie będzie mógł spaść poniżej 17, więc możnaby przyjąć, że 17=0. Taka kosmetyka mała.

"Omujborze nie dość, że wywalają learningi, to jeszcze wszyscy będziemy mieli mniej atrybutów!!!11"

Więc raczej by nie mogli. ;)

Szakal

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 763
  • 16 lat z EvE. Kupa czasu ;] Date of Birth 2004
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Szakal
  • Korporacja: Caldari Provisions
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #137 dnia: Listopad 26, 2010, 17:43:12 »
A ja chce zeby rakiety znow byly imba  8) ab mwd i 4 siege na frytce i bedzie zajebiscie  :D

[VIDE] Herezja

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 510
  • Nudno dziś ];)
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Herezja
  • Korporacja: Virtual Democracy
  • Sojusz: C0VEN
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #138 dnia: Listopad 26, 2010, 17:44:33 »
Co do wzmianki o remapie to ... miałbyś do wyboru nie tylko zmianę współczynników ale i profesji na dany rok (powiązane ze sobą jak by nie było są te aspekty).
A co do zmian. Ranshe ... linie krwi już istniały czyli takie ala profesje więc czemu nie można było by do nich wrócić przy małych modyfikacjach? Mogli je skasować i czas pokazał, że to spłaszczyło grę więc skoro kod w grze jest przewidujący takie a nie inne rozwiązania nic chyba nie stoi na przeszkodzie aby wróciły do gry.
Mylę się?

Tloluvin

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 526
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Tloluvin
Odp: DevBlog: learning skills are going away
« Odpowiedź #139 dnia: Listopad 26, 2010, 17:47:38 »
Ja gdybam że eveboard jest do celów dyskusji wystarczającym źródłem. I pokazuje, że przeważająca większość kont tam wbitych (razem coś 51 tys, niezła próbka akurat) jednak te learningi ma. Ale przecież to miał być wybór! I dziwnym trafem 90% wybrało to samo?
Wybacz ale to, ze ilestam osob cos wybralo to w kontekscie learningow argument bez znaczenia. Bo skoro learningi mozna usunac bo wybralo to 90% ludzi to tak samo mozna usunac electronics czy engineering ktore wybralo jeszcze wiecej ludzi. No bo przeciez tak jak learningi te skille przeciez nic nie daja.
Zwolnia sie SP i ludzie zamiast tych skilli wezma cos innego i w ten sposob dojdziemy do sytuacji, ze powinno usunac sie wszystkie skille, bo je wszyscy maja.
A jak juz znikna wszystkie skille to zrobic jak na SISI, ze na kazdej stacji wszystko mozna kupic za pare isk. Do tego dodac, ze iski zarabia sie za zestrzelnia gracza.
No i mamy gre gdzie kazdy moze latac wszystkim i od razu i strzelac wszedzie do kazdego  ;)
"Termin "troll" bywa nadużywany na dyskusyjnych forach internetowych. Niektóre osoby mianem tym określają dyskutanta, który przedstawia zagadnienia dla kogoś niewygodne lub za trudne do merytorycznego, szerszego omówienia"