Autor Wątek: dominion - zmiany w sovie  (Przeczytany 41966 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Sammani

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 07, 2009, 19:48:30 »
A nie tego właśnie chcesz? Młody gracz zarobi na kruza czy coś do wtopienia, stary pójdzie do null, bo tam są pieniądze.
Pisałem już, że tu trzeba kompletnie przerobić system a nie wrzucić jedną rzecz i patrzeć jak się reszta wali. Zmniejszyć lp reward od takich agentów. Misje jedynie bojowe, bez kurierów (masz całkowitą rację z tymi jump bridgeami). Zmiany musiały by być olbrzymie, dotyczyć całego systemu, a nie pomalować z wierzchu a w środku dziury. Zresztą i tak pve w EVE jest o kant Zostałem ocenzurowany potłuc i gorszego nie widziałem.

nie chce zabijac misjonarstwa w empire, chce zeby sie przenioslo do low, a czesc ludzi zrezygnowala z niego na rzecz racenia w 0.0.

Yogos

  • Starszy Moderator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 773
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Yogos
  • Korporacja: GBT
  • Sojusz: c0ven
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 07, 2009, 19:49:01 »
Jest już odpowiedź CCP na miażdżącą krytykę   ;)

http://www.eveonline.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=1210267&page=33#984

devilsbirth

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 07, 2009, 20:31:24 »
nie chce zabijac misjonarstwa w empire
Hmm... widocznie źle cię zrozumiłem, tak?
Zmiany mialyby sens jakby wkoncu usuneli l4 z empire.

Ian666

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 07, 2009, 20:41:26 »
Moze dlatego, ze powody podawane sa z dupy? A jedyny prawdziwy brzmi: CCP nie ma jaj.

Co to ma do rzeczy. CCP to nie czerwony krzyż, to firma która stworzyła grę, zrobiła to po to aby na niej zarabiać pieniądze. Czemu mieli by zmniejszać atrakcyjność swojego produktu w oczach większości graczy w imię internetowego bushido aby garść ludzi żyjąca w 0.0 poczuła się trochę lepiej?.

Na fanfeście była mowa o agentach npc w outpostach zbudowanych przez graczy, i to jest prawidłowy kierunek w jakim należy iść. Takie misje, w stylu sansha, są bardziej dochodowe, większy reward, więcej lp, lepszy lp store. Ludzie powinni mieć wybór - klepać l4 z 'god mode' w hi seku, lub klepac l4 w dowolnym 0.0 na których zarobią 2-3x tyle. Teraz tego niema, każdy npc region jest nafaszerowany tubylcami którzy tylko czekają aż ktoś obcy im zacznie klepać misje pod nosem, jesli natomiast pojawi się opcja 'wynajmu' agenta na outpost, ten problem zniknie i będzie to po prostu dodatkowa aktywność w 'bezpieczniejszych' lokacjach, jaką rentiersi mają do wyboru (ciężko się żyje w systemie z outpostem do którego nie można zadokować w porównaniu do npc stacji w np stain).
« Ostatnia zmiana: Listopad 07, 2009, 20:47:56 wysłana przez Bartek »

Rabbitofdoom

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 07, 2009, 21:14:58 »
No teraz to chyba troche przeginaja w druga strone.
Co do t2 to nie bylbym takim optymista bedzie szlo mniej highendow ale ma to byc skompensowane w innych kierunkach wiec spadna ceny dyspro i promethium a wzrosna ceny innych moon minsow. Problemem ceny t2 jest raczej stosunek popytu do podarzy do mocy produkcyjnych wydobycia i mozliwosci logistycznych. Jesli do jita np. sojusze sa w stanie dostarczyc 1000000m3 moon minsow na godzine to zadne kombinowanie z materialami do budowy tego nie zmieni. Ba jesli okaze sie ze np do zbudowania zealota potrzeba bylo 1500m3 moon minsow a po zmianie potrzeba bedzie np. 2000m3 bo potrzeba wiecej tanszych mineralow to cena t2 wzrosnie zamiast spasc. Bo przed zmianami bedzie dosc minsow na godzine do zbudowania 666 zealotow to po zmianach na rynek trafia mineraly na budowe tylko 500 no moze 520 liczac ze zmniejszy sie ilosc hiendow na korzysc lowendow trafiajaca na rynek. To oczywiscie spowoduje braki na rynku i  wzrost cen ktory skompensuje to co oszczedzi sie na hiendach albo nawet przekroczy ta wartosc. Im wiekszym wrzodem na tylku bedzie logistyka tym mniej tych minsow bedzie i beda nie dosc ze drogie ze wzgledu na roznice w popycie i podarzy ale ze wzgledu na wliczona w cene "za fatyge". Nie cieszcie sie wiec za bardzo bo jak ccp skopie sprawe to jeszcze z waszych wypasionych hacow przesiadziecie sie do rifterow.

Ellaine

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 07, 2009, 21:16:07 »
Misje to zło. Więcej misji to większe zło. Zmiany polegają na tym że teraz również w całym 0.0 ludzie będą mogli robić raczej eksploatować nieskończone zasoby których jedynym ogranicznikiem jest odporność ludzi na nudę. Teraz całe sojusze po 1000 osób będą mogły siedzieć w 3 systemach a tereny w 0.0 będą jeszcze bardziej puste i do bani.

Sammani

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 07, 2009, 21:21:02 »
No teraz to chyba troche przeginaja w druga strone.
Co do t2 to nie bylbym takim optymista bedzie szlo mniej highendow ale ma to byc skompensowane w innych kierunkach wiec spadna ceny dyspro i promethium a wzrosna ceny innych moon minsow. Problemem ceny t2 jest raczej stosunek popytu do podarzy do mocy produkcyjnych wydobycia i mozliwosci logistycznych. Jesli do jita np. sojusze sa w stanie dostarczyc 1000000m3 moon minsow na godzine to zadne kombinowanie z materialami do budowy tego nie zmieni. Ba jesli okaze sie ze np do zbudowania zealota potrzeba bylo 1500m3 moon minsow a po zmianie potrzeba bedzie np. 2000m3 bo potrzeba wiecej tanszych mineralow to cena t2 wzrosnie zamiast spasc. Bo przed zmianami bedzie dosc minsow na godzine do zbudowania 666 zealotow to po zmianach na rynek trafia mineraly na budowe tylko 500 no moze 520 liczac ze zmniejszy sie ilosc hiendow na korzysc lowendow trafiajaca na rynek. To oczywiscie spowoduje braki na rynku i  wzrost cen ktory skompensuje to co oszczedzi sie na hiendach albo nawet przekroczy ta wartosc. Im wiekszym wrzodem na tylku bedzie logistyka tym mniej tych minsow bedzie i beda nie dosc ze drogie ze wzgledu na roznice w popycie i podarzy ale ze wzgledu na wliczona w cene "za fatyge". Nie cieszcie sie wiec za bardzo bo jak ccp skopie sprawe to jeszcze z waszych wypasionych hacow przesiadziecie sie do rifterow.

Niekoniecznie nowy udzial reszty z rzadkich mineralow jak thulium i neodymium spowoduje, ze jak np. miales kiedy powiedzmy 100 dyspro i 200 promyka w grze to one produkowaly iles tam mineralow. Teraz na ta sama ilosc materialow beda pracowac tez moony z neodymium i thulium. Skoro ma byc mniej wiecej rowny udzial tych mineralow w produkcji t2.

Co to ma do rzeczy. CCP to nie czerwony krzyż, to firma która stworzyła grę, zrobiła to po to aby na niej zarabiać pieniądze. Czemu mieli by zmniejszać atrakcyjność swojego produktu w oczach większości graczy w imię internetowego bushido aby garść ludzi żyjąca w 0.0 poczuła się trochę lepiej?.

Na fanfeście była mowa o agentach npc w outpostach zbudowanych przez graczy, i to jest prawidłowy kierunek w jakim należy iść. Takie misje, w stylu sansha, są bardziej dochodowe, większy reward, więcej lp, lepszy lp store. Ludzie powinni mieć wybór - klepać l4 z 'god mode' w hi seku, lub klepac l4 w dowolnym 0.0 na których zarobią 2-3x tyle. Teraz tego niema, każdy npc region jest nafaszerowany tubylcami którzy tylko czekają aż ktoś obcy im zacznie klepać misje pod nosem, jesli natomiast pojawi się opcja 'wynajmu' agenta na outpost, ten problem zniknie i będzie to po prostu dodatkowa aktywność w 'bezpieczniejszych' lokacjach, jaką rentiersi mają do wyboru (ciężko się żyje w systemie z outpostem do którego nie można zadokować w porównaniu do npc stacji w np stain).

Zabardzo ludzi przywyczaili do tego, ze maja bez ryzyka kaske, sporo kaski. Nie czestuj mnie tu retoryka na poziomie goona o internetowym bushido. Zapewniam cie, ze wiekszosc z tych ludzi znalazla by sposob na zarobek. Tak jak pomimo meczenia sie z logistyka eksploruja w-space, tak i wtedy by znalezli.

To nie misjonarzami w empire popisuje sie CCP w reklamach, ani tez nie faktem, ze 400 ludzi siedzi w mission hubie, a bitwami w 0.0 na kilkaset ludzi, otwartym pvp etc. Fakt, ze CCP nie ma jaj i fakt, ze wiekszosc carebearow w empire grinduje te misje powoduje, ze content pve w tej grze stoi w miejscu. Nie mozna nawet ruszyc tematu uczynienia z misji wyzwania, szczegolnie grupowego.

Jesli ciagle nie rozumiesz czemu nie powinno byc misji w true 0.0 na stacjach gdzie tylko dokuja Twoi koledzy, gdzie najblizszy system z hostami jest 20j, a kazdy neut jest raportowany 10j przed systemem gdzie siedza carebeary to nie mam slow. NPC 0.0 daje misje dla pirackich frakcji, ale tez ryzyko. Utrzymanie NPC 0.0 to wyzsza szkola jazdy niz true 0.0. To nie tylko blob, ale tez czesto mniejszy warfare wlasnie z tubylcami, ktorzy czasami zyja 2-3j dalej od systemu z l4 q20 i skanuja maraudery na misjach. Sam robie misje dla sanshy i siedze 20+j od home systemu ally. Zapewniam cie, ze nie chce miec wcale tych agentow w domciu w zajamowanym systemie z stacja i intelem na 50j w kazda strone.

Dobra droga rozwoju w true 0.0 sa wlasnie anomalie, szybko skanowalne z planet, a nie misje, gdzie wyskanowanie misjonarza daje mu czas na zabicie frejki skramblujacej, align na posa i gtfo z misji. Szczegolnie, ze od 15j wrog jest juz raportowany...

Hmm... widocznie źle cię zrozumiłem, tak?

moj blad, chodzilo mi o high sec

Raiha

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 07, 2009, 21:47:26 »
Tak sie ciagle uczepiliscie misji lv4 by byly w low ze to niby pomoze czy cos. Ale tak na dobra sprawe by sie wtedy okazalo ze robienie misji lv4 jest wogole nie oplacale lub nie mozliwe wlasnie ze wzgledu na to ze sa w low. Bo taki gracz jak teraz prawie nie dal by rady robic misji lv4 sam ,a z kolegami to juz znowu trzeba uwzgledniac czynnik spotkan czy bedzie z kim itp inaczej moze zostac odstrzelony. Nie mowcie ze jak robicie jakies plexy , misje w 0.0 nie jest bezpieczne i ze masa ludzi ich robi. Nawet teraz jak misje lv4 w hi maja jakies przeloty przez low to siedza tacy osobnicy co dla zabawy rozwalaja kazdego no i rob tu misje. Jak by byly misje lv4 w low/0.0 to te systemy byly by okupowane przez dane corpy/sojusze i nikt inny by juz tych misji nie robil bo inaczej czapa.
Dlatego misje te co sa w 0.0 sa takie oplacalne ale i zarazem niebezpieczne. CCP zawsze probowalo znalesc zloty srodek, cos bedzie zle to poprawia przy nastepnych paczach itp. A jak widac pomyslow maja sporo.

Sammani

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 07, 2009, 21:50:08 »
Dlatego nalezy latac z kolegami. To gra mmo. Trzeba sie dolaczyc do korpa, ktory okupuje dana okolice.

Raiha

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 07, 2009, 22:01:32 »
Dlatego nalezy latac z kolegami. To gra mmo. Trzeba sie dolaczyc do korpa, ktory okupuje dana okolice.

Taa , ale takie przylaczenie skutkuje tym ze nie mozna gdzie indziej itp. Wyszlo by na to ze chcesz npc plac , nie chcesz placi spadaj. Stosunek straty do zysku z misji zrobil by sie znikomy.  Kazdy chce grac na wlasny sposob a nie na taki jaki "wam" sie podoba :)
Nigdy nikomu sie na 100% nie dogodzi.

Porzeczka

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 163
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Porzeczka
  • Korporacja: BSI
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 07, 2009, 22:42:51 »
ja uwazam ze l4 w ogole powinny byc wywalone. CCP chyba nie chodzi o to zeby miec bande ludzi ktorzy graja w eve zeby zarabiac iski w high robiac misje i nic poza tym, zeby potem za te iski kupowac plexy zeby moc wiecej robic misji...
Wiadomo L4 byly/sa sporym zrodlem frakcyjnych modolow, ale teraz jest tez faction warfare i ichniejsze misje.

Zrobienie High jako takiego inkubatora jest moim zdaniem bardzo fajnym pomyslem, ale trzeba high tak zmienic zeby ludziom sie tam na dluzsza mete NIE OPLACALO zostawac. W low jak sie jest w milicji mozna robic ichniejsze misje i sa one dosc, a nawet bardzo dochodowe - tansze faction shipy, tagi... W low lezy teraz sporo kasy. I co z tego ze glownie te misje robi sie bomberami i afami, wazne ze Ci ludzie sa w low i mozna sie od czasu do czasu pobic z nimi, a 2 bobmery kontra vaga to nie jest tak do konca ze vaga je zmiecie...
Potem jest null gdzie misji raczej byc nie powinno tylko plexy (nawet w low teraz misje robi sie przez plexy), oczywiscie bardziej dochodowe bo corp/ally musi zbudowac wlasna infastruktore i ja utrzymac.
Wtedy mozna powiedziec o podziale - jestes nowy i chcesz zarobic pierwsze iski klepiesz misje l3, chcesz wiecej kasy na nowe zabawki to dolaczasz do milicji i jedziesz do low gdzie mozesz nauczyc sie latania w zespole (a o to chyba chodzi zeby gralo sie wspolnie a nie samemu glownie). Majac dodatni ss i latajac w statkach wielkosci fregaty jest stosunkowo bezpiecznie.
Jak juz sie zycie w low znudzi albo bedzie sie chcialo wiecej bo sentry przeszkadza to otwarta droga do null bo juz sie cos umie i corpy chetnie przyjma gracza ktory ogarnia.
To taka moja mala uwaga.
Oczywiscie beda glosy wsrod carebearow ze jest be, ale na dobra sprawe oni robia w eve glownie za tlo ktore dostarcza faction modow i napedza rynek plexow.
Takie cos powinno tez ukrocic sprawe altow klepiacych kase na mainy pvp (osobiscie zygam misjami wiec robi nawet nie na alcie handelek w jita i jakos zarabiam na statki).

Dla mnie L4 tak jak czytam forum, to wszyscy narzekaja ze sa be i w ogole straszne, ale moge sie zalozyc ze tak z polowa narzekajacych sama ma alty klepiace misje. wiec skoro sa takie zle to zamist jest zmieniac i gdzies przenosic to lapiej je skasowac, zwlaszcza ze w low juz jest dobry odpowiednik misji l4 z high gdzie mozna zarabiac przyzwoita kase (tylko trzeba byc w milicji ale chyba zagrozenia wardeckiem nie jest az tak straszne...)

devilsbirth

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 07, 2009, 22:44:56 »
Dobra droga rozwoju w true 0.0 sa wlasnie anomalie, szybko skanowalne z planet, a nie misje, gdzie wyskanowanie misjonarza daje mu czas na zabicie frejki skramblujacej, align na posa i gtfo z misji. Szczegolnie, ze od 15j wrog jest juz raportowany...
Jeśli od 15j wróg jest raportowany a on po pojawieniu sie hostów w systemie nie jest już na posie, to nie ma znaczenia czy będzie na misji czy na anomalii.

cascador

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 08, 2009, 00:55:05 »
Po co kombinowac z wywalaniem / zostawiania misji l4 w empire czy low czy 0.0. Przypisac IP do jednej postaci i tym samym pozbyc sie wszechobecnych altow. Wiekszosc z Was narzeka, ze L4 sa zbyt latwym zarobkiem. Jak Porzeczka wspomnial(a) prawdopodobnie wiekszosc, a przynajmniej czesc, z was zajmuje sie tym swoimi altami i zarabia na wtopy na pvp. Jakby nie bylo altow to by zarobek w eve byl duzo ciezszy, logistyka wymagalaby pracy zespolowej (a nie, tak jak teraz, praktycznie kazdy "szanujacy" sie pilot capsa ma do dyspozycji wlasnego cyno alta), rynek rzeczywiscie odpowiadalby realnym zapotrzebowaniom, gornicy w koncu by moze porzadnie zarabiali - nawet w hs. Nie wspominajac juz o tym, ze prawdopodobnie ponad polowa wszystkich pilotow capsow to sa alty... Dlatego tez, popatrzcie najpierw na siebie i swoje alty, a potem krzyczcie "WYWALIC L4!".

Tyle ze, wiadomo, ze nigdy do tego nie dojdzie, bo CCP straciloby po prostu mase ludzi i zwiazanej z tym kasy...

Ellaine

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 08, 2009, 02:54:26 »
Nawet gdyby CCP zdecydowało się stracić 2/3 swoich dochodów, to IP to nie jest to samo co gracz. Są sieci lokalne (np w akademiku albo firmie) gdzie 500 osób ma to samo IP i są sieci ze zmiennym IP (np Neostrada) w których jedna osoba ma inne IP każdego dnia, są proxy dzięki którym jeden człowiek mógłby łączyć się z 30 IP gdyby mu zależało. Żeby zrobić to o czym marzysz musiałbyś wdrożyć skanowanie siatkówki oka i odcisków palców przed logowaniem. A i tak ludzie mieliby alty za pomocą brata, siostry, żony, matki, babki, stryja...
Każde konto płaci. To wystarcza żeby miało te same prawa, czy siedzi przy nim koleś grający na 6 kont, czy może 4 ubogich kolegów gra na zmianę.

Wywalic L4:)

cascador

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 08, 2009, 03:03:30 »
No z tym ip tak walnalem, zeby bylo wiadomo o co chodzi :D A pomarzyc zawsze mozna...

lastverb

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #50 dnia: Listopad 08, 2009, 09:41:02 »
to predzej zepsuloby gre niz osiagnelo cokolwiek, zarabianie nie byloby trudniejsze, tylko po prostu mniej osob bawiloby sie w pvp (i ogolnie)

Azbuga

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 536
  • w poszukiwaniu idealnego statku do solo :)
    • Zobacz profil
    • teaching by touching
  • Imię postaci: Azbuga
  • Korporacja: teaching by touching
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #51 dnia: Listopad 08, 2009, 10:36:10 »
przeniesienie misji l4 do low to naprawdę głupi pomysł by był. w low średnio co 10 minut pojawia się ktoś kto chce cie zabić... zarabiać się na misjach l4 w low secu nie da. Niektórzy robią misje l5 w low ale kasa z tego jest nieporównywalna z l4. i warta ryzyka.

problem nadprodukcji capsow - nie prościej zwiększyć koszt produkcji capitali x 3? i problem z głowy.

a co do zarabiania w 0.0 to uważam ze powinno być cholernie dochodowe - ale w formie kopania minerałów z pasków które się zużywają dość szybko i trzeba farmić przynajmniej kilka systemów na opach. wtedy było by po co wpadać do wrogiego systemu. a kopaczy łatwiej by się zdejmowało niż misjonarza czy ratera w systemie z posem. a raty powinny być nawet obcięte w 0.0. jak grupowy wysiłek to grupowy - kasa z kopania x 6  - raty /3. i już jest ciekawiej bo zamiast kampić 23/7 wloty do regionów pilnowało by się koparek. a im większy sow level tym lepszy reproces na przykład.
Some Men Just Want to Watch the World Burn

Rabbitofdoom

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #52 dnia: Listopad 08, 2009, 10:40:48 »
Taa zmusmy ludzi do robienia najnudniejszej czynnosci w eve. Po co sie maja bawic jak moga pracowicie ryc paski t1 minerami albo pilnowac floty hulkow na multiboxie.

Taa przy intelu w zamknietym pockecie to sobie pomarzyc mozesz o tym ze zdejmiesz komus mining opa. Nim dolecisz to bedziesz mogl sie co najwyzej posmierdziec na localu bo na pasku po exhumerach nawet sladu nie bedzie.
« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2009, 10:49:01 wysłana przez Rabbitofdoom »

Kara Mon

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #53 dnia: Listopad 08, 2009, 10:52:15 »
jak zaczynalem grac w eve w 0.0 bylo bogactwo, super raty na paskach duzo lepsze od misji l4 , jak sie wskanowalo plexa to we 2 mozna bylo zarobic pare miliardow, a moon mining dawal takie dochody ze mothershipami rzucali na lewo i prawo jak interceptorami i gdy ccp wspomnialo cos o placeniu nagle wszyscy stali sie strasznie biedni a 0.0 nieoplacalne.

5 miliardow to duzo za utrzymanie konstelacji? nie zebym byl marudny ale po srednich bitwach power blockow ilosc przetopionych capsli sugeruje ze mozna by za nie utrzymac caly region przez miesiac i jeszcze by zostalo.

Utrzymanie konstelacji to kolo 5 b , przeciez to tylko 5 dreadow mniej  , po co szukac nowych wspanialych zrodel dochodow jak wystarczy tylko odrobine zredukowac laczna mase floty przetaczajacej sie przez 0.0? Zamiast rzucac capslami na lewo i prawo moze lepiej zamiast kilku zrobic bs-y a iski przeznaczyc na sova? 1 carier czy dread to miesieczne podstawowe utrzymanie systemu.

Azbuga da sie zarabiac na l4 w low secu, ja zyje tylko z tego , robie godzinna rundk epo low i mma na 3 dni latania cepami/bomberami a do tego nie takie gowniane misje l4 gdzie misjonarza trzeba wyskanowac probami tylko takie gdzie w systemie pojawia sie beacon z napisem "shoot me"


Azbuga

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 536
  • w poszukiwaniu idealnego statku do solo :)
    • Zobacz profil
    • teaching by touching
  • Imię postaci: Azbuga
  • Korporacja: teaching by touching
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #54 dnia: Listopad 08, 2009, 11:05:18 »
rabbit - nie zmuszać ludzi do kopania. ale te stada co kopią w hi zachęcić do przeniesienia się do 0.0. wiesz ilu ludzi robi tą najnudniejszą rzecz w eve? :)

Some Men Just Want to Watch the World Burn

VonBeerpuszken

  • Let's be bad guys.
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 768
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: VonBeerpuszken
  • Korporacja: HUSARIA
  • Sojusz: Curatores Veritatis Alliance
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #55 dnia: Listopad 08, 2009, 11:29:26 »
I znów stara śpiewka o przenoszeniu misji/kopania do low/0.0 .... A może mi ktoś to w miarę sensownie uzasadnić? Co to zmieni? Chyba tylko ilośc bezbronnych lub małobronnych celów do odstrzału dla piracta i tzw. pvperów...
Panowie, jak tak wam brakuje zwierzyny to jej poszukajcie a nie zmuszajcie ją do przyjścia do Was...w końcu kto ma iść, koń do żłoba czy żłób do konia?
A jak se nie radzicie ze znalezieniem zwierzyny, to zajmijcie sie czymś prostrzym, np. kopaniem. I przestańcie wiecznie marudzic na jeden temat.
Zgudi:
Centala - jedyne takie miejsce w internecie, gdzie wszystkie trole (prócz starych centralowych) uciekają w popłochu.

sneer

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 767
  • retired
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Sneer Quen
  • Korporacja: Outbreak
  • Sojusz: Outbreak.
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #56 dnia: Listopad 08, 2009, 11:46:56 »
a ja z innej beczki ...
jak to sie przełoży na przeciętnego pilota w null finansowo
co prawda ccp zaczyna sie uginac pod miażdżącą krytyką graczy ale ...

większosc korpów w null ma 10% tax // z obserwacji a nie zmudnych badań//
do tego dochodzi czesto jakiś reimburse za wtopy podczas cta
powiedzmy ze ally zbiednieje i reimburse będzie wspomnieniem // nie korzystałem czesto wiec nie będe płakał //
koszty trzymania poszczególnych kawałków przestrzeni zostaną przerzucone na korpy w ally
korp podniesie tax albo zacznie robic regularne / obowiązkowe kerbir opy
to drugie mi pachnie albo komunizmem albo pracą po pracy i skonczy sie co najmniej moim biernym oporem // raz na jakis długi czas ok - regularnie nie akceptuję//

podniesienie podatków jest ułomne jak wiemy ale pewnie nieuniknione
ile ludzie zaakceptują ?
pewnie 20% nie będzie problemem ale może nie wystarczyc
30%?
mysle że w tych okolicach każdy rozsądny będzie juz smigal altem na misjach level 4 ....
powyżej będzie śmiech na sali albo exodus ale bynajmniej nie do null tylko w ciepłe imperialne pielesze ....

o tym ze w null nie będzie powodów do wojen w starej skali // czyli mniejsze zużycie capitali których ilosc chcce zahamowac ccp //
i wielu innych sprawach powiedzmy nie chce mi sie nawet pisac ....

« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2009, 12:45:35 wysłana przez sneer »
Sneer Quen

Loc0

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #57 dnia: Listopad 08, 2009, 12:09:40 »
Heh zasadniczo sie z zgadzam z powyzszym. Poza tym tax nie rozwiazuje sprawy - wielu ludzi zarabia u pirackich agentow, inni na plexach (a tam liczy sie koncowy drop a nie final bounty), t2 bpo i ... misje w hi secu - w .0 na paskach siedza raczej poczatkujacy + faction hunterzy i tylko ich bedzie dotyczyl tax.

Yogos

  • Starszy Moderator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 773
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Yogos
  • Korporacja: GBT
  • Sojusz: c0ven
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #58 dnia: Listopad 08, 2009, 12:53:12 »
jak zaczynalem grac w eve w 0.0 bylo bogactwo, super raty na paskach duzo lepsze od misji l4 , jak sie wskanowalo plexa to we 2 mozna bylo zarobic pare miliardow, a moon mining dawal takie dochody ze mothershipami rzucali na lewo i prawo jak interceptorami i gdy ccp wspomnialo cos o placeniu nagle wszyscy stali sie strasznie biedni a 0.0 nieoplacalne.

5 miliardow to duzo za utrzymanie konstelacji? nie zebym byl marudny ale po srednich bitwach power blockow ilosc przetopionych capsli sugeruje ze mozna by za nie utrzymac caly region przez miesiac i jeszcze by zostalo.

Utrzymanie konstelacji to kolo 5 b , przeciez to tylko 5 dreadow mniej  , po co szukac nowych wspanialych zrodel dochodow jak wystarczy tylko odrobine zredukowac laczna mase floty przetaczajacej sie przez 0.0? Zamiast rzucac capslami na lewo i prawo moze lepiej zamiast kilku zrobic bs-y a iski przeznaczyc na sova? 1 carier czy dread to miesieczne podstawowe utrzymanie systemu.

Azbuga da sie zarabiac na l4 w low secu, ja zyje tylko z tego , robie godzinna rundk epo low i mma na 3 dni latania cepami/bomberami a do tego nie takie gowniane misje l4 gdzie misjonarza trzeba wyskanowac probami tylko takie gdzie w systemie pojawia sie beacon z napisem "shoot me"

Path rozczarowuje z kilku powodów. CCP chciało zrobić exodus 2 i zachęcić graczy do 0.0, gdzieś słyszałem że docelowo jeden system miał wyżywić 40 graczy na raz...
Fantastyczny pomysł, ukrócić powerbloki , ściągnąć ludzi do 0.0 żeby było więcej życia,pew pew i zabawy.

A co zaoferowali ? Ciężkie opłaty za jeden system i 2 gwarantowane anomalie per level ... żart

Jak system który ma 10-12 beltów 4-6 anomalie  i ze 3 ukryte belty ma wyżywić 40 osób ???
CCP dla graczy w hisecu stworzyło nieograniczone źródło dochodów z zerowym ryzykiem. Ile osób żyje w Motsu ?? Czy istnieje górna granica ile tam może być ? NIE
Masz agenta któy wydaje dowolną ilość misji ...
W 0.0 masz ryzyko, musisz bronić terenu i w praktyce na raz system jest w stanie uciągnąć 3-4 osoby + powiedzmy drugie tyle jak się raz na czas jakiś DED trafi.

I cała ich path który chcą wprowadzić to w pierwotnej wersji to że teraz będę musiał zapłacić 2 mld isk/miesiąc + koszt posów za system ze stacją  + 700 mln isk/miech żeby sobie zrobić 2 anomalie na poziom więcej ! Dziwisz się że ludzie w 0.0 się pienią ??

W 0.0 mam sam bronić terenu, dbać o posy, dbać o logistykę i zarabiać porównywalną kasę z kerbirem z hi-secu ? I jeszcze ja musze rozpraszać moich ludzi i łagodzić spory bo surowców nie starcza w systemach najbliższych stacji a w HISECU mają wszystko na tacy w 1 systemie.

sneer

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 767
  • retired
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Sneer Quen
  • Korporacja: Outbreak
  • Sojusz: Outbreak.
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #59 dnia: Listopad 08, 2009, 13:01:19 »
wydaje mi się że jak szeregowi piloci zostana obciążeni czesciowo kosztami nowego sova // a po nerfie moonów będą  // to o osiągnięciu poziomu dochodów dobrze przygotowanego kerbira w empire bedzie można jedynie pomarzyc.
Sneer Quen

Sammani

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #60 dnia: Listopad 08, 2009, 13:35:48 »
Dokladnie Yogos. 0.0 to nie tylko roam meczacy raterow po pocketach, ale wrogi ally mogacy zaatakowac teren, kampa w low secu blokujaca jump jf-a, sb kampiacy jb i czekajacy z bomba na Twojego indyka z lootem czy suicide lowcy frachtow w 0.5 na przelotowce. Po tym wszystkim, czlowiek w 0.0 ma zarabiac tyle co w empire? To nie lepiej olac deep 0.0 rozsiasc sie wygodnie na granicy 0.0 i empire i roamowac, a zarabiac w motsu? 0.0 powinno byc kraina marzen dla kazdego mission runnera w empire. Gosc powinien marzyc o bogactwach na paskach w 0.0, a jednoczesnie bac sie innych graczy. Podobnie low sec, ale nieco ubozej niz w 0.0. Oba powinnny byc niczym wymarzone eldorado dla carebeara w high secu. Jak dziki zachod z jego zasobami zlota dla mieszkancow USA w poczatkach jego istnienia. U czesci strach bedzie taki silny ze zostana na misjach lvl 3 w empire, a reszta podazy za goraczka zlota, zorganizuje sie wspolnie i poleci zarabiac, eksplorowac, a wkoncu podbijac.

Jakby azbuga znerfiono zarobek w high secu to bys wiecej ludzi zobaczyl w low nawet na lvl4. lvl5 to wysilek grupowy jak plexy 10/10 w 0.0 czy ciezkie wh. Ludzie potrafia sie zorganizowac w celu misjonowania, orbony systemu z agentem etc., to widac w NPC 0.0. Tylko po co maja siedziec w low skoro maja wiekszy zysk u pirackich agentow.

I znów stara śpiewka o przenoszeniu misji/kopania do low/0.0 .... A może mi ktoś to w miarę sensownie uzasadnić? Co to zmieni? Chyba tylko ilośc bezbronnych lub małobronnych celów do odstrzału dla piracta i tzw. pvperów...
Panowie, jak tak wam brakuje zwierzyny to jej poszukajcie a nie zmuszajcie ją do przyjścia do Was...w końcu kto ma iść, koń do żłoba czy żłób do konia?
A jak se nie radzicie ze znalezieniem zwierzyny, to zajmijcie sie czymś prostrzym, np. kopaniem. I przestańcie wiecznie marudzic na jeden temat.

Przestan pitolic bo az sie waszej retoryki na temat zlych sadystow piratow czytac nie chce. Cos tu nie gra skoro ludzie z ally 0.0 zarabiaja w high secu. Jedyna szansa by to naprawic jest albo boost low/0.0, albo nerf high seca. Oba skoncza sie tak samo czyli tym, ze misjonarz w high secu nie zarobi na waciki. Pytanie tylko czy wolimy by na rynku bylo sporo wiecej iskow w wyniku bicia npcow z bounty czy wyrownac rynek t1 modow, mineralow i salvagu.



Tak wlasciwie czym sie zajmuje typowy misjonarz w high secu poza zbieraniem na kolejny dead space mod do statku od misji, oplacaniem plexow za iski i sporadycznymi wypadami do low? WoW w kosmosie z beznadzienym pve i bez oplat co miesiac.

Porzeczka

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 163
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Porzeczka
  • Korporacja: BSI
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #61 dnia: Listopad 08, 2009, 13:45:56 »
Kara Mon dobrze pisze o L4 tylko to sa wlasnie misje milicji i tak jest dobrze i nie watro zwyklych L4 przerzucac do low.

tak jak sobie teraz mysle to nie da sie tak zmienic low i null zeby bylo bardziej atrakcyjne dla carebearow niz high. Zerowe ryzyko to zerowe ryzyko i nawet bardzo duze zarobki tego nie zmienia bo ilosc kasy ktora mozna w high zarobic jest wystarczajaca zeby latac uber faction shipami z fitem za fafnascie pierdzilionow iskow.

Dla mnie high (powtorze sie) powinno byc tylko i wylacznie wylegarnia i miejsce gdzie mozna nauczyc sie podstaw gry w eve - to dla nowych graczy. Dla starszych produkcja, i miejsce gdzie mozna miec magazyn ktory bedzie bezpieczny. Dodatkowo miejsce handlu (choc szczerze wolalbym zeby bardziej sie to rozrzucilo po galatyce a nie tylko jita, ale do tego trzebeby wprowadzic zaawansowane metody obrotem towarow) czyli nasze wspaniale jita.
High powinno byc milym cichym miejsce ktore sluzy tylko jako wsparcie dla zycia w low a dla null jako kontakt z reszta swiata (czyli po prostu market).

Wg. mnie dopoki CCP drastycznie nie zmini high to nie ma co liczyc na tlumy w low i null. Masa osob mimo ze ma od groma kasy boi sie stracic statek (bo oficjalnie ich nie stac ), wiec nawet jak beda mogli zarobic wiecej nawet wliczajac statysczne straty statkow to beda woleli latac w high i zarabiac mniej bo beda mogli latac wypasionymi statkami (co na pewno jest +100 do samopoczucia) bez ryzyka ich straty.
Gdyby w high nie dalo sie tak skutecznie zarabiac kasy to byliby sila rzeczy wypychani do innych systemow gdzie lezy po prostu mozliwosc rozwoju.

Postuluje High to trial i wylegarnia oraz market i magazyn a prawdziwe EvE to low i null i tam powinna lezec konkretna kasa. Zabrac kase z misji w High :D
Ktos z polskiego community jest w CSM??

P.S. Tak sobie tez mysle w ogole o misjach... moze rzeczywiscie dobrym pomyslem byloby zmienienie ich tak zeby byly podobne do kopania :) czyli zeby zarobek z misji byl ograniczony z DT do DT a nie tak jak teraz ze jest ich policzalnie wiele... choc nie jestem do konca przekonany jakie proporcje ustawic i czy na pewno bylby to dobry pomyls....

Sammani

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #62 dnia: Listopad 08, 2009, 13:48:52 »
Kara Mon dobrze pisze o L4 tylko to sa wlasnie misje milicji i tak jest dobrze i nie watro zwyklych L4 przerzucac do low.

tak jak sobie teraz mysle to nie da sie tak zmienic low i null zeby bylo bardziej atrakcyjne dla carebearow niz high. Zerowe ryzyko to zerowe ryzyko i nawet bardzo duze zarobki tego nie zmienia bo ilosc kasy ktora mozna w high zarobic jest wystarczajaca zeby latac uber faction shipami z fitem za fafnascie pierdzilionow iskow.

Ile zarobisz na misjach lvl 3? Nawet blitzowalnych? Zapewniam cie, ze usuniecie l4 z empire wielu by zmotywowalo  :diabeł:

Porzeczka

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 163
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Porzeczka
  • Korporacja: BSI
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #63 dnia: Listopad 08, 2009, 13:53:39 »
Nooooo a o czym ja pisze ostatnio ciagle?? wlasnie o wywaleniu L4 w ogole :)
Tutaj sie tylko wypowiedzialem ze jak juz ktos chce przerzucac L4 do low to nie ma po co bo juz sa milicyjne odpowiedniki :)

Polecam przeczytac caly post i moze jeszcze moj poprzedni ;)

VonBeerpuszken

  • Let's be bad guys.
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 768
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: VonBeerpuszken
  • Korporacja: HUSARIA
  • Sojusz: Curatores Veritatis Alliance
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #64 dnia: Listopad 08, 2009, 14:13:18 »

Przestan pitolic bo az sie waszej retoryki na temat zlych sadystow piratow czytac nie chce. Cos tu nie gra skoro ludzie z ally 0.0 zarabiaja w high secu. Jedyna szansa by to naprawic jest albo boost low/0.0, albo nerf high seca. Oba skoncza sie tak samo czyli tym, ze misjonarz w high secu nie zarobi na waciki. Pytanie tylko czy wolimy by na rynku bylo sporo wiecej iskow w wyniku bicia npcow z bounty czy wyrownac rynek t1 modow, mineralow i salvagu.


A gdzie ja wspominam i złym piracie?
Chcesz piracić to se pirać, ale postaraj sie o to, polataj za zwierzyną a nie plącz że sama Ci nie wpada w sidła.
Co do zarobkowania...dziwne... zarobkuje TYLKO w 0.0 i jakoś se radze...  Wystarczy chcieć i sie postarać?
Zgudi:
Centala - jedyne takie miejsce w internecie, gdzie wszystkie trole (prócz starych centralowych) uciekają w popłochu.

Ian666

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #65 dnia: Listopad 08, 2009, 14:24:46 »
Ile zarobisz na misjach lvl 3? Nawet blitzowalnych? Zapewniam cie, ze usuniecie l4 z empire wielu by zmotywowalo  :diabeł:
Ja bym proponował od czasu do czasu spojrzeć na grę z innej strony niż pryzmat końca własnych pleców.

Multum osób z własnego wyboru siedzi w hi seku i będzie tam siedzieć tak długo jak będzie istniał Concord strzelający do każdego kto czyha na ich ravki hulki indyki. CCP dobrze wie że usunięcie L4 z hi-sec było by równe z odpływem tony graczy co wiązało by się z widocznym ubytkiem w dochodach (a skutki tego ciężko by było przewidzieć tym bardziej w dzisiejszych czasach).
Wiele osób po prostu nie chce się organizować, układać z kimś, nie lubi być do czegokolwiek przymuszana. Większości ludzi nie interesuje bycie w korpach/aliansach a przynajmniej nie takich gdzie trzeba słuchać jakiegoś emo leadera, wchodzić do gry nie kiedy się ma ochotę, a kiedy trzeba (cta), nie chcą tracić czasu na jakieś walki kampanie, które tak na prawdę nic nie zmieniają po za zmarnowanym czasem i ubytkiem isków na ich wallecie.
Rozwiązaniem było by nie nerfienie hi seka, a boost 0.0 w wielu aspektach, od lepszego zarobku po niwelowanie nudnych i monotonnych aktywności związanych z obecnością tam (pompowanie posów i inne takie).
« Ostatnia zmiana: Listopad 08, 2009, 14:29:53 wysłana przez Bartek »

devilsbirth

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #66 dnia: Listopad 08, 2009, 14:29:44 »
Zapewniam cie, ze usuniecie l4 z empire wielu by zmotywowalo  :diabeł:
do odejścia

tomassz

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 82
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Nyu Qiusantus
  • Korporacja: I-DEA
  • Sojusz: C0VEN
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #67 dnia: Listopad 08, 2009, 14:34:34 »
Może by tak zamiast likwidowania l4 zwiększyć bardziej przychód w 0.0 żeby było bardziej opłacalne tam siedzieć ;p

Ellaine

  • Gość
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #68 dnia: Listopad 08, 2009, 14:35:28 »
Ja zgadzam się z Azbugą. Rycie pasków nie jest mniej ani bardziej zabawne niż klepanie ratów. Różni się tym, że promuje postaci z dwoma miesiącami skilli wbitymi tylko w to (to dobrze, to oznacza podejmowanie jakichś wyborów) i wymaga większej organizacji i zabezpieczenia niż raty. To zaś oznacza więcej pola do popisu dla piratów :) I o to właśnie chodzi.

Ogólnie, nie powinno być czegoś takiego jak nudne, monotonne wybijanie milionów NPCów. To jest całkowicie bezsensowny element świata. Wybijanie NPCów powinno być trudne, ryzykowne, zdarzać się rzadziej i przynosić dużo więcej pieniędzy kiedy już się uda(z dzisiejszych rzeczy znośnie spełnia te warunki eksploracja). Po pewny, żmudny, monotonny zysk ludzie powinni iść do przemysłu i górnictwa właśnie. Wtedy przynajmniej stają się częścią piramidy pokarmowej górnik / transporter / biznes / pirat / ochroniarz / posiadacz terenu.

Porzeczka

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 163
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Porzeczka
  • Korporacja: BSI
Odp: dominion - zmiany w sovie
« Odpowiedź #69 dnia: Listopad 08, 2009, 15:08:00 »
Troche sie offtop robi...

Prosze dokladnie przeczytac co napisalem o zwiekszaniu przychodow w low i null zanim bedzie strasznie mnie komentowac :)

Nie chodzi o to ze jak sie jest piratem to nie ma sie prawa czepiec ze low jest dosc puste i ciezko o fajna bitke... wlasnie jest ten problem ze ludzie wychowani tylko na high secu boja sie tracic statki (co jest dziwne bo w eve wlasnie o to chodzi...).
dla mnie troche sie zaburzyly priorytety w eve przez ostatnie lata. Mam wrazenie ze iski powinno zarabiac sie po to zeby potem je wydawac na zabawe a nie zeby moc zarabiac wiecej iskow i trzymac je w skarpecie...

VonBeerpuszken no to jestes tym super graczem ktory nie musi/nie chce utrzymywac sie w high. Nie zmienia to niestety faktu ze jakkolwiek zecie bez high jest mozliwe to zarabianie altem na L4 jest wygodne i bezstresowe i to jest be...

Sammani, wezmy sobie takie 2 scenariusze: 1 mega boost null i low zeby lezaly tam gory iskow i innego badziewia i nie zmieniamy high. Daje nam to bardzo duzy przyrost iskow, co przeklada sie na wzrost inflacji (czyli wszystkie ceny ida do gory, zwlaszcza drogich modow i tych bardzo popularnych, np t2). Problem pojawia sie tutaj dla mlodych graczy ktorzy jeszcze sie nie rozpedzili i nie trzepia L4. Maja malo kasy, malo skilli i doswiadczenia zeby utrzymac sie w low czy null oraz zeby ich bez problemu znalezli corpa z null czy low ktory ich przyjmie.
Brak kasy powoduje ze wolniej sie rozwijaja i low i null sa dla nich jakims marzeniem, ale nadal mozna zarobic kokosy w high i bez stresu strzelac do czerw krzyzykow i miec kase na faction shipy i faction mody (bo ich cena jest stala w lp store) oraz na plexy (ich cena tez pewnie wzrosnie bo kazdego bedzie stac). co dalej jako ze faction mody sa glownie pozyskiwane z lp store a ludzie w low i null nagle beda mieli duzo wiecej kasy, czyt bedzie ich stac na czestsze zakupy faction modow to ich cena tez wzrosnie co przelozy sie na widoczny wzrost zarobkow w high z L4 i nasze status quo zostanie na praktycznie niezminionym poziomie. Jedyna roznica bedzie taka ze wszystko bedzie drozsze i powiekszy to roznice pomiedzy mlodymi graczami a tymi co juz jakies miejsce w eve maja.
Co wiecej ci mlodzi gracze wcale nie beda tacy chetni do oposzczenia high bo zarobki beda tam lepsze niz teraz i ta roznica w kasie nie bedzie tak odczuwalna.
Chodzi o to ze mozesz zarabiac duuuuzo kasy albo bardzo duuuuzo kasy. Co wybrac?? Problem jest taki ze to duuuzo kasy w zupelnosci Ci wystarczy na wszystkie potrzeby i zachcianki i nie potrzebujesz wiecej i masz ja bez ryzyka straty czegokolwiek. Zatem nie ma sensu przenosic sie do low czy null skoro i tak nie bedziesz mial co zrobic z nadwyzka kasy...
Dlatego uwazam ze pompowanie kasy w low i null zeby nia zachecic graczy z high jest co najmniej niemadre.

2gi scenariusz: likwidujemy wysokie zarobki w high a null i low zostawiamy na poziomie takim jaki jest (tak zle w koncu nie jest z ta kasa w low i null). Jest to zabieg ktory mozna nazwac zwolnieniem calej grupy pracownikow o nazwie misjonarze L4.
Duza grupa graczy zostanie nagle bez pracy i na pewno czesc z nich zrezygnuje z eve ale reszta (ciezko mi powiedziec jak duza) przekwalifikuje sie i zacznie zarabiac w inny sposob. Tutaj z pomoca przyjdzie milicja. Jako jedyne miejsce oferujace misje L4 i wysoki zarobek bedzie bardzo atrakcyjna. Dodatkowo nie wymusza wyprowadzki z high.
To co sie bedzie dzialo to poczatkowe robienie glownie misji L3 jako pierwszej reakcji na kryzys, dalej spadek ilosci iskow na markecie i wzrost cen stuffu glownie pozyskiwanego z lp store, nawet duzy bo w krotkim czasie w drastycznym stopniu spadnie podaz tych rzeczy.
Na szczescie to sa tylko krotko terminowe wydarzenia i efekty.
W dluzszym czasie, kiedy sytuacja zacznie sie stabilizowac ceny powinny zaczac spadac. Tutaj bardzo skupiam sie na faction warfare i misjach milicji. Uwazam ze tez fragment eve moze praktycznie w pelni przejac rynek dostawcow faction modow impow i innego stuffu z lp store.
To co tez jest ciekawe w tym scenariuszu to wlasnie zabranie pieniedzy z rynku. Osobiecie uwazam ze jezeli bardzo duzo osob stac na oplacanie gry iskami grajac glownie afk to znaczy ze tych pieniedzy jest za duzo i zaczynaja one psuc gospodarke w eve (co przeklada sie na cala reszte gry niestety). Chodzi o to ze to sa iski ktore wlatuja do gry od CCP za pomoca misji a potem od razu wylatuja z gry do CCP za pomoca plexow. Wbrew pozorom to jest bardzo duzo kasy ktore sie troche marnuja bo nie pracuja. Bardzo mozliwe ze CCP tak to wspiera bo wlasnie probuje odessac z eve jak najwiecej iskow bo jest ich za duzo.
Eve jest jak mieszanka kraju rozwinietego i rozwijajacego sie. Z jednej strony mamy niskie koszty uzyskania przychodu (high sec i L4) z druzgiej strony te przychody sa nieproporcjonalnie wysokie. To nie jest dobre. Stad tez taka dysproporcja w zaludnieniu.
Dlatego moim zdaniem koniecznie trzeba obnizyc przychod w high a w low i null juz niekoniecznie zwiekszac. Choc tutaj dominion i rozwijanie systemow moze byc fajne bo dzieki temu zarobki beda rosnac dzieki rozwojowi a nie same z siebie :)
Dla rownowagi w high powinno sie zarabiac adekwatnie do ryzyka czyli malo bo i ryzyko jest male. Mozna tez nie zmieniac zarobkow tylko podniesc ryzyko straty ale to raczej jest likwidacja high co jest glupie.
Obnizenie zarobkow w high da nam dodatkowo taki bonos ze high bedzie mniej zroznicowane jezeli chodzi o typy graczy tam siedzacych. Powinno to czesciowo zrownowazyc ceny modulow.
Co wiecej jako ze high bedzie miejsce glownie dla mlodych graczy, rynek czesciowo przeniesie sie do low i null, bo tam bedzie wiekszy popyt na wiele modolow i innego sprzetu. Takie rozciagniecie hubow handlowych na rozne typy przestrzeni (teraz sa one praktycznie tylko w high) zwiekszy atrakcyjnosc low i null. Przy nowym sovie oplacalne bedzie tworzenie zakatkow bezpieczenstwa dla handlarzy bo to glownie dzieki nim wszyscy mamy iski na statki :)

Czyli tak podsumowujac. CCP powinno postawic bardzije na rozwoj handlu poprzez takie "przesuwanie" graczy zeby handlowalo sie wszedzie a nie tylko w high...

Tak bo Bartek napisal w miedzyczasie odplyw graczy wcale nie musi byc taki duzy, drastyczne zmiany nie musza miec az takich skutkow. Napisalem jakie moga byc sktuki i wg mnie nie jest tak zle ;)