Eve Online > Total Noob Questions

TNQ 0.0

(1/5) > >>

Rabbitofdoom:
Maly watek poswiecony mitycznemu zero zero.

Szybcy i martwi.
W null bardzo czesto liczy sie szybkosc w wiekszosci przypadkow mwd to podstawa fitu. Czesto trzeba przeciwnika gonic, szybko wyleciec z banki albo dobic do bramy.

Moj fit t1 sux.
Nie jest to do konca prawda jednak 0.0 to nie jita gdzie masz 1000 ludzi gotowych sprzedac dziala t1 i namedy we wszystkich rodzajach. T2 wyposarzenie jest dla odmiany czesto tansze niz w hiseku.

Bramka 123 zonk
Jednym z podstawowych know how w 0.0 jest wiedza w jakim systemie sa jakie bramki. Sa trzy rodzaje mala srednia duza. Wiekszosc ludzi wogule sobie nie zadaje trudu obstawiania duzej bramy. Calkowite pokrycie bankami duzej bramy wymaga okolo 5 heavy interdictorow. Szanse zlapania fregaty na duzej bramie sa praktycznie takie jak w lowseku na identycznej bramie.

Stawiam banki
Banki poza wielkoscia dziela sie na dwa rodzaje zwykle i sciagajace. Zwykla banka wymaga aby statek fizycznie zetknal sie z jej powierzchnia. W przypadku banki sciagajacej statki warpujące w kierunku banki zostana sciagniete do jej wnetrza jesli ich punkt wyjcia z warpa znajduje sie na prostej łączącej punkt rozpoczecia warpa z lokalizacja banki. W efekcie warpujac na brame w 0.0 mozna znalezc sie nagle 60km od bramki w srodku banki otoczonym przez bande kerbirow ludojadow. Baniek sciagajachych mozna uniknac, warpujac najpierw na planete lub SS na uboczu, a dopiero potem na docelowa brame. Jesli sie skacze przez planete trzeba sie jednak liczyc ze jesli planety sa na tej samej lini co skok z bramy do bramy to tez mozna skonczyc w bance. Dodatkowo czasem co sprytniejsi i bardziej doswiadczeni gracze ustawiaja dwie lub wiecej baniek tak aby calkowicie uniemozliwic skok przez planete bez sciagniecia w banke.

Bankowozy czyli hic, dic, mobile warp disruptor
Istnieja trzy sposoby stawiania banki.
Najlatwiejszy to tzw mobile warp disruptor. Anchoruje sie je tak jak zwykle kontenery. Po zanchorowaniu musi minac pewien czas nim banka sie uaktywni, podobnie jest z jej zwinieciem.
Istnieje jedna zasada za nie przestrzeganie ktorej mozna dostac zdrowy opierdol. NIGDY nie zostawia sie niepotrzebnych baniek na wlasnym terenie. Po skonczonej/rozbitej kampie zawsze zniszcz lub spakuj banki. Banki sa tez dosc drogie a zdarzaja sie cwaniacy stawiajacy po 4-5 duzych i zniszczenie ich napewno wkurzy takiego kolesia.
Drugim sposobem jest interdictor
Interdictor to t2 niszczyciel przystosowany do wystrzeliwywania warp disrupt probow. Proby po wystrzeleniu dzialaja podobnie do baniek z tym ze aktywuja sie natychmiast i dzialaja przez ograniczony czas. Interdictory jak na deski sa dosc odporne na proby zniszczenia ale raczej nie posiadaja wiekszej sily ognia. (wyjatkiem jest sabre matarski dictor ktory posiada calkiem sensowna sile ognia) Dictory nie maja zadnych ograniczen nalozonych na poruszanie w czasie korzystania z wyrzutni disrupt probow.
Trzecim sposobem jest Heavy interdictor
Ciezka dykta posiada generator banki i zazwyczaj solidny tank. Po uruchomieniu banki hic staje sie praktycznie siedzaca kaczka. Generatora po zamontowaniu skryptu mozna uzywac do jak normalnego disruptora o nieskonczonej sile wiekszym zasiegu i dajacego mozliwosc trzymania supercapitali. Uzywanie generatora ze sktyptem nie powoduje zadnych ujemnych efektow towarzyszacych uzywaniu generatora bez skryptu.

Sov space
Sov space ma wlascicieli bedacych graczami w brew pozorom potrafi byc znacznie bardziej bezpiecznym terenem niz tzw npc 0.0. Sov 0.0 pominawszy sytemy majace jakas wartosc i przelotowe sa praktycznie puste. Ludzie wlatujacy to takich miejsc przez wormhole potrafia sobie spokojnie racic godzinami lub nawet dniami nie niepojeni przez wlascicieli ktorzy zwyczajnie nie maja bladego pojecia ze ktos obcy tam wogule jest.

Probe me,spank me make me your slave
Combat proby sa jednym z powazniejszych zagrozen w 0.0. W lowseku proberow jest mniej i zazwyczaj sa mniej doswiadczeni. Dobry prober w 0.0 wyskanuje bsa na 100% z 4au. Dlatego trzeba miec conajmniej 4 ssy polozone jesli to tylko mozliwe ponad 4 au od siebie. Kiedy ktos wlatuje do systemu i nie mamy posa na ktory mozna by uciec albo cloaka, leci sie na ssa. Otwiera skaner odznacza use active overview settings. Skanujesz na 360 w czym facet jest i czy nie pojawia sie combat probes. Jesli sie pojawia to natychmiast warpuj na inny ss i zacznij skakac pomiedzy ssami albo zrob logoffsky. Jesli byles w duzym statku np bs to lepiej potraktowac pierwszy ss jako "spalony" i wiecej go nie uzywac. Po tym jak nieproszonemu gosciowi sie znudzi przygotuj sobie nowy zestaw ssow.

Tytanofilia
Tytany i dd powstaly jako swoisty wyrownywacz szans dzisiaj jest ich na tyle duzo ze mozliwe jest ich uzywanie jako uniwersalna rozwiazywaczka problemu wrogiego gangu. Przed wycieczka do sov 0.0 warto sprawdzic czy wlasciciele nie sa znani z tytanofili. Dla niektorych kilka interceptorow stanowi wystarczajacy powod do uzycia doomsday device. Generalnie uniwersalna zasada jest kiedy sie nie wystawia przynety na wrogie kapitale jest natychmiast spierdalac kiedy ktorys z posiadajacych tytany sojuszy stawia cynosural field generator w zasiegu skoku do swoich punktow wypadowych.

Hide and seek czyli cloak
Cloaking device jest jedym z podstawowych narzedzi przetrwania w 0.0. Jesli sie raci poza systemem z wlasnym posem to jest to praktycznie must have na raciarce. Statki z bonusami do poruszania sie i mozliwoscia uzycia covert cloaking devica sa bardzo trodne do zlapania nawet w 0.0.

silvia:
Ad.1: Nie tylko predkosc. Liczy sie czesto takze EHP [ilosc armora/shield/hull vs resisty].
Dodatkowo przydaje sie EW jak i anti-ew (jedyny mi znany modul anti-ew w codziennym uzytku to... afterburner :D )

Ad.2: Zadne wyposarzenie w 0.0 niejest tanze niz w hiseku, lecz najeczesciej sie zdarza, ze jedyne dostepne to T2 [a i z jego dostepnoscia ciezko].
Jesli chodzi o kupowanie czegokolwiek w 0.0 to lepiej sprawdzic czy stacja w ktorej znajduje sie dany przedmiot nienalezy do jakiejs korporacji (nie NPC), gdyz po dotarciu na miejsce moze sie okazac iz nie mozna w niej zadokowac.

Ad.3, 4: Opisz jeszcze statki i banki mobilne, gdyz niekazdy zna roznice pomiedzy Interdictorem a Heavy Interdirctorem a tym bardziej o bance mobilnej

Ad.5: Mozna racic godzinami, ale nienalezy sie czuc zbyt bezpiecznie. Fitowanie cloak tutaj nic niezmienia- wystarczy byc ostroznym i wypatrywac combat probe na skanerze- jesli taka zauwazysz, to warp do innego safe spotu.

Ad.6: tytano co? Bez slowo tworstwa kolego ;p
Tytanow nienalezy sie obawiac. Nikt ich nieuzywa na tak zwanych "casual'ach", a tymbardziej pojedynczych osobach.

Slyszales kiedys o gangu interceptorow ktory dostal DD? :D

Khobba:
dobry poradnik, świetny pomysł w ogóle, bo chyba nigdzie to nie jest zebrane w kupę, ale oczyść go proszę z przytyków do konkretnych organizacji   :knuppel2:

Rabbitofdoom:
Silvia tak slyszalem o takich co probowali ddkowac cepy. A ddkowanie kilku kilkunasto osobowych gangow casuali nie jest juz niczym niezwyklym.

EHP resy itp w pvp licza sie niezalerznie od miejsca.

Jesli leci sie do huba to masz racje poza hubami roznica w cenach miedzy hi a null potrafi wynosic 50% i wiecej.

Gregorius:
 Wsio fajnie, ale faktycznie te banie to wypadałoby szerzej opisać :-) [od dykt, poprzez HIC aż po anchorowane]


--- Cytuj ---w srodku banki otoczonym przez bande kerbirow ludojadow.
--- Koniec cytatu ---
Da what ?? To jest 0.0 :) Na gate kampiące kerbiry.... uhh skąd to wyrwałeś :P

dodaj jeszcze jeden punkt -> Bookmarks for life :-) Jeśli gdzieś często latasz - zawsze rób bmki ;) (na ssy, na grida gate'a etc.)


Oo

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej