Autor Wątek: Zmiany w mechanice sovereigna - dyskusja  (Przeczytany 12731 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Tooten

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 781
    • Zobacz profil
Odp: Zmiany w mechanice sovereigna - dyskusja
« Odpowiedź #35 dnia: Czerwiec 06, 2009, 08:40:24 »
Cytuj
Heh, a co z kampaniami ofensywnymi ? "Polecielismy na poludnie.... Ooooops! Nie ma sova na polnocy! Wszyscy wracac!" ;) No i gdzie tu wtedy miejsce na walke ?

  Tak, dlatego wtedy sytuacja polityczna wyglądałaby trochę tak- dziesiątki sojuszy zajmują pojedyncze pockety, bardzo liczebne są w stanie wyrwać sobie trochę większy teren, nie powstają takie molochy jak Solar Fleet czy RoL, ale wojny są w głównej mierze zlokalizowane- jakiś sojusz ma nowego corpa, nową populację, to leci lać sąsiada. A co do dużych operacji ofensywnych, to z jednej strony byłoby to bardzo trudne, chyba, że sojusz chcący ją prowadzić miałby bardzo silne zaplecze przemysłowe siedzące "w domu" robiące liczby. Ale posy są chyba lepszym pomysłem.

Cytuj
Pomysly z ustawieniem timerow na konkretna godzine zamiast strontowania sa w miare dobre. Ustawiamy np. "ma wyjsc o 21:00 EVE Time, ale nie wczesniej niz 12h po wejsciu w RF". Troszke jednak bylby to easy mode (w koncu pokrycie wszystkich stref czasowych to jest niemale osiagniecie).

  Ale spójrz na to z drugiej strony- 18-20 godzin to jest dokładnie pokrycie wszystkimi strefami czasowymi, poza jakimś małym kawałkiem Pacyfiku. Całe strontowanie dłuższe niż te 20 godzin to jest odciąganie bitwy w czasie, a co za tym idzie walki o system trwają 2 razy dłużej, wojny są mniej mobilne, koncentrują się non stop wokół tego samego systemu (a nawet tego samego posa, jeżeli trafi się na dobrze zestrontowaną frakcyjną szpilkę), promując afkującego bloba tylko żeby kontrolować system  :(. Jeżeli nie ograniczone strontowanie, to może chociaż jakiś cooldown trybu reinforced, albo ograniczenie ilości strontu którą można wrzucić zaraz po wyjściu posa z rf... Bo to głupie, że po 2 dniach w pracy pod maksymalnym obciążeniem wystarczy wrzucić dodatkowy stront, żeby stała kolejne 2 dni.

Rogoo

  • Gość
Odp: Zmiany w mechanice sovereigna - dyskusja
« Odpowiedź #36 dnia: Czerwiec 06, 2009, 08:53:28 »
Bo to głupie, że po 2 dniach w pracy pod maksymalnym obciążeniem wystarczy wrzucić dodatkowy stront, żeby stała kolejne 2 dni.

No niby tak. Walka o jeden system moze trwac bardzo dlugo i duzo wysilku graczy idzie na marne. Ale z drugiej wciaz mozliwy jest w EvE blitzkrieg, gdzie cale sojusze traca swoj sov w 2 tygodnie.

A gdy scieraja sie duzo wieksze i wyrownane liczbowo masy, wtedy kampania trwa bardzo dlugo. Jest bardzo duzo zmudnej roboty, mozna dwutygodniowy trud masy ludzi zniweczyc w dwa dni. Jednym slowem, dosc podobnie jak w RL i to mi sie podoba. :)

Tooten

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 781
    • Zobacz profil
Odp: Zmiany w mechanice sovereigna - dyskusja
« Odpowiedź #37 dnia: Czerwiec 06, 2009, 08:58:16 »
Tak, dlatego pos warfare to dobry system, tylko wymaga dopieszczenia. Bo odkąd został wprowadzony przez CCP, nie był gruntownie zoptymalizowany, a należy mu się. Wymyślanie nowego systemu sova nic nie zmieni ::)

Straszny

  • Gość
Odp: Zmiany w mechanice sovereigna - dyskusja
« Odpowiedź #38 dnia: Czerwiec 06, 2009, 10:14:59 »
do jakiego absurdu doprowadziła obecna pos-warfare chyba najlepiej widac po KB tootena - który wyszczególnia mu. ... moduły posowe jako zestrzelenia - sorry ale dla mnie to uber beka. (wiem ze są sojusze chołubiące takie "KILLE")

to jest dla mnie wielka porażka gry - jupfrachtowcy i stawiacze posów wygrali z klasycznym pvp. No cóż - póki co ciągle alternatywy i tak nie ma  :-\ - choć blackprophecy zapowiada sie bardzo ciekawie to ciągle jeszcze daleko do premiery.  Mam EVE i jak chce podobną gre to EVE albo EVE.... pozostaje liczyć na odrobinę rozsądku CCP.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 06, 2009, 10:20:03 wysłana przez Scaryman »

Tooten

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 781
    • Zobacz profil
Odp: Zmiany w mechanice sovereigna - dyskusja
« Odpowiedź #39 dnia: Czerwiec 06, 2009, 10:28:22 »
 
Cytuj
do jakiego absurdu doprowadziła obecna pos-warfare chyba najlepiej widac po KB tootena - który wyszczególnia mu. ... moduły posowe jako zestrzelenia.  :2funny: :2funny:.  - sorry ale dla mnie to uber beka. (wiem ze są sojusze chołubiące takie "KILLE")

 Co dokładnie wprowadził ten fragment na temat mechaniki sova? Bo nie wiem co automat przeklejający kille modułów posowych ma do claimowania systemów... Jak masz jakieś problemy z moimi statsami to możesz je przekazać automatowi przeklejającemu killsy z battleclinica.

 
Cytuj
to jest dla mnie wielka porażka gry - jupfrachtowcy i stawiacze posów wygrali z klasycznym pvp.

  Sov jest dla tych, którzy umieją się nim zaopiekować- dla tych, którzy go wykorzystują jako np. kręgosłup przemysłowy, którzy w nim budują shipy, capsy etc.. Jak w rl. Możesz iść wpieprzyć komuś w barze (pvp) ale dom Ci się z tego sam nie pobuduje (własny dom w 0.0). W tej chwili utrzymanie się w 0.0 wymaga nie tylko tępej siły pvperskiej, ale też logistycznej i przemysłowej głowy. Kto ma lepszą logistykę- ma większe imerium. Rozumiemy, że Bufu chciałoby mieć wielkie imperium nie wrzucając paliwa do ani jednego posa, ale tak nie ma.

Ellaine

  • Gość
Odp: Zmiany w mechanice sovereigna - dyskusja
« Odpowiedź #40 dnia: Czerwiec 06, 2009, 10:54:24 »
Idealny system powinien promować trzymanie masy kerbirów na terenach trzymanych przez pvperów :) Tak żeby kerbiry utrzymywały pvperów z podatków, dawały się zabijać przez wrogie roamy, a przy tym żeby im się to wciąż opłacało. W ten sposób więcej ludzi siedzi w 0.0, jest więcej celów dla roamów i świat jest piękniejszy. Dlatego upierdliwe utrzymywanie infrastruktury to dobra mechanika :) Cel jest taki żeby pvperom nie chciało się tego robić i weszli w symbiozę.

Gacul

  • Gość
Odp: Zmiany w mechanice sovereigna - dyskusja
« Odpowiedź #41 dnia: Czerwiec 06, 2009, 11:31:32 »
to jest dla mnie wielka porażka gry - jupfrachtowcy i stawiacze posów wygrali z klasycznym pvp. No cóż - póki co ciągle alternatywy i tak nie ma  :-\ - choć blackprophecy zapowiada sie bardzo ciekawie to ciągle jeszcze daleko do premiery.  Mam EVE i jak chce podobną gre to EVE albo EVE.... pozostaje liczyć na odrobinę rozsądku CCP.
Ale też╚ przemysł wygrywa wojny. Więc to, że na wielkiej wojnie jak to zaznaczyłeś logistyka > pvp. Jesli chcesz doskonałego przykładu to popatrz na ruskich, hamerykanów i szfabów. Tłumaczyć myśle nie trzeba.

Straszny

  • Gość
Odp: Zmiany w mechanice sovereigna - dyskusja
« Odpowiedź #42 dnia: Czerwiec 06, 2009, 12:54:46 »
Ale też╚ przemysł wygrywa wojny. Więc to, że na wielkiej wojnie jak to zaznaczyłeś logistyka > pvp. Jesli chcesz doskonałego przykładu to popatrz na ruskich, hamerykanów i szfabów. Tłumaczyć myśle nie trzeba.

tylko ze to jest gra a nie wojna, tutaj nikt nie ginie. Gra w której ma byc wesoło lub nudno. Gra bliższa pvp albo gra bliższa simcity. Teraz highendowa zabawa w wojne w EVE jest koszmarnie nudna.

Nawet mi sie nie chce kończyc maksowania dreada i msa jak miałem zamiar altami w tym roku.. po co? zeby wiecej jeszcze kiblować na posach? bueeeee   :-\   Między pvp skirmish a pvp "sov orientated" jest gigantyczna dziura w różnicy zabawy. I to jest wlasnie wielka porazka CCP.. nie ma płynnego przejscia i nie ma nawet odrobiny tego funu jaki w grze daje walka mniejszych flot.

nie ukrywam że bardzo czekam na jumpgate evolution i black prophecy (no i troszke na mortala).
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 06, 2009, 13:01:55 wysłana przez Scaryman »

Tooten

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 781
    • Zobacz profil
Odp: Zmiany w mechanice sovereigna - dyskusja
« Odpowiedź #43 dnia: Czerwiec 06, 2009, 13:01:37 »
To, że Ciebie nudzi pos warfare, nie znaczy, że to samo myśli cała reszta EVE.

Straszny

  • Gość
Odp: Zmiany w mechanice sovereigna - dyskusja
« Odpowiedź #44 dnia: Czerwiec 06, 2009, 13:02:58 »
To, że Ciebie nudzi pos warfare, nie znaczy, że to samo myśli cała reszta EVE.

hmm - czy Ty wypowiadasz sie w czyims imieniu? Ja tylko w swoim.

ale

zróbmy tu ankiete - "czy pos-war nie jest koszmarnie nudne i źle wymyslone przez CCP"
bedzie 90-10  albo i nawet 95-5 ze tak myślą gracze.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 06, 2009, 13:10:52 wysłana przez Scaryman »

Ellaine

  • Gość
Odp: Zmiany w mechanice sovereigna - dyskusja
« Odpowiedź #45 dnia: Czerwiec 06, 2009, 13:22:29 »
POS Warfare jest super fajny i zabawny, podobnie jak górnictwo. Ogólnie, każda część gry przy której można czytać książki, pisać opowiadania i pracować, jest dobra.

Shaila Er

  • Gość
Odp: Zmiany w mechanice sovereigna - dyskusja
« Odpowiedź #46 dnia: Czerwiec 06, 2009, 13:32:21 »
Ja bym dorzuciła możliwość oglądania TV, grania w inne gry oraz malowania paznokci.

Diabl0

  • Gość
Odp: Zmiany w mechanice sovereigna - dyskusja
« Odpowiedź #47 dnia: Czerwiec 06, 2009, 13:47:36 »
Ja bym dorzuciła możliwość [...] malowania paznokci.

Nie wydaje mi się aby w EVE znalazło się dużo osób malujących paznokcie ;)

Tooten

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 781
    • Zobacz profil
Odp: Zmiany w mechanice sovereigna - dyskusja
« Odpowiedź #48 dnia: Czerwiec 06, 2009, 15:18:54 »
Cytuj

hmm - czy Ty wypowiadasz sie w czyims imieniu? Ja tylko w swoim.

ale

zróbmy tu ankiete - "czy pos-war nie jest koszmarnie nudne i źle wymyslone przez CCP"
bedzie 90-10  albo i nawet 95-5 ze tak myślą gracze.

  Ja się wypowiadam w swoim. Piszę: "to nie znaczy, że reszta eve myśli to co ty". Jestem częścią tej "reszty eve", więc nawet gdyby wszyscy pozostali się z Tobą zgadzali, to nie możesz napisać "reszta eve się ze mną zgadza". Trochę wyobraźni.

  Btw. pisząc "bedzie 90-10  albo i nawet 95-5 ze tak myślą gracze" sam odpowiadasz za sporo osób.

  Ta ankieta nie jest złym pomysłem. Chętnie zobaczyłbym te 95% głosujących, że system posów jest zły.



  A teraz trochę bardziej tematu: Czy ktoś jeszcze zauważył, że zawsze krzyczenie "posy są złe, utrudniają grę" wychodzi od strony, która nie jest w stanie sobie poradzić w pos warfare?

Wilk

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Gildia
  • Imię postaci: Wilk Stepowy
Odp: Zmiany w mechanice sovereigna - dyskusja
« Odpowiedź #49 dnia: Czerwiec 06, 2009, 15:32:36 »
  A teraz trochę bardziej tematu: Czy ktoś jeszcze zauważył, że zawsze krzyczenie "posy są złe, utrudniają grę" wychodzi od strony, która nie jest w stanie sobie poradzić w pos warfare?

Qft
na urlopie od EVE

Voulture

  • Gość
Odp: Zmiany w mechanice sovereigna - dyskusja
« Odpowiedź #50 dnia: Czerwiec 06, 2009, 15:35:06 »
Qft
Jak wszystko inne, zaden pilot sleinira/vage/zealota/kazde_inne_fotm nie krzyknie by je znerfic, ci co siedza na high endach tez nie beda rzyczeli o zmniejszenie zysku, ci co maja 3 capital sovy raczej tez o zmianyw sovue nie beda apelowac. To raczej taka oczywista oczywistosc? ;p

Tooten

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 781
    • Zobacz profil
Odp: Zmiany w mechanice sovereigna - dyskusja
« Odpowiedź #51 dnia: Czerwiec 06, 2009, 15:37:04 »
Pierwszy raz słyszę, żeby ktoś chciał sleipa nerfić. :P

Straszny

  • Gość
Odp: Zmiany w mechanice sovereigna - dyskusja
« Odpowiedź #52 dnia: Czerwiec 06, 2009, 17:22:24 »
@Tooten
no bo to jest koszmarnie NUDNE

to jest dla graczy sim-city a nie pvperów jakich CCP w 0.0 powinno wychowywać i zwiększać atrakcyjność produku a nie czekać az pojawi sie w koncu konkurencja która lepiej rozwiąże high-end gaming zamiast abusrdalnego kiblowania miesiącami na posach

w tej kategori (poswar) na pewno są dużo lepsi ode mnie, ja chce innego zupelnie highend gaming w EVE, pochodnego od typowego PVP a nie od logistyki frachtowej.

Rabbitofdoom

  • Gość
Odp: Zmiany w mechanice sovereigna - dyskusja
« Odpowiedź #53 dnia: Czerwiec 06, 2009, 17:23:40 »
Hmm
1. Posy claimujace tylko na planetach.
2. Cynojammery tylko przy posach claimujacych.
3. Online timer dla cynojammera. (naprawiasz cynojammer dziala odrazu, niszczysz swojego cynojammera i tak sobie poczekasz az sie uruchomi)
4. Budowa syper capsow tylko na planetach.

Wilk

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Gildia
  • Imię postaci: Wilk Stepowy
Odp: Zmiany w mechanice sovereigna - dyskusja
« Odpowiedź #54 dnia: Czerwiec 06, 2009, 17:25:32 »
to jest dla graczy sim-city a nie pvperów jakich CCP w 0.0 powinno wychowywać i zwiększać atrakcyjność produku a nie czekać az pojawi sie w koncu konkurencja która lepiej rozwiąże high-end gaming zamiast abusrdalnego kiblowania miesiącami na posach

Ah, a armie są dla samych pro zabójców a nie dla ludzi zajmujących się zaopatrzeniem i dla logistyków. No i wszelkie umocnienia powinny być też zbanowane, a bunkry to już w szczególności.

To jak w końcu, EvE ma być w miarę realistyczna czy na zasadzie WoWa gdzie się po prostu napieprza gdzie popadnie?
na urlopie od EVE

Tooten

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 781
    • Zobacz profil
Odp: Zmiany w mechanice sovereigna - dyskusja
« Odpowiedź #55 dnia: Czerwiec 06, 2009, 17:33:57 »
Cytuj
to jest dla graczy sim-city a nie pvperów jakich CCP w 0.0 powinno wychowywać i zwiększać atrakcyjność produku a nie czekać az pojawi sie w koncu konkurencja która lepiej rozwiąże high-end gaming zamiast abusrdalnego kiblowania miesiącami na posach

  W momencie gdy przemysł i logistyka zostaną wyparte z 0.0 na rzecz tylko i wyłącznie pvp, zamiast obecnego 85-90% graczy w empire będziesz miał 99%. Tego chcesz? Nie rób sobie nadziei, że ludzie zaczną się bawić w pvp tylko dlatego, że odbierzesz im wszystkie inne możliwości. EVE od reszty gier, jak Jumpgate Evol czy starego Freelancera, odróżnia rozbudowany wątek strategiczny, a w nim logistyka, kopanie, produkcja, inwencja, research. Bez tego wszystkiego EVE byłaby grą co najwyżej mierną, i do tego bardzo drogą.

Uwazaj na jezyk - V.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 06, 2009, 19:08:09 wysłana przez Voulture »

Rabbitofdoom

  • Gość
Odp: Zmiany w mechanice sovereigna - dyskusja
« Odpowiedź #56 dnia: Czerwiec 06, 2009, 17:38:44 »
I raczej szybko by podzielila los wiekszosci pure pvp gier.

Ellaine

  • Gość
Odp: Zmiany w mechanice sovereigna - dyskusja
« Odpowiedź #57 dnia: Czerwiec 06, 2009, 18:45:52 »
Jak naprzykład counterstrika, brydża, piłki nożnej i szachów :D

KennethWolf

  • Gość
Odp: Zmiany w mechanice sovereigna - dyskusja
« Odpowiedź #58 dnia: Czerwiec 06, 2009, 18:53:09 »
  W momencie gdy przemysł i logistyka zostaną wyparte z 0.0 na rzecz tylko i wyłącznie pvp, zamiast obecnego 85-90% graczy w empire będziesz miał 99%. Tego chcesz? Nie rób sobie nadziei, że ludzie zaczną się bawić w pvp tylko dlatego, że odbierzesz im wszystkie inne możliwości. EVE od reszty gier, jak Jumpgate Evol czy starego Freelancera, odróżnia rozbudowany wątek strategiczny, a w nim logistyka, kopanie, produkcja, inwencja, research. Bez tego wszystkiego EVE byłaby grą co najwyżej mierną, i do tego bardzo drogą.
zgadzam się :) jednak scary ma trochę rację długie i nudne POS war zabija sporą część przyjemności z PVP w tej grze. Chciałbym by jednak jakoś ten POS war dało się przeprowadzić dynamiczniej(choć ostatnio w I1Y i H74 goon i s-ka pokazali że mając dużą przewagę liczebną można ładnie kosić POSy 2-3 dni i po sprawie)
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 06, 2009, 19:07:28 wysłana przez Voulture »

Ellaine

  • Gość
Odp: Zmiany w mechanice sovereigna - dyskusja
« Odpowiedź #59 dnia: Czerwiec 06, 2009, 21:08:36 »
POS warsy nie zabierają ani milietra przyjemności z pvp w grze. Spytajcie przeciętnych piratów lowsecowych ile im przyjemności z pvp zabrały wojny POSowe :) One mogą ewentualnie zabierać część przyjemności posiadania i zajmowania terenu. Ale i tak męczą tylko tych którzy w nich uczestniczą :)

Rabbitofdoom

  • Gość
Odp: Zmiany w mechanice sovereigna - dyskusja
« Odpowiedź #60 dnia: Czerwiec 06, 2009, 23:27:35 »
Jak naprzykład counterstrika, brydża, piłki nożnej i szachów :D
Jest pewna dosc istotna roznica miedzy eve a cs. W CS pvp jest risk free.
POS wars moze nie ale masowa produkcja capsow i przenoszenie nullsecowego stylu uprawiania PVP juz tak.