Eve Online > Total Noob Questions

TNQ - Tutorial (czyli pierwsze kroki w grze, koniecznie przeczytaj!)

(1/8) > >>

NeX:
  Miałem napisać trochę większy post o zmianach dla newbie w Apocrypha, ale ja tak już mam, że czasem sam sobie glupich zajęć szukam, więc jak mi wspomniano, że mógłbym naskrobać więcej, to wyszukałem stary poradnik dla moich korpowiczów z przed paru lat gdy usilnie namawiałem kolegów do gry w EVE. Często po raz pierwszy grających w coś ponad pacmana. Postanowiłem to odrestaurować i dostosować do dzisiejszych realiów, a żem leń, to powoli mi idzie. Dlatego będę toto wklejać po kawałku i wrednie poprawiać i testować na żywym materiale. Jestem gróboskórny, więc krytykę zniosę cierpliwie :P


  "Pierwsze podejście do EVE. Aura (NeoCom), tutorial, 1Event, Epickie misje, atrybuty i overview"
  1.) Tutorial + kolejkowanie skili
  2.) Event (3x10 misji)
  3.) Epic Mission
  4.) Atrybuty
  5.) Overview
 
  Czyli po co mi te punkty, skąd się biorą pieniądze i statki, jak się je produkuje i co ma z tym wspólnego minning (górnictwo), eksploracja i inwencja. O dziwo odpowiedź jest, a nawet po części była od lat zaszyta u agentów EVENT do których kierował nas pierwszy agent z tutoriala. Oczywiście najczęściej nowi gracze wypinali się nawet na niego, bo kto by tam robił jakieś treningi jak można od razu pokazać, że jest się prawdziwym twardzielem i polecieć bez namysłu przed siebie, czyli za najbliższą bramę w low secu gdzie wesoło powiemy "Heloo!" i poczekamy na uprzejmą odpowiedź...

  Gdyby jednak okazało się, że odpowiedź nie była uprzejma i w sumie nic nie wiemy i nic już nie posiadamy poza właśnie wykastrowanym klonem, to radzę docenić zmianę, która zaszła w EVE w najnowszym dodatku - Apocrypha.
Nie, nie chodzi o wormhole. CCP doszło do wniosku, że praca włożona w stworzenie agentów EVENT marnuje się gdyż zapomnieli poprowadzić graczy za rączkę i pokazać zielone światło. Tym razem jest jednak lepiej. Zmiany w systemie tworzenia postaci i drastyczne cięcie dotychczasowego poziomu jej początkowego wyszkolenia zaowocowały łopatologicznym tutorialem i darmowymi skillbookami zamiast gotowych wyuczonych skili. Wzmocniono to bonusem do ich dwukrotnie szybszego uczenia się na czas osiągnięcia granicznej ilości 1,6M SP. W praktyce będzie to dla nowego gracza +/- 800k SP w 14 dni.
 
  Jak zatem zacząć grę, która wydaje się przytłaczać ilością opcji, a w końcu nawet zniechęcać gdy nie otrzymamy szybko pomocy od innych graczy. Sami nie znamy często języka w którym można się porozumieć z GMem na kanale "Rookie Help". To niestety patologicznie częsty przypadek sądząc po wypowiedziach na z trudem odnalezionym przez newbie kanale "Polish".
 
  Tutorial jest prowadzony przez system pomocy w grze. Naszym przewodnikiem jest AURA - NeoCom, której okienko pojawia się automatycznie za każdym razem gdy rozpoczynamy robić coś zupełnie nowego dla naszej postaci (i oczywiście CCP przygotowało helpa na tą okoliczość). Nie ma polskiego helpa. Dlatego właśnie postaram się wyłożyć przystępnie, to co możemy skorzystać na klikaniu NEXT zamiast CLOSE w okienku AURy, oraz jakie korzyści płyną z podjęcia misji EVENT dla agentów do których AURA nas kieruje.
Najprzeróżniejsze helpy możemy również wywołać samodzielnie np z menu kontekstowego w grze, używając ikonki HELP (z wizerunkiem AURy), lub najwygodniej klikając F12.
 
  Tworzenie postaci jest teraz dość proste i sprowadza się do kilku kliknięć związanych z wyborem rasy, pochodzenia i płci co ma minimalny wpływ na początkowe skile i żadnego na dalsze (na start jest fregata i broń small wybranej rasy). Suma danych nam skili, to teraz 56k Skill Points. Generujemy obrazek naszego avatara i to już wszystko. Anulowano dawniejszy rozdział atrybutów postaci na rzecz domyślnego, równomiernego zestawu, który można teraz w trakcie gry zresetować i podzielić wedle schematu nie mniej niż 5 punktów na atrybut i nie więcej niż 15. Nowy gracz nie powinien jednak natychmiast tych punktów resetować pomimo, że ma możliwość dokonania dwukrotnej zmiany w pierwszym roku gry. Najpierw wypadałoby wykonać misje treningowe związane walką, eksploracją, górnictwem i produkcją aby w pełni mieć świadomość jak będą wyglądały następne miesiące gry. Pierwsze deklaracje w stylu chcę być inżynierem - wynalazcą i pilotem tytana szybko rozchodzą się po kościach i weryfikujemy swoje fantazje na temat tego jak wygląda gra w EVE i nasza w niej przyszłość.

  1.) Tutorial (pomoc AURy), trening (2 misje), kolejkowanie skili:
  a. Tutorial AURy [nie czytaj jeśli opis klikania myszką w ikonki przyprawi cię o boleści ze śmiechu]
 
  W momencie gdy wpiszemy imię naszej postaci i zatwierdzimy start gry zostaniemy za pierwszym razem wyrzuceni od razu w przestrzeń w treningowym stateczku (Rookie Ship) i adekwatnym uzbrojeniu plus laser do kopania rudy z asteroid, AURA (help gry) zacznie nam podpowiadać kolejne podstawowe czynności, a także czasem pomgać je wykonywać, np warp do celu treningu. Nawet jeśli jesteśmy jako tako obeznani z tym co nas czeka nie należy AURy zamykać gdyż w trakcie kolejnych podpowiedzi przekaże nam ona skillbooki do nauki nowych umiejętności z którymi teraz, po zmianach w dodatku APOCRYPHA u nas krucho (tylko 56k SP), oraz podstawowe moduły wyposażenia statku. Głównie klasy CIVILIAN, czyli treningowe o niskich parametrach, ale za to nie stawiające graczowi dużych wymagań poza umiejętnością ich założenia w oknie FITTING po zadokowaniu na stacji, co zresztą też AURA wyjaśnia. Jeżeli w ogóle nie znamy języka angielskiego (lub innego z pełnych tłumaczeń EVE, o ile ją przełączyliśmy np na niemiecki), to klikamy na okienkach AURy zawsze na opcję NEXT tak długo aż się przewiną kolejne podpowiedzi. Jeżeli w okienku pokaże się ikona skillbooka, lub modułu, to zostanie on automatycznie dodany do naszej ładowni nawet ją przepełniając. Tak się stanie jeśli nakopaliśmy rudy, a dopiero potem dostaliśmy item od AURy. W tej sytuacj statek odmówi dalszego lotu. Najprościej wyrzucić urobek opcją JETISON (menu kontekstowe pod prawym klawiszem myszki po najechaniu na item) i załadować ponownie, to co się zmieści. Skillbooki jeśli mamy podstawę do ich nauki (inne wyuczone już skile), a prawie zawsze tak będzie; możemy wpisać do pamięci opcją INJECT, lub od razu zacząć ich naukę opcją TRAIN TO LEVEL...
Na początek AURA da nam skill HULL UPGRADES. Natychmiast go aktywujemy aby za kilka(naście) minut załozyć modouł CIVILIAN DAMAGE CONTROL.
 
  O.K. Jesteśmy w kosmosie, AURA sobie coś wyśietla, wokół nas jakieś skałki z veldsparem, który po zapchaniu naszej, śmiesznej ładowni jest wart około 10k ("k" jak kilo, czyli tysiąc) ISK (lokalna waluta w Reykjaviku, ale także wirtualna w EVE). Wcale nie jest to taką małą kwotą chociaż za kilka godzin gry będziecie posiadali ze 300 razy więcej i pełny garaż fregat i industriali. Industriali na które nie zrobicie jedak skila tak długo póki nie aktywujecie pełnego konta płacąc za grę kartą, plexem/kodem itp.
 
  Do pełni szczęscia musicie usłuchać AURy i zestrzelić cel treningowy, czyli nibypirata. To własnie ten czerwony krzyżyk, który miga do was światełkami udając, że strzela. Gdyby tego nie robił, to znaczy, że o nim zapomnieliście i jesteście za daleko. Klikamy zatem na OVERVIEW po prawej stronie ekranu, to takie okienko z tekstowym przedstawieniem otaczających nas obiektów wedle skonfigurowanych filtrów i kolumn podających nazwę, odległość etc. Warto na początek posortować je wedle odległości od najbliższych na górze. Na pewno masz teraz w zakładce dużo asteroid z veldsparem, ale wśród nich jest oczekiwany czerwony krzyżyk oznaczający wrogiego NPC, dla odróżnienia gracze są oznaczani przerywanym kwadratem, a stacje kwadratem. Kółka, to bramy do innych systemów.
Zaznacz krzyżyk myszką i kliknij na ikonkę strzałki z kropką - APROACH, aby podlecieć jak najbliżej przeciwnika (to naprymitywniejsza forma ataku adekwatna do używanej przez nas treningowej broni). Teraz jak się już zbliżasz kliknij na ikonkę celownika aby namierzyć cel. Jeśli jesteś wystarczająco blisko uda się to, a wtedy zniszcz cel klikając na ikonę broni u dołu po środku ekranu (pamiętaj - jedna to laser górniczy i nie służy do walki), lub wygodniej aktywuj broń klawiszem F1.
 
  Po kolei zestrzel dwa następne pirackie stateczki, które się pojawią. Za każdego zostanie ci naliczona niewielka nagroda. Po zestrzelonych przeciwnikach zostaje wrak, a w nim często resztki wyposażenia i ładunku. Podnieś CIVILIAN SHIELD BOOSTER (regenerator tarczy enegetycznej chroniącej kadlub i armor statku). Potem sam go zalożysz. Trening totalnego newbie na tym się kończy.
 
  Nakop veldsparu do pełna jeśli masz jeszcze miejsce w ładowni (kopanie polega na namierzeniu asteroidy i aktywacji lasera górniczego zamiast broni), po kilku minutach ładownia się zapełnia urobkiem, czyli Twoją ewentualną kasą. Wszystko, to po to abyś wiedział o co biega z górnictwem na fatalnych skilach i w badziewnym statku, bo pieniędzy na razie i tak nie potrzebujesz. Leć na stację zaznaczając w OVERVIEW biały kwadrat z nazwą stacji w kolumnie obok, a potem klikając wyżej ikonkę DOCK (strzałka w kwadracie).
 
  Aura zapewne daje znać o sobie, więc ją zaklikaj nextem. Niestety od czasu do czasu jej pomoc wymaga wykonania jakiegoś manewru np zadokowania, wydokowania, kliknięcia na jakiś element menu i otwarcie okienka, ładowni. Potem pozamykanie tego Itd. Bądź grzeczy i wykonaj o co AURa prosi.
 
  Udało się zadokować. Siedzisz sobie bezpiecznie w stacji. Przegadałeś AURę. Czas otworzyć okienko FITTING i załozyć zdobyczny CIVILIAN SHIELD BOOSTER. Aura dała nam wczesniej skill HULL UPGRADES, którym powinniśmy rozpocząć nasze pierwsze skilowanie. Razem z nim dostalismy moduł CIVILIAN DAMAGE CONTROL, który do założenia wymaga własnie tego skila. Powinniśmy go już mieć na level 1 po krótkim czasie nauki, więc na stacji zakładamy w LOW SLOT naszego Rookie Shipa CIVILIAN DAMAGE CONTROL, który wzmocni znacznie naszą odporność, a w MED SLOT wkładamy CIVILIAN SHIELD BOOSTER, który posłuzy nam do regeneracji nadszarpniętego wrogą bronią shielda. Oba założone moduły są typu aktywnego, czyli wymagają włączenia po wydokowaniu ze stacji i zużywają częś zasilania naszego statku. Na szczęście treningowe moduły robią to w niewielkim stopniu i nie musimy się zamartwiać, że zabraknie nam prądu w trakcie walki - na razie.
  NeoCom zasypuje nas wiadrem nowych skili. Wbijamy więc w kolejkę kolejne:
  Afterburner
  Enegy Management
  Industry
  Repair Systems   
  Shield Management

...ComingSoon

NeX:
Zarezerwowalem sobie z góry miejsce na cdn :P
2.) Event (3 x10 misji | Military / Bussines / Industry)

NeX:
3.) Epic Mission

EVE Epic Mission "Arc" (łącznie 50 krótkich misji)

  Celem tej serii jest zapoznanie gracza z rozwijanym przez CCP nowym systemem misji wyróżniających się większym zaangażowaniem fabularnym i wprowadzającym element wyboru rozgałęzień fabuły. Poznamy dzięki nim podstawowe techniki uzbrajania statków i walki z większymi grupami przeciwników ale raczej dopiero pod koniec serii.

W ramach "Arc" gracz powinien rozwinąć swoje skile na fregatę, destroyer i zarobić na pierwszego cruisera, który teoretycznie może być przydatny przed rozpoczeciem 46 misji Arc. Podstawowa kwota nagród generowana przez Arc to 8 milionów ISK. Powinno to pokryć wszystkie koszty rozwoju postaci. Warto zainwestować w skill Salvaging aby zapewnić sobie większy dochód.

Początkową lokacją aby je rozpocząć jest: Arnon w regionie Essence na stacji Sisters of Eve. Naszą agentką jest Sister Alitura. Udaj się więc na Arnon IX – Moon 3 i skontaktuj z agentką (ci którzy wykonali tutorial i eventy dostali link w Adressbooku). Gracze którzy mają to już za sobą mogą po prostu udać się do agentki. Misje Arc nie zmieniają standingów. Mają charakter zapoznawczy z wszechświatem EVE.

Epic Mission Arc: The Blood-Stained Stars
Rozdział 1: Quality of Mercy

  Misja 1: A Beacon Beckons
Prosty zwiad (misja typu Recon). Sister Alitura poprosi nas abyśmy polecieli do wyznaczonej lokacji w systemie Manarq. Po zlokalizowaniu wraku "Damsel Wreckage" udajcie się w jego kierunku. Sister Alitura zgłosi się informując, że wykonaliśmy swoje zadanie i możemy wykonać następne.

  Misja 2: Agent Inquiry
To najprostsze zadanie (misja typu Contact). Masz po prostu zlokalizować agenta o imieniu "Tervis Jak" w systemie "Tar" i zgłosić do niego po następną misję. Jest to agent przebywający w przestrzeni we własnym statku a nie na stacji, więc najłatwiej go zlokalizujesz przeglądając Overview po dotarciu do systemu.

  Misja 3: Of Interest
Tym razem zostaniesz skierowany do walki (misja typu Combat). W pobliżu wraków które niedawno zlokalizowałeś pojawili się piraci "Corpii Blood Raiders". Jeden z nich zdążył wydobyć z wraku "Strange Datacore". Musisz je odzyskać.
Piraci atakują w trzech falach. Puszkę z poszukiwanym Datacore dropnie ostatni z pierwszej fali. Zestrzel wszystkich. Nie powinno to być wielkim wyzwaniem. Podstawowym, zadawanym przez piratów damage będzie EM i Thermal dlatego warto założyc na naszą fregatę jakieś resisty na EM i TH, lub tankować szybkością zakładając Overdrive na low sloty. Takiego samego damage powinieneś też użyć przeciw nim w miarę możliwości posiadanej broni i amunicji. Przy tak niskim poziomie przeciwnika nie jest to jednak priorytet. Polecam wybrać na misję najszybszą, dostępną fregatę swojej rasy.

Fala 1:
3 x Corpii Worshippers (Fregaty).
Ostatni statek zostawi po sobie puszkę z poszukiwanym "Strange Datacore". Możesz je podnieść i już wracać do agenta Tervis'a aby zaknczyć misje, lub najpierw rozprawić się z pozostałym piratami i zarobić trochę dodatkowego grosza.
Fala 2:
2 x Corpii Upholder (Fregaty).
Fala 3:
3 x Corpii Follower (Fregaty).
Pozbieraj loot i wracaj do agenta Tervis'a.

  Misja 4: Retrieving Red
Znowu pojedynek z "Corpii Blood Raiders" (misja typu Combat). Tym razem musisz się pozbyć pirata o kryptonimie "Red". Tankuj jak poprzednio EM, TH i podobnie strzelaj.

Fala 1:
3 x Corpii Worshipper (fregaty)
Po zniszczeniu jednego ze statków tej fali możesz poszukać zwłok "Red'a". Jeśli odnalazłeś, to zadanie wykonanae. Możesz już z nimi wracać do agenta "Tervis'a Jak". Dobij jednak wszystko co lata.
Fala 2:
1 x Corpii Diviner (fregata)
Jeśli zestrzeliłes wszystkich piratów wracaj do Tervis'a po następne zlecenie.

  Misja 5: Alerting Alitura
Proste polecenie (misja typu Contact). Wracaj do agentki Sister Alitura na Arnon IX – Moon 3 i skontaktuj sie z nią.

  Misja 6: Jet-Canning a Janitor
Zostałeś wysłany do poskromienia piratów "Coreli Serpentis" (misja typu Combat) i odzyskania porzuconego pilota. Inne miejsce, inni piraci i ich statki oraz broń. Przygotuj się aby Twój statek tankował obrażenia Kinetic, Thermal bo takiej właśnie amunicji używają Coreli. Ewentualnie wciąż posługuj sie jak najszybszą fregatą z zainstalowanym "Overdrive" (którego nigdy nie zakładaj razem z "Plate" [który zwiększa armor kosztem szybkości]. To przeciwstawne techniki obrony). Coreli są rownież najmniej odporni na taki sam damage jak zadają, więc o ile to możliwe zastosuj odpowiednią broń dobraną do statku i amunicję (nie jest to jednak priorytet. Lasery EM, TH też będą bardzo dobre). Na tym poziomie trudności poradzisz sobie wszystkim, ale warto zawczasu uczyć się uzbrajać statek jak najskuteczniej.

Fala 1:
2 x Coreli Spy (Fregaty)

Offensive details:
Damage: 4 Kinetic, 6 Thermal
Rate of Fire: 2.75 s
Optimal Range: 7.5 km Falloff: 5 km Tracking speed: 0.085 rad/sec
Max. Attack Range: 21.875 km
Defensive details:
Resistances:22% EM, 32% Explosive, 3% Kinetic, 12% Thermal
Boost Chance: 17.5% Amount: 10 Duration: 5 s (parametr oznacza, że raz na 5 sec npc ma 17,5% szansy na naprawienie 10 punktów shielda)
Shield: 50, Armor: 75, Hull: 55

Fala 2:
4 x Coreli Scout (Fregaty)

Offensive details:
Damage: 1 Kinetic, 2 Thermal
Rate of Fire: 1.5 s
Optimal Range: 1 km Falloff: 1.5 km Tracking speed: 0.365 rad/sec
Max. Attack Range: 4,125 km
Defensive details:
Resistances:21% EM, 32% Explosive, 2% Kinetic, 11% Thermal
Boost Chance: 17.5% Amount: 10 Duration: 5 s
Shield: 50, Armor: 100, Hull: 100

Po zestrzeleniu wszystkich skontaktuje się z Tobą pilot shuttle (Część czysto fabularnych dialogów w misjach pokazuje się na czacie LOCAL, a ważniejsze komunikaty czasem jako rquester). Powinieneś widzieć kontenery jako biały romb w Overview. Podleć aby przetransferować pilota na swój pokład (wymagane 3,0 m3 - kombinezony piloci mają pokaźne:) ). Wracaj do agentki Sister Alitura zameldować wykonanie zadania. (Item będący celem misji w tym przypadku pilot musi być zawsze w ładowni aktywnego statku lub hangarze stacji na której meldujemy zakończenie zadania).

  Misja 7: Chivvying Chef
Misja niemal identyczna jak poprzednio. Znów pilot do odzyskania. Możesz natychmiast po jego podniesieniu wracać, lub dokończyć walkę z rouge dronami. Drony Alvi są generalnie bardzo szybkie, więc jesli zdecydowałeś się robić misję czymś większym i wolniejszym od fregaty, to webifier i afterburner będą przydatne aby je dogonić, lub do ataku własne small drony o ile masz już wyskilowane. Broń medium fatalnie się spisuje przy strzelaniu z bliskiej odległości w szybkie i małe cele. Dlatego wciąż polecam do wykonania zadania jak najszybszą fregatę. Ewentualnie tankujemy ją na EM, Thermal. Obrażenia wciąż są jednak na tyle mikroskopijne że nie odgrywa to istotnej roli. "Civilian Shield Booster" pomaga na wszystkie bolączki. Podaję jednak statystyki kilku npeców abyście zapoznali się z zasadami walki i tankowania specyficznych frakcji.

Fala 1:
2 x Infester Alvi (fregaty)
Dane tego npc opisane w misji 9 poniżej

Fala 2:
4 x Splinter Alvi (fregaty)

Offensive details:
Damage: 2 EM, 1 Thermal
Rate of Fire: 1.5 s
Optimal Range: 0.8 km Falloff: 4 km Tracking speed: 0.395 rad/sec
Max. Attack Range: 5.4 km
Defensive details:
Resistances: 2% EM, 32% Explosive, 21% Kinetic, 11% Thermal
Shield: 250, Armor: 75, Hull: 75
 
  Misja 8: Delivering a Doctor
Ta misja polega na dostarczeniu okupu kartelowi Coreli Serpentis. Nie zapomnij go załadować z hangaru do ładowni statku zanim wydokujesz. W odróżnieniu od większości zadań bojowych gdzie musimy coś z pola walki przywieźć, tym razem zawozimy paczkę piratom. Niestety uznali oni, że można więcej zarobić dołączając Twoje zwłoki i wrak do okupu. Wyperswaduj im ten tok myslenia ;)
Jak w poprzedniej walce przeciw Coreli tankujemy Kinetic i Thermal, oraz w miarę możliwości identycznie atakujemy.
Pozbieraj loot, zsalvaguj wraki jeśli już potrafisz i wracaj do agentki.

  Misja 9: Engineering a Rescue
Trzeba uratować inżyniera w wraku Megathrona "Heartbreaker" zestrzelonego przez drony. Możemy albo postawić na szybkość i zająć się tylko zabraniem rozbitka i ucieczką, lub też najpierw przetrzebić drony. Nie jest na nie przyznane żadne "bounty" (nagroda za zestrzelenie), więc cały zysk mieści się w minerałach które dropią, oraz nagrodzie od agenta. Głównym damagem małych dron jest tutaj EM i Thermal. Dronki również nie posiadają istotnej odporności na EM i najsłabszą na Thermal. Jako przykład podaję pełną specyfkację tego typu fregat npc. W przyszłości warto szukać danych dla trudniejszych przeciwników na następującej stronie: http://www.eve-wiki.net/index.php?title=Category:Ship_Stubs
W pole wyszukiwarki na sronie wpisujemy nazwę szukanego obiektu, misji etc. Znajdzie się większośc odpowiedzi. Można też np w Operze stworzyć wyszukiwarkę łączącą się bezposrednio z eve-viki.

Fala 1:
3 x Infester Alvi

Offensive details:
Damage: 1 EM, 1 Thermal
Rate of Fire: 1 s
Optimal Range: 0.8 km Falloff: 4 km Tracking speed: 0.395 rad/sec
Max. Attack Range: 5.4 km
Target Signature Resolution: 40 m
Target Scan Resolution: 950 m
Defensive details:
Shield: 200
Resistances: 0% EM, 31% Explosive, 20% Kinetic, 10% Thermal
Full Shield Recharge: 9 min
Armor: 50
Resistances: 0% EM, 31% Explosive, 20% Kinetic, 10% Thermal
Hull: 50
Propulsion:
Orbit range: 1800 m
Orbit velocity: 275 m/s
Max. Velocity: 550 m/s
Sensors: 6 Magnetometric AND Ladar
Signature radius: 100 m

Fala 2:
3 x Render Alvi

Offensive details:
Damage: 3 EM, 2 Thermal
Rate of Fire: 1.5 s
Optimal Range: 0.9 km Falloff: 4 km Tracking speed: 0.350 rad/sec
Max. Attack Range: 5.7 km
Target Signature Resolution: 40 m
Target Scan Resolution: 950 m
Defensive details:
Shield: 300
Resistances: 3% EM, 32% Explosive, 22% Kinetic, 12% Thermal
Full Shield Recharge: 9 min
Armor: 100
Resistances: 3% EM, 32% Explosive, 22% Kinetic, 12% Thermal
Repair chance: 17% Amount: 30 Duration 10 seconds
Hull: 100
Propulsion:
Orbit range: 1900 m
Orbit velocity: 275 m/s
Max. Velocity: 550 m/s
Sensors: 7 Magnetometric AND Ladar
Signature radius: 25 m

  Misja 10: Going Gallente
To ostatnie zlecenie pierwszego rozdziału misji "Arc". Dostajesz polecenie aby się udać na nową lokację w przestrzeni Gallente do agenta Delphine Xarasier na Harergent V - Moon 1 - CreoDron Factory

  Zakończyłeś pierwszy rozdział fabularnych misji "Arc". Jesli wydawały Ci się zwykłym tutorialem, to masz rację. Takie miały być i będą następne, ale im dalej w las...

PS Własne dane sprzed kilku miesięcy porównywałem ze stronami:
http://wiki.eveonline.com/wiki/The_Blood-Stained_Stars
http://keithneilson.co.uk/
Ewentualne błędy poprawię w miarę dodawania następnych 40 misji.

NeX:

  4.) Atrybuty:
 
  Startowe atrybuty to:
  Intelligence   8
  Perception   8
  Charisma   7
  Willpower   8
  memory   8
 
  Na czas szkolenia skili skracających dalszą naukę (z grupy LEARNING), oraz wszystkiego co nam Aura i agenci podadzą może taki układ wystarczyć do poziomu każdego dodawanego skila na level 3. Jeśli chcecie jednak szybko robić wyższe poziomy skili (lev 4 i 5), to uśrednianie atrybutów jest całkowicie nieopłacalne. W szególności dla nowej postaci bez pieniędzy na implanty i zaawansowane skile learning. Źle dobrane atrybuty są wadą głównie na początku gry gdy dają 3 krotną różnicę (np 5 do 15). Gdy na start damy max punktów w jakiś mało używany przez nas jako primary atrybut np WILLPOWER, to nasz czas skilowania czegokolwiek od górnictwa po statki i broń mocno się wydłuży, a nie dostaniemy nic w zamaian, bo WILLPOWER jako primary przyda się dopiero przy szkoleniu statków T2 i to w proporcjonalnie niewielkiej ilości niczym nie rekompensującej straty czasu w skilowaniu statków T1 i broni opartej na PERCEPTION. Zatem proponowałbym dwa czyste statystycznie układy, które idealnie skrócą naszą drogę przez skile, co wynka z faktu, że secondary (drugorzędny) atrybut skila daje tylko 50% bonusu do czasu nauki w porównaniu do atrybutu primary.
 
  Atrybuty startowe dla postaci industrialnej (górnictwo, produkcja, drony do walki obronnej z npc i tank) na dość długo zanim ewentualnie zdecyduje się skilować do PVP i dużej ilości statków, oraz broni, ale także dla każdego kto ma cierpliwość najpierw wyuczyć same learningi na lev 5 i adv na 4 + drony, a dopiero potem zresetować na atrybuty postaci bojowej (lub naukowej opartej na INTELLIGENCE). Ostatecznie mamy na każdej nowej postaci dwa resety.
  Intelligence   9
  Perception   5
  Charisma   5
  Willpower   5
  memory   15
 
  Atrybuty startowe dla postaci skupiającej się na walce (misje, plexy, PVP) Idealne dla nowego gracza, który nie wie, czy i jak dlugo bedzie grał. Dadzą mu na początku 2 - 3 krotną przawagę w skilowaniu statków i broni, a nawet jak potem zdecyduje się podnieść learningi z lev 3 na 5 + adv na 4, to nie będzie mu się opłacało dla tych kilku skili robić resetu. Wstawi lepsze implanty do atrybutu i to zniweluje duże różnice.
  Intelligence   9
  Perception   15
  Charisma   5
  Willpower   5
  memory   5
 
  O ile bojowe atrybuty jw dla ras Amarr, Caldari, Minmatar są idealne, to Gallente mają swoją specyfikę - opierają się bardzo mocno na walce dronami, które są dla nich podstawowym wyposażeniem. Niestety akurat te skile są oparte na atrybucie primary - MEMORY. Dlatego warto by było dla Gallente wybrać atrybuty jak dla postaci industrialnej. Wyskilować learningi, tank (minimum na armor) oraz drony; inwestując tylko niezbędne minimum w statki i broń. Po kilku miesiącach zresetować atrybuty na takie jak pozostałe walczące postacie i skupić na skilowaniu statków T1 i broni. Akurat na rok z okładem.
 
  Inny układ oparty np na atrybucie primay - INTELLIGENCE (eksploracja itp) jest nieprzydatny dla początkującej postaci, a i później jedynie jako tymczasowy reset na alcie.
Wiele miesięcy początkowej gry upłynie zanim jakiś gracz zdecyduje się następnymi miesiącami skilować całą grupę SCIENCE, a do eksploracji wystarczy bazowe 9 punktów na dowolnym innym układzie; chyba, że jest altem, ale to nie dla altów poradik.
 

NeX:
Zarezerwowalem sobie z góry miejsce na cdn :P
5.) Overview

Nawigacja

[0] Indeks wiadomości

[#] Następna strona

Idź do wersji pełnej