W EVE nie ma normlnego levelowania jak winnych grach MMORPG/RPG. Skille (umiejetnosci) moga miec poziom od 0 (nie posiadasz) do 5 maksymalny. Umiejetnosci uczysz sie w swoim czasie - poprostu nastawiasz na Train i skille powoli idzie do nastepenego poziomu, podajac ci ilosc czasu pozostalego do zakonczenia. Trening mozna przerwac w kazdej chwili. Dlaczego o tym pisze?
Kazdy skill ma Ranke (1 to bazowa). Ranka odpowiada ilosci Skill Points (punktow umiejetnosci ale kazdy nazywa je poprostu SP). Na przyklad Skill Rank 1 na pierwszym poziomie ma 256 SP (chyba, niepamietam
).
Jak to sie ma do klonow. Kazdy klon utrzymoje jakas ilosc SP. Bazowy klon (Basic Clone) ktory dostaje kazdy nowy gracz utrzymoje chyba 120000 SP. Jesli masz wiecej SP niz klon utrzymoje, wtedy strata kapsuly (generalnie piraci-gracze lubia je niszczyc :/) moze spowodowac strate SP kiedy klon bedzie sie aktywowal co oznacza strate poziomu(ow) z umiejetnosci, co dokladnie oznacza strate czasu poziewaz skille wyzszej ranki trenuja sie bardzo dlugo na wysokie poziomy (np. kazdy skill do obslugi Battlshipa jest Rank 8 - okolo 43 dni dla mnie z poiomu czwartego na piaty).
Tylko jedna z 3 postaci na tym samym koncie moze trenowac umiejetnosc. Na poczatku ten bazowy klon ktory posiadasz wystarczy ci, potem pewnie bedziesz musial kupowac. Takze, za kazdym razem kiedy zostaniesz spodowany (pod killed - rozwala ci kapsule) ten klon ktory miales jest aktywowany, a na jego miejsce gra sama wklada nowy Bazowy Klon. Pamietaj ze gdy poduczysz sie umiejetnosci Bazowy Klon nie bedzie wystarczal wiec bedziesz, predzej czy pozniej, zmuszony do zakupu nowego klonu za kazdym razem jak zginiesz.
Co do twojege wyboru postaci.
Sugeruje uzywac Custom opcji, poniewaz te predefiniowane nie sa z byt dobre. Sam ustaw sobie atrybuty - Attributes: one wplywaja na czas treningu umiejetnosci: wyrzszy atrybut tym szybszy trening. Generalnie sugeruje Perception, Willpower, Inteligence i Memory aby byly prawie takie same albo takie same. Mozesz sie nie przejmowac Charyzma - nie jest az tak bardzo wazna jak inne umiejetnosci.
Co do szkoly sugeruje Navy, i Captains Training.
Skille do treningu napoczatku sa najwarzniejsze skille podstawowe z sekcji Learning poniewaz one podnasza atrybuty o jeden punkt na poziom co efektywnie przyspieszy nauke innych skilli pozniej.
Statkie nie uzywaja zadnego paliwa.
Za misje sie nie placi, ale czasem misja wymaga Coratellar: tzn. wstawke, za to co masz przetransportowac. Chodzi o to zebys nie bral misji od agenta, podem odmawial jej skonczenia i sprzedawal to co agent kazal przewiesc zeby zarobic wiecej.
Jesli ze chcesz kontunuowac gre po trialu nie bedziesz musial zaczynac od poczatku. CCP nie kasuje postaci sama: tylko gracze moga je kasowac wiec jesli oplacisz to konto ktorego uzywasz bedziesz mogl uzywac tych samych postaci.
Dwa glowne polskie Chat kanaly sa w tej chwili dostepne w grze: POLSKA i NHUN Centrala. Tam morzesz pogadac z polakami i zapytac sie co i jak.