A jakie skille podciagnac by dronki lataly dalej, szybciej i mocniej walily?
A) damage (skilluj w kolejności jak poniżej):
- drone interfacing
- combat drone operation (light + medium)
- rasowe specjalizacje (i.e. gallente drone specialization)
- heavy drone operation (heavy)
- sentry drone interfacing (sentry)
Powyższe skille mają bezpośrednio wpływ na dmg dronek. Jeśli nie używasz/nie zamierzasz używać np. sentry to pomiń ten skill. Namawiam natomiast żebyś wyskillował heavy bo warto. Specjalizacje dałem wcześniej przed heavy, ale tylko dlatego, że po prostu wcześniej zaczniesz korzystać z light/med T2 zanim skończysz heavy. Zakładam również, że drones masz wyskillowane na 5.
B) range (zasięg kontroli dronek):
- scout drone operation
- electronic warfare drone interfacing
Bazowy zasięg kontroli dronek to 20km, za każdy poziom scout masz dodatkowo 5km, za każdy poziom e-war masz 3km. Docelowo możesz mieć zatem 60km bez konieczności montowania modułów (zajmują slot high) - drone link augmentor.
C) inne (wytrzymałość/szybkość):
- navigation (szybkość MWD = szybciej dolatują na miejsce)
- sharpshooting (optimal = szczególnie przydatny przy sentry)
- durability (wytrzymałość dronek = dodatkowe hp do tarcz, pancerza i struktury)
Jak ze wszystkimi skillami - warto podnosić poziom równomiernie. 2 pierwsze skille mają rank 1, ostatni 5 więc się skilluje go dłużej, ale wg mnie warto wszystkie trzy podnosić na ten sam poziom w tym samym czasie.
Są również moduły poprawiające szybkość (drone navigation computer) oraz tracking i zasięg ognia dronek (omnidirectinal tracking link) montowane na sloty med.
D) niebojowe:
- mining drone operation (tylko dla kopaczy)
- repair drone operation (jeśli latasz logistykiem, albo wspierasz kolegów w gangu)
Dość wyspecjalizowane skille i o ile dronki kopiące są jeszcze stosunkowo często używane przez górników, o tyle dronki naprawiające to już wąska specjalizacja.
E) capitalowe:
- advanced drone interfacing
- fighters
W zasadzie jeśli nie latasz capitalami i nie zamierzasz nimi latać, to oba skille w zupełności możesz skreślić z listy planów. W każdym razie pierwszy (adv. drone int.) odpowiada za możliwość używania MODUŁU drone control unit pozwalającego na użycie dodatkowej dronki/fightera (ciekawe czy również wprowadzanych w Dominion bomberów). Ponieważ ma rank 5 to wyskillowanie na lvl5 zabiera sporo czasu i przez większość osób jest to dość kontrowersyjna decyzja (skoro i tak na high wozi się praktycznie zawsze ten sam fit, to w zasadzie brakuje miejsca na więcej jak 2-3 moduły DCU).
Fighter daje dodatkowy dmg jak sama nazwa wskazuje tylko fighterom. Co jest szczególnie ważne skoro nie korzystają one z bonusów pozostałych skilli dronkowych. Ogólnie zaleca się zrobienie tego skilla na lvl5 zanim zrobi się skill carrier na 5, a powód jest prozaiczna czas skillowania skilla carrier jest o 1/3 dłuższy. Osobiście uważam, że w przypadku gallente lepiej jest skillować carrier (dodatkowe dronki + dmg), ale to i tak w większym stopniu zależy od indywidualnych preferencji i atrybutów postaci.
W spisie powyżej brak informacji dotyczących dronek e-war. Nie jest to jednak przeoczenie z mojej strony, ponieważ dronki te dodatkowo wymagają odpowiedich skilli w grupie electronics i engineering (weapon disruption, target painting, sensor linking, propulsion jaming, energy emission systems) na lvl3.