Autor Wątek: TNQ - Drony  (Przeczytany 36475 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Xeovar

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 815
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xeovar Stoner
  • Korporacja: VOLTA
  • Sojusz: C0VEN
Odp: TNQ - Drony
« Odpowiedź #35 dnia: Listopad 02, 2009, 09:36:12 »
Combat Drone Operation - dmg bonus dla light i medium dronek

Starakopara

  • Gość
Odp: TNQ - Drony
« Odpowiedź #36 dnia: Listopad 02, 2009, 12:11:35 »
Wystarczy ze poczekasz az npece wezma na ciebie aggro i dopiero wypuscisz dronki, jesli bedziesz tak robil to wszystkie przetrwaja do konca misji
(ja uzywam tylko gallente dronek, jestem zbyt leniwy by je zmieniac za kazdym razem, wiec poprostu uzywam tych ktore maja najwiekszy damage mod)

ja tez uzywam Gallentyjskich biedronek  ^^ a żeby nie tracić czasu na support kogoś z korpa ( podrzucanie przez kogos dronek i abandon ) poszedłem po rozum do głowy i kupiłem sobie Myrmidona  ;D, nafaszerowalem go Hobgoblinami t2 i Hammerheadami t2 i na misje gdzie da się moby skasować dronami latam Myrmem  :D

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: TNQ - Drony
« Odpowiedź #37 dnia: Listopad 04, 2009, 11:43:08 »
A jakie skille podciagnac by dronki lataly dalej, szybciej i mocniej walily?  ::)
A) damage (skilluj w kolejności jak poniżej):
- drone interfacing
- combat drone operation (light + medium)
- rasowe specjalizacje (i.e. gallente drone specialization)
- heavy drone operation (heavy)
- sentry drone interfacing (sentry)
Powyższe skille mają bezpośrednio wpływ na dmg dronek. Jeśli nie używasz/nie zamierzasz używać np. sentry to pomiń ten skill. Namawiam natomiast żebyś wyskillował heavy bo warto. Specjalizacje dałem wcześniej przed heavy, ale tylko dlatego, że po prostu wcześniej zaczniesz korzystać z light/med T2 zanim skończysz heavy. Zakładam również, że drones masz wyskillowane na 5.

B) range (zasięg kontroli dronek):
- scout drone operation
- electronic warfare drone interfacing
Bazowy zasięg kontroli dronek to 20km, za każdy poziom scout masz dodatkowo 5km, za każdy poziom e-war masz 3km. Docelowo możesz mieć zatem 60km bez konieczności montowania modułów (zajmują slot high) - drone link augmentor.

C) inne (wytrzymałość/szybkość):
- navigation (szybkość MWD = szybciej dolatują na miejsce)
- sharpshooting (optimal = szczególnie przydatny przy sentry)
- durability (wytrzymałość dronek = dodatkowe hp do tarcz, pancerza i struktury)
Jak ze wszystkimi skillami - warto podnosić poziom równomiernie. 2 pierwsze skille mają rank 1, ostatni 5 więc się skilluje go dłużej, ale wg mnie warto wszystkie trzy podnosić na ten sam poziom w tym samym czasie.
Są również moduły poprawiające szybkość (drone navigation computer) oraz tracking i zasięg ognia dronek (omnidirectinal tracking link) montowane na sloty med.

D) niebojowe:
- mining drone operation (tylko dla kopaczy)
- repair drone operation (jeśli latasz logistykiem, albo wspierasz kolegów w gangu)
Dość wyspecjalizowane skille i o ile dronki kopiące są jeszcze stosunkowo często używane przez górników, o tyle dronki naprawiające to już wąska specjalizacja.

E) capitalowe:
- advanced drone interfacing
- fighters
W zasadzie jeśli nie latasz capitalami i nie zamierzasz nimi latać, to oba skille w zupełności możesz skreślić z listy planów. W każdym razie pierwszy (adv. drone int.) odpowiada za możliwość używania MODUŁU drone control unit pozwalającego na użycie dodatkowej dronki/fightera (ciekawe czy również wprowadzanych w Dominion bomberów). Ponieważ ma rank 5 to wyskillowanie na lvl5 zabiera sporo czasu i przez większość osób jest to dość kontrowersyjna decyzja (skoro i tak na high wozi się praktycznie zawsze ten sam fit, to w zasadzie brakuje miejsca na więcej jak 2-3 moduły DCU).
Fighter daje dodatkowy dmg jak sama nazwa wskazuje tylko fighterom. Co jest szczególnie ważne skoro nie korzystają one z bonusów pozostałych skilli dronkowych. Ogólnie zaleca się zrobienie tego skilla na lvl5 zanim zrobi się skill carrier na 5, a powód jest prozaiczna czas skillowania skilla carrier jest o 1/3 dłuższy. Osobiście uważam, że w przypadku gallente lepiej jest skillować carrier (dodatkowe dronki + dmg), ale to i tak w większym stopniu zależy od indywidualnych preferencji i atrybutów postaci.

W spisie powyżej brak informacji dotyczących dronek e-war. Nie jest to jednak przeoczenie z mojej strony, ponieważ dronki te dodatkowo wymagają odpowiedich skilli w grupie electronics i engineering (weapon disruption, target painting, sensor linking, propulsion jaming, energy emission systems) na lvl3.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Starakopara

  • Gość
Odp: TNQ - Drony
« Odpowiedź #38 dnia: Listopad 04, 2009, 12:10:47 »
Dormio, skoro już tak kompleksowo wyjaśniłeś co i w jakiej kolejności skillować, może podpowiesz czy skill advanced drone interfacing odnosi sie tylko do dron t2 ( bo jak rozumiem drone interfacing który zwiększa dmg o 20% na poziom działa tylko na drony t1 ) ??

z góry dzięki za info
 o7

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: TNQ - Drony
« Odpowiedź #39 dnia: Listopad 04, 2009, 12:20:49 »
Przecież wyraźnie napisał że daje dodatkowe moduły :P
Ja długo myślałem że te moduły wpływają tylko na ilość fighterów (opis albo skilla, albo samego modułu) potem chyba zmienił się zapis (albo ja coś pokręciłem, dawno to było...)

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: TNQ - Drony
« Odpowiedź #40 dnia: Listopad 04, 2009, 12:31:52 »
Dormio, skoro już tak kompleksowo wyjaśniłeś co i w jakiej kolejności skillować, może podpowiesz czy skill advanced drone interfacing odnosi sie tylko do dron t2 ( bo jak rozumiem drone interfacing który zwiększa dmg o 20% na poziom działa tylko na drony t1 ) ??
Wyraźnie napisałem:
E) capitalowe:
- advanced drone interfacing
(...)
W każdym razie pierwszy (adv. drone int.) odpowiada za możliwość używania MODUŁU drone control unit pozwalającego na użycie dodatkowej dronki/fightera (...)
Póki co nie ma fighterów T2, a samo DCU działa zarówno na dronki T1, T2 jak i fightery.

Kolejność jest sprawą indywidualną, ta zaproponowana przeze mnie wynika z moich doświadczeń i atrybutów mojej postaci w EVE. Jeśli listę potraktujesz informacyjnie, a nie jako zalecenie to wówczas masz zebrane w jednym miejscu na co wpływa dany skill jeśli chodzi o dronki. Równie dobrze możesz zacząć od skilli związanych z zasięgiem kontroli i wytrzymałości dronek.

O ile mi wiadomo drone interfacing działa zarówno na T1, jak i na T2. Dawno jednak nie liczyłem wartości bonusów dla poszczególnych dronek, ale jeśli chcesz to możesz sam policzyć.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Goomich

  • Gość
Odp: TNQ - Drony
« Odpowiedź #41 dnia: Listopad 04, 2009, 12:33:40 »
(skoro i tak na high zawsze brakuje miejsca, więc kto wozi moduły DCU).

fix'd. :)

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: TNQ - Drony
« Odpowiedź #42 dnia: Listopad 04, 2009, 12:58:47 »
fix'd. :)
Dziękuję, chociaż znam takich co wożą DCU z myślą do dmg (niemniej jednak nie znam nikogo kto wozi ich 5 szt).
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: TNQ - Drony
« Odpowiedź #43 dnia: Listopad 04, 2009, 13:06:30 »
O ile mi wiadomo drone interfacing działa zarówno na T1, jak i na T2.

Działa na każdego drona, kropka. Jest to skill z gatunku "must have", drony bez interfacingu na III są po prostu g... warte. Żeby zacząć robić ten skill, trzeba mieć drony na V. I zrobić interfacing na IV jak tylko się da. Na V to już ciut hardcore, można się za to brać, jak się lata shipami med T2 z full fitem T2.

20 proc. bonusu per level oznacza, że z każdym poziomem masz de facto +1 drona.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Rabbitofdoom

  • Gość
Odp: TNQ - Drony
« Odpowiedź #44 dnia: Listopad 04, 2009, 13:09:09 »
Dromio nie masz racji co do repair dronek. We flotach BS LR tam gdzie jest miejsce w drone bay to 3 setem dron bardzo czesto sa wlasnie rep dronki. Tak samo w gangu na close tez dobrze jest zeby jakis myrm albo inny arbitrator set dronek reperujacych mial zwlaszcza jak nie ma logistykow. RR nie zastapia ale do naprawiania porysowanego lakieru po walce albo tacklera ktorego pogryza warriorki sa jak znalazl.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: TNQ - Drony
« Odpowiedź #45 dnia: Listopad 04, 2009, 13:23:15 »
Dromio nie masz racji co do repair dronek. We flotach BS LR tam gdzie jest miejsce w drone bay to 3 setem dron bardzo czesto sa wlasnie rep dronki. Tak samo w gangu na close tez dobrze jest zeby jakis myrm albo inny arbitrator set dronek reperujacych mial zwlaszcza jak nie ma logistykow. RR nie zastapia ale do naprawiania porysowanego lakieru po walce albo tacklera ktorego pogryza warriorki sa jak znalazl.
No jeśli dla Ciebie te fity są standardowe to faktycznie nie mam racji. Dla większości jednak IMHO będą one specjalizowane. Z resztą chyba nie przeczytałeś do końca tego wiersza:
- repair drone operation (jeśli latasz logistykiem, albo wspierasz kolegów w gangu)
Podkreśliłem to co sam napisałeś. Hmm nie widzę podkreślenia - pogrubiłem  ;D
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Starakopara

  • Gość
Odp: TNQ - Drony
« Odpowiedź #46 dnia: Listopad 04, 2009, 20:30:27 »
Działa na każdego drona, kropka. Jest to skill z gatunku "must have", drony bez interfacingu na III są po prostu g... warte. Żeby zacząć robić ten skill, trzeba mieć drony na V. I zrobić interfacing na IV jak tylko się da. Na V to już ciut hardcore, można się za to brać, jak się lata shipami med T2 z full fitem T2.

20 proc. bonusu per level oznacza, że z każdym poziomem masz de facto +1 drona.


Sokole mam juz wszystkie wyżej przez Ciebie wymienione skille ( DI na 3  :P ), posluguje sie biedronkami t2 ( Gallentyjskie Hobgobliny i Hammerheady ) :)

KiFuso

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: KiFuso
  • Korporacja: bez
  • Sojusz: bez
Odp: TNQ - Drony
« Odpowiedź #47 dnia: Listopad 05, 2009, 21:55:06 »
Witam,

Mam pytanie, co lepiej wybrać jeśli ma się wszystkie wyżej wymienione skili z dronek na 3-4 lvl, sentry t1, medium t2 czy heavy t1  ? Pamiętam jak grałem rok temu to mi odradzano sentry ale nie pamiętam za bardzo dlaczego, co do heavy.. hmm troche wolne chyba są

Drugie pytanie, czy da się robić np. Myrmidonem misje t3 z featem pod same drony?

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: TNQ - Drony
« Odpowiedź #48 dnia: Listopad 05, 2009, 22:12:37 »
Zrobienie t2 med jak masz smal t2 to chyba niecałe pół dnia na wszystkie rasy (i chyba jednak nie masz wszystkich na 4 bo med t2 juz by były :P )

Różnica między sentry a heavy jest taka że:
- sentry mocniej biją
- heavy są mniej zależne od jego w jakiej odległości jest cel
Czego użyjesz to moim daniem bardziej zależy od ratów / tego jak latasz / twoich preferencji

Myrmidonem zrobisz l3, nawet niektóre l4

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: TNQ - Drony
« Odpowiedź #49 dnia: Listopad 05, 2009, 22:20:42 »
Sentry sprawdzają się na misjach, które da się robić stojąc w miejscu... np: Blockade. Kiepsko z nimi na misjach, gdzie trzeba dużo manewrować, gdzie drony łapią aggro (i trzeba je pędem zwijać) oraz tam, gdzie NPC szybko wchodzą na ciasne orbity (Angele na przykład).

Heavy - bardzo dobre, ale ze wspomaganiem dodatkowymi modułami. Np: 2xDrone Navi i Target Painter. Wtedy są w stanie pojechać nawet frytki i do tego jeszcze szybko się przemieszczają.

A co do odradzania... DC na misji z setem Heavy T2 to spora strata finansowa.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

KiFuso

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 140
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: KiFuso
  • Korporacja: bez
  • Sojusz: bez
Odp: TNQ - Drony
« Odpowiedź #50 dnia: Styczeń 13, 2010, 00:38:52 »
Augumented drony.. z czym to się je? Po statach tych dron sam wyciągam jeden wniosek - nadają się tylko na pvp?

Od standardowych różnią się większą wytrzymałością, szybkością i tym że zadają dwa różne typy DMG.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: TNQ - Drony
« Odpowiedź #51 dnia: Styczeń 13, 2010, 00:40:22 »
Są w pinezkę drogie. To trochę przekreśla sensowność ich użycia, IMHO


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Asag

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 210
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Wprodukcji
  • Korporacja: WhoKnows
  • Sojusz: JeszczeNieMam
Odp: TNQ - Drony
« Odpowiedź #52 dnia: Luty 18, 2011, 21:41:46 »
Sorry że wskrzeszam tak stary topic ale moje pytanie dotyczy dron więc to chyba najlepsze miejsce.

Dzisiaj przesiadłem się w arbitratora i pierwszy raz spotkałem się z dronami. Używam Hammerhead I i Hobgoblin I (przyznaję że to nie mój wybór, po prostu zerżnięte z pewnego fita).

Na razie jednocześnie mogę wysłać maksymalnie 4 drony. Chciałem aby wysyłało 2x Hammerhead i 2x Hobgoblina ale nie mam pojęcia jak to zrobić. Wiem że da się stworzyć grupę dron ale kiedy klikam w drone bay "Move drone to group" (czy jakoś podobnie) wstawia mi tam cały stack (czyli 10 bo akurat tyle mam w bay) a nie mogę dać np tylko 2. Jest w ogóle taka możliwość aby zgrupować po 2 każdego typu?

I jeszcze jedno. Z tego co wygooglowałem Hammerhead ma większe obrażenia, dlaczego więc stosuje się również Hobgobliny? Czy grupowanie różnych dron ma sens czy lepeij wysyłać jednocześnie tylko jednego typu?

Khobba

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 123
  • It looks just like a Telefunken U 47
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Khobba Gelos
  • Korporacja: V O O D O O
  • Sojusz: Aegis Cartel
Odp: TNQ - Drony
« Odpowiedź #53 dnia: Luty 18, 2011, 21:54:26 »
1. najlepiej (najbardziej efektywnie) jest wysyłać drony jednego typu.
2. gdybyś koniecznie chciał dodać różne drony do jednej grupy, musisz je rozgrupowac przed wpakowaniem do drone baya
3. większe drony są wolniejsze (nie doganiają szybkich statków) i gorzej trafiają małe cele.

Goomich

  • Gość
Odp: TNQ - Drony
« Odpowiedź #54 dnia: Luty 18, 2011, 21:56:16 »
Na razie jednocześnie mogę wysłać maksymalnie 4 drony. Chciałem aby wysyłało 2x Hammerhead i 2x Hobgoblina ale nie mam pojęcia jak to zrobić. Wiem że da się stworzyć grupę dron ale kiedy klikam w drone bay "Move drone to group" (czy jakoś podobnie) wstawia mi tam cały stack (czyli 10 bo akurat tyle mam w bay) a nie mogę dać np tylko 2. Jest w ogóle taka możliwość aby zgrupować po 2 każdego typu?

Musisz wcześniej rozbić stacka na mniejsze??

I jeszcze jedno. Z tego co wygooglowałem Hammerhead ma większe obrażenia, dlaczego więc stosuje się również Hobgobliny? Czy grupowanie różnych dron ma sens czy lepeij wysyłać jednocześnie tylko jednego typu?

Hobgobline są mniejsze, szybsze, maja lepszy tracking, więc wypuszcza się je na małe statki. Oczywiście lepiej na raz wypuścić 5 hobgow, albo hammerów żeby szybciej załatwiły swój cel.
A dlaczego ktoś tam w soim ficie zastosował ten wariant? Spytaj się autora.

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: TNQ - Drony
« Odpowiedź #55 dnia: Luty 18, 2011, 22:00:41 »
- Drone shipe = drony t2 med i light minimum - zrób to asap
- arbiter ma pojemny hangarwejdzie tam na pewno wiecej niż 5 hamerów i 5 gobosów
- nie miksowanie nie ma zbytniego sensu
- medy od light rożnią się tym że lepiej piorą fregaty (szybkość, traking), medy za to maja lepszy wygar od deski w gorę
- Na co fit na pvp czy na pve - w obu wypadkach moze sie okazac że potrzebujesz też innych / lep[iej uzyć innych / bez sensu uzyć tych konkretnych
- przez drone bay jak rozumiem masz na mysli ramke kontroli dron 9domyślnie pod overviu sie lokuje)? jak tak to puki dronki są strack to gówno zrobisz, muszą być luźne (albo na stacji wkladasz po jednej zamiast stacka, albo klikasz na stock w przestrzeni i każesz wystrzelić drony te co zostana wystrzelone sie odstackuja i bedziesz mógl indywidualnie je przenieść
-

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Filip Bonn

  • TS
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 245
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Filip Bonn
  • Korporacja: The Scope
Odp: TNQ - Drony
« Odpowiedź #56 dnia: Lipiec 27, 2013, 20:15:10 »
Nie chciałem zaczynać nowego wątku, a pytanko akurat na temat dronek mam.

Dlaczego więszość jeśli nie wszyscy latają z dronkami gallente? co fit to Hobgobliny i Hammerheady , od wielkiego dzwona widzę warriory. Dlaczego nikt nie lata np z amarrskimi dronami albo caldari?
Wyjątek potwierdza regułę. (nie rozumiesz?) https://www.youtube.com/watch?v=eQaMFeZZKMo Kum? Kum?

B0T0

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: B0T0
  • Korporacja: X Legion
Odp: TNQ - Drony
« Odpowiedź #57 dnia: Lipiec 27, 2013, 20:24:59 »
Mają największy DPS, a warriory są szybkie.

Bamsey Amraa

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 96
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Bamsey Amraa
  • Korporacja: Unseen Nomads
  • Sojusz: Exiled Ones
Odp: TNQ - Drony
« Odpowiedź #58 dnia: Lipiec 27, 2013, 20:27:14 »
Damage maja duzy i tyle a warriory bo szybkie i inny rodzaj dmg. Gallente to rasa dronkowcow wiec sila rzeczy jak ktos lata gallente to robi specke na gallente drony ew wlasnie warriory. Ot i cala tajemnica.


B0T0

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 9
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: B0T0
  • Korporacja: X Legion
Odp: TNQ - Drony
« Odpowiedź #59 dnia: Lipiec 27, 2013, 20:29:08 »
http://nevillesmit.com/blog/2013/6/28/drones-guide

Bardzo fajny poradnik na temat dron, tylko że po angielsku.

Azbuga

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 536
  • w poszukiwaniu idealnego statku do solo :)
    • Zobacz profil
    • teaching by touching
  • Imię postaci: Azbuga
  • Korporacja: teaching by touching
Odp: TNQ - Drony
« Odpowiedź #60 dnia: Lipiec 27, 2013, 20:36:52 »
i lata sie z innymi dronami - sentry sa fajne amarskie np :)
Some Men Just Want to Watch the World Burn

Filip Bonn

  • TS
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 245
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Filip Bonn
  • Korporacja: The Scope
Odp: TNQ - Drony
« Odpowiedź #61 dnia: Lipiec 27, 2013, 21:21:40 »
http://nevillesmit.com/blog/2013/6/28/drones-guide

Bardzo fajny poradnik na temat dron, tylko że po angielsku.

Dzięki za ten link, sporo mi rozjaśnił w głowie.
Wyjątek potwierdza regułę. (nie rozumiesz?) https://www.youtube.com/watch?v=eQaMFeZZKMo Kum? Kum?