Autor Wątek: Czyżby zmiany w "inteligencji" NPC  (Przeczytany 9180 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Pol Kent

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 101
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Ramani Rydiks
  • Korporacja: NPC corp
  • Sojusz: -
Czyżby zmiany w "inteligencji" NPC
« dnia: Styczeń 20, 2009, 12:53:20 »
Czyżby to miał byc jakiś ślad możliwych zmian na lepsze w kwestii "inteligencji" NPCy ???

Edited by: CCP Incognito on 20/01/2009 09:47:37
Bartholomeus Crane you are correct we abandoned the idea of a learning adaptive AI do to time constraints. We are doing a reactive AI, I know you would argue that this is not AI, but it will make combat with the wormhole NPC more adaptive and less predictable. And that is the goal.

We have left the door open to work on a adaptive learning AI by allowing us to change the underlying code for each pirate in the game with a simple DB update. As you can see from the CSM note there is allot for us to be doing, so I would not hold your breath for us doing a learning AI in the near future. But it is still on the backlog as a mother of all story's.

We are finishing up the third sprint as we speak (really should be working on bugs ATM rather than typing to you) and have added a major new capability to the NPC's.

< insert drum roll >

Wormhole NPC can now multi-target, and target switch. For instance a NPC can be shooting all guns and missiles at it's primary target. At the same time it can turn it's ECM on that pesky logistics cruiser that keeps remote repairing it's primary target.

If another target becomes a more desirable target, the NPC can switch it's primary target to the new target.

This task took allot of Re factoring of the current code, then a relative small change to make the NPC use the new feature. now in the future it is a simple matter of just writing a little bit of code to make the choice of what secondary target able systems should be use

I am not going to go into the criteria that NPC will use to evaluate what it should use on what. Have to leave something for you to learn the hard way:)

Wątek tutaj
http://myeve.eve-online.com/ingameboard.asp?a=topic&threadID=917074&page=16

Voulture

  • Gość
Odp: Czyżby zmiany w "inteligencji" NPC
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 20, 2009, 13:44:28 »
To jest fajna tendencja, beda ta wormhole w ktorych beda te nowe systemy gdzie potestuje wszystkie zmiany ktore boja sie wprowadzic od razu na skale masowa. Stad te testy o delayed localu, o zmianach w ai npcy itd. W zamiar za dobrowolna pomoc w testach dadza tam drgie zabawki do t3 ;p

Szakal

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 763
  • 16 lat z EvE. Kupa czasu ;] Date of Birth 2004
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Szakal
  • Korporacja: Caldari Provisions
Odp: Czyżby zmiany w "inteligencji" NPC
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 20, 2009, 14:55:41 »
i Zajedwabiscie :D

silverrobert

  • Gość
Odp: Czyżby zmiany w "inteligencji" NPC
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 21, 2009, 00:13:13 »
Kurcze, ja nie chce sie bic z ratami madrzejszymi ode mnie  :(

Ellaine

  • Gość
Odp: Czyżby zmiany w "inteligencji" NPC
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 21, 2009, 10:00:04 »
Niewiele wyniknie z inteligentnych ratów na misjach bo co z tego że będą lepiej "dobierały cele" jeśli cel zwykle jest jeden i tak czy siak tankuje cały pocket? Dokopią może logistykom używanym na lvl 5 i w plexach, ale nie wiem czy to naprawdę jest taki porządany efekt. Ludzie przestawią się na spider tanka na kilku drakach / nighthawkach i koniec końców taktyka klepania misji będzie mniej ciekawa zamiast bardziej.
Na pewno NPCe byłyby ciekawsze i bardziej ryzykowne gdyby miały jakikolwiek (na misjach) / większy (na paskach) rozrzut losowy. Leciałoby się na misję nie wiedząc czy tym razem nie będzie kilka BSów więcej albo innych, co może przebić tank alboco.
Gdyby jeszcze spieprzały gdy widzą że ich bracia broni padają jak muchy - o, to by było inteligentne, a statki PvE by miały czasem warp disrupta i speed :)

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: Czyżby zmiany w "inteligencji" NPC
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 21, 2009, 10:02:55 »
Ciekawe, czy na dronki się będą przełączać npce... Jeśli tak, to skończy się afkowanie kartoflem na misjach :(
Przedwieczny.

Ezachiel

  • Gość
Odp: Czyżby zmiany w "inteligencji" NPC
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 21, 2009, 12:03:22 »
Ciekawe, czy na dronki się będą przełączać npce... Jeśli tak, to skończy się afkowanie kartoflem na misjach :(
Tak. Wczoraj na SiSi stwierdzilem ze ciekawe jak sie lata Phoenixem i polecialem na pasek w 0.0 ... waliłem do bs-ów citadelami zadajacymi po 70 dmg  w siege :2funny:  i wysłałem dronki, dronki dostały aggro :P

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: Czyżby zmiany w "inteligencji" NPC
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 21, 2009, 12:38:35 »
Tak. Wczoraj na SiSi stwierdzilem ze ciekawe jak sie lata Phoenixem i polecialem na pasek w 0.0 ... waliłem do bs-ów citadelami zadajacymi po 70 dmg  w siege :2funny:  i wysłałem dronki, dronki dostały aggro :P
Crap...
To teraz misje będą kompletnie niegrywalne już... Można było coś porobić na innym koncie, książkę poczytać, albo coś, a tak... dupa... Raven na fofach nawet w połowie tak dobry nie jest :(
Przedwieczny.

zlloty

  • Gość
Odp: Czyżby zmiany w "inteligencji" NPC
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 21, 2009, 12:46:08 »
Raven na fofach po QR odpada. Trzeba będzie wrócić do dronek T1, skoro mają padać, jak muchy, żeby misje w ogóle były opłacalne.

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: Czyżby zmiany w "inteligencji" NPC
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 21, 2009, 12:47:37 »
Raven na fofach po QR odpada. Trzeba będzie wrócić do dronek T1, skoro mają padać, jak muchy, żeby misje w ogóle były opłacalne.
Aaa fakt, znerfili rakietki... Cóż, to drejk na fofach zostaje... Będzie się więcej czasu schodziło, ale cóż...
Przedwieczny.

Ellaine

  • Gość
Odp: Czyżby zmiany w "inteligencji" NPC
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 21, 2009, 13:18:21 »
Hm, czyli czas zrobić senrty T2

Ezachiel

  • Gość
Odp: Czyżby zmiany w "inteligencji" NPC
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 21, 2009, 13:21:37 »
te 70 dmg, z citadeli, to z 2 x painterem ...

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Czyżby zmiany w "inteligencji" NPC
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 21, 2009, 18:16:13 »
NPC już teraz na misjach potrafią dać dronkom po dupie, mimo ze teoretycznie cały poket wściekły i celuje we mnie, z moich obserwacji wychodzi ze ten "bug" anomalia czy inne cholerstwo dotyczy niszczycieli i frytek
Te 70 dama to minimum dama rakiet gwarantowane przez QR po sygnaturowym tanku, Ed próbowałeś walnąć te bs normalnie torpedami bez siga?

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Ezachiel

  • Gość
Odp: Czyżby zmiany w "inteligencji" NPC
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 21, 2009, 18:29:05 »
NPC już teraz na misjach potrafią dać dronkom po dupie, mimo ze teoretycznie cały poket wściekły i celuje we mnie, z moich obserwacji wychodzi ze ten "bug" anomalia czy inne cholerstwo dotyczy niszczycieli i frytek
Te 70 dama to minimum dama rakiet gwarantowane przez QR po sygnaturowym tanku, Ed próbowałeś walnąć te bs normalnie torpedami bez siga?
tak, po 38 dmg :)

Wiesz, w POS weszło za 10k dmg a nie mam skill za bardzo na dreada

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 328
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Czyżby zmiany w "inteligencji" NPC
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 21, 2009, 18:46:44 »
Sorry pomyliłem się ;) te 70 to minimum mi gwarantowane za salwę 7 rakiet z CNR, znaczy minimalny dam to 10 od rakiety, i tak lepiej niż komunikat "You're xxx miss completly..." ;) niewiele ale lepiej, zresztą oba skille do tępienia małych drani dużymi rakietami mam juz podbite na 3 i teraz to jest około 100 dama z salwy, ciekaw jestem jak to będzie wyglądało na precyzionach i obu skilach na pięć...

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

NeX

  • Gość
Odp: Czyżby zmiany w "inteligencji" NPC
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 21, 2009, 18:52:04 »
NPC już teraz na misjach potrafią dać dronkom po dupie, mimo ze teoretycznie cały poket wściekły i celuje we mnie, z moich obserwacji wychodzi ze ten "bug" anomalia czy inne cholerstwo dotyczy niszczycieli i frytek
Te 70 dama to minimum dama rakiet gwarantowane przez QR po sygnaturowym tanku, Ed próbowałeś walnąć te bs normalnie torpedami bez siga?

  To raczej nie bug tylko celowe zamierzenie skryptu misji. Na misji "Assault" atakowana jest zawsze jedna dronka. Jak padnie, to kilka minut przerwy i następna. Jak uzupełnisz brakującą dronkę, to npece nie czekają kilku minut, tylko atakują następną dronę w zasięgu. Tak jest od początku jak robię lev 4, nie pamiętam aby kiedyś drony były całkowicie bezkarne. Może przed wielkim nerfem dron, ale wtedy nawet postacią Gallente nie używałem dronek, bo mnie strasznie wnerwialy. Ciągle zapominałem je pozbierać.  :2funny:

Rabbitofdoom

  • Gość
Odp: Czyżby zmiany w "inteligencji" NPC
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 23, 2009, 13:10:17 »
Loggika CCP nigdy nie przestanie mnie zadziwiac.  :uglystupid2:
Misje za proste znerfujmy drone aggro. Oczywiscie najbardziej uderzy to w tych co misjonarza innymi statkami niz jedyna sluszna rasa do misjonarki.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 23, 2009, 13:16:20 wysłana przez Rabbitofdoom »

Goomich

  • Gość
Odp: Czyżby zmiany w "inteligencji" NPC
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 23, 2009, 14:28:30 »
Paladin?

B69

  • Gość
Odp: Czyżby zmiany w "inteligencji" NPC
« Odpowiedź #18 dnia: Styczeń 23, 2009, 15:07:18 »
Na chlopski rozum:
Dronki powinny byc wychwytywane i niszczone jak kazde inne obiekty w przestrzeni, ale powinny (przez swoj rozmiar i zwrotnosc) byc trudniejsze do trafienia/zniszczenia.
Powinni rowniez znalezdz sie tacy "sztuczni przeciwnicy", ktorzy wyspecjalizowani by byli w walce z dronami( np EMP)  8)

Pozdrawiam B69.
« Ostatnia zmiana: Styczeń 24, 2009, 05:14:52 wysłana przez B69 »

Ellaine

  • Gość
Odp: Czyżby zmiany w "inteligencji" NPC
« Odpowiedź #19 dnia: Styczeń 23, 2009, 15:15:47 »
Ależ dronki oboawiązują te same zasady i szybką dronkę jest trudno trafić. Również NPCe potrafią walić w dronki i nie zadawać im obrażeń albo zadawać bardzo małe względem normalnej siły ognia NPCa.
ALE:
-dronki w sumie mają mało HP i małe resisty.
-dronki large w sumie nie są takie bardzo małe ani szczególnie szybkie.
-dronki kiedy już orbitują wokół celu, zwalniają kilkukrotnie (wyłączają drone MWD i przechodzą na orbit speed) żeby same mogły trafiać.
-NPCe miewają wyciągnięte z nosa warości tracking, zasięgi, siły EW etc.

B69

  • Gość
Odp: Czyżby zmiany w "inteligencji" NPC
« Odpowiedź #20 dnia: Styczeń 23, 2009, 15:22:17 »

-NPCe miewają wyciągnięte z nosa warości tracking, zasięgi, siły EW etc.

No wlasnie :)  Tu mamy problem :)

Pozdrawiam B69.

kaz000m

  • Gość
Odp: Czyżby zmiany w "inteligencji" NPC
« Odpowiedź #21 dnia: Luty 13, 2009, 08:32:01 »
zajebi..... pozazdrościli chyba popularności WoWa, jeżeli ktoś robił postać czytając opisy i nie chciał tępego caldari to wiecznie będą go nerfić, aż zostaną sami chińczycy w ravenach.

SokoleOko

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 099
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: SokoleOko
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Triumvirate.
Odp: Czyżby zmiany w "inteligencji" NPC
« Odpowiedź #22 dnia: Luty 13, 2009, 09:56:52 »
I to tylko potwierdza słuszność mojej decyzji, by nie silić się na Dominixa - "uber_drone_carriera", tylko powrócić na łono konstrukcji matarskich i nie polegać na misjach L4 wyłącznie na dronach.

Niestety, już dziś są misje "niezrabialne" samymi dronami - takie na przykład "Enemies Abound part łan" - albo NPC biją w drony i nie ma DPS-u, albo aggrujemy cały pocket i wtedy co się jednego NPC ubije, trzeba robić warp-out.

Potwierdzam też, że heavy drony padają jak muchy - i to pomimo Drone Durability, Drone Navigation, Drone Navi Comp na shipie - są duże, ociężałe i jeśli poślemy je na 40 km gdzie złapią aggro, to z pięciu wrócą góra trzy.


No sov, no blues, no prisoners taken, no fucks given...

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: Czyżby zmiany w "inteligencji" NPC
« Odpowiedź #23 dnia: Luty 13, 2009, 10:14:39 »
Po pierwsze, zmiany w AI dotyczą tylko sleepersów, misje jeszcze przez jakiś czas pozostaną niezmienione.
Po drugie, w misjach, gdzie drony łapią aggro używa się sentry, które można schować bardzo szybko, więc nie rozumiem w czym problem :P
Po trzecie, jak jest ciężka misja, to zawsze można ją olać i klepać tylko te, które się da dominixem zrobić afk :P
Przedwieczny.

zlloty

  • Gość
Odp: Czyżby zmiany w "inteligencji" NPC
« Odpowiedź #24 dnia: Luty 13, 2009, 10:58:11 »
jedynie słuszna rasa dp Pve = jedynie niesłuszna rasa do PvP.

hyhy.. zbalansowane? Zbalansowane. Jak chcesz tracić kasę, jej nie zarobisz, jak chcesz zarabiać kasę, to wydasz jej jeszcze więcej, niż zarobić.

Przy okazji wątku na temat misji - latając rasą X warto robić misję dla frakcji Y, np. będąc Caldari warto robić misję dla Minmatarów i odwrotnie z uwagi na przeciwników i ich damage/rezisty. Na ten przykład przeciwnikami w misjach Republic Fleet w dużej części są Angelsi, którzy są wrażliwi na explo, a walą explo i kinetic. A na ten typ damage shield ma najlepsze rezisty. Z sansha i blood raiders jest dokładnie odwrotnie - walą EM i thermal - dobre rezisty na armorze, kiepskie na shieldzie.

Ellaine

  • Gość
Odp: Czyżby zmiany w "inteligencji" NPC
« Odpowiedź #25 dnia: Luty 13, 2009, 11:11:43 »
Latając Amarrami warto robić misje dla Amarrów - Bloody i sanshe są słabe w resistach na EM i Thermal (tym smażysz laserami) i walą EM i Thermal (łatwo tankować armorem).
Podobnie jest z teoretycznymi damagami innych ras:
Caldari teoretycznie wali kinetic i thermal (jeśli strzela hybrydami na long) a Guristas najlepiej umierają od kinetic.
Tyle że jak się lata caldarkim statkiem bez bonusa do kinetic damage i na rakietach to nie ma znaczenia.
Matarzy teoretycznie walą Explosive i kinetic, a angele najlepiej umieraja wlasnie od tego.
Gallente teoretycznie wali thermal i kinetic (ze niby blasterami) i tym właśnie chcą być mordowani serpentis.

Wilk

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Gildia
  • Imię postaci: Wilk Stepowy
Odp: Czyżby zmiany w "inteligencji" NPC
« Odpowiedź #26 dnia: Luty 13, 2009, 11:23:06 »
No, panowie, bez takich offtopów.
na urlopie od EVE