Autor Wątek: Skille i atrybuty w liczbach  (Przeczytany 13997 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

outlying

  • Gość
Skille i atrybuty w liczbach
« dnia: Październik 02, 2008, 04:49:40 »
Chcę zaprezentować taki mój mały wkład w spolecznstwo graczy, majac pare odpowiednich narzedzi szybko policzylem ile skili (jest ich lacznie 360) uzywa danego atrybutu jako podstawowego / drugorzednego / i w wersji polaczonej. Ponizej efekty

Ile skili uzywa atrybutu ... jako podstawowy

131intelligence
103perception
66memory
40charisma
20willpower


Ile skili uzywa atrybutu ... jako drugorzedny

130memory
119willpower
54intelligence
44perception
13charisma


Ile skili uzywa konkretnego polaczenia atrybutow podstawowy-drugorzedny

121intelligencememory
102perceptionwillpower
39memoryintelligence
18memoryperception
17charismawillpower
15willpowerperception
14charismaintelligence
10intelligenceperception
9memorycharisma
8charismamemory
4willpowercharisma
1perceptionmemory
1charismaperception
1willpowerintelligence

... a przemyślenia pozostawiam wam 8)

Straszny

  • Gość
Odp: Skille i atrybuty w liczbach
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 02, 2008, 07:04:16 »
ale są w grze kategorie skilli, które gracza kompletnie nie zainteresują a przesuwają ciężar statystyk wyraźnie, więc takie zestawienie miałoby sens w swoich kategoriach - np. skille szeroko pojętego PVP/PVE, skille miningu, skille trade, skille inwencji itd. A tak to nie wiem po co to zrobiłeś?  :idiot2:

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Skille i atrybuty w liczbach
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 02, 2008, 08:33:14 »
Jeśli się nie namęczył zbytnio to pewnie dla sportu też nie  ;)
W każdym razie podobna tabela już  od jakiegoś czasu jest dostępna na Skills Showroom (po ostatniej aferze plagiatowej na Centrali z obowiązku zapytam - nie skopiowałeś danych aby ?)
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Ellaine

  • Gość
Odp: Skille i atrybuty w liczbach
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 02, 2008, 09:36:16 »
Masa skilli na int jest nabijana przez skille w kategorii science z których nawet naukowcy robią tylko kilka.

Voulture

  • Gość
Odp: Skille i atrybuty w liczbach
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 02, 2008, 09:37:19 »
No i trzeba jeszcze brac od uwage rank skilii 120 skilli ran 1 to mniej do skillowania niz 15 skilli rank 12 :D

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Skille i atrybuty w liczbach
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 02, 2008, 09:56:26 »
No i trzeba jeszcze brac od uwage rank skilii 120 skilli ran 1 to mniej do skillowania niz 15 skilli rank 12 :D
Większość skilli w science (przynajmniej te co mam, w sumie 39) to rank5 i średnia to 4.3, a np. w gunnery (w sumie 24) średnia wychodzi 3.7.

Znów wracamy do początku: co lepsze uśrednione atrybuty czy z wyraźną przewagą per i will ? IMHO najlepszy układ to 3 pkt przewagi w per w stosunku do int, per 1 pkt przewagi nad mem. Int nad mem 1-3 pkt przewagi.

Bardzo wyrównaną postać da się radę zrobić w przypadku Gallente/Jin-Mei (ja mam akurat 9/7/7/7/9 bazowe, ale można odjąć od charyzmy, czy też int i mem i dodać do per i will co najmniej po 1 pkcie), a zatem nie tylko achura (aczkolwiek tam będzie mniejsza startowa charyzma).
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Tomash Kovahlsky

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 601
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Tomash Kovahlsky
  • Korporacja: Polish Task Forces
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Skille i atrybuty w liczbach
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 02, 2008, 13:13:43 »
akademickie dyskusje znowu :P

ja mam (z set'em impow +4):
mem - 25
per - 25
will - 22
int - 20
cha - 20

i usredniajac, wszystko mi sie bardzo ladnie skilluje :)

outlying

  • Gość
Odp: Skille i atrybuty w liczbach
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 02, 2008, 14:47:43 »
Dornio -> Tabelka naprawdę zrobiona w 3 minuty, nie plagiatowana. Te informacje są udostępnione przez CCP dla każdego gracza więc każdy spokojnie może coś takiego uzyskać (pod warunkiem że ma podstawową wiedze z zakresu informatyki :P)

Poprostu realizuje projekt wykorzystujący Eve API i potrzebowałem sobie zrzucić cały SkillTree do bazy danych, zacząłem się bawić informacjami i wyciągnąłem takie info jakie podałem wyżej.

Informacji można rzecz jasna wyciągnąć całą mase:
- jaki jest średni rank jest dla danej grupy
- który skill (na dowolnym, bądź konkrentym poziomie) jest wymagagany do jakiej liczby skili
- który skill ma największe wymagania
- etc. etc. etc.

 ;)

Tomash Kovahlsky

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 601
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Tomash Kovahlsky
  • Korporacja: Polish Task Forces
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Skille i atrybuty w liczbach
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 02, 2008, 14:51:34 »
- który skill ma największe wymagania

... z czystej ciekawosci... ktory?

Goomich

  • Gość
Odp: Skille i atrybuty w liczbach
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 02, 2008, 14:59:05 »
... z czystej ciekawosci... ktory?

W kategorii: najwięcej roboty zanim się do cholerstwa dojdzie: pierwszy large gun spec.
Na drugim miejscu Carrier, a na trzecim Capital Industrial.

outlying

  • Gość
Odp: Skille i atrybuty w liczbach
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 02, 2008, 15:05:24 »
... z czystej ciekawości teraz tego nie sprawdze (z wielu powodów), myśle że na jutro nie było by problemu aby dokładnie to określić, przyjmując że natrudniejszy to taki który ma najwięcej skilli pod sobą, a osobiście liczyłbym to w ten sposób że sumowałbym ranki wszystkich wymaganych skilli a ten dla którego suma wyjdzie największa uznałbym za najtrudniejszy - przynajmniej to jest w miarę prosty sposób i wydaje się miarę wymierny ... oczywiście ktoś może zaproponować inną metode

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Skille i atrybuty w liczbach
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 02, 2008, 18:01:20 »
Wystarczy policzyć ilość SP w prerequisite - ranga ma bezpośrednie przełożenie na ilość SP jakie trzeba zgromadzić dla danego lvl'u skilla, zatem zliczając wymagane SP w odpowiedzi masz ile i czasu i jak trudno się czegoś nauczyć.

Bazując oczywiście o informację odnośnie atrybutów dla konkretnego char'a.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Voulture

  • Gość
Odp: Skille i atrybuty w liczbach
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 02, 2008, 18:29:58 »
Jak znam zycie to dowolny tytan (bo caps na 5)