Autor Wątek: Overview - Opis & Tutorial i Porady  (Przeczytany 9426 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

myst1q

  • Gość
Overview - Opis & Tutorial i Porady
« dnia: Luty 14, 2009, 18:51:02 »
Overview jest jedna z najistotniejszych rzeczy w eve-online. Ten tutorial ma na celu przyblizenie jego mozliwosci i ustawien.
Zaczynajmy...

____________________________________________

| Tutorial jest oparty o moje osobiste ustawienia OV |

---------------------------------------------------



Overview jest jedna z najistotniejszych rzeczy w eve-online. Ten tutorial ma na celu przyblizenie jego mozliwosci i ustawien.

Zaczynajmy...



1. Wprowadzenie

Czym jest i co znaczy "overview"?

W przypadku EVE-O jest to podsumowanie tego co znajduje sie w naszym otoczeniu wedlug wybranych przez nas kryteriow.

Ponizej jest screenshot mojego overview:

overviewuv3.jpg

Jak widac znajduje sie na nim ikona [Icon] , dystans do obiektu [Distance], nazwa [Name], Typ [Type], Skrot korporacji [Corporation ticker], predkosc [Velocity].



2. Ustawienia:

Zaczniemy od ustawien ogolnych i ich krotkiego opisu.

oveivewopcjeogolneqx7.jpg

Zaczynajac od szczytu:

Widzimy trzy opcje

  • Load Low

  • Load NBSI br

  • Load NBSI ov


 Sa to trzy zdefiniowane przeze mnie ustawienia overivew. Opcja wczytania tyczy sie konkretnej zakladki na naszym OV.

 Nastepnie mamy opcje "Load Default" z rozwijanym menu. Po rozwinieciu menu ukaze nam sie kilka pre-definiowanych ustawien OV- Defult i Mining [mozliwe tez, ze cos jeszcze]. Z tych niebedziemy korzystac, gdyz sa 'ogolne' i pokazuja pelno rzeczy ktore moga [i pewnie beda] przeszkadzac.

 Tuz pod "Load Defualt" mamy opcje "Delete" z rozwijanym menu. Sluzy ona do usuwania niepotrzebnych ustawien OV.

 Nastepnie mamy dwie opcje- "Show all brackets" i "Hide all brackets". Sa to opcje  filtra obrazu. Zostana one opisane wraz z filtrem obrazu w dalszej czesci tutoriala.

 Kolejne co mamy to "Save current type selection as...". Opcja ta sluzy do zapisywania ustawien OV.

 Ostatnia i najwazniejsza opcja ogolna OV jest "Open Overview Settings". Pozwala nam ona otworzyc ustawienia Overview.



2.1 Zakladki OV:

overviewopcjeoverviewtaui3.jpg

 Jest to opcja pozwalajaca nam tworzyc zakladki na naszym OV i ustawiac filter obrazu dla kazdej z nich.

 Dzieli sie ona na trzy czesci "Nazwa zakladki" [Tab Name], "Profil OV" [Overview profile], "Profil filtra" [Bracket overivew].

 Aby stworzyc nowa zakladke nalezy w "Nazwa zakladki" wpisac nazwe, potwierdzajac przyciskiem "Apply". Najlepiej wpisac cos krotkiego i rzeczoweg, np. dronki, czy NBSI.

 

2.1.1 Ustawienia zakladki:

 Kazdej zakladce mozna przypisac jakis profil OV i filtra obrazu. Mozna to zrobic na dwa sposoby. Pierwszy to ustawienie profilu OV i filtra w ustawieniach zakladek, lub poprzez prawe klikniecie na nazwie zakladki jak na ponizszym screenie:

overviewopcjezakladkaoc1.jpg

 Jak widac mamy kilka opcji

  • "Change label"- sluzy ona do zmiany nazwy zakladki

  • "Load overview profile"- sluzy ona do wczytywania profilu overview

  • "Load bracket profile"- sluzy do wczytywania profilu filtra obrazu

  • "Delete tab"- ta opcja usuwa zakladke

  • "Add tab"- tutaj tworzymy kolejna zakladke bez wchodzenia do ustawien.



2.2 Misc:

overviewopcjemiscdt7.jpg

 W ustawieniach OV mamy zakladke "Misc". Jedyna opcja ktora sie tam aktualnie znajduje jest "Move entries with broadcast to top". Opcja uzyteczna w roznych typach roamow, bitew i tym podobnych. Opcja ta powoduje, ze obiekt ktory zostal wywolany we flocie w 'broadkascie' jest przesuwany na sama gore OV w celu latwiejszego odnalezienia.



2.4 Ship:

overivewopcjeshipinfoxs3.jpg

 Jest to zbior przydatnych opcji pozwalajacych dowiedziec sie nieco o danym obiekcie. Sa to opcje stosowane w kazdej zakladce. Okreslaja one co sie nam pokazuje pod ikona zlockowanego obiektu, a takze to co zobaczymy po najechaniu kursorem na dany obiekt.

  • "Pilot name"- pokazuje nazwe obiektu [pilota statku, cargo cointainera, itp.]

  • "Corp ticker"- pokazuje skrot korporacji do ktorej nalezy dany obiekt / pilot

  • "Alliance ticker"- pokazuje skrot aliansu do ktorego nalezy dany obiekt / pilot

  • "ship name"- pokazuje nazwe statku danego pilota.

  • "Ship type"- pokazuje typ statku [niemylic z klasa statku!]

  • Ostatnia opcja jest bezuzyteczna wiec niebede jej opisywac :>



Na samej gorze widzimy takze opcje "Hide corp ticker if pilot is in alliance"- po zaznaczeniu tej opcji, usuwany bedzie skrot korporacji po najechaniu na cel, jesli obiekt znajduje sie w naszym aliansie.



Opcje "Move up" i "Move down" pozwalaja nam ustawic w jakiej kolejnosci chcemy miec dane zaprezentowane.



Po kliknieciu na bialy trojkat otworzy nam sie menu w ktorym mamy sposob wyswietlania danych, jak ponizej na screenie:

overviewshipinfododatkogv6.jpg

(postaram sie pozniej dodac screeny, jak te trzy sposoby wygladaja podczas targetowania)



2.5 Column:

overivewopcjekolumnaut5.jpg

 Powyzsze opcje okreslaja to jakie informacje ukaza nam sie o celu na naszym OV

  • "Icon"- pokazuje ikone obiektu

  • "Distance"- pokazuje odleglosc do obiektu

  • "Name"- pokazuje nazwe obiektu [ew. nick pilota]

  • "Type"- pokazuje type obiektu [niemylic z klasa w przypadku statku!].

  • "Tag"- niestety niewiem co ta opcja robi

  • "Corporation"- pokazuje do jakiej korporacji przynalezy obiekt / pilot

  • "Alliance"- pokazuje do jakiego aliansu przynalezy obiekt / pilot

  • "Faction"- pokazuje do jakiej frakcji przynalezy obiekt. Nieuzyteczne

  • "Militia"- jesli pilot jest zapisany do milicji, to tutaj pokaze sie jej nazwa.

  • "Size"- pokazuje rozmiar obieku

  • "Velocity"- pokazuje predkosc z jaka przemieszcza sie obiekt.

  • "Radial Velocity"- pokazuje predkosc radialna.

  • "Tranversal Velocity"- pokazuje predosc transwersalna. Wartosc ujemna pokazuje z jakas predkosci przyblizamy sie do obiektu, predkosc dodania, z jaka sie oddalamy

  • "Angular velocity"- pokazuje predkosc katowa



Opcje "Move up" i "Move down" pozwalaja nam ustawic kolejnosc w jakiej informacje sa wyswietlane na OV. Opcja "Reset columns" resetuje ustawienia kolumn do standardowych.

 Opcje kolumn sa widoczne w kazdej zakladce.



2.6.1 Appearance - opcje ogolne:

 Mamy dwie opcje ogolne. Pierwsza to "Apply to ships only" a druga to "Use small colortags". Pierwsza spodowuje iz kolory tla beda uzywane tylko dla statkow, a durga iz uzywane beda tylko male tagi.

 Pozyrzszej opcje sa widoczne na screenach zamieszczonych sub-opisach zakladki.



2.6.1 Appearance - ewar:

overivewopcjeappearancebw9.jpg

 Opcje te pozwalaja nam dowiedziec sie o tym kto [co] i jakie Electronic Warfare na nas stosuje. Po zaznaczeniu tych opcji na OV beda widoczne male ikonki w lini obiektu ktory uzywa na nas dane EW.



appearanceewarprawyclicsh4.jpg



2.6.2 Appearance- background:

overviewopcjeappearancexm8.jpg



Opcja ta ustawia tlo obiektu na OV i ikon obiektow na glownym obrazie [jest to czesc ustawien filtra obrazu].

Kazde z ponizszych ustawien na ma takie samo dzialanie wiec podam tylko opis czego one dotyczna

  • "Pilot is in your fleet"- podkresla osoby bedace w naszej flocie

  • "Pilot is in your corporation"- podswietla osoby bedace w naszej korporacji

  • "Pilot is in your alliance"- podswietla osoby bedace w naszym aliansie

  • "Pilot is in an outlaw"- podkresla pilotow ktorzy posiadaj agresje

  • "Pilot has secutiry status below 0"- podkresla pilotow ktorzy maja secutiry status ponizej 0.

  • "Pilot is at war with you corporation/alliance"- podkresla pilotow ktorzy maja wojne z nasza korporacja lub aliansem.

  • "Pilot is in your militia"- podkresla osoby bedace w naszej milicji

  • "Pilot is at war with your militia"- podkresla osoby bedace w przeciwniej milicji

  • "Pilot has high standing"- podkresla pilotow z bardzo dobrymi standingami [5.0+]

  • "Pilot has good standing"- podkresla pilotow z dobrymi standingami [0.01-4.99]

  • "Pilot has bad standing"- podkresla pilotow ze zlymi standingami [-0.01 - -4.99]

  • "Pilot has horrible standing" - podkresla pilotow z bardzo zlymi standingami [ponizej -5.0]

  • "Pilot has bounty on him"- podkresla pilotow za zabicie ktorych dostaje sie nagrode

  • "Pilot (agent) is interactable"- podkresla interaktywnych NPCow w przestrzeni

  • "Pilot has neutral standing"- podkresla pilotow z neutralnymi standingami



Opcje "Move up" i "Move down" okreslaja moc kazdego z podkreslen. Np. jesli pilot jest w naszej corporacji i we flocie, a podkreslenie korporacji ma wieksza moc niz podkreslenie floty, to zgodnie z logika zostanie uzyte podkreslenie korporacji. Podkreslenia na gorze strony maja najwieksza moc, a te na dole najmniejsza.



"Reset all"- resetuje ustawienia podkreslen do standardowych.



Kolory podswietlen mozna edytowac poprzez klikniecie na nich prawym przyciskiem. Mozna takze dodac im 'mryganie' poprzez wybranie 'toggle blink' w menu edycji kolorow. (pozniej dodam screena).



2.6.3 Appearance - colortag:

overivewopcjeappearancetj7.jpg



Colortagi sluza do dodania kolorowych tagow przy ikonie na OV. W tym przypadku mamy takie same opcje jak w background. 'Moc' tagow dziala w taki sam sposob jak moc tla.



2.7 Filter:

 Zasieg opcji filtra odnosci sie TYLKO i wylacznie do profilu zakladki i profilu filtra obrazu.



2.7.1 Filter - states:

overviewopcjefilterstatnw9.jpg

 Opcje te sa bardzo wazne, gdyz pokazuja kto i co bedzie pokazywane na OV. Okresla stan w jakim znajduje sie dany obiekt. Opcje te filtruja ta co zostalo ustawione w 'typach' w opcjach filtra.



W OV beda wyswietlane tylko te obiekty ktore pasuja do zaznaczonych kryteriow w tych opcjach.

Dostepne kryteria to:

  • "Pilota (agent) is interactable"- wyswietla interaktywnych agentow [NPC]

  • "Pilot has security status below 0"- wyswietla pilotow ktorzy posiadaja security status ponizej 0

  • "Pilot has bad standing"- wyswietla pilotow ktorzy posiadaja standing pomiedzy -0.1 a -4.99

  • "Pilot has bounty on him"- wyswietla pilotow za zabicie ktorych jest nagroda

  • "Pilot has good standing"- wyswietla pilotow, ktorzy posiadaja standing pomiedzy 0.1 a 4.99

  • "Pilot has high standings"- wyswietla pilotow, ktorzy posiadaja standing 5.0 i lepszy

  • "Pilot has horrible standings"- wyswietla pilotow, ktorzy posiadja standing -5.0 i gorszy.

  • "Pilot has neutral standings"- wyswietla pilotow, ktorzy posiadaja standing rowny 0.0

  • "Pilot is an outlaw"- wyswietla pilotow ktorzy 'maja agresje'

  • "Pilot is at war with your corporation / alliance"- wyswietla pilotow, ktorzy sa w wojnie z twoja korporacjia / aliansem

  • "Pilot is at war with your militia"- wyswietla pilotow, ktorzy sa w przeciwnej milicji

  • "Pilot is in your alliance"- wyswietla pilotow, ktorzy sa w twoim aliansie

  • "Pilot is in your corporation"- wyswietla pilotow, ktorzy sa w twojej korporacji

  • "Pilot is in your fleet"- wyswietla pilotow, ktorzy sa w twojej flocie

  • "Pilot is in your militia"- wyswietla pilotor, ktorzy sa w twojej milicji

  • "Wreck is already viewed"- wyswietla wraki ktorze zostaly juz przegladane [przez ciebie]

  • "Wreck is Empty"- wyswietla puste wracki



Wyswietlane sa tylko zaznaczone opcje!



Teraz wypadalo by opisac 'moc' tych opicji, lecz jest to nieco trudne, gdyz sam niejestem pewien co do tego. Aby obiekt byl wyswietlony, to musi spelnic kryterium filtra. Powiedzmy, ze w typach [opis za chwile] mamy ustawione wyswietlanie wrakow. W filtrze mamy wlaczone wyswietlanie przegladnietych wrakow i wylaczone wyswietlanie wrakow wylaczonych, czyli... wrak bedzie wyswietlany na OV do puty, do poki niezostanie oprozniony- wtedy zniknie on nam z OV.

 Pytanie co jesli np. pilot ma kilka warunkow 'za wyswietlnieme' i kilka 'przeciw'. Mysle iz kazda z tych opcji ma jakas moc. Jesli np. player ma security ponizej -0, agro, i ma -10 standigu do nas, to zostanie wyswietlony. Lecz jesli dolaczy do naszej floty, to zniknie z OV. Moc tych ustawien MOZE byc zwiazana z ustawieniami colortag i background, choc glowy niedaje :>



2.7.2 Filter- types:

overivewopcjefiltertypyfv0.jpg

 W tej zakladce opcji wybieramy co chcemy widziec na overview. Opcje tutaj wybrane [te zaznaczone] trafiaja potem do filtra ktory decyduje co nam pokazac, a czego nie.



3.0 Filter obrazu (Brackets):

 Filter obrazu sluzy odfiltrowaniu rzeczy [ikon] ktore widzimy na glownym ekranie.

Uzywa sie w nim tych samych ustawien co w OV i na tych samych zasadach.



"Show all brackets"- opcja ta sluzy do pokazywania wszystkich mozliwych rzeczy na narzym ekranie. Po wlaczeniu jej, zmieni sie ona w "Stop showing all bracktes" gdzie ponowne wcisniecie przywroci poprzednie ustawienia.



"Hide all brackets"- opcja ta sluzy do ukrywania wszystkich rzeczy ktorze sa na naszym ekranie. Po wlaczeniu jej, zmieni sie ona w "Stop hidding all brackters" gdzie ponowne wcisniecie przywroci poprzednie ustawienia.



Opcje moga sa calkiem przydatne, gdyz szybko trzeba znalezc obiekt ktorego niemamy normalnie na ekranie.

overviewbracketshortcutty2.jpg



3.1 Filter obrazu- ustawianie filtra:

 Aby ustawic filter dla danej zakladki przechodzimy do "Overview tab" w ustawieniach OV i tam klikamy otwieramu menu w dziale "Bracket Profile" dla odpowiedniej zakladki. Powinny nam sie pokazac zdefiniowane przez na profile OV- wybieramy jeden i cieszymy sie wiekszym porzadniem na ekranie.



4.0 Tworzenie i zapisaywanie profili OV i filtra obrazu:

 Gdy juz poznalismy dzialanie opcji OV a takze filtra obrazu mozemy przystapic do tworzenia zakladek. Otwieramy ustawienia OV, przechodzimy do "Overview tab" i tworzymy nowa zakladke i klikamy 'Apply'. W polach "Overivew profile" i "bracket profile" wybieramy default. Nastepnie niezamykajac opcji kilkamy na OV na nazwe naszej zakladki. Najpierw stworzmy Profil filtra obrazu dla niej. W tym celu wybieramy odpowiadajace nam opcje w Filtrze, a potem w Appearance i kolejnych. Gdy juz mamy wszystko zamykamy opcje. Nastepnie kilkamy lewym przyciskiem na bialym trojkaciku w lewym rogu naszego overview i wybieramy pozycje "Save current selecion type as" i tutaj wpisujemy nazwe dla naszej profilu filtra. Nastepnie przechodzimy spowrotem do opcji OV i w "Overview tab" w dziale "Bracket profile" otwieramy liste dostepnych profili i ustawiamy stworzony przed chwileczka profil. nastepnie klikamy 'Apply'.

 Teraz czas na stworzenie profilu OV. Maja aktualnie ustawiony "default" przestawiamy opcje tak by bylo nam dogodnie, a potem zapisujemy.



5.0 Porady:

kazdy profil w OV ma spelniac jakies zadania. raz jest do profil do pvp/pve innym razem kopanie. OV powinien wyswietlac ikony do tego co aktualnie robisz, lecz jest tez ktorka lista rzeczy ktorych glowna zakladka niepowinna wyswietlac, oto ona:

  • Stacje

  • Asteroid belts

  • Planets

  • Skalki typu veldspar, crockite czy scordite

  • Concord i przyjazne NPCe

  • Drony

  • Wraki (wrecks)

  • Cargo cointeinery

  • Moony

  • Sentry

  • Large colidable objects


 Bardzo mozliwe, iz cos pominalem, lecz pozostalych rzeczy najpewniej niespotkasz. Rzeczy wymienione na tej liscie, moga [niektore nawet powinny] byc wyswietlane w wyspecjalizowanych zakladakch.



A teraz co OV musi wyswietlac [wedlug mnie]:

  • Wszystkie statki kontrolowane przez gracza

  • Gate

  • Banki



Jak wiadomo wszystko zalezy od tego co komu potrzeba i co komu sie podoba :>



6.0 Slowniczek

  • OV- skrot od OverView.

  • NBSI- bardzo popularny profil OV. Jego celem jest wyswietlanie wszystkiego co wrogie. Not Blue Shoot It, co znaczy "Jesli nie jest niebieskie, to zastrzel". NBSI oznacza takze polityke wielu korporacji i aliansow


Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 319
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Overview - Opis & Tutorial i Porady
« Odpowiedź #1 dnia: Luty 15, 2009, 18:28:42 »
Nie ma BoB'a, mystiq pisze coś co na pierwszy rzut oka wygląda na przydatne dla początkujących i nie tylko porady... Eve się kończy... :P
Czy jakiś weteran mógłby pokazać jaki z niego uparty twardziel (względnie sadomaso ;) ) przeczytać to i określić poziom szkodliwości / przydatności?
Ja po przegryzieniu się przez to mam pewne wątpliwości...

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

pticu

  • Gość
Odp: Overview - Opis & Tutorial i Porady
« Odpowiedź #2 dnia: Luty 15, 2009, 18:41:17 »
zawsze porady sa dlapoczatkujacych, nikt stary nie pokaze ci swojego OV, dazenie do doskonalosci to lata doswiadczen i pracy

myst1q

  • Gość
Odp: Overview - Opis & Tutorial i Porady
« Odpowiedź #3 dnia: Luty 15, 2009, 19:25:15 »
Nie ma BoB'a, mystiq pisze coś co na pierwszy rzut oka wygląda na przydatne dla początkujących i nie tylko porady... Eve się kończy... :P
Czy jakiś weteran mógłby pokazać jaki z niego uparty twardziel (względnie sadomaso ;) ) przeczytać to i określić poziom szkodliwości / przydatności?
Ja po przegryzieniu się przez to mam pewne wątpliwości...

czyli rozumiem, iz tego nieprzeczytales, a komentujesz? aby poradnik zostal dodany, to musi przejsc akceptajcje, wiec chyba jednak ktos to przeczytal.

Doom

  • Wielki Inkwizytor
  • Administrator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 7 319
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Mandoleran
  • Korporacja: ULF
Odp: Overview - Opis & Tutorial i Porady
« Odpowiedź #4 dnia: Luty 16, 2009, 00:19:37 »
Wyobraź sobie że przeczytałem... skoro poradnik został dodany to chyba mam odpowiedź na swoje pytanie :D

W bitwie nie liczy się ten kto ma pierwsze słowo. Liczy się ten kto ma ostatnie.

Zsur1aM

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 568
  • Kicking ass for teh.. woops retired!
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Zsur1aM
  • Korporacja: a-Losers
Odp: Overview - Opis & Tutorial i Porady
« Odpowiedź #5 dnia: Luty 16, 2009, 01:20:24 »
Poradnik napisany przeze mnie jakiś czas temu..

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Overview - Opis & Tutorial i Porady
« Odpowiedź #6 dnia: Luty 18, 2009, 09:23:53 »
Nie czytam wszystkiego co mystiq postuje, ale to chyba pierwszy rzetelny post i co ważniejsze z naprawdę użytecznymi informacjami. Nie ma w nic praktycznie nic nacechowanego emocjonalnie i jedynie co do czego mógłbym się przyczepiać osobiście to zaprezentowane ustawienia.
Jednak ponieważ jest to sprawa wybitnie personalna i konkretne ustawienia się przygotowuje pod konkretne zadania (co sam autor uczciwie zaznaczył) to nie będę się do nich odnosić.

Najwięcej problemów wszystkim stwarza filtrowanie bracketów, bo chyba szczerze mówiąc nie jest do końca intuicyjne - myślę mystiq, że mógłbyś rozszerzyć tę część poradnika i dodać adekwatne screeny pokazujące różnice (przykłady).

Mały komentarz do treści.

W overview mamy co najmniej 2 poziomy filtrowania i w zależności od potrzeb możemy korzystać z obu lub w dowolnej kombinacji. Najprostszym ustawieniem jest aktywować wszystko lecz ilość informacji będzie tak przytłaczająca, że overview stanie się nieczytelny ! Myślę, że warto to podkreślić.

Dla mnie pierwszym i podstawowym poziomem filtrowania jest ustawienie kolumn jakie są pokazywane na OV. W wielu wypadkach informacja o ally czy korpie jest w tym miejscu po prostu zbyteczna, a na kluczowe rzeczy jak np. prędkość kątowa po prostu brakuje miejsca (nie wszyscy mają wide 23" ekranu). Z takiego minimum minimorum wg mnie to informacja o odległości, nazwie, prędkości liniowej i prędkości kątowej (UWAGA ! tę wartość można pokazywać na kilka sposobów, osobom niedoświadczonym polecam jednak włączenie kolumny w radianach/sekundę, bo łatwiej porównywać do wartości jakie są podane w informacjach dział).

Równie podstawowym ustawieniem (dla mnie) jest ustawienie tego co pokazuje wybrany obiekt. W sumie nie ma to zbyt wiele wspólnego z OV, ale ponieważ ustawienia dokonuje się poprzez menu OV, to warto się z nimi zaznajomić. Wg mnie to jest miejsce gdzie należy zadecydować czy chcemy widzieć informację o korpie i ally, ale IMHO zawsze warto mieć włączone pokazywanie typu statku. Wówczas wybierając gracza z OV mamy na ekranie przed sobą podaną informację o statku i przynależności, a w kolumnach OV parametry ruchu.

Wiem, że większość graczy w zasadzie nie korzysta z widoku taktycznego, ale myślę, że warto się z nim zaznajomić i również z niego korzystać (włącza się przyciskiem wyglądającym jak sfera/koło z trójkątem znajdującym się po lewej stronie panelu sterującego statkiem, poniżej przycisku włączającego cargobay).
Widok taktyczny jest przydatny z kilku powodów - podaje na bieżąco informację o optimalu i falloff broni (wystarczy najechać myszką) oraz zasięg lockowania. W pewnych sytuacjach (PVP) to bardzo cenna infomacja.

Kolejną ważną rzeczą przy ustawianiu overview jest pomysł i cel. Niech każde z ustawień będzie zaprojektowane z konkretnym celem. Potem modyfikowanie ich będzie dużo prostsze. Przykładowo - zupełnie inne ustawienia są potrzebne do kopania w hisecu, gdzie nie występuje całkiem spora ilość rud. Wystarczy wówczas żeby OV pokazywał rudy do omberu włącznie oraz raty, a zatem wystarczy włączenie adekwatnych filtrów. Ponadto warto mieć włączone bramy i stacje. W przypadku ustawień dotyczących graczy myślę, że tu nigdy dość pokazywanych informacji, ale ponieważ nie zamierzamy walczyć, to można wyłączyć "choinkowe" światełka, ale z filtrów jakie jednak warto mieć zawsze włączone to wszystkie dotyczące e-w oraz ustawienia pokazujące wrogów z którymi jesteśmy w stanie wojny. Myślę, że górnik może sobie pozwolić na wyłączenie pokazywania shutli i rookie ship.

Celowo nie podaję w przykładzie ustawień bojowych, bo zupełnie inny typ będzie potrzebny w przypadku roamu, blobowania, a zupełnie inny dla capitali.

Kolejna ważna rzecz - im więcej włączymy filtrów tym więcej informacji musimy dociągnąć/pokazać. Dla kogoś kto ma słabe łącze/komp czasem więcej pożytku da wyłączenie pewnych ustawień niż zostawienie ich na zaś. Nie wiem jak teraz, ale jeszcze tak całkiem niedawno zalecano wyłączenie kolorowego tła ikon obiektów na overview, bo w znaczącym stopniu wpływało na lag klienta.

PS
Zsur1aM - twój poradnik nakazuje pewne ustawienia, nie wyjaśniasz natomiast dlaczego należy je ustawić w taki sposób.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...