Autor Wątek: Total Noob Questions po raz czwarty  (Przeczytany 121640 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Wilk

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Gildia
  • Imię postaci: Wilk Stepowy
Total Noob Questions po raz czwarty
« dnia: Sierpień 29, 2007, 13:20:13 »
Temat do zadawania podstawowych pytań o EvE.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 05, 2008, 06:53:03 wysłana przez Wilk »
na urlopie od EVE

SAROY

  • Gość
Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 22, 2008, 10:28:50 »

Hmm...

Mam jeszcze kilka pytań.

1. Czy istnieje możliwość przenoszenia przedmiotów / funduszy pomiędzy postaciami na jednym koncie ?

2. Czy istnieje jakiś maksymalny poziom (lub ograniczenie), do którego nasza postać może się rozwijać ?

3. Miałem okazję zmierzyć się ze statkami NPC, jednak potyczka wyglądała w następujący sposób :

 - namierzenie przeciwnika
 - zmniejszenie dystansu
 - aktywacja broni

Czy istnieje możliwość objęcia ręcznego kierowania statkiem, jak np. w Freelancer ? Czy może to właśnie tak wygląda...


Alnus Incana

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 22, 2008, 11:15:08 »
Hmm...

Mam jeszcze kilka pytań.

1. Czy istnieje możliwość przenoszenia przedmiotów / funduszy pomiędzy postaciami na jednym koncie ?

2. Czy istnieje jakiś maksymalny poziom (lub ograniczenie), do którego nasza postać może się rozwijać ?

3. Miałem okazję zmierzyć się ze statkami NPC, jednak potyczka wyglądała w następujący sposób :

 - namierzenie przeciwnika
 - zmniejszenie dystansu
 - aktywacja broni

Czy istnieje możliwość objęcia ręcznego kierowania statkiem, jak np. w Freelancer ? Czy może to właśnie tak wygląda...

1. Tak. Można wystawić kontrakt na drugą postać z konta przekazujący sprzęt i pieniądze "za nic"

2. Każdy skill można rozwinąć do 5 levelu. Skillów jest bardzo dużo i niektóre wymagają bardzo dużo czasu do nauki. Ktoś policzył ile czasu trzeba by nauczyć się wszystkich dostępnych skilli na 5 i wyszło mu bodajże kilkanaście lat, więc raczej nie ma co się martwić że kiedyś nie będzie co skillować

3. Jak dwuklikniesz na jakiś punkt w przestrzeni to statek zacznie w tym kierunku lecieć. Jeśli marzy ci się pilotowanie statku jak myśliwca w jakimś symulatorze to niestety nie ma takiej możliwości. Zresztą statkom w Eve bliżej do okrętów wojennych niż do pokładowych myśliwców (myśliwce zresztą są ale bezzałogowe).

Tuba

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #3 dnia: Czerwiec 22, 2008, 12:32:19 »
Witam - wracam ze swoim problemem z rakietami typu defender. Dzis pierwszy raz udalo mi sie zestrzelic kilka nadlatujacych missle, ale w stosunku do wystrzelonych rakiet i tak to bylo cieniutko. Przelaczylem widok na duze oddalenie, i jak widzialem ze  cos leci, wciskalem RECZNIE F1 albo F2. Czy mozna to tak ustawic zeby defendery automatycznie sie uruchamialy w momencie gdy leci na mnie jakas rakieta, czy trzeba recznie wciskac F1 albo F2?

Kolejna sprawa. Gdy uciekam swoim statkiem przed dwoma fregatkami rakietowymi,odleglosc od nich pomalu sie zwieksza ....17,18,19km....Poniewaz mam szybszy statek. Nagle - oni wlaczaja jakis turbo power i sa ode mnie tylko 7km, gdy ja nic nie zmienialempredkosciilece maksa. Co to za naped, dopalacz co oni uzywaja?

Colonel

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 286
  • Pirate Out of Nowhere
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Col Cherryman
  • Korporacja: V O O D O O
  • Sojusz: KUTANG KLAN.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #4 dnia: Czerwiec 22, 2008, 14:00:20 »
Witam - wracam ze swoim problemem z rakietami typu defender. Dzis pierwszy raz udalo mi sie zestrzelic kilka nadlatujacych missle, ale w stosunku do wystrzelonych rakiet i tak to bylo cieniutko. Przelaczylem widok na duze oddalenie, i jak widzialem ze  cos leci, wciskalem RECZNIE F1 albo F2. Czy mozna to tak ustawic zeby defendery automatycznie sie uruchamialy w momencie gdy leci na mnie jakas rakieta, czy trzeba recznie wciskac F1 albo F2?

uzywalem tego bedac na trialu wiec srednio pamietam ale zdaje sie ze tylko rakieta FoF nie trzeba bylo wydawac polecen :)
Wiec niestety trzeba wciskac...



Cytuj
Kolejna sprawa. Gdy uciekam swoim statkiem przed dwoma fregatkami rakietowymi,odleglosc od nich pomalu sie zwieksza ....17,18,19km....Poniewaz mam szybszy statek. Nagle - oni wlaczaja jakis turbo power i sa ode mnie tylko 7km, gdy ja nic nie zmienialempredkosciilece maksa. Co to za naped, dopalacz co oni uzywaja?

Naped zwiekszajacy znacznie predkosc o ktorym wspominasz to MWD...czyli Micro Warp Drive...
W niektorych miejscach gry ( chyba misje i plexy ) naturalna fenomena nie pozwala graczowi  korzystac z dobrodziejstw tego modulu...
Nie mniej jednak to bardzo przydatne urzadzenie w brutalnym swiecie EVE  :knuppel2:....
najslabsze wersje tego modulu daja po 500% busta do twojej predkosci
skiluj, nie czekaj
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 22, 2008, 14:02:00 wysłana przez Colonel »
✜ Red Cross Friendly
https://www.youtube.com/watch?v=9IS8nwmT9F0
Even though I fly through the valley of the shadow of death or any other space
I will fear no evil, because I know that I'm the biggest bastard in this space


http://eve-centrala.com.pl/index.php?topic=10356.

Tuba

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #5 dnia: Czerwiec 22, 2008, 17:58:44 »
Kolejne pytanko. Mam do zrobienia misje rozpoznawcza. Czy jest taki statek, modul, etc - co umozliwiloby mi wlecic w chmare krazownikow niezuwazony. Nie chce do nich strzelac, namierzac itp - chce tylko doleciec do kolejnej bramy -ok.20 km. Probowalem krazownikiem (bez sukcesu) rozwallali mnie ok.7 km przed brama. Probowalm malym shutle - 2 km przed brama smierc. Pozostaje mi cos "niewidocznego".

Alnus Incana

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #6 dnia: Czerwiec 22, 2008, 18:26:38 »
Kolejne pytanko. Mam do zrobienia misje rozpoznawcza. Czy jest taki statek, modul, etc - co umozliwiloby mi wlecic w chmare krazownikow niezuwazony. Nie chce do nich strzelac, namierzac itp - chce tylko doleciec do kolejnej bramy -ok.20 km. Probowalem krazownikiem (bez sukcesu) rozwallali mnie ok.7 km przed brama. Probowalm malym shutle - 2 km przed brama smierc. Pozostaje mi cos "niewidocznego".

Fregatą z MWD próbowałeś? Na przykład taki amarrski executioner z MWD potrafi się rozpędzić do niemal 4 km/sek

PS. Ja Recon'a po prostu odrzucałem  :P

Mac Dercad

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #7 dnia: Czerwiec 22, 2008, 18:58:02 »
Jak misja, to MWD pewnie nie działa, pozostaje AB. Bierzesz najszybszą fregatkę, wskakujesz na misję i gazu do bramy.
Ale generalnie pewnie i tak lepiej wrzucić działa na krążownik, rozwalić npc'ów z daleka i spokojnie skończyć misje.

karol66

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #8 dnia: Czerwiec 22, 2008, 19:04:55 »
>Probowalm malym shutle - 2 km przed brama smierc. Pozostaje mi cos "niewidocznego".

Też miałem takie pomysły ale w niektórych misjach cloaking nie działa (nie można go uruchomić nawet jeśli nikt Cie nie stargetował) a w wiekszości kolejne bramy są zablokowane - trzeba zniszczyć wszystkich lub wybranego NPC żeby móc ja uaktywnić.

>PS. Ja Recon'a po prostu odrzucałem

To spory błąd bo recona 1-2 się robi shuttlem szybciej niż jakąkolwiek misje kurierską a dobrze za nią płacą.
A jak masz już wyskilowane statki to z recona się robi jedna z lepszych misji "kasowych" - w 4 lev recon jest sporo BSow z revardem 1 mln i nie trzeba sprzątać bo loot i salvage jest beznadziejny.
Dla gallente są w sumie 3 misje 4L "bojowe" które da sie zrobić shuttlem.
Recon part 1
Recon part 2
Cargo delivery

Tuba

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #9 dnia: Czerwiec 23, 2008, 01:06:01 »
Jak misja, to MWD pewnie nie działa, pozostaje AB. Bierzesz najszybszą fregatkę, wskakujesz na misję i gazu do bramy.
Ale generalnie pewnie i tak lepiej wrzucić działa na krążownik, rozwalić npc'ów z daleka i spokojnie skończyć misje.

Jak juz napisalem, fregatka czy shutle nie zdazaja, sprobuje wyskilowac MWD - moze wtedy...
...choc na forum EVE w opisie misji Recon (1 of 3) ludzie pisza ze najlepiej shutle...

co do krazownika - probowalem, jest tam zatrzesienie wysokoopancerzonych krazownikow (po ok.85-90% armora na wszystkie obrazenia) - nie do przejscia.

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #10 dnia: Czerwiec 23, 2008, 06:49:41 »
Po pierwsze podciągnij skilla navigation - zawsze to trochę speeda da shuttlowi.
Po drugie, recon lvl 4 rzeczywiście sie robi shuttlem (1 i 2 część), bo bsy w niego nie trafiają. W niżej poziomowych misjach są frejki/cruzy i mogą zezłomować ci szuflę dużo łatwiej. MWD w reconie chyba nie użyjesz (deadspace), ale głowy nie dam.
Spróbuj może tym shuttlem, zaznacz bramę i leć do niej, pamiętając że można ją uaktywnić już z 2,5km - jak się zaczniesz zbliżać do tej odległości zacznij naparzać w przycisk aktywacji. I jak sie uda i przeskoczysz to też od razu warpuj, żeby cię na drugim pockecie nie zjedli (aczkolwiek misja i tak już jest zaliczona).
Przedwieczny.

Tuba

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #11 dnia: Czerwiec 23, 2008, 07:58:07 »
Dzieki Xarthias,

Podciagam wlasnie navigation skil z 2 levelu na 4, zeby szybciej latal i zeby przetestowac MWD.
Co do misji, jest to misja level2, wiec sa krazowniki i destroyery, wiec mi masakruja shulta. Sprobuje pozniej, moze bedzie inny rozstaw NPCow. Pozostaje caly czas moje pytanie - czy sa jakis moduly, co moga ukryc statek. A moze jakies moduly do rozpraszania radarow (wiec ze cos takiego jest, ale nie wiem jak sie tego uzywa). Gdyby krozowniki namierzyly mnie z opoznieniem 3-4 sek, byloby juz git.

Voulture

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #12 dnia: Czerwiec 23, 2008, 09:13:17 »
Fregata + Overdrivy + dobre ab i leci ze 3 razy szybciej niz shutle ;)

Mac Dercad

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #13 dnia: Czerwiec 23, 2008, 09:39:52 »
Jest moduł do maskowania - cloaking device w kilku wersjach. Kosztuje minimum kilka milionów i tragicznie spowalnia statek.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #14 dnia: Czerwiec 23, 2008, 09:44:46 »
(myśliwce zresztą są ale bezzałogowe).
Mylisz się. Myśliwce są załogowe, dronki są bezzałogowe. Z tego też wynika różnica w rozmiarach - fighter =5k m3, drone =5/10/25 m3

Statki również poza pilotem-kapitanem (Tobą) są wyposażone w załogę, w przypadku NPCów jest to pełna obsada, w przypadku statków graczy jest szczątkowa.

No a przynajmniej tak twierdzi CCP.

Cytat: Mona X link=topic=5125.msg70910#msg70910
Prędkość maksymalna ma takie samo znaczenie przy przyśpieszaniu od zera do 80%, jak wielkość capacitora przy ładowaniu go od 0 do tych 80%.
No to zastanów się co zmieniasz: przyspieszenie, czy prędkość maksymalną i jaki wpływ na osiągnięcie tych 80% prędkości maksymalnej ma jej zwiększanie lub zmniejszanie.
A co do capacitora jego wielkość będzie miała wpływ na jego przyrost jednostkowy (szczególnie w maximum). No i jeszcze jedno - przyrost wielkości capactiora (np. za pomocą skilli) nie oznacza automatycznie wzrostu czasu ładowania, a generalnie zależy od metody jaką się zastosowało w celu jego powiększenia.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 23, 2008, 09:57:44 wysłana przez Dormio »
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Goomich

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #15 dnia: Czerwiec 23, 2008, 10:44:28 »
Bla bla bla.
Jeśli statek ma 1000 sekund ładowania capa, to będzie go ładował przez 1000 sekund, nieważne , jaki masz leve energy managment i ile bateryjek założysz.
To samo jest z tarczami i to samo jest z przyśpieszeniem.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #16 dnia: Czerwiec 23, 2008, 11:14:54 »
Bla bla bla.
Jeśli statek ma 1000 sekund ładowania capa, to będzie go ładował przez 1000 sekund, nieważne , jaki masz leve energy managment i ile bateryjek założysz.
To samo jest z tarczami i to samo jest z przyśpieszeniem.
Może i bla...
Masz gdzieś podane przyspieszenie ? Pytanie dotyczyło wchodzenia w warp i tu im większa jest prędkość maksymalna tym później będzie miało miejsce przekroczenie tych 80%
Pojemność capacitora i jej stosunek do wartości jego ładowania NIE ma absolutnie znaczenia więc nie zaciemniaj obrazu. I tak - masz rację - przy STAŁEJ wartości czasu ładowania capcitora - nie ma znaczenia jego wielkość, bo jedynie wpłynie na jednostkową wartość przyrostu.

Z kolei przy stałej wartości przyspieszenia znaczenie wielkość prędkości maksymalnej jest zasadnicze.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Voulture

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #17 dnia: Czerwiec 23, 2008, 11:24:19 »
Dormio odpal sobie eft, ta jest taka opcja jak czas alignu. Sprawdz czy sie zmieni jak dodasz 3x overdrivy ok? ;]

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #18 dnia: Czerwiec 23, 2008, 11:28:26 »
Dormio odpal sobie eft, ta jest taka opcja jak czas alignu. Sprawdz czy sie zmieni jak dodasz 3x overdrivy ok? ;]
A ile razy czytałeś raporty o błędach w EFT ?

Policzymy ?
Incursus - bazowo 300m/s, 80% = 240m/s
2x Overdrive T1 daje 401m/s, 80% = 320,8m/s

Różnica wynosi 80,8m/s
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 23, 2008, 11:36:02 wysłana przez Dormio »
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

White_Haven

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #19 dnia: Czerwiec 23, 2008, 13:31:07 »
O czasie alignu nie decyduje prędkość statku tylko jego agility.... tak samo jak wyżej wspomniana kwestia przyrostu capa... przy wyższej prędkości jedyne co się zmienia to jednostka przyrostu /s. Jak chcesz się szbciej alignować to zwiększ agility statku (zmniejszanie masy / zakładanie inertia stabów).
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 23, 2008, 13:35:47 wysłana przez White_Haven »

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #20 dnia: Czerwiec 23, 2008, 13:40:20 »
O czasie alignu nie decyduje prędkość statku tylko jego agility.... tak samo jak wyżej wspomniana kwestia przyrostu capa... przy wyższej prędkości jedyne co się zmienia to jednostka przyrostu /s. Jak chcesz się szbciej alignować to zwiększ agility statku (zmniejszanie masy / zakładanie inertia stabów).
A ja napisałem, że prędkość maksymalna determinuje align ?
Cytuj
Warp masz zawsze przy około 80% prędkości maksymalnej, zatem wszystko co wpływa na czas jaki potrzebujesz na osiągnięcie tej prędkości oraz znalezienie się na linii warpu wpływa na czas wejścia. W skrócie będzie to:
- prędkość maksymalna (Overdrive +, Bulkhead -, Cargohold -, MWD +, AB +)
- waga (Nanofiber -,Armor Plate +, MWD +, AB+)
- bezwładność (Inetria Stablizer -, Bulkhead +)
- uruchomione/zamontowane moduły
Czytać ze zrozumieniem ?
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Goomich

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #21 dnia: Czerwiec 23, 2008, 13:55:03 »
Cytuj
Warp masz zawsze przy około 80% prędkości maksymalnej, zatem wszystko co wpływa na czas jaki potrzebujesz na osiągnięcie tej prędkości oraz znalezienie się na linii warpu wpływa na czas wejścia. W skrócie będzie to:
- prędkość maksymalna (Overdrive +, Bulkhead -, Cargohold -, MWD +, AB +)
- waga (Nanofiber -,Armor Plate +, MWD +, AB+)
- bezwładność (Inetria Stablizer -, Bulkhead +)
- uruchomione/zamontowane moduły
A ja napisałem, że prędkość maksymalna determinuje align ?Czytać ze zrozumieniem ?


No tak, rzeczywiście, nic nie pisałeś o prędkości, nam się to wszystko przyśniło.  :nie:

Wilk

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Gildia
  • Imię postaci: Wilk Stepowy
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #22 dnia: Czerwiec 23, 2008, 13:58:29 »
Dormio pisał o warpie a nie o alignie wiec jednak czytać ze zrozumieniem.

btw. im większa prędkość tym gorzej się alignuje - dowodem jest na to wypadanie z orbity przy większych prędkościach. Tak samo jest z alignem. Bo skoro prędkość nie wpływa na align to dlaczego te statki nie mogę się poprawnie alignować by utrzymać odpowiednią orbitę? Zajmuje im to więcej czasu i dlatego z tej orbity wypadają.

ps. weźcie sobie wydokujcie i od razu spróbujcie warpować na coś co nie jest na przeciw stacji. Statek ma wtedy dość dużą prędkość i stale ją utrzymuje - sporo powyżej prędkość potrzebnej do warpu. A jednak warpuje dużo dłużej niż od zerowej prędkości.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 23, 2008, 14:05:12 wysłana przez Wilk »
na urlopie od EVE

Goomich

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #23 dnia: Czerwiec 23, 2008, 14:14:21 »
Dormio pisał o warpie a nie o alignie wiec jednak czytać ze zrozumieniem.

Ale żeby wywarpować trzeba osiągnąć te 80%. Czytać ze zrozumieniem.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 23, 2008, 14:16:00 wysłana przez Mona X »

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #24 dnia: Czerwiec 23, 2008, 14:14:51 »
No tak, rzeczywiście, nic nie pisałeś o prędkości, nam się to wszystko przyśniło.  :nie:
Ale żeby wywarpować trzeba zaalignować i osiągnąć te 80%. Czytać ze zrozumieniem.
Mona X, uparłeś się niezrozumieć czy tak tylko sobie nabijasz posty ?

By zakończyć niepotrzebną dyskusję... napisze jak w poradniku dla idioty, bo widzę, że Mona X usiłuje udowodnić, że napisałem coś czego nie napisałem:
By wejść w warp:
1. musisz osiągnąć 80% prędkości maksymalnej na co wpływ mają:
- wartość prędkości maksymalnej (Overdrive +, Bulkhead -, Cargohold -, MWD +, AB +)
2. uzyskać align (statek musi być ustwiony w kierunku w którym będziesz skakać), na co wpływ mają:
- waga (Nanofiber -,Armor Plate +, MWD +, AB+)
- bezwładność (Inetria Stablizer -, Bulkhead +)
Na oba punkty może wpływać samo zamontowanie modułu (moduł jest wyłączony - "poszarzały"), AB i MWD wpływają gdy są uruchomione.

Z punktu widzenia czasu najbardziej optymalne jest uzyskanie najpierw alignu, a potem 80% prędkości maksymalnej.


A teraz poproszę raz jeszcze o wskazanie GDZIE napisałem wprost (!), że prędkość maksymalna wpływa na align ?
Podany cytat wskazuje na to co wpływa na WEJŚCIE w warp:
Cytuj
(...)wszystko co wpływa na czas jaki potrzebujesz na osiągnięcie tej prędkości oraz znalezienie się na linii warpu wpływa na czas wejścia.

Pierwsze pogrubienie dotyczy PRĘDKOŚCI, jeśli ktoś się jeszcze nie zorientował (Mona X ?), a drugie dotyczy alignu.
Być może Mona X poczuł się zagubiony użyciem przeze mnie spójnika oraz, ale wówczas skąd wykazywanie, że czas potrzebny na osiągnięcie 80% prędkości maksymalnej będzie taki sam dla różnych wartości prędkości maksymalnych pozostaje poza zakresem mojego zrozumienia.

Wszystkie osoby postronne przepraszam za niepotrzebną dyskusję.
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 23, 2008, 14:19:41 wysłana przez Dormio »
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Goomich

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #25 dnia: Czerwiec 23, 2008, 14:25:09 »
A teraz poproszę raz jeszcze o wskazanie GDZIE napisałem wprost (!), że prędkość maksymalna wpływa na align ?

http://www.fotosik.pl/pokaz_obrazek/pelny/94e5270c76a3e950.html

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #26 dnia: Czerwiec 23, 2008, 14:31:31 »
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 23, 2008, 14:33:12 wysłana przez Dormio »
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Voulture

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #27 dnia: Czerwiec 23, 2008, 14:35:03 »
Zakladanie overdrivow badz cargoholdow nie wplywa w zaden sposob na szybkosc wchodzenia w aligna czy czas w jakim statek osiaga 80% swojej predkosci. W zaden i juz. Roznica jest tylko w liczbach - z zalozonym overdrivami na tych 80% masz wyzsza predkosc nominalna niz bez co jest oczywiste.

Wrzucanie mwd ab i bulkheadow do tego samego garnka jest nieporozumieniem. Bulkhedy procz modyfikatora predkosci maja takze kare do agility, co negatywnie wplywa na szybkosc alignowania. Ab i mwd procz dodawania predkosci dodaja takze mase co tez spowalania aligna.

Czyli poprawiajac Twojego posta:

By wejść w warp:
1. musisz osiągnąć 80% prędkości maksymalnej na co wpływ mają:
- waga
- bezwladnosc
2. uzyskać align (statek musi być ustwiony w kierunku w którym będziesz skakać), na co wpływ mają:
- waga
- bezwładność
Co nie ma zadnego plwywu na szybkosc wchodzenia w warpa:
- maksymalna predkosc

Co do AB i MWD trzeba jeszcze dodac, ze na plus jesli o wchodzenie w warpa chodzi, tylko wtedy, gdy czas wchodzenia w niego jest dluzszy niz cykl modulu (10 sec). Wlaczenie wspomagacza i wylaczenie pozwoli w ciagu 10 sec szybciej sie obrocic (uwaga dla Dormia - tylko ze wzgledu na to, ze procentowo predkosc bedzie nizsza!) i uzyskac wyzsza predkosc. po zakoczeniu cyklu predkosc maksymalna wraca do stanu poczatkowego a osiagnieta predkosc zaczyna malec - w wiekszosci wypadkow przewyzsza juz ona wtedy 100% bazowej predkosci.

~~

Podsumowujac - predkosc maksyalna w zaden sposob nie wplywa ani na wejscie w aligna ani na wejscie w warpa ani na znalezienie sie na lini warpa czy jak to tam chcesz ponazywac.
A podkreslone pzrez Mone zdanie nie jest prawdziwe.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #28 dnia: Czerwiec 23, 2008, 14:41:02 »
Zakladanie overdrivow badz cargoholdow nie wplywa w zaden sposob na szybkosc wchodzenia w aligna czy czas w jakim statek osiaga 80% swojej predkosci. W zaden i juz. Roznica jest tylko w liczbach - z zalozonym overdrivami na tych 80% masz wyzsza predkosc nominalna niz bez co jest oczywiste.
Zgodziłbym się z Tobą, ale wymaga to wprowadzenia dodatkowego parametru jakim jest przyspieszenie, a takowy NIGDZIE nie jest przez CCP podawany !
No chyba, że wg Ciebie przy stałym przyspieszeniu osiągnięcie 240m/s zajmie tyle samo czasu co 320m/s.

Overdrive NIE wpływa na przyspieszenie, no a przynajmniej oficjalnie (podałem link), bo w parametrach ma wpisany jedynie bonus (ujemny) do cargo i do prędkości (dodatni).
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Voulture

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #29 dnia: Czerwiec 23, 2008, 14:43:38 »
Ale przyspieszenie statku w Eve nie jest liniowe. Taka sama krzywa wystepuja dla kazdej maksymalnej predkosci. Jesli cyferki do Ciebie nie przemawiaja to wyobraz sobie, ze przyspieszenie w eve jest wyrazane jako... procenty maksymalnej predkosci.

Tak samo jak z capem czy shieldem (aole nie dam glowy, czy te krzywe maja cokolwiek ze soba wpsolnego - cap i shield to ta sama, ale z predkoscia moze byc juz roznie).
« Ostatnia zmiana: Czerwiec 23, 2008, 14:45:17 wysłana przez Voulture »

Goomich

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #30 dnia: Czerwiec 23, 2008, 14:49:08 »
I co, jest tam napisane o alignie czy o czasie osiągnięcia 80% ?

W pierwszym poście pisałem o osiągnięciu 80%. Tam gdzie ci podkreśliłem pisałeś o osięgnięciu 80%.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #31 dnia: Czerwiec 23, 2008, 15:24:02 »
Ale przyspieszenie statku w Eve nie jest liniowe. Taka sama krzywa wystepuja dla kazdej maksymalnej predkosci. Jesli cyferki do Ciebie nie przemawiaja to wyobraz sobie, ze przyspieszenie w eve jest wyrazane jako... procenty maksymalnej predkosci.
To tym gorzej, w przypadku liniowego sprawa byłaby prostsza. A jeśli to są krzywe, dajmy na ten przykład porównywalne z krzywą obrazującą ładowanie capacitora, to oznaczałoby, że im większa prędkość tym łatwiej osiągać prędkości w zakresie około 30%, bo wówczas przyspieszenie jest największe.

To co proponujesz - wyobrażenie sobie przyspieszenia jako % maksymalnej prędkości mogłoby nawet pasować do wyrysowania takiej krzywej, ale jest nieprawdziwe:
- jeśli jest to różnica pomiędzy obecną prędkością a maksymalną, to w przypadku wartości bliskich 0 osiąga ~100% wartości prędkości maksymalnej, co jest zupełnym bezsensem
- jeśli jest wartością równą obecnej - wówczas przy 0 wynosiłoby 0, a przy 100% byłoby 100%, co też jest bez sensu.

Przyspieszenie to druga pochodna położenia PO czasie (a=dV/dT), skoro prędkość to pierwsza pochodna położenia po czasie.
Korzystając z przykładu Incursusa i 2x overdrive T1, czyli 240m/s i 320,8m/s jako wartości równe 80% prędkości maksymalnej otrzymujemy 4m/s^2 oraz 5,3467m/s^2 dla warunku = uzyskanie 80% w tym samym czasie (dla uproszczenia przyjąłem 60s). Dla stałego przyspieszenia, czas potrzebny na uzyskanie 80% przy 2 overdrive będzie większy o 40%.

EFT podaje ALIGN w czasie (nie podaje przy tym jak jest liczony - zwrot o 180', z zatrzymania ?). Dla Incursusa EFT podaje 4.9s jako czas ALIGNu, gdzie zatem jest podawana wartość wejścia w warp ?
No chyba, że wg Ciebie EFT'owe "align time" = "start warp in".

W pierwszym poście pisałem o osiągnięciu 80%. Tam gdzie ci podkreśliłem pisałeś o osięgnięciu 80%.
Nie pozostaje mi nic innego jak po prostu sprawdzić, z zegarkiem/stoperem w ręku  ;)
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Wilk

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Gildia
  • Imię postaci: Wilk Stepowy
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #32 dnia: Czerwiec 23, 2008, 16:52:02 »
Podsumowujac - predkosc maksyalna w zaden sposob nie wplywa ani na wejscie w aligna ani na wejscie w warpa ani na znalezienie sie na lini warpa czy jak to tam chcesz ponazywac.

Więc wytłumacz mi dlaczego wydokowując z dużą prędkością i od razu przechodząc do warpa na punkt nie leżący na linii wydoku align zajmuje dużo więcej czasu niż przy mniejszych prędkościach. Przecież wtedy cały czas ma się już prędkość warpu, pozostaje tylko kwestia ustawienia się w linii prostej na cel. Dlaczego to zajmuje dużo więcej czasu?
na urlopie od EVE

Albion

  • Gość
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #33 dnia: Czerwiec 23, 2008, 17:33:56 »
Więc wytłumacz mi dlaczego wydokowując z dużą prędkością i od razu przechodząc do warpa na punkt nie leżący na linii wydoku align zajmuje dużo więcej czasu niż przy mniejszych prędkościach. Przecież wtedy cały czas ma się już prędkość warpu, pozostaje tylko kwestia ustawienia się w linii prostej na cel. Dlaczego to zajmuje dużo więcej czasu?

Sprawa jest bajecznie prosta :D

Bezwladnosc - dziala ogolnie tutaj ta sama zasada co rpzy orbitowaniu cepem wokol jakiegos nieruchomego nawet celu. Porownujac latanie bez mwd pozwala osiagnac duzo mniejsza orbite niz wlaczenie takowego.
Statek zwyczajnie przy wydoku musi sie zatrzymac, osiagnac predkosc "manewrowa" wykrecic, zwiekszyc ciag, wejsc w warpa.
Oczywiscie my nawet tego nie widzimy ale jak widac algorytm jest tak napisany aby byl user friendly, wlasnie przy skretach, czy orbicie automatycznie predkosc jest redukowana do sensownej wartosci tak zeby cala akcja nie trwala wiekow, po czym nastepuje przyspieszenie :D.
W ramach testow proponuje wziasc cepa zapuscic orbite powiedzmy 7 km, trzymac sprawdzic spd, odpalic mwd, sprawdzic rzeczywista orbite, po czym przesunac predkosc na max i sprawdzic rzeczywista orbite ponownie ;p.

Wilk

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 660
    • Zobacz profil
    • Gildia
  • Imię postaci: Wilk Stepowy
Odp: Total Noob Questions po raz czwarty
« Odpowiedź #34 dnia: Czerwiec 23, 2008, 17:53:34 »
Ja myślę tak samo, ale Voult upiera się, że prędkość nie ma znaczenia. Dla mnie ma  i wynika to właśnie ze wspomnianej przez Ciebie siły bezwładności.
na urlopie od EVE