Napisalem na forum BatleClinic i okzalo sie ze:
Mam nadzieje ze przyda sie innym. Ja bym na to nie wpadl. Napisalem tez do nich zeby dodali to do opisu.
PE to skrót Production Time Efficency, no i dość nieszczęśliwie się składa, że ma ten sam skrót co skill.
W produkcji w zasadzie masz do czynienia z 3-ma parametrami:
1. Skille:
- Industry - poziom wpływa na czas produkcji (4%/lvl)
- Production Efficiency - poziom wpływa na zużycie minerałów (określa zakres w jakim jako producent marnotrawisz dostępne surowce - 4%/lvl)
2. BPO ME - Mineral Efficency, wydajność BPO w zakresie mineralnym (max 10%)
3. BPO PE - Production Time Efficency (tu nie pamiętam jaka jest granica)
Każdy poziom umiejętności zmniejsza, w sumie można o 20% poprawić (skrócić) czas produkcji i zredukować do 0% straty z tytułu nieumiejętnego posługiwania się urządzeniami i surowcami (marnotrawstwo). Dopiero przy lvl5 nasze umiejętności NIE wpływają negatywnie na produkcję !
"Szlifując" BPO możemy dodatkowo redukować zużycie minerałów oraz skracać czas produkcji (doskonalimy projekt).
A tu jak liczyć BPO ME:
Required_Amount = Round(Base_Amount * ((1 + (Default_Blueprint_Waste_Factor / (1 + Blueprint_Material_Level))) + (0.25 - (0.05 * Production_Efficiency_Skill_Level))), 0)
W większości wypadków ludzie pomijają PE jako element nie mający zbyt wielkiego wpływu ich zdaniem na produkcję. Jak błędne jest to mniemanie warto sprawdzić na przykładzie: AB10MN T1 ma bazowo 10m czasu produkcji. Robiąc lvl5 w industry zmniejszamy ten czas do 8m. Szlifując BPO na lvl10 PE otrzymujemy 6.5 minuty czasu produkcji. Zaoszczędziliśmy 3.5 minuty. Ponieważ Industry i Production Efficiency są w zasadzie wymagane przy produkcji na lvl5 to przyjmijmy, że bazą było 8m, czyli oszczędzamy 1.5 minuty. Z tego wynika, że korzystając z BPO z PE:10 za każdym razem kiedy wyprodukujemy 4szt (26 minut), to osoba korzystająca z BPO z PE:0 będzie w stanie wyprodukować 3szt (24 minuty).