To nie jest tak do konca, ze salvage podwaja wartosc misji - niektorych nie oplaca sie salvagowac, niektorych nie oplaca sie nawet lotowac.
Najlepiej sobie zrobic zestawienie:
Nazwa misji - bounty, loot (warto sobie zapisac sumaryczna ilosc m3), salvage, czas zrobienia
i na tej podstawie sobie wybrac najlepsze misje, wygerowac ich 3-4 i stukac raz dziennie nie zaliczajac objectiva tak zeby po nastepnym downie zrespawnowaly sie NPC.
Dopiero wtedy jestesmy w stanie okreslic najsensowniejszy zysk/godzine (nie ma sensu podawac tutaj swoich tipow bo latajac roznymi statkami, z roznymi skilami bedziemy to wykonywac w roznym czasie) i wybrac ta najlepsza dla nas misje.
Ale generalnei warto zwrocic uwage na takie misje:
Gone berserk (moj osobisty no. 1)
The assasult (gurista/serpent)
The Blockade (angels/sansha)
Damsel (bounty i salvage slaby ale cenny loot 2km3)
Informant (j.w)
Stop the thief (j.w.)
Right hand of Zazz (j.w)
Guristas Spies
WC (ok 22mln bounty, dobry salvage, 2-3k m3 lootu ale bardzo czasochlonne iwec robi sie ja raczej dla tej minimalnej szansy na faction spawn)
Enemies Abound (1,3,4)
Pirate Intrusion (salvage!)
Recon (part 1 dla bounty)
Generalnie tym sposobem jest do wyjecia dziennie 100-200mln przy srednich skilach (dobrze wytrenowany BS, HAC) a przy wysokich (maruder) pewnie nawet wiecej.
A do podnoszenia standingow nic nie przebije misji kurierskich.
Uzywajac tej strony:
http://eve-agents.com/mozemy sobie wybrac wyszukiwanie agentow ze wszystkich dywizji w najblizszych regionach i majacych duza szanse na kuriera, zbookmarkowac sobie ich lokacje i wrzucic w jeden folder.
U mnie to wyglada tak:
zoom:
http://www.resetnet.pl/~karol/kurier.JPGLata sie na takie misje indykiem ktory w zestawie ma:
- overdrive (dla przyspieszenia lotu afk jesli nie potrzeba duzego cargo
- cargo expandery (wiadomo)
- shuttle (albo szybka fregate - da sie zrobic taka ktora ma "pasywny" speed 1000, idealne do malych kurierskich misji afk)
- warp core stabilizery (jesli robimy misje w LS)
Misje kurierskie 4 lev maja 3 pojemnosci cargo:
- shuttle type (<10m2)
- 2000m3
- 2500m3
- 3000m3
- 5000m3
- 6000m3
- 25-26k m3 (jest jedna taka misja Insane Industrials - mozna ja zrobic na raz tylko indykiem 5 z cargo expanderami t2 i jednym large secure kontenerem).
Warto wiec latac takim indykiem zeby po zabraniu wszystkich dodatkowych rzeczy (shuttle etc) mial przynajmniej te 6k m3 wolnego (dzieki temu jesli facet wysyla nas np. 6 jumpow dalej z jakims itemem to nie musimy juz do niego wracac tylko wybrac innego, najblizszego punktu docelowego, agenta).
Warto tez pamietac, ze agenci kurierscy nie sa tacy sami. Archives beda nam dawac czesciej misje "na shuttle" a np. dystrybucja na wieksze cargo (dlatego warto sobie wyszukac huby majace np. 3x agent archives L4Q20 i poleciec tam shutlem - powinnismy tam zrobic przynajmniej z 7-9 krotkich misji kurierskich pod rzad w krocej niz 30 min a ryzyko straty drozszego statku jest zerowe).
Trzeba tez koniecznie liczyc sobie ile misji do tej pory wykonalismy i po 15 przerwac robienie misji "gdziekolwiek" i misje 16 wykonac dla takiego agenta, ktory na tej samej stacji ma agenta storyline z jakiejs dywizji "bojowej".
Misja storyline typu encounter podnosi mi standing o 0.1 na poziomie 8.5-9.0 do frakcji a misja trade albo kurier tylko o 0.01-0.02. Najlepiej tez, zeby ten agent storyline byl w systemie o jak najnizszym security (wyzszy przyrost standingow a w przypadku misji majacej szanse na faction spawn albo drop z bossa - szanse
podobno rosna).
Jesli natomiast nastawiamy sie na farmowanie LP to warto pomyslec co lepiej robic - misje encounter i doraznie miec wiecej LP czy kurierskie i szybciej podniesc standingi frakcyjne. Podobno (znowu podobno... tak generalnie mi mowili inni grinderzy) jesli faction standing osiagnie wartosc bliska maksimum to wszystkie misje kurierskie zamieniaja sie w bojowe pod wzgledem LP (np. za przewiezieniem shutlem czegos o 2 jumpy w low secu dostajesz 4k LP).
Moze ktos ma takie standingi i potwierdzi/zdementuje ta informacje? Ja mam dopiero standing ok 9 do gallente i jeszcze z 1-2 tygodnie potrwa zanim dobije do maksa.
Anyway... nawet jesli zdecydujemy sie na bojowe to najlepiej znalesc agenta o stosunkowo duzym quality a w systemie o niskim security (porownanie: agent w systemie 0.5 Q-3 daje wiecej LP niz agent Q17 w systemie 0.8 ). Jesli dodatkowo w promieniu 2 jumpow, nie opuszczajac regionu (!), nie ma systemu low sec to ideal - wszystkie misje beda tylko hisecowe wiec bezpieczne.
Chyba ze ktos lubi ogladac sie ciagle przez ramie - wtedy mam 2 tipy
1. Jesli robimy misje bojowa deadpsace w low sec to warto zaraz po warpie do pocketa rozrzucic kilka konterekow (jetison albo small secure). Jesli ktos as wyskanuje i wleci za wami opsem to zostanie decloakowany zaraz po warpie (beacon tego nie gwrantuje - czasami ladujesz o >2k m od niego).
2. Jesli robimy misje kurierska i ktos nas zestrzelii spoduje z itemem waznym dla misji proponuje grzecznie poprosic o jego zwrot w zamian za np. 350mln. Facet na samo zrobienie kontraktu wyda wiecej niz byl wart np. nasz shuttle
P.S. Jesli ktos zaczyna zabawe w eve i stuka misje low level to polecam jedna misje 2-3 lev => silence the informant.
W ostatnim pockecie jest NPC ktorego misja kaze zabic ale warto go zignorowac i zniszczyc tylko strukture pleasure hub (3lev) albo mobile residence (2lev tej misji).
Ta struktura ma duza (>50%) szanse w misji 2 lev na dropowanie implantow +2 a w wersji 3 lev dropuje ksiazki ktore na markecie chodza po 3-12mln i komponent do produkcji T2 modow (dodatkowo w 2 pockecie 3 lev wersji jest 5 krazownikow ktore czesto dropuja topowe wyrzutnie - po 0.5-3mln szt).
Pamietam, ze kiedys mialem otwarte jednoczesnie 5 tych misji i przez tydzien wyciagalem 50-100mln dzienie za 2 godziny roboty przy przeleceniu tych misji.