Autor Wątek: Przeludnienie  (Przeczytany 3969 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Qooba

  • Gość
Przeludnienie
« dnia: Marzec 25, 2008, 01:37:02 »
Witam. Czy niemyslicie przypdakiem za swiat EVE jest przeludniony? Ja ostatnio z czystej ciekawosci zrobilem nowa potac na trialu i zobaczylem ze na kanale Rookie Help jest srednio 1500 osob (jak chyba kazdemu widaomo kanal Rookie Help znika lesli konto jest starsze niz jeden miesiac), co swiadczy o tym ze co miesiac do swiata VE wkracza ok. 1500 osob. Rynek obraca sie wokol Jity, tam mozna tanio kupic a wiec latanie po innych systemach w poszukiwaniu lepszych cen jest raczej bezsensowne. Wiem, gdy wlaczam mape i ustawiam filtr wg security level to koklo 60 % przestrzeni to systemy 0.0 ale prawda jest taka ze tylko piraci czy PvP'erzy tam siedza, a caly swiat producentow czy handlarzy obraca sie w HSL. Chce powiedziec ze nowemu graczowi ciezko jest zarobic na czymkolwiek. Producent zeby zarobic musi mic skille do handlu, a wiec miesiac skillowania z glowy. Gornik... hmm, gornik bez conajmniej najlepszej braki tez za wiele nie zdziala. O golnie to sam nic nie zdzialasz a to mi sie niepodoba. Ja chce byc 'Lone wolf' ale sam nie zarobie kokso a wiec musze zapisac sie do korporacji :idiot2:
Jesli ten post sie nie klei to przepraszam ale jestem po %% i niezabardzo wiem co pisze, hehe :uglystupid2:

MightyBaz

  • Gość
Odp: Przeludnienie
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 25, 2008, 07:39:58 »
ze masa ludzi jest nie tylko w empire to wiemy, pamietam czasy jak z Period Basis lecialem 30j i czasem wpadlem na kampe, skladajaca sie z 2 BSow :)

dla poczatkujacych jedyny sensowny zarobek to klepanie misji. Masa lootu i partsow do rigow wypada, a oprocz tego lapiesz loyality points, ktore mozesz wymienic na rozne itemsy od agentow. Mozna tez ustawic sobie agentow r&d i co jakis czas odbierac datacores, ktore sprzedajesz na markecie

Yogos

  • Starszy Moderator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 773
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Yogos
  • Korporacja: GBT
  • Sojusz: c0ven
Odp: Przeludnienie
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 25, 2008, 08:30:38 »
Świat EVE nie jest przeludniony.

To że w hisecu siedzą alty z wymaksowanymi skilami do produkcji / inwencji to prawda.
Czy jest tam gęsto ? Jest.

Ale jak zajrzysz do low seców to już pustki.

A 0.0 to pustynia przeważnie. Tylko w niektórych miejscach kwitnie życie :)

I zasada jest prosta. Im niższy sec status tym większa kasa i tym łatwiej dostać w tube.
Każdy prędzej czy później wtopi statek. Rzecz w tym żeby więcej zarabiać niż tracić. :)

Mówisz że ciężkie zarobki są w hi sec i chcesz być "lonly wolf"

Jak chcesz tak to leć do np 0.0 znajdz kawałek spokojniejszej przestrzeni i rób np. misje haulerskie dla bloodów sanshy,serpentisów czy guristasów.

Wtedy kiedy po 2 tygodniach pobytu w deep 0.0 będziesz wracał z drogocennym implantem na który zbierałeś pkt tyle czasu i zobaczysz kampeczke na skoku do low secu narawde poczujesz że żyjesz :)

I wcale nie potrzeba tak strasznie dużo SP żeby tam polecieć.
Chodzi tylko o to że trzeba wiedzieć jak żyć i się zachowywać w takim 0.0


Wolver

  • Gość
Odp: Przeludnienie
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 25, 2008, 10:09:52 »
Don't drink & post, mm'kay?  :idiot2:

Na kanale help siedzą wszystkie świeżo stworzone alty i triale, z których wcale nie wszystkie pozostaną w grze. Świat EvE pomieści jeszcze drugie tyle graczy bez problemów. Gorzej z pojedynczymi systemami (agenci Lvl 4 w hisec, Jita), bo tam infrastruktura może nie wyrobić.

Sou

  • Gość
Odp: Przeludnienie
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 25, 2008, 11:00:50 »
No i albo kupia lepszy sprzet na to Jita albo beda musieli jakos nie wiem ;] Jak nas bedzie 2x wiecej to serio Jita bedzie cala dobre niedostepne jak kupbilet.pl :P

Ellaine

  • Gość
Odp: Przeludnienie
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 25, 2008, 11:37:03 »
Chyba nie ma zmian w zalagowaniu Jity. Im więcej ludzi online tym więcej ludzi chce polecieć na zakupy, tym większy lag w Jita, tym więcej ludzi decyduje zrobić te zakupy poza Jita. Od pewnego poziomu zalagowania już się nie pogarsza :)

W ogóle nie ma problemu z przeludnieniem. Im więcej ludzi tym weselej. A w imperium, owszem, jest mega konkurencja, ale są też pindzyliony klientów, coraz więcej kupujących nawet gdzieś w dronkowie dolnym, klientów którym coraz mniej chce się zrobić parę skoków by zaoszczędzić pół miliona na jakimś module - więc coraz łatwiej małemu robaczkowi zarobić sprzedając coś na zadupiu.

Erk_NOEXC

  • Gość
Odp: Przeludnienie
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 25, 2008, 12:04:39 »
Witam. Czy niemyslicie przypdakiem za swiat EVE jest przeludniony? Ja ostatnio z czystej ciekawosci zrobilem nowa potac na trialu i zobaczylem ze na kanale Rookie Help jest srednio 1500 osob (jak chyba kazdemu widaomo kanal Rookie Help znika lesli konto jest starsze niz jeden miesiac), co swiadczy o tym ze co miesiac do swiata VE wkracza ok. 1500 osob. Rynek obraca sie wokol Jity, tam mozna tanio kupic a wiec latanie po innych systemach w poszukiwaniu lepszych cen jest raczej bezsensowne. Wiem, gdy wlaczam mape i ustawiam filtr wg security level to koklo 60 % przestrzeni to systemy 0.0 ale prawda jest taka ze tylko piraci czy PvP'erzy tam siedza, a caly swiat producentow czy handlarzy obraca sie w HSL. Chce powiedziec ze nowemu graczowi ciezko jest zarobic na czymkolwiek. Producent zeby zarobic musi mic skille do handlu, a wiec miesiac skillowania z glowy. Gornik... hmm, gornik bez conajmniej najlepszej braki tez za wiele nie zdziala. O golnie to sam nic nie zdzialasz a to mi sie niepodoba. Ja chce byc 'Lone wolf' ale sam nie zarobie kokso a wiec musze zapisac sie do korporacji :idiot2:
Jesli ten post sie nie klei to przepraszam ale jestem po %% i niezabardzo wiem co pisze, hehe :uglystupid2:

czytaj prv odemnie :D Jezli szukasz korpa i chcesz dalej kopac.

Co do Jita to wcale nie prawda, ze mozna tanio kupic. Jita jest glownie wygodnym hubem handlowym bo masz wszytsko na miejscu. Ale ceny wcale nie sa niskie. Wrecz przeciwnie czasem mozemy zaplacic owiele wiele wiecej. Abstrachuje tutaj od scamerow ktorych jest wszedzie masa.

Gornik wcale nie musi miec super barki zeby zbierac kokosy... ale to prawda najlepiej pracuje sie w grupie gorniczej w tedy wsparcie ze strony Tankerow/boosterow, wieksza ilosc barek i wieksze wydobycie daje niezle profity a co wazniejsze dobre miejsce/

 W takiej grupie z czasem przestaje sie liczyc wydobycie w m3 tylko w ilosciach zrytych paskow. (kto znal MMT wie oco chodzi)

Co do 0,0 nie zgodze sie z toba bo w obrebach alliansow dziala korpy zarowno gornicze jak i produkcyjne. Bo tak naprwde  0,0 to nie tylko PvP ale i logistyka. (zaopatrzenie, produkcja, zapasy itp)
« Ostatnia zmiana: Marzec 25, 2008, 12:15:16 wysłana przez Erk_NOEXC »

Ellaine

  • Gość
Odp: Przeludnienie
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 25, 2008, 12:11:34 »
Kiedy on nie chce korpa ty paskudny anonimowy złodzieju rekrutów ;)

A właśnie, bycie lone wolfem jest możliwe, można samotnie i się wzbogacić i kogoś zabić i w ogóle cuda na kiju. Acz wartość rozrywkowa takiej działalności nie jest aż tak bajeczna jak by się zdawało (w porównaniem z lataniem z paroma kumplami). No i oczywiście jest trudniej.

karol66

  • Gość
Odp: Przeludnienie
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 31, 2008, 13:00:47 »
dla poczatkujacych jedyny sensowny zarobek to klepanie misji. Masa lootu i partsow do rigow wypada, a oprocz tego lapiesz loyality points, ktore mozesz wymienic na rozne itemsy od agentow. Mozna tez ustawic sobie agentow r&d i co jakis czas odbierac datacores, ktore sprzedajesz na markecie

Miałem sie właśnie pytać o te rigi.
Przeliczyłem sobie koszt produkcji paru rigów które by mnie interesowały (te najprostsze - z energy grid/cap bonus) i wychodzi mi, że nawet po nominalnych kosztach jakie są na recepcie bardziej opłaca sie sprzedać matsy z salvage niż zrobić te rigsy (to wyglądało mniej więcej tak, że matsy mogłem sprzedać za 27mln a gotowego riga kupić za 14mln). Czy faktycznie recepte da sie tak przerobić żeby zapotrzebowanie na matsy spadło <50% czy cos przeoczyłem? :)

Podobnie jest z LP.
Przerobienie LP na amunicje frakcyjną albo kupienie za LP kilku książek i sprzedanie ich potem na markecie sie bardziej opłaca niż wybranie jakiegoś gotowego revarda typu MWD/działko etc.
Klepię juz misję 4 lev a wymaganych do revardów insigni mam tyle co kot napłakał - nie mam zielonego pojecia jak ten stuff można wyfarmować w takich ilościach jak wymagają w LP store nawet za te prostsze itemy.


Goomich

  • Gość
Odp: Przeludnienie
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 31, 2008, 13:39:20 »

Przeliczyłem sobie koszt produkcji paru rigów które by mnie interesowały (te najprostsze - z energy grid/cap bonus) i wychodzi mi, że nawet po nominalnych kosztach jakie są na recepcie bardziej opłaca sie sprzedać matsy z salvage niż zrobić te rigsy (to wyglądało mniej więcej tak, że matsy mogłem sprzedać za 27mln a gotowego riga kupić za 14mln). Czy faktycznie recepte da sie tak przerobić żeby zapotrzebowanie na matsy spadło <50% czy cos przeoczyłem? :)

Raczej nic.
1. BPO z marketu ma na dzień dobry 10% strat, a do tego ty bez production efficiency dorzucasz 25%.
2. Są frajerzy, którzy uważają,że jak coś sobie sami znajdą/wykopią, to to jest darmowe. więc sprzedają poniżej kosztów.

Ellaine

  • Gość
Odp: Przeludnienie
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 31, 2008, 13:41:29 »
W Eve jest otwarta konkurencja. Wszystkie dziedziny w ktore jest latwo wejsc, daja przyzwoite obroty, nie wymagaja zbyt wiele wysilku ani porazajacych inwestycji - sa zalane konkurencja. Parcie konkurencji sprawia, ze oplacalnosc produkcji wszystkich rzeczy prostych do zbudowania i latwych do zbudowania bedzie oscylowac w okolicy kilku procent. Na lepszy zarobek mozesz liczyc jesli masz zrodlo tanich materialow (np skupujesz na zadupiu albo w 0.0). Albo jesli sprzedajesz cos troche mniej popularnego albo w spokojniejszym miejscu, gdzie mniejsza konkurencja pozwala na wywindowanie troche cen. Albo jesli mozesz poczekac tydzien albo dwa na wahania rynku i przewidujac je lepiej lub gorzej - kupic kiedy jest tanio i sprzedac kiedy drogo.
W ramach tych wahań rynku i plynnych cen materialow bywa czesto i tak, ze produkcja czegos po cenach z Jita moze przynosic straty - bo materiały drozeja szybciej niz produkty lub produkty tanieja szybciej niz materialy.

Jesli chodzi o LP i tagi -
LP korporacji dla ktorych misje klepie 2/3 Eve jest oczywiscie mniej warte niz LP korporacji dla ktorych malo kto moze robic misje i przeżyć (np pirackich). Bo te pierwsze (jakies np caldari navy) generuja itemki na ktore rynek jest wysycony a te drugie produkuja pare itemow ktore ludzie chca miec ale dostawcow jest malo (np Nightmare).
Duzo tagow wypada z misji lvl 5 oraz z misji robionych dla frakcji pirackich w 0.0.