Witam,
Gram od niedawna więc z góry przepraszam jeśli moje pytania wydadzą sie komuś trywialne.
Przekopałem sie przez poradniki oraz wątki na forum traktujące o broniach elektronicznych ale albo są one dość stare albo niezbt przyjazne dla noob'a
Anyway... gram Gallente i parę dni temu zrobiłem sobie shipa na bazie tej najprostszej fregaty do walki elektronicznej (Maulus) pod PvE i choć spisuje sie niejagorzej to jakoś prześladuje mnie myśl, że akurat elektronika na tym statku to zupełnie nie działa
Fit mam taki:
http://www.resetnet.pl/~karol/maulus.JPGTaktyka walki to:
Namierzam cel, wypuszczam medium drone z <35km, lece na cel z afterburnerem, z 6k odpalam energy draina plus autocannony (efektywne obrazenia zadaja <5k), orbitując w odleglości ok 1000-2000m (cały czas z afterburnerem) odpalam ECM-burst (ewentualnie jeśli przeciwników jest np. 4 to czekam aż wszyscy będą w zasięgu bursta czyli <5k). Następnie czekam aż przestanie migać ok 30 sek), doładowuje baterie i ponownie go odpalam.
Sprawdza się to ok (czytaj: rozwalam tą fregatą DED1) tyle, że jakoś nie widzę specjalnego efektu działania tego modułu ECM-burst (tzn po jego użyciu, NPC ciągle do mnie strzelają).
Czy to jest tak, że po prostu ten ECM-burst ma tak mała szansę "zaskoczenia" na NPC czy to działa dopiero po 30 sek od odplalenia czy jeszcze coś innego.... pogubiłem się troche.
Drugie sprawa.
Czy ktoś mógłby wyprowadzić mnie z błędu jeśli coś żle zrozumiałem odnośnie tego do czego i jak działają poszczególne kategorie sprzętu do wojny elektronicznej?
Podaje wg. kolejności na markecie:
1. "ECM" - dodatkowy mod. zwiekszający efektywność "głownych" systemów ECM
2. "Electronic Counter Measures" - targetowalna "broń" do zagłuszania systemów przeciwnika z wiekszego zasięgu. Działa na pojedyńcze statki, w przypadku powodzenia "ataku" zrywa target locka i uniemożliwia targetowanie przez 20 sek.
3. "Sensor backup Arrays" - jak "ECM" ale działa pasywnie za to słabiej.
4. "ECM burst" - jak drugie od góry ale działa mocniej i na wszystkie statki w określonym promieniu (czy też tylko na wszystkie statki w określonym promieniu ale STARGETOWANE?).
5. "Projected ECCM" - wsparcie systemów ECM na statku kolegi.
6. "Remote Sensor Dampeners" - potraktowany tym przeciwnik ma zmniejszony max zasieg targetowania i pogorszone scan resolution (zwiekszenie czasu targetowania).
Można (czy trzeba?) do tego używać ze skryptami modyfikującymi efekt działania (np. 2x zwiekszajace ograniczenie zasiegu zaatakowanego tym shipa kosztem wyzerowania efektu wydłużenia targetowania).
I ostatnia rzecz - prośba o tipy.
Czy w PvM (o PvP po 2 tygodniach grania na razie nie mówie) bawienie sie w low-level ECM bronie ma wogóle jakiś sens?
Z tego co widzę (po opisach - doświadczenia mam razej małe) jedyna broń która mi się może sprawdzić to ta z punktu 4 i 2.
BurstECM wygląda że jest 3x mocniejszy od tej wersji z punktu 2 tyle, że trzeba podlecieć do celu. Czy przy walce 1:1 z NPC mającym cruisera jestem w stanie go zjamować czy to zawracanie dupy i bez specjalistyczego statku tech 2 nie ma o czym gadać?
Generalnie jest mi to potrzebne pod kątem wspólnego grania z kolegą który lata Cruiserem. W tej chwili sfitowałem swojego destroyera na statek naprawczy dla niego ale pomyślałem że może lepsze efekty będą jeśli taką fregatą byłbym w stanie "wyłączyć" jednego przeciwnika z walki i napocząć go a on by sie uporał np. z 2 i wrócił pomóc mi z tym którego ja targetnąłem.
Z góry dzieki za wszelką pomoc