Autor Wątek: Produkcja itp  (Przeczytany 6693 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

jedi_luke

  • Gość
Produkcja itp
« dnia: Grudzień 17, 2007, 01:13:07 »
Witka Panowie. Przedewszystkim powitka bo to moj pierwszy post.

otoz poczytalem troche o produkcji itp. ale mam kilka pytan podam na przykladzie:



1. o co chodzi z production limit?
2. czy zawsze w nawiasie przy produces przedstawiona jest liczba jaka mozna wyprodukowac 1 run czy gdzies indziej jeszcze?

a teraz z innej beczki dot posow?

a) slyszalem ze w posach tez mozna produkowac. co potrzeba (oprocz wiezy)? czy mozna zwykle itemy czy tylko MS itp?
b) Widzialem ze mozna sobie kupic korpa ze standingami do frakcji czy jezeli kupilbym takiego corpa i mialbym tam swoja postac to czy potrzebuje miec jakies skille zeby sobie byc ceo jednoosobowego corpa?
c) czy nie zlikwiduja mi sie standingi do tych frakcji?
d) czy jakbym przyjal jeszcze jedna osobe do corpa to czy by sie nie zmniejszyly standingi?

Pytam bo robie alta do produkcji i tak sie zastanawiam nad taka mozliwoscia? Bo trza sie naszukac nad wolnymi labami w empire. wolnymi slotami do produkcji a pozatym blizej do rynkow zbytu.

Dzieki za odpowiedzi i pozdrawiam jak cos mi sie przypomni to dopisze.

oki przypomnialo mi sie:

e) co z reprocesingiem w POSie? co potrzeba?
f) rafinacja w POSie? jak wyzej
g) co trza zlozyc zeby spokojnie produkowac med shipy, rigi i moduly w POSie?
 Prosze o podanie jakiejs konfiguracji do produkcji podanych rzeczy plus pracowania nad ME

i) czy jest jakas oplata za prowadzenie korporacji?
« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2007, 02:08:51 wysłana przez jedi_luke »

Fedajkin

  • Gość
Odp: Produkcja itp
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 17, 2007, 07:49:50 »
Za bardzo nie jestem zagłębiony w temat, ale jeśli chodzi o POS produkcyjy, to przejrzyj ten link >> http://www.eve-online.com/itemdatabase/EN/starbasestructures/ oczywiście, że na takim posie możesz reprocesować, inwentować, produkować i wogóle wogóle, ale nie wiem jakie to ma odzwierciedlenie w poborze paliwa...

MightyBaz

  • Gość
Odp: Produkcja itp
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 17, 2007, 09:03:33 »

jedi_luke

  • Gość
Odp: Produkcja itp
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 17, 2007, 09:06:26 »
oki. to daje poglad tego co jest na markecie. juz mniej wiecej wiem co potrzeba. ale jak to ma sie do zuzycia paliwa itp jaka wieze trza postawic zeby utrzymac medium ship assembly array do tego laba do ME, hangar zeby trzymac wyprodukowane statki, cos do reprocesingu (nie wiem co wiec prosze o nazwe). czy medium wieza by wystarczyla?

prosze rowniez o odp na reszte pytan.

Wielkie dzieki

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Produkcja itp
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 17, 2007, 09:57:53 »
Witka Panowie. Przedewszystkim powitka bo to moj pierwszy post.
1. o co chodzi z production limit?
2. czy zawsze w nawiasie przy produces przedstawiona jest liczba jaka mozna wyprodukowac 1 run czy gdzies indziej jeszcze?
a) slyszalem ze w posach tez mozna produkowac. co potrzeba (oprocz wiezy)? czy mozna zwykle itemy czy tylko MS itp?
b) Widzialem ze mozna sobie kupic korpa ze standingami do frakcji czy jezeli kupilbym takiego corpa i mialbym tam swoja postac to czy potrzebuje miec jakies skille zeby sobie byc ceo jednoosobowego corpa?
c) czy nie zlikwiduja mi sie standingi do tych frakcji?
d) czy jakbym przyjal jeszcze jedna osobe do corpa to czy by sie nie zmniejszyly standingi?
e) co z reprocesingiem w POSie? co potrzeba?
f) rafinacja w POSie? jak wyzej
g) co trza zlozyc zeby spokojnie produkowac med shipy, rigi i moduly w POSie?
 Prosze o podanie jakiejs konfiguracji do produkcji podanych rzeczy plus pracowania nad ME
i) czy jest jakas oplata za prowadzenie korporacji?
Ad.1.
Limit oznacza ile danych przedmiotów można wyprodukować (domyślnie runs) w ramach jednego zlecenia.  Ograniczenie w sumie dotyczy głównie BPO, ale teoretycznie możesz mieć BPC, które będzie obejmowało (dawne unlimited). Sprowadza się do tego, że mechanika gry nie pozwala na operacje trwające dłużej jak 30d, aczkolwiek w niektórych przypadkach jest bezsensu.
Ad.2.
To podaje informację ile szt produkuje się w jednym batchu.
Ad.a)
Do produkcji na POSie potrzebujesz:
- Control Tower
- Assembly Array (dzielone względem typów, np. dronki - Drone Assembly Array)
- pozostałe rzeczy potrzebne do uruchomienia POSa i produkcji
W większości wypadków nie da się uruchomić na jednym Cntrl Tower wszystkich assembly, w dodatku przy produkcji statków co najmniej zalecane jest posiadanie Ship Maintenance array (Capital dla produkcji MS i Tytana, przy okazji to jedyne, które wymagają SOV -> 0.0).
Ad.b)
Można korp, można ally, wszystko zależy od kasy (nie wiem ile obecnie kiedyś ally to był koszt od 300mln ISK). Standingi się nie będą zmieniać o ile:
- nikt w tym korpie nie będzie robić misji
- nikt w tym korpie nie będzie ruszać danych korpa (np. update limitu osób które można przyjąć).
Ad.c)
j.w.
Ad.d)
j.w.
Ad.e)
Na POSie reprocessing nie jest możliwy. Rafinerie mogą robić refining. Różnica pomiędzy refining, a reprocessing - pierwsze dotyczy ore, drugie itemów/statków.
Ad.f)
j.w.
Dodam, że nie opłaca się przetapiać rudy na POSie (zbyt duża strata), można zaś spokojnie lód.
Ad.g)
Potrzebujesz odpowiednich assembly arrays:
- statki - shipyard - Ship Assembly Array (rozmiary L/M/S + Capital)
- amo - Ammunition Assembly Array
- dronki - Drone Assembly Array
- moduły - Components Assembly Array (komponenty capitali), Equipment Assembly Array (pozostałe, nie jestem pewny czy da się budować rigsy)
Do obróbki BPO potrzebujesz labu - Mobile Laboratory lub Adv. Mobile Lab. Różnią się zasadniczo ilością slotów w odpowiednich kategoriach. Nie jestem pewny adv. ale zwykły lab daje Ci 25% oszczędności na czasie obróbki.

Do produkcji T2 statków potrzebujesz adv. ship. w odpowiednim rozmiarze, nie wiem jak jest z modułami.

Generalnie - jeśli masz możliwość skorzystania ze stacji to lepiej korzystać ze stacji bo budowa na POSie nie daj praktycznie żadnych korzyści (w niektórych wypadkach daje skrócenie czasu o 10 do 20%, a czasem wręcz oznacza wzrost zapotrzebowania na surowce - adv - dodatkowo 10%). Co ważniejsze używanie POSa do produkcji nie opłaca się w hi i lowsecu zupełnie.
Ad.i)
Nie ma. Opłaty ponosisz jedynie za wynajmowane biura.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Goomich

  • Gość
Odp: Produkcja itp
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 17, 2007, 10:40:36 »
Ad.1.
Limit oznacza ile danych przedmiotów można wyprodukować (domyślnie runs) w ramach jednego zlecenia.  Ograniczenie w sumie dotyczy głównie BPO, ale teoretycznie możesz mieć BPC, które będzie obejmowało (dawne unlimited). Sprowadza się do tego, że mechanika gry nie pozwala na operacje trwające dłużej jak 30d, aczkolwiek w niektórych przypadkach jest bezsensu.

Production limit mówi tylko i wyłącznie o tym jakie jest max run na BPC, które można z tego BPO zrobić.

- moduły - Components Assembly Array (komponenty capitali), Equipment Assembly Array (pozostałe, nie jestem pewny czy da się budować rigsy)

Da się.

Kalressin

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 453
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: j/w
  • Korporacja: Pewnie nadal Vide :p
  • Sojusz: A gdzie vide jest tak w zasadzie?
Odp: Produkcja itp
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 17, 2007, 10:53:58 »
Produkowanie w posie w hisecu czy lo secu moze sie oplacac jak masz BPO t2 bo te 20% czasu mniej to po prostu 20 % zysku wiecej.

jedi_luke

  • Gość
Odp: Produkcja itp
« Odpowiedź #7 dnia: Grudzień 17, 2007, 12:05:08 »
oki thx za odpowiedzi,

to waszym zdaniem oplaca sie stawiac pos w high secu do produkcji med shipow czy nie?

i czy jest jakis fajny calculator produkcji ?

Ezachiel

  • Gość
Odp: Produkcja itp
« Odpowiedź #8 dnia: Grudzień 17, 2007, 12:25:20 »
oki thx za odpowiedzi,

to waszym zdaniem oplaca sie stawiac pos w high secu do produkcji med shipow czy nie?
nie
Cytuj
i czy jest jakis fajny calculator produkcji ?
Evemeep.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Produkcja itp
« Odpowiedź #9 dnia: Grudzień 17, 2007, 13:51:04 »
Production limit mówi tylko i wyłącznie o tym jakie jest max run na BPC, które można z tego BPO zrobić.
Da się.
Dzięki za doprecyzowanie.

Produkowanie w posie w hisecu czy lo secu moze sie oplacac jak masz BPO t2 bo te 20% czasu mniej to po prostu 20 % zysku wiecej.
W przypadku statków T2 musisz korzystać z adv. ship assembly, co oznacza, że masz wyższy koszt wyprodukowania T2. Zatem proponuję żebyś dokładnie policzył, bo 20% to na pewno nie uzyskasz...
Poza tym przy T2 jeśli masz BPO raczej trzymałbym na stacji (ze względów bezpieczeństwa cennego przedmiotu), co dodatkowo ogranicza użyteczność, nie wspominając o konieczności zwożenia na POS surowców ze stacji w której skupujesz minsy, rafinujesz rudę, czy w końcu budujesz komponenty.
Z resztą przy T2 i tak masz duuużo więcej roboty (skup/produkcja komponentów lub surowców na nie, skup/produkcja R.A.M'ów, w przypadku BPC skup/inwencja) przy której produkowanie na POSie to IMHO niepotrzebna strata czasu.

No chyba, że jesteś ciułaczem i chcesz zaoszczędzić ~5% kosztów produkcji przy zysku rzędu 30-40+% ceny sprzedaży (ostrożnie licząc).

Oczywiście w 0.0 sprawa ma się zupełnie inaczej.
« Ostatnia zmiana: Grudzień 17, 2007, 13:54:05 wysłana przez Dormio »
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

ArchenTheGreat

  • Gość
Odp: Produkcja itp
« Odpowiedź #10 dnia: Grudzień 17, 2007, 15:43:30 »
Poza tym przy T2 jeśli masz BPO raczej trzymałbym na stacji (ze względów bezpieczeństwa cennego przedmiotu),

Coś mi się obiło o uszy, że można BPO trzymać na stacji a produkować w POSie (jeśli są w tym samym systemie). Nie bijcie jeśli coś pomyliłem, z produkcją nie mam wiele wspólnego.

Ezachiel

  • Gość
Odp: Produkcja itp
« Odpowiedź #11 dnia: Grudzień 17, 2007, 15:56:31 »
Coś mi się obiło o uszy, że można BPO trzymać na stacji a produkować w POSie (jeśli są w tym samym systemie). Nie bijcie jeśli coś pomyliłem, z produkcją nie mam wiele wspólnego.
A obiło ci się o uszy że mozna zdjąć podwieszone struktury po rozwaleniu pos do cargo, potem poleciec na swoj pos, zrobic im online i wyjac zawartosc bo bpo zostaje po wejsciu w reinforced w labie/fabryce ?
Mozna tak robić z bpo, ale ono i tak fizycznie jest na labie, tylko ze wypada i jest pobierane z hangaru na stacji nie na posie.

Sotharr

  • Gość
Odp: Produkcja itp
« Odpowiedź #12 dnia: Grudzień 17, 2007, 16:59:00 »
Mozna tak robić z bpo, ale ono i tak fizycznie jest na labie, tylko ze wypada i jest pobierane z hangaru na stacji nie na posie.

BPO teleportuje się ze stacji do POSa?
Ktoś może to potwierdzić?

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Produkcja itp
« Odpowiedź #13 dnia: Grudzień 18, 2007, 09:38:26 »
Coś mi się obiło o uszy, że można BPO trzymać na stacji a produkować w POSie (jeśli są w tym samym systemie). Nie bijcie jeśli coś pomyliłem, z produkcją nie mam wiele wspólnego.
Prawda. Wymaga to lvl1 w Scientific Networking i biura korporacyjnego na tej stacji.

A obiło ci się o uszy że mozna zdjąć podwieszone struktury po rozwaleniu pos do cargo, potem poleciec na swoj pos, zrobic im online i wyjac zawartosc bo bpo zostaje po wejsciu w reinforced w labie/fabryce ?
Mozna tak robić z bpo, ale ono i tak fizycznie jest na labie, tylko ze wypada i jest pobierane z hangaru na stacji nie na posie.
Ed, od kiedy można unachorować cokolwiek POSowego jak masz offline cntrl tower ? Od kiedy możesz unachorować nie swoją własność ? Po rozwaleniu "POSa" wszystko co było na nim zawieszone zostaje wciąż anchored (o ile było wcześniej).
« Ostatnia zmiana: Grudzień 18, 2007, 09:40:09 wysłana przez Dormio »
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Voulture

  • Gość
Odp: Produkcja itp
« Odpowiedź #14 dnia: Grudzień 18, 2007, 09:49:04 »
Obawiam sie Dormio, że możesz miec nieaktualne informacje.

Ezachiel

  • Gość
Odp: Produkcja itp
« Odpowiedź #15 dnia: Grudzień 18, 2007, 10:26:56 »
Dormik, wprowadzono zmianę w ostatnim patchu ... otuż mozna zwinąć moduły z zabitego pos-a ...

O technike teleportacji BP ze stacji na POS prosze pytac CCP nie mnie  :2funny:

misao

  • Gość
Odp: Produkcja itp
« Odpowiedź #16 dnia: Grudzień 18, 2007, 11:28:37 »
tez mi sie wydawalo pze po trinity mozna zakosic modulki

LordDide

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 32
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: LordDide
  • Korporacja: Technodyne SA
  • Sojusz: -
Odp: Produkcja itp
« Odpowiedź #17 dnia: Grudzień 18, 2007, 11:55:46 »
można - potwierdzone  :laugh:  co najlepsze można nie swoje unanchorować, więc teraz opłaca się rozwalać posy dla samych modułów w nim zawieszonych :)

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Produkcja itp
« Odpowiedź #18 dnia: Grudzień 18, 2007, 11:56:44 »
No proszę... widać nie czytałem uważnie patch notes.
Hmmm... czyli trza poszukać jakiś POSów w okolicy... po co ma się dread kurzyć  8)
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Ezachiel

  • Gość
Odp: Produkcja itp
« Odpowiedź #19 dnia: Grudzień 18, 2007, 13:12:57 »
No, rozwalenie S lub M szpilki w Empire bs-ami nie powinno byc trudne a pare labow z zawartoscia to zawsze kilkaset mil isk ...

ArchenTheGreat

  • Gość
Odp: Produkcja itp
« Odpowiedź #20 dnia: Grudzień 18, 2007, 13:31:17 »
No, rozwalenie S lub M szpilki w Empire bs-ami nie powinno byc trudne a pare labow z zawartoscia to zawsze kilkaset mil isk ...

Po podzieleniu tego przez roboczogodziny i liczbę graczy może okazać się, że kopanie lub misje są bardziej dochodowe.

Ellaine

  • Gość
Odp: Produkcja itp
« Odpowiedź #21 dnia: Grudzień 18, 2007, 13:35:16 »
To zalezy czy ktos kopiuje BPO Nyxa w POSie czy nie :)

MightyBaz

  • Gość
Odp: Produkcja itp
« Odpowiedź #22 dnia: Grudzień 18, 2007, 13:49:04 »
Po podzieleniu tego przez roboczogodziny i liczbę graczy może okazać się, że kopanie lub misje są bardziej dochodowe.

to wyglada na to ze TRI zacznie kopac w misabie :2funny: :2funny: :2funny:

Yogos

  • Starszy Moderator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 773
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Yogos
  • Korporacja: GBT
  • Sojusz: c0ven
Odp: Produkcja itp
« Odpowiedź #23 dnia: Grudzień 18, 2007, 13:55:27 »
Rzeczy ze składanych struktur ulegają zniszczeniu.

Ezachiel

  • Gość
Odp: Produkcja itp
« Odpowiedź #24 dnia: Grudzień 18, 2007, 15:21:40 »
Rzeczy ze składanych struktur ulegają zniszczeniu.
BP nie, bo nie trzeba robic repackage na labie.