Autor Wątek: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne  (Przeczytany 11480 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Fudo

  • Gość
Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« dnia: Kwiecień 21, 2008, 16:41:24 »
Ave,

to co w temacie ...albo innaczej, stan laga na kwiecień 08 ?  Coś sie poprawiło w ciagu ostatnich 6 miesięcy ?

I dłuższa wersja ,,nabuzowana" hahaha :

Prawie rok temu zaczałem grać w EvE żądny spektakularnych bitew  :krzeslo: i okazje były a jakże, obrona systemów Sparty, wielkie ataki Ti/Razora na północy (pewnie cośtam przekręciłem ale kto to pamieta wie o co chodzi ), w kazdym razie w tych ,,bitwach" brało udział po 300 statków, nawet nie jestem pewien czy 300 na strone >;D . Bez rozpisywania sie, obrona czeka przy gejcie, adrenalina, 768566590-348230 ludzi na vencie, po prostu zajebisty klimat i ... gdy juz atak sie zaczyna lag przeniemiłosierny, to juz nawet nie lag tylko taaaaaakie desynci az w końcu krasz serwera/systemu i po walce ;p . I tak 3 razy pod rząd .

Przestalem grać z różnych powodów, ale nigdy nie przestalem lubić tej gry i ciągnie  >:D ... jakis czas temu nadziałem sie na trailery Trinity, piekne ALE dla mnie grafika nigdy nie byla najwazniejsza, i bardziej mnie interesuje czy CCP oprocz ulepszania strony wizualnej zadbala w tym wielkim paczu również o sprawy ,,server side" ?


Prywata: pozdrawiam RAV  :knuppel2: , niby dla mnie to nie ma znaczenia na teraz, ale zarabiscie sie ciesze ze juz nie jesteście w FS, kerberstwo 80 % ich członków mnie zajebiiiiscie denerowalo . Wsytarczylo 10 min randomowego przegladania forum i natknałem sie na wzmianki o Vencu i trupach, masakra ...  :buck2:

Ps. ,,tłuste" raty w tym C0venowym stainie ?  >:D



Wolver

  • Gość
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #1 dnia: Kwiecień 21, 2008, 16:58:34 »
Krótko mówiąc: jest lepiej, bo teraz na localu bywa 500-600 i dopiero wtedy jest taki lag jak przy 300 :P

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #2 dnia: Kwiecień 21, 2008, 17:00:49 »
Przede wszystkim zmiany w overview poprawiły sytuację. Jest trochę lepiej, chociaż do ideału nadal dużo brakuje.
Przedwieczny.

Yogos

  • Starszy Moderator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 773
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Yogos
  • Korporacja: GBT
  • Sojusz: c0ven
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #3 dnia: Kwiecień 21, 2008, 17:17:16 »
Jest lepiej.
Szczególnie jeśli chodzi o drone lag bo se w brakecie je wyłączysz i nie widzisz.

vulor

  • Gość
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #4 dnia: Kwiecień 21, 2008, 18:53:34 »
A wszedł już ten pacz ze znikającymi puszkami?

"Znikły się" już te nie używane?

NeX

  • Gość
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #5 dnia: Kwiecień 21, 2008, 19:28:34 »
  Nieużywane mają 30 dni na użycie. Jak nikt nie otworzy w tym czasie, to mają zniknąć. Licznik jest w info puchy. Na ostatnim patchu coś jeszcze poprawiali z tą opcją, bo liczniki działały albo i nie :2funny:

tempx6

  • Gość
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #6 dnia: Kwiecień 22, 2008, 10:08:05 »
Wolałbym  aby CCP zajęło się wprowadzeniem do użytku planet i ambulation niż poświęcało środki na likwidację laga ( jeśli kiedykolwiek będzie to możliwe).

Ellaine

  • Gość
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #7 dnia: Kwiecień 22, 2008, 10:15:34 »
To totalnie inne środki. Walka z lagiem to kilka potężnych łbów od optymalizacji a planety i ambulation to designerzy i code monkeys.

tempx6

  • Gość
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #8 dnia: Kwiecień 22, 2008, 10:23:05 »
Ale jakiego rodzaju optymalizacja? Ja nie rozumiem w ogóle charakteru wymiany informacji pomiędzy końcówkami a głównym serwerem. Co właściwie powoduje tego laga? Czy nie leży on w większości po stronie przepustowości sieci ogólnie? Jeśli ktoś miałby optymalizować Eve, czy nie wiązało by się to diametralną zmianą silnika?
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 22, 2008, 10:51:49 wysłana przez tempx6 »

Yogos

  • Starszy Moderator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 773
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Yogos
  • Korporacja: GBT
  • Sojusz: c0ven
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #9 dnia: Kwiecień 22, 2008, 11:31:20 »
Ale jakiego rodzaju optymalizacja? Ja nie rozumiem w ogóle charakteru wymiany informacji pomiędzy końcówkami a głównym serwerem. Co właściwie powoduje tego laga? Czy nie leży on w większości po stronie przepustowości sieci ogólnie? Jeśli ktoś miałby optymalizować Eve, czy nie wiązało by się to diametralną zmianą silnika?

Normalnie jak sobie ratujesz paczka danych którą dostajesz z serwera ma pare kilo.

W trakcie dużej bitwy podobno możesz dostać nawet kilka mega.

To pierwszy lag. Drugi to problem z wyświetlaniem danych u ciebie na kompie. Słabsze maszyny długo mieliły jak miały kilkaset drone na ekranie.
Na szczęście ten rodzaj freezu ograniczyły brakety ( co nie znaczy zlikwidowały).


Ellaine

  • Gość
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #10 dnia: Kwiecień 22, 2008, 11:42:06 »
Pierwszy i największy problem to moc obliczeniowa samego serwera. Serwer zwyczajnie nie nadąża z obliczeniem wszystkich zdarzeń więc komendy od graczy czekają w długiej kolejce by się wydarzyć - bo nie jest włączenie akcji "scramblować!" kiedy jeszcze nie jest obliczone czy już wybuchłeś czy nie.
Jest to najgorzej skalujący się problem, bo narasta bardziej niż liniowo.

Drugi kryzys to łącze, tak jak pisze Yogos, trzeba przysłać klientowi duże pakiety.

Trzeci kryzys to klient, który jest napisany wciąż badziewnie i przycina się kiedy musi załadować szybko do pamięci 300 obiektów.

tempx6

  • Gość
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #11 dnia: Kwiecień 22, 2008, 12:59:11 »
Ja mam laga już przy walce, w której uczestniczy kilkanaście osób. Mam dobre łącze, 1.8GHz procek, GF7300 i 1GbRamu. Czy był jakiś topik o optymalizacji Eve pod tym właśnie względem? Mam na myśli wszelakie zmiany w ustawieniach gry i overview aby względnie  zwiększyć wydajność. Jeśli nie, to może ktoś byłby na tyle miły i wypunktował po kolei co i jak ustawić))

Fudo

  • Gość
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #12 dnia: Kwiecień 22, 2008, 15:52:43 »
No te informacje mnie cieszą- znaczy że CCP nie spoczywa na laurach wraz ze wzrostem popularności gry.... narazie  >:D
Mam pewne obawy, gra nadal jest niszowa ale po Ambulation kto wie ... W każdym razie sądze, że ,,głód" napędza CCP do starania sie, taki blizzard ma środki żeby co rok zmieniać silnik WoWa, ale po co ? 

co do laga i szybkości łącza, przepustowość nie zawsze = jakość gry, ja wlasnie jak gralem mialem łącze okolo 1 mega, czyli całkiem, i film z neta sie sciagal 700 kB a jakże, co nie zmienialo faktu ze PINGA mialem po 500-1000 momentami .

start>uruchom>ping -t eve-online.com       jesli wyniki są niezłe i nadal masz laga to nie wiem o co chodzi, żaden ze mnie specjalista ale cholera wie ile masz routerow/firewallow miedzy serwerem EvE a swoim PC, a na to juz nie masz wływu   :krzeslo:

Ellaine

  • Gość
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #13 dnia: Kwiecień 22, 2008, 16:03:26 »
eve-online.com to portal www, nie ma (chyba) wiele wspólnego z serwerem gry. Chcesz pingać to pingaj serwer gry po ip, jest to gdzieś zaszyte w kliencie a jak nie to firewall Ci powie jaki port i gdzie Ci klient otwiera.
Tak czy siak naprawdę najgorzej jest z wydajnością obliczeniową serwera i super łącze nic tu nie pomoże.

Fudo

  • Gość
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #14 dnia: Kwiecień 22, 2008, 16:14:16 »
zgadza sie, ja pokazuje tylko przyklad jak sprawdzić czy łącze jest ,,dziwne" tak jak moje było, ja sprawdzałem na wp.pl i to bylo miarodajne  :coolsmiley:
eve-online.com serwer WWW *chyba* jest na islandii ; jesli ktos zna ip servera gry to niech wklepie ip

Yogos

  • Starszy Moderator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 773
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Yogos
  • Korporacja: GBT
  • Sojusz: c0ven
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #15 dnia: Kwiecień 22, 2008, 16:43:57 »
Oni mają dobre komputery.
Nie chce skłamać ale naprawie dobrą moc obliczeniową jak na cywili mają.

Może jakiś zapaleniec tu przytoczy devbloga w któym to było opisane.

MKoll

  • Gość
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #16 dnia: Kwiecień 22, 2008, 22:41:55 »
O ile pamiętam, datacenter z Tranquility jest gdzieś pod Londynem.

mihn

  • Gość
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #17 dnia: Kwiecień 23, 2008, 01:11:26 »
Wolałbym  aby CCP zajęło się wprowadzeniem do użytku planet i ambulation niż poświęcało środki na likwidację laga ( jeśli kiedykolwiek będzie to możliwe).
A ja bym wolał brak laga. Niedawno jednego znajomego odrzuciło na sam widok jak ta gra działą we flocie.

Sou

  • Gość
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #18 dnia: Kwiecień 24, 2008, 12:14:15 »
Lacze?;p "kilka mb" JASSSneee; d Kilka mb to zajal by e-book z ta bitwa opisana jako poemat ^^ a nie kilkaset liczb :O

Ja stawiam na ich kompy i silnik serwera gry. I tak dobrze im idzie bo w innych grach mozna pomarzyc o takiej licznie osob w jednym miejscu ;) Gra sie ciagle rozwija, kompy i technologia tez. CCP ma kasy sporo i z czasem lag bedzie coraz bardziej ustepowal:) Miejmy nadzieje ze gra dotrwa czasow gdy malo kto bedzie wiedzial co to znaczy "lag" :D

Zsur1aM

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 568
  • Kicking ass for teh.. woops retired!
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Zsur1aM
  • Korporacja: a-Losers
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #19 dnia: Kwiecień 24, 2008, 12:46:55 »
Lacze?;p "kilka mb" JASSSneee; d Kilka mb to zajal by e-book z ta bitwa opisana jako poemat ^^ a nie kilkaset liczb :O

Kilkaset liczb? to chyba przy 1v1  :2funny:

Pomysl o tym ze musisz dostac info na temat kazdego obiektu w gridzie, tzn gdzie sie znajduje, jaka ma predkosc, jego statystki hp + jakie czynnosci wykonuje.. teraz pomnoz to 300x300 i dodaj pingi do kazdego z klientow..
Latwo mozna zauwazyc ze to zakloci 'realtime' serwera, o ile na poczatku bitwy moze byc to opoznienie rzedu 1-2 minut.. to z przyrostem danych w kolejce konczy sie na 10min lagu  :D
« Ostatnia zmiana: Kwiecień 24, 2008, 12:48:50 wysłana przez Zsur1aM »

Sou

  • Gość
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #20 dnia: Kwiecień 24, 2008, 12:57:34 »
No to sobie policzylem i polozenie mozna zapisac w kilkunastu bitach, predkosc, hp, kierunek itd itp to kolejne kilkadziesiat bitow maksymalnie. No wiec taki lecacy i strzelajacy state to pewnie w max 200 bitach sie zawiera co przy 300 statkach daje... 15KB :O masakra! przy walce 600 statkow bedzie to 30KB a zeby nie bylo dajmy ze jeden statek sle 400 bitow co jest juz max przesadzone. Wychodzi z 60KB.

Przeciez client z serwerem nie komunikuje sie w .jpg zeby kilka MB danych slac lol ! :O

Yogos

  • Starszy Moderator
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 773
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Yogos
  • Korporacja: GBT
  • Sojusz: c0ven
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #21 dnia: Kwiecień 24, 2008, 13:09:22 »
No to sobie policzylem i polozenie mozna zapisac w kilkunastu bitach, predkosc, hp, kierunek itd itp to kolejne kilkadziesiat bitow maksymalnie. No wiec taki lecacy i strzelajacy state to pewnie w max 200 bitach sie zawiera co przy 300 statkach daje... 15KB :O masakra! przy walce 600 statkow bedzie to 30KB a zeby nie bylo dajmy ze jeden statek sle 400 bitow co jest juz max przesadzone. Wychodzi z 60KB.

Przeciez client z serwerem nie komunikuje sie w .jpg zeby kilka MB danych slac lol ! :O

To teraz każdy z tych statków wypuszcza 5 dron które są takimi samymi obiektami  :)

litestep

  • Gość
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #22 dnia: Kwiecień 24, 2008, 13:50:53 »
Przy 60kb na jeden cykl w zupełności  wystarczy żeby zatkać dużą ilość łączy - zależy ile tych cykli na sekundę jest.
Obstawiam, że kiedy padamy jako primary to tym co zatyka nasze łącze to 'damage notifications'. Jakby z tego zrezygnować, a informacja o stanie hp była aktualizowana raz na 2 sekundy to i lag byłby mniejszy, i bitwy bardziej krwawe :)
Z innych rzeczy - zdecydowana większość osób nie potrzebuje informacji o pozycji innych osób z własnego gangu, można by się ograniczyć do przesłania odległości.
Zreszta możemy sobie gdybać, trzeba by spojrzeć na ten kod klienta i zobaczyć co jest przesyłane, i czy jest jakiś 'battle mode', gdzie ilość informacji jest ograniczana w stosunku do tego co idzie podczas np racenia.

MKoll

  • Gość
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #23 dnia: Kwiecień 24, 2008, 18:51:02 »
Jakby z tego zrezygnować, a informacja o stanie hp była aktualizowana raz na 2 sekundy to i lag byłby mniejszy, i bitwy bardziej krwawe :)
Z innych rzeczy - zdecydowana większość osób nie potrzebuje informacji o pozycji innych osób z własnego gangu, można by się ograniczyć do przesłania odległości.

To o czym piszesz to poziom skomplikowania - powiedzmy - Navy Field.

iniside

  • Gość
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #24 dnia: Kwiecień 25, 2008, 09:41:37 »
IMO drastyczne ograniczenie laga jako takiego w EVE bez diametralnych zmian w samej architekturze serwera bedzie poprostu nie mozliwe. Mysle, ze juz na etapie projektowym w CCP, poprostu czegos takiego nie wzieto pod uwage (a z drugiej strony koszty).
1. Kazdy region, jest na "osobnym" klastrze. Tzn. jest osobną instancja serwera, z tego co pamietam. To jest bład, regiony sa duze, zbyt duze. To ze w wiekszosci puste to nic, ale duzo wydajniejsze byloby instancjowanie, kazdego obszaru albo systemu. Bo tak jesli pada pojedynczy system, to prawdopodobnie pociagnie za soba cala reszte..
2. Poprawcie mnie jesli sie myle, ale wiekszosc operacji jest przeprowadzana na bazie danych ? Nie zebym sie czepial, ale powinno sie tego unikac (chociaz pewnie w tedy jeszcze nikt o tym tak powaznie nie myślał), bo baza danych raz ze jest waskim gardłem, dwa ze zbyt czeste zapytania do bazy potrafia zajechac nawet najpotezniejsze maszyny. W miare mozliwosci wszystko powinno byc cachowane do ramu, i tam powinno sie wszystko odbywac. Gorzej jak padnie serwer w tedy, cala informacja jest stracona do czasu z przed pobrania z bazy. Ale mozna by np. na osobym serwerze zrobic druga baze w ktorej bylby poprostu zapisywany aktualny stan, tego co sie dzieje, zeby nie obciazac glownego serwera bazodanowego.
3. Tak naprawde ilosc przesylanych danych to najmniejszy problem przy aktualnej szybkosci lacz, wrecz pomijalny.
Wąskie gardło, to w dalszym ciagu kompromis pomiedzy zajechaniem serwera przez baze danych, a jak najczestej jej akualizacji, zeby w razie padu serwera mozna bylo wrocic do jak najnowszego stanu rzeczy. Bo niestety przy bitwie >400 okretow nawet zapisywanie aktualnych zdarzen co 10 sekund (czyli wykonywanie kolejnych wolnych zapytan INSERT, SELECT itd), skutecznie spowolni serwer..
Najlepszym rozwiazniem byloby ograniczenie wielkosci regionow. Bo to nie tylko ze w czasie bitwy, taki serwer musi sobie radzic z zapytaniani z calej okolicy, chocaz moge sie mylic :E.

Ellaine

  • Gość
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #25 dnia: Kwiecień 25, 2008, 12:49:42 »
1. Masz racje że tak powinno być i tak jest. Jedna fizyczna maszyna w klastrze obsługuje od 1 systemu do bogdajrze konstelacji czy może nawet regionu.

2. Owszem, mylisz się ;) Kiedy strzelam do wrogiego BSa, to całe zdarzenie, HPki i parametry celu są w pamięci noda, nie w bazie. Nie wiem kiedy dokładnie zapisują się i wczytują, niemniej krytyczne obciążeniowo operacje są w pamięci. Baza jest odciążana o tyle, że jest jedna i centralna a nie osobna dla systemów. Jest to raczej oczywiste z punktu widzenia projektowania, CCP mówiło o tym kiedyś pobierznie na forach. A dowodem na to że nie jest tak jak mówisz jest fakt, że Eve nadal działa i można się wydokować w czasie poniżej 3 godzin.

3. Ale są ograniczone.

Problemem z rozłożeniem obciążeń jest ten szczegół, że fizyczne nody są przypisane systemom/konstelacjom/regionom ręcznie, w czasie rekonfiguracji podczas downtime. Nie potrafią dynamicznie się przełączyć na obsługę mniejszego lub większego obszaru, w każdym razie nie porafiły kiedy ostatnio czytałem wypowiedzi CCP o problemach z wydajnością. Ale może się to zmieniło bo mówili też, że nad tym ostro pracują, a było to ponad pół roku temu.
Jeśli nie poprawili, to po prostu dużo większy lag jest w bitwach niezapowiedzianych, których CCP nie przewidziało. W miejscach gdzie CCP spodziewa się bitwy, tudzież w innej Jicie, jest już przypisany osobny node do systemu i jest jako tako.

Problem drugi polega na tym, że CCP nie potrafi(ło?) przpisać więcej niż 1 noda na system. Gdyby potrafili, moc obliczeniowa jednego systemu rosłaby do potencjalnie wielkich rozmiarów i teoretycznie mogłoby to ciągnąć wiele tysięcy w jednym systemie. Ale już niekoniecznie w jednym gridzie - tu właśnie tkwi problem. Żeby to zrobić, musieliby mieć kilka komputerów z wirtualnie współdzielonym ramem zawierającym np tablice ze statkami i ich parametrami, z których mikro-wątek każdego zdarzenia ("aktywuj laser!") mógłby sobie pobrać np ile HPków ma jeszcze cel żeby sprawdzić czy już wygenerować zdarzenie "boom" czy nie. CCP albo nie potrafi tego zrobić w ogóle (co możliwe), albo (co bardzo prawdopodobne) straty wydajności na dostępie do wspólnego ramu po sieci (nawet jeśli to super szybka sieć klastra) zarzynają ten koncept.

Problem trzeci polega na tym, że ilość obliczeń na np jakieś bumpowanie obiektów etc, wzrasta w najlepszym wypadku n*log(n) do ilości obiektów, czyli szybciej niż liniowo. Co oznacza że do bitwy na dwa razy większą ilość statków trzeba więcej niż dwukrotnie zwiększyć moc obliczeniową.

Problem piąty polega na tym że w CCP nie pracuje najwyraźniej nikt tak mądry żeby rozdzielić połączenie "nawigacyjne", do zdarzeń w kosmosie, od połączenia obsługującego rynki, itemki i inny syf. W tym temacie nie istnieją gridy i nlogn-owe wzajemne interakcje i spokojnie możnaby inaczej rozłożyć klaster niż są ułożone systemy. Gdyby istniała taka opcja, to rynek i chat w Jita działałyby płynnie i dałoby się tam normalnie latać.

Problemów jest pewnie więcej :)


Qreg

  • Gość
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #26 dnia: Kwiecień 25, 2008, 13:37:51 »
Spojrzcie na to z troche innej strony, taka gra MMO jest niczym innym jak systemem ze zmiennymi opoznieniami, bo pakiety od kazdego z uczestników bitki docieraja do noda z roznym opoznieniem i tego CCP nigdy nie przeskoczy.

Te zmienne i niezależne od nich opoznienia sprowadzaja sie do laga, pominięcie tego przyczyniłoby sie do desynców co i tak niestety czasem sie zdarza. I tak naprawde jest to niezależne od devow i moc obliczeniowa nodów ma tu drugorzędne znaczenie.

iniside

  • Gość
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #27 dnia: Kwiecień 25, 2008, 13:44:46 »
Cytuj
Jedna fizyczna maszyna w klastrze obsługuje od 1 systemu do bogdajrze konstelacji czy może nawet regionu.
No wlasnie o to mi chodziło, ze cały region dla jednej maszyny to za duzo, zdecyowanie :D.
Ale z drugiej strony stawianie osobnego serwera na kazdu ykład słonczeny, byłoby nieopisanym wręcz marntotrawieniem zasobów..
Cytuj
3. Ale są ograniczone.
No tak, ale jakos niechce mi sie wierzyc w obliczenia mowiac o wyslyniu danych w ilosci >5MB per client..
Podstawowe akcje (strzelaj, orbituj, lec, stoj), mozna zmieścić w paru bitach wielkiej filozofii nie ma.
Pozatym jesli jest duza bitwa nie trzeba kazdego osobno informowac iile statek ma HP (informuje sie tylko tego co ma namierzony dany okret inne clienta wogole nie interesuja). HP okretu da sie zapisac w maksymalnie 8bajtach. To i tak bedzie za duzo.
Teraz pomyslmy wraz ze strzałem jest przesylany typ, pozycja, itd.
Typ działa/amunicji/okretu (bonusy), da sie zapisać na 5 bajtach (dla kazdego z osobna), wkoncu jedyne co bedzie przysylane to ID przypisane do kazdego elementu, wszystkim innym zajmuje sie serwer, i znowu wysyła ID, które klient przypisuje do odpowiedniego elementu. (a w kazdym razie ja bym to tak zrobił gdybym projektował serwer).
Pseymistycznie rzecz biorac liczba danych wysyłanych/odbieranych moze urosnac do 1MB ale to ekstremalnych przypadkach imo. (oczywiscie na jednego klienta). Co i tak wydaje mi sie liczba mocno zawyzona :P.

Ellaine

  • Gość
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #28 dnia: Kwiecień 25, 2008, 14:06:53 »
Nie przesadzajmy z tymi 5 bajtami, prawdopodobnie wysyłany jest typeID znany z bazy danych, a jest to conajmniej 4bajtowy int, czyli taki strzał to by było
4 bajty - rodzaj statku
4 bajty - rodzaj działa
4 bajty rodzaj ammo
tyle że raczej nie jest to wysyłane, z klienta wystarczy wysłać event "activate high slot 1" (serwer musi przecież wiedzieć co mamy w którym slocie) a z serwera "zadales 523 damage obiektowi 43444444" (klient musi przecież ten obiekt mieć załadowany).

Wolver

  • Gość
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #29 dnia: Kwiecień 25, 2008, 14:21:58 »
Rodzaj ammo, broni, poziom skilla, implanty, fleet bonus. W międzyczasie mogą dziać się różne rzeczy - ktoś offline'uje lub włączy moduł, ktoś uruchomi ganglink, squad booser wyleci z systemu, crystal w laserze się zużyje.. A np. info o HP celu trzeba nierzadko wysyłać kilkuset osobom, bo mają dany cel namierzony. Drony też po drodze trzeba policzyć, a także skutki działania rigów na broń, drony, szybkość, zwrotność, tracking, overload..

Nie upraszczajmy tego zbytnio.

iniside

  • Gość
Odp: Wielkie bitwy wreszcie możliwe ? + rożne
« Odpowiedź #30 dnia: Kwiecień 25, 2008, 15:31:52 »
Przesadziles. Wystarczy wysłać ID gracza,i na tej podstawie wiekszoc rzeczy o ktorych mowisz jest wczytywane bezposrednio z serwera. Chyba nie myslisz ze poziom skilla, bonus etc sa trzymane po stronie klienta ?
IMO w czasie walki cały pakiet danych dla pojedynczego klienta to maks 20kB. A i to wyglada na za duzo.