Bo pytasz się agentów do których masz za niski standing (twoja renoma wśród pracodawców). Standing podnosisz wykonując misje najpierw dla najsłabszych agentów, a dopiero dzięki jego podniesieniu dla tych o wyższym quality, a następnie o większym levelu. Na początku gry startujesz u agenta szkoleniowego i jednocześnie dostajesz namiar na agenta EVENT. Wykonanie 10/10 misji dla EVENT daje gwarancję dostępu do sporej ilości agentów level 1 w obrębie własnego empire np Gallente oraz do niektórych agentów strony przeciwnej nawet jeżeli popełniłeś sporo błędów, zawaliłeś zadania itp. Bez wykonania EVENTu masz mniejszy wybór na start, ale wciąż wystarczający do podjęcia misji u agentów lev 1 ze słabym, ujemnym quality. Robiąc ostatnią misję EVENT (transport) trafiasz do stacji z agentem level 1 od którego możesz i powinieneś zacząć karierę. Każda wykonana misja podnosi standing do agenta dla którego pracujesz (dużo), do korporacji dla której pracuje agent, a tym samym ty (średnio) i w końcu podnosi się też standing do empire dla którego wykonujesz zadania (mało). Rosnący stading w korporacji pozwala łatwiej znaleźc zatrudnienie u innych agentów tej samej korporacji. Rosnący standing do empire ułatwia zatrudnienie wszędzie w obrębie jego jurysdykcji. Można też brać wrogie misje np Jako Amarr mogę zazwyczaj wziąść misje wojskową od Matarów i polegającą na zaatakowaniu Amarrów. Oczywiście wykonywanie wrogich misji wiąże się ze stratą standingu u sojuszników.
Aby w łatwy sposób odszukać osiągalnych agentów kliknij na info dowolnej korporacji i wyświet jej agentów. Będa należeli do różnych dywizji np wojskowych lub cywilnych. Część z nich będzie oznaczona jako "available". Własnie spośród takich osiągalnych agentów wybierz sobie jakiegoś. Kliknij "Set destination" i wyśiwetl mapę aby zlokalizować gdzie jest taki agent. Jeżeli blisko i w security system powyżej 0,4 to możesz leciec wykonać zadanie. W security poniżej 0,5 możesz byc celem dla innych graczy aczkolwiek w niczym to nie przeszkadza, a dodatkowe ryzyko i pierwsze pojedynki PVP są lepszą atrakcją niż warpowanie szkółka - veldspar - szkółka. Skoki w low secu od bramy do stacji i ze stacji na misję są na 90% bezpieczne. Ryzyko walki z innymi graczami pojawia sie głównie na pasach asteroid gdzie piraci polują na górników i turystów. Belty asteroid są pierwszym miejscem gdzie sam powinieneś się uczyć napadać na innych graczy zaraz po wyszkoleniu skili na weby i scramble. Wyobrażenie, że czekają tam uber źli i mocni piraci jest zazwyczaj błędne. Większośc to nowi gracze ja ty, zwykli górnicy lub początkujący piraci.
Wybór startowych agentów jest związany z wybranym typem kariery postaci, ale na dłuższą metę do niczego nie zobowiązuje. Większość misji i tak polega na walce, albo gdzieś na bramie transport kończy się walką