Autor Wątek: Wywiad z Magnusem Bergssonem  (Przeczytany 6614 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Wywiad z Magnusem Bergssonem
« dnia: Marzec 14, 2007, 23:10:28 »
Tutaj: http://www.mmorpg.com/gamelist.cfm/setview/features/loadFeature/1161/gameID/14 jest wywiad z jednym z głównych developerów CCP. Potwierdzają wprowadzenie Vivoxa w patchu w przyszłym tygodniu, jest kilka słów o łażeniu po stacji oraz news że CCP będzie robiło MMORPG opartą na WhiteWolfowym Świecie Mroku.
Przedwieczny.

Rashgar

  • Gość
Odp: Wywiad z Magnusem Bergssonem
« Odpowiedź #1 dnia: Marzec 15, 2007, 08:59:52 »
Żegnaj EVE! Niech żyje WoD!
Co prawda jeszcze parę latek, ale... ;]

Ellaine

  • Gość
Odp: Wywiad z Magnusem Bergssonem
« Odpowiedź #2 dnia: Marzec 15, 2007, 10:43:03 »
Rzeczywiscie, CCP samo sobie zabierze sporo graczy z Eve i samo sobie zrobi tym WoWem konkurencje. Niektorzy graja w Eve bo lubia kosmos (i zostana) inni bo lubia Pvp (tez zostana) ale czesc bo lubi podejscie CCP do gier i wizje swiata kreowanego w duzym stopniu przez graczy. I spora ich czesc sie przeniesie.

I dobrze, bo potencjal Eve jet ograniczony i po powiedzmy milionie graczy, kazdy dodatkowy trafia na przeludnienie na pojedynczym serwerze.

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: Wywiad z Magnusem Bergssonem
« Odpowiedź #3 dnia: Marzec 15, 2007, 10:50:23 »
No cóż. WoD to pieśń odległej przyszłości - jak powiedział, jest dopiero w fazie koncepcyjnej czyli minimum 3 lata do bety. Minimum. Kto wie co będzie z Eve za 3 lata?
Poza tym World of Darkness ma swoją specyfiką i moim zdaniem będzie adresowany do zupełnie innej grupy odbiorców. W pierwszej chwili może rzeczywiście odciągnie część graczy od Eve, ale są to (albo raczej będą) tak różne gry, że w dalszym okresie czasu nie będą powodowały zbyt wielu rozterek u graczy :)
Imo.
Przedwieczny.

Blaster

  • OLD BUFU
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Blaster Kroms
  • Korporacja: State Protectorate
Odp: Wywiad z Magnusem Bergssonem
« Odpowiedź #4 dnia: Marzec 15, 2007, 10:55:34 »
Minie martwi cos innego a mianowicie przeniesienie czesci "sil" zapalu i uwagi producenta na inna gre napeno odbije sie negatwnie na eve  :( a gracze jak cha niech ida  :P

Rashgar

  • Gość
Odp: Wywiad z Magnusem Bergssonem
« Odpowiedź #5 dnia: Marzec 15, 2007, 11:41:12 »
Ale to nie tak do końca blaster. Bo przecie dostali wsparcie łącząc się z White Wolfem. Czyli mają 2x więcej ludzi ;]. A tak na serio, to zapewne koncepcją będą się zajmować przede wszystkim ludzie z WW.

korpusz

  • Gość
Odp: Wywiad z Magnusem Bergssonem
« Odpowiedź #6 dnia: Marzec 15, 2007, 11:50:23 »
Sądzę, że CCP nie ubije kury znoszącej złote jajka jaką jest EVE i nie pozwolą sobie na, żadne  przestoje w rozwoju EVE po to aby stworzyć inną grę.

Blaster

  • OLD BUFU
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 349
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Blaster Kroms
  • Korporacja: State Protectorate
Odp: Wywiad z Magnusem Bergssonem
« Odpowiedź #7 dnia: Marzec 15, 2007, 11:55:26 »
A tak na serio, to zapewne koncepcją będą się zajmować przede wszystkim ludzie z WW.

Koncepcja tak ale napisaniem gry to juz programisci a ci najlepiej przydali by sie poprawiajac bugi i lagi w eve 8)
Zobaczy jak CCP uda sie nowy silnik graficzny i wczesniej zaimplementowanie voice komunikatora ;)

Sotharr

  • Gość
Odp: Wywiad z Magnusem Bergssonem
« Odpowiedź #8 dnia: Marzec 15, 2007, 11:56:52 »
Ale to nie tak do końca blaster. Bo przecie dostali wsparcie łącząc się z White Wolfem. Czyli mają 2x więcej ludzi ;]. A tak na serio, to zapewne koncepcją będą się zajmować przede wszystkim ludzie z WW.

White Wolf to wydawca podręczników i innych materiałów do RPG, a nie producent oprogramowania. Dlatego te dwie firmy zawarły umowę, bo każda ma coś, co przyda sie drugiej. WW może opracowywać koncepcję gry, ale jej tworzenie należy do CCP. I to sie odbije na Eve. Niewykluczone, że najlepsi programiści zostaną przesunięci do pracy nad nowym projektem. WoD jest przeznaczony dla masowego odbiocy i jeśli odniesie sukces, to taka gra niszowa jak Eve na 100% pojdzie w kąt.

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: Wywiad z Magnusem Bergssonem
« Odpowiedź #9 dnia: Marzec 15, 2007, 12:12:50 »
Takie samo czarnowidztwo było jak otwierali Serenity (dla nie wiedzących - serwer dla Chińczyków).  :2funny:
Jakoś się nie spełniło, bo podzielili team programistów, dokoptowali nowych ludzi i koniec końców wyszło to grze na dobre. To samo zrobią z WoDem.
A poza tym, przecież nie odetną sobie źródła dochodu jakim jest Eve, dopóki nie wystartuje WoD. Czyli przynajmniej część zespołu zostanie i dalej będzie rozwijać flagowca CCP. A skoro tylko część zespołu przejdzie do WoD, to imo rozwój Evki najwyżej odrobinę przyhamuje, zanim nowi programiści się nie wdrożą.
Przedwieczny.

Ar Yasel

  • Gość
Odp: Wywiad z Magnusem Bergssonem
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 15, 2007, 12:14:00 »
Jeśli EVE pójdzie w kąt to przyjdzie nam się przesiąść na    http://www.fl-tw.com/Infinity/index.php

Rashgar

  • Gość
Odp: Wywiad z Magnusem Bergssonem
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 15, 2007, 17:40:00 »
@ Sothar:
Zawsze mi się wydawało, ze WoD nigdy nie był masowy jako system RPG. I raczej jako MMORPG również masowym nie będzie. Bo jaka gra po WoWie będzie mogła być bardziej masowa? Jestem w stanie się założyć, że CCP doskonale o tym wie i dlatego postawi znów na grę niszową, ale w trochę innej niszy - fanów papierowego WoDa. To chyba jedyna rozsądna droga na rynku w tym momencie.
Zresztą... Kto w ogóle powiedział, że WoD ma być dla masowego odbiorcy?

Ellaine

  • Gość
Odp: Wywiad z Magnusem Bergssonem
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 15, 2007, 18:31:28 »
WoD byl i jest masowy. Mroczni niewidoczni oh-angst-oh-depression "ah musze zabijac by istniec to straszne czy moge juz wpisac sobie kropke sily woli za odgrywanie?"  to druga najwieksza grupa rynkowa po 18-levelowych zlodziejach-paladynach "zadaje srednio 217 obrazen na runde a ty nie". W czasach szczytowej formy WoDa niszowi to byli ludzie pokazujacy sie na konwencie bez Ankh i makijazu :) Warhammer razem z figurkami, choc figurki sa calkiem popularne a RPG wcaje znane, jest malutki przy WoDzie.
Do niszowej rodziny systemow nie wyszlyby setki dodatkow o nowo odkrytych ale starozytnych i arcypoteznach rasach tchorzefretkolakow az do momentu, ze po podliczeniu na swiecie jest tyle nadnaturali ze nie ma miejsca na smiertelnikow.
Oczywiscie byl niszowy kiedy wchodzil na rynek, jak wiekszosc rzeczy na swiecie.

I nie mam na mysli ze nie lubie WoDa, bo lubie.
« Ostatnia zmiana: Marzec 15, 2007, 18:43:42 wysłana przez Ellaine Tash-Murkon »

Kalressin

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 453
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: j/w
  • Korporacja: Pewnie nadal Vide :p
  • Sojusz: A gdzie vide jest tak w zasadzie?
Odp: Wywiad z Magnusem Bergssonem
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 15, 2007, 21:20:06 »
Ja mam jeszcze gorsze mysli :
-hej  musimy robic engine i koncepty do WoD  i nie starczy nam czasu na EVE, co zrobimy?
-Ba, wezmiemy sobie  ten engine i pozwolimy w eve chodzic po stacjach i robic glupie emotiony do siebie, niech sie ciesza ze cos dostali :P "

Ellaine

  • Gość
Odp: Wywiad z Magnusem Bergssonem
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 15, 2007, 21:40:29 »
Eve ma okolo 200 czy 300 tys subskrybentow. Kazdy placi okolo powiedzmy 12$ miesiecznie (jak kupuja roczne abonamenty) do 15$. To daje najmniej 2.5 miliona dolarow miesiecznie.To fundusz wystarczajacy na zatrudnianie setek ludzi i CCP zatrudnia setki ludzi. Ale setki moga pracowac przy contencie, grafice etc. Serce systemu to kilkanascie osob, gora kilkadziesiat, ktore sa w stanie naprawic buga albo dodac nowy bajer. Wiecej sie nie da z powodu natury projektow informatycznych, od pewnego progu rzucanie nowych ludzi w temat powoduje wiecej bledow a nie mniej.
CCP polaczone z WW z palcem w pupie stac na zlozenie nowego, 100 osobowego zespolu do nowej gry nie ruszajac starego. Tzn - moze i ruszajac testerow, grafikow, GMow, ale nie ludzi ktorzy moga usunac bugi.

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: Wywiad z Magnusem Bergssonem
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 16, 2007, 15:14:12 »
Kilka innych artykułów powiązanych z Eve i Games Developers Conference:
Finacial Times
Game Invasion (film)
MacWorld
RPGamer
TenTonHammer - drugi wywiad z Brgssonem
The Escapist
Przedwieczny.

vulor

  • Gość
Odp: Wywiad z Magnusem Bergssonem
« Odpowiedź #16 dnia: Marzec 16, 2007, 15:44:26 »
Wywiad z Magnusem Bergssonem na /.