Autor Wątek: Zmiany na lepsze, zmiany na... gorsze  (Przeczytany 7531 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Assari

  • Gość
Zmiany na lepsze, zmiany na... gorsze
« dnia: Styczeń 17, 2007, 12:47:01 »
EVE się zmienia, każdy nowy patch wnosi sporo nowości i sporo zmian do gry. A to nowe shipy a to zmiany w statach, a to zmiany w machanice gry - np. WCSy ostanio.

Wczoraj przypadkiem byłem niemym uczestnikiem wymianyzdań między dwoma graczami na temat zmian w kwestii walki (PvP) w EVE.
Jeden z nich pisał bardzo ciekawe rzeczy, ciekawe jesli oczywiście prawdziwe. Sam nie grałem wówczas więc nie wiem jak to było. Pisał mianowicie, ze kiedyś np. asteroidy były przeszkodą, że nie mozna było strzelać z dział/missili do przeciwnika zasłoniętego przez asteroid, że mozna było wymanewrować wystrzeloną do nas rakietę ! A teraz to lipa bo nie liczą się umiejętności pilota tylko posiadane moduły. Czy rzeczywiście tak było? Dlaczego tak nie jest? Czy tak będzie w przyszłości?
Możliwość wykorzystywania asteroid jako przeszkód w strzelaniu a nie tylko przeszkód na drodze shipa bardzo by się przydała. Tak samo np. gdyby planety, moony, słońce zyskały "cielesność" i mogły być wykorzystane jako przeszkody, zeby powodowały swoisty "cień" podczas skanowania, "stojący" na drodze między probem/shipem a przeciwnikiem księżyc czy planeta powodowałby "niewidzialność" tego ostatniego na skanerze. Czy chmury (nebule) pozwalające w jakimś stopniu ukryć statek/flotę przez przeciwnikiem i możliwością jej wyskanowania.

Jakie zmiany chcielibyście zobaczyć w EVE w tym zakresie? Co Wam się marzy a czego nielubicie w obecnym modelu walki? Piszę o PvP ale w zasadzie nei widzę problemu aby te same zasady obowiązywały także podczas potyczek PvE.

Ellaine

  • Gość
Odp: Zmiany na lepsze, zmiany na... gorsze
« Odpowiedź #1 dnia: Styczeń 17, 2007, 13:15:59 »
Podobno kiedys rakiety byly pelnoprawnymi obiektami ktore mozna bylo zalockowac, i musialy spelniac standardowe wymagania jesli chodzi o bumpowanie obiektow. Usunieto to ze wzgledu na perfoemance.
Kiedys byly miny. Wycieto jest ze wzgledu na performance.
Kiedys podobno rakiety mialy promien wybuchu i ranily wszystkich w okolicy. Usunieto to ze wzgledu na naduzycia tej wlasciwosci do zabijania noobow w highsecu.
Niewielu ludzi pamieta tamte czasy bo bylo to bardzo dawno a Eve mialo wtedy nieduzo graczy.

Nie znaczy to, ze nie licza sie umiejetnosci pilota a tylko fit. Wciaz sa dobrzy i slabi piloci niezaleznie od fitu. Szczegolnie jesli chodzi o koordynacje grupy.

Ichneumon

  • Gość
Odp: Zmiany na lepsze, zmiany na... gorsze
« Odpowiedź #2 dnia: Styczeń 17, 2007, 14:49:53 »
a co ma zabijanie noobow w hi ss do pola razenia wybuchu rakiety ?? taki sam kill jak inne czyli concord rozsmarowuje typa na kawalki

KomB

  • Gość
Odp: Zmiany na lepsze, zmiany na... gorsze
« Odpowiedź #3 dnia: Styczeń 17, 2007, 22:35:31 »
dokładniej torpedy miały splash damage jak smartbomba
a miny nienadawały się od zawsze do niczego,
ze smaczkowych - można bylo sie podjumpem przenieść do stacji w regionie Jove

a graczy bywalo wtedy po ok 5k

NeX

  • Gość
Odp: Zmiany na lepsze, zmiany na... gorsze
« Odpowiedź #4 dnia: Styczeń 18, 2007, 00:08:55 »
a co ma zabijanie noobow w hi ss do pola razenia wybuchu rakiety ?? taki sam kill jak inne czyli concord rozsmarowuje typa na kawalki

Nie tak do konca. Musialyby obowiazywac takie prawa jak w przypadku smartbomby i systemow zaklocania, czyli jestes odpowiedzialny za skutki razenia obszarowego bez wzgledu na to co namierzales. Tyle ze w ten sposob Caldari nie mieli by racji bytu w shipah only rocket. Albo trzebaby ograniczyc legalnosc rakiet w podobny sposob jak innych obszarowek; a tym samym przebudowac floty Caldari i Matarow, albo zrobic tak jak zrobil CCP - ograniczyc fizyke rakiet.

Jest jeden maly haczyk. Moze i rakiety nie oddzialuja na postronnych graczy, ale wciaz wala damage do okolicznych dron i wreckow. Pare dni temu tluklem jakies nieistotne npc rownoczesnie dronami i rakietami i moje drony obrywaly czasem razem z npc od moich rakiet. To samo z wreckami. Przestalem uzywac rakiet podczas salvage, bo mi straty tylko robily w zlomie. Dlatego 100% pewnosci co do dzialania fizyki rakiet nie mam. Pewne jest tylko to, ze nie ma agresji na okolicznych graczach, ktorzy wladuja sie w radius wybuchu.

Michieru

  • Gość
Odp: Zmiany na lepsze, zmiany na... gorsze
« Odpowiedź #5 dnia: Styczeń 18, 2007, 02:00:35 »
a co ma zabijanie noobow w hi ss do pola razenia wybuchu rakiety ?? taki sam kill jak inne czyli concord rozsmarowuje typa na kawalki

A to na przyklad, ze brales kolege z korpa, kolega z korpa stawal kolo bandy noobow robiacych tutoriala przed stacja, a ty ladowales w kolege z korpa rakietami. Concord was nie ruszal a wokol radosnie eksplodowaly ibisy. Proste.

Ichneumon

  • Gość
Odp: Zmiany na lepsze, zmiany na... gorsze
« Odpowiedź #6 dnia: Styczeń 18, 2007, 07:03:00 »
nie dziwie sie ze tak duzo osob to robilo  :2funny: fun po pache  :laugh:


ale cccp spro rzeczy wyrzucilo bo im sie nie chcialo zrobic tego jak trzeba a potem wkrecaja ze performance albo naduzycia.

Ellaine

  • Gość
Odp: Zmiany na lepsze, zmiany na... gorsze
« Odpowiedź #7 dnia: Styczeń 18, 2007, 09:05:45 »
"wykrecaja sie ze performance" i "nie chcialo sie zrobic jak trzeba" to mniejwiecej to samo, przy czym raczej jest to "nie dalo" - stackless python nie jest najszybsza technologia swiata, a ostatnio sam Oveur przyznal, ze architektura jest troche slabo skalowalna i coraz ciezej sie z nia pracuje.

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: Zmiany na lepsze, zmiany na... gorsze
« Odpowiedź #8 dnia: Styczeń 18, 2007, 09:07:59 »
Jesteś pewien, że przy splashu concord nie reagował? Bo ja nie za bardzo...
Z tego co pamiętam wtedy był grid exploit pozwalający tłuc ludzi w hi i możliwość zdalnego tankowania osoby którą końkord atakował.
Miny były fajnym pomysłem, ale wyobraź sobie laga, gdy gracze wywalali np 1000 min wokół bramy, gdzie każdą minę system liczył osobno - tak jak drony.
Co do asteroidów blokujących strzelanie, zestrzeliwania rakiet itp to nie wiem. Jeśli były to przed eksodusem czyli ponad dwa lata temu.
Przedwieczny.

Raan Kern

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 863
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Raan Kern
  • Korporacja: GBTeam
  • Sojusz: C0VEN
Odp: Zmiany na lepsze, zmiany na... gorsze
« Odpowiedź #9 dnia: Styczeń 18, 2007, 11:05:36 »
Z tego co opowiadał mi Edmund, który w eve jest od początku, to strzelający był odpowiedzialny za splash damage i wszyscy bali się używać torped w hi-secu :]

Torpedy (chyba tylko ten typ rakiet) były traktowane jak każdy obiekt. Można je było namierzyć i zestrzelić. Podobno Rifter na autosach był do tego idealny ;)
Raan Kern - The Sleepkamper
[GBT] Gang Bang Team


Goomich

  • Gość
Odp: Zmiany na lepsze, zmiany na... gorsze
« Odpowiedź #10 dnia: Styczeń 18, 2007, 12:42:16 »
A po zestrzeleniu, to było małe puff, czy to torpedowe PIERDUUUUTTT na cały ekran?

Voulture

  • Gość
Odp: Zmiany na lepsze, zmiany na... gorsze
« Odpowiedź #11 dnia: Styczeń 18, 2007, 21:36:30 »
A ja słyszałem, że torpedu luchery dało sie upchnąc na naprawde małe statki :)

Ichneumon

  • Gość
Odp: Zmiany na lepsze, zmiany na... gorsze
« Odpowiedź #12 dnia: Styczeń 19, 2007, 04:56:14 »
no bo kiedys nie bylo ograniczen jak teraz i byly cale floty kestreli z cruise launcherami :D
nie mowie ze to bylo ok ;]

Goomich

  • Gość
Odp: Zmiany na lepsze, zmiany na... gorsze
« Odpowiedź #13 dnia: Styczeń 19, 2007, 11:40:27 »
Co za problem zrobic flotę Manticor? :)

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: Zmiany na lepsze, zmiany na... gorsze
« Odpowiedź #14 dnia: Styczeń 19, 2007, 11:44:08 »
W kasie :P
Kestrel - 100k (?)
Manticora - ponad 10 baniek. Trochę drogo jak na suicide team :P
Przedwieczny.

Kamoris

  • Gość
Odp: Zmiany na lepsze, zmiany na... gorsze
« Odpowiedź #15 dnia: Styczeń 19, 2007, 13:27:36 »
Wtedy jeszcze nie bylo tech2

Sir Falo

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 314
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Sir Falo
  • Korporacja: Exterminatus
  • Sojusz: Nulli Secunda
Odp: Zmiany na lepsze, zmiany na... gorsze
« Odpowiedź #16 dnia: Styczeń 27, 2007, 18:02:57 »
Hmm... No ja już od beta testów sobie latam i prawdę mówiąc, nie wszystko już pamiętam. Miny były kompletnie nieprzydatne ze względu na bardzo niski promień aktywacji min. Nawet chciałem tego używać, no ale niestety - bez zysków jakichkolwiek.
Rakiety musiałby omijać asteroidy co było naprawdę super sprawą, której kompletnie nie rozumiem dlaczego wycofali. Ale dało się strzelać przez roidy (przynajmniej jak ja grałem). Nigdy nie latałem frygami z cruise lanczerami, ale do siege można było napakować zwykłych rakiet co dawało uber wielką pojemność na te rakietki.
Szkoda, że niestety usuneli wpływ asteroidów na missle. Jeszcze było coś takiego, że gdy sie było blisko roida to nie dało się normalnie odwarpować. Trzeba było odleciec kawałek i dopiero wtedy załapał. (no i straciłęm przez to raz megasa...).

Rhovana

  • Gość
Odp: Zmiany na lepsze, zmiany na... gorsze
« Odpowiedź #17 dnia: Styczeń 27, 2007, 22:45:32 »
Rakiety musiałby omijać asteroidy co było naprawdę super sprawą, której kompletnie nie rozumiem dlaczego wycofali. Ale dało się strzelać przez roidy (przynajmniej jak ja grałem). Nigdy nie latałem frygami z cruise lanczerami, ale do siege można było napakować zwykłych rakiet co dawało uber wielką pojemność na te rakietki.
Szkoda, że niestety usuneli wpływ asteroidów na missle. Jeszcze było coś takiego, że gdy sie było blisko roida to nie dało się normalnie odwarpować. Trzeba było odleciec kawałek i dopiero wtedy załapał. (no i straciłęm przez to raz megasa...).

Nie wiem jak było kiedyś, ale jeśli turrety strzelały przez asteroidy a missile nie to sory. Jesli tak było to bardzo sie ciesze że to usunęli bo wyważyli bronie w ten sposób. Na pvp missile i tak sa do bani...