Autor Wątek: nowe modele  (Przeczytany 28266 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

regis

  • Gość
nowe modele
« dnia: Maj 09, 2006, 23:32:47 »
http://www.eve-online.com/community/pr/vista.zip

tak mniej wiecej beda wygladac modeliki w nowej wersji :] za jakies chyba pol roku, czy to w kali mieli engine zmienic?:)

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
nowe modele
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 10, 2006, 09:11:58 »
/me zaczyna zbiera? na nowy komputer :)

Megasik wymiata, a nawet apoc i skorp jako? zaczynaj? wygl?da?...
Przedwieczny.

redbart

  • Gość
nowe modele
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 10, 2006, 09:22:14 »
Esz.. dobrze ze nie teraz kiedy cierpie na chroniczny brak czasu, praca - wyjscie na miasto - spac...

:)

Ellaine

  • Gość
nowe modele
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 10, 2006, 10:19:07 »
Zdecydowanie poprawil sie wyglad statkow caldari.
Realistyczniejsze oswietlenie zdaje sie sprawiac, ze Megathron wyglada jak ciemna plama. Paskudnie.
Amarr blyszcza jeszcze bardziej. Ciekawe, ze amarrscy inzynierowie przeprojektowali pomieszczenia dla leniwych niewolnikow (to te nie opancerzone czesci statku. Umieszcza sie tam koje dla 10% najbardziej leniwych niewolnikow w celu ewolucyjnej optymalizacji jakosci zalogi.). Kiedys byly balaganiarskie ale z tego samego (zoltego) metalu, a teraz zrobili je jakies takei stalowe i porzadniejsze. Zbierznosc z ewolucja wygladu minmatarskich okretow od zlomowego do przemyslowego wskazuje na to, ze leniwi niewolnicy maja w swoich siedzibach duzo do powiedzenia na temat wystroju, zapewne w wolnym czasie wychodza w skafandrach w przestrzen i ukladaja blachy wedlug najnowszych trendow z ojczyzny.
W wersji z 2010 roku bedzie to pewnie wizualizowane :)

Kamoris

  • Gość
nowe modele
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 10, 2006, 16:43:17 »
Scorpion miodzio az sie chce polatac.
Przy okazji calkiem fajnie wyglada ten nowy bs ammarski

partridge

  • Gość
nowe modele
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 10, 2006, 18:32:34 »
Megas jak dla mnie wyglada zaje biscie masakra... no i Apoczek...

Viper

  • Gość
nowe modele
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 10, 2006, 21:16:34 »
Wyje zaje (stateczki wydoroslaly ;p )... byle tylko dobze dzialalo ...

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
nowe modele
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 12, 2006, 08:47:59 »
Cytat: "mmorpg.com"
EVE ONLINE® REVEALS THE PATH TO KALI Content System Will Empower Customers with Game Universe Destiny Control

ELECTRONIC ENTERTAINMENT EXPO, LOS ANGELES, CA -- MAY 10, 2006 -- The upcoming expansion to EVE Online—codenamed Kali—will introduce an innovative Advanced Reactive Content System (ARCS), in which the political landscape and physical borders of nation-states within the game can be altered dynamically through the collective outcome of player actions, thus directly controlling the game universe destiny and resulting storyline.

CCP will also release a newer version of the current award-winning graphics engine for EVE Online, which will take advantage of the latest DirectX 9 features to produce superior imagery and detail than the existing client. This Herculean effort requires that the game’s three hundred plus starships—each of which is composed of millions of triangles—be remodeled in ultra-high resolution. Players will then see these ships rendered by the power of per-pixel lighting, HDR, and soft-self shadowing.

"Games either provide active content, in which the player reacts to artificial changes in the game universe, or they provide reactive content, in which the entire game universe reacts to the actions that players decide for themselves," said Magnus Bergsson, CMO of CCP Games. "CCP believes strongly that the players should be the center focus of the storyline and control the evolution of the game universe. The Path to Kali will lead EVE Online to great heights in reactive content and further establish EVE Online as the premium free-form MMOG on the market today."

Parallel development of an entirely new graphics engine called "EVE Vista" is also underway. The new graphics engine—named “Trinity II”—will take full advantage of the new features and optimizations offered by DirectX 10, which will ship with the new Windows Vista OS. The highly anticipated graphics API will give Trinity II the ability to render far greater detail by leveraging the fully programmable shader pipeline and utilizing the API’s built-in instancing support. The combined technologies will allow CCP to continue building dynamic environments with visual effects that will surpass the already stunning graphical presentation of the game.

The final component of Kali will be factional warfare, in which players will have the option to align themselves with an NPC faction. Also included in the Path to Kali will be the opening of new regions in the game universe, the addition of significant exploration content, next-generation player R&D that includes reverse engineering capabilities, additional ship upgrades and player professions, the introduction of combat boosters, and the addition of new warships.

The Path to Kali will begin in Q2 2006 with the first release, and end in 2007 with the factional warfare implementation.


Wychodzi na to, ?e te modele pojawi? si? w Kali (i miejmy nadziej? ?e nie b?d? zbyt sprz?to?erne, albo, ?e b?dzie mo?na je wy??czy?), natomiast w Eve Vista b?dzie nowy ca?y silnik graficzny...
Z innych newsów wynika, ?e te nowe modele zostan? pokazane na targach E3 - co potwierdza tylko, ?e nowe modele i Eve Vista to dwie odr?bne rzeczy :)

Oryginalne teksty
Przedwieczny.

vulor

  • Gość
nowe modele
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 12, 2006, 08:56:12 »
Cytuj
will introduce an innovative Advanced Reactive Content System (ARCS), in which the political landscape and physical borders of nation-states within the game can be altered dynamically through the collective outcome of player actions, thus directly controlling the game universe destiny and resulting storyline.

Bleee jeszcze wiece polityki :)
Cytuj
Also included in the Path to Kali will be the opening of new regions in the game universe

JOVE?? :D
Cytuj
next-generation player R&D that includes reverse engineering capabilities

Mo?e wreszcie koniec monopolu na t2

Ellaine

  • Gość
nowe modele
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 12, 2006, 09:31:29 »
Wiecej polityki ale w klimatycznym wydaniu, organizowanej przez GMow - miejmy nadzieje.
Dalej beda 0.0 aliance walczace wedle wlasnego widzimisie, nadal bedziesz mogl byc aoplitycznym piratem, za to, mam nadzieje, mnostwo ludzi ktorzy teraz klepia misje i kompleksy w hi-sec, zostanie wkreconych w fajne stylowe pvp oparte na storylinie.

Jove jove :D

Monopol na t2 monopolem, wazne ze research & manu bedzie ciekawsze, bardziej skomplikowane, bardziej konkurencyjne - wiecej zabawy dla producentow :)

Ksin Khane

  • Gość
Odp: nowe modele
« Odpowiedź #10 dnia: Marzec 21, 2007, 16:06:05 »
WItam

Czy moze ktos z was zna jakas strone gdzie by byly wszystkie modele statkow w duzej rozdzielczosci ?


Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: nowe modele
« Odpowiedź #11 dnia: Marzec 21, 2007, 16:23:03 »
Polecam tri-exporter - dział programy, oraz poradnik o tworzeniu tapet i takich tam - dział poradniki,

Swoją drogą wątek sprzed roku, a nowych modeli jak nie było tak nie ma :)
Przedwieczny.

Ksin Khane

  • Gość
Odp: nowe modele
« Odpowiedź #12 dnia: Marzec 21, 2007, 18:01:17 »
Dzieki za szybka odpowiedz juz sie biore za czytanie tegoz poradnika .

White_Haven

  • Gość
Odp: nowe modele
« Odpowiedź #13 dnia: Marzec 31, 2007, 12:50:20 »

roofi

  • Gość
Odp: nowe modele
« Odpowiedź #14 dnia: Marzec 31, 2007, 14:09:20 »
Tiaaaa, nowe modele będą.... w 2008 :tickedoff:

co się pieklisz ? spójrz na to z tej strony że, dają Ci czas na zakup lepszego sprzętu dyskretnie uprzedzając o tym, dodatkowo masz czas na wyciąganie skili na 5lvl tak żeby kiedyś po wprowadzeniu T III statków mieć do nich bliżej  O0

optymizmu minmatarze  ;)

Goomich

  • Gość
Odp: nowe modele
« Odpowiedź #15 dnia: Marzec 31, 2007, 14:43:49 »
co się pieklisz ? spójrz na to z tej strony że, dają Ci czas na zakup lepszego sprzętu dyskretnie uprzedzając o tym, dodatkowo masz czas na wyciąganie skili na 5lvl tak żeby kiedyś po wprowadzeniu T III statków mieć do nich bliżej 

A jakich skilli trzeba będzie mieć w Science?  :buck2:

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: nowe modele
« Odpowiedź #16 dnia: Maj 24, 2007, 19:35:00 »
Przedwieczny.

Goomich

  • Gość
Odp: nowe modele
« Odpowiedź #17 dnia: Maj 24, 2007, 20:28:08 »
To podpucha, ten jest symetryczny. :)

korpusz

  • Gość
Odp: nowe modele
« Odpowiedź #18 dnia: Maj 25, 2007, 08:15:21 »
Mona X mam nadzieje, ze masz racje bo nie ciekawie to wyglada ;)

Tak sobie czytam i cyz przypadkiem to nie jest Nighthawk ??
« Ostatnia zmiana: Maj 25, 2007, 08:33:52 wysłana przez korpusz »

Venzon 2003

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 893
  • Mistrz Nekromancji
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Venzon 2003
  • Korporacja: BUFU
  • Sojusz: CartelDOTpr0
Odp: nowe modele
« Odpowiedź #19 dnia: Maj 25, 2007, 09:01:45 »
ferox ale symetryczny :D
While i fully endorse this plan i somehow feel that beach-bunnys wont tremble of fear^^

korpusz

  • Gość
Odp: nowe modele
« Odpowiedź #20 dnia: Maj 25, 2007, 09:44:42 »
jak zrobia symetrycznego ravena to chyba sobie evke odpuszcze ;)

marcoos

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 630
    • Zobacz profil
Odp: nowe modele
« Odpowiedź #21 dnia: Maj 25, 2007, 10:29:45 »
jak zrobia symetrycznego ravena to chyba sobie evke odpuszcze ;)

A mnie właśnie denerwował brak symetrii - a już niektóre shipy były imho udziwniane na siłę. Ostatnie liftingi shipów mnie osobiście odpowiadają... Tylko co zrobić z takim apokiem albo armagiem? :) (te zawsze były "symetryczne inaczej") :)
Bermuda Syndrome [BAS-3]

Assari

  • Gość
Odp: nowe modele
« Odpowiedź #22 dnia: Maj 25, 2007, 12:44:20 »
Ja nie mogę jeszcze nijak zrozumieć tendencji do posiadania przez znakominą większość shipów x-nastu silników i silniczków  ???
Fregaty, deski, cruzy powinny miec, jeden góra dwa silniki, większe shipy trzy, cztery, no jakieś odosobnione przypadki z inna ilością. Te modele shipów posiadające mnóstwo silniczków wyglądaja po prostu głupio. Nie mówiąc o tym, że dodatkowo obciążają system sprawami związaymi z wizualizacją tych wszystkich ognistych smug z nich buchających. Podczas gry wystarczyłoby takjak to jest w realu np. z samolotami mysliwskimi zmienić kolorystykę tych "ogni" buchających z silników i/lub nieco ich krztałt żeby zobrazować fakt lecenia na normalnym napędzie, AB czy MWD.

Ellaine

  • Gość
Odp: nowe modele
« Odpowiedź #23 dnia: Maj 25, 2007, 12:52:48 »
Kolorystyka zalezy od typu napedu a ten zalezy od rasy. Lecenie na AB/MWD obajwia sie wiekszym swieceniem i dluzsza kreska.

Duzo silnikow da sie latwo wytlumaczyc - moze w tej fizyce taniej jest zbudowac duzo malych silnikow niz jeden duzy? :) Asymetrii statkow juz nie bardzo idzie wytlumaczyc.

Wszystko to tak naprawde kwestia widzimisie artysty. Statki zgodne z filzyka i ekonomia mialyby raczej nieciekawe ksztalty bliskie kulce.

Gwenneth

  • Gość
Odp: nowe modele
« Odpowiedź #24 dnia: Maj 25, 2007, 18:39:59 »
Wszystko to tak naprawde kwestia widzimisie artysty. Statki zgodne z filzyka i ekonomia mialyby raczej nieciekawe ksztalty bliskie kulce.
Nic bardziej mylnego. Asymetryczne statki w EVE sa jaknajbardziej zgodne z fizyka. W prozni nie istniejeja sily oporu. Niewazne jaki ksztalt ma statek, jego wlasnosci, ze tak to nazwe "aerodynamiczne" beda niezmienne (ksztalt liczy sie dopiero wtedy gdy obiekt wejdzie w atmosfere planety (lub gdy istnieje prawdopodobienstwo zderzenia z jakimis obiektami).

Blutbart

  • Gość
Odp: nowe modele
« Odpowiedź #25 dnia: Maj 25, 2007, 19:00:20 »
Nie tylko o aerodynamikę chodzi... ważnym czynnikiem jest rozłożenie masy względem napędu. Stąd kulka.

NeX

  • Gość
Odp: nowe modele
« Odpowiedź #26 dnia: Maj 25, 2007, 19:09:03 »
Przy prędkościach relatywistycznych pojęcie próżni we wszechświecie, to czysta fikcja. Kosmos po zbliżeniu się do bariery swiatła zamieniłby się dla obiektu fizycznego jakim jest statek w gęstą zupę, a nie próżnię, nie wspomniawszy o ogromnej ilości mikrozderzeń ze smieciem asteroid. Większe z litości nad astronautami pomińmy milczeniem. Kosmos nigdy nie był i nie jest pusty, a to co jest próżnią dla organizmu białkowego dla statku lecącego z ogromna prędkośią będzie równie niebezpieczne jak atmosfera dla zwykłego myśliwca. Dlatego musimy z góry zakładać, że te nasze uber shipy są niesamowicie chronione tymi swoimi shieldami, inaczej byłoby z nimi cienko za pierwszą orbilą systemu.

Ellaine

  • Gość
Odp: nowe modele
« Odpowiedź #27 dnia: Maj 25, 2007, 19:37:13 »
Te statki wogole nie lataja z predkosciami relatywistycznymi.
Albo lataja z predkosciami o jakie moga sie pokusic atmosferyczny samolot, albo z nadswietlna warpuja po przestrzeni metrycznej inaczej.
Ogolnie to fizyka, jak w wiekszosci kosmicznych strzelanek, jest delikatnie mowiac umowna.

litestep

  • Gość
Odp: nowe modele
« Odpowiedź #28 dnia: Maj 26, 2007, 13:42:21 »
Statki miały by kształt kulki z prostego powodu-> stosunek powierzchnia/objętość. A im mniejsza powierzchnia tym łatwiej wpakować tam gruby armor czy mocny shield.
W sumie ciekawie by była jakby CCP zrobiło damage od mikroroidow dla struktury, kiedy ktoś ze statku zdjął już armor i shield -> taki statek powinien prędzej czy póżniej sam eksplodować :)

iniside

  • Gość
Odp: nowe modele
« Odpowiedź #29 dnia: Maj 26, 2007, 23:43:14 »
Wlaczajac sie do dyskucji nt. symetrycznosci, to nie jest tak ze jak proznia to statek moze miec ksztalt 18 katu o dowolnie wybranych wierchołkach (;
1. Niesymetryczne rozmiesznie silników (jak ma to miejsce w sporej czesci statków Cladari), powinno powodować nietablinosc statku i utrudniać sterowanie. Oczywiscie mozna zalozyc ze silniki sa roznej mocy, jednak patrzac po romiarach, takie zalozenie jest bardzo naciagane (;. Innymi slowy bez systemów stabilizowania okretu, ktory dodatkowo bedzie obliczał przeciazenie na jedna strone, dostoswoujac moc silników, takie cos latało by jak bumerang, a chyba prosciej jest zrorbic symetryczny stateczek, niz pchac w nieg drogie systemy :D
2. Porazaiczne, ale symetryczny statek poprostu latwiej zbudowac.

A tak odonoscie Trinity, osobiscie bym chciał zeby:
a) poprawili wybuchy rakiet (widział ktos z was kiedys plaska fale uderznieowa, zwlaszcza w kosmosie ?)
b) poprawili wybuch po bezposrednim kontatkcie kadłub_takieta
c) poprawili wyglad tarczy, tzn. inaczej niech go wkoncu dodadza. Jak statek ma Shield, to logiczne ze jest on na zewnatrza statku i nie ma bezposredniej stycznosci a kadłubem. Wg. mnie to dziwne, statek ma full shielda, a obrywa bezposrednio w kadłub (;
d) poprawić animacje ramych rakiet, ich wyglad itd.
e) ale i tak najwaszniejsze jest ich wybuch (taki bardziej realistyczny no wiecie o co chodzi :D) i dodanie tarcz.

Fedajkin

  • Gość
Odp: nowe modele
« Odpowiedź #30 dnia: Maj 29, 2007, 09:35:46 »
1. Niesymetryczne rozmiesznie silników (jak ma to miejsce w sporej czesci statków Cladari), powinno powodować nietablinosc statku i utrudniać sterowanie.
A niby dlaczego? Co by powodowało opory i brak sterowności? Troszkę się zapędziłeś.. to co piszesz jest tak samo fikcją literacką, jak działanie non stop silników napędzających statek, co w realiach próżni (bez oporowych) powodowałoby rozpędzanie się statku przez cały czas lotu.
Oczywiscie mozna zalozyc ze silniki sa roznej mocy, jednak patrzac po romiarach, takie zalozenie jest bardzo naciagane (;.
Wcale nie, silnik różnej mocy i skierowane w różne strony mogą służyć za silniki manewrowe...
Innymi slowy bez systemów stabilizowania okretu, ktory dodatkowo bedzie obliczał przeciazenie na jedna strone, dostoswoujac moc silników, takie cos latało by jak bumerang, a chyba prosciej jest zrorbic symetryczny stateczek, niz pchac w nieg drogie systemy :D
A ty cały czas brniesz w systemy kontroli lotu statków, na które działają siły przeciwne, siły tarcia i siły ciążenia.

1A tak odonoscie Trinity, osobiscie bym chciał zeby:
a) poprawili wybuchy rakiet (widział ktos z was kiedys plaska fale uderznieowa, zwlaszcza w kosmosie ?)
A jaki wpływ ma symetryczność w kosmosie? Fala uderzeniowa jak najbardziej ale nie dyskowa jak ma to miejsce a kulista...
b) poprawili wybuch po bezposrednim kontatkcie kadłub_takieta
Tak źle to nie wygląda ale też do poprawy by się zdało...

Ogólnie, dywagacja strasznie niespójna i merytorycznie błędna...

Fizyk

  • Gość
Odp: nowe modele
« Odpowiedź #31 dnia: Maj 29, 2007, 10:33:52 »
Przy prędkościach relatywistycznych pojęcie próżni we wszechświecie, to czysta fikcja. Kosmos po zbliżeniu się do bariery swiatła zamieniłby się dla obiektu fizycznego jakim jest statek w gęstą zupę, a nie próżnię, nie wspomniawszy o ogromnej ilości mikrozderzeń ze smieciem asteroid. Większe z litości nad astronautami pomińmy milczeniem. Kosmos nigdy nie był i nie jest pusty, a to co jest próżnią dla organizmu białkowego dla statku lecącego z ogromna prędkośią będzie równie niebezpieczne jak atmosfera dla zwykłego myśliwca. Dlatego musimy z góry zakładać, że te nasze uber shipy są niesamowicie chronione tymi swoimi shieldami, inaczej byłoby z nimi cienko za pierwszą orbilą systemu.

I tak i nie. Po pierwsze jak się lepiej zastanowić to wcale nie byłaby to zupa po prostu taki wszechświat nadal byłby niesamowicie pusty ale fakt że zderzenie z czymkolwiek przy takiej prędkości miałoby przykre konsekwencje, Jednak nie dla statku jako takiego ale raczej załogi. Skoro jednak nie latają z takimi prędkościami to nie ma tematu ;)

Fak niesymetryczne kształty miałyby wpływ na mechanikę lotu, pamiętajcie ze pchamy i rozpędzamy środek masy i jeśli przyłożymy siłę do ramienia o długości 1m i drugiego ramienia o długości 2m to silnik w odległości 1m metra od środka masy będzie musiał mieć większy ciąg. Wcale nie musi byc większy po prostu możemy nadać mu większą moc i po problemie. Zadnych dodatkowych systemów nie potrzeba bo można to ostatecznie obliczyć na kartce papieru więc napewno jakiś kosmiczny kalkulator sobie z tym poradzi. Jednym słowem nie udziwniajmy.

1A tak odonoscie Trinity, osobiscie bym chciał zeby:
a) poprawili wybuchy rakiet (widział ktos z was kiedys plaska fale uderznieowa, zwlaszcza w kosmosie ?)
A jaki wpływ ma symetryczność w kosmosie? Fala uderzeniowa jak najbardziej ale nie dyskowa jak ma to miejsce a kulista...


I o to mu Laira własnie chodzi. Ja zapytam się inaczej czy wogule ktoś z was widział falę uderzeniową w kosmosie? Z technicznego punktu widzenia fala uderzeniowa to przemieszczające się zmiany zagęszczenia ośrodka w kturym doszło do wywołania takiej fali w próżni o żadnym ośrodku ciągłym mowy być nie może więc nie ma i fali uderzeniowej. Choć ten cały rakietowy wybuch nazywać można dowolnie.

............albo z nadswietlna warpuja po przestrzeni metrycznej inaczej.

Czasami bardzo zabawne jest czytanie postów na przeróżniastych forach i czytanie właśnie o takich przestrzeniach metrycznych itd. itp. Jednym słowem o rzeczach kture można napisać prostym językiem a ludzie z uporem maniaka uzywają słów których sami nie bardzo rozumieją bo tak brzmi radośniej i mniej przedszkolniej.

Co do asymetrzyczności szipów to nie zwracacie uwagi na pewną rzecz: wpływ modułów na siebie. Co jeśli pewne moduły muszą znajdować się w konkretnej konfiguracji co może właśnie prowokować taki a nie inny kształt. Nie trudno sobie wyobrazić że dana wyrzutnia musi się znajdować w łasnie w tym konkretnym miejscu z powodu jakichś innych pierdół. Rozumiem ze większości niepodobają się calmarskie udziwnienia więc przyjmijcie że takie a nie inne kształty są z powodu interferencji superpodprzestrzennego jonizowania kontr konwergencji metryk żarówek używanych w oświetleniu szipów - zawsze lepiej będzie się spało.

Pozdrawiam

Tomash Kovahlsky

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 601
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Tomash Kovahlsky
  • Korporacja: Polish Task Forces
  • Sojusz: C0VEN
Odp: nowe modele
« Odpowiedź #32 dnia: Maj 29, 2007, 11:28:30 »
1. Niesymetryczne rozmiesznie silników (jak ma to miejsce w sporej czesci statków Cladari), powinno powodować nietablinosc statku i utrudniać sterowanie.
A niby dlaczego? Co by powodowało opory i brak sterowności? Troszkę się zapędziłeś.. to co piszesz jest tak samo fikcją literacką, jak działanie non stop silników napędzających statek, co w realiach próżni (bez oporowych) powodowałoby rozpędzanie się statku przez cały czas lotu. .....

Opory nie sa konieczne do "niestabilnosci"... jest jeszcze bezwladnosc. Ale opory i tak sa... trzeba pamietac, ze proznia kosmiczna... nie jest az tak "pusta" jak sie niektorym wydaje, a dodajac do tego duze predkosci nawet te pojedyncze czastki beda mialy znaczenie... biorac do tego jeszcze to, ze statki (w EVE) zwykle lataja w okolicach planet, asteroidow, itp. mamy wieksza gestosc "prozni".

A tak wracajac do "symetrycznosci"... mi tam sie bardziej podobaja statki niesymetryczne :D

Fizyk

  • Gość
Odp: nowe modele
« Odpowiedź #33 dnia: Maj 29, 2007, 12:19:56 »
O bezwładności w EVE zapomnijmy o gęstości w pobliżu planet mogę napisać tylko tyle że jest dokładnie odwrotnie większego zaśmiecenia przestrzeni można oczekiwać w okolicach bełtów i w konkretnych ss między planetami. Co do bełtów to wszystkie występujące w EVce mają taki sam charakter jak grupa Trojan na przykład ( obiega Jowisza a właściwie  leży sobie w jednym z punktów Lagrange`a - czyli dokładnie w miejscu gdzie siła przyciągania Jowisza jest równoważona przez siłę przyciągania Słońca ). Co do planet i ich księżyców to przez miliony lata działają na wszystko co jest wokół nich przyjmując na klatę wszystko co podleci za blisko.

Pozdrawiam

Fedajkin

  • Gość
Odp: nowe modele
« Odpowiedź #34 dnia: Maj 29, 2007, 12:45:37 »
Cytuj
Fak niesymetryczne kształty miałyby wpływ na mechanikę lotu, pamiętajcie ze pchamy i rozpędzamy środek masy i jeśli przyłożymy siłę do ramienia o długości 1m i drugiego ramienia o długości 2m to silnik w odległości 1m metra od środka masy będzie musiał mieć większy ciąg. Wcale nie musi byc większy po prostu możemy nadać mu większą moc i po problemie. Zadnych dodatkowych systemów nie potrzeba bo można to ostatecznie obliczyć na kartce papieru więc napewno jakiś kosmiczny kalkulator sobie z tym poradzi. Jednym słowem nie udziwniajmy.
Chwila moment, ale jeśli jest ośrodkowy układ współrzednych zawieszony w warunkach idealnych przy braku jakichkolwiek sił działających na niego, to nie będzie różnicy w jakiej odległości umieścisz silnik od środka masy gdyż ani tej masie ani ciągowi silników nie przeciwdziałają żadne siły...

Jeśli chodzi o prędkości "podróży" zbliżone do prędkości światła - teoria, tak samo jak zachowanie cząstek ciał, czy białek przy tej prędkości.

Tomash, latając blisko planet nie koniecznie musimy mówić o zwiększonej gęstości, a bardziej o oddziaływaniu pól magnetycznych ciał na siebie ;)

Ok, ok... za bardzo wszyscy teoretyzujemy, a to w końcu tylko gra jest... fakt fakte, projektant Caldari musiał nieźle w żyłę wziąć żeby takie bochomazy wymyślić... :D