Autor Wątek: Poczatkowe skille i statsy  (Przeczytany 30798 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #35 dnia: Sierpień 17, 2005, 17:13:49 »
Cytat: "Sambor"
PS. Nie jestem niedzielnym graczem, wiec odpowiedzi bede pami?ta?, mo?e kiedy? ja wam na jakies pytania odpowiem ;)


Niedzielnym graczem zostaniesz jak b?dziesz mia? kilka-kilkana?cie mln SP... ;)
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Lord Laskers

  • Gość
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #36 dnia: Sierpień 22, 2005, 13:47:28 »
Siema mam pytanie totalnego nooba ... jak zdobyc skila do obslugi broni rakietowej ???

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #37 dnia: Sierpień 22, 2005, 13:49:44 »
Kupi?
Przedwieczny.

Lord Laskers

  • Gość
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #38 dnia: Sierpień 22, 2005, 16:22:10 »
aha dzieki ... potrzebny mi narazie podstawowy skill

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #39 dnia: Sierpień 22, 2005, 16:32:40 »
?aden problem, a wszystkie skille - czy pocz?tkowe czy dalsze kupujesz na markecie, wyj?tkiem jest kilka rzadkich skilli które mo?na dosta? od agentów za misje - ale i te mo?na kupic tyle ?e raczej na Escrow.
Przedwieczny.

Ju?-ju? Newbie

  • Gość
Wszyscy powinni by? AMARRIANami!
« Odpowiedź #40 dnia: Wrzesień 15, 2005, 14:06:42 »
Reasumuj?c; je?eli CHAR jest do niczego niepotrzebna, a tak wynika z Waszych postów, to najlepiej chyba by? AMARRIANinem? Za?ó?my przy tym, ?e startuj?cy Newbie jest zainteresowany g?ównie walk? - st?d propozycja:
INT 7,
CHAR 3,
PERC 4 + 4* = 8,
MEM 6 + 1* = 7,
WILL 10.
Na pocz?tku nasz Newbie ci?gnie do góry (wed?ug tego, co napisali?cie): MEM, INT, LEARNING, ale PERC i WILL ma already wysokie, czyli mo?e t?uc NPC-ów. Czy to ma sens - o?mielam si? zapyta? przede wszystkim GOSIEKA, prawdziw? AMARRIANk? - czy charyzma jednak si? na co? przydaje?

shaitis

  • Gość
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #41 dnia: Wrzesień 15, 2005, 14:24:50 »
Pamietaj ze to gra... polega na tym zeby sie dobrze bawic a nie dzialac wedlug szablonow... jak bedziesz sie dobrze bawil to mozesz latac nawet Ursusem.

Aenyeweddien

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 421
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Aenyeweddien
  • Korporacja: Unseen Academy
  • Sojusz: The Unseen Company
Re: Wszyscy powinni by? AMARRIANami!
« Odpowiedź #42 dnia: Wrzesień 15, 2005, 15:19:08 »
Cytat: "Ju?-ju? Newbie"
Reasumuj?c; je?eli CHAR jest do niczego niepotrzebna, a tak wynika z Waszych postów, to najlepiej chyba by? AMARRIANinem? Za?ó?my przy tym, ?e startuj?cy Newbie jest zainteresowany g?ównie walk? - st?d propozycja:
INT 7,
CHAR 3,
PERC 4 + 4* = 8,
MEM 6 + 1* = 7,
WILL 10.
Na pocz?tku nasz Newbie ci?gnie do góry (wed?ug tego, co napisali?cie): MEM, INT, LEARNING, ale PERC i WILL ma already wysokie, czyli mo?e t?uc NPC-ów. Czy to ma sens - o?mielam si? zapyta? przede wszystkim GOSIEKA, prawdziw? AMARRIANk? - czy charyzma jednak si? na co? przydaje?


Tak jak napisa? Ire Charyzma mam marginalne znaczenie w grze dlatego skiluje si? j? tylko jak si? idzie w konkretnych przypadkach...

We? jedno pod uwag? zadne statystyki postacji (mem, int...) nie maja bezposredniego wplywu na gre. S?u?? one jedynie albo a? do poprawy szybko?ci uczenia si? kolejnych skili. A dopiero posiadane skille umo?liwiaj? realna zabaw? np. NPCowanie...
Wróg mojego wroga jest moim przyjacielem

Beware I am witch

Alterego Kirh'aard; nezma

Tomash Kovahlsky

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 601
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Tomash Kovahlsky
  • Korporacja: Polish Task Forces
  • Sojusz: C0VEN
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #43 dnia: Wrzesień 15, 2005, 15:38:06 »
Cytat: "xarthias"
Poza tym Cha sie nie op?aca wogóle skillowa? - chyba, ?e masz zamiar pój?? w skille z dzia?u Leadership... ale chyba nie warto, przynajmniej na pocz?tku...


Cytat: "Ju?-ju? Newbie"
Reasumuj?c; je?eli CHAR jest do niczego niepotrzebna



Charyzma, jest nie tylko do leadership, ale i do Corporation, Trade, Social i kilka innych rowniez... ale sa to raczej specjalizowane kierunki... tak, ze na poczatku, rzeczywiscie nie warto robic charyzmy (ja wlasnie robie Advanced charyzme na Lvl 4 :P)

Ju?-ju? Newbie

  • Gość
Dzi?ki
« Odpowiedź #44 dnia: Wrzesień 15, 2005, 16:23:24 »
LOL! Ale jeste?cie szybcy!
    Droga GOSIEK-u, w?a?nie o to mi chodzi (tak sobie to wyobra?am) - maj?c wysokie WILL i PERC mo?na chyba, oprócz gonienia skillów podnosz?cych MEM, INT, LEARN (czyli przyspieszaj?cych uczenie - w przypadku INT zreszt? nie tylko), ?ykn?? sobie od czasu do czasu skill s?u??cy do ?omotania... przydatna jest tutaj zapewne konfigura wst?pna ze skillami na fregat?, o której ju? by?a mowa wy?ej.
    Thx bardzo za odpowiedzi. Wasze forum jest chyba najfajniejsze, jakie znam.

marcoos

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 630
    • Zobacz profil
Re: Dzi?ki
« Odpowiedź #45 dnia: Wrzesień 15, 2005, 17:11:49 »
Cytat: "Ju?-ju? Newbie"
Droga GOSIEK-u, [...]


Gosia jest woman - wi?c normalnie odmieniaj imi? :)
Bermuda Syndrome [BAS-3]

Ju?-ju? Newbie

  • Gość
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #46 dnia: Wrzesień 15, 2005, 17:40:30 »
Co? ty, Marcoos - naprawd?? To nie mo?e by?!
Skoro jeste? taki spostrzegawczy, to mo?e uda ci si? dostrzec, ?e nasza Przedmówczyni przyj??a jako swoje imi? - Gosiek. Nie Gosia.
GOSIEK.
Mo?esz sprawdzi?.
Wypada to uszanowa?, nie s?dzisz?

Aenyeweddien

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 421
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Aenyeweddien
  • Korporacja: Unseen Academy
  • Sojusz: The Unseen Company
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #47 dnia: Wrzesień 15, 2005, 17:50:30 »
Ogólnie skilujesz lerningi a jak sie orientujesz ze cos by ci sie przydalo to przerywasz skilowanie lerningów i skilujesz co potrzebujesz.

A mój nick jest taki fajny ze dobrze brzmi jak nie jest odmieniany  :wink:  :wink:  :wink:  :wink:
Wróg mojego wroga jest moim przyjacielem

Beware I am witch

Alterego Kirh'aard; nezma

Ju?-ju? Newbie

  • Gość
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #48 dnia: Wrzesień 15, 2005, 20:29:08 »
Hm, Ireul... Czy w EVE s? jakie? dodatkowe punkty za ilo?? postów?

Xarthias

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 6 512
  • Spamin' the World
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xarthias
  • Korporacja: GoonWaffe
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #49 dnia: Wrzesień 15, 2005, 20:48:16 »
Cytat: "Ju?-ju? Newbie"
Hm, Ireul... Czy w EVE s? jakie? dodatkowe punkty za ilo?? postów?


Ale? ioczywi?cie, ?e tak  :twisted:  :twisted:  :twisted:
Przedwieczny.

Arleonenis

  • Gość
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #50 dnia: Wrzesień 16, 2005, 02:17:00 »
hehe fajny "dialog"

a odpowiadajac na skille, charyzma jest zbedna, kilka specjalnych kierunków gdzie sie przydaje starcza na 4 zwykle a jak nie zawsze mozna zrobic lerning a potem adv learning i good

co do fightera nie zgodzil bym sie ze perc i will to jedyne co trzeba, no chyba ze nie chcesz uzywac zadnego tanka, miec capa co starcza na tyle aby wroga obsikac i fittowac statek mlotkiem:) statek i bron sa na perc will reszta to juz róznie, zbalansowana postacia bez charyzmy szybko sie mozna nauczyc wszystkiego co potrzebne, niestety oczywiscie szybko jest pojeciem wzglednym, nawet po dwóch latach czlowiek ma tone skilli których potrzebuje a jakos czasu nie ma aby je wcisnac w kolejke do skillowania, zwlaszcza ze ccp ciagle rzuca tony nowych skilli co maja smieszne wymagania i trenuje sie je pare wieków

osobiscie bym doradzal nowej postaci (która robi tzw. z innych gier power leveling) isc jak najszybciej na tech2 shipy ewentualnie z przystankiem na battlecruisery i trenowac tylko bron i statki jednej nacji, o wiele szybciej mozna do czegos dojsc od zera, dobre pod tym wzgledem jest caldari bo mozna tylko sie w misslach wycwiczyc i calkiem olac gunnery (hint: cerberus), jak twoim celem jest wlasnie cerberus mozesz tez osikac sikiem plaskim drony (niezbedne na kazdym bsie teraz do npckowania)

przykladowe etapy caldari (statki):
freje
caracal
ewentualnie crow jesli chcesz do pvp skoczyc)
ferox
cerberus (i na tym etapie mozna juz dlugo pozostac)
ewentualnie raven jak juz sie ma sporo skilli (miedzy innymi drony) ale nie jest niezbedny

kolejny hint: assault launcher na cruisie/battlecruisie to twój przyjacie dopóki nie osiagniesz naprawde niezlej ilosci skilli w misslach i/lub nie naumiesz sie na painta dobrze) (tu tylko shield tankujesz)

co do gallente sa one bardziej wymagajace (dziala/drony/armor tank), najgorsze do "naumiania" sa statki minmatar (missle/dziala/drony/shield tank/armor tank)



kolejny punkcik to: ale ci starsi maja tyle skilli ja ich nie dogonie!
odpowiedz: specializuj sie, starsi gracze maja tony sp ale rozrzucone na wielu dziedzinach, jak bedziesz szedl tylko na jednej "sciezce" naraz to szybko osiagniesz zadowalajacy poziom (tzn skopiesz dupe starszym graczom jak bedzie trzeba w swoim wymuskanym shipie na który sie wylacznie (slowo kluczowe) specializujesz)

 |
 |
\|/

Najwazniejsze na koniec:

powyzsze to jest power learning, jak najszybciej jak najlepiej ale jak chcesz sie tylko dobrze bawic i nie obchodzi cie jak szybko do czegos dojdziesz to mozesz robic na co tylko masz ochote, wszystko zalezy od stylu grania w koncu to tylko zabawa, nie trza nie wiadomo co robic aby sie dobrze bawic, mozesz np sobie latac po eve zwiedzac cale tygodnie w shuttlu i nie bedziesz sie nudzil (a przy okazji jak bmy porobisz to jeszcze sporo zarobisz), power leveling ogólnie jest dobry dla hardcorowców lub altów, jak sie chce miec szybko dobrego alta, dla ludzi co podchodza na luzie to moim zdaniem nie powinni nawet na fora wlazic i sie pytac co jak robic, droga do celu jest zwykle zabawniejsza niz sam cel, a odkrywanie coraz to nowych rzeczy jest ciekawsze niz podanie na tacy przepisu co, jak i po co oraz dlaczego

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #51 dnia: Wrzesień 16, 2005, 11:59:23 »
Dobre rady dajesz Arleonenis... ale ja swoim zwyczajem wsadz? kij w mrowisko w kwestii charyzmy :D

Rzeczywi?cie dla wi?kszo?ci graczy jest charyzma zb?dna. Je?li kto? zamierza robi? tylko pvp i nie ma ambicji by dowodzi? gangiem to nie ma sensu by robi? cokolwiek zwi?zanego z charyzm?. Podobnie z tymi którzy nie chc? zajmowa? si? zarz?dzanie korporacj?, czy nie specjalizuj? si? w robieniu misji (wszelkie connections) lub w handlu.
W zasadzie wida?, ?e praktycznie wi?kszo?? profesji (formalnie uznawanych w grze) nie wymaga charyzmy (górnik/producent/wojownik/eksplorator/naukowiec). Co wi?kszo?? zdaje si? jednak nie zauwa?a? pozosta?ym (dowódcy/agent runnerzy/handlowcy) daj? ca?kiem sporo.

Jako przyk?ad niech pos?u?? dowódcy.

Ostatnio CCP postanowi?o "aktywnie" powspiera? dowódców daj?c im dodatkowe umiej?tno?ci z grupy leadership oraz modu?y - gang assist module. Zapewne wszyscy z ciekawo?ci sprawdzili jak wygl?daj? ich statystyki i czy s? przydatne, lecz zapewne wi?kszo?? uzna?a, ?e im si? nie op?aca ich ?wiczy?... Co IMHO jest zgodne z prawd?, bo naprawd? nie ma sensu ?wiczy? czego? co mo?na u?y? w grupie, a jest si? ewidentnie samotnikiem (albo czeka na kumpla a? on z nudów to zrobi).
A co z tymi, którzy graj? g?ównie w grupach (misje/pvp/ochrona) ? Có? oni z pewno?ci? doceni? bonus w postaci dodatkowych 2%/lvl do szybko?ci statku, czy bonus w postaci dodatkowych 2%/lvl do odporno?ci tarcz. Co ciekawsze dowódcy soonTM powinni otrzyma? nowe narz?dzia (np. chodz? s?uchy, ?e pancerniki T2 b?d? pe?ni? rol? statków dowodzenia, jak? obecnie przydzielono kr??ownikom liniowym).

Ja jestem w stanie obecnie sobie wyobrazi? sytuacj? gdy gang pilnuj?cy bramy ma w swoim sk?adzie w?a?nie takiego dowódc? z podci?gni?tymi umiej?tno?ciami (dodatkowe 8% na szybko?ci statków, namierzaniu, rozmiarze tarcz i zasi?gu)...

Na szcz??cie dla wi?kszo?ci z nas obecnie cz??? z tych umiej?tno?ci nie dzia?a w?a?ciwie, wci?? cz??? z modu?ów jest zupe?nie niedost?pna, a ludzi posiadaj?cych odpowiednie wyszkolenie jest ledwie garstka. Patrz?c jednak na plany wprowadzenia odpowiednich implantów, kolejnych umiej?tno?ci (w tym równie? i dla górników !) i modu?ów, to IMHO wida?, ?e soonTM walki b?d? si? toczy? równie? w innym wymiarze  - w pierwszym rz?dzie znale?? tego, który dowodzi...

Wi?cej o szczegó?ach testów i mo?liwo?ciach jakie daj? nowe narz?dzia dowódcom znajdziecie tutaj . Pami?tajcie, ?e dowódca dowodzi u?ywaj?c charyzmy  :twisted:
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Arleonenis

  • Gość
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #52 dnia: Wrzesień 16, 2005, 14:55:29 »
tak ale który nowy gracz chcialby poswiecac miesiace czasu na skillowanie aby zrobic se leadership skille aby dac bonusy do gangu? a w tym czasie nie móc robic prawie nic innego, co do agent runnerów ja troche missle latam i wiem ze wystarczy lvl4 we wszystkim z social bo lvl5 to duzo nie daje, a lvl4 sie robi dosc szybko... zwlaszcza ze jest malo skilli a te kilka wiecej to kosztuje przerazajaca (nawet mnie) ilosc isków, wiec jak ktos mysli aby przez rok trzepac agenta to moze mu sie zwróci inwestycja (nacisk na moze)

ogólnie charyzma nie jest calkiem bezurzyteczna fakt, ale dla nowego gracza jest calkiem zbedna a na pózniejszym etapie wsadzi sie implanta adv learning zrobi i idzie dobrze, ale kto co woli, wiem tylko ze masa ludzi co zainwestowala w charyzme strasznie teraz psioczy... reszta znowu psioczy ze ma niezbalansowane skille i np 4 int bazowo (nie wliczajac learningów i implanta), zmienilo by sie to pewnie gdyby leadershipy dzialaly nawet jak sie jest solo, ale teraz trza gangu i to wszyscy musza byc w tym samym systemie i to nie zadokowani a na dodatek te skille sa strasznie zbugowane, wiekszosc graczy lata wiekszosc czasu solo zwlaszcza w empire, a czy ten bonus z leadership jest wazny? tak jak sie robi cos duza grupa i nie ma sie wazniejszych skilli juz do trenowania ale z ccp ciagle dajacym nowe skille aby niwelowac ciagle nerfy... cóz ciagle ma sie inne priorytety i tak leadership skille tylko hardcorowcy robia

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #53 dnia: Wrzesień 16, 2005, 15:01:40 »
Dowództwo by?o przyk?adem, ale rzeczywi?cie jest jak piszesz - dla pocz?tkuj?cego gracza nie ma sensu rusza? charyzmy, baaa... powiem wi?cej - sam dopiero wczoraj zrobi?em na lvl5 bazow? charyzm? (Empathy) i teraz robi? lvl3 Presence.

Wszystko dlatego, ?e ju? mog? robi? misje lvl4, a wole je robi? ?atwo i przyjemnie (czytaj z kolegami) ni? m?czy? si? samemu...

Jak wida? mog?em si? dotychczas obej?? bez tych kilku/kilkunastu umiej?tno?ci przy których si? przydaje...
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

Kromeq

  • Gość
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #54 dnia: Październik 05, 2005, 10:57:00 »
Podsumowujac to wartosci wspolczynnikow wpluwaja WYLACZNIE na szybkosc uczenia sie nowych skilli tak?
Czyli teoretycznie jakby mi sie nigdzie nie spieszylo to moge wogle nie robic wspolczynnikow i np z int 4 wyskilowac postac do takiego samego poziomu jak postac z int 20... Tyle ze w duuuuuzo dluzszym czasie, tak?

BTW da sie skille do uczenia przelaczac z poziomu www? Czy trzeba sie logowac do gry? Bo na poczatku skille sie szkola po ~2h i jak siedze w pracy to mi czas ucieka :D

Tomash Kovahlsky

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 601
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Tomash Kovahlsky
  • Korporacja: Polish Task Forces
  • Sojusz: C0VEN
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #55 dnia: Październik 05, 2005, 11:03:18 »
Cytat: "Kromeq"
Podsumowujac to wartosci wspolczynnikow wpluwaja WYLACZNIE na szybkosc uczenia sie nowych skilli tak?
Czyli teoretycznie jakby mi sie nigdzie nie spieszylo to moge wogle nie robic wspolczynnikow i np z int 4 wyskilowac postac do takiego samego poziomu jak postac z int 20... Tyle ze w duuuuuzo dluzszym czasie, tak?

Tak. "Wspolczynniki"/Skille z dzialu "Learning" wplywaja tylko na szybkosc uczenia.

Cytat: "Kromeq"
BTW da sie skille do uczenia przelaczac z poziomu www? Czy trzeba sie logowac do gry? Bo na poczatku skille sie szkola po ~2h i jak siedze w pracy to mi czas ucieka :D

Niestety, tylko z gry... :(

Seba_Soltys

  • Gość
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #56 dnia: Październik 21, 2005, 23:30:44 »
Tak czytam ten topic i czuje sie troche zagubiony...Jestem ultranoobem, gram ledwie kilka dni na platnym koncie, o grze uslyszalem przypadkowo.
Wszedlem na strone EVE, spodobal mi sie opis swiata i gry (ach ten frontier...)wec sciagnelem triala. Od razu wpdal mi w oko Gallante wiec wybralem; po przeczytaniu o Intaki zrozumialem ze to musi byc moj bohater. A wiec narodziny, kariera na uniwerku, wreszcie dostaje postac "do reki" - i najwazniejsza decyzja - chce byc naukowcem!
Od tej pory kopie scordite, latam destroyerem i z kumplem scigamy troche piratow za 5tys ISK :) No i ciagle szkole sie w kierunku upragnionego celu...a przede wszystkim swietnie sie bawie!
Moze za dlugo gralem w RPG i dlatego niepotrzebnie zzymam sie na wspolczynniki ale moja rada dla wszystkich noobow - wiecej wyobrazni,cierpliwosci a mniej liczb...
Gram pierwsza stworzona przez siebie postacia i zamierzam nie grac jeszcze dlugo, dlatego ze odpowiada mi jej opis, nie konfiguracja. Nie wybieralem cyferek, nie porownywalem charakterystyk i nie mam ambicji miec czegos tam na jakims poziomie.Skille to droga do celu - a jesli moja postac jest w czyms gorsza i wolniej sie uczy to tylko dodaje jej realizmu.
Czytajac niektore wypowiedzi mam wrazenie ze zbladzilem i powinienem ponownie rozpoczac gre dokladnie wczytujac sie w opis wspolczynnikow...
A oto moja obecna "samobojcza" konfiguracja:
17 Mem 16 Int 8 Will 8 Char 6 Per :)

regis

  • Gość
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #57 dnia: Październik 22, 2005, 00:44:39 »
generalnie rzecz biorac to na naukowca masz rozklad atrybutow... wymarzony ;)

ale zaczniesz jeczec w nieboglosy gdy przyjdzie cwiczyc spaceship command i gunnery/missile...

jak wiadomo zeby rozmawiac z agentami lvl 4 trzeba zrobic stand dla corpa... tu sa dwie drogi

hard way: misje lvl 4 security/int sec/surv... czyli tam gdzie trzeba sie tluc
impossible way: misle lvl 4 cargo... ale napisales ze jestes cierpliwy... ;)

partridge

  • Gość
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #58 dnia: Październik 22, 2005, 13:53:18 »
skasuj ta postac z takimi atrybutami jedyne co wytrenujesz w Space Ship Command to fregate na lev3

NeX

  • Gość
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #59 dnia: Październik 22, 2005, 14:43:56 »
A niby czemu mia?by cokolwiek kasowa?? jakie? herezje wypisujesz. Po kilkunastu dniach mam nawet mniejsze atrybuty Int i Mem, podobne pozosta?e. No Percepcj? na 8. Dziwnym zbiegiem okoliczno?ci mog? sobie lata? Thoraxem, wi?c jak niby maj? sie twoje horrory do rzeczywisto?ci. Po prostu b?dzie sobie ustawia? po kolei takie atrybuty jak mu s? potrzebne i zrobi to w dodatku du?o szybciej ni? jaki? podrabiany "hero" z typowo militarnym uk?adem wspóczynników. Generalnie ka?da postac z wysokim INT i MEM na d?u?sz? met? zdeklasuje inne typy o ile nie zaczn? rozk?ada? wspó?czynników poza standardy.

jarecki

  • Gość
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #60 dnia: Październik 24, 2005, 11:20:26 »
A ja uwazam ze kazdy ma prawo grac jak mu sie podoba. Oczywiscie ze wymienione statystki pasuja raczej do naukowca niz do pilota wyczynowego, ale to juz jakby insza inszosc.
Od tego sa bardziej doswiadczeni koledzy zeby doradzic, a nie zeby wysmiewac.

dzikus

  • Gość
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #61 dnia: Październik 24, 2005, 11:39:48 »
Gry wbrew pozorom nie s?u?? tylko do rywalizacji z innymi - gry s?u?? do zabawy. Mi na przyk?ad rywalizacja z innymi graczami zwykle raczej przeszkadza ni? bawi (PvP). Wol? kooperacj? i walk? ze ?rodowiskiem (PvE) - zbudowanie czego? du?ego, cho?by stacji kosmicznej jest dla mnie znacznie bardziej ekscytuj?ce ni? walka z innym graczem.

Co do atrybutów - ?wietne atrybuty na handlowca, naukowac, producenta i generalnie osob? zajmuj?c? si? tworzeniem. Nie za dobre (?eby nie rzec kiepskie) na pilota/wojownika - czyli kogo? kto lata i strzela. Po kilku tygodniach treningu umiej?tno?ci pilota?u/strzelania b?dziesz nad nimi p?aka?.

Ale jak ju? napisa?em - niech ka?dy bawi si? tym co lubi. Ja na przyk?ad mia?em na starcie 9 Perc i 11 Will oraz 6 int i 6 mem.  i p?aka?em strasznie, bo okaza?o si? w grze, ?e jestem g?ównie naukowcem i producentem. Wi?c wysokie staty perc/will naprawde nie gwarantuj? niczego.

NeX

  • Gość
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #62 dnia: Październik 24, 2005, 23:21:02 »
Hahaha. No dobra a ile zmierzasz grac w ta gr?? Bo chyba nie 14 dni triala, masz to juz za sob?. Je?eli ogólny zarys statów charakteryzuje si? czsoch?onno?ci? na minimum rok grania, a o szybko?ci rozwoju postaci zdecyduje Int i Mem, to gdzie widzisz sprzeczno??. Militarnie to trzeba na dzie?dobry zapakowa? triala którego olejesz po zako?czeniu. W normalnej grze masz czas na rozwini?cie wspó?czynników w dowolnym kierunku i start z wysokim Int i Mem daje spor? przewag? w rozwijaniu atrybutów learning. Nawet je?eli w przysz?o?ci chcesz byc nastawiony wy??cznie na wszelkie piractwo PVP, to i tak szybciej nauczysz si? skilli startuj?c jako jajog?owy. Có? w grze jak w ?yciu - g?upi bandyta siedzi w mamrze i gra macho, inteligentny siedzi w swoim basenie i ewentualnie pogrywa sobie inteligencko w tenisa;)

  P.S. Na marginesie. Czy przeczyta?e? chocia? ze dwa posty nad moim?
Bo je?eli tak, to czerwone ?wiate?ko i logika ON. :)
Jeden kolega pisze ?e chce zostac naukowcem, a drugi mu g?upoty prawi ?e crusem sobie nie polata, wi?c niech kasuje chara i buduje nowego m?otka -
Cytat: "Partridge"
skasuj ta postac z takimi atrybutami jedyne co wytrenujesz w Space Ship Command to fregate na lev3

  A niby czemu, bo IMHO nie widz? problemu aby z czasem sobie Dreda sprawi?. Jak wspomnia?em ja po 14 dnich mam Thoraxa i kilkana?cie innych latawców. Udowodnij ?e si? myl?, bo to w co si? zapakuje posta? to raczej kwestia czasu, zdobytej kasy i potrzeb gracza i nie ma ?adnego realnego powodu aby kasowac parodniow? posta?, która idealnie pasuje do za?o?e? gracza i jego oczekiwa? z gry.

  P.P.S Walka w EVE to dodatkowa rozrywka w nagrod? za sukces ekonomiczny na którym si? gra opiera. Mo?esz sobie zaczyna? jako pirat, a i tak sko?czysz jako kopacz :P Wyj?tek dla zawodowców to w?a?nie nauka i produkcja, oraz handel. Obie wymagaj? nie tylko skilli, ale rzeczywistego talentu i zami?owania do takiej a nie innej charakterystyki postaci, która jest Ci obca, wi?c sko?czysz gr? ryj?c asteroidy aby kupi? czy zbudowa? nast?pny coraz dro?szy statek i niedost?pny inaczej niz kupno sprz?t. :)

regis

  • Gość
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #63 dnia: Październik 24, 2005, 23:35:12 »
Cytuj
P.P.S Walka w EVE to dodatkowa rozrywka w nagrod? za sukces ekonomiczny na którym si? gra opiera. Mo?esz sobie zaczyna? jako pirat, a i tak sko?czysz jako kopacz


ze co prosze ?;)
od reki moge wymienic 20+ ludzi ktorzy poszli raczej w odwrotna strone... od kopacza do killera... ale o czyms odwrotnym nie slyszalem ani razu :P

NeX

  • Gość
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #64 dnia: Październik 24, 2005, 23:38:38 »
To ja spotykam zabawniejszych killerów. Bo u?mia?em si? po pachy patrz?c jak czerwoni osobi?cie ryj? w low lev system. :D
A to ?e górnicy i naukowcy potem id? do walki, to chyba oczywiste, bo niby po co ca?a ta kasa. Trza j? wyda? i zaszumie?. ;)

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #65 dnia: Październik 25, 2005, 10:31:51 »
Ireul ma racj?... mem i int s? u?yteczne jedynie je?li planujesz gr? jako naukowiec... Skille z grupy learning robi si? oko?o 1 miesi?ca, a to czy zyskasz na nich tydzie? czy nie, nie ma znaczenia... wi?cej potem stracisz próbuj? zrobi? skill na wymarzony statek.

Dla informacji naukowiec musi wykona? misj? co oko?o 20h dla agenta R&D (o ile si? nie myl? to 99% tych misji jest typu transportowego). Agentów mo?esz mie? max 5.

Co z pozosta?ym czasem ? Pozostaje handel... ale tu akurat wi?ksze znaczenie ma charyzma i willpower, no i dodatkowo ?eby porz?dnie zarabia? na handlu to industrial ship lvl3 wskazany...
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

dzikus

  • Gość
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #66 dnia: Październik 25, 2005, 11:18:58 »
Hehe.... dyskutujemy chyba o wy?szo?ci ?wi?t Bo?ego Narodzenia nad Wielkanoc? (albo na odwrót).

Ale po kolei:
Dormio - mylisz si? - naukowiec nie musi robi? misji dla agentów R&D wcale. Chocia? musi si? ich narobi? wcze?niej jakie? straszne ilo?ci (je?eli chce mie? naprawd? dobrych agentów R&D).

A co do tego czy do PvP bardziej potrzeba Inta/Mema czy Perc/Will to ju? dyskusyjne. Powiedzmy ?e chc? by? naprawd? dobrym fighterem. Chc? si? równie? specjalizowa? - np. podobaj? mi si? statki Amarr (blee...). W zwi?zku z tym oto skille które mog? wymaksowa?:

Spaceship Command (wszystkie Perc/Will)
Spaceship Command  (1)
Amarr Frigate (2)
Amarr Cruiser (5)
Amarr Battleship (8)
Suma: 16 rank

Gunnery (w zasadzie wszystkie Perc/Will)
Small Energy Turrets (1)
Medium Energy Turrets (3)
Large Energy Turrets (5)
Weapon Upgrades (2) (Perc/Mem)
Advanced Weapon Upgrades(6)
Gunnery (1)
Controlled Bursts (2)
Motion Prediction (2)
Rapid Fire (2)
Sharpshooter (2)
Surgical Strike (4)
Trajectory Analysis (5)
Suma: 35 rank

Mechanic (Int/Mem)
Mechanic (1)
Hull Upgrades (2)
Repair Systems (1)
Suma: 4 rank

Engineering (Int/Mem)
Energy Grid Upgrades (2)
Energy Management (3)
Energy Systems Operation (1)
Engineering (1)
Suma: 7 rank

Electronics (Int/Mem)
Electronics (1)
Long Range Targeting (2)
Signature Analysis (1)
Targeting (1)
Suma: 5 rank

Drones (Memory/Perception)
Drones (1)
Drone Interfacing (5)
Heavy Drone Operation (5)
Scout Drone Operation (1)
Suma: 12 rank

Navigation (Inteligence/Perception)
Evasive Maneuvering (2)
Navigation (1)
Afterburner (1)
High Speed Maneuvering (5)
Warp Drive Operation (1)
Suma: 10 rank

Learning
5 skilli basic - w sumie 5 rank
4 skille advanced - kazdy rank 3

Jak to zsumujemy to wyjdz? nast?puj?ce liczby (licz? w rangach skilli):
Cecha    Primary/Secondary
Percepcja: 54/25
Inteligencja: 29/3
Memory: 20/21
Willpower: 3/51

Wnioski z tego liczenia? Co by nie mówi?, je?eli chcesz robi? posta? czysto PvP - Percepcja rz?dzi. Na drugim miejscu jednak stoi Inteligencja. Willpower dopiero na ostatnim - przydatny ale na d?u?sz? met? wcale nie najbardziej.

Oczywi?cie to tylko szacunki bo:
- nie wszystkie skille b?d? na tym samym poziomie, a przede wszystkim nie wszystkie b?d? na poziomie 5. A poziom 5 zjada 80% SP. Naprawd? wiele skilli mo?na mie? na poziomie 4 a to znacz?co wp?ywa na rozk?ad tego, które cechy b?d? wa?ne.
- nie doliczy?em specjalizacji w broni - a to te? wymagaj?ce skille Perc/Will
- walka elektroniczna - du?e ilo?c SP w Electronic - przewa?a na korzy?? Int/Mem
- Shieldy - troch? bardziej SP-?erne ni? armor - wi?cej SP w In?ynierii
- nied?ugo dojd? nowe skille do armor- i shield-tankingu
- missile - te? potrafi? zje?? du?o SP. Na korzy?? Perc/Will

To jakby powinno zako?czy? dyskusj? na temat tego, które staty s? wa?ne w PvP.

dzikus

  • Gość
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #67 dnia: Październik 25, 2005, 11:37:54 »
Ale je?eli kto? chce zaj?? si? czym? innym ni? PvP (niektórych NAPRAWD? bawi produkowanie/wydobycie itp.), to tu sprawa mocno si? zmienia. Nie b?d? ju? podawa? listy skilli, mam nadziej? ?e mi uwierzycie na s?owo:

Dobry górnik/rafiner:
Mnóstwo skill w Industry - Mining, wszystkie processingi na 4, Rafinacja, Rafinery Efficiency,  oraz Astrogeologia i metalurgia. Wszystko Mem/Int, astrogeology oraz metalurgy Int/Mem. Tylko Mining Barge (4) to Pec/Will.

Dobry naukowiec:
Mnóstwo umiej?tno?ci w Science. Wszystkie Int/Mem

Producent:
Kilka umiej?tno?ci w Industry (chyba w sumie rank 6). Wszystkie Mem/Int. Do tego kilka naprawd? trudnych umiej?tno?ci w Mechanic - Frigate Construction, Cruiser Construction, Capital Ships Construction (14 rank :D ), Industrial Construction i Outpost Construction. Wszystkie Int/Mem.

Je?eli kto? chce si? na serio zaj?? w?a?nie tymi rzeczami, to wsadzi w te umiejetno?ci naprawd? du?o SP. I wtedy Int/Mem rz?dzi.

A dla przyk?adu. Moja posta? jest doskona?ym górnikiem (ci??ko o lepszego) i bardzo dobrym naukowcem. Na dzie? dzisiejszy posiada równie? 7m SP w Starship Command, 4.5m SP w Gunnery i 0.5m w Missile (27 baniek w sumie). I mimo tak znacznych punktów w tych umiej?tno?ciach, nadal lepiej bym wyszed? na wy?szym Int/Mem ni? Perc/Will. Po prostu wszystkie inne umiej?tno?ci (elektronika, in?ynieria, mechanika, nawigacja, drony) mocno przewa?aj? na korzy?c tych dwóch statów.

Wed?ug wagi statów (na mój gust)
Percepcja
Inteligencja
Pami??
Si?a Woli
Charyzma.

Je?eli kto? sobie obni?y Percepcje, to b?dzie czasem ?a?owa?, ale my?l?, ?e nie zap?acze si? z tego powodu. A im wi?cej b?dzie zajmowa? si? supportem ni? staniem na lini frontu, tym mniej b?dzie go to bola?o.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #68 dnia: Październik 25, 2005, 11:38:05 »
Masz racj? ?le sformuowa?em info o naukowcu - nie musi, ale jest wskazane (ka?da misja dla R&D to bonus w postaci 1 dniowej ilo?ci punktów R&D)...

A czy musi si? narobi? wcze?niej straszne ilo?ci misji ? Nie wiem, wg mnie znacz?co pomog? mu skille z grupy social (no ale tu panuje char/int). Na pewno misje powinien zrobi? by podnie?? standing, ale akurat jak si? dojdzie do lvl3 agentów to szybko idzie (z tym, ?e potrzebna b?dzie pomoc kolegów, bo nie b?dzie si? mia?o czym samemu ich robi? - mam w korpie naukowca mówi? z do?wiadczenia).

Je?li policzy? rangi jakie posiadaj? poszczególne skille które wskaza?e? to niestety wyjdzie, ?e znacznie wi?cej pkt potrzeba na te gdzie percepcja czy willpower ma znaczenie.

Ogólnie jednak masz racj? i moim skromnym zdaniem najlepiej mie? atrybuty mniej wi?cej wyrównane np. 7/10/8/7/7 (takie si? da osi?gn?? u gallente, sprawdzone empirycznie). W ten sposób tworzy si? posta? bardziej wszechstronn?, a maksowanie atrybutów ?atwiej uzyska? poprzez odpowiednie implanty.

Mo?e zostawmy t? akademick? dyskusj?, bo faktycznie ka?demu droga rozwoju postaci si? mo?e zmieni? w trakcie gry. Ja nie widz? niczego zdro?nego w kopaniu, handlu czy dowolnej innej profesji. Z do?wiadczenia wiem, ?e na kopaniu (w empire) nie da si? zarobi? tyle ile na misjach czy polowaniu na raty w 0.0. Nie sprowadza?bym tego jednak do prostego rachunku isk na koncie, a bardziej do tego na co si? ma w danym momencie czas i ochot?...
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

dzikus

  • Gość
Poczatkowe skille i statsy
« Odpowiedź #69 dnia: Październik 25, 2005, 11:41:51 »
Dormio - nie porównuj prosz? zarabiania w imperium do zarabiania w 0.0
Na polowaniach w 0.0 zarabia si? bardzo podobnie jak na kopaniu w 0.0 - naprawd? du?o (a jak latasz w Dominixie, to mo?esz oba po??czy? ;-) ).
Porównuj kopanie w 0.0 do strzelania do ratów w 0.0 (i tak samo w imperium).