Autor Wątek: Ewolucja Gracza czyli od rynku Web2 do Web3gamingu  (Przeczytany 9751 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

MuadDib

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 60
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Muad-Dib
  • Korporacja: Na emeryturze
Ewolucja Gracza czyli od rynku Web2 do Web3gamingu
« dnia: Czerwiec 02, 2023, 09:58:04 »

Żyjemy w świecie ogromnych zmian. Nadchodzą nieubłaganie, w niemalże każdym aspekcie Naszego życia. Elektroniczna rozrywka również ewoluuje, i to w zawrotnym tempie. Biznes gier na rynku tradycyjnym każdego roku generuje miliony dolarów zysku, nie tylko dla firm tworzący gry ale również ich partnerów, reklamodawców i inne podmioty.
Znamienne i charakterystyczne dla tego rynku jest to, że najbardziej pomijani w przepływie środków, jesteśmy my - Gracze i w zdecydowanej większości sprowadza się Nas do roli dawców kapitału. Tak zawsze było i jest. Czy będzie? Czas pokaże, niemniej jednak wiele technologii rozwija się w niesamowitym tempie. Wiele z nich zmienia rynek gamingowy na Naszych oczach.

Jedną z nich są kryptowaluty. Rozbudowa i rozwój technologii blockchain będzie miała niebagatelny wpływ na całą otaczająca Nasz rzeczywistość. Już widać to w świecie finansowym. Kolejną płaszczyzną na której zmiany te są widoczne jest właśnie świat gamingu.

W tej chwili z racji tego, że jesteśmy na początku drogi, ciężko przewidzieć co przyniesie przyszłość. Jedno jest pewne, nie powinniśmy pytać czy blockchain będzie miał wpływ na rynek tradycyjnego gamingu, tylko kiedy połączenie tych dwóch światów nastąpi. I mimo tego, że jesteśmy na początku tej wyboistej drogi, z prawdopodobieństwem graniczącym z pewnością możemy stwierdzić, że scalenie tych dwóch światów to tylko początek !

Ta ewolucja zmienia obraz świata elektronicznej rozrywki. I mimo tego, iż w tej chwili projekty Web3gaming cierpią na choroby wieku dziecięcego, zmiany te dosięgną wszystkich. Każdy prędzej czy później będzie cieszył się własnością assetów pozyskanych w uniwersach. Skończą się problemy z którymi boryka się każdy gracz, który zna ból spowodowany koniecznością opuszczenia swojej ukochanej gry. Przyczyny mogą być rożne ( brak czasu , szkoła, studia, nowa praca etc). W takiej sytuacji wszystko to co zdobyliśmy do tej pory tak naprawdę musimy zostawić. Cały czas poświęcony naszej kochanej produkcji całkowicie przepada, gdyż praktycznie brakuje możliwości spieniężenia czasu poświęconego w grze, np. poprzez sprzedaż assetów w niej pozyskanych. Oczywiście za chwile ktoś powie, że można to zrobić na niektórych platformach i faktycznie tak jest, ale oficjalnymi kanałami do realnych gotówki wyjść nie możemy.

Poprzez wykorzystanie technologii rozproszonych rejestrów, własność assetów zdobytych w grze przechodzi na Gracza. A władzę ma się nad czymś jak można to zniszczyć lub sprzedać:) I mimo tego, iż wielkość produkcji, które w tej chwili powstają na rynku Web3, pozostawia wiele do życzenia i ustępuje grom “AAA” z rynku tradycyjnego, to jest kilka perełek, które w niedługim czasie śmiało będą mogły konkurować o gracza. (Ember Sword; Star Atlas; ILLUVIUM etc). 

W świecie tym jest jeszcze jeden bardzo ważny aspekt, o którym trzeba wspomnieć, mianowicie możliwość testowania gier na ich wczesnym etapie rozwoju. W grach Web2 nikt nawet nie śmiałby marzyć o tym aby Wiedźmina czy innego Cyberpunka móc testować we wczesnych wersjach alpha czy beta.

Wszystkim hejterom i osobom niezaznajomionym z Web3gamingiem, chciałbym uzmysłowić, że gry oparte o blockchain to nie tylko token w samej grze, który bardzo często jest wykorzystywany jako element spekulacji. To rozwiązanie jest stosowane jako wczesna forma wspierania finansowego projektu, ale nie jest jedyną drogą jaką mogą zastosować deweloperzy, gdyż bardzo często stawia to twórców gry przed kolejnymi wyzwaniami i koniecznością zbalansowania nie tylko tokenomii, ale przede wszystkim samej ekonomii w grze, która nierzadko ma istotny wpływ na wartość samego tokena. Temat ten jest dość skomplikowany i bardzo obszerny a teraz nie czas i miejsce na to.

Mimo tego, iż na chwilę obecną na palcach jednej ręki można policzyć pełnoprawne w pełni ukończone gry, jest cała masa projektów, pośród których każdy znajdzie coś dla siebie, karcianki, strategie, RPG, wszelakiej maści uniwersa, które mają już działający produkt gotowy do ogrywania na różnych platformach( PC, Mobilne).
Na sam koniec zostawiłem jeszcze jeden aspekt, który jest niezmiernie istotny. Musicie wiedzieć, że już największe podmioty od dłuższego czasu widzą Web3Gamingu potencjał. I chociaż Steam cały czas idzie w zaparte, to Epic Games na swojej platformie już zamieścił gry oparte o blockchain. Jeżeli to Was nie przekonuje, to wiedzcie że tacy giganci jak Sega, Animocna Brands, Square Enix, i wiele innych stworzyła już działy które przygotowują się do tworzenia projektów w Web3games.
Jeżeli Szanowny czytelniku dotarłeś do tego miejsca gratuluje i zachęcam do dyskusji
M'D o/







 

Entuzjasta kryptowalut, na rynku od 2017 roku.
Gracz pamietający czasy NES-a ciorający w MGS oraz CIV II na szaraku.
Obecnie pasjonat gamingu opartego o blockchain obserwujący rynek Web3games od 2021 roku

https://linktr.ee/muaddib

Zgudi

  • banned
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 935
    • Zobacz profil
Odp: Ewolucja Gracza czyli od rynku Web2 do Web3gamingu
« Odpowiedź #1 dnia: Czerwiec 13, 2023, 06:12:15 »
Jeszcze gdy chodziłem do podstawówki, to był tam taki Paweł, i ja jechałem na rowerze, i go spotkałem, i potem jeszcze pojechałem do biedronki na lody, i po drodze do domu wtedy jeszcze, już do domu pojechałem.

Nie ma za co.

Tloluvin

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 526
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Tloluvin
Odp: Ewolucja Gracza czyli od rynku Web2 do Web3gamingu
« Odpowiedź #2 dnia: Czerwiec 15, 2023, 18:30:25 »
Po przeczytaniu tego całego tekstu zastanawiam się czym jest ten cały Web3Gaming
"Termin "troll" bywa nadużywany na dyskusyjnych forach internetowych. Niektóre osoby mianem tym określają dyskutanta, który przedstawia zagadnienia dla kogoś niewygodne lub za trudne do merytorycznego, szerszego omówienia"