Autor Wątek: FitFu by TM  (Przeczytany 8770 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

[BU FU] Karas

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 250
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Ann Karas
  • Korporacja: Beach Boys
  • Sojusz: Cartel.
FitFu by TM
« dnia: Maj 15, 2017, 09:40:44 »
Witać,
Jakiś 2 lata temu postanowiłem przyjrzeć sie tematyce przepałki. I problemowi, dlaczego nasz cep po 1 cylku chinskiej amfy (przepalki) może wracać do domu bez MWD.
Czego wynikiem był poniższy poradnik/artykuł. Odpowiadający na pytanie JAK fitować statek aby palić, ale NIE spalić: ]. Niby wiedza nie jest tajemna, ale niewiedzieć dlaczego, wielu graczy kompletnie ignoruje ten obszar mechaniki gry.

o7


Czym jest FitFu?

Okazuje się, ze samo posiadanie "poprawnego" fitu nie jest gwarancją i równoznaczne z  poprawnym zafitowaniem... czy to możliwe?
Tak możliwe i nader często spotykane. Bardzo dobrze w roli „weryfikatora” sprawdza się Zkillboard, który pokazuje lossy statków dokładnie takie jak są zafitowane przez gracza. Niestety inne killboardy mimo nawet poprawnej kolejności fitowania, wyświetlają błednę rozmieszczenie modułów.

Przykład na bazie, takiego dość nietypowego compresora: ] beam AB plyta, probe launcher offline
Z lewej evekill i randomowe rozmieszczenie, a na ”Ztce” dokładnie takie rozmieszczenie modułów jakie było w rzeczywistości


Czym jest FitFu? Jest to zbiór teorii fitowania modułów na statku w optymalny sposób pod kątem przepalania.
Aby poprawnie zafitowac nasza barkę, zgodnie z teoriami fitfu, musimy się zastanowić, które moduły są dla nas NAJISTOTNIEJSZE pod kątem przepałki. Mamy dostępne 3 niezależne(bzdura, nie są niezależne, ale o tym później) racki modułów, High, medium i low. W każdym z tych racków, są 2 najlepsze miejsca do zafitowania najbardziej wrażliwych modułów. Oczywiście są to skrajne sloty, dlatego że efekt oddawania ciepła z przepalanego modłu propaguje w obie strony, a wiec uszkadza moduły tylko z jednej strony (z drugiej nic nie ma, bo to skrajny moduł, jakie to logiczne: ] hehehehe). Lecz ISTOTNY wpływ ma odległość miedzy przepalanymi modłami. Im dalej są w 1 racku od siebie rozstawione, tym dłużej możemy je przepalać.

quiz nr 1.
Przykład Oracle, (3 med sloty, 2x Large Shield Extender i 1MWD 50MN). Czy przepalany MWD między dwoma extenderami będzie się krócej smażył niż na skrajnej pozycji? jaki wpływ ma to na extendery?

Odp.
Zgodnie z powyższymi teoriami, czas przepalania dla obu przypadków będzie DOKLADNIE taki sam, jedyna różnica, jest taka, że MWD miedzy extenderami będzie palił je oba równie mocno, zamiast jednego mocno drugiego słabiej. Ot cala różnica. Wynika to z faktu, że tylko 1 moduł w racku med jest przepalany. Jeśli umieścimy MWD na skrajnej pozycji, to tylko w 1 stronę ciepło będzie propagowane na inne moduły,a od strony gdzie nie ma nic, ciepło zgodnie z mechaniką gry będzie rozpraszane.

Rozliczne szeroko prowadzone badania udowadniają, ze czas przepałki nie zależy od ilości zjedzonego CPU/PG/Cap ale UWAGA tylko od samej ilości modułów. Tak, tak, hehe. Im mamy więcej modułów na danym statku, niezależnie czy passive czy active, tym krócej możemy przepalać każdy z nich. Tak wiec teraz widząc na wpół zafitowany statek, nie można bezmyślnie pisać "fit z dupy", bo być może jest to głęboko przemyślane i podstępne zagranie wykorzystania przepałki do granic możliwości? Hehe, można sobie zrobić experyment, wziąć dowolny statek zafitować go poprawnie, następnie po wydoku zmierzyć czas przepalania któregoś modulu. Np. MWD(można stać z włączonym przepalanym MWD), a następnie zdjąć wszystkie moduły za wyjątkiem MWD i ponownie zmierzyć czas przepalania, mi osobiście nie chciało się czekać do końca: ]

quiz nr 2.
Czy założenie salvagera ma wpływ na czas przepalania MWD?

Odp.
Zgodnie z powyższa teoria ilościowa modułów, zapełnienie wszystkich slotow ma wpływ na czas przepalania/ lub ilość przyjmowanego ciepła przez sąsiednie moduły. lepiej jest zostawić wolny slot w Hi niż na siłe coś do niego pakować. Przy czym jest pewna niejasność i nieścisłość w eft związana z ilością przyjmowanego ciepła w zależności od ilości modułów(procentowa ilość przyjmowanego ciepła dość dziwnie się zachowuje, skacząc raz w górę raz w dół, zamiast jednostajnie spadać lub doznać wraz dodawaniem lub ujmowaniem modułów.
Bardzo polecam zabawy z EFT, bo to bardzo dobre i ciekawe narzędzie.

Istotnym faktem jest też zasada nie przepływania ciepła z przepalanego racka na pozostałe racki. tzn przepalanie MWD nie może nam spalić dział i na odwrót, ale to mam nadzieje, każdy wiedział :]. Nie do końca jasne są dla mnie 2 parametry związane z przepalaniem, Heatdamage i Heatemission. niby wydawałoby się, ze im więcej tym gorzej, Ale EFT jakoś tego nie potwierdza. porównywałem sobie moduły z dużym heatdamage i czasami te z mniejszym szybciej się pala i oddają ciepło na inne, niż np te z małym heatemission. Należy też zwrócić uwagę, ze samo przepalanie modułów i konsekwencje z tym związane maja charakter losowy i zależą od wielu czynników.


Podsumowanie.
Fitujcie z głowa. moduły najczęściej przepalane montujcie na skrajnie pozycje w raku(prop, pkt, repki, hardy) najlepiej z przeplotem na passywy, działka jeśli się da rozgrupowane( bynajmniej nie chodzi tu o rozgrupowanie pod F1 i F2: )) najlepiej z pustymi slotami miedzy.
Czy te teorie traktować jak świętość? hehe, myślicie że dlaczego nazywam to teoriami a nie ZASADAMI?
Bo nikt tak naprawdę wie ile w tym prawdy, ile szamaństwa, a ile zbugowanego EFT, dopóki sama gra nie będzie pokazywać czasów, nie można być niczego pewnym.  Np 5mn MWD zdecydowanie szybciej się spali na frycie, niż na desce. Zdarza się, że MWD na cepie da się przepalić 3 cykle pod rząd. Ale to tylko zabawa dla samobójców: ]. Jedno jest pewne. Stosowanie owych praktyk przynosi splendor i uznanie EFT warriorow, jak już wkupiać to z klasa, a czasem może i uratuje wam to dupę gdy MWD wytrzyma jakimś cudem ten 1 cykl więcej co pozwoli wyrwać się z pkt, zanim zamilknie na wieczność: ]

PS, dodatkowo polecam włączyć sobie passivy, poniższy obrazek, przedstawia mój osobisty punkt zwrotny zainteresowania się losem pasywów podczas przepalania modułów aktywnych
Oczywiście przykład ten jest blednie zafitowany : ]. Na dzień dzisiejszy. Weby umieściłbym na skraju, bo to je się przepala najczęściej. następnie odgrodzenie extenderem i MWD. Tak samo na orthusie, chyba bardziej trzeba bronić długiego pkt, niz MWD, bo on jest najważniejszy.


Życzę wam wielu killi i frakcyjnego lootu: ]


"mam go w kierunkowym na 1 planecie w 180*"

Qlko1

  • Troll
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 596
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: ZOMO Zenek
  • Korporacja: Corp dla nowych
Odp: FitFu by TM
« Odpowiedź #1 dnia: Maj 15, 2017, 10:20:56 »
Polać mu wódki!!!

Wysłane z mojego Redmi Note 3 przy użyciu Tapatalka


Gaunt

  • 1337
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 129
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Teh Gaunt
  • Korporacja: V0LTA
  • Sojusz: Verge of Collapse
Odp: FitFu by TM
« Odpowiedź #2 dnia: Maj 15, 2017, 10:35:13 »
super!

przyda sie :D
 :-*
pewpew

[NOGRL] Asm Nihouyah

  • NOGRL
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 150
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Asm Nihouyah
  • Korporacja: Beaver Squadron
  • Sojusz: NullSechnaya Sholupen
Odp: FitFu by TM
« Odpowiedź #3 dnia: Maj 15, 2017, 10:48:39 »
Świetny tekst, korzystać i przepalać z głową, nie ma nic gorszego niż spalić kluczowy moduł o jeden cykl za wcześnie.

Istotnym faktem jest też zasada nie przepływania ciepła z przepalanego racka na pozostałe racki. tzn przepalanie MWD nie może nam spalić dział i na odwrót, ale to mam nadzieje, każdy wiedział :]. Nie do końca jasne są dla mnie 2 parametry związane z przepalaniem, Heatdamage i Heatemission. niby wydawałoby się, ze im więcej tym gorzej, Ale EFT jakoś tego nie potwierdza. porównywałem sobie moduły z dużym heatdamage i czasami te z mniejszym szybciej się pala i oddają ciepło na inne, niż np te z małym heatemission. Należy też zwrócić uwagę, ze samo przepalanie modułów i konsekwencje z tym związane maja charakter losowy i zależą od wielu czynników.

Na przepalanie wpływa więcej parametrów niż heatDamage i heatDissipationRate. Dokładniej: na szybkość wzrostu temperatury racka ma wpływ suma parametrów heatDissipationRate w danym racku - dlatego fitowanie modułów, które nawet nie są przepalane, przyspiesza nagrzewanie się racka, czyli skutkuje szybszym paleniem modułów. Temperatura zależy (wg. danych od CCP na temat overheat) wyłącznie od tego, czy cokolwiek w danym racku przepalamy - co można łatwo sprawdzić przepalając albo jeden moduł, albo cały rack i obserwując temperaturę w czasie.

Wspomniane "na destroyerach można dłużej palić niż na fregatach" to parametry statku związane z overheat. Odpowiednio: heatAttenuation[Hi/Med/Low], heatCapacity[Hi/Med/Low], heatDissipationRate, heatGenerationMultiplier i heatDissipationRate[Hi/Med/Low]. Te wartości modyfikują: szybkość zbierania ciepła, szybkość oddawania ciepła, współczynnik rozchodzenia się ciepła na sąsiednie moduły. W efekcie dwa statki o identycznym układzie slotów i ficie mogą zachowywać się zupełnie inaczej w trakcie przepalania - dotyczy to zarówno czasu do przepalenia modułów, jak i szansy na spalenie modułów sąsiednich.

Warto też pamiętać, że długość cyklu modułu nie ma żadnego wpływu na generowanie ciepła - jedyne co jest brane pod uwagę to czas, przez jaki moduł jest przepalany. Czas cyklu ma za to wpływ na częstotliwość heat damage z danego modułu (damage sprawdzany jest w momencie zakończenia cyklu IIRC) - stąd wydłużenie cyklu modułu (np. AB z Zor's Navigation Link) może spowodować większe szkody przy przepalaniu przez jeden-dwa cykle, gdy skrócenie cyklu (np. dla shield/armor repek za pomocą rigów/shield boost amplifiera) może pozwolić przepalać przez więcej cykli bez spalenia modułu.
"You either die elite or krab long enough to become a bot" - Memetani

[BU FU] Karas

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 250
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Ann Karas
  • Korporacja: Beach Boys
  • Sojusz: Cartel.
Odp: FitFu by TM
« Odpowiedź #4 dnia: Maj 15, 2017, 10:57:46 »
o proszę. Dzięki Asm Nihouyah. bardzo dobre rozwinięcie tematu
"mam go w kierunkowym na 1 planecie w 180*"

[WILD5] Gagat

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 582
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Gagatek Bimbrownik
  • Korporacja: Call of the Wild
  • Sojusz: The Minions.
Odp: FitFu by TM
« Odpowiedź #5 dnia: Maj 15, 2017, 15:21:57 »
temat drążony i przypominany od dawien dawna u nas ;]. Warto sobie przypomnieć. Ludzie często sobie nie zdają sprawy, że ułożenie modułów itd, również ma wpływ na pvp ;]

steven0ise

  • Gypsy style
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 150
    • Zobacz profil
    • PROJECT HAVEN
  • Imię postaci: steven0ise
  • Korporacja: Project HAVEN
  • Sojusz: Pandemic Horde
Odp: FitFu by TM
« Odpowiedź #6 dnia: Maj 16, 2017, 14:41:12 »
Zgodnie z powyższa teoria ilościowa modułów, zapełnienie wszystkich slotow ma wpływ na czas przepalania/ lub ilość przyjmowanego ciepła przez sąsiednie moduły. lepiej jest zostawić wolny slot w Hi niż na siłe coś do niego pakować.

Nie do końca... tzn można zafitować salvager i dać offline. Moduł offline ma praktycznie taki sam efekt jak pozostawienie  pustego slotu. Poniżej zestawienie jak to wygląda - ilość przpalownych cykli w różnych wariantach:


[BU FU] Karas

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 250
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Ann Karas
  • Korporacja: Beach Boys
  • Sojusz: Cartel.
Odp: FitFu by TM
« Odpowiedź #7 dnia: Maj 16, 2017, 21:24:10 »
Przyznam tez, ze nie testowalem modulow offline.
Ale z tego co rozumiem, to przeplot z modulami off dziala podobnie jak palenie modulow z pustymi slotami. W takim razie jaki jest sens je wypelniac skoro nic nie daja?

Jedno jest pewne. Moduly rozstawione na skrajne pozycje, dzialaja znacznie dluzej niz te sklejone ze soba: ]
"mam go w kierunkowym na 1 planecie w 180*"

steven0ise

  • Gypsy style
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 150
    • Zobacz profil
    • PROJECT HAVEN
  • Imię postaci: steven0ise
  • Korporacja: Project HAVEN
  • Sojusz: Pandemic Horde
Odp: FitFu by TM
« Odpowiedź #8 dnia: Maj 18, 2017, 10:13:39 »
Chodziło mi bardziej o to że można zafitować jakis modułek który może się przydać poza walką i nie wpłynie on na przepalanie gdy jest offline (combat scaner, salvager moze jakias rr repka)

[BU FU] Karas

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 250
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Ann Karas
  • Korporacja: Beach Boys
  • Sojusz: Cartel.
Odp: FitFu by TM
« Odpowiedź #9 dnia: Maj 18, 2017, 10:42:44 »
a jo, to sie zgadza. moze nie combat, ale core staramy sie pakowac jesli jest mozliwosc. Nie raz juz dupsko wyratowalo od kerbirskich hell camp gejta: ]
"mam go w kierunkowym na 1 planecie w 180*"