Autor Wątek: Stellaris  (Przeczytany 10440 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Jakub Trokowski

  • Pod-pilot
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 557
  • pr0 jammer
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Jakub Trokowski
  • Korporacja: CCDM
  • Sojusz: Templis CALSF
Stellaris
« dnia: Grudzień 16, 2016, 09:14:58 »
Ma ktoś? Gra ktoś?

Gra jest jakby od kosmicznego 4Xa zrobić duży krok w stronę RPGa. Na razie mało pograłem, więc dużo więcej nie powiem, karierę zdobywcy galaktyki ledwo zacząłem. Na duży, dla mnie, plus jest bardzo nastrojowy i pasujący do grafiki soundtrack.

Multi nie grałem, więc nie wiem jak w praktyce działa, ale chętnie bym z kimś sprawdził, bo SI to jednak SI... (Na razie niby dawało mi radę, ale już dostrzegam jej problemy.)

Filip Bonn

  • TS
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 245
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Filip Bonn
  • Korporacja: The Scope
Odp: Stellaris
« Odpowiedź #1 dnia: Grudzień 16, 2016, 09:29:50 »
Pograj i daj znać za tydzień. Sam się kiedyś nad tą grą zastanawiałem. Z tego co kojarzę to podobno wieje nudą w późnym mid-game i end-game ale może już to poprawili.
Wyjątek potwierdza regułę. (nie rozumiesz?) https://www.youtube.com/watch?v=eQaMFeZZKMo Kum? Kum?

Nosum Hseebnrido

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 128
    • Zobacz profil
Odp: Stellaris
« Odpowiedź #2 dnia: Grudzień 18, 2016, 07:22:55 »
Ta gra ma dużo klimatu który mi się podoba. Każdy patch wprowadził kolosalne zmiany, więc jeżeli graliście w nią w okolicach premiery to warto do niej wrócić.

Gaavrin

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 254
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Gaavrin
  • Korporacja: Blackwater Task Forces
  • Sojusz: Goonswarm Federation
Odp: Stellaris
« Odpowiedź #3 dnia: Grudzień 18, 2016, 08:29:03 »
Jestem fanem gier paradoxu od lat, aczkolwiek ostatnimi laty jedtem coraz bardziej zniesmaczony ich polityką. Kiedyś grałem we wszystko co wydawali, ale teraz do każdej gry wydają dwa razy do roku płatne dodatki po 20€ sztuka. Jak ma się tych gier 5 to się robi z tego płatny abonament do gry single player.
Wszystkie gry paradoxu miały zawsze problem z tym że najtrudniejsze były na początku, a jak już się podbiło kawałek mapy to już można było tylko rosnąć, co nie było od pewnego momentu żadnym wyzwaniem. Z rego co czytałem to wprowadzili w stelaris kilka mechanik, które miały z czasem zmieniać zasady gry i urozmaiciać późniejszą rozgrywkę. Jak to działa w praktyce nie wiem, ale ostatnio zapowiedzieli podobną zmianę dla europy universalis 4, grze paradoxu którą najbardziej lubie.

Filip Bonn

  • TS
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 245
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Filip Bonn
  • Korporacja: The Scope
Odp: Stellaris
« Odpowiedź #4 dnia: Grudzień 18, 2016, 08:32:45 »
Nigdy nie rozumiałem fenomeny EU, pewnie dlatego, że nigdy nie zagrałem.
Wyjątek potwierdza regułę. (nie rozumiesz?) https://www.youtube.com/watch?v=eQaMFeZZKMo Kum? Kum?

[.BSI.] Dheedee

  • .BSI.
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Paullus Lux
  • Korporacja: Unseen Massacre
Odp: Stellaris
« Odpowiedź #5 dnia: Grudzień 19, 2016, 15:13:57 »
Stellaris jest sympatyczne, początkowo i owszem było tak że jak się doszło do late game to było już mocno z górki. W tej chwili wprowadzone zostały eventy krytyczne które nawet bardzo rozwiniętą cywilizację potrafią rozgnieść. Pół biedy kiedy się to dzieje na terenie który się m we władaniu lub dostępnym, kiedy na terenie innego imperium to niestety SI nie zawsze wystarczająco szybko reaguje i po kilku latach jest już za późno...

GlassCutter

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 881
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: GlassCutter
  • Korporacja: Zabijaki i Pijaki
Odp: Stellaris
« Odpowiedź #6 dnia: Grudzień 20, 2016, 14:55:18 »
Nigdy nie rozumiałem fenomeny EU, pewnie dlatego, że nigdy nie zagrałem.

Po 100+ godzinach też nie rozumie czym się ludzie jarają ;)
Keeping points on you noobs!


Bo EVE to szit

Filip Bonn

  • TS
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 245
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Filip Bonn
  • Korporacja: The Scope
Odp: Stellaris
« Odpowiedź #7 dnia: Luty 18, 2017, 15:29:21 »
kupiłem na promo,
narazie walcze z tutorialem,
Wyjątek potwierdza regułę. (nie rozumiesz?) https://www.youtube.com/watch?v=eQaMFeZZKMo Kum? Kum?

[NAUKE] Son of Rainbow

  • NAUKE
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 215
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Son of Rainbow
  • Korporacja: Nauka o EVE
  • Sojusz: Caldari Armed Forces.
Odp: Stellaris
« Odpowiedź #8 dnia: Luty 18, 2017, 16:13:59 »
Jesli grales w EU lub CK to ze stellaris nie powinienes miec problemu. Ja gram raz w tygodniu srednio. No i niedlugo wychodzi nowy dodatek https://www.paradoxplaza.com/stellaris-utopia

P.S rady na poczatek - nie zaczynaj gry w galaktyce pierscieniowej/ring (bardzo agresywba rozgrywka), nie graj po Polsku bo jest masa bledow, nie tworz wlasnej rasy na poczatku i nie graj kims kto nie podrozuje przez hyperspace travel. Miej na poczatku min 3 science shipy, po zrobieniu pierwszej kolonii dorob troche statkow do obrony bo zaczna pojawiac sie piraci.  W sumie wsio.
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2017, 17:12:43 wysłana przez [NAUKE] Son of Rainbow »

Jakub Trokowski

  • Pod-pilot
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 557
  • pr0 jammer
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Jakub Trokowski
  • Korporacja: CCDM
  • Sojusz: Templis CALSF
Odp: Stellaris
« Odpowiedź #9 dnia: Luty 18, 2017, 19:24:12 »
Właśnie, a dodatek wygląda, że rozrusza dość mid/late game.
Wiecie ile może taka rozgrywka trwać na multi? Chciałby ktoś sprawdzić?

[NAUKE] Son of Rainbow

  • NAUKE
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 215
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Son of Rainbow
  • Korporacja: Nauka o EVE
  • Sojusz: Caldari Armed Forces.
Odp: Stellaris
« Odpowiedź #10 dnia: Luty 18, 2017, 19:48:18 »
Właśnie, a dodatek wygląda, że rozrusza dość mid/late game.
Wiecie ile może taka rozgrywka trwać na multi? Chciałby ktoś sprawdzić?

multi to musi byc katorga czasowo tak samo jak EU i CK ... pewnie duzo dluzej jak w civke :P. Gdyby stellaris bylo turowe. MoO bym z checia zagral multi

Filip Bonn

  • TS
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 245
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Filip Bonn
  • Korporacja: The Scope
Odp: Stellaris
« Odpowiedź #11 dnia: Luty 18, 2017, 21:44:29 »
czytałem jakieś komcie na steam, że gra sieciowa w mid/late game ma tendencje do wykrzaczania się
Wyjątek potwierdza regułę. (nie rozumiesz?) https://www.youtube.com/watch?v=eQaMFeZZKMo Kum? Kum?

[SINS0] Maichin Civire

  • SINS0
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 8
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Maichin Civire
  • Korporacja: Sinister Spinster
  • Sojusz: Funatix
Odp: Stellaris
« Odpowiedź #12 dnia: Luty 18, 2017, 21:56:46 »
Do dupy porady, rainbow. Widać niewiele grałeś. Nie potrzeba ci więcej niż 2 explo ships, jak dla mnie dwa to za dużo. Galaktyka pierścieniowa daje najwięcej frajdy, galaktyki ramienne są znacznie bardziej odizolowane i z reguły ma się jednego/dwóch sąsiadów, co nie zostawia wielkiego pola manewru. Ale w sumie to do ciebie pasuje. Własna rasa jest najlepszym wynalazkiem, podstawowe są bardzo ograniczone (polecam Ethic&Government + AlphaMod od petruxa, daje znacznie większe możliwości politczne), a do tego pozwala się wczuć w grę, zamiast grać tym, co wymyślili szwedzi.

Cytuj
nie graj kims kto nie podrozuje przez hyperspace travel.

Tego w ogóle nie ogarniam, imo gra full warplane jest przyjemna i nie aż tak łatwa. Nie powinno się zajmować kolejnej planety bez floty minimum dziesięciu korwet, w przeciwnym wypadku piraci cie zjedzą i znsizczą wszystkie stacje górnicze/naukowe

Co do multi.

Gra jest fajna i ciekawa, w zależności od tego, w jaki sposób się gra. Na najwyższym poziomie trudności, bez end-game eventów grałem z dwójką kumpli z dawnej korporacji przez 400 lat, gdy udało nam się skończyć ostatnią wojnę z przeciwnym blokiem (mapa w zasadzie podzieliła się na wschód/zachód). Z tym, że graliśmy co-opa. Gdy graliśmy przeciwko sobie, gra trwała ponad 700 lat, bo nikt nie umiał wygrać, aż w końcu się poddaliśmy. Mieliśmy zbadane wszystkie techy, gigantyczne floty po 400k+, i w zasadzie nic nie szlo dalej zrobić (sytuacja jak w 1984).

Nigdy nam nie padła gra.

[NAUKE] Son of Rainbow

  • NAUKE
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 215
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Son of Rainbow
  • Korporacja: Nauka o EVE
  • Sojusz: Caldari Armed Forces.
Odp: Stellaris
« Odpowiedź #13 dnia: Luty 18, 2017, 22:30:14 »
Mysle, ze to zalezy od stylu gry . Jednak z tego o piszesz grales duzo wieej, ponizej ewentualnie moj tok rozumowania odnosnie porad. Z checia skorzystam z Twoich.

Do dupy porady, rainbow. Widać niewiele grałeś. Nie potrzeba ci więcej niż 2 explo ships, jak dla mnie dwa to za dużo.

Najczesciej jest tak, ze nie masz 2ch naukowcow do wybrania z survey speed czy anomaly chance. 100 leadership points daje  Ci mozliwosc szybko dodania 2 i przetasowania ich w razie potrzeb tak zeby science szedl szybciej. Do tego exp leader'a, ktory bawi sie w robienie projects czy anomek idzie o wiele szybciej i gdzies kolo 4 lvlu dostaja czesto dodatkowego trait'a, ktory moze byc do science okreslonej rzeczy. Ergo im wiecej ich podskillujesz na poczatku gry moze zawazyc na Twoim zaawansowaniu technologicznym. Szczegolnie jesli uda Ci sie miec szybko deski a pozniej cruisery to przy takiej grze jak moja - bardzo agresywnej da Ci mozliwosc wyszykowania floty o sile minimum 2.5k co umozliwia rozbijanie wrogich stacji a dodatkowe science w postaci mozliwosci budowania lepszych kopalni, elektrowni odbudowywania/budowania/utrzymania floty.

Galaktyka pierścieniowa daje najwięcej frajdy,
Zgodze sie w 100%, jednak jesli zaczalbym od pierscieniowej zaczynajac gre po raz pierwszy to po 2h okazaloby sie, ze dostaje wardeca, ktory rozbije mi terytorium. I love Iron man mode :D

galaktyki ramienne są znacznie bardziej odizolowane i z reguły ma się jednego/dwóch sąsiadów, co nie zostawia wielkiego pola manewru.
Chyba ze wybrales technologie stargatow na poczatku to przy odrobinie szczescia znajdziesz system, z ktorego mozna przeskoczyc z ramienia do ramienia.

Ale w sumie to do ciebie pasuje. Własna rasa jest najlepszym wynalazkiem, podstawowe są bardzo ograniczone (polecam Ethic&Government + AlphaMod od petruxa, daje znacznie większe możliwości politczne), a do tego pozwala się wczuć w grę, zamiast grać tym, co wymyślili szwedzi.
Jasne, to wszystko byly rady na poczatek. Jesli chodzi o robienie nowej rasy, mam swoja "Uszate" :D jednak nawet czytajac opisy jak to jest juz w grach paradoxu po kilku godzinach dobrniesz do punktu - "swietnie ze mam tez inne rasy jako poddanych bo sa lepsiejsze:D" o ile do tego dojdzie.

Tego w ogóle nie ogarniam, imo gra full warplane jest przyjemna i nie aż tak łatwa. Nie powinno się zajmować kolejnej planety bez floty minimum dziesięciu korwet, w przeciwnym wypadku piraci cie zjedzą i znsizczą wszystkie stacje górnicze/naukowe
Przez pierwsze kilka godzin dobrze miec jedna flote. Co do piratow atakujacych to trzeba znalezc ich baze i im ja rozpierniczyc ale to dobrze wiesz. Wiec jak dostajesz info, ze space piracy begin nalezy spojrzec skad leca. Nie pamietam sily stacji ale chyba jest 80 wiec flotka 200 da rade. No i jak najszybciej pozbyc sie korwet i przesiasc w deski.


Z tego co piszesz na pewno grales wiecej ode mnie wiec jak masz jakies porady to wal smialo. Z checia skorzystam i pogram w najblizsza srode. Alpha Mod na pewno pobiore, ma ciekawy opis.
« Ostatnia zmiana: Luty 18, 2017, 23:02:11 wysłana przez [NAUKE] Son of Rainbow »

[.BSI.] Dheedee

  • .BSI.
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 38
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Paullus Lux
  • Korporacja: Unseen Massacre
Odp: Stellaris
« Odpowiedź #14 dnia: Luty 19, 2017, 00:21:39 »
Gra daje radę;) mi się najlepiej właśnie gra tylko i wyłącznie na wormholach. Jest chyba najszybsza w późniejszych etapach kiedy się podskilluje trochę zasięg i czas tworzenia wormhola. Można się komuś na dupę zdropić zwłaszcza jak ma flotę na zasięg.