Autor Wątek: Civilization 6.  (Przeczytany 1882 razy)

0 użytkowników i 1 Gość przegląda ten wątek.

Asag

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 210
  • Respect: +11
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Wprodukcji
  • Korporacja: WhoKnows
  • Sojusz: JeszczeNieMam
Civilization 6.
« dnia: Październik 16, 2016, 15:28:18 »
0
Za 5 dni premiera Civ 6 a tu nie ma wątku o tej grze? Wszyscy już tu umarli?

Tak czy inaczej śledzi to ktoś? Grał w jakaś betę? Ogólnie jakoś C5 nie przypadła mi do gustu i zastanawiam się czy jest sens się pchać w C6.

[NAUKE] Son of Rainbow

  • NAUKE
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 188
  • Respect: +30
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Son of Rainbow
  • Korporacja: Nauka o EVE
  • Sojusz: Caldari Armed Forces.
Odp: Civilization 6.
« Odpowiedź #1 dnia: Październik 16, 2016, 18:06:02 »
0
Miasta, ktore beda rozbudowywane na inne hexy strasznie mi sie spodobala gdzie nie bedzie sie trzeba martwic, ze na poczatku tylko 1no z 3ch miast ma dostep do morza i tylko ono moze budowac statki bo wybudujesz sobie port. Oraz to, ze baraki takze nie beda w miastach co da mozliwosc taktycznego zagrania w trakcie wojny niszczac je tak by wrog nie mial mozliwosci tworzenia wiekszej ilosci jednostek podczas ME GUSTA :D.

W sumie tak jest chyba z Civ'ka nie liczac oczywiscie kultowej 1ki, w ktora mlocilem jako gowniarz, ze najlepsze sa numery parzyste. 2ka wniosla bardzo duzo i jak dla mnie to patrzac na dzisiejszy rynek growy to bylo jak DLC final game. 3ka to byl szereg eksperymentow min z mozliwoscia budowania miast na orbitach czy pod woda i juz dobrze nie pamietam ale zdaje sie laczenia jednostek razem na jednym hexie co akurat bylo ciekawe. 4ka byla rewolucyjna - pojawil sie influence chociaz czegos jej brakowalo a 5tka dla mnie to taki swoisty eksperyment, ktory do teraz mam na dysku i kilka miesiecy temu z 3ka znajomych zaliczylismy 10h gre przez neta :D. Wiesz jak to jest jak jeden przywodca panstwa zostaje przekupiony by Cie zaatakowac za 4pak piwa :D? ja sie dowiedzialem w bardzo przykry sposob, ze jeden z kolegow potrafi byc judaszem za kilka srebrnikow :D.

Jestem wielkim fanem serii EU jak i CK, HOI i wprowadzenie zrzucenie kary za wypowiedzenie wojny w momencie posiadania realnego powodu bardzo mi sie podoba. Wplynie to pewnie na jakas forme planowania ataku od dyplomacji a nie jedynie przestawienia produkcji na jednostki wojskowe.
Utrudnienie albo tez ulatwienie - nie bedzie juz global happiness a to zostanie zastapione zadowoleniem kazdego miasta z osobna, mozliwoscia rebelii. Fajnie.
Chyba miast panstw tez nie bedzie ale moge sie mylic ogladajac filmiki na YT nie przypominam sobie o tym mowy ... zwykle w C5 po prostu je wyrzucalem imho tak jak lubie grac to psuly mi rozgrywke.
Drogi budowane przez karawany, kurcze lubilem planowac rozbudowe worker'ami to juz mi sie srednio podoba tak samo jak to ze kazdy worker bedzie mial chyba iles action points i bedzie znikal po wykonaniu X zadan. To moze byc wkurzajace, ze bedzie trzeba ich dobudowywac co jakis czas szczegolnie na poczatku, z drugiej strony bedzie trzeba myslec bardziej strategicznie przy rozbudowie to moze byc akurat plus czas pokaze.
No i to co ostatnie zapamietalem to zadania, ktore moga przyspieszyc research. Bzdurne budowanie kilku zbytecznych jednostek by cos odkryc to moze byc minus a nie plus.

Skaza

  • 666
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 55
  • Punish and Slave !
  • Respect: +29
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Grim'Harper
Odp: Civilization 6.
« Odpowiedź #2 dnia: Październik 16, 2016, 18:18:18 »
0
Czekam na szóstą Cywilizację, jednak z zakupem powstrzymam się do czasu pierwszych recenzji.

Dzisiaj to chyba najlepsze podejście, bowiem nie przekonują mnie żadne Early Access, Pre-Odery i inne formy naciągactwa. Takim przykładem jest Mafia 3 i brak przedpremierowych kopii dla recenzentów. To niecodzienne postępowanie, chyba, że producenci wiedzieli jakim bublem jest ta gra. A zapowiadało się tak pięknie...

Cywilizacja 5 przypadła mi do gustu. Choć dopiero ze wszystkimi dodatkami pokazała pełnię swoich możliwości. Natomiast kompletnym rozczarowaniem było Civilization: Beyond Earth. Tyle szumu, a przecież to mocno zremasterowana piątka i w zasadzie ten tytuł powinien ukazać się jako kolejne DLC. Jak będzie z szóstką... Zobaczymy.


Jam jest Hermes. W gniewie własne skrzydła pożerając, przez nienawiść oswojon zostałem.

Xeovar

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 804
  • Respect: +165
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xeovar Stoner
  • Korporacja: Billionaires Club
  • Sojusz: C0ven
Odp: Civilization 6.
« Odpowiedź #3 dnia: Październik 16, 2016, 22:21:35 »
0
Preorder kupiony w maju, czekam na piatkowy launch i zaluje ze nie moge wziac wolnego z pracy :P

A powaznie, wszystko co pokazali uwazam za dobre zmiany, najwazniejsza roznica ogolna jest taka ze na przebieg gry duzo wiekszy wplyw bedzie mialo uksztaltowanie terenu oraz to jakie inne cywilizacje i miasta beda w grze i gdzie. Ergo, troche na plus regrywalnosci i "przygodowosci" gry strategicznej na minus dla ludzi lubiacych maksowac powtarzalny sandbox :)

Ogolnie podjarka, mysle ze bedzie duzo lepiej niz C5 na starcie, ba spodziewam sie ze bedzie lepiej niz c5 dzisiaj ! :)

"C0VEN jest tak słabym sojuszem, że od 2007 non stop się rozpada i do dzisiaj mu się to nie udało."

Craxon Crais

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Respect: +4
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Craxon Crais
  • Korporacja: Love Squad
  • Sojusz: Confederation of xXPIZZAXx
Odp: Civilization 6.
« Odpowiedź #4 dnia: Październik 16, 2016, 23:42:31 »
0
Też się jaram :D Ale, uwielbiając Civ 5 Z DODATKAMI...
Pamiętam, że podstawowa 5 to była okrutna padaka i nie dało się w to grać zaraz po premierze.
Mam nadzieję, że 6 będzie na starcie dobra.

Xeovar

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 804
  • Respect: +165
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xeovar Stoner
  • Korporacja: Billionaires Club
  • Sojusz: C0ven
Odp: Civilization 6.
« Odpowiedź #5 dnia: Październik 17, 2016, 08:17:48 »
0
Też się jaram :D Ale, uwielbiając Civ 5 Z DODATKAMI...
Pamiętam, że podstawowa 5 to była okrutna padaka i nie dało się w to grać zaraz po premierze.
Mam nadzieję, że 6 będzie na starcie dobra.

Mowili wprost ze nauczyli sie na starcie C5 i C6 będzie miała na starcie wszystko to co C5 i jeszcze trochę, tak więc tego się nie obawiam. Jedynie standardowych błędów dnia pierwszego ;)

"C0VEN jest tak słabym sojuszem, że od 2007 non stop się rozpada i do dzisiaj mu się to nie udało."

[NAUKE] Son of Rainbow

  • NAUKE
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 188
  • Respect: +30
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Son of Rainbow
  • Korporacja: Nauka o EVE
  • Sojusz: Caldari Armed Forces.
Odp: Civilization 6.
« Odpowiedź #6 dnia: Październik 17, 2016, 09:34:14 »
0
Mowili wprost ze nauczyli sie na starcie C5 i C6 będzie miała na starcie wszystko to co C5 i jeszcze trochę, tak więc tego się nie obawiam. Jedynie standardowych błędów dnia pierwszego ;)

Bedzie miala wszystko za wyjatkiem kongresu swiatowego, ergo wygrana dyplomatyczna bedzie bardzo prymitywna zapewne. Chociaz po co komu wygrana dyplomatyczna skoro mozna zrzucic atomowke ... hem :D



Jaram sie :D
« Ostatnia zmiana: Październik 17, 2016, 09:43:25 wysłana przez [CIALO] Rainbow Child »

Xeovar

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 804
  • Respect: +165
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xeovar Stoner
  • Korporacja: Billionaires Club
  • Sojusz: C0ven
Odp: Civilization 6.
« Odpowiedź #7 dnia: Październik 17, 2016, 16:04:41 »
0
Bedzie miala wszystko za wyjatkiem kongresu swiatowego, ergo wygrana dyplomatyczna bedzie bardzo prymitywna zapewne. Chociaz po co komu wygrana dyplomatyczna skoro mozna zrzucic atomowke ... hem :D



Jaram sie :D

Za kongresem nie będę tesknił, ten typ zwycięstwa zawsze wyłączam w C5, czy to w single czy w multi bo jest z dupy :)
A atomówki w c6 są miodne i ostro dają, więc bardzo na plus :)

"C0VEN jest tak słabym sojuszem, że od 2007 non stop się rozpada i do dzisiaj mu się to nie udało."

Isengrim

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 537
  • Respect: +298
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Isengrimus
  • Korporacja: Call of the Wild
  • Sojusz: The Minions.
Odp: Civilization 6.
« Odpowiedź #8 dnia: Październik 17, 2016, 17:40:45 »
0
Jaram się jak Rzym za Nerona, ale z zakupem dla siebie trochę poczekam na DLC i takie tam. Na razie zaopatrzę kumpla, z którym i tak najczęściej gramy. :)

[NAUKE] Son of Rainbow

  • NAUKE
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 188
  • Respect: +30
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Son of Rainbow
  • Korporacja: Nauka o EVE
  • Sojusz: Caldari Armed Forces.
Odp: Civilization 6.
« Odpowiedź #9 dnia: Październik 18, 2016, 09:05:23 »
0
Za kongresem nie będę tesknił, ten typ zwycięstwa zawsze wyłączam w C5, czy to w single czy w multi bo jest z dupy :)
A atomówki w c6 są miodne i ostro dają, więc bardzo na plus :)

Szukalem screena z C6, powyzszy atomowkowy jest z C5

Soulscream

  • Ancient Troll
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 986
  • Respect: +415
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: nie ma
  • Korporacja: j/w
  • Sojusz: j/w
Odp: Civilization 6.
« Odpowiedź #10 dnia: Październik 18, 2016, 09:08:47 »
0
Za kongresem nie będę tesknił, ten typ zwycięstwa zawsze wyłączam w C5, czy to w single czy w multi bo jest z dupy :)
A atomówki w c6 są miodne i ostro dają, więc bardzo na plus :)

Dla mnie kongres psuł rozgrywkę momentami. W multi jak ktoś po cichu się uwziął na kogoś to nie było szans na wydostanie się spod jarzma i wygranie rozgrywki mimo wszystko. Łał super imperium 4 decyzje happines -100 i pozamiatane.

Xeovar

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 804
  • Respect: +165
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xeovar Stoner
  • Korporacja: Billionaires Club
  • Sojusz: C0ven
Odp: Civilization 6.
« Odpowiedź #11 dnia: Październik 18, 2016, 11:59:18 »
0

"C0VEN jest tak słabym sojuszem, że od 2007 non stop się rozpada i do dzisiaj mu się to nie udało."

Xeyo

  • ΞVΞ
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 156
  • (>_<)○------(^o^)○
  • Respect: +47
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xeyo
  • Korporacja: project HAVEN
  • Sojusz: No Handlebars.
Odp: Civilization 6.
« Odpowiedź #12 dnia: Październik 18, 2016, 16:41:37 »
0
Filmiki a la letsplay na youtube wygladaja bardzo zachecajaco.

Gierka zamowiona. Oby nie bylo za duzo bugow.

Soulscream

  • Ancient Troll
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 986
  • Respect: +415
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: nie ma
  • Korporacja: j/w
  • Sojusz: j/w
Odp: Civilization 6.
« Odpowiedź #13 dnia: Październik 18, 2016, 18:26:48 »
0
Ja się jaram jak dziecko na multi. Granie samemu w civ jest nudne. 340h w multi.

Asag

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 210
  • Respect: +11
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Wprodukcji
  • Korporacja: WhoKnows
  • Sojusz: JeszczeNieMam
Odp: Civilization 6.
« Odpowiedź #14 dnia: Październik 18, 2016, 19:31:51 »
0
Polska husaria confirmed?  8)


Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
  • Respect: +44
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Civilization 6.
« Odpowiedź #15 dnia: Październik 24, 2016, 10:52:40 »
0
W chwili obecnej nie ma, więc jeśli będzie Polska jako nacja, to zapewne jako DLC, ewentualnie w którymś z dodatków (jeśli będą).
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

[NAUKE] Son of Rainbow

  • NAUKE
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 188
  • Respect: +30
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Son of Rainbow
  • Korporacja: Nauka o EVE
  • Sojusz: Caldari Armed Forces.
Odp: Civilization 6.
« Odpowiedź #16 dnia: Październik 26, 2016, 19:18:14 »
0
Hej Civka wyszla, nie zabieralem sie. Nie wiem czy warto. Ktos moglby opisac wrazenia?

sztosz

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 212
  • Respect: +104
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Bartosz Nowak
  • Korporacja: Agnosto Ethnos
  • Sojusz: Honey Badger Coalition
Odp: Civilization 6.
« Odpowiedź #17 dnia: Październik 26, 2016, 20:06:37 »
0
Jak ktoś lubi ogólnie cywilizacje itp, cały czas gra w tego typu gry to Civ 6 jest po prostu dobrze zrobioną grą, po prostu kolejna iteracja która akurat się udała. Ale z drugiej strony dla kogoś kto okazyjnie kiedyś tam zagrał w wszystkie części i nie jest jakimś gorliwym fanem gatunku, to w Civ 6 też pewnie tak jak ja  skończy jedną, dwie gry... i tyle ;)

Xeovar

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 804
  • Respect: +165
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Xeovar Stoner
  • Korporacja: Billionaires Club
  • Sojusz: C0ven
Odp: Civilization 6.
« Odpowiedź #18 dnia: Październik 26, 2016, 23:13:15 »
0
Jest bardzo dobrze zrobiona, i moim zdaniem bardzo grywalna i regrywalna, natomiast AI wymaga pracy i doswiadczeni gracze civki bez multi beda narzekac na trudnosc ;)

"C0VEN jest tak słabym sojuszem, że od 2007 non stop się rozpada i do dzisiaj mu się to nie udało."

sztosz

  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 212
  • Respect: +104
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Bartosz Nowak
  • Korporacja: Agnosto Ethnos
  • Sojusz: Honey Badger Coalition
Odp: Civilization 6.
« Odpowiedź #19 dnia: Październik 27, 2016, 08:54:37 »
0
[...]beda narzekac na trudnosc ;)

Raczej na łatwość :P Chociaż to może od poziomu trudności zależy. Na domyślnym Prince, można bez problemu bez trudności zaorać nawet większe państwa które mają większą armię. A jak samemu ma się wyższy poziom technologiczny i średnio dużą liczebnie armię, to nawet już Cię nikt nie chce atakować.

Zgadzam się z tym że jest naprawdę dobrze zrobiona, fajnie że rozdzielono technologie i formy rządów itd. Ale ciągle gdzieś mam przeświadczenie, że to nic nowego, że to już wszystko było.

Soulscream

  • Ancient Troll
  • Użyszkodnik
  • Wiadomości: 1 986
  • Respect: +415
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: nie ma
  • Korporacja: j/w
  • Sojusz: j/w
Odp: Civilization 6.
« Odpowiedź #20 dnia: Październik 27, 2016, 09:50:31 »
0
Ale ciągle gdzieś mam przeświadczenie, że to nic nowego, że to już wszystko było.

Przecież tak jest z każdą cywilizacją, tutaj nie chodzi o świeżość w koncepcji tylko detalach.

Filip Bonn

  • TS
  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 1 004
  • Respect: +208
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Filip Bonn
  • Korporacja: The Scope
Odp: Civilization 6.
« Odpowiedź #21 dnia: Październik 27, 2016, 10:04:01 »
0
Takie call of duty, tylko ze bez tak perfidnego odcinania kuponów
Wyjątek potwierdza regułę. (nie rozumiesz?) https://www.youtube.com/watch?v=eQaMFeZZKMo Kum? Kum?

Craxon Crais

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 4
  • Respect: +4
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Craxon Crais
  • Korporacja: Love Squad
  • Sojusz: Confederation of xXPIZZAXx
Odp: Civilization 6.
« Odpowiedź #22 dnia: Październik 31, 2016, 10:14:54 »
0
Pograłem trochę. Koncept ogólny gry jest fajny ale to jak zachowuje się AI woła o pomstę do nieba. Za mną kolejna rozgrywka gdy cywilizacja mająca 5 razy więcej wojska ode mnie wypowiada mi wojnę a ja spokojnie bronię się 2 łucznikami bo głąby komputera stoją, jednostki melee nie podchodzą zorganizowane i dają się wybijać po kolei jak kaczki one by one. To wszystko dzieje się na poziomie King.

Myślę sobie podwyższę sobie poziom trudności... świetny start zakładam szybko 2gie miasto i spotykam cywilizację która ma już 5. Na Emperor komputer musi mieć zajebiste bonusy do rozwoju ;]

Trzeba czekać patch.

Dormio

  • Użyszkodnik
  • *
  • Wiadomości: 3 456
  • Mi'Sie
  • Respect: +44
    • Zobacz profil
  • Imię postaci: Dormio
  • Korporacja: Shocky Industries Ltd.
Odp: Civilization 6.
« Odpowiedź #23 dnia: Listopad 02, 2016, 10:06:00 »
0
AI jest zawsze problemem. W tej odsłonie CIV'ka potrafi czasem zaskoczyć - niestety zarówno negatywnie, jak i pozytywnie.  >:D
Mam obecnie grę w której AI grając Rosją przygotowało woja na wojnę, podprowadziło pod miasto i dopiero wówczas wypowiedziało wojnę. Zaskoczeniem było to, że całość woja miałem na drugim końcu kontynentu (podbijałem ostatnie miasto Tedd'iego).  Szkoda, że woja podprowadziło tylko pod 1 miasto (miałem wówczas chyba 4), a nie pod wszystkie. W tej samej wojnie AI zaskoczyło mnie jeszcze raz, kiedy broniąc się przed moją armią weteranów (to już 3-cia wojna tymi jednostkami), przygotowało i wyprowadziło atak oskrzydlający.
Dla odróżnienia w tej samej grze Scytia, która powinna grać agresywnie, przeprowadziła nieudaną wojnę a Arabią. Dla niezaznajomionych Scytia ma bonus do produkcji jednostek konnych - każda wyprodukowana generuje 1 dodatkową. 2 wojny później (kiedy wykończyłem Rosję i Arabię), AI Scytii nie potrafi wyprowadzić skutecznego ataku na moje wojska.


Wg devsów AI ma się uczyć strategi/taktyki od gracza, ale to jest raczej skrypt dostosowujący strategię do przyjętej strategii gracza. Po rozegraniu kilku gier startowych (nie doprowadzam ich do końca, tylko tak by zobaczyć jak działa mechanika) i jednej wygranej kulturą, widzę, że nacisk jest na wygrane pokojowe. AI rzadko buduje cudaki (generalnie są słabe bonusy, za wyłączeniem zaledwie kilku, które w każdych warunkach warto mieć), ale za to zawsze spamuje jednostkami religijnymi (we wspomnianej powyżej miałem 2 "potopy" - najpierw prawosławia - Rosja, a zaraz potem Scytia zaspamowała).


Z dodatkowych uwag - w większości gier jakie grałem w tej edycji typowi agresorzy (Rzym/Aztecy) są raczej pokojowo nastawieni. Spamowanie miast nie ma większego znaczenia, znaczenie mają jedynie zasoby strategiczne, ale wystarczy zdobyć po 1 by móc wyprodukować nieograniczoną ilość jednostek. Ilość zasobu wpływa wówczas tylko na ilość jednocześnie produkowanych jednostek. To dobra IMHO zmiana, chociaż widziałbym raczej swego rodzaju "obciążenie" zasobu przez istniejące jednostki - np. 10% per szt. konsumują istniejące - czyli mając 1 zasób możemy produkować 1 i utrzymać 6 (zaokrąglając od pełnych).


Inną uwagą jest kwestia szlaków handlowych - dają potężnego kopa w rozwoju (kupowanie za kasę - miałem grę z ponad 300 dochodu na turę) i tu widać, że balans mógłby być inny. Im więcej szlaków tym łatwiej o ekspansję - koszt jednostek jest po prostu zbyt niski by hamować. Częściowo równoważy to wzrastający koszt zakupu (najwięcej boli przy jednostkach), ale ponieważ jest nieliniowy, to nadchodzi taki moment, że przyrost kosztu jest wolniejszy od przyrostu generowanej kasy z handlu. No i fakt, że do docelowego miasta można mieć dowolną ilość szlaków też pozwala na budowanie taktyki na maksymalizowanie zysku (startujemy szlaki z różnych miast do tego w którym mamy najwyższy interesujący nas przychód).
Fajnie rozwiązane jeszcze jest szpiegowanie, można psuć produkcję w danej dzielnicy, kraść techy albo kasę, wzbudzać niezadowolenie (partyzanci=barby). Widać, że ten element ma spory potencjał.


Rozwój miasta jest największym wyzwaniem w tej edycji z racji tego, że część usprawnień można budować jedynie w dzielnicach, część cudów wymaga sąsiedztwa konkretnej dzielnicy, albo np. rzeki. Oznacza to praktycznie konieczność planowania miasta z wyprzedzeniem co najmniej kilku epok. W większości wypadków wystarczy mieć dzielnice przemysłową, naukową i biznesową, ewentualnie port, bo ma podobny bonus.


Jeśli ta edycja będzie się rozwijać tak jak poprzednie z rozszerzeniami, to może być najlepszą w serii, teraz jest zdecydowanie lepsza niż inne w podstawowej/pierwotnej edycji, ale i tak w moim prywatnym rankingu ustępuje nr 3 i 4.
Brak sygnatury w ramach protestu przed czepiaczami...

 


SimplePortal 2.3.3 © 2008-2010, SimplePortal