Zgudi, to jest kwestia rozdzielczości przede wszystkim. 1280 x 720 = 921 600 px, 1366 x 768 = 1 049 088px, 1920 x 1080 = 2 073 600 px. To jest dwa razy więcej samych pixeli do przetworzenia. Nie mówiąc już o tym że same tekstury są w większej rozdzielczości. Ogólnie w teorii do obsługi 1080p w stosunku do 720p potrzeba co najmniej 2 razy mocniejszej karty, a w praktyce ta karta musi być kilkukrotnie mocniejsza, a nie tylko dwukrotnie.
Nie mam problemu ze sterami, przeważnie mam najnowsze. Mam T1100 i to mocno kręconego, więc proc też nie jest problemem. Porównaj wydajność swojej obecnej karty do 960M (tylko pamiętaj o tym M) to będziesz wiedział na co możesz liczyć. Ale sporo zależy też od konkretnej gry, bo mnie np. w niektórych tytułach ogranicza to że mam tylko 1GB ramu na karcie.
Ja przechodziłem "gamingowego" laptopa jakieś 8 lat temu. Też mi się wydawało, że laptopy mogą być gamingowe. Ale to wszystko zależy od tego co rozumiesz przez "gaming"
Bo dla mnie szybkie gry w których mam 25 fps to trochę za mało i wolę zmniejszyć detale, nawet bardzo, byle mieć naprawdę płynną rozgrywkę. Bo grafika ma dla mnie drugorzędne znaczenie. Co prawda w DF gram ze spire'ami a nie w ASCII, no ale mamy drugą dekadę XXI wieku... więc chyba można sobie pozwolić na odrobinę luksusu
Xantios wyjątkowo od rzeczy nie pieprzy tutaj i dał Ci fajnego linka z wydajnością w różnych grach właśnie na tej karcie. Sam sprawedź